سایر منابع:
سایر خبرها
لزوم بازگشت اصولگرایان به الگوی سیاست ورزی مرحوم آیت الله مهدوی کنی (ره)
تروریستی در سطح جامعه از سوی دیگر، نیاز به تشکیل دولتی قدرتمند برای مهار و مدیریت بحران را در صدر اولویت ها قرار داد. به همین دلیل به پیشنهاد مسئولان تراز اول کشور و در رأس آنان آیت الله خامنه ای، آیت الله مهدوی کنی به عنوان نخست وزیر موقت انتخاب شد تا شرایط برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری و انتقال دولت را فراهم کند . جریان خط امام و انقلاب اسلامی که یک بار طعم تلخ حاکم بودن امثال ...
آیا هاشمی دهه نود از هاشمی دهه شصت متنفر است
چرا هاشمی تفریحاتش را پنهان نمی کند؟ در زندگی ام از همان ابتدا چیزی به نام تظاهر و ریاکاری وجود نداشت و هر چه بودم همان را نشان می دادم. بالاتر از آن از این متنفر بودم که عده ای مردم را به ریاضت کشی و زندگی زاهدانه دعوت کنند و خودشان در پنهان طور دیگری زندگی کنند. به خاطر همین هم در خاطراتم حتی تفریحاتم و از این دست مسائل که بسیاری از افراد آن را پنهان می کنند می نویسم چرا که از عاقبت ریاکاری و تظاهر به ساده زیستی می ترسم. والله بما یعملون محیط.. میدان72/مهدی عامری ؛ در شماره های آخر سال گذشته روزنامه خاندان هاشمی (آرمان امروز)، مصاحبه ای با نویسنده کتاب دیالوگ با خدا انجام داده بود که در آن تلاش شده بود آقای هاشمی به عنوان یک مفسر قرآن معرفی گردد. در بخشی از این مصاحبه با نویسنده این کتاب آمده است: در رابطه با بحث جهان بینی یا در رابطه با سبک زندگی چیزی به نام تظاهر و ریاکاری در زندگی ایشان نما ندارد. به همین دلیل است که ایشان در خاطرات خود حتی به تفریحات خود و مسائلی که بسیاری افراد آن را پنهان می کنند، اشاره می کنند و این موضوع را کاملاً از قرآن دریافت کرده که عاقبت ترویج ریاکاری در بین مردم چیست؟ (دوشنبه 24 اسفند، ش 2999، ص7) همین مطلب با کمی تفاوت به تازگی در صفحه اینستاگرام آقای هاشمی نیز بیان شده است. پس از سفر نوروزی هاشمی رفسنجانی همراه با جمع کثیری به جزیره کیش، بسیاری از کابران شبکه های اجتماعی در این رابطه واکنش نشان دادند. لذا هاشمی در صفحه خود با ادبیاتی مشابه ادبیات همان نویسنده، نوشت: چرا هاشمی تفریحاتش را پنهان نمی کند؟ در زندگی ام از همان ابتدا چیزی به نام تظاهر و ریاکاری وجود نداشت و هر چه بودم همان را نشان می دادم. بالاتر از آن از این متنفر بودم که عده ای مردم را به ریاضت کشی و زندگی زاهدانه دعوت کنند و خودشان در پنهان طور دیگری زندگی کنند. به خاطر همین هم در خاطراتم حتی تفریحاتم و از این دست مسائل که بسیاری از افراد آن را پنهان می کنند می نویسم چرا که از عاقبت ریاکاری و تظاهر به ساده زیستی می ترسم. والله بما یعملون محیط.. ایشان و نویسنده کتاب مذکور اما توضیح نمی دهد چرا در جهان بینی آقای هاشمی و بروز تفریحاتش دو دهه فاصله می افتد و خاطرات ایشان بیست و چند سال بعد منتشر می شود؟ آیا ایشان حاضر بود در همان سالهای 70 و 71 که مردم ایران تورم بالا را تجربه می کردند و از صدمات ناشی از جنگ، در فقر و محرومیت به سر می بردند در تریبون های عمومی اعلام کند روز عاشورا، در سد لتیان، به همراه اهل و عیال، مشغول جت اسکی بوده است و فرزندانش تمام نوروز آن سال را به گشت و گذار مشغول بوده اند؟ آن زمان چرا کسی از تفریحات ایشان مطلع و آقای هاشمی در صدد بیان آنها نبود؟ یا در خاطرات سال 62 و 63 ایشان که در دهه 80 چاپ شده است از بهانه گیری های یاسر برای اسکی رفتن، حضور در ویلای سد لتیان و ... سخن گفته شده است، اما در همان سالها آقای هاشمی در نماز جمعه و مصاحبات خود به جای آنکه تفریحات خود را بیان کند همواره مردم را به ریاضت کشی و صرفه جویی دعوت می کرده است و از رفاه طلبی و اسراف بر حذر می داشته است. به عنوان مثال ایشان در نماز جمعه 21-10-1363 می گوید: کشورهایی که در این مسیر قرار می گیرند، اینها طبعاً باید یک مقدار ریاضت برای ساختن زیربنای یک اقتصاد سالم بکشند و رفاه و مصرف را کم کنند. شما اگر بخواهید در همه منازل یخچال، تلویزیون رنگی، فریزر، قالی اعلا، میوه فصل و غیر فصل و همه چیز وجود داشته باشد و در عین حال باید جاده، بندر، کارخانه ذوب آهن، فولاد مبارکه بسازید، این نمی شود. البته گویا این امر فقط برای مردم نمی شده است! ولی در همان حال مسئول کشور می تواند بهترین تفریحات و زندگی را داشته باشد! ایشان اذعان دارد که نه تنها گاهی مردم را باید به ریاضت کشی دعوت کرد بلکه در شرایطی خاص باید آنها را مجبور به ریاضت هم نمود: احتمال بحرانهای عظیم در دنیا می رود که تحملش برای آنها مشکل است، البته برای ما هم مشکل است. برای ما مشکل پیش می آید، البته اگر آن روز بشود، ما اعلام ریاضت خواهیم کرد و آن روز دیگر لازم نیست ما اینجا بمانیم و از اینجا جنگ را اداره کنیم، خودمان پا می شویم می رویم در جبهه ها و مردم هم باید طور دیگری زندگی کنند تا اینکه این بحران را پشت سر بگذاریم. ... (6دی 1363 سخنرانی در جمع روحانیون حزب جمهوری اسلامی) آن سالها اگر هم خاطرات تفریحات و مسافرتهای ایشان و فرزندانش به نوعی به بیرون درز می کرد، مردم آن را شایعه ضد انقلاب می دانستند و در تصورشان نمی گنجید امام جمعه شان اهل این گونه تفریحات مجلل باشد! البته سالهای بعد سبک زندگی وی و خانواده اش از مردم مخفی نماند و چه بسا این امر سبب رویگردانی بسیاری از افراد از انقلاب شد چرا که می دیدند کسانی که با شعارهای خاصی انقلاب کردند اینک رفتار دیگری دارند. اما پیشتر از این هم هاشمی بیان کرده بوده کسی نباید مردم را به ریاضت کشی دعوت کند. باید به عنوان تذکر خدمت ایشان گفت که کسی مردم را به ریاضت کشی دعوت نمیکند آنچه از دستورات دینی و به خصوص امیرالمومنین در نهج البلاغه بیان شده است و امام خمینی و امام خامنه ای نیز به آن تاکید کرده اند این است که حاکم و مسئول اسلامی باید زندگی ساده ای داشته باشدو شاید تا حدودی به آن تظاهر کند که هر تظاهری ریا نیست و بلکه این یک وظیفه دینی و شرعی است. حضرت امام خمینی در سخنان خود برای چند گرو ه بارها به ساده زیستی و دوری از تجملات تاکید داشته اند: اول: مسئولین کشور آن روزی که مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ... آن روزی که توجه اهل علم به دنیا شد و توجه به این شد که خانه داشته باشم چطور، و زرق و برق دنیا خدای نخواسته در آن ها تأثیر بکند، آن روز است که باید ما فاتحه اسلام را بخوانیم . (صحیفه امام، ج 17، ص: 377) دوم: روحانیون و طلاب از اهم مسائلی که باید تذکر بدهم، مسئله ای است که به همه روحانیت و دست اندرکاران کشور مربوط می شود، و همیشه نگران آن هستم..، کیفیت زندگی اهل علم است. اگر خدای نخواسته، مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر داده اند، عمارت درست کرده اند و رفت و آمدهایشان مناسب شأن روحانیت نیست، و آن چیزی را که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان. ... آن چیزی که مردم به آن توجه دارند و موافق مذاق عامه است، اینکه زندگی شما ساده باشد، همان طوری که سران اسلام و پیغمبر اسلام و امیر المؤمنین و ائمه ما زندگی شان ساده و عادی بود بلکه پایین تر از عادی. ... (صحیفه امام، ج 19، ص: 318) سوم: انقلابیون و مجاهدین مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه اند. و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می کنند آب در هاون می کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هر گز با هم جمع نمی شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. (صحیفه امام، ج 21، ص: 86) البته اینها تنها مشت نمونه خروار از صحبتها و اندیشه های امام راحل است که در صحیفه امام درج شده است. لذا از آنجا که آقای هاشمی هم عمامه به سر دارد و هم جز مسئولین کشور بوده است و از پیشگامان انقلاب است می بایست به دلیل مضاعف در زندگی خود زهد و ساده زیستی پیشه می نمود. ضمن آنکه ضرورتی به ریا و تظاهر نیست گرچه در این امر تظاهر اشکالی ندارد اما آقای هاشمی می توانست با تمرین و خودسازی کاری نماید تا خالصانه و به دور از ریا یک زندگی ساده و معمولی با تفریحاتی شبیه مردم عادی داشته باشد. شبیه همین فرمایشات حضرت امام خمینی در سالهای ابتدای انقلاب از آقای هاشمی هم شنیده شده است و وی خطر تجمل گرایی را به روحانیون هشدار داد ه بود: چیزی که من برای آینده خطر می بینم، این است که مبادا روحانیت به قشر مرفّه تبدیل شود. قشر مرفّه مورد بغض مردم است؛ اگر مردم بعد از هفت، هشت سال دیدند که ما جاه و جبروت حکومت را به خودمان گرفتیم و یک قشر ممتاز شدیم، این همان خطر عظیم است، یعنی همان فئودالی و آن سرمایه داری، در ما صدق می کند و ما تبدیل به قشری می شود که علما و تاریخ آینده ما را نفرین خواهد کرد، مخصوصاً ما باید خیلی مواظب باشیم که به خاطر احترام اسلام و انقلاب سعی کنیم، همان حدود مردمی زندگی را که داشتیم [حفظ کنیم.] نمی گوییم ریاضت بیش از حدّ، مردم توقّع ریاضت را نداشتند، همان زندگی که داشتیم، مسائل امنیتّی یک قیودی را ایجاد می کند که داریم و باید داشته باشیم و مردم آنها را از ما می خواهند. از اینکه بگذریم، سعی کنیم که ما مثل مردم و مثل گذشته باشیم، حالت روحانیّت و ارتباط با مردم و حالت صمیمیت با مردم را داشته باشیم. همان طوری که مردم در گذشته می توانستند درد دلشان را به شما بگویند، امروز که نماز جمعه هستید و اگر نماینده مردم هستید، مردم بتوانند همان صمیمّیت و صفا را داشته باشند. اگر این حالت را حفظ کنیم، آن روحانیّت قبلی را به این حکومت تبدیل می کنیم و حکومت به همان پایگاه معنوی واقعی تبدیل می شود. (24 فروردین 1361 در جمع ائمه جمعه آذربایجان شرقی و غربی ) ایشان در جایی دیگر به ضرورت نگهداری حالت طلبگی بین روحانیون اشاره کرده و تاکید می کند روحانیت باید اهل ریاضت باشد: باید آن رابطه را حفظ کرد. آن رابطه از طریق مطالعه، ریاضت و از طریق اسلامی تهیه می شود. (24شهریور1362 سخنرانی در جمع مسؤولان استان سیستان و بلوچستان ) در مورد سفرها و تفریحات آقای هاشمی خوب است به روایتی که خود ایشان در خطبه های نماز جمعه اش به آن پرداخته است اشاره شود: حضرت امام صادق (ع) دوستی داشتند که روزی به خدمتشان آمد. حضرت به او بی اعتنایی کردند، به گونه ای که به آن شخص برخورد و گفت: آقا! شما به من محبّت زیادی داشتید. اکنون چه شده است ؟ امام صادق (ع) فرمودند: برای اینکه شنیده ام در سف ر امسال به مکّه، در هر منزلی یک گوسفند می کشتی و بوی کباب در قافله به راه می انداختی . آن مرد گفت: امّا من کباب را به مردم می دادم. خود من از یک گوسفند، مقدار کمی می خوردم” امام فرمود: آیا همه از کباب می خوردند؟ گفت: نه، امکان نداشت که نصیب همه آنها شود. عدّه ای از آنها می خوردند . حضرت صادق(ع) فرمود: همین کاربدی است. وقتی در مکانی که هزار نفر هستند و از کبابی که درست می کنی پنج یا ده نفر استفاده می کنند، بقیه را ناراحت می کنی. این کار بدی است که نباید تکرار کنی ... بعضی کارها به این شکل، اسراف است. ممکن است مصداق اسراف به این معنا نباشد. امّا روح اسراف را دارد (نماز جمعه 13-12-1361) با این اوصاف به نظر می رسد رفتار آقای هاشمی حداقل این است که روح اسراف را دارد و همین امر برای یک روحانی عضو خبرگان رهبری که مسئولیت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز به عهده دارد شایسته نیست! اینکه آقای هاشمی از کسانی که مردم را به ریاضت دعوت می کنند ولی خودشان طور دیگر زندگی میکند اظهار تنفر کرده است نیز نکته ای جالب است! خوب ایشان و یا مشاورانش قبل از هر سخنرانی، جستجویی در سخنان قبلی ایشان داشته باشند تا به گونه ای بر داشت نشود که هاشمی دهه 90 از هاشمی دهه 60 متنفر شده است! منبع:فردانیوز کد مطلب : سایر اخبار ...
حسن رحیم پور ازغدی : برخی کلید حل مشکلات اقتصادی را در واشنگتن و پاریس جستجو می کنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظریه پردازان می گویند اقتصاد در صورتی پیشرفت می کند که شکننده نباشد، اقتصاد مقاومتی مبنای کاملاً علمی دارد. به گزارش میدان72 ، حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس در صحن جامع رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل نامیده شده و به همین مناسبت چند نکته در این باب عرض می کنم، اولاً ما نیز به نوبه خود فقدان مرحوم آیت الله طبسی را تسلیت عرض می کنیم، خدمات زیادی پیش و پس از انقلاب داشتند و خدمات زیادی نیز برای زوار امام رضا(ع) در دوره ایشان صورت گرفت و امکاناتی برای زوار تمهید شد. وی افزود: از مزایای ایشان این بود که به خلاف بخشی از مسئولان، تا لحظه ای که از دنیا رفت در خانه پیش از انقلاب زندگی می کرد و با وجود شایعات زیاد، روشن شد ایشان در لحظه مرگ، خانه مسکونی اش همان خانه پیش از انقلاب بود و مثل برخی از مسئولان نبود که بعد از انقلاب، انقلابی شدند و یا برخی بعد از انقلاب تغییر رویه دادند و نوع زندگی آنها عوض شد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: چند حکم از سوی رهبری در مشهد صادر شد که یکی از آنها درباره آستان قدس بود از جمله اینکه ساخت و سازهای حرم منور و آستان قدس هرچه فایده داشته باید از این مرحله عبور کرد و باید برنامه ریزی جدی برای کمک به فقرا و محرومان کرد و اشتغال و کار برای جوانان در روستاها و شهرستانهای کوچک به شیوه های مختلف مثل مزارع و کارگاه ها در دستور کار قرار بگیرد و این پیام مهمی است. رحیم پور ازغدی تأکید کرد: با این همه سخت افزاری که در آستان قدس فراهم شده است از این پس باید به تعمیق نرم افزار حرم رضوی بپردازیم و این نیز در پیام رهبری مستتر بود و نباید زوار به زیارت جسمانی اکتفا کنند و باید زیارت عقلانی معرفتی صورت بگیرد و زوار به معارف الهی شان افزوده شود. وی تصریح کرد: این زیارت ها باید در اصلاح سبک زندگی ما، بازار و الگوی مصرف و خانواده ما و همچنین کاهش میزان طلاق و اعتیاد و رشوه و اختلاس تأثیر بگذارد، زیارتی اثرگذار است که اثبات کند زوار امام رضا(ع) نسبت به دیگران به سبک زندگی اسلامی مقیدتر هستند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مسافران مشهد، توریست نیستند و زائر امام هستند اظهار داشت: بیشترین آمار ورودی به کشور از داخل و خارج، مربوط به مشهد است و اینها برای زیارت می آیند، مشهد شهر زیارتی است نه سیاحتی البته سیاحت و تفریح نیز باید باشد. رحیم پور ازغدی تصریح کرد: بیشترین درآمد گردشگری مربوط به زوار امام است و اینها قبل از گردشگر، زائر هستند و باید در همه عرصه ها در این زمینه فرهنگ سازی کرد و نباید اجازه دهیم زائر امام رضا بودن تبدیل به تشریفات شود، مثلاً به برخی خادمی افتخاری بدهند و البته برخی خادم پروازی هستند، امام رضا(ع)، خادم پروازی نمی خواهد، از این به بعد کاری کنیم که هر کس که تولید بیشتری دارد و هنرمند و صنعتگری که بهتر کار می کند اینها خادم افتخاری شوند. وی با اشاره به اینکه همه باید برای خدا کار کنند و در نماز جمعه حاضر شوند، افزود: باید مراقب باشیم، مذهب امام رضا(ع)، مذهب اخلاص است، حضرت ضد تشریفاتی ترین شخصیت بود و زمانی که تظاهر می کردند می خواهند به ایشان احترام بگزارند سفره سلطنتی پهن می کردند در حالی که ایشان بین برده ها و کارگران غذا می خوردند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: امام رضا(ع) می فرمودند: خدای ما یکی است، پدر ما و این بردگان یکی است و من با اینها هستم و نه با شما امیدوارم این مسئله صف اول نماز بودن و خادم امام بودن از حالت تشریفاتی خارج شود. رحیم پور ازغدی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دو اندیشه در جامعه ما و در میان نخبگان ما در ارتباط با این مقوله وجود دارد، ما با حسن ظن به قضیه نگاه می کنیم، اینکه برخی طرفدار وابستگی هستند تردیدی نیست، همان کسانی که به عنوان عامل نفوذی حضور دارند اینها هستند، اگر شبکه های نفوذ پیدا شود خواهید دید چقدر از اینها مانع رشد تولید و استعدادهای کشور بودند و هستند، البته ما فعلاً با این بخش کاری نداریم. وی گفت: یک تفکر این است که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دشمن ندارد، دشمنی ها همه عرَضی و مقطعی است و اگر هم هست دشمنی اقتصادی نیست و در عرصه اقتصاد، پروژه خصمانه وجود ندارد، اقتصاد اساساً عرصه مقاومت و مبارز نیست و استقلال اقتصادی امکان و معنا ندارد و معادل انزوای اقتصادی است. رحیم پور ازغدی بیان کرد: قطع وابستگی از دشمن غیر از قطع رابطه با جهان است، هیچ کس طرفدار قطع رابطه با جهان نیست، امام کجا قطع ارتباط با جهان را مطرح کرد؟ امام قطع ارتباط با جهانخواران را مطرح کرد، آن هم رابطه سلطه آمیز بود، جریاناول می گوید “مقصر تحریم ها ما بودیم” و ریشه آن را باید از نظر اینها در دهه 60 جستجو کرد. وی خاطرنشان کرد: تنش با قدرت های فاسد از نظر امام مطرح بود و نه تنش با دولت و ملتها، برخی اصل این شعارها را عامل دشمنی و تحریم ها می دانند و می گویند بعد از دهه 60 انقلاب تمام شده است، راه حل مشکلات اقتصادی از نظر اینها داخلی نیست و کلید حل مشکلات اقتصادی در پاریس و لندن و واشنگتن است و در اختیار نخبگان نیست و کلید بیرون کشور است. این تفکر، عادی سازی روابط، انقلاب زدایی، مکتب زدایی از روابط بین الملل و ارزش زدایی از مناسبات با جهان خارج و آمریکا را مطرح می کند. رحیم پور ازغدی افزود: دیدید آل سعود گفت جمهوری اسلامی باید مشخص کند حکومت است یا انقلاب، جواب این است که ما یک حکومت انقلابی هستیم، اما برخی به همین جمع بندی آل سعودی رسیده اند و راه حل مسائل اقتصادی را در انتخاب میان انقلابی بودن و یا حاکم بودن جستجو می کنند زیرا حاکم انقلابی بودن سخت است و هزینه دارد. وی افزود: اگر این گونه بود چه نیازی به چند صد هزار شهید بود؟ اگر قرار بود جلب اعتماد آمریکا شود چرا شما؟ خود شاه که بهتر بود زیرا اگر وی می ماند خاطر آمریکا جمع تر بود، اگر قرار بود پیشرفتی صورت بگیرد باید زمان شاه صورت می گرفت. ده ها هزار مستشار در این کشور بودند اما دانشگاه های ما تولید علمی نداشتند و صادراتمان جر نفت نبود. رحیم پور ازغدی تصریح کرد: امام جواب شما را از همان اول داد و قبل از آن قرآن جواب شما را داده است، این اندیشه می گوید غرب به تعهداتش وفا می کند و هرچه بارها دیده اند که عمل نمی کنند باز می گویند عمل می کنند و می گویند “آمریکا با ما مشکل ذاتی ندارد و باید حمایت قاطعی نیز از جنبش آزادی بخش یمن و سوریه و بحرین نکنیم زیرا به ما ربط ندارد و باید به غرب اطمینان دهیم کاری به اینها نداریم و اطمینان دهیم که حتی قدرت دفاعی خودمان را نیز تقویت نمی کنیم و موشک نمی سازیم”. وی گفت: آمریکایی ها پیغام می دهند که “اگر می خواهید اقتصاد شما خوب شود نهادهای انقلابی را منحل کنید” و از زمان امام نیز این را می گفتند، “80 درصد مردم شما در انتخابات باشند این دموکراسی را قبول نداریم و باید حقوق اقلیت های جنسی را نیز رعایت کنید!”، اینها مسئله احکام قطعی اسلام را نیز مانع اقتصاد می دانند. مگر با ترکیه همین کار را نکردند و نگفتند “باید اقرار کنید زنای محصنه جرم نیست”؟ رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: به ترکیه گفتند “این را قبول کن تا تصمیم بگیریم جزو اتحادیه اروپا بشوی یا نه”، فکر می کنند اگر حتی این همه عقب نشینی بکنیم آنها به ما کمک می کنند، خود آمریکا 50 میلیون آدم گرسنه دارد، چه کسی می تواند و می خواهد به شما کمک کند؟ اما ساده لوحی در این زمینه وجود دارد. وی افزود: اینها با اصل نظام مخالف بودند و تا زمانی که دست از ماهیت انقلابی و اسلامی خود برنداریم اینها از ما راضی نمی شوند و باید بگوییم “غلط کردیم انقلاب کردیم” و برای اینکه درس عبرت بقیه شویم عقب نشینی بیشتری می خواهند. رحیم پور ازغدی افزود: اقتصاد مقاومتی یک اصطلاح من درآوردی نیست، بلکه در علم اقتصاد کلاسیک و اقتصاد آکادمیک غرب، صحبت از مقاوم سازی اقتصاد است، فرض کنید ما ابرقدرت منطقه نیستیم و یکی از چهار قدرت جهان در تعیین سرنوشت جهان نیستیم که همه اینها را هستیم و این را خود دشمنان اعتراف کرده اند، در این بازار سیاه و ناسالم جهان، اقتصاد یک کشور اگر قدرت انعطاف علمی و اقتصادی نداشته باشد شکست می خورد. وی با اشاره به اینکه اقتصاد قوی باید منعطف باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد کشور شکننده نباشد و فرمان آن دست خارج نباشد و معطوف به منافع ملی ما باشد و رو به رشد باشد. همه اقتصادهای موفق به نحوی هستند که در برابر تلاطم بین الملل مقاوم باشند. اقتصاد مقاومتی عیوب خود را سریع پیدا می کند و آسیب پذیری را کاهش می دهد و تولید و توزیع را فعال می کند و بانک ها و مالیات را سیاستگذاری مجتهدانه و به روز می کند. رحیم پور ازغدی تأکید کرد: نظریه پردازان می گویند اقتصاد در صورتی پیشرفت می کند که شکننده نباشد، اقتصاد مقاومتی مبنای کاملاً علمی دارد. وی گفت: جنگ اقتصادی کاملاً وجود دارد و باید در برابر آن آماده باشیم، در ادارات حکومتی ما باید شعبه قرارگاه اقتصادی وجود داشته باشد تا مقابل سقوط تولید کننده را بگیرد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید مقابل عوامل ضدتولید و مقابل کسانی که رشد تولید را مانع شده اند ایستاد، مقام معظم رهبری فرمودند نزدیک 60 درصد کارگاه ها تقریباً خوابیده است و با وجود عقب نشینی مقطعی و تاکتیکی در مسائل هسته ای، این طرف به تعهدات خود عمل کرده است و طرف مقابل خیر، و تحریم ها را به شکل مختلف بازمی گرداند و نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نیز نشان دادند به این قرارداد پایبند نیستند اما هنوز هم برخی کلید را دست آمریکایی ها می دانند و حتی اگر وفا کنند مشکل حل نمی شود، مشکل در داخل کشور باید حل شود. رحیم پور ازغدی تصریح کرد: اگر تمام تحریم ها را بردارند، تمامی موانع برداشته شد و تازه فضا برای کار باز شده است، مانع برداشته شدن به معنای حرکت که نیست، حرکت در درون باید انجام شود، موانع بوروکراتیک باید برداشته شود، صد مانع به اسم استعلام برای تولیدکننده نگذارید. وی بیان کرد: کاری کنید که اگر کسی توان و سرمایه دارد با رغبت سراغ شما بیاید، مدارک را یک بار از وی بخواهید، رفع موانع تولید احتیاط است، اگر راست می گویید در برابر واردات احتیاط کنید، چرا گرانترین ماشین های دنیا در تهران جولان می دهد؟ تشریفاتی ترین کالاهای دنیا در کشور ما است. این کشوری است که تحریم است؟ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اینها خیانت و یا حماقت است، پیشنهاد این است که یک قرارگاه قوی بیاید و موانع تولید را بردارد، بروید از اینها سؤال کنید تا بگویند چرا، عمده موانع دولتی و حکومتی و واردات و مالیات و سیاست غلط بانکها است. رحیم پور ازغدی افزود: کلید در داخل کشور است و نه در واشنگتن، آنها به شما کلید نمی دهند بلکه قفل می دهند، چرا آمریکا یی ها باید منافع و خیر ما را بخواهند؟ منطقی است؟ چرا دنبال منافع خود هستند؟ بخشی از سیاست های ما مانع اقتصاد مقاومتی هستند و بدون برداشتن اینها اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد، خصومت هایی علیه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که باعث ناکارآمدی می شود. وی گفت: رسیدن به اهداف بدون اقتصاد مقاومتی، یعنی اقتصاد علمی و آگاهانه و عدالت محور و توأم با عزت امکان پذیر نیست، تحریم ها از سال 58 شروع شد و ربطی به مسائل هسته ای نداشت، چند ماه پس از انقلاب تحریم ها شروع و در سالهای اخیر تشدید شد، اما از ابتدای انقلاب بود. استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اقسام مختلف تحریم ها از ابتدای انقلاب افزود: اگر اقتصاد داخل درست مدیریت شود در برابر تحریم ها از پای در نمی آییم، اگر خانواده دارای مشکل اقتصادی بودجه خود را درست تنظیم نکند قطعاً شکست می خورد. رحیم پور ازغدی افزود: ژاپن و آلمان حتی الآن هم استقلال ندارند، اما پیشرفت اقتصادی آنها به خاطر این بود که مصرف کمتر و تولید بیشتر داشتند و با کار به اینجا رسیدند، فرض کنید رئیس جمهور بعدی آمریکا آمد و همه تحریم ها را برگرداند، این احتمال که هست، آیا با امید و شادی کاذب ایجاد کردن، اقتصاد کشور راه می افتد و یا این فریب افکار عمومی است. وی بیان کرد: فرض کنید همه پولها برگشت، اگر الگوی مصرف درست نشود تمام این پول تمام می شود و به واردات و تورم می افزاید، باید واقع بین باشیم و امیدوار، اینها با تحریم می خواستند بیکاری و تورم را افزایش دهند و رفتار جمهوری اسلامی را تغییر دهند و مردم را خسته و به آنها تلقین کنند که “اگر شعار مرگ بر آمریکا نباشد شما همه میلیاردر هستید”. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: هدف بعدی اینها تغییر اصل حکومت است و حتی در انتخابات هم حضور داشتند و لیست دادند، آنها گفتند “باید کسانی که همفکر ما هستند آنها بیایند و نه آنهایی که بر سر مبانی انقلاب هستند” ولی این معنایش این نیست که لیست های داده شده در انتخابات، لیست انگلیسی و آمریکایی بود. رحیم پور ازغدی افزود: آنها می گویند “اگر می خواهید اقتصادتان با یک بِشکن حل شود با صدای آرام بگویید اشتباه کردیم” و بعد می گویند “همین را بلند بگویید”، آنها دنبال تغییر میان مدت و بلندمدت هستند و اینها همان استکبار قرآنی هستند. وی گفت: قصص قرآنی نیز ناظر به آینده برای درس دادن به ما است، با کسانی روبه رو هستیم که طرح های سعادت بخش را واژگون و ارزشها را نابود می کنند و لباس اصلاح پوشیده اند و قرآن راجع به همین ها می گوید. اینها هدفشان دنیا است و به آخرت کاری ندارند و حریص ترین موجودات برای ماندن در این دنیا هستند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: اینها طرفدار ایدئولوژی حسنه الدنیا هستند، چرا کسانی فکر می کنند اینها دشمن نیستند و به اینها می توان دل باخت؟ اینها کافر و منافق هستند و قرآن به اینها اشاره کرده است. چرا به اینها اعتماد می کنید و لبخند می زنید؟ وقتی لبخند زدی و قدم زدی رویت می شود بگویی مرگ بر آمریکا؟ حد نگه داریم، مذاکره روشن بود برای چه بود، برای مسئله هسته ای بود نه در حوزه دیگری و نه در مقدمه احیای رابطه با آمریکا. رحیم پور ازغدی تصریح کرد: کسانی به قصد خدمت به کشور، می گویند آمریکا دشمن انقلاب اسلامی نیست، باید تکلیفمان را روشن کنیم و این مسئله در تصمیمات اقتصادی ما دخالت دارد. اینها دشمن هستند یا نه؟ برنامه آینده چیست؟ پیشرفت در اقتصاد مقاومتی است یا در سازش اقتصادی؟ وی گفت: قرآن می فرماید “اینها هر پیمانی که با شما می بندند در نخستین فرصت آن را زیر پا می گذارند”، صهیونیست ها کتاب خدا و دین را زیر پا می گذارند و دنبال علمی هستند که به دیگران صدمه بزنند. رحیم پور ازغدی تصریح کرد: الگوی مصرف ما بسیار خطرناک است و جزو ملت های مسرف هستیم و خدا از اسراف کننده بدش می آید، طبق آمار جهانی و داخلی جزو مصرف کننده ترین ملتهای دنیا هستیم و با این طرز مصرف نمی توانیم به اقتصاد مقاومتی ادامه دهیم، بسیاری از خانواده های غیرمسلمان را دیده ام که مصرف کمتری از ما دارند. وی افزود: ما طبقه محرومی داریم که ندارند مصرف کنند اما بسیاری بیش از نیاز مصرف می کنند، ملت ایران مصرفش از تولید و وارداتش از صادراتش بیشتر است، در کشورهای پیشرفته دیده ایم که ساده تر زندگی می