علفزار ؛ گام مثبتی در درام دادگاهی / این بهترین بازی بود که از پژمان ...
سایر منابع:
سایر خبرها
نقد فیلم های جشنواره فجر | بازپرس شجاعی که قفل درام دادگاهی را در "علفزار" می شکند
خبرگزاری تسنیم -محمدباقر صنیعی منش درباره فیلم علفزار که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد نوشت: فیلم های درام دادگاهی که در هالیوود سابقه طولانی دارد، در سینمای ما نیز دست کم از دهه هفتاد آغاز شد. منظور از درام های دادگاهی فیلم هایی است که موضوع داستان با دادگاه، قضاوت و مسائل قضایی گره خورده است. پیشبرد داستان معطوف به فراز و فرودها و اتفاقاتی است که در فضای دادگاه و یا ...
علفزار؛ تابویی که شکسته شد
سینمای ایران، در همین 2 روز اول جشنواره رفع شد. علفزار جای خالی دیگری را پر کرد. یک درام دادگاهی را تقدیم مخاطبان کرد که کم داشتیم، نه می توانستیم شبیه عدالت برای همه را نشان دهیم و نه دوازده مرد خشمگین را؛ اما علفزار در داستانی یک روزه در فضای دادگستری توانست قدمی رو به جلو باشد. گمان می رود این تابو بادکنکی که نمی تواند درباره مشاغل حساس فیلم ساخت با علفزار شکسته شد و حالا علفزار هم نقد اجتماعی ...
علفزار فیلمی آبرومند و شادروان ضعیف تر از حد انتظار / نمایش فیلم های جشنواره برای صندلی های خالی! / دفاع ...
...، رویا تیموریان (بازیگر)، ایمان برات پور(بازیگر)، عماد خدابخش (تدوینگر)، مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری)، امید گل زاده (گریمور)، بابک اردلان (صداگذار) و بهزاد عبدی (آهنگساز) از عوامل حاضر در این نشست بودند. پژمان جمشیدی: جشنواره فجر اندازه جام جهانی برایم لذت بخش است نشست مطبوعاتی فیلم علفزار با حضور عوامل این فیلم و یادی از مهرداد میناوند و علی انصاریان که سال گذشته براثر ...
علفزار فیلمی آبرومند و شادروان ضعیف تر از حد انتظار / نمایش فیلم های جشنواره برای صندلی های خالی! / دفاع ...
...، رویا تیموریان (بازیگر)، ایمان برات پور(بازیگر)، عماد خدابخش (تدوینگر)، مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری)، امید گل زاده (گریمور)، بابک اردلان (صداگذار) و بهزاد عبدی (آهنگساز) از عوامل حاضر در این نشست بودند. پژمان جمشیدی: جشنواره فجر اندازه جام جهانی برایم لذت بخش است نشست مطبوعاتی فیلم علفزار با حضور عوامل این فیلم و یادی از مهرداد میناوند و علی انصاریان که سال گذشته براثر ...
وقتی پژمان جمشیدی ستاره می شود
چندانی به بازی خود راه نداده و در پیاده سازی مبانی تکنیکال نیز از بهره های تجربی استفاده می کند. این نقد ساختاری سبب شد تا جمشیدی هیچ گاه در نگاه بسیاری از کسانی که چنین باوری داشتند، جدی گرفته نشود اما دامنه اقبال مخاطب و حتی جشنواره به او و آثارش، چیز دیگری را نشان می داد. جمشیدی امسال با دو فیلم علفزار و بی مادر قدم در کارزار جشنواره فجر دیگری گذاشته است. دو فیلمی که احتمالا باز برای او نامزدی در بخش بهترین بازیگر را به همراه خواهد داشت. اتفاقی که اگر به سیمرغ بلورین برای او ختم شود، مسیر فعالیت او را جدی تر و احتمالا دامنه برخی نگاه های منتقدانه به او را تغییر خواهد داد. ...
