سایر منابع:
سایر خبرها
این کنسرت نماینده انسان هایی ست که دنبال منافع سرزمینشان هستند
به گزارش جهانی پرس ، در ابتدا رضا امامی نماینده داریا گفت: قطعا در داریا با پروژه های خاص همراه هنرمندان هستیم افتخار داشتیم که در کنار فعالیت های خود اثر خوبی به جا بگذاریم؛ این کنسرت هم پروژه ای است که بعد از سالها این دو هنرمند را در کنار هم داشته باشیم . در ادامه علی قمصری درباره همکاری خود با سحراب پورناظری توضیح داد : من و سهراب 15 سال قبل به شکل مداوم با هم کار می کردیم و ...
پورناظری: اتحاد و آشتی ملی برای ایران ضروری است / قمصری: هم قسم با سهراب آمده ایم
صمیمت بسیار در کنار ما هستند تا از فرهنگ و هنر ایران زمین حمایت کنند. علی قمصری: من هم خیلی خوشحالم که زمانی ایجاد شده تا بدون واسطه هایی مثل فضای مجازی بتوانیم گفت وگو کنیم و صدای نبض های یکدیگر را بشنویم و سخن بگوییم. همراه با سهراب پورناظری هم دل و هم قسم آمده ایم تا بتوانیم روی صحنه برویم و با همراهی رضا موسوی که سال گذشته تجربه ی خیلی خوبی با ا و داشتیم بتوانیم در مقابل مردم رو ...
سهراب پورناظری: رقابتی با علیرضا قربانی نداریم
...> در همین راستا علی قمصری گفت: طی سفرهای که در قالب پروژه تار ایرانی انجام شد، با چالش های موسیقدان ها و استعدادهای درخشانی که با دست خالی تلاش می کنند و با عشق جلو می روند، این پروژه برایم تبدیل به سلوک شد. من باید رسالت خودم را برای توجه به موسیقی ایرانی ادا کنم. به عنوان فردی که دربند سودجویی های شخصی نیست، به این فکر می کنم که اگر کنسرتی دارم که برایم سود مالی دارد، باید از آن استفاده کنم که ...
سیاست گذاری فرهنگی غلط نسل جوان را سمت موسیقی سطحی برده است
...، چهره اش هم مشکل ندارد. حال تازه نسل ما این حرف ها را قبول کرده، دهه هشتادی زیربار این حرف ها نمی رود! **عرصه موسیقی نیاز به سیاست گذاری درست دارد پورناظری در ادامه گفت: در پاسخ به سوال شما باید بگویم آنچه ما می توانیم انجام دهیم، بضاعتمان در همین حد است. علی قمصری با یک تار و من با تمبور و کمانچه جایگاهی برای خودمان تعریف کردیم خیلی تارنوازهای جوان امروز مثل علی قمصری ...
یک آشتی موسیقایی بعد از 15 سال/ آمده ایم تا برای ایران بنوازیم
. این یگانگی به قدری برای ما جالب و شگفت انگیز شد که گویی روح ما دو نفر بعد از مدت ها دوری و اختلاف نظر در یک کالبد مشترک هستیم. لذتی که با ساز زدن همراه علی به من دست داد واقعاً عالی بود. قمصری نیز درباره این دو نوازی مشترک گفت: وقتی با هم بعد از سال ها دوباره دیدار کردیم، شروع به دونوازی سه تار کردیم و گویی تمام حرف هایمان را با این دونوازی زدیم و سپس شروع به حرف زدن کردیم. اغراق نیست که ...
دونوازی سهراب پورناظری و علی قمصری در در هوای بی چگونگی
کلام نیست اما محوریت بر ساز است و خبر خوشی برای موسیقی ایران محسوب می شود. پورناظری همچنین افزود: وقتی با علی قمصری شروع به بداهه نوازی می کنیم انگار که نت جلوی من است و برای من لذت بخش است. قمصری هم گفت: ساز تخصصی من سه تار نیست و سازی بود که بیشتر با آن درددل می کردم و در دیدار با سهراب سه تار به دست گرفتیم و بعد از خالی شدن از حرف، آجرهای همکاری دوستانه را چیدیم و بعد از سال ...
سهراب پورناظری: آشتی عمومی را از خودمان شروع کنیم
... پورناظری عنوان کرد: این کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد؛ بخش اول دونوازی سه تار است که با یک سری الگوی از پیش تعیین شده کارمی کنیم. بعد دونوازی کردی و محلی داریم در نهایت موسیقی با تار و کمانچه به پایان میرسد. ساز عود و چنگ و پرفورمنس را نیز داریم. برای تک تک قطعات، طراحی صورت گرفته است. سپس علی قمصری نیز گفت: خوشحالم بدون واسطه فضای مجازی دراین جلسه می توانیم با هم صحبت کنیم برای ...
نشست خبری کنسرت مشترک سهراب پورناظری و علی قمصری برگزار شد/ پروژه ای برای پرداختن به هنر اصیل و قدمی در ...
سه تار به دست می گیریم و هم نوازی می کنیم. سپس با عود و تنبور و قطعاتی را به صورت بداهه می نوازیم و در نهایت با تار و کمانچه و همنوازی این دو ساز کنسرت را به پایان می بریم. در ادامه خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند. هنری که از جنس راهگشایی است سهراب پورناظری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه اعتراضات و ناآرامی های رخ داده طی یک سال گذشته چقدر روحیه و ...
