سایر منابع:
سایر خبرها
ویترین خالی روز اول
و موقعیت های فانتزی خانگی، در کنار یکدیگر لحن و فضای خاص فیلم را شکل داده اند و صباغ زاده سعی کرده از لابه لای برخوردها و موقعیت های ساده و روزمره، معانی عمیق تری را کشف کند و مخاطب را به تفکر درباره ریزه کاری ها و وجوه پیچیده یک ارتباط عاشقانه وادارد. فیلم به طرزی قابل درک در نشان دادن لحظه ها و برخوردهای رمانتیک دچار موانع متعددی است که کارگردان سعی کرده برای هر یک تمهیدی به کار بگیرد ولی در ...
فصل دوم سریال آوای باران به نمایش خانگی می رود
قرار گرفت. اما بحثی پیش آمد مبنی بر اینکه این سریال برای شبکه سه بوده و نمی تواند در شبکه یک ادامه پیدا کند. به همین دلیل، ما دوباره طرح را به شبکه 3 ارائه کردیم که آن ها موافق قصه نبودند؛ سراغ نویسندگان دیگری رفتیم و طرح های دیگری ارائه دادیم، باز هم آن طرح ها اجرایی نشد. مجموعه تلویزیونی آوای باران با موضوع درام اجتماعی و خانوادگی، به کارگردانی حسین سهیلی زاده سال 92 ساخته شد. داستان ...
ناکام در خلق عاشقانه
به جلو ببرد، قرار است فیلم عاشقانه باشد، اما این عشق فقط در دیالوگ گفتن خلاصه می شود و فرض کنید که با فیلمی آموزشی طرف هستیم. اینکه طوبی و عماد چگونه باهم آشنا شدند و در ادامه در زندگی و رابطه شان چه فراز و فرود هایی دارند، قبلاً در اثر اول کارگردان دیده ایم. ایجاد قصه رمانتیک و عاشقانه نیاز به چارچوب و ساختار روانشناختی دارد. اینکه دو کاراکتر فیلم در ایجاد رابطه عاشقانه به دیالوگ پناه ...
سرنوشت نسا در سریال بیگانه ای با من چیست؟
...، بنا بر این این سریال در سه فصل داستانی و البته به هم پیوسته تهیه و تولید شده است. فصل اول در 33 قسمت و فصل دوم در دو بخش دهه 70 و دهه 90 در 14 قسمت تهیه شده است، روایت قصه این سریال در دهه 60 می گذرد و در بخش های گروه تولید محدودیت هایی داشتند اما به علت داستان این سریال، می بایست قصه در این دهه روایت می شد. از آنجا که دو فصل این سریال در دو برهه زمانی متفاوت به تصویر ...
فیروزمندی: شیشلیک و بی همه چیز بیشترین اقبال جشنواره امسال را داشتند
، در حالی که شان خانواده های ایرانی فیلمی خوش ساخت تر را می طلبید، در این اثربه رنگ های کروماتیک به شکل بصری توجه زیادی نشده است، حضور یک قاب بصری به علم گروهی اعم از کارگردان، تصویر بردار تا نویسنده فیلمنامه نیاز دارد. این مدرس دانشگاه و پژوهشگرحوزه هنر و رسانه به توضیح درباره فیلم بی همه چیز نیز پرداخت و گفت: بعضی از فیلم ها حرف های زیادی برای گفتن دارند؛ بی همه چیز کارگردان هوشمندی دارد ...
اعتراض تند الهام پاوه نژاد به زن ستیزی در جامعه و سینمای ایران
و معضلات زنان بالای 40 سال را نادیده می انگارند. او در پاسخ به این پرسش که آثار هنری کشورمان تا چه حد تصویری واقعی از زن امروز جامعه ایران ارایه می دهند، گفت: بسیار کم! چون در این زمینه دست مان باز نیست. علاوه بر این، زنان بالای 45 سال در فیلمنامه های ما عموما نقش پیش برنده ای در روال کار ندارند. آنان اغلب به عنوان مادر انتخاب می شوند و فرزندان نقش های محوری را بر عهده دارند. ...
روان شناسی شهرت منتشر شد/ پاسخ به سوال چرا ما این همه از سلبریتی ها خوشمان می آید
حضور در منظر عموم خود واقعی یا اصیلی شأن را نشان نمی دهند. همۀ رفتار های آن ها نقش بازی کردن است و خود خصوصی آن ها هرگز آن چیزی نیست که مردم فکر می کنند. یکی از جذابیت های رسانه ای اجتماعی این است که کاربر امید دارد دست کم در گوشه ای از جهان به سطحی از شهرت، معروفیت و شناخته شدن برسد. از آنجا که در اجتماع ما دستاورد های مادی و اقتصادی را محصول شهرت می دانند، برای افرادی که می خواهند جز افراد پولدار و مشهور به شمار بیایند جست و جوی شهرت یک هدف منطقی به نظر می رسد. انتهای پیام/ ...
برای ساخت روشن ریسک کردم
مخاطب را فراهم می کند. همه این نکات در کنار هم باعث می شود ما تجربه ای جدید از حجازی شاهد باشیم. به بهانه اکران این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با روح الله حجازی گفت وگویی انجام دادیم که پیش روی شماست. بد نیست در ابتدای امر کمی از ژانر فیلم تان صحبت کنیم. روشن از آن دست فیلم هایی است که نه می توان آن را در گروه فیلم هایی با موضوع درام و اجتماعی قرار داد و نه عنوان کمدی ...
در جستجوی قصه ای که گم شد
شده است. اما در فرم اول نقطه عزیمت قهرمان منصور برای حل مساله و میل به تغییر، مشخص نیست. قهرمانی بی پیشینه که قرار است طی فیلم با کلاژهایی از خاطرات زندگی اش آشنا شویم. گویی قصه ها گفته می شوند تا شخصیت محوری فیلم طراحی شود و گاهی آنچنان بی ارتباط با اصل قصه هستند که تماشاچی از خودش می پرسد چه شد که یک باره شهید ستاری هنگام موشک باران از ماشین پیاده می شود تا دخترکی زیر آوارمانده را نجات دهد. واضح ...
ایوب خان در نکوداشت زندگی است
آمد نتوانستند همراه گروه باشند، خالی می کنم چون آنها هم پا به پای گروه بودند و متاسفانه نتوانستند در اجرا حضور داشته باشند. دژاکام درباره شکل گیری این اثر نمایشی توضیح داد: این نمایش براساس این موضوع شکل گرفت که همه ما گاهی اوقات درباره مسایل و عملکرد افراد مختلف درگیر توهم هستیم و این توهم های ما شکل های گوناگونی دارد و متاسفانه در زندگی ما بسیار تاثیرگذار هستند در حالی که این توهمات ...
رمانتیسم بی سر و شکل عماد و طوبی/ معیار توقیف فیلم ها در ارشاد دقیقا چیست؟
گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- فاطمه قربانی رضوان؛ رمانتیسم عماد و طوبی ساخته کاوه صباغ زاده در ژانری کمدی- رمانتیک خود را به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رسانده. رمانتیسمی که در بی محاباترین و بی پرده ترین حالت ممکن روایتگر یک پدیده طبیعی می شود؛ ازدواج. در همان سکانس ابتدایی به سبک شروع کارتون های هالیوودی کتابی ورق می خورد و این یعنی مخاطب با کتاب زندگی شخصی رو به رو است. راوی ...
مهدویان: دوست داشتم ژانر کمدی کار کنم/ ژوله: در این فیلمنامه از دخترم الهام گرفتم
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان با حضور محمدرضا منصوری (تهیه کننده)، امیرمهدی ژوله (فیلمنامه نویس)، رضا عطاران، ژاله صامتی، مه لقا باقری و پژمان جمشیدی، عباس جمشیدی فر، وحید رهبانی (بازیگر) و حسین کرمی (طراح صحنه و لباس) با اجرای محمدرضا مقدسیان در سالن همایش های برج میلاد امروز دوشنبه سیزدهم ...
گلایه الهام پاوه نژاد از جای خالی زنان میانسال در آثار هنری
رایج و نادرست این است که زن را بعد از سن باروری از دور زنانگی خارج می کند، درحالیکه یک زن با حفظ سلامت و مراقبت از خود در سنین بسیار بالاتر هم می تواند همچنان انرژی و گرمای زندگی را ساطع کند و الهام بخش باشد. او در پاسخ به این پرسش که این موضوع چقدر متاثر از نگاه ابزاری به زن است، توضیح داد: حتما این نگاه وجود دارد که وقتی زن به سن یائسگی می رسد، او را از دور خارج می کند و شاید همین نگاه ...
تله عوام گرایی و درد قهرمان کشی
. فیلمنامه نویس چقدر خوب و موجز پوپولیسم (عوام گرایی) را با تمام جوانبش به نمایش گذاشته است. زن تازه وارد رگ خواب مردم را به دست آورده و با ثروتی که دارد کنترل شان می کند. مردمان فراموش کار روستا که تا دیروز پشت سر یک نفر خاص حرکت می کردند، راه دیگری را برمی گزینند و منفعت شخصی شان را در طرفداری از فردی جدید می بینند. نام فیلم بی همه چیز از ابتدا به خاطر ستاره های پرشمارش بر سر ...
بی همه چیز ؛ فیلمی ضدمردم و سیاه/ آن انگشت های جوهری!
کلام بی همه چیز که برای رسیدن به پول، حاضرند دست به هر کاری بزنند. آدم های بی همه چیز هرهری مذهب اند و معلق. پای حکمِ مرگی را امضا می کنند که چند لحظه بعد برای قربانی اش اشک می ریزند. آن ها اشباه الرجالی بی خاصیت اند؛ بندگان قدرت. بی همه چیز از این منظر، یک بیانیه تند علیه مردم است. مردمی که فیلم با کنایه ای سنگین، انگشتانِ سبابه جوهری شان را نمادِ بلاهت و حماقت شان می کند و از آن ها ...
یک بی همه چیز تمام عیار!
...، جمله دهدار و رئیس روستا (حجازی) شعار و پیام اصلی فیلم است: شما چرا اینجوری هستید؟ به روی لیلی می خندید و برای امیر گریه میکنید؟ . آیا روستا استعاره وطن نیست و اهالی اش، مردم وطن؟ فیلم حول محور امیر (پرویز پرستویی) می گردد و همه چیز درام در خدمت آن است؛ قهرمان-ضدقهرمان فیلم هم نقابی است از پس سال ها دروغ و خیانت و تجاوز که حتی حاضر است دختر خودش را وجه المعامله فرار خودش از روستا برای ...
اولین بخش تخصصی پای دیابتی کشور افتتاح شد
... پژوهشگاه غدد ترجمه دانشگاهِ پاسخگوست همچنین دکتر عباسعلی کریمی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از پژوهشگاه غدد به عنوان ترجمه دانشگاه پاسخگو یاد کرد و گفت: کشوری پیشرفت می کند که مسئولانش مثل رئیس جمهور از رئیس دانشگاه سوال کند و پاسخ بخواهد. کریمی گفت: تعداد افرادی که روزانه قلب شان عمل می شود بسیار بالاست. ما بیشتر از پا، قلب دیابتی داریم که امیدوارم پژوهشگاه غدد ...
سارا کروسان با قلمش معجزه می کند/ داستانی تاثیرگذار، روان و پرکشش برای نوجوانان
سلیقه و ذائقه شان پرورش یافته و در سطح خوبی است به داستان هایی مانند تافی بیشتر توجه دارند ولی متاسفانه ژانرهای وحشت و امروزه در داستان ها حضور همه افراد خانواده و حضور نهادها و جامعه پررنگ است و همه گروه های سنی می توانند مخاطب داستان باشند سرگرم کننده که تاریخ مصرف کوتاه تری دارند ممکن است پرفروش تر باشند و برای بچه ها جذاب تر باشند اما به نظر من مخاطب کتاب خوان به آثاری که با موضوعات ...
کتاب های علوم اجتماعی که به سبد پرفروش ها راه یافتند
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علوم اجتماعی و زیرشاخه های آن، از آن دسته حوزه هایی است که به واسطه پیوند با نیازها و مسایل انسان امروزی همواره مخاطبان فراوانی داشته است. البته بازار کتاب در این حوزه، بیشتر در دست ترجمه است تا تالیف. نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، فرصتی بود تا ناشران این حوزه، تازه های خود را در معرض انتخاب مخاطبان قرار دهند. بر اساس گفته های ناشران فعال در این حوزه، برخی ...
واکنش مدرس دانشگاه تهران به رقابت های غیرسازنده در دانشکده علوم اجتماعی
توجه به بخش تدارک نظری مقاله دوم است، در حالی که در صفحه 37 مقاله دوم به مقاله اول ارجاع داده شده است . طبق قاعده رساله های زمینه علوم اجتماعی، معمولاً دو مقاله از آن استخراج می گردد؛ مقاله نخست به ارائه یافته های رساله در زمینه نظری می پردازد، و مقاله دوم، الگوی نظری به دست آمده را در یک موقعیت تجربی آزمون می کند. این دو مقاله عبارت بوده اند از: سنخ بندی نظریات مربوط به بازی های رایانه ...
پرفروش های تاریخ ایران نمایشگاه کتاب
دست اول داده شده است. بزرگمهر لقمان، خود، درباره ی جاماسپی نوشته است : جاماسپی به دیروز و امروز و فردای ایران پردازد، و گذشته و کنون و آینده ی آریاییان را برنماید. جاماسپی از خون گذشته تا به ما رسیده است، چه دانیم که شاه عباس به بهانه ی جاماسپ نامه دست نبشتهایی پرشمار از اوستایی و پارسیگ (پهلوی) نابود کرد. منوچهر سیاوخش ، 22 سال پس از کشتار شاه عباس، ازبهر یافتن و نابود کردن جاماسپی، در ...
تغییری در فیلم ایجاد نمی کنم/ کار جدیدم یک درام عاشقانه است
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا با حضور برخی عوامل و بازیگران فیلم و اهالی رسانه برگزار شد. در ابتدا، کاوه صباغ زاده کارگردان این فیلم عنوان کرد: ساخت این فیلم سخت بود؛ چون در مورد زندگی دو نفر از کودکی تا بزرگسالی حرف می زد. تولید فیلم حدود یازده ماه زمان برد. ما در این فیلم باید سه دوره زمانی را نشان ...
سلبریتی ها حوصله فیلم های پرریسک را ندارند
شدن برایم اهمیت دارد این است که قصه ای که انتخاب می کنم چقدر توانایی تبدیل شدن به یک درام را دارد. وقتی به یک منطق دراماتیک در قصه دست پیدا کنم دیگر فرقی نمی کند جغرافیای داستان در کجا می گذرد و می توان عناصر شهری که مدنظر هست را در فیلم نمایان کرد و در این فیلم هم ما از هویت بصری تهران برای نشان دادن خاستگاه داستان استفاده کردیم. شما برخلاف بسیاری مشکلات اجتماعی را از دریچه تراژدی نگاه ...
قصه های آشپزخانه
داری انداخته ایم. خانواده آشپزها سریال ژاپنی نوش جان به کارگردانی تاکافومی کیمورا، تتسویا واتانابه و یوشیهارو ساساکی، محصول 2013 که یکی از خط های قصه آن مربوط به آشپزی و رستوران داری است، مدتی است ساعت 19 برای اولین بار از شبکه تماشا روی آنتن می رود. این سریال جایگزین سریال پاستا شد که در آن هم همان گونه که از نامش برمی آید، موضوع آشپزی نقش محوری دارد. ...
ترجمه عالیجناب کیشوتِ گراهام گرین منتشرشد
فصل را در بر می گیرند. بخش اول، 10 فصل و بخش دوم هم 4 فصل را شامل می شود. عناوین بخش اول کتاب به ترتیب عبارت اند از: در بیان آنکه چگونه پدر کیشوت عنوان عالیجنابی گرفت ، در بیان آنکه چگونه عالیجناب کیشوت سفرهای خود را آغاز کرد ، در بیان آن نور که بر اقالیم ثلاثه تابیدن گرفت ، در بیان آنکه چگونه سانچو هم ایمانی کهنه را با نوری تازه روشن کرد ، در بیان دیدار عالیجناب پدر کیشوت و سانچو از ...
10 دقیقه طلایی برای درمان حواس پرتی
می دهد: اکثر مردم شعار در زمان حال زندگی کن را قبول دارند ولی یک سؤال هم برایشان پیش می آید که چگونه؟! یعنی چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟ مگر می شود حریف ذهن قدرتمند خود شد و آن را در زمان حال نگه داشت؟ متمرکز کردن ذهن چالش اول و نگه داشتن ذهن در لحظه اکنون چالش دوم همه ما انسان های دارای ذهن شلوغ می باشد. ذهن مدام در حال پرسه زنی در گذشته و آینده و آنجاست. با تکرار و تمرین حداقل 10 ...
آسیب های دوران کودکی می تواند عامل بروز "ام اس" باشد
نوآوران آنلاین - یک مطالعه جدید بر روی موش ها نشان داد که تروما (آسیب های مغزی) در دوران کودکی می تواند بر مسیر توسعه مولتیپل اسکلروزیس و پاسخ به درمان در بزرگسالی تأثیر بگذارد . محققان دانشگاه Illinois دریافتند موش هایی که در جوانی استرس داشته اند بیشتر در معرض ابتلا به اختلال خود ایمنی بودند و کمتر به یک درمان معمول پاسخ می دهند. با این حال، درمانی که یک گیرنده سلول ایمنی را فعال می ...
کدام کتاب ها در حوزه اندیشه پرفروش شدند؟
ها از همه سو بودند؛ کسانی چون گاندی، جواهر لعل نهرو، تئودور درایزر نویسنده ناتورالیست، سینکلر لوئیس برنده نوبل ادبیات، جان ارسکین رمان نویس، آندره موروئا فیلسوف و رمان نویس، جورج برنارد شاو نمایشنامه نویس، برتراند راسل فیلسوف، جینا لومبروسو تنیس باز شهیر، سی. وی. رامان برنده نوبل فیزیک و شخصیت های دیگر. به محض اینکه پاسخ نامه ها به دست ویل دورانت رسید، او سراغ خودش رفت و پاسخی جلوی همه ...
هر بازیگری دوست دارد نقش گوهر را بازی کند
...؛ نکته ای که در این زنان بسیار دوست دارم این که هر دوی آنها دنبال هدف بودند هم مریم و هم گوهر همیشه این نکته چالش من بوده که از زنان صرفا به دلیل لطافت در قصه ها استفاده نشود بلکه هدفمند وارد قصه شوند. اما از لحاظ تفاوت مریم دختری آرام، صبور و سربه زیر بود و گوهر دختری جسور است که به نظرم شرق و غرب بودند و همان طور که گفتم هر دو هدفی مشترک داشتند و آن رهایی بود. آینده کاری خود را ...