کنند، در حوزه انرژی، ایران جزو 10 یا 12 کشور پرمصرف جهان است. رحیم پور ازغدی گفت: ایران سه برابر متوسط جهان انرژی مصرف می کند، هر 10 سال هم مصرف انرژی در کشورمان دو برابر می شود و این یعنی مصرف انرژی ایران 5 برابر اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا است. وی افزود: مصرف سرانه انرژی ما دو برابر چین و چهار برابر هند است، مصرف سرانه برق در ایران سه برابر میانگین جهانی است، ما جزو 16 کشور پرمصرف برق در جهان هستیم و سومین مصرف کننده گاز در جهان هستیم. رحیم پور ازغدی بیان کرد: ظرف 7 سال، مصرف گاز در ایران 2٫5 برابر شده است، در آب، از 70 درصد کشورهای جهان مصرف بیشتری داریم، مشکل آب خوردن و کشاورزی در 20 سال آینده داریم، مصرف نان ایران سه برابر اروپایی ها است، ایران بالاتر از میانگین جهان شکر مصرف می کند و در مورد روغن هم همین طور. وی گفت: مصرف در کشور سال به سال بیشتر می شود، تولیدکننده ما تا به مشکلی می خورد تولیدش را کم می کند و قاچاق هم کنترل نمی شود و کالای تجملی روز به روز بیشتر مصرف می شود. ملتی که مشکل تروریسم را حل کرد مگر نمی تواند قاچاق را حل کند؟ رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: اقتصاد و تولید نباید سیاستش دائم عوض شود، هر انتخاباتی که می شود از یک سال مانده به انتخابات، فضا انتخاباتی می شود و بعد، زمان صرف تصفیه و تغییر اتوبوسی هستیم و بعد هم زمینه سازی برای انتخابات بعد، دولت و مجلس باید اختیاراتش مشخص شود، نمی توانیم یک سیاست بانکی اعلام کنیم و بعد رهایش کنیم، باید تولیدکننده وضعیتش مشخص باشد، از سوی دیگر نظارت بر قوانین باید شکل بگیرد، ما خلأ قانونی نداریم، تراکم قانونی داریم و اجرا نمی شود. نظام پاداش و تنبیه باید برقرار شود. منبع : خبرگزاری تسنیم کد مطلب : سایر اخبار ...
گفت وگو با بازیگردان معمای شاه ; رئیس جمهور آمریکا را پشت چراغ قرمز پیدا کردیم
انجام داده و سپس همگی می رویم برای ضبط نهایی. ***در عنوان بندی نام شما و امیر دژاکام به عنوان بازیگردان ذکر شده است. آیا تفکیک خاصی از نظر مسئولیت وجود داشته است؟ خیر. سریال معمای شاه با حضور استاد دژاکام وارد مرحله پیش تولید شد و ایشان از همان ابتدا حضور داشتند اما به دلیل حجم بالای نقش ها، من به گروه اضافه شدم. پس از آنکه کار اصطلاحاً روی غلتک افتاد، استاد دژاکام از پروژه ...
تجربیات یک دختر عربستانی از 10 ماه زندگی در ایران + عکس
فرهنگ ایران مطالعه می کردم اما روزی به این نتیجه رسیدم برای یافتن واقعیت و لمس چهره واقعی ایران باید به این کشور بروم و آن را همان طور که هست کشف کنم. زمانی که تصمیم گرفتم کارم را در لندن رها کنم و برای درس خواندن درباره ایران، به ایران بیایم، بسیاری از اعضای خانواده و دوستانم با این کار موافق نبودند، در واقع مخالف بودند و به من توصیه می کردند دست به چنین کاری نزنم. خب می توان آنها را ...
توکلی:احمدی نژاد مرد اعداد بزرگ بود از همین رو ابعاد فساد هم بیشتر شد/حداد عادل در برابر بسیاری از ...
شخصا پیوندهایی با انقلاب داشت ولی متاسفانه لجاجتش منجر به این خیانت شد و در کشور بی ثباتی ایجاد کرد. من ثبات کشور و امنیت مردم رای دادم. آقای موسوی در دوره ای که رئیس جمهور بودند، مورد حمایت شدید امام قرار داشت. آقای احمدی نژاد نیز چنین حمایتی ازسوی مقام معظم رهبری داشت؟ بله داشت. تا چه زمانی؟ برخی معتقدند این حمایت تا قضیه 11 روز خانه نشینی ادامه پیدا کرد. ...
گفتگوی متفاوت با وزیر بهداشت
افتد بیشتر منعکس می کنند و من هم متأسفانه مجبور هستم خبرهای بد را ببینم و از طریق همین سایت ها متوجه اتفاقات می شوم. به جز این موضوع که شما به سرعت از اخبار مطلع می شوید سریعاً هم در آنجا حضور پیدا می کنید. شاید وزرای دیگر هم مانند شما واکنش سریعی نشان بدهند اما به سرعت شما در آنجا حضور پیدا نمی کنند. از دیدار بیماران تا حضور در بیمارستان ها و حتی بعد از اخباری که درباره گرد و خاک اهواز ...
گپ و گفت نوروزی با قاضی زاده هاشمی؛
حوادثی را که اتفاق می افتد بیشتر منعکس می کنند و من هم متأسفانه مجبور هستم خبرهای بد را ببینم و از طریق همین سایت ها متوجه اتفاقات می شوم. به جز این موضوع که شما به سرعت از اخبار مطلع می شوید سریعاً هم در آنجا حضور پیدا می کنید. شاید وزرای دیگر هم مانند شما واکنش سریعی نشان بدهند اما به سرعت شما در آنجا حضور پیدا نمی کنند. از دیدار بیماران تا حضور در بیمارستان ها و حتی بعد از اخباری که ...
نگران محو اسم و تصویر خاتمی از رسانه ها نیستیم
و حتی کم ارزش هم نیست. دلیل دیگرِ ارزش و اهمیت محبوب قرار گرفتن، فرازی از زیارت امین الله است. قاعدتا، شما عزیزان با زیارت امین الله آشنا هستید. بهترین سند و بهترین متن در این زیارت امین الله است. کسی که امام را زیارت می کند، پس از عرض ارادت به پیشگاه امام، در محضر امام سیزده دعا و خواسته را از خداوند مطرح می کند که اینها از اصول ارزش های اخلاقی است: اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ ...
عده ای در داخل کشور معتقدند کلید حل مشکلات کشور در لندن و واشنگتن است/ مذاکرات فقط در مسئله هسته ای بود، ...
. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: مراقب باشیم مذهب ما، مذهب زحمت کشان و مذهب اخلاص است. امام رضا(ع) ضد تشریفاتی ترین شخصیت بود و وقتی سفره های اشرافی برای ایشان پهن می کردند که تشریفاتی پذیرایی کنند ایشان روی خاک و در کنار مستمندان وبرده ها غذا صرف می کردند و می فرمودند: خدای ما یکی است، پدر ما و این بردگان یکی است نه با شما. وی ادامه داد: امیدواریم خادمی امام رضا ...
معنای متفاوت نوروز از منظر رهبر انقلاب
...، پیام پیامبران، پیام امام بزرگوار و پیام خونهای مطهّرِ بهترین جوانان این ملت را - که در این راه ریخته شده است - به دل خودتان منتقل کنید، برای شما نوروز است. (1/1/1377) 21. تحلیل محتوای پیام های رهبر انقلاب از سال 1369 تا کنون مبین این مطلب است که پیام آغاز سال به مهم ترین مسأله /راهکارهای جامعه در هر دوره اشاره دارد. 22. اگر چه آیت الله خامنه ای از آغاز دوران رهبری در پیام ...
نقش هاشمی در قائم مقامی منتظری چه بود؟
ببینم؟ عرض کردم: بله؛ به آقای هاشمی نفرمایید که من آمدم [و این جریان را خدمت شما گفتم] به هیچ کس نگویید. می ترسم مرا هم شمس آبادی کنند یا مثل شیخ قنبر در چاه بیندازند ! این را که گفتم، امام اعلی الله مقامه- سه بار خندید و فرمود: خاطرت جمع باشد. در نقلی از آقای ری شهری نیز آمده است : از دفتر امام، حرکت کردم و آمدم شورای نگهبان. جلسه تمام شده بود و بعد رفتم خدمت آقای هاشمی و گفتم ...
دشمن فقط در روی کاغذ تحریم ها را برداشته است
، که آن با روح آزادی و استقلال کشور مخالف است. در برجام به دشمن اجازه دادیم برای انرژی هسته ای ما قد و قواره تعیین کند. این خلاف منویات انقلابی ما بودو بخاطر مصلحت هائی آن را پذیرفتیم. ایا دشمن اجازه می دهد ما درباره صنایع هسته ای و موشکی آنان صحبت کنیم. هیچ کشور مستقلی اجازه چنین کاری را نمی دهد. امام جمعه کاشمر با اشاره به نتیجه برجام گفت:چیزی مهمی که ما روی کاغذ گرفتیم لغو تحریم بود که آن ...
مسئولان و مردم مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشند
یکی از آنها تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام و در کنار آن قضاوت و داوری میان مردم بود و هر زمان که مشکل و مشاجره ای بین مسلمانان رخ می داد پیامبر (ص) بر اساس قوانین و احکام اسلام در میان آنها داوری می کردند. امام جمعه شهر قدس گفت: مورد سوم این بود که بر اساس دستورات قرآن پیامبر (ص) حکومت و زعامت را به دست بگیرد و در این خصوص اطاعت از پیامبر حرکت در مسیر قرب الهی است و بعد از پیامبر، ائمه ...
تنها راه ایستادگی در برابر استکبار مقاومت است
آستین پروراندند امروز به جان خودشان افتاده است. کسانی که تفکر آنچنانی دارند از تشر آمریکا می ترسند آیت الله سیداحمد خاتمی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه عبادی سیاسی این هفته تهران ضمن دعوت همگان به تقوا آن را راز و رمز سعادت هر دو جهان خواند و افزود: حضرت امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند شما سه روز بیشتر ندارید که یکی روزی است که با همه آنچه در او بود گذشت و برگشتی هم ندارد. ...
آمریکای ها مکار ، حیله گر و بد عهد بوده و هستند/اقتصاد مقاومتی یعنی حرکت در مسیر قطع وابستگی ها به دیگران
مسئولان و آحاد جامعه در تحقق آن قدم بردارند. وی ادامه داد: سال گذشته شاهد بودیم که بر اساس تدبیر و رهنمود رهبری و به خاطر وجود برخی مشکلات در کشور رهبر معظم انقلاب نام سال را سال همدل و همزبانی دولت و ملت نهادند که بسیار راهگشا بود و اوج ان را در استقامت و ایستادگی مردم و حضور پرشور در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن جهانیان دیدند و در مقابل جمهوری اسلامی ایران به زانو در آمدند. امام ...
چگونه کتاب جزئی از زندگی ام شد/ خاطره نوروزی که عید نبود
پذیرایی عیدانه با آجیل و شیرینی پرهیز کنند. از این نظر خیلی عید ویژه ای بود. یاد شهدا بسیار در آن سال فراگیر بود. به هر حال سابقه نداشت در کشور این میزان شهید و کشته در شهرها و محلات مختلف وجود داشته باشد. * بعد از انقلاب درس را ادامه دادید؟ بله به درس خواندن برگشتیم اما حالا مدارس سروشکل متفاوتی پیدا کرده بودند. معلم ها همه سیاسی شده بودند و هرکسی می خواست خودی نشان بدهد ...
6 فروردین 95؛ گزارش نماز جمعه تهران
محو رژیم صهیونیستی دست برداریم و نگاه دوم نگاه همراهان امام (ره) و خط امام (ره) و خط ولایت است که می گوید تفکر ما قرآنی است. وی با بیان این که نگاه اول می گوید مدتی از آن زمان گذشته است، ادامه داد: مگر مدت زمان دزد را تبرئه می کند. آنها غاصب اند و چند روزی هم که به عمرشان ادامه دهند، دزدند و دزد تبرئه شدنی نیست و به فضل خدا و به گفته رهبر معظم انقلاب تا 25 سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی ...
رفتار امیرالمومنین با سابقه داران اسلام در جنگ جمل چگونه بود؟
امام به خاطر خیانت اعدام شدند! 6- بعضی ها از دورانی که امام در نجف بود و بعد که به پاریس رفت، با ایشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار اینها، موضعگیریهای اینها موجب شد که امام اینها را طرد کرد، از خودش دور کرد. مبنای نظام اسلامی این است و امام اینجوری عمل کرد. 1389/03/ ...
نقش جنبش دانشجویی در تحقق اقتصاد مقاومتی-بخش اول
تکلیف مختص به آن زمان را به درستی ایفا کنند. اگر قشر انقلابی شرایط را درک نکند،یقینا وظیفه خود را هم نمی تواند به درستی شناسایی کند؛در نتیجه انقلاب و کشور متحمل زیان های سنگین و بزرگ خواهد شد. رهبری معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند: بنده همیشه این جمله را به دوستانم تکرار میکردم؛ الان هم به شما میگویم که هر انسانی باید تلاش کند، نیاز لحظه را بشناسد و آن را ...