متن کامل مناظره صیانت؛ منافع ملّی یا مصالح میلی؟
حرف ها هستند. فیلترینگ را خودشان بوجود آوردند و یا مثلا بستن تلگرام اولین بار در دولت روحانی اتفاق افتادو اینستاگرام هم در همان دولت مقطعی بسته شد؛ یعنی این تفریط هاست که افراط ساز است و اتفاقا مسئله ما هم همینجاست که چرا تفریطی ها در جامعه انقدر قدرت می گیرند که بعد افراطی ها در جامعه شکل بگیرند و هیچوقت ما نتوانیم مزه تعادل را بچشیم.پس گردش آزاد اطلاعات هم یکی از واژگانی است که آنطورکه باید و ...
گزارش/ فرش های ناپدیدشدۀ سعدآباد کجاست
به گزارش ایسنا، ساختمان حافظیه ، جایی که این فرش ها از آن خارج شده است، از جمله ساختمان های منسوب به نهاد ریاست جمهوری است که در محله سعدآباد و در کنار مجموعه کاخ های سعدآباد در بین سال های 1374 و 1376 با طراحی حسین شیخ زین الدین ، در آستانه برگزاری هشتمین اجلاس سران کشورهای اسلامی ساخته شد. در توضیحات موجود درباره ساختمان حافظیه آمده است: باغ سعدآباد یکی از باغ های باارزش تهران است که با مجموعه ساختمان مهمانسرای حافظیه در حاشیه جنوبی آن و در زمین های احداث شده که فاقد درخت بوده و به عنوان زمین ورزشی از آن استفاده می شد. با خرید چند خانه و مدرسه و تخریب بناهای موجود در آن جا، فضای مناسبی در جلو ساختمان ایجاد شد. با آن که ساختمان در حدود 25هزار متر مربع مساحت دارد، سطح بزرگی از فضای باغ را اشغال نکرده و بسیاری از قسمت ها در زیرزمین قرار گرفته اند. درحال حاضر کاربری این ساختمان بیشتر برای برگزاری اجلاس و به عنوان مهمانسرای سران کشورها است. در اسفند سال 1398 از ساختمان حافظیه برای برگزاری جلسات ستاد کرونا استفاده می شد که نقدهایی به این تصمیم وارد شد و رئیس دفتر رئیس جمهور وقت نیز در پاسخ به آن انتقادها، گفته بود : در مجموعه پاستور سالن مناسبی برای برگزاری جلسات با پروتکل های خاص تعیین شده از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد و ساختمان حافظیه دارای سالن جلسات مناسبی است که می توانیم با حفظ پروتکل های تعیین شده از جمله حفظ فاصله میان افراد، جلسات را در این مکان برگزار کنیم. کاخ های سعدآباد در مجموعه ای دیگر و در مجاورت ساختمان حافظیه است که رئیس جمهور تنها در یکی از آن ها از رؤسای جمهور و مهمانان خارجی استقبال رسمی می کند. اما حدود یک هفته پیش یکی از خبرگزاری ها گزارشی از ناپدید شدن فرش های ساختمان حافظیه منتشر کرد و با ارجاع به گزارشی از دولت با عنوان خروج غیرقانونی اموالی نظیر 48 تخته فرش دستباف نفیس و گران قیمت از ساختمان حافظیه سعدآباد ، نوشت: تعدادی تخته فرش نفیس در ساختمان حافظیه نهاد ریاست جمهوری در سعدآباد ناپدید شده است. در دولت سیزدهم تیم ویژه ای با همکاری سازمان های نظارتی تشکیل شده و به بررسی همه جانبه موضوع مفقود شدن فرش های نفیس در دولت قبل پرداخته شده است. در این گزارش با استناد به نظر کارشناسان با توجه به قدمت تاریخی آن فرش ها، نوع طراحی، مکتب هنری و خصوصیات فیزیکی ارزش نسبی آن ها مبلغی معادل 127 میلیارد تومان اعلام شده است. همچنین اشاره شده است که این ده تخته فرش ارزش گذاری شده جزء نفیس ترین فرش های نهاد بوده و متعلق به سبک های مشهدی (عمواوغلی)، اصفهان و تودشک است که یکی از آن ها از نظر قدمت به دوره قاجار می رسد. تصاویر برخی از این فرش ها در کتاب گنجینه تار و پود، مجموعه تصاویر دومین کلکسیون بزرگ فرش جهان در سال 91 منتشر شده است. گزارش مذکور همچنین اشاره کرده که فرش ها در بازه سال های 1392 تا 1395 از ساختمان خارج شده است. تا کنون واکنش های مقامات دولت های قبل و حال حاضر تایید کرده که این فرش ها، که البته در تعداد و سال خروج آن ها ابهام مطرح شده، از ساختمان حافظیه خارج شده اند. اما سوال این است که، اگر آن چنان که در گزارش های برخی رسانه ها اشاره شده این فرش ها قدمت و ارزش تاریخی داشته، چرا فهرست آن ها تا کنون در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی حفاظت از اموال تاریخی قرار نگرفته است؟ مطابق ماده 3 آیین نامه اموال فرهنگی، هنری و تاریخی نهادهای عموم ...