ایمانیان: آثار جشنواره تئاتر فجر به صورت ضبط شده منتشر می شود
، سازوکار برگزاری این جشنواره هنوز شفاف نیست. ایمانیان افزود: برخی از اهالی تئاتر پس از انتشار این اطلاعیه، نسبت به فرق بین سینما و تئاتر اعتراض داشتند و لذا نسبت به آن اجحاف شده است. این کارشناس ضمن اشاره نمایش فیلم علفزار و شادروان بیان کرد: پژمان جمشیدی در علفزار بسیار خوب درخشید و این فیلم را در رقابت برای جایزه قرار داده است. خبرنگار : فرزانه مرادی کلمات کلیدی: #تئاتر #جشنواره تئاتر فجر #دهه_فجر 1399 تمامی حقوق سایت متعلق به صدای جمهوری اسلامی ایران است ...
دفاع قرآنی منتقد سینماملت از فیلم لایه های دروغ
؛ بنابراین متجاوزان از نتیجه کارشان خوششان می آید و همچنان عملشان را تکرار می کنند. درنتیجه در برخی از مواقع متوجه می شویم که یک پرونده تجاوز تعداد زیادی قربانی دارد. کارگردان فیلم علفزار بیان کرد: من در جریان تولید فیلم علفزار، مشاور حقوقی و مجوز معاونت اجتماعی قوه قضائیه را داشتم. برخی از افراد منتقد به فیلم مذکور به من می گویند هیچ بازپرسی نمی تواند هم زمان به چند پرونده رسیدگی کند. پاسخ ...
یک علفزار شلوغ و از دست رفته
ابدویک روز ، بدون تاریخ، بدون امضا یا جاندار شلوغ و پرسروصداست، اما اینجا منطق در فیلمنامه اش لنگ می زند و پایانش به شدت نافرجام است. بازی پژمان جمشیدی قطعاً می تواند مهم ترین نکته فیلم باشد و دوربین لرزان و سرگردان هادی بهروز یکی از نکات منفی علفزار محسوب می شود. ایده علفزار در پس ذوق زدگی فیلمسازش قطعاً هدر رفته است. ...
پژمان جمشیدی در علفزار ؛ یکی از شانس های سیمرغ
دکتر محسن اقبال دوست کارشناس رسانه در مصاحبه با ویژه برنامه سودای سیمرغ رادیو گفت وگو، اظهارکرد: در حال حاضر سه روز از اکران فیلم های جشنواره فجر امسال می گذرد اما هنوز شاهد اثری چشمگیری نبودیم. وی ورود جوانان به عنوان تولیدکنندگان و صاحبان اثار به جشنواره را نکته مثبت جشنواره فجر امسال دانست و افزود: برخی کارگردان های جوان با کار اول یا دومشان در این جشنواره ظاهر شدند که یک اتفاق مثبت ...
علف زار یک داستان واقعی است
...: کارگردان فیلم علفزار گفت: همه آنچه در این فیلم می بینید، واقعی و حاصل تلفیق 15 پرونده قضایی است. کاظم دانشی در پاسخ به این پرسش که چرا ضرباهنگ فیلم علفزار در مقایسه با دیگران آثار سینمایی، قابل قبول و تند است گفت: موضوع اصلی در سینمای روز دنیا بحث ریتم و تمپو است؛ یعنی ایجاد شرایطی که مخاطب در سالن خسته نشود. کارگردان فیلم علفزار ادامه داد: مخاطب ما با سینمای روز جهان ...
معرفی فیلم های جشنواره فجر 40 / بی مادر + تصاویر
/ علفزار + تصاویر چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد. در چهلمین جشنواره فیلم فجر 22 فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم: فیلم ایرانی بی مادر ساخت کشور ایران و در ژانر اجتماعی ، درام و به کارگردانی و نویسندگی مرتضی فاطمی و تهیه کنندگی علی ...
