سایر منابع:
سایر خبرها
هشدار انصارالله به متجاوزین/ افزایش شمار شهدای تجاوز عربستان
یمن پس خواهد داد. بر اساس اعلام رسانه های یمنی، فرماندهان نظامی و رهبران جنبش انصارالله هم اکنون برای بررسی راهکارهای پاسخ به حملات عربستان نشست فوق العاده برگزار کرده اند. کمیته های انقلابی نیز در واکنش به اقدام تجاوزکارانه عربستان با صدور بیانیه ای از مردم یمن خواستند در نقاط مختلف کشور تظاهرات گسترده برگزار کنند. شبکه المیادین گزارش داد: کشورهایی همچون عربستان ...
تجاوز عربستان به یمن / انصارالله: قاطعانه پاسخ می دهیم/ بمباران فرودگاه صنعا توسط عربستان
مقابل علی العماد عضو ارشد جنبش انصارالله به شبکه سی ان ان گفته است که مردم یمن با قدرت به تجاوز خارجی پاسخ می دهند. به گزارش فارس، وی در این مورد گفت: این تجاوزی آشکار است و ما با آن مقابله به مثل می کنیم. اقدام سعودی ها تمام مردم یمن را متحد کرده و آل سعود بهای این اقدام را خواهد پرداخت. آقای عماد همچنین گفت بعید است عربستان اقدام به اعزام نیروی زمینی کند، اما در صورتی که دست به ...
چه کشورهایی در تجاوز به یمن شرکت کردند؟
همکاری خلیج فارس است که در تجاوز عربستان به یمن مشارکت نکرده است. در همین حال، کاخ سفید نیز از ارسال کمک های لجستیکی و اطلاعاتی در تجاوز عربستان به یمن خبر داد. بر اساس گزارش های رسیده، جنگنده های ارتش رژیم سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله چهار کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از نیمه شب چهارشنبه حملات خود به مناطق مختلف یمن بویژه شهر صنعا را آغاز کردند که در جریان آن تاکنون دهها نفر کشته و شماری زخمی شده اند. بنا براعلام شبکه سعودی العربیه، کشور کوچک امارات 30 جنگنده به عربستان اعزام کرد و اردن نیز متعهد شد تا 6 هواپیما برای مشارکت در عملیات عربستان در یمن اعزام کند. ...
مجموعه زنده به عشق روی آنتن شبکه یک می رود
به گزارش خبرگزاری فارس ، سفرهای راهیان نور همه ساله با آغاز بهار و تعطیلات سال نو، شروعی دوباره را تجربه می کنند و سرآغازی می شوند بر اعزام کاروان های راهیان نور مختلف دانش آموزی، دانشجویی و خانوادگی به مناطق عملیاتی شمال غرب، غرب و جنوب کشور. قرارگاه رسانه ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور مسئولیت پوشش گسترده رسانه ای شامل برنامه های خبری و تصویری این رویداد عظیم را بر عهده دارد و به همین ...
بازدید روزانه 7000 مسافر نوروزی از مجموعه سد دز
شمال شرقی شهرستان اندیمشک در استان خوزستان واقع شده است، گفت: به صورت رسمی از دوم تا دوازدهم فروردین ماه به مردم خدمت رسانی می کنیم اما با توجه به استقبال مردم برای بازدید از سد دز، خدمت رسانی ما از 25 اسفندماه 93 آغاز شده است و پیش بینی می شود همانند سال های گذشته تا 15 فروردین ماه ادامه یابد. مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز تصریح کرد: 100 نفر از پرسنل شرکت در بخش های مختلف ...
نقدی: راهیان نور نماد پایداری ملت است
...: سردار محمد رضا نقدی رییس بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از زیارتگاه هویزه با اشاره به اینکه بخش عظیمی از زائران وخادمان راهیان نور را جوانان تشکیل می دهند به خبرنگار بسیج گفت: روز به روز استقبال مردم از قدم گاه های شهدا بیشتر می شود و امید وارم بتوانیم خدمات بهتری به این عشق و علاقه بدهیم. وی با بیان اینکه جنگ ما یک جنگ اعتقادی و جنگ دین در برابر جهالت بود اظهار داشت : زیارتگاه ...
سردار سلامی: دفاع مقدس معادلات جهانی را تغییر داد
رزمندگان نیز اشاره و از رزمندگان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس تجلیل کرد. فرمانده لشکر هفت ولی عصر (عج) خوزستان در دوران دفاع مقدس نیز در این گردهمایی در سخنانی نامگذاری سال جدید با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی را اقدامی هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: برای تحقق این شعار دولت باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرده و مردم نیز باید به وظیفه خطیر و سنگین خود عمل نموده و دولت را ...
ایستادگی نیروی دریایی بیانگر شعار ما می توانیم است
به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از ستاد راهیان نور کشور سردار سیف الله با اشاره به نامگذاری در روزهای نخست تحریم کشور آمریکا از سوی امام خمینی(ره) به شعار ما می توانیم اظهار کرد: همه سازمان ها و حوزه ها به ویژه نیروهای مسلح و مردم نقطه هدف این شعار بودند. وی با بیان این که نامگذاری این شعار چهره ای عادی با دید حرکت از انسان ها و برکت از خدا داشت، عنوان کرد: نامگذاری این شعار اشاره به حرکت و ...
مهم ترین اخبار مازندران در زمستان 93
رده و مقامی که باشند برخورد می شوند. بیست وهفتم؛ سردار مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی مازندران از کشف 900 هزار عدد انواع مواد محترقه از ابتدای سال جاری در استان خبر داد. بیست وهفتم؛ مهین تفضلی سخنگوی اورژانس مازندران با اشاره به اینکه امسال 63 مورد مصدوم داشتیم که از این تعداد 50 نفر مرد بودند، گفت: در حوادث چهارشنبه سوری امسال فوتی و قطع عضو و یا اعزام به خارج استان ...