خلخالی ازاحکام اعدامی که داده بودپیشمان بود
امام خمینی خودشان خیلی موافق این حکم ها و اعدام ها نبودند از طرف دیگر منتظر بودند که کارها هم پیش بروند که انقلاب شکست نخورد. در واقع گاهی اوقات ناچار بودند که برخی افراد را اعدام کنند که انقلاب به بن بست نرسد. اما این حدی که انجام شد تندروی بود و امام هم راضی نبودند . آقای خلخالی و محمدی گیلانی و..... گاها حکم های سختی دادند. شاید اگر تجربه بر رفتارها حاکم بود خیلی از اعدامها ضروری نبود. ...
دانشجویان در میان دور دور بچه پولدارهای تهران! +فیلم
بیشتر کرد، فردی هتاک به اندیشه های نظام و کسی که افکار امام خمینی(ره) را سخیف و شرک آلود می دانست، از استرالیا به ایران می آید و با حکم طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب می شود. اما به نظر می رسد این خط دانشگاه آزاد ادامه دارد و این بار در دبیرخانه تشکل های دانشجویی؛ اخیراً چند پایگاه خبری از معرفی فردی به نام ...
سفیر اندیشه کارگردان هستم
جنگ را گذرانده. داوود بعد از جنگ به تنهایی می چرخد ولی مرتضی راشد همچنان در دل آن سیستم درحال زندگی است و ما زن و بچه را می بینیم. در روبان قرمز اصلا این آدم کسی را ندارد و خودش تنهاست و این تفاوت هایی است که من سعی کردم در نقش خودم جاری کنم. در فیلم امروز شما نقشی را بازی کردید که خیلی ها معتقد بودند ادامه حاج کاظم در زمان حال است. یعنی بعد از چندین سال ادامه حاج کاظم است که رفتارش بر اساس ...
بچه بلندشید کربلا رو ببینید
به جبهه ها و مقابله با فساد و ظلم و فشارهای گروهک های ملحد و غیر خط امام. انشا الله در پایان بار دیگر از همه شما التماس دعا دارم، از همه دوستان و آشنایان می خواهم که اگر حقی بر گردن من دارند و یا اگر غیبتی از آنها کردم، مرا عفو کنید و برایم طلب آمرزش نمایید. اگر کسی پولی از من طلب دارد، به خانه ام بگوید و از حقوقم بگیرد. التماس دعا از همه شما، شب اول قبر را فراموش نکنید و روزهای جمعه سری بر قبرم بزنید. ...
حرف و حدیث پشت سرم زیاد است/ لاریجانی گفت آقا "یک مشورتی اجازه ای!"
که فوق لیسانس دارند، هر کدام دو بچه دارند و من چهار نوه دارم. دخترها می گویند، فعلا بچه ها را از آب و گل دربیاوریم، بعد می رویم دنبال کار؛ لذا الان خیلی دنبال کار نیستند . قصد نداشتند با این درجه علمی از کشور خارج شوند و به ادامه تحصیل بپردازند؟ نه، دنبال این چیزها نبودند . خودشان نبودند یا شما مانع شدید؟ نه، نیازی به ممانعت نبود. خودشان نمی خواهند، چون ...
انتقاد از کار برخی مترجمان قدیمی
فارسی امروزی آن را ترجمه می کند. یا مثلا کتابی از ویکتور هوگو به نام "تیره بختان" از اوایل دوران رضا شاه ترجمه شده است اما دو سه دهه بعد همین کار با نام "بینوایان" ترجمه می شود. او در ادامه گفت: گاهی اوقات در ترجمه های مکرر "ایدئولوژی مترجم" اثرگذار است. ایدئولوژی مترجم می تواند موافق مضمون اثر یا مخالف مضمون آن باشد. مثلا بعضی ترجمه های قرآن در جای خاصی مترجم شیعه درباره فلان کلمه در ...
عفت مرعشی: تا آخرین نفس از هاشمی و اهدافش دفاع می کنم+عکس
راه برود. زندانبان او را آوردند و بچه ها خود را به بغل او انداختند اما وقت ملاقات را بلافاصله تمام کردند و نمی شد محسن را که خردسال بود از پدرش جدا کرد به نحوی که اکثر مامورانی که آنجا بودند به گریه افتادند. در دوره بعد از انقلاب نیز آقای هاشمی خود را وقف کشور کرده بود. در زمان جنگ مرتب به جبهه می رفت و حتی زمانی که تهران بود هم به خاطر فشردگی کار حتی شب ها در دفترش می خوابید و بسیاری ...
آیت الله موسوی جزایری: حضور احمدی نژاد در مناطق عملیاتی افتخاری برای خوزستانی هاست / آیت الله کعبی: راه ...
...، عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در دیداری صمیانه دقایقی به گفت و گو با دکتر احمدی نژاد پرداخت. در این دیدار آیت الله کعبی خطاب به دکتر احمدی نژاد گفت: راه شهدا و امام باید ادامه پیدا کتد و این حضور در یادمان های شهدا شایسته تقدیر است دکتر احمدی نژاد نیز سال جدید را سال تحقق آرمان های انقلابی ملت ایران آرزو کرد. ...
از مشاوره های برادرانه برای حضور در مجلس تا تاکید بر حفاظت از محیط زیست/28 درصد مردم متاسفانه به نوعی ...
مدیریت آن را برعهده داشت 4 سال مشغول تحصیل شدم، پدربزرگم جزو روحانیان قم و از دوستان امام خمینی (ره) بودند و همچنین از سال های 39 تا 40 بنده در محضر ایشان و آیت الله بهجت حضور پیدا کردم. بعد از سال های 42 که اتفاقات 15 خرداد در قم به وقوع پیوست بنده نیز با پیوستن به انقلابیون بطور مداوم مشغول فعالیت های مبارزاتی شدم.سه فرزند دارم و خودمان 4 برادر و 3 خواهر هستیم. فرزندان شما نیز در عرصه ...
کاری که در سینما کردم مهمتر از فیلمسازی است
بسازی راجع به چه می سازید؟ – دیگر برای کسی که انقدر خودش را تابلو کرده است، نمی شود. دوربین مستند باید با مردم شناخته شود. موضوعی که بخواهید درمورد مستند بسازی، چه خواهد بود؟ – باز هم عدالت اجتماعی. یعنی موضوع آثارشما عدالت اجتماعی است که تا ظهور امام زمان هم ادامه دارد! – بله، عدالت اجتماعی تاریخ مصرف ندارد فقط اینطور نیست که هرکس به عدالت اجتماعی پرداخت مردم احساس ...