علفزار سیاه نمایی نمی کند/ واقعیت جامعه ما میدان شوش است
به گزارش خبرنگار ایلنا، متین حیدری نیا بازیگر سینما و تلویزیون در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی علفزار در میان اثار بخش رقابتی حضور دارد. این فیلم را کاظم دانشی کارگردانی کرده و فیلمنامه آن را نیز خودش به رشته تحریر درآورده است. بهرام رادان تهیه کنندگی علفزار را بر عهده داشته است و پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، پژمان جمشیدی، ستاره پسیانی، عرفان ناصری، رامین زمین پرداز، صدف اسپهبدی ...
نعمت الله سعیدی: نگرانم "علفزار" بایکوت شود / قهرمانی که هزینه ندهد، قهرمان نیست
سینمایی نشانه سعه صدر جامعه است. امروز نهادهای صنفی حساسیت کمی نسبت به فیلم ها دارند ولی نهادهای درون سیستم همچنان نسبت به این آثار فرهنگی حساس هستند. نعمت الله سعیدی نیز گفت: 8،9 سال است که تعمدا به محل برگزاری جشنواره فیلم فجر نمی آمدم زیرا فیلم های مورد نظرم را در این جشنواره نمی دیدم. این قاعده با دیدن فیلم علفزار شکست. موضوع بحث ما آستانه تحمل نظام در مقابل یک فیلم فرهنگی نیست. ما ...
چرا بهرام رادان در علفزار بازی نکرد ؟
به گزارش وانانیوز، علفزار پنجمین تجربه ی تهیه کنندگی بهرام رادان است ، او درباره ی پذیرفتن مسئولیت تهیه کنندگی علف زار گفت: فیلمنامه فیلم علف زار سال گذشته در اوایل تابستان 1399 به من رسید و من بعد از خواندش تصمیم گرفتم فیلم را تهیه کنم. اما از آن جایی که تهیه زمان زیادی را از من می گیرد تصمیم گرفتم در همان ابتدا به کارگردان فیلم بگویم که قصد ندارم در فیلم بازی کنم تا تمام تمرکزم بر ...
اکران تنها فیلم اکشن جشنواره فیلم فجر/ غرفه ایرنا پاتوق بازیگران شد
...> ادامه خبر را در بخوانید. فیلم علفزار به کارگردانی و تهیه کنندگی که در دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد، با کسب 41 ستاره از منتقدان سینما، صدرنشین جدول شد. ادامه خبر را در بخوانید. در سال های اخیر بازیگران سرشناسی چون و به سمت کار تهیه کنندگی گرایش پیدا کرده اند تا فضایی را خلق کنند که در عالم بازیگری به آن دسترسی ندارند. ادامه خبر را در ...
نقد فیلم های جشنواره فجر | نگاهی به فیلم "علفزار" ؛ بازپرس وارد می شود
خبرگزاری تسنیم - محمد جلیلوند درباره فیلم علفزار که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد نوشت: بخش مهمی از سینمای پلیسی-جنایی از اتفاق های واقعی بهره گرفته و پرونده های مربوط به این حوزه، نقشی کلیدی در شکل گیری فیلمنامه های این گونه پرطرفدار دارند. یکی از زیرشاخه های گونه یاد شده، درام های دادگاهی است که نمونه های فوق العاده ای در سینمای جهان دارد که نمونه شاخص آن را در فیلم ...
سیاه نمایی شدید لایه های دروغ / هیئت انتخاب با چه ملاکی این فیلم را به جشنواره راه داد؟!
ایلیا محمدی نیا کارشناس و منتقد سینما در ویژه برنامه سودای سیمرغ رادیو گفت وگو، درمورد فیلم برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری اظهارکرد: این فیلم که براساس داستان کوتاه ساخته شده تا نیمه ها خیلی خوب عمل کرد و تلاش داشت وجه تمثیلی خودش را نشان ندهد اما از یک جایی به بعد فیلم رها می شود و این خیلی به فیلم لطمه زد. وی تصریح کرد: فیلم برف آخر بین مخاطب عام و خاص معلق مانده بود و به نظرم ...
