خوار و ذلیل شمردن ملت ها منطق ابرقدرت ها است
سایر منابع:
سایر خبرها
مسابقه 14 طرح زندگی با آیه ها در آذربایجان شرقی
دریافت 25 MB به گزارش خبرنگار مهر ، سه جایزه 5 میلیون ریالی برای منتخبین به صورت روزانه اهدا خواهد شد. سوال مسابقه: در آیه 24 سوره طه ، علت دستور خداوند متعال به حضرت موسی برای رفتن به سمت فرعون، چه چیزی بیان شده است؟ 1- آزار و اذیت مردم توسط فرعون 2- طغیان فرعون در برابر بندگی خدا 3- عمل نکردن به دستورات الهی 4- پرستش نکردن خدا و بت پرستی لطفاً فقط عدد گزینه صحیح را به سامانه پیامکی 30001578 ارسال کنید. مهلت ارسال پاسخ مسابقه تا ساعت 24 چهارشنبه 8 فروردین می باشد. کد خبر 6063386 ...
نمایش به حق یکی از اثر گذارترین گونه های هنری است
برای پاسخ ندادن به فطرتش و چشم بند گذاشتن بر روی چشمانش برای ندیدن حقیقت. نمایش اگر در مسیر ذات حقیقت حرکت کند؛ هنر را در مسیر درست خود و حرکت به سمت نور جاری کرده است و غیر این اگر شد فریب خود است و فطرت خود. در قرآن یکبار ابراهیم نبی برای ستاره پرستان و خورشید پرستان نمایشی را به اجرا می گذارد که آنها را به سوی حقیقت دعوت کند و یکبار ساحران فرعون برای فریب مردم در مقابل ...
تبیین آثار شرح صدر با رویکرد روانشناسی اسلامی
با حوادث می توان به ارتقای سلامت روان کمک کرد، گفت: در آیاتی که اشاره شد و درواقع قرآن از زبان حضرت موسی(ع) بیان کرده است، مشاهده می کنیم که حضرت هنگام مواجهه با مأموریت سخت نبوت و هدایت فرعون، در وهله اول شرح صدر را در فراز نورانی رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی از خداوند طلب می کند. شرح صدر در واقع یک روش مقابله ای فعال در برابر مشکلات و موقعیت های پُر چالش زندگی است. وی ادامه داد: شرح صدر ...
دانلود فایل صوتی دعای جوشن کبیر | تفسیر دعای جوشن کبیر
زیر را ده مرتبه تکرار کنید بِکَ یَا اللَّهُ به ذاتت ای خدا بِمُحَمَّدٍ به حق محمّد بِعَلِیٍّ به حق علی بِفَاطِمَةَ به حق فاطمه بِالْحَسَنِ به حق حسن بِالْحُسَیْنِ به حق حسین بِعَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ به حق علی بن الحسین بِمُحَمَّدِ بْنِ ...
چگونه راحت زندگی کنیم؟(9) پای درس جامع السعادات نراقی(ره)
شفقنا- حجت الاسلام مجتبی لطفی در بخش نهم نوشتار خود با عنوان چگونه راحت زندگی کنیم؟ / پای درس جامع السعادات نراقی(ره) این گونه آورده است: در نوشتار هشتم به توصیفی از تکبر پرداخته شد و اینک ادامه آن مبحث: تکبر، گاهی؛ 1. تکبر بر خداست؛ مانند تکبر امثال فرعون و نمرود که ناشی از طغیان و جهل محض آنهاست. البته با کمی دقت معلوم می شود امثال فرعون و نمرود جهل به خدا نداشتند ولی طغیان ...
قرائت جزء شانزدهم قرآن کریم
یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا ﴿110﴾ بگو من هم مثل شما بشری هستم و[لی] به من وحی می شود که خدای شما خدایی یگانه است پس هر کس به لقای پروردگار خود امید دارد باید به کار شایسته بپردازد و هیچ کس را در پرستش پروردگارش شریک نسازد (110) سوره 19: مریم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان کهیعص ﴿1﴾ کاف ها ...
الحاق 12 نوع پهپاد انهدامی و رزمی به سازمان رزم ارتش/ پرتاب ماهواره نور 3 به فضا
تنگسیری بین مردم روستا های لیره ای و شهرک شهید سلیمانی همزمان با سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع)، دریادار تنگسیری با حضور در روستا های اهل سنت بخش سیریک و جاسک استان هرمزگان این روز را تبریک گفت. در رزمایش مشترک پهپادی ارتش؛ پهپاد کمان 19 نیروی هوایی ارتش عملیاتی شد در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی ارتش، پهپاد کمان 19 برای نخستین بار ...
قرائت جزء پانزدهم قرآن کریم
النَّاسَ أَنْ یُؤْمِنُوا إِذْ جَاءَهُمُ الْهُدَی إِلَّا أَنْ قَالُوا أَبَعَثَ اللَّهُ بَشَرًا رَسُولًا ﴿94﴾ و [چیزی] مردم را از ایمان آوردن باز نداشت آنگاه که هدایت برایشان آمد جز اینکه گفتند آیا خدا بشری را به سمت رسول مبعوث کرده است (94) قُلْ لَوْ کَانَ فِی الْأَرْضِ مَلَائِکَةٌ یَمْشُونَ مُطْمَئِنِّینَ لَنَزَّلْنَا عَلَیْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ مَلَکًا رَسُولًا ﴿95﴾ ...
آیت الله علم الهدی: شرط توحید، نداشتن امید به غیر خداست/ نقش عنایت الهی در رفع مشکلات زندگی
نمی تواند یک باوری در زندگی داشته باشد ولی در مقابل آن متعهد نباشد؛ بنابراین زمانی که انسان باور می کند که اله و رب او یکی است باید اعمال خاصی را انجام دهد و از انجام امور خاص دیگری نیز پرهیز کند. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باورمندی یعنی به غیر خدا وابسته نباشیم، ادامه داد: خداوند متعال در این آیه می فرماید إِنَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبَادٌ ...
قرآن و قاریان قرآن در هنگامه ظهور
از جمله علائم ظهور، وضعیت قرآن و قاریان قرآن است که در روایات مربوطه ذکر شده و بسیار تکان دهنده است: قرآن، مهجور و متروک شود. به قرآن استخفاف کنند. شنیدن قرآن بر مردم سنگین باشد. غنا و آوازه خوانی به قرآن کنند. قرآن را مزامیر خود سازند؛ یعنی مانند تصنیف، آلت غنای خود قرار دهند. جمعی قرآن را برای غیر خدا بیاموزند. قرآن را زینت و زیور کنند. از قرآن مگر رسم آن نماند. قاریان عامل بروند و قاریان فاسق بمانند. قاریان، زیاد و فقها کم باشند. قاریان میل به امرا کنند. قاریان در بین خود یکدیگر را ملامت کنند. قاری، بسیار، ولی عمل کنندگان به قرآن کم باشند. ...
قدم نخست در توبه وارسی دقیق عملکرد انسان و فهم خطاهای ارتکابی است
تعبیر دیگر، نماد پرستش گران و عابدان حضرت اله هستند. چنانچه امام (ع) از سوی خود مردم عصرشان به سید العابدین، سید الساجدین، قدوه الزاهدین و منار القانتین نیز توصیف شده اند. در کتاب خصال شیخ صدوق از حضرت امام باقر (ع) نقل شده که فرمودند: پدرم وقتی که مشغول نماز می شد، رنگش تغییر می کرد و اعضای بدنش از خوف خدا می لرزید. همچنین امام باقر (ع) می فرمایند: خدمت پدرم رسیدم، در حالی که به حدّی عبادت کرده ...
در نشست تخصصی در نمایشگاه قرآن: نشاط اجتماعی از منظر قرآن کریم بررسی شد
که همه گروه ها باهم همراه شدند که اسلام را از بین ببرند، ولی پیامبر اکرم توانستند ضمن اینکه امید و نشاط را در بین مردم احیا کردند، در مقابل این احزاب و دشمنانی که علیه حکومت اسلامی یک دست شدند، نه تنها پیروز میدان جنگ باشند بلکه اقتدار آنها به حدی بود که بت پرستان هیچ وقت نتوانستند بر مسلمانان غلبه کنند. استاد حوزه علمیه یادآور شد: در تعریف نشاط اجتماعی اسلامی باید گفت که این نشاط به ...
سه یادداشت؛ سه برداشت!
و آزادگی را در وجود انسان می کُشد. انسان فقیر ناخواسته برده بی چون چرای پول می شود. تا نیاز خوراک، پوشاک و امنیت انسان برآورده نشود، کمتر کسی دنبال ارضای نیازهای مراتب بالاتر مثل احترام و کمال جوئی خواهد رفت. اگر فقر خواست خدا برای امتحان بندگان است، چرا خداوند هیچ وقت بندگان خود در کشورهای ثروتمند مثل سوئد، دانمارک و سنگاپور را با فقر آزمایش نمی کند؟ یعنی بندگان خدا در کشورهای ثروتمند ...
قرائت جزء چهاردهم قرآن کریم
) وَجَاءَ أَهْلُ الْمَدِینَةِ یَسْتَبْشِرُونَ ﴿67﴾ و مردم شهر شادی کنان روی آوردند (67) قَالَ إِنَّ هَؤُلَاءِ ضَیْفِی فَلَا تَفْضَحُونِ ﴿68﴾ [لوط] گفت اینان مهمانان منند مرا رسوا مکنید (68) وَاتَّقُوا اللَّهَ وَلَا تُخْزُونِ ﴿69﴾ و از خدا پروا کنید و مرا خوار نسازید (69) قَالُوا أَوَلَمْ نَنْهَکَ عَنِ الْعَالَمِینَ ﴿70﴾ ...