نشانه های منافقین
در سومین شب برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه مصادف با پانزدهم اسفندماه، حجت الاسلام مهدوی نژاد در ادامه مبحث عبرت های فاطمیه به موضوع تبیین نفاق به عنوان یکی از عبرت های مهم فاطمیه پرداخت. در ذیل خلاصه ای از سخنان قابل تأمل وی را می خوانید: دروغگویی و سوء استفاده از مقدسات یکی از مهمترین ویژگی های نفاق و اهل نفاق، دروغ و دروغگویی است، اصلاً مایه اصلی نفاق، دروغ است. نفاق یعنی دوگانگی ظاهر و باطن و خدا در قرآن به دروغ گویی منافقین شهادت داده است. یکی دیگر از نشانه های اهل نفاق این است که از مقدسات استفاده ابزاری می کنند. می فرماید: اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ [1] از نام خدا، مقدسات، عناوین موردقبول و اعتماد مردم، مذهب، دین، شخصیت های مذهبی و در رأس آن خدای متعال استفاده می کنند، قسم می خورند و حرفشان را می زنند ولی این قسم سپر و پوششی است برای این که مردم را از راه خدا بازدارند. منافق از پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و مقدسات هزینه می کند تا بتواند کارهایش را پیش ببرد، اهداف شومش را محقق کند و باور مردم را به خودش جلب نماید. ظاهر فریبنده و جذاب منافق یکی دیگر از نشانه های اهل نفاق آرایش ظاهری آن هاست. وَإِذَا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسَامُهُمْ [2] ؛ وقتی منافقین را نگاه می کنید ظاهر آراسته ای دارند. منافقین آدم های زشت و ژولیده ای نیستند و ظاهرشان جلب کننده، فریبنده و جذاب است. وَإِن یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ [3] وقتی حرف می زنند مایلید به حرف هایشان گوش دهید چون خوش سخن و سخنورند. ویژگی های اهل نفاق کَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ یَحْسَبُونَ کُلَّ صَیْحَةٍ عَلَیْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ [4] ؛ مثل چوب های خشکی که به دیوار تکیه داده شده اند، هر ندایی از گوشه ای بلند می شود علیه خودشان می پندارند، این ها دشمن اند. از این ها حذر کنید! خدا این ها را بکشد. خصوصیت دیگر منافقین این است که تا کسی حرفی می زند تصور می کنند که علیه آن هاست، حتی گاهی مخالف سازی هم می کنند. ممکن است کسانی حرفی زده باشند که ربطی هم به این گروه نداشته باشد ولی جبهه سازی می کنند و آن افراد و حرف ها را در طرف مقابل خود قرار می دهند تا خودشان را بزرگ کنند. البته این رفتار آنها نشانه ترس هم هست؛ آن قدر نگران هستند که مبادا رسوا شوند هر جا حرفی زده شود سریع عکس العمل نشان می دهند تحمل مخالف را ندارد. کبر و غرور، نشانه دیگر اهل نفاق از نشانه های دیگر اهل نفاق کبر و غرور است. شخصی علی الظاهر ایمان آورده بود اما از دستورات پیامبر(ص) تخلّف کرد. اصحاب به او گفتند: برو در محضر پیامبر(ص) عذرخواهی کن. گفت: گفتید ایمان بیاور و اطاعت کن، اطاعت کردم حالا از من می خواهید بر او سجده کنم؟ او عذرخواهی را مترادف با سجده کردن و پرستش معنا کرد و این کار را انجام نداد. آیه نازل شد: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَکُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُءُوسَهُمْ وَرَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَهُم مُّسْتَکْبِرُونَ [5] ؛ هرگاه به آن ها گفته می شود بیایید تا پیامبر(ص) برایتان استغفار کند، گردنشان را بالا می گیرند و هنگاهی که نگاهشان کنید، متوجه خواهید شد که چه کبری دارند! خُب چرا گردن کشی می کنی؟! فتنه ای به پا کرده ای و جامعه ای را به هم ریخته ای، برو از پیامبر(ص) عذرخواهی کن. اما می بینی کبر آنها اجازه بازگشت به آنها نمی دهد بعد خدا می فرماید: سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَسْتَغْفَرْتَ لَهُمْ أَمْ لَمْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ لَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ [6] ؛ فرقی نمی کند تو(ای پیامبر) برای این ها استغفار کنی یا نکنی، هرگز خدا این ها را نخواهد بخشید. خُلف وعده در روایات و آیات نشانه های فراوانی برای اهل نفاق بیان شده است؛ مثلاً خلف وعده در روایات از نشانه های اهل نفاق است. روایت می فرماید: منافق وعده می دهد، خلف وعده می کند. [7] البته نه این که اگر یک نفر یک بار وعده ای داد و تخلف کرد این منافق می شود، نه بلکه کسی که [خلف وعده] شیوه و عادتش شده است. وعده هایی می دهد که نمی تواند یا نمی خواهد انجام بدهد و فقط وعده سر خرمن می دهد که خرش از پل بگذرد. منافق هنگام بی نیازی طغیان می کند وإذا استَغنی طَغا ؛ [8] وقتی بی نیاز می شود یا موقعیتی پیدا می کند و نعمتی به او می رسد، طغیان می کند یعنی به جای این که نعمت و موقعیت را از خدا بداند و شاکر خدا باشد، تصور می کند اندیشه، فکر، مال و راه او، دیگران را جذب کرده است و باعث موفقیتش شده است. نمی داند دل ها دستِ خداست و دنیا عرصه امتحان است. وقتی مردم به بنی صدر رأی دادند، مدام اعتماد مردم به خودش را بیان و تکرار می کرد، بعد کارش به جای رسید که طغیان کرد و جلو امام هم ایستاد! منافق شک دارد وإذا تَکَلَّمَ لَغا ؛ [9] منافق، زمانی که حرف می زند، حرف هایش لغو و بیهوده است. مؤمن در هر مکان و مجلسی ذکر خدا می گوید. منظور از ذکر خدا فقط سبحان الله گفتن و اذکاری از این قبیل نیست بلکه ذکر می تواند یک حدیث یا یک نکته معرفتی هم باشد. اما منافقین حرف لغو می زنند. اگر دو ساعت کنار یک منافق بنشینید هیچ چیز از او یاد نمی گیرید و گاهی حرف های ضد و نقیض می زند. منافق در حق و حقیقت شک دارد و این شک در عمل او مشاهده می شود. المنافقُ مَن یُری شکَّهُ فی عَمَلهِ [10] موقع عمل که می رسد، منافق نمی تواند به شعارهایی که داده عمل کند، معلوم می شود که به آن [شعارها] شک داشته است. عوامل شکل گیری نفاق در انسان گاهی ریاست طلبی و جاه طلبی باعث نفاق شخص می شود. مثلاً می خواهد به پست و مقامی برسد راست و دروغ را به هم می بافد، حق و ناحق می کند، ظاهر و باطنش دوتا می شود و به نفاق می افتد. گاهی به خاطر خودبرتربینی یا تخریب دیگران است. خودش را خیلی تحویل می گیرد دیگران را هم آدم حساب نمی کند. این خود برتربینی باعث ایجاد نفاق در او می شود. از نشانه های خودبرتربینی هم این است که دیگران را تحقیر و مسخره می کند. قرآن می فرماید: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ [11] ؛ هرگاه به این ها گفته می شود که ایمان بیاورید مثل بقیه مردم(که پای حق، دین، خدا، ولایت، اسلام و شهدا ایستاده اند) می گویند ما بشویم مثل این آدم های نادان؟ این ها که عقل و شعور و سواد ندارند! بعد خدا می فرماید: اَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَکِن لَّا یَعْلَمُونَ [12] ؛ این ها خودشان نادان هستند، ولی نمی دانند. ضعف ایمان یکی از عوامل دیگر در شکل گیری نفاق، فقدان شخصیت، ضعف ایمان و روحیه است. فرمود: نفاقُ المَرءِ مِن ذُلٍّ یَجِدُهُ فی نَفسِهِ [13] . انسان به دلیل ذلت و خواری که در نفس خود احساس می کند، به نفاق می افتد. آدم عزیز که فیلم بازی نمی کند، آدم مؤمن که دو رنگ نمی شود و ظاهر و باطنش یکی است. آدمی که از درون احساس حقارت دارد، شخصیتش ناقص و ایمانش ضعیف است و به دروغ و دورنگی متوسل می شود. اقتدار مؤمنین: سبب شکل گیری نفاق در جامعه اقتدار مؤمنین در جامعه سبب شکل گیری نفاق می شود. وقتی حق، حاکمیت پیدا کرد باطل دیگر فرصت، توان و جرأت جولان پیدا نمی کند و زیر پوست حق مخفی می شود و اینگونه نفاق شکل می گیرد که البته این امر، نشانه حقانیت و اقتدار حق است نه ضعف حق. یعنی حق این قدرت را داشته که باطل را از اعلان رسمی و تظاهر علنی به زیر بکشد و او را به مخفیگاه ببرد. البته خطراتش باقیست. داشتن تکیه گاه: یکی دیگر از عوامل شکل گیری نفاق در جامعه یکی دیگر از عوامل شکل گیری نفاق در جامعه، وجود چهره هایی است که می توانند تکیه گاه منافقین باشد. منافقین به خودی خود می ترسند و زیر پوست حق مخفی می شوند ولی اگر کسانی را پیدا کنند که موجّه و مورد اعتماد اجتماع و ساده لوح باشند، به آن ها تکیه می کنند و معمولاً حول چنین شخصیت هایی جریان نفاق شکل می گیرد. عبدالله بن اُبی شخص ثروتمندی بود که روابط خاص سیاسی و اقتصادی با یهودی ها داشت و آنقدر در بین مرد موجه بود و به ظاهر اعتماد عموم را جلب کرده بود که در بین دو قبیله اوس و خزرج که جنگ های طولانی باهم داشتند، به عنوان حکم انتخاب شد. اما بعدها بخشی از جریان نفاق بعد از ظهور اسلام و حکومت پیامبر(ص) توسط همین مرد اداره شد. نمونه دیگر، ابوعامر است که قبل از اسلام زهدفروشی می کرد و برای خود بین مردم اعتباری کسب کرده بود. بعد از حضور پیامبر(ص) در مدینه به مکه فرار کرد و در آن جا، شروع به سازماندهی مخالفین پیامبر(ص) کرد و رئیس جریان منافقین شد و فتنه مسجد ضِرار نیز توسط او هدایت شد. ابوعامر پشتوانه مالی و انسانی شکل گیری نفاق بود به طوری که طلحه و زبیر از ابوعامر تجهیزات و شتران فراوانی برای جنگ جمل و مقابله با امیرالمؤمنین(ع) گرفتند. مثلث مخالفان در صدر اسلام 1. مشرکین مکه 2. منافقین مدینه و 3. یهودیان، سه ضلع مثلثی بودند که جریان نفاق در صدر اسلام، توسط این مثلث شکل گرفته و هدایت می شد. این ها عناصری بودند که جریان نفاق را در حکومت پیامبر(ص) دامن می زدند و توسعه می دادند. اقسام نفاق در یک تقسیم بندی باید نفاق را به دوسته تقسیم کنیم: 1. نفاق قدیم یا اکبر 2. نفاق جدید یا اصغر. وقتی می گوییم نفاق، قدیم و جدید ناظر به عنصر زمان است؛ یعنی زمان در تعریف این نوع نفاق دخالت دارد. اکبر و اصغر به نوع نفاق برمی گردد. نفاق قدیم(اکبر) نفاقی است که مسبوق به کفر است؛ یعنی سابقاً شخص کافر بوده و به دلایلی علی الظاهر اظهار اسلام می کند و اسلام می آورد ولی اصلاً ایمان در قلبش راه پیدا نکرده است. چون قبلاً و قدیماً کافر بوده، نفاقش خیلی بزرگ است. نفاق جدید(اصغر) نفاقی است که مسبوق به ایمان است. شخص ایمان آورده، سپس تغییر کرده و دیگر آن ایده ها و نظرات و اعتقادات قبلی را ندارد یا فقط به بعضی از آن اعتقادات ایمان دارد. چون فرد قبلاً مؤمن بوده و جدیداً به جرگه منافقین پیوسته است، نفاقش را نفاق جدید یا اصغر گویند. کسانی که بعد از ایمان، به نفاق می افتند نفاقشان یکسان نیست. بعضی عمیق تر و بعضی کمتر به نفاق می افتند. نفاقی که در بین مؤمنین زیاد دیده می شود ثعلبه در مدینه آدم فقیری بود که مرتب به پیامبر(ص) التماس می کرد، دعا کنید که خدا به من مال و منال بدهد. پیامبر(ص) هم دعا نمی کردند و می فرمودند: به مصلحتت نیست. بالاخره آن قدر اصرار کرد تا پیامبر(ص) برایش دعا کردند. خدا مال زیادی به او داد و او صاحب یک گله بزرگ شد چون در مدینه جا نبود، به بیرون مدینه رفت و آن جا مرتع بزرگی تدارک دید. آیه زکات نازل شد: خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً [14] ؛ ( ای رسول ما) برو از کسانی که اموالی دارند زکات بگیر. مأمور پیامبر(ص) پیش ثعلبه رفت تا تعدادی از گوسفندانش را به عنوان زکات بگیرد. او هم ناراحت شد که من این قدر زحمت کشیده ام، حالا مفت مفت بدهم برود؟! این که همان جزیه است و جزیه برای کفار است نه مسلمان ها. لذا زکات نداد. پیامبر(ص) وقتی شنیدند چند مرتبه فرمودند: وای بر ثعلبه! بعد آیه نازل شد فَلَمَّا آتَاهُم مِّن فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ وَتَوَلَّوا وَّهُم مُّعْرِضُونَ [15] ؛ وقتی خدا این ها را از فضل خودش بی نیاز می کند، بخل می ورزند، به خدا پشت می کنند و از ادای حق اعراض می کنند. فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقًا فِی قُلُوبِهِمْ إِلَی یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِمَا أَخْلَفُوا اللَّهَ مَا وَعَدُوهُ وَبِمَا کَانُوا یَکْذِبُونَ [16] لذا خدا نفاق را در قلب این ها می اندازد. یعنی کار این ها یک نوع نفاق است. این فرد دعای پیامبر(ص) را قبول داشت اما دستور زکاتش را قبول نکرد و این نشانه نفاق است. این نوع نفاق در بین مؤمنین زیاد رخ می دهد. منافقین زمان پیامبر(ص) بر همین اساس، منافقین زمان پیامبر(ص) طبق آیات قرآن به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام به سطحی از نفاق گرفتار بودند. 1. کسانی که در هنگام ورود پیامبر(ص) به مدینه، قلباً اسلام نیاوردند بلکه تظاهر به اسلام کردند و حتی با پیامبر دشمنی هم داشتند؛ مثل ابوسفیان. روایت داریم ابوسفیان یک لحظه هم ایمان نیاورد ولی گفت: أشهد ان لااله الاالله و انّ محمداً رسول الله . 2. کسانی که جزء مؤمنین بودند، هیچ نشانه ای از نفاق هم در آن ها نبود، اتفاقاً مجاهدت هایی هم کرده بودند، سابقه خدمت در اسلام هم داشتند ولی در طول مسیر، عوارضی پیدا کردند. به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) خراشی در دین آن ها وارد شد که اصلاح نکردند. کم کم این افراد به عناصر مزاحم، منافق و مخالف در جامعه اسلامی تبدیل شدند. این دسته از منافقین، حب جاه داشتند یا دنبال ثروت بودند؛ قبلاً مجاهدت ها کرده بودند ولی حالا طلبکار بودند و چون صحابی پیامبر(ص) بودند، می خواستند موقعیت بهتر و مال و منالی داشته باشند. بعضاً به دنبالش هم رفتند به خیلی از این اموال هم رسیدند؛ مثل طلحه و زبیر که وقتی از دنیا رفتند شمش های طلایی را که در خانه این ها بود با تبر می شکستند و تقسیم می کردند. هزار کنیز، هزار غلام، خانه های متعدد از چوبِ ساروج و... داشتند. آن وقت همین افراد که دنبال دنیاطلبی بودند وقتی امیرالمؤمنین(ع) به حکومت رسیدند، محضر ایشان رسیدند و گفتند: آقا ما در خدمت حکومت اسلامی هستیم. آقا اینها را تحویل نگرفتند. این ها رفتند و از مخالفین شدند. مواظب دنیاطلبی تان باشید مواظب دنیاطلبی تان باشید. گاهی حرص زدن، بخل، دنیادوستی و دنیاپرستی بذر کوچکی در دل ماست، که آنها را دور نمی ریزیم و هر دفعه که حرص می خوریم و حسادت می ورزیم، این درخت رذیله و شجره ملعونه، در وجود ما بزرگتر و وقتی سنی از ما گذشت، دیگر نمی توانیم آن را از ریشه بیرون بیاوریم و این نفاق باعث می شود که حتی در مقابل امام حق هم می ایستیم. منافقین امروز نشانه گروه دوم که مهمترین گروه در دسته های منافقین هستند و می تواند آن ها را برجسته کند و ما نیز می توانیم آن ها را شناسایی کنیم، همراهی کردن با دشمن است. این دسته از منافقین در زمان ما وجود دارند. کسانی که سابقه خوبی داشته اند، خدمت و مجاهدت کرده اند، ولی به خاطر عوامل مختلفی از جمله دنیاپرستی، حسادت، حب جاه، مقام و ریاست و... ناراحت شدند و به دلیل عدم خودسازی به عناصر مزاحم، منافق و مخالف تبدیل شدند. بعضی از آن ها کاملاً از ایمان توبه کرده اند و بعضی هنوز مختصری ایمان دارند. دشمن برای منافقین کف می زند زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) شناخت این دسته از منافقین بسیار سخت بود ولی الان سخت نیست؛ چون در صدر اسلام دشمن خارجی به معنای جدی وجود نداشته یا بروز و ظهور نداشته است و مردم نمی فهمیدند. طبق دیدگاه حضرت امام(ره) اگر دیدی دشمن دارد برایت کف می زند بدان به خودی گل زده ای. با این شاخص راحت می توانیم این دسته از منافقین را بشناسیم. دسته سوّم دسته سوم منافقینی بودند که به قول امروزی ها تازه به دوران رسیده بودند، جدید الاسلام ها و جدیدالعهدها. یعنی کسانی که در زمان حکومت پیامبر(ص) به مدینه آمده بودند و آن جا اسلام آوردند. چه شد که این دسته منافق شدند؟ به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) این ها دچار لغزش های مؤمنانه شدند [17] . اینان خود را اصلاح نکرده و از خود مراقبت نکردند بعد کم کم کارشان به جایی رسید که با همفکران خود در منطقه بماند گروهی را علیه پیامبر(ص) تشکیل دادند. لغزش های مؤمنانه لغزش های مؤمنانه؛ یعنی لغزش هایی که هر مؤمنی ممکن است پیدا کند.، مثل غرور، حسادت، لجبازی و... . البته این رفتارها آثاری دارد و اگر لجبازی کنی شیطان و نفست تو را می برد. اگر فهمیدی که اشتباه کرده ای، زود جبران کن وگرنه گرفتار می شوی. خداوند در عالم قواعدی دارد و می گوید اگر طبق این قواعد عمل کنید، هدایت می شوید و اگر طبق فلان قواعد عمل کنید، گمراه خواهید شد. اگر کسی با اختیار خودش به قواعد گمراه کننده عمل کرد، به ضلالت می افتد. وقتی می گویند خدا او را به ضلالت انداخته است، منظور چنین چیزی است. روش اهل نفاق مسئله بسیار مهمی که امروز با آن مواجه هستیم و باید از تاریخ صدر اسلام و ایام فاطمیه درس بگیریم، روش ها و شیوه هایی است که اهل نفاق برای مقابله و معارضه با پیامبر(ص) استفاده می کردند. یکی از این روش ها استفاده از شعارهای عامه پسند است. منافقین از شعارهای عامه پسند که عموم مردم و متدینین بپذیرند و بپسندند برای فتنه انگیزی استفاده می کردند. خونخواهی؛ شعار عامه پسند منافقان مثلاً شعار خونخواهی خلیفه سوم(عثمان)، برای عموم مردم شعار مورد قبولی بود. خوانخواهی عثمان یعنی این که حقی ضایع شده است و می خواهیم آن پرونده را را دوباره به جریان انداخته و حق را احیا کنیم. ابن ابی الحدید معتزلی از مورخین معتبر اهل سنت نقل می کند که طلحه سرسخت ترین آدم در جریان قتل عثمان بود و بعد از او زبیر بود. یکی دیگر از مورخین اهل سنت می گوید وقتی مردم خلیفه سوم را محاصره کرده بودند، طلحه برای این که خلیفه زودتر به قتل برسد راه ارسال نان و آب را بر وی بست؛ که آن جا امیرالمؤمنین(ع) غضب نمودند و توسط امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برای عثمان آب فرستادند. حالا سال ها گذشته و این طلحه و زبیر و معاویه خونخواه خلیفه سوم شده اند! خونخواهی عتمان، شعاری بود که اگر 25 سال قبل از آن یکی از اینها چنین شعاری می داد مردم چپ چپ به او نگاه می کردند! امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید: او (طلحه) عَلَم خون خواهی عثمان را برداشت؛ چون می ترسید زودتر خون عثمان از او مطالبه شود. خودش قاتل بود. طلحه عَلَم مخالفت با امیرالمؤمنین(ع) را برداشت و برای این که علی(ع) را زمین بزند یک شعار عامه پسند (خونخواهی عثمان) سر داد و زبیر را هم دنبال خود کشاند. حضرت(ع) فرمودند: إِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَکُوهُ [18] ؛ این ها حقی را طلب می کنند که خودشان ضایعش کرده اند، خون خواه خونی شده اند که خودشان ریخته اند. اصلاح طلبی؛ شعاری منافقانه یکی دیگر از شعارهای عامه پسند، شعار اصلاح طلبی است. نه این که حتماً بخواهند بگویند ما اصلاح طلب هستیم. می خواهند بگویند ما آن کسی هستیم که کار را درست می کنیم. قرآن می فرماید: و اذا قیل لَهُم لاتُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ [19] ؛ (خطاب به منافقین) در زمین فساد می کنند و می گویند ما اصلاح می کنیم. می گوییم ارزش ها را خراب کردید! می گویند: ارزش ها چه ربطی به کاری که ما انجام می دهیم دارد؟! ما داریم عزت و آبرو را حفظ می کنیم! برای شما تلاش می کنیم. منافقین و شعار عقل گرایی و راستگویی یکی دیگر از شعارهای عامه پسند خردورزی و عقل گرایی است. ادعای خردورزی می کنند ولی قرآن می فرماید: أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَکِن لَّا یَشْعُرُونَ [20] همه بدانید این ها مفسد هستند، خودشان هم نمی فهمند و فکر می کنند که درست رفتار می کنند. این ها خودفریبی می کنند؛ شعار عقل گرایی و خردورزی می دهند، اما خود، عقل ندارند. یکی دیگر از شعارهایی که منافقین سرمی دهند، شعار راستگویی است. قرآن می فرماید: إِذَا جَاءَکَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ [21] ؛ وقتی منافقین پیش تو می آیند شهادت می دهند که ما خدا را شاهد می گیریم که تو رسول ما هستی و خدا می داند که تو پیامبر(ص) مایی. والله! خدا شهادت می دهد که این ها دروغ می گویند و تو را قبول ندارند. تمام این ها ظاهرسازی است. این ها ادعای راستگویی دارند، ولی دروغ می گویند. قرآن و روایات، مجموعه عبرت آموز قرآن و روایات برای این است که ما از تاریخ، آیات و روایات عبرت بگیریم و مبتلا نشویم. اگر کسی فکر کند که این قرآن با این عظمت فقط برای این نازل شده است که از روی آن بخوانیم و ثواب ببریم، باید فاتحه اسلام خواند! عربستان الان مرتب قرآن چاپ می کند و داعشی ها مرتب قرآن می خوانند اما سرِ شیعه، سنّی، مسیحی و... هم می برند. باید قرآن را بفهمیم و از این فهم برای کسب بصیرت و شناخت امروز جامعه خود استفاده کنیم، چرا که حق و باطل همیشه وجود دارد. شبهه-مکرو و حیله امیرالمومنین (ع) فرمودند: شبهه را از این جهت شبهه نامیدند که شبیه به حق است و تنها مومن با نور یقینش از آن نجات پیدا می کند. یکی از روش هایی که اهل نفاق برای پیشبرد اهداف خودشان استفاده می کنند، استفاده از شبهه و مکر و حیله است، مثل نسبت دادن امور غیرواقع به پیامبر(ص). در صدر اسلام نسبت های ناروا و دروغ به پیامبر(ص) می بستند تا کار خود را پیش ببرند. در خطبه 210 نهج البلاغه آمده، شخصی نزد حضرت امیرالمؤمنین(ع) آمد و گفت: این قدر روایات عجیب و غریب و ضد و نقیض از پیامبر(ص) نقل شده است و ما نمی دانیم کدام درست و کدام غلط است. حضرت فرمودند: کسانی که حدیثی برای تو نقل می کنند، چهار دسته هستند که پنجمی ندارند. نخست منافقی است که اظهار ایمان می کند و خود را مسلمان نشان می دهد؛ نه احساس گناه می کند و نه از معصیت دوری می جوید؛ بلکه از عمد به رسول خدا(ص) دروغ می بندد که اگر مردم بدانند که او منافقی دروغگوست، حدیث را از او نمی پذیرند و سخنش را راست نمی شمارند. ولی می گویند او یار پیامبر(ص) است. رسول خدا(ص) را دیده، از او حدیث شنیده و از او فراگرفته است. از این رو سخن او را می گیرند و از او می پذیرند. خداوند در قرآن ویژگیهای آن ها را بیان فرموده و اوصاف آنها را به روشنی برایت بازگفته. اینان پس ار پیامبر(ص) باقی ماندند و خود را با دروغ و بهتان و نیرنگ به پیشوایان گمراهی و دعوت کنندگان به آتش دوزخ نزدیک ساختند. آنان نیز امور مملکت را به این منافقان سپردند و زمام امور مردم را به دست ایشان دادند و به این وسیله آن ها دنیا را خوردند. بی شک مردم در کنار حاکمان و قدرتمندان و در پی دنیایند؛ مگر کسی که خداوند حفظش نماید این منافق یکی از آن چهار نفر است که احادیث پیامبر(ص) را نقل می کنند . مواظب باشید! ممکن است طرف صحابه پیامبر(ص) باشد اما منافق نیز باشد. صحابه پیامبر(ص) که معصوم نیست! او هم ممکن است خطا کند. صحابه هم ممکن است ناصالح باشد. آیا امام (ره) با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بودند؟! آخر وصیتنامه حضرت امام(ره) هست که در زمان حیات من نسبت های ناروا به من می دادند و حرف هایی که من نزدم را به من نسبت می دادند؛ پس از من ممکن است بر حجم آن افزوده شود ولی ملاک و معیار برای شما صدای من یا خط و امضای من هست. هر حرفی را قبول نکنید. مثلاً می گویند: فلانی یار امام(ره) بوده است پس فرد خوبی است. این حرف که حجیت ندارد! بنابراین باید سند ارائه شود. گفتند امام(ره) با مرگ بر آمریکا مخالف بودند. چطور چنین چیزی ممکن است؟! امام(ره) حتی در وصیت نامه شان هم مرگ بر آمریکا گفتند! فدک و نسبتی ناروا به پیامبر(ص) یکی از احادیث دروغی که بر پیامبر(ص) بستند و در تواریخ هم نقل شده، این بود که پیامبر(ص) فرمودند ما انبیا ارث به جا نمی گذاریم و اگر چیزی بعد از خود جا بگذاریم صدقه است. با همین دلیل ده روز بعد از رحلت پیامبر(ص) فدک را از صدیقه طاهره(س) مصادره کردند. ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه اش، نقل می کند به اعتبار این حدیثی که دو سه نفر گفتند و ادعا کردند که از پیامبر(ص) شنیده اند، فدک برای مسلمین بوده است که پیامبر(ص) سهمی از آن را برای ذوی القربای خود کنار می گذاشته بقیه را به فقرا می داده اند. درحالی که این طور نبوده و اصلاً مشهور بوده که پیامبر(ص) فدک را به امر الهی به دخترشان بخشیدند و ایشان هم فقرای مدینه را با آن رسیدگی می کردند و برای خود چیزی نمی گذاشتند. کجای قرآن نوشته که انبیا ارث برجا نمی گذارند؟ حضرت زهرا(س) با اذن امیرالمؤمنین(ع) به مسجد آمدند با خلیفه صحبت کنند که فدک ارث من است. حضرت فرمودند: این چه حدیثی است که من یا فرد دیگری نشنیده؟! این چه حدیثی است که با قرآن مخالف است؟! مگر نگفتید کتاب خدا معیار است؟ کجای قرآن نوشته انبیا ارث به جا نمی گذارند؟! قرآن می فرماید: وَوَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُودَ [22] ، یَرِثُنِی وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ [23] چه طور انبیای دیگر ارث ببرند آن وقت به پیامبر آخرالزمان که رسید ارث به جا نمی گذارد؟! این که مخالف آیات قرآن است! ابن ابی الحدید می گوید: وقتی حضرت زهرا(س) فرمودند فدک برای من است خلیفه سوم گفت شاهدی هم دارید؟ بی بی فرمودند: بله دو تا شاهد دارم. یکی علی بن ابیطالب(ع) که برادر و پسرعمّ رسول خدا و جانشین اوست و اولین کسی است که اسلام آورد و دوم ام ایمن که زنی است که پیامبر(ص) فرمودند او(ام ایمن) راستگوست و اهل بهشت است. خلیفه گفت ام ایمن که زن است و شهادت یک زن هم که قبول نیست. علی بن ابیطالب(ع) هم که ذی نفع است (شوهر توست) شهادتش قبول نیست. بعد حضرت زهرا(س) احتجاجاتی کردند. ابن ابی الحدید می گوید: خلیفه سوم بعد از احتجاجات حضرت زهرا(س) روی منبر نشست و نستجیر بالله این عبارت را گفت: این حرف روباه ماده ای بود که شاهدش دُمش بود! [24] قصه آن چنانی شد که می دانید حضرت زهرا(س) با چشم گریان از مسجد برگشتند. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: چه شد؟ حضرت زهرا(س) ماجرا را بیان نمودند. دو - سه مرتبه رفت و آمدهایی به مسجد شد. در مرتبه آخر امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: امروز تنها برو و به یادشان بیاور این کلام پیامبر(ص) را که فرمودند فاطمه(س) پاره تن من است. رضایت فاطمه رضایت خداست، غضبش غضب خداست. آیا فاطمه ای که رضایت و غضبش، رضایت و غضب خداست خلاف شرع عمل می کند؟ بی بی به توصیه امیرالمؤمنین(ع) رفتند و حرف خود را زدند و بالاخره خلیفه قلم و کاغذی برداشت و قباله فدک را پس داد. خلیفه دوم پیش خلیفه اول رفت و گفت قباله فدک را نوشتم و به فاطمه(س) برگرداندم. خلیفه عصبانی شد و داد و فریاد کرد. به هرحال دنبال حضرت زهرا(ع) به کوچه آمد. قباله دست بی بی بود و به خانه برمی گشتند. طبیعتاً با آن حالت نقاهت و بیماری که حضرت داشتند به سرعت راه نمی رفتند؛ در مسیر بودند و در آن کوچه ای که منسوب به کوچه بنی هاشم است. ناگهان مقابل بی بی ایستاد و گفت این چیست در دست تو؟ فرمود: این نامه فدک است که خلیفه برای من نوشته است. گفت: این نامه را بده من تا ببینم. بی بی استنکاف کردند و ندادند. اصرار کرد که بگیرد، اما بی بی ندادند. جلو رفت تا قباله را بگیرد و بی بی عقب تر رفتند. بالاخره قصه آن چنانی شد که می دانید. یک وقت مشاهده کردند که بی بی به روی زمین افتاده است و پاره های قباله فدک را باد به این طرف و آن طرف می برد. بی بی به سختی از روی زمین بلند شدند. حسنین(ع) زیر بغل های مادر را گرفتند. قبل از این که بی بی وارد منزل شوند، بچه ها در زدند. زینب(س) در را باز کرد و شاید اولین چیزی که توجهش را جلب نمود آن چادر خاکی بود.... [1] . منافقون، 2. [2] . منافقون، 4. [3] . همان. [4] . همان [5] . منافقون، 5. [6] . منافقون، 6. [7] . نهج الفصاحة، ص156. آیة المنافق ثلاث، إذا حدّث کذب و إذا وعد أخلف و إذا ائتمن خان . [8] . منتخب میزان الحکمة ، ص 566؛ تحف العقول، 212؛ المُنافِقُ إذا نَظَرَ لَها، وإذا سَکَتَ سَها، وإذا تَکَلَّمَ لَغا، وإذا استَغنی طَغا . [9] . همان. [10] . شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غرر الحکم و درر الکلم ج2 ، ص 544 ، ح3551؛ إنَّ الْمُؤْمِنَ مَن یُری یَقینُهُ فی عَمَلِهِ، وَ الْمُنافِقُ مَن یُری شَکُّهُ فی عَمَلِهِ . [11] . بقره، 13. [12] . همان. [13] . تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص 458، حدیث 10485. [14] . توبه، 103. [15] . توبه،76 . [16] . توبه، 77. [17] . بیانات در جمع سپاهیان و بسیجیان لشکر 10 سیدالشهداء؛ ؛ 1377/07/26دسته ی سوم از منافقین آن کسانی هستند که در یکی از آیات قرآن، از آنها اسم آورده شده است: و ما لکم فیالمنافق فئتین واللَّه ارکسهم بما کسبوا اتحبون ان تهدوا من اضل اللَّه ؛ که این، آن منافقینی هستند که مدینه آمدند و ایمان آوردند. بعد دچار همان لغزشهای مؤمنانه شدند، خودشان را حفظ نکردند؛ این لغزش ادامه پیدا کرد و کارشان به آن جا رسید که به یمامه رفتند و با پیغمبر اعلان جنگ دادند - یعنی منافق محارب - این دسته ی سوم است . [18] . خطبه 137 نهج البلاغه. [19] . بقره، 11. [20] . بقره، 12. [21] . منافقون، 1. [22] . نمل،16. [23] . مریم، 6 [24] . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 16، ص 212. ، ص 212. ...
فرمانده نیروی انتظامی: اعتماد مردم بالاترین افتخار و سرمایه است
احساس آسایش و امنیت مردم ، که اجرای طرح نوروزی نیز در این راستاست ، گام برداریم. فرمانده ناجا همچنین گفت: با اقدامات شایسته ای که در سال گذشته صورت گرفت، شاهد کاهش تلفات جانی به میزان یک هزار و 200 نفر بودیم که این افتخار بزرگی برای نیروی خدوم انتظامی و سایر دستگاههای دولتی است. سردار اشتری خدمت به مردم را بهترین راه مبارزه با آمریکا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد ...
کاهش 8 درصدی سوانح جاده ای در کشور
، پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی، جمعیت هلال احمر، راهداری و اداره کل راه و شهرسازی، آتش نشانی ها و نظایر آن برای تأمین امنیت و آسایش مردم در ایام نوروز تلاش می کنند تا اوقات خوشی برای مسافران نوروزی رقم بخورد. فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در طول ایام تعطیلات نوروز 94 حدود 500 هزار نفر در قالب طرح امداد نوروزی به هموطنان خدمات رسانی می کنند که این نیروها از ...
روش برخورد مردم یمن هر بیگانه ای را پشیمان می کند
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از یادمان شهید مدنی در منطقه آب تیمور اهواز که روزگاری محل اعزام رزمندگان به خط مقدم جبهه حق علیه باطل بود به خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس گفت: یکی از رسالت ها و ماموریت هایی که نیروی زمینی به عهده دارد اقدامات فرهنگی است، چرا که همگان می دانند دشمن ناتوان در جبهه زمینی، به تقابل فرهنگی و اعتقادی روی آورده ...
ظرفیت اسکان 150 هزار مسافر نوروزی در همدان ایجاد شد
: یکی از راه های ساماندهی استفاده از ظرفیت بنگاه های املاک در مناطق مختلف است که در شهرهای مختلف نیز نتیجه خوبی به همراه داشته است. وی با بیان اینکه در زمینه اسکان باید برای اقشار مختلف درآمدی توجه شود، تصریح کرد: باید با احداث سوئیت های ارزان در راستای تعریف سفر ارزان برای مسافران همدان اقدام کنیم. عراقی با اشاره به اینکه توسعه سوئیت های ارزان قیمت مخالفتی با احداث هتل در شهر همدان ندارد، تاکید کرد: مسافران باید قدرت انتخاب متنوعی برای اسکان داشته باشند، به طور قطع مسائل درآمدی و اقتصادی مردم نیز بر این انتخاب تاثیر دارد. انتهای پیام/ ر ...
اعزام کاروان راهیان نور شهرستان نمین
به گزارش ایرنا ، فرمانده سپاه نمین روز پنجشنبه در آیین اعزام این کاروان گفت: 90 نفر از برادارن بسیجی از میان اقشار مختلف مردمی با دو دستگاه اتوبوس در قالب این کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند. سرگرد حسین ایرانی افزود: 90 نفر از خواهران بسیجی این شهرستان نیز فردا (جمعه) به این مناطق اعزام خواهند شد. او گفت: شرکت کنندگان در هر یک از این کاروان های زیارتی به مدت سه روز از ...
حضور یکهزار نخبه استان فارس در اردوهای راهیان نور
نبی الله عوض پور پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اعزام کاروان های راهیان نور استان فارس که از مهر 93 آغاز شده در بخش نخبگان شامل افراد نخبه در عرصه های مختلف دانش آموزان، دانشجویی، محلات و اقشار مختلف است. وی با بیان این که در این سفر سه روزه فرهنگی مذهبی برنامه های متعددی تدوین و اجرا شده است، افزود: اعزام نخبگان استان فارس علاوه بر اعزام کاروان های راهیان نور در بخش های مختلف صورت ...
اعزام 300 زائر میاندوآبی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس
در سال 94 عازم مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور می شود. سرهنگ عباداله خیری با اشاره به اعزام بیش از 550 نفر از میاندوآب به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این تعداد زائر در قالب کاروان های راهیان نور بر اساس برنامه زمانبندی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند. وی با بیان اینکه کاروان های راهیان نور نیز فرصتی برای آشنایی با رشادت های رزمندگان اسلام است ...
بوم گردی در روستاهای مازندران
، هلی غورو خوشمزه است. آنها چادر شب ، چوخا ، شولا ، کوشیر ، جاجیم ، جوراب و کلاه پشمی، شمد و سبدهای چوبی، زنبیل های حصیری، نمد، کوزه، ظروف سفالی، لاکی را آماده کرده اند تا انتخاب کنید و تردید نکنید. عباسی که اولین اقامتگاه بوم گردی مازندران را در هزار جریب بهشهر در سال 1388 ایجاد کرده است، می گوید: برای دعوت مردم به آرامش و آشتی آنها با طبیعت دست به این اقدام زدیم و در این راه ...
بازدید کاروان های راهیان نور از تالاب بین المللی شادگان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان گفت: بیش از یک هزار و 750 نفر در قالب کاروان های راهیان نور از تالاب بین المللی شادگان بازدید کردند. لطف اله دورقی امروز اظهار کرد: این کاروان ها در قالب 40 دستگاه اتوبوس بودند که 100 نفر از افراد حاضر در آن، در مدارس شهرستان اسکان داده شدند. وی افزود: کاروان ها از استان های مختلف کشور وارد این شهرستان شدند و تلاش کردیم که بتوانیم فضایی مناسب ...
تجاوز سعودی ها به یمن با حمایت مستقیم آمریکا+تصاویر
تصمیم عربستان برای اعزام صد و پنجاه هزار نیرو به یمن خبر داد. 8:59 شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری مدعی شد: افراد مسلح حوثی از پایگاه العند در نزدیکی عدن پس از حمله نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور [ مستعفی ] یمن فرار کردند. 8:56 شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای عبد ربه منصور رئیس جمهور [ مستعفی ] یمن پایگاه ...
امنیت یک محصول اجتماعی است
هرگونه ناامنی در جهت ارتقای توسعه پایدار یاری دهد. فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان گفت: با هدف آگاه سازی اقشار مختلف مردم و همچنین به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی ، پلیس های افتخاری با حضور در بین مردم و توزیع بروشورهای آموزشی در ایام پایانی سال و نوروز94 سهم شایانی در کاهش جرایم داشته اند. ...
استقبال بیش از 2 میلیون نفر از آیین تحویل سال نو در امامزادگان و بقاع متبرک کشور
امسال این مراسم با حضور پر شکوه بیش از دو میلیون نفر از مردم عزیز در 1665 امامزاده برگزار شد . سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه شب تحویل سال خیل عظیمی از مردم ولایتمدار ایران اسلامی ، لحظه تحویل سال نو در کنار مضجع شریف اهل بیت (ع) ، فرزندان و نوادگان ایشان گذراندند ، افزود : مردم ایران اسلامی ترجیح می دهند در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان کشور و در فضایی معنوی ، سال نو را ...
تقویت همدلی بین مردم و مسوولان راه توسعه پایدار را هموار می کند
: توجه ویژه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز نخست سال جدید در حرم مطهر رضوی، تکمیل کننده نحوه حرکت مردم و مسوولان در ایجاد همدلی و هم زبانی میان دولت و مردم در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان است که با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شهر همدان قرار دارد./ انتهای پیام ...
تجاوز عربستان به یمن / انصارالله: قاطعانه پاسخ می دهیم/ بمباران فرودگاه صنعا توسط عربستان
مقابل علی العماد عضو ارشد جنبش انصارالله به شبکه سی ان ان گفته است که مردم یمن با قدرت به تجاوز خارجی پاسخ می دهند. به گزارش فارس، وی در این مورد گفت: این تجاوزی آشکار است و ما با آن مقابله به مثل می کنیم. اقدام سعودی ها تمام مردم یمن را متحد کرده و آل سعود بهای این اقدام را خواهد پرداخت. آقای عماد همچنین گفت بعید است عربستان اقدام به اعزام نیروی زمینی کند، اما در صورتی که دست به ...
هشت هزار نفر از راهیان نور از مناطق عملیاتی قصرشیرین دیدن کردند
دوم تعطیلات نوروز تا پایان 15 فروردین ماه امسال شاهد حضور روزانه یک هزار و500 نفر از راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان باشیم. احمدپور گفت: هم اکنون در قصرشیرین ظرفیت اسکان روزانه 150 نفر و در مرز سومار نیز50 نفر از راهیان نور در قالب کاروانی وجود دارد و امکانات و تدابیر لازم در این راستا اتخاذ شده است. وی افزود: در مناطق عملیاتی و مکانهایی که برای بازدید راهیان نور تعیین شده یک ...
کاروان راهیان نور هریس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد+تصاویر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هریس پویا ، کاروان راهیان نور ناحیه هریس به تعداد 150 نفر متشکل از بسجیان خواهر و برادر از مورخه 6/1/94 به مدت 5 روز جهت بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور عازم قدمگاه شهداء شدند بنا به گفته سرهنگ پاسدار براتعلی ممی پور فرمانده سپاه ناحیه هریس هدف از اعزام این کاروان نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت و همچنین آشنایی بسیجیان با مناطق مختلف عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس میباشد . لازم به ذکر است در مدت این 5 روز بسجیان از مناطق مختلفی همچون اروند کنار ، طلائیه ، شلمچه ، دهلاویه و فتح المبین و ... بازدید خواهند کرد. ...
شهید زیارتی قبل از جنگ به این مقام رسید/محسن مانند حضرت زهرا(س) شهید شد/ ما محصول کار شهدا هستیم
. اصلا تظاهر دینی نمیکرد ولی من میدونستم که برای شهید شدن، شب ها نماز امام زمان میخواند. صحبت من این است که این آدم ها رو جنگ تربیت نکرد، بلکه جنگ محصول چنین انسان هایی بود. چرا که دیدم چندین نفر تحت تأثیر شخصیت او به جبهه رفتند و آدم شدند و شهدای خوبی هم شدند. زمانی یکی از دوستان، یکی از شهدا رو خواب دیده بود. از آن شهید پرسیده بود که فلانی کجاست گفته بود اون پیش ماست. ازش پرسیده بود ...
کار برای شهدا تمدن ساز است/ اعزام دومین کاروان راهیان نور شاهرود
220 نفر از اقشار مردم شهرستان شاهرود به صورت گروهی و انفرادی از حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند . دامغانی با بیان این نکته که شرکت کنندگان در این کاروان به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی شلمچه، اروند، هویزه، فتح المبین، دهلاویه، شرهانی و خرمشهر بازدید می کنند ادامه داد: در این کاروان که در قالب پنج دستگاه اتوبوس اعزام شدند از سنین و نسل های مختلف ...
دستگیری 3باند قاچاق مواد مخدر در تهران
مواد مخدر در کنار فعالیت های قهری، تلاش می کند تا زمینه فرهنگ سازی و آشنایی مردم بویژه نسل جوان و نوجوان با خطرات مواد مختلف افیونی را فراهم آورد. موفقیت پلیس مواد مخدر در برخورد با توزیع کنندگان وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از گسترش مواد مخدر در سطح جامعه علاوه بر توزیع بروشورهای مختلف، زمینه برگزاری کلاس های مختلف برای اقشار گوناگون جامعه و حضور در مدارس و در میان نوجوانان ...
سفر برای دور ریختن افکار آریامهری!
مهمترین فیلم سینمایی پخش شده آن لورل و هاردی(گاوباز) و فستیوال فیلم های چارلی چاپلین بود. سفر برای تغییر افکاری آریامهری یکی از گزارش های خواندنی روزنامه ها شرایط شهرهای مختلف برای پذیرش مسافران نوروزی در اواخر سال 57 و 58 بود. کیهان در ویژه نامه نوروزی خود که 29 اسفند 57 منتشر شد نوشت: مردم ایران همه ساله یک ماه مانده به عید خود را آماده مسافرت به شهرهای خوش آب و هوا یا مناطق ...