بازی ها در فیلم برف آخر درخشان است
کاستن از فیلم حل می شود و خوش ریتم خواهد شد اما مسلماً این فیلم برای مخاطب عام نیست اگرچه در برخی مواقع تلاش داشت که مخاطبان بیشتری را در بربگیرد. کارشناس سینما درمورد فیلم لایه های دروغ گفت: با اکران چنین فیلمی در جشنواره فجر، جای سوال است که چرا جشنواره فجر بعد از چهل سال هنوز تکلیف خودش را مشخص نکرده است؟! این جشنواره باید ویترین محصولات سینمای ایران باشد و فیلم های هنری تر را نمایش ...
هوشمندی کارگردان بی مادر برای انتخاب بازیگرانش | دسته دختران می تواند تماشاگران را میخکوب روایت دختران ...
داند درباره احتمال شانس سیمرغ برای بی مادر معتقد است من فیلمی ساخته ام که به نظرم جایزه اصلی اش را تنها از مخاطب می تواند بگیرد. پژمان جمشیدی و آناهیتا درگاهی از دیگر بازیگرانی هستند که در ترکیب بازیگران بی مادر دیده می شوند. این فیلم دومین حضور پژمان جمشیدی در جشنواره چهلم فیلم فجر است. جمشیدی در علفزار ( تهیه کننده بهرام رادان) هم نقش اصلی را ایفا می کند که به بخش سودای سیمرغ چهلمین ...
نشست یک فیلم پر انتقاد جشنواره
، با این وجود بیش از 70درصد فیلم به زبان فارسی است. او درباره بازگشت سرمایه این فیلم توضیح داد: ترسی از فروش آن ندارم زیرا فیلم بین المللی است و فروش آن با دلار و یورو خواهد بود و البته که من دوست داشتم فیلم اکشن بسازم و این ریسک را کردم چون کاری بود که به انجام آن علاقه داشتم. این کارگردان در پاسخ به انتقاداتی درباره داستان فیلم، تاکید کرد: ژانر اکشن را با درام قاطی نکنید، این ...
شادروان زیر ذره بین منتقدان/بار فیلم روی دوش موقعیت های کُمیک
مسلم است در شادروان بیش از آنکه موقعیت ایجاد شده مخاطب را درگیر کند، این شوخی های کلامی است که با تکه پرانی خود را نمایان می کند و چندان عمیق نمی شود. فیلم شادروان همه چیز داشت به جز یک پایان خوب. کار جدیدی در روز دوم جشنواره چهلم فجر، نکته های مثبت زیادی داشت. مهم ترین هم این بود که خود زندگی بود. برای خنداندن، ادا نداشت. برای عشق ورزیدن، قیافه نمی گرفت. برای زندگی کردن، بهانه نمی ...
پایان مبهم شادروان و علفزار
... مهرآفرین در رادیو گفت وگو پیرامون فیلم شادروان اظهار کرد: در این فیلم نیز معضل فیلم قبلی به چشم می خورد. موضوع فیلم کاملاً مبهم است و مخاطب متوجه اصل فیلم نمی شود. همچنین آشفتگی در لحن و روایت موجب می شود که برای مخاطب یکدست نباشد و با وجود اینکه ژانر کار کمدی بود، اما تکلیف آن مشخص نیست. این منتقد یکدست نبودن لحن و اجرا را موجب سردرگمی شادروان دانست و گفت: همه چیز در فیلم نامه می ...
نقد فیلم های جشنواره فجر | علف زار و شادوران ؛ معمایی در برابر کمدی
خبرگزاری تسنیم - سید سعید هاشم زاده در نقد فیلم های دومین روز جشنواره فیلم فجر درباره فیلم علفزار نوشت: علف زار یک معمایی دادگاهی کمبود درام کاراگاهی، ورزشی، معمایی و دادگاهی در سینمای ایران، در همین دو روز اول جشنواره رفع شد. علف زار جای خالی دیگری را پر کرد. یک درام دادگاهی را تقدیم مخاطبان کرد که کم داشتیم، نه می توانستیم شبیه عدالت برای همه را نشان دهیم و نه دوازده مرد ...
بی نظمی در کاخ رسانه چهلمین جشنواره فیلم فجر/ هنوز اثر شاخصی ندیدیم
.... وی افزود: این مسائل جزو بدیهیات است و برای خودم نیز جای تعجب دارد که مجبورم راجع به آن صحبت کنم. واقعیت این است که در یکی دو روز ابتدایی برگزاری جشنواره نظم و ترتیبی در خانه جشنواره وجود ندارد و انتظارات بعد از چهل دوره زیاد است. روزنامه نگار و منتقد سینما با اشاره به این موضوع که تا این لحظه جشنواره، هنوز اثر شاخصی که چشمهایمان از تماشاکردن آن برق بزند، ندیدیم، بیان ...
نگاهی به فیلم علفزار، ساخته کاظم دانشی که مورد توجه قرار گرفت
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، علفزار و شادروان ، 2 فیلمی بودند که روز گذشته در سالن ویژه اصحاب رسانه در برج میلاد به نمایش درآمدند. علفزار که فیلم اول کارگردانی جوان به نام کاظم دانشی است، مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت. این فیلم که سوژه ای ملتهب دارد، از حضور پژمان جمشیدی در نقشی متفاوت بهره می برد؛ نقشی که به احتمال زیاد او را نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد و شاید برنده سیمرغ این بخش کند ...
دومین روز جشنواره فیلم فجر و بی رونقی نشست های خبری
گاهی خوانده نشدن سوال ها به دلایلی همچون ناخوانا بودن یا “تشخیص” مجری رغبت خبرنگاران را برای طرح سوال کتبی در طول سال های گذشته از بین برده است. * اینترنت و ضعف خطوط موبایلی معمولا یکی از معضل های جشنواره فجر در سال های قبل بویژه در پردیس سینمایی ملت بود ولی امسال هم با وجود آنکه همراه اول اسپانسر جشنواره است، همچنان چنین مشکلی وجود دارد و در مرکز همایش های برج میلاد اینترنت برای اهالی ...
علفزار؛ فیلمی قصه گو و نفس گیر
پیشگیری از وقوع جرم مهم است. نقطه مثبت و شایان توجه فیلم علفزار ریتم مناسب آن است. این درحالی ایست که تعداد لوکیشن های این فیلم بسیار کم است و نود درصد داستان در یک اتاق بازپرسی پیش می رود. ریتمی که با بازی های دقیق و حساب شده، دیالوگ ها و گاهی سکوت های پرمعنا برای لحظه ای فروکش نکرده و مخاطب را از گردش دوربین در یک دادگاه و محوطه آن سردرگم و کسل نمی کند. شاید بتوان یکی از امتیازات مهم ...
علفزار پیشنهاد دهنده و غافلگیرکننده
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : درام دادگاهی علفزار ساخته کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان به عنوان یک فیلم اجتماعی موفق دغدغه عدالت طلبی و ترجیح عدالت بر مصلحت را مطرح می کند. مصلحتی که بسیار قدر و فریبنده است و رد پای پررنگش در دایره روابط فردی، اجتماعی، خانوادگی و سیاسی داستان به چشم می خورد. سال ها پیش سعید روستایی با فیلم ابد و یک روز به عنوان یک کارگردان ...
چه کسی آرزوی بزرگ رضا رویگری را برآورده می کند؟ | چالش های بازی در فیلم یک آقازاده | همه حاشیه های روز ...
ها مربوط می شود. مسئله اجرا و نوع مدیریت نشست های خبری جشنواره فجر در چند سال گذشته بارها مورد انتقاد اهالی رسانه بوده است. از سوی دیگر عوامل فیلم ها هم نسبت به کارکرد این جلسه ها اعتراض هایی را در سال های قبل داشتند. اولین فیلمی که در سالن رسانه ها به نمایش در آمد علفزار ساخته کاظم دانشی و به تهیه کنندگی بهرام رادان بود که پژمان جمشیدی نقش یک بازپرس را در آن ایفا می کرد. جمشیدی که سال ...