سایر منابع:
سایر خبرها
آمریکا در 4 سال آینده با ایران چه خواهد کرد؟
آرمان پرس: احزاب اصلی آمریکا در روزهای گذشته سندی را به تصویب رسانده اند که سیاست های آنها در قبال ایران و برجام در چهار سال آینده مشخص می کند. دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا، در جلسات گردهمایی برای معرفی نامزدهایشان برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سندهای رسمی سیاست گذاریشان را به تصویب رساندند. - حزب جمهوری خواه سند سیاست اعلام شده حزب جمهوری خواه ...
ترویج ساده زیستی حضرت علی(ع) جمهوریت نظام را زیر سوال می برد یا فیش ها نجومی؟
بیان سیره مولای متقیان حضرت علی(ع) که به حق مظهر عدالت بود به تریج قبای آقایان بر بخورد موضوعی دور از ذهن نیست. مساله ابراز علنی این ناراحتی است که تا کنون بی سابقه بوده است. مساله این است که افرادی که مویشان را برای فریاد زدن فساد و رانت خواری دولت گذشته سپید کردند اکنون در برابر فساد بزرگ دولت مورد حمایت خود سکوت کرده اند. تابشی که در جمع معلمین آرزو می کرد همیشه جیبهای این قشر زحمتکش ...
آمریکایی ها و مهندسی انتخابات ایران!
دوازدهم است. به عبارت دیگر غربی ها با بهره گیری از ابزارهای خود در حال تلقین این موضوع به دولت ایران هستند که تنها راه نجات و پیروزی در انتخابات 96 کسب امتیاز از امریکاست. ابده بدیهیات است اگر مسئولان این موضوع را بپذیرند در برابر نقض عهدهای طرف مقابل در برجام واکنش موثری نخواهند داشت. دوما امتیاز احتمالی که ایالات متحده تا فروردین 96 به دولت ایران خواهد داد در صدد ...
خروج جامعه از آرامش، هدف فعالیت های زودهنگام انتخاباتی است/ حضور احمدی نژاد را باید به فال نیک گرفت
کنار عقلانیت، تدبیر و کارآمدی تا حدی دچار مشکل شوند. امانی در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن اشاره به برخی از گمانه های موجود مبنی بر حضور رییس دولت گذشته در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 افزود: رقابت به عنوان اصلی پذیرفته شده در اصل انتخابات معنا پیدا می کند و این در حالی ست که حسن روحانی در حال پشت سر گذاشتن دومین دوره دولت خود با تکیه بر آرای با شکوه مردم است. این فعال سیاسی معتقد است ...
فقط 30 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است/ اعتماد مسئولان به کدخدا در مذاکرات هسته ای ثمره ای نداشته ...
تابستان سال گذشته را نمونه بارز دیگری از مدیریت شهدا دانست و ادامه داد: جمعیت استقبال کننده از شهدای غواص در تهران غیر قابل پیش بینی بود تاحدی که دفتر سی آی ای (CIA) آمریکا از این مراسم دچار تشویش شده و انتظار چنین حضوری پس از برجام را نداشت. وی تصریح کرد: راه انقلاب اسلامی راه شهدا است ولی دشمن با طراحی و راه اندازی پژوهشکده های بزرگی از جمله موصاد قصد بستن این راه را دارد و سیاست های ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
برگزاری مراسم ارتحال آیت الله میرزا جواد تبریزی در قم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ این مراسم با حضور اعضای مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید حوزه و شاگردان آن مرحوم در مدرسه این عالم ربانی برگزار شد. در این مراسم که آیت الله العظمی وحید خراسانی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله حکیم و نمایندگان بیوت مراجع و شخصیت های استانی حضور داشتند یکی از شاگردان آن مرحوم به بیان فضایل استاد خویش و این مرجع ...
به مناسبت 7مرداد سالروز فرار بنی صدر ورجوی در سال 1360
فرودگاه تهران رسید . دستور تعقیب و برگرداندن آن را دادیم . ساعت دوازده خبر دادند که وارد ترکیه شده و از دست ما کاری بر نمی آید و خلبان آن همان سرهنگ معزی خلبان مخصوص شاه است که هواپیمای شاه را به ایران آورده بوده ... '' '' چهار شنبه 7 مرداد 1360 ... ساعت یازده صبح گزارش رسید که بنی صدر و رجوی سرنشین هواپیمای فراری هستند و امروز صبح به پاریس رسیده اند و فرانسه به بنی صدر پناهندگی سیاسی داده ...
چرا روزنامه های حامی دولت به جای معیشت مردم دغدغه انتخابات دارند؟
سیاسی کاری بر مبنای منافع حزبی پیش می روند. با این حساب، اصلاح طلبان هیچ گاه خارج از فضای انتخاباتی نیستند، از ادامه رقابت انتخابات قبلی به رقابت انتخابات بعدی می رسند! اما چرا اینگونه می شود؟ روزهای ماه عسلی دولت یازدهم هرقدر هم با انتقادهای تند کذایی از گذشته و نیز انتظار برای امضای برجام و سرگرم ساختن ملت به این موضوعات کش داده شد، اما سرانجام به پایان رسید. دولت در سال آخر خود باید ...
هویت اصلاح طلبی | یادداشت دریافتی
نمی پذیرند و می خواهند در برابر ویرانی بیشتر کشور و رخنه فساد و ترویج بی بند و باریهای بزرگ سیاسی و اخلاقی و اقتصادی و فرهنگی بایستند لذا با توجه به اجحافی که در رد صلاحیتها صورت گرفت و اعتمادی که به اصلاح طلبان داشتند به لیست امید رای دادند اما آیا آن امیدیان راه یافته به مجلس که به مدد حمایت اصلاح طلبان و آقای خاتمی و تکراری که تاکید کردند؛ توانسته اند پاسخگوی رای مردم باشند؟ آیا روشی که اصلاح ...
بجای فکر به انتخابات، یارانه های بی دلیل و حقوق های نجومی را شجاعانه جمع می کردید
یعنی به سلامت افراد آسیب دیده و بیمار کمک می کنند. استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت فرهنگ همزیستی سالم را فراهم می کند که دزدی نکنید، رشوه خواری نکنید، به حقوق دیگران تجاوز نکنید و نسبت به نیازمندان محبت داشته باشید که از نوع زمینه سازی برای تولید در جامعه است. آیت الله مکارم شیرازی متذکر شد: جوانان در دانشگاه پس از دیپلم، دو سال، چهار و نهایت تا 10 ...
احتمال رقابت سلیمانی با روحانی در انتخابات
گمانه زنی هایی درباره زندگی سیاسی آینده وی مطرح شود. افراد دیگری که ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران شرکت کنند، علی لاریجانی – رئیس مجلس شورای اسلامی – و سعید جلیلی – کاندیدای سابق ریاست جمهوری – هستند که به نظر می رسد آرای اصول گرایان را به خود جلب کنند. شایعاتی درباره شرکت احتمالی محمود احمدی نژاد در این انتخابات نیز به گوش می رسد. ...
دولت روحانی به قولهایش عمل نکرد/ برخی مسئولین احساسی به جمهوری اسلامی ندارند/ انتقاد از حقوقهای نجومی
به گزارش سراج24 ،آیت الله علی مؤمن عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره مسئله حقوقهای نجومی حرام و لزوم مقابله با آن، اظهار کرد: اگر منشأ این حقوقها خلأ قانونی است باید به فکر باشیم تا از طریق پرکردن خلأهای قانونی این مسئله را حل کرد. همچنین نیازمند یک قانون دقیق مصوب مجلس هستیم تا مانع این برداشتها شود. وی با بیان اینکه دولت حجت الاسلام روحانی وقتی بر سر کار آمد قولهایی به مردم داد ...
آیا حسین فریدون محاکمه نخواهد شد؟
شدن حسین فریدون در انگلیس یا یکی از کشور ها وجود دارد! آیا ازین حرکت بوی فرار از محاکمه می آید؟ زیرا باید گفت محاکمه حسین فریدون در سال آخر ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی تبدیل به یک مسئله جدی برای وی و در واقع مشکلی اساسی در روند برنامه ریزی برای انتخابات 96 خواهد شد که طبیعتا دولت علاقه چندانی به این مسئله ندارد! اما با این تفاسیر جناب روحانی در سفر دیروز خود به ...
مراسم نهمین سال ارتحال آیت الله میرزا جواد تبریزی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) مراسم نهمین سال ارتحال این مرجع عالیقدر شیعه، دیشب هفتم مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مدرسه علمیه آن مرحوم برگزار شد. در این مراسم شخصیت های سیاسی و دینی، استادان و فضلای حوزه، شاگردان آن مرحوم، اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید حضور داشتند. آیات عظام وحید خراسانی، هاشمی شاهرودی، آیت الله علوی ...
بازگشت احمدی نژاد بازی سیاسی است
.... وی با تشریح وضعیت کنونی جریان های سیاسی اصلاح طلب در کشور اظهارداشت: فکر می کنم روحانی برنده انتخابات ریاست جمهوری می شود. نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم مجلس شورای اسلامی افزود: دولت یازدهم در روابط بین الملل موفق بوده و البته در امور اقتصادی اگر می توانست جریانات دیگر را با خودش هماهنگ می کرد باز موفق تر از این می شد و جریان سیاسی اش هم مطلوب است و تندروی ...
از نبردهای چریکی در افغانستان تا رقص عاشقی بر قله های ماؤوت
به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از شهرستان فریدونکنار، پای صحبت های رزمندگان و خانواده های شهدا که می نشینی، خاطرات تلخ و شیرینی بیان می کنند که می توان از این خاطرات منشوری از سیره شهدا به نسل جدید و آینده ارائه کرد، آنها که چه از کودکی و چه در دوران رزمندگی با شهید مأنوس بودند، می توانند بهترین راوی در معرفی شهیدشان باشند. خبرگزاری فارس در استان مازندران پای صحبت ها و خاطرات ...
چرا اصلاح طلبان از حقوق نجومی مدیران دولتی حمایت می کنند؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، پر بیراه نیست اگر بگوییم دولت اعتدال در ابتدای کار هیچ تمایلی برای برخورد با دریافت های نجومی مدیران دولتی نداشت مؤید این ادعا ازآن روست که تا قبل از بر ملأ شدن شمار زیادی از فیش های حقوقی نجومی و بالطبع آن شکل گیری موج نارضایتی توده های مردم، دولت واکنش درخوری در این خصوص ابراز نداشت و بعدازآن نیز برخورد با نجومی بگیران، در حد اعمال غیرقانونی ایشان نبوده است ...
برخی مصاحبه های کتاب جنبه تبلیغاتی دارند/ لزوم بررسی نحوه رسیدن زنان نماینده به خواسته هایشان
ایم به آن تعداد دست یابیم. توجه صرف به عدد و رقم بدون در نظر گرفتن فضای اجتماعی و داشتن تحلیل درست، ما را دچار اشتباه می کند. در سال 1357 از هر چهار زن فقط یک نفر باسواد بود. پس می توان حدس زد که در انتخابات مجلس شورای ملی دوره های 21 تا 24 چند درصد از زنان پای صندوق های رأی رفته اند. اگر ما فقط به تعداد زنانی که به مجلس راه یافته اند توجه کنیم و به تمهیدات حضور زنان در انتخابات توجهی نکنیم، تصویری ...
آیین گرامیداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت الله تبریزی در قم برگزار شد
27 سال داشت و در حالی که به عنوان یک ممتحن و مدرس حوزه درخشش بسیاری پیدا کرده بود با اجتهاد بار سفر را از قم به سمت نجف بست و به مدت 23 سال کنار مضجع شریف حضرت علی(ع) از محضر بزرگانی مانند آیت الله خویی بهره مند شد. وی با بیان این که صدها نفر در طول سال های حضور این مرجع تقلید در نجف هم در سطوح عالی و هم در درس خارج فقه و اصول از محضرش استفاده کردند، اضافه کرد: پیشرفت های علمی و فقهی مرحوم ...
سیاستگذاری محمد علی نجفی برای انتخابات شوراها
اتفاق ناخوشایند انتخابات سال 92 حضور کم رمق مردم در انتخابات شوراها بود که باعث شد تعداد بیشتری از اعضای لیست اصلاح طلبان راهی شورا نشوند؛ اتفاقی که در انتخابات سال آتی با توجه به رای لیستی مردم تهران در اسفندماه 94، تکرار نخواهد شد. تجربه مجلس دهم انتخابات مجلس دهم اما درس های دیگری برای اصلاح طلبان داشت. آنها به دلیل ردصلاحیت گسترده در انتخاب کاندیدا با محدودیت های بزرگی مواجه شدند ...
آن 19 میلیون نفر به اصولگرایان رای نخواهند داد!
است که نمی توان آن را نادیده گرفت. این جریان خاص که در مجلس نهم خیلی پر سروصدا بود و حتی اصولگرایان سنتی را به دنبال خود می کشید، بعد از نتایج انتخابات مجلس دهم دو گزینه بیشتر نداشت. گزینه نخست واقع گرایی سیاسی بود. اینکه چرا آنها به ویژه در میان اقشار و لایه های تحصیل کرده جامعه پایگاهی ندارند یا به اصطلاح رفتن به دنبال کالبدشکافی و تجزیه و تحلیل شکست هایشان در دو انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و ...
خاطره گویی نجفقلی حبیبی از حال و هوای شورای بازنگری قانون اساسی
شعار سال: ده سال پس از تصویب اولین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، (چهل روز پیش از ارتحال) در نامه ای خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت، هیأتی متشکل از بیست فرد مذهبی و سیاسی و همچنین پنج نماینده به انتخاب مجلس شورای اسلامی را مأمور بازنگری و اصلاح قانون اساسی نکردند که ریاست این گروه را آیت الله مشکینی برعهده داشت . سه ماه بعد یعنی ...
چرا امام صادق(ع) به مدعیان قیام پاسخ ندادند
بخش دیگر رسانه های پایگاه خبری تحلیلی بی باک : امام صادق (ع) در علوم طبیعی بحث هایی نمود و رازهای نهفته ای را باز کرد که برای دانشمندان امروز مایه اعجاب است و گواه روشن آن، توحید مفضّل است ... در این کتاب امام از رهگذر بیان قوانین طبیعی حاکم بر جهان، منطق خداپرستان را ثابت می کند. به گزارش گروه رسانه های بی باک ، به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت پیشوای ششم شیعیان و بنیانگذار ...
بزرگترین چالش امروز وجود برخی مسئولان بی باور به مکتب امام است
مسئولان بی باور به مکتب امام خمینی (ره)، فاصله گیری جامعه از آرمانها، ارزشها و بی برنامگی در جبهه انقلاب است. نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت رجوع به مکتب امام خمینی(ره) اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در سالگرد ارتحال امام(ره) خطاب به مردم گفتند که اگر به مکتب امام(ره) رجوع نکنید سیلی خواهید خورد در حالی که امسال در همین مراسم متذکر شدند اگر به مکتب امام ...
مسجدی که امام زمان (عج) در آن نماز خواند/ صاحب این مسجد کیست؟
به گریه وا داشت و در حقیقت کنار قبر آن حضرت در آن دل شب مجلس روضه برقرار شد و صعصعه به منزله روضه خوان بود و مستمعین او جناب امام حسن و امام حسین علیهما السّلام و محمّد حنفیه و قمر بنی هاشم و سایر فرزندان و بستگان آن حضرت بودند و چون این کلمات به پایان رسید، رو به جانب امام حسن و امام حسین علیهم السّلام و سایر آقازادگان کرد و ایشان را تعزیت و تسلیت گفت و سپس همگی به کوفه بازگشتند. مسجد ...
عمل گرایی در ذات انقلابی گری است/ بی تفاوت ها غیرانقلابی هستند
فضای جاری کشور اینگونه تلقی می شود که مصلحت مقابل انقلابی گری است . تکلیفی که ره به ترکستان ببرد تکلیف نیست؛ تکلیف ما باید در راستای نتیجه باشد نکته دیگر درباره عمل گرایی افراطی اینکه رهبر انقلاب بر قید افراطی یا وصف افراطی بودن آن تاکید داشتند چراکه عمل گرایی در ذات انقلابی گری است. اگر یادمان باشد در انتخابات سال 92 برخی تاکید می کردند ما مامور به تکلیف هستیم نه مامور به ...
جرایم اینترنتی کدامند؟
...، اهانت به مقام معظم رهبری (امام خامنه ای) و سایر مراجع مسلم تقلید نیز از جمله مواردی هستند که به عنوان جرم در نظر گرفته شده اند. محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی تشکیل جمعیت، دسته، گروه در فضای مجازی (سایبر) با هدف برهم زدن امنیت کشور، هر گونه تهدید به بمب گذاری، محتوایی که به اساس جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد کند، انتشار محتوا علیه اصول قانون اساسی، تبلیغ علیه نظام ...
حمایت از گروه های مقاومت در چارچوب محکمات انقلاب
به گزارش صاحب نیوز به نقل از اصفهان شرق- سید روح الله رفعتی پور / در قسمت اول نوشتار حاضر، با استفاده از آیات کریمه قرآن و روایات نورانی حضرات معصومین علیهم السلام به بررسی وظیفه آحاد مسلمانان و نیز جامعه و حکومت اسلامی در دفاع از مظلومان و مستضعفان و حمایت از آنان پرداختیم. در این بخش، با توجه به محکمات انقلاب اسلامی (قانون اساسی و فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب) این موضوع را ...
11 قول فراموش شده روحانی به مردم
به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیوز" ، امروز و در حالی کمتر از یک سال به پایان کار دولت حسن روحانی باقی مانده وضعیت تحقق این وعده ها تعریف چندانی ندارد و بسیاری از آنها اصطلاحا "روی زمین مانده است." در یک چشم بهم زدن سه سال از حضور حسن روحانی در راس قوه مجریه گذشت. رئیس جمهور در دوران مبارزات انتخاباتی وعده های زیادی را به مردم داد که در این بین قول و قرارهای اقتصادی او با مردم بیشتر از ...