برداشت چغندر قند در شهرستان شهرکرد آغاز شد
سایر منابع:
سایر خبرها
کاشت آفتابگردان در 300 هکتار از مزارع شهرستان شاهین شهر و میمه
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان ، عباسی با اشاره به کاهش میزان کشت آفتابگردان به دلیل چالش کم آبی بیان کرد: 300 هکتار از مزارع شهرستان شاهین شهر و میمه به کشت محصول آفتابگردان کشت اختصاص دارد. وی افزود: پیش بینی می شود امسال از300 هکتار مزرعه آفتابگردان در شاهین شهر 2 و نیم تن محصول برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی شاهین شهر و میمه گفت: به رغم مکانیزه شدن کشت و ابیاری از سویی و از سوی دیگر توسعه صنایع تبدیلی، اما هم کشاورزان و هم متولیان صنایع تبدیلی به دلیل واردات محصولات خارجی از بازار افتابگردان راضی نیستند. ...
آغاز برداشت تخمه آجیلی در بیش از 2 هزار هکتار از مزارع سنقر
شهرستان از طعم و مزه منحصر به فردی برخوردار است. وی ضمن اشاره به فعال بودن یک کارخانه فرآوری آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی، ادامه داد: این کارخانه امسال ظرفیت بسته بندی حدود یک هزار تن از محصول تولیدی شهرستان را دارد و در صورت تکمیل ظرفیت می تواند کار فرآوری سه هزار تن را انجام دهد. مدیر جهاد کشاورزی سنقروکلیایی تاکید کرد: برداشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی آغاز شده و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.
برداشت خاکشیر از 3 هزار 650 هکتار مزارع مرودشت
به گزارش مهرنما فارس ، امیریان شهرستان مرودشت با تولید افزون بر 60 درصد خاکشیر تولیدی استان قطب تولید این محصول در فارس است. وی افزود: برداشت خاکشیر از سه هزار و 650 هکتار مزارع مرودشت آغاز و پیش بینی شده است 2 هزار و 500 تن محصول برداشت شود. امیریان اظهار داشت: محصول تولیدی عاری از هرگونه سموم و کود های شیمیایی است و می توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم. مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: مقاومت به شوری، خشکی، هزینه کم و قیمت مناسب از مزیت های کشت خاکشیر است. بیشتر بخوانید: کشت 650 هکتاری هویج در مرودشت ...
سریال تکراری دپوی برنج/ ویلا آخر خط شالیزار است!
. مازندران همچنان صدرنشین تولید برنج در کشور به شمار می رود و امسال وضعیت تولید این محصول در استان به نسبت سال های قبل مطلوب بوده است. چند ماهی از برداشت برنج در مازندران می گذرد و برخی از کشاورزان شالی ها را برای تبدیل به برنج به شالیکوبی ها بردند. جعفر کمالی برنجکار مازندرانی که سالانه دو هکتار از مزرعه اش را زیر کشت برنج می برد، می گوید: هر سال به صورت مشارکتی مزرعه را به زیر کشت
کشت بیش از هزار دانه روغنی کنجد در دلگان
قنبر نارویی با اشاره به اینکه دلگان قطب تولید کنجد سیستان و بلوچستان است بیان کرد: دانه های روغنی کنجد در دلگان در تیر و مرداد کشت و برداشت آن از اواخر آبان آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد. وی افزود: سطح زیر کشت کنجد در شهرستان دلگان یک هزار و 370 هکتار است که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت یک هزار و 500 تن کنجد برداشت و روانه بازارهای مصرف شود. مدیر جهاد کشاورزی
آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی در خنج
به گزارش مهرنما فارس ، علی علی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با اشاره به اینکه خنج یکی از قطب های تولید کننده محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل است گفت: سالانه بیش از پنج هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت انواع محصولات سبزی و صیفی به صورت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد. به گفته وی؛ برداشت محصولات سبزی و صیفی بهاره تا نیمه خردادماه ادامه دارد و پیش بینی می شود، افزون بر 100
خبر فوری از پرداخت مطالبات گندمکاران امروز جمعه 20 مهر ماه 1403 | گندمکاران بخوانند
شکسته شد، اضافه کرد: بارندگی مناسب و اجرای طرح جهش تولید در سه هزار هکتار از اراضی دیم موجب شد تا متوسط برداشت گندم به حدود یک تن و 300 کیلوگرم برسد. وی این را هم بیان کرد که حجم خرید تضمینی گندم در سال قبل از آن تنها 2 هزار تن بود و بر همین اساس کشاورزان شهرستان انتظار دارند تا نتیجه زحمات خودشان را هرچه سریع تر دریافت کنند. به گفته مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر، پیش از این قرار
آغاز برداشت محصول چغندرقند از مزارع آوج
محمد افتخاری مدیر جهادکشاورزی شهرستان آوج گفت: با فرا رسیدن فصل برداشت چغندرقند در این شهرستان، برداشت این محصول از سطح کشت 120 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است. افتخاری پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت بیش از شش هزار تن محصول چغندرقند برداشت شود. وی افزود: کلیه سطوح زیر کشت چغندرقند در این شهرستان با روش نوین آبیاری کشت شده است. افتخاری تاکید کرد: محصول تولید شده در این شهرستان به قیمت مصوب تضمینی به کارخانه قند استان تحویل داده می شود.
آغاز برداشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما چهارمحال و بختیاری ، 450 هکتار از زمین های کشاورزی ده کهنه اردل زیر کشت ارقام مختلف لوبیا رفت که از این سطوح بیش از هزار و 350 تن برداشت شد. برداشت لوبیا در این شهرستان به صورت دستی و جداسازی دانه از غلاف به وسیله کمباین انجام می شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان هم گفت: 110 هکتار از ارضی این شهرستان زیر کشت حبوبات رفته است. کرمی افزود: پیش بینی می شود 300 تن حبوبات از این مزارع برداشت شود. وی گفت: از 110 هکتار حبوبات، 80 هکتار آن زیر کشت لوبیا چیتی رفته است. دانلود فیلم اصلی دانلود ...
برداشت حبوبات از مزارع چهارمحال و بختیاری
سیروس بیک بکان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری برداشت نخود و عدس حدود 15 درصد افزایش داشته است. وی از افزایش 15 درصدی سطح زیر کشت حبوبات در استان خبر داد. بیک بکان ادامه داد: سطح زیر کشت حبوبات در استان چهارمحال و بختیاری 10 هزار هکتار است.
افزایش 110 هزار تنی ظرفیت انبار های سرد در چهارمحال و بختیاری
صنعت از آنها استفاده شود، از رویکرد های جدید سازمان جهاد کشاورزی در موضوع سیب زمینی به شمار می رود. برزگر تصریح کرد: یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. وی ادامه داد: از مجموع زمین های چهارمحال و بختیاری 250 هزار هکتار برابر 15 درصد سطح زیرکشت زمین های کشاورزی استان است. برزگر گفت: هم اکنون 79 هزار بهره بردار با تولید سالانه یک میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.
پیش بینی برداشت 9 هزار تن پیاز از مزارع هرسین
برداشت پیاز آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان برداشت حدود 9 هزار و 500 تن پیاز از مزارع شهرستان برداشت شود. بیش از 30 نوع محصولات کشاورزی در شهرستان هرسین تولید می شود که از نظر کیفی و تولید در واحد سطح، شاخص است. شهرستان هرسین با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد. به گزارش قدس آنلاین، صابر فتاحی با بیان اینکه شهرستان هرسین یکی
فریدن از تولید کنندگان برتر ذرت علوفه ای در استان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ محمدزمان احمدی رئیس جهادکشاورزی فریدن گفت: ذرت علوفه ای به صورت 100 درصد مکانیزه در مزارع فریدن کشت، داشت و برداشت می شود. کارشناس زراعت جهاد کشاورزی فریدن نیز، وسعت زیرکشت ذرت علوفه ای را در فریدن حدود هزار و 600 هکتار با عملکرد 75 تن در هکتار بیان و پیش بینی کرد بیش از 120 هزارتن محصول از این باغ ها برداشت شود. دانلود فیلم
برداشت لوبیا چشم بلبلی از مزارع قیروکارزین
به گزارش مهرنما فارس ، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: این شهرستان با هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت و تولید هزار و 500 تن لوبیا مقام اول تولید این محصول در استان فارس را دارد. با توجه به اینکه شب رطوبت هوا بالاتر است و در روز هوا گرم است و محصول ریزش زیادی دارد، لوبیا چشم بلبلی معمولا شب ها برداشت می شود. لوبیا چشم بلبلی، اوایل تابستان در شهرستان قیروکارزین کشت و از آبان برداشت آن شروع می شود.
آغاز برداشت زعفران از مزارع کرمانشاه
سال جاری، افزود: پیش بینی می شود امسال حدود شش تن زعفران در کرمانشاه برداشت شود. فیض قربانی یادآور شد: سال گذشته 3.5 تن زعفران از مزارع استان برداشت شده بود. فیض قربانی افزود: بر اساس آزمایشات انجام شده کیفیت زعفران تولیدی در استان کرمانشاه بالا بوده وجزو انواع مرغوب و ممتاز زعفران است. فیض قربانی با بیان اینکه بجز شهرستان قصرشیرین که به دلیل گرمسیر بودن امکان کشت
برداشت پیاز از مزارع کشاورزی منطقه بهمن
به گزارش مهرنما فارس ، نامجو کارشناس زراعی مرکز جهاد کشاورزی بهمن گفت: میانگین تولید پیاز در منطقه بهمن 70 تن در هکتار است و پیش بینی می شود امسال 9 هزار و 100 تن پیاز در این منطقه برداشت شود. امید نامجو افزود: پیاز تولیدی در منطقه بهمن علاوه بر مصرف داخلی به استان های اصفهان و یزد ارسال می شود.
برگزاری جشنواره گردو و آلوچه در بن
به گزارش خبرگزاری صداسیما چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت :مهمترین هدف ما ایجاد تعامل بین کارآفرینان و بازرگانان سایر استان ها برای خرید وفروش محصولات؛ و جلوگیری از ارزان فروشی محصولات کشاورزان است . برزگر افزود: بیش از 8هزار تن گردو و هزار تن آلوچه در استان تولید میشود که شهرستان بن در تولید این محصول جزء شهرستان های شاخص چهارمحال و بختیاری به شمار می رود به گفته وی ارزش سالانه این محصولات بیش از 4000 میلیارد ریال است. دانلود فیلم اصل
پایان برداشت چغندر قند در آباده
به گزارش مهرنما فارس ،مهدی امینی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: برداشت چغندر قند بهاره از حدود 60 هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان آباده به پایان رسید. وی افزود: میانگین تولید چغندرقند در شهرستان آباده حدود 55 تن در هر هکتار است و حدود 3 هزار و 200 تن محصول تحویل کارخانجات قند اقلید و نقش جهان و خوراسگان استان اصفهان شد. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: در این
برداشت از 3 هزار هکتار مزارع چغندر قند اقلید
عیارسنجی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی نظارت کامل صورت می گیرد تا حقی از کشاورزان ضایع نشود. وی با اشاره به اینکه توسعه ی استفاده از ادوات نوین برداشت در کاهش هزینه های کشاورزان نقش بسزایی دارد، ابراز کرد: بهره گیری از کمباین های برداشت نقش مهمی در تسهیل فرایند تولید چغندر قند در شهرستان اقلید داشته است. او تاکید کرد: با حمایت از کشاورزان عمده کار و تجهیز کارخانجات در خرید کمباین های برداشت، روند رو به توسعه ی کشت چغندر قند ادامه دارد. بیشتر بخوانید: اقلید رکورددار تولید کدو آجلیی پایان برداشت ارقام مختلف سیب درختی در آباده ...
پیش برداشت 90 هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری ،مدیرکل جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری حدود 90 هزار تن محصول چغندرقند برداشت شود. حسین برزگر افزود: سطح زیر کشت چغندر قندر در استان دو هزار و 200 هکتار است. وی از افزایش وزنی 10 تا 15 درصدی محصول چغندر قند در استان خبر داد.
آغاز کشت چغندر قند پاییزه در 200هکتار از اراضی قیروکارزین
تاکنون تقریباً 20هکتار از مزارع به چغندر قند اختصاص یافته است. حیدری با بیان اینکه کشت چغندر قند در قیروکارزین به صورت قراردادی با کارخانه قند مرودشت انجام می شود، گفت: خرید تضمینی ، تامین بذر ، کود،سم ،کارنده و نوار تیپ از جمله خدمات کارخانه مذکور به کشاورزان برای کشت قراردادی چغندر قند است وی بیشترین سطح زیرکشت چغندر قند در قیروکارزین را مربوط به منطقه حسین آباد بخش مرکزی اعلام و تصریح کرد:رسیدن به خوداتکایی در تولید شکر، ایجاد تناوب زراعی و حاصلخیزی خاک، افزایش تولید محصولات بعد از کشت چغندر و درآمدزایی بالا از اهداف مهم پیگیری جایگزینی چغندر قند در این شهرستان است. ...
صادرات 34 هزار تن خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری
عدم انطباق بود. اسدی با اشاره به اینکه سال قبل در شهرستان کوهرنگ 70 تن ماهی معدوم شد، بیان کرد: 521 مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که 451 مورد فعال است در شش ماهه نخست امسال 112 مورد نمونه برداری از مزارع پرورش ماهی استان انجام و از 294 نمونه 2 مورد عدم انطباق بود. مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: صادرات محصولاتی که زیر نظر دامپزشکی انجام می شود در شش ماهه
برداشت 94 هزار تن شلتوک از مزارع کشت مجدد و رتون در بابل
اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: این شهرستان از لحاظ سطح و تولید برنج، رتبه اول استان را به خود اختصاص داده و نقش مهمی در امنیت غذایی دارد. آهنگری در پایان افزود: شهرستان بابل دارای 212 واحد شالیکوبی بوده که با ظرفیت 395 هزار و 830 تن و 33 واحد سورتینگ برنج با ظرفیت 65 هزار و 900 تن مشغول به فعالیت است.
عملکرد ویژه ی مزرعه الگویی تریتیکاله دیم در سپیدان
به گزارش مهرنما فارس ،مهدی صادقی با اشاره به اینکه تریتیکاله از جمله گیاهان علوفه ای مورد استفاده در تغذیه دام است، تصریح کرد: ایجاد این مزرعه الگویی در راستای ترویج کشت دیم این محصول علوفه ای صورت گرفت که امید است در سال آتی کشت آن در دیمزارها توسعه یابد. این مقام مسئول با بیان اینکه مزرعه مذکور در سطح دو هکتار و در آبان ماه سال گذشته با مصرف 160 کیلوگرم بذر در هر هکتار در روستای دالین بخش
مزارع تحقیقاتی بر روی تولید بذر تمرکز جدی کنند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان آبیک، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، محمد حسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله مصائبی ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین استانی و ملی از یک مزرعه تحقیقاتی کشت ذرت در مجتمع مهر گستر زیاران بازدید کردند. علیرضا مهاجر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران
آغاز برداشت گوجه فرنگی در فراشبند
به گزارش مهرنما فارس ، رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش دهرم شهرستان فراشبند گفت: برداشت گوجه فرنگی از هزار و 745 هکتار از مزارع بخش دهرم شهرستان فراشبند آغاز شد. رضا فتحی افزود: برداشت گوجه فرنگی از اواخر فروردین ماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اوایل خرداد ادامه داشته باشد. وی اضافه کرد: متوسط تولید این محصول 40 تا 45 تن در هکتار است و پیش بینی می شود 78 هزار و 500 تن محصول گوجه
پیش بینی برداشت چهار هزار تن پسته از باغات ساوه
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک ؛ خلیلی گفت: در کل استان مرکزی حدود 15 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که بعد از زرندیه بیشترین سطح باغات در شهرستان ساوه قرار گرفته است. او افزود: تقریبا سه هزار هکتار باغات پسته در ساوه بارور هستند که پیش بینی می شود امسال حدود چهار هزار تن محصول برداشت شود. معاون جهاد کشاورزی ساوه هم گفت: روند رو به رشد توسعه باغات پسته در طی 30 سال گذشته در
خسارت میلیاردی خشکسالی به کشاورزی فیروزآباد
به گزارش مهرنما فارس ، سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: خشکسالی به 31 هزار و 288 هکتار از مزارع و باغ های این شهرستان آسیب رسانده است. به گفته وی؛ خسارت در سطح 12 هزار و 88 هکتار از مزارع آبی شهرستان به میزان 20 تا 30 درصد و حدود 54 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است. موسوی افزود: در سال زراعی جاری 15 هزار و 56 هکتار از اراضی این شهرستان به زراعت دیم اختصاص داشت
برداشت انار مرغوب از باغات عرب رودبار شهرستان سیروان آغاز شد
جبار حسینی اظهار کرد: برداشت انار از بیش از 100 هکتار از باغات شهرستان سیروان که بخش اعظم آن در منطقه عرب رودبار واقع است در حال انجام بوده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد. وی میزان برداشت انار از هر هکتار از باغات این منطقه را حدود 20 تن دانست و خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که بیش از دو هزار تن یاقوت سرخ با کیفیت از باغات عرب رودبار شهرستان سیروان برداشت و روانه بازار شود. عضو