سایر منابع:
سایر خبرها
چیستی و چرایی زمینه سازی برای ظهور
مردم که به جهت فراگیری و جهانی بودن این تحوّل بزرگ، با پذیرش خود به نوعی زمینه سازی می کنند، برخی از سلسله قیام ها و انقلاب ها که از سوی حق پویان صورت می گیرد بر پایه آنچه در برخی از روایات آمده، زمینه را برای حرکت جهانی حضرت مهدی عجل الله فرجه، آماده می کند. این زمینه سازی که پس از این، گسترده بدان خواهیم پرداخت در عرصه های اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی و انتظامی سفارش شده است . بی گمان ...
چرا امام صادق(ع) به مدعیان قیام پاسخ ندادند
.... زیرا او داناترین فرد، آگاه ترین آنها به عقاید مردم زمان خود می باشد.(3) در عظمت علمی و شخصیت فر هنگی او کافی است که او در مدت دوران امامت خود توانست چهار هزار عالم برجسته تربیت کند که هر کدام شخصیتی بزرگ و عالمی کم نظیر بودند.(4) * روایت کردن 900 استاد حدیث از امام صادق (ع) در مسجد کوفه حسن بن علی وشّاء، که از استادان حدیث می باشد، می گوید: من در مسجد کوفه نهصد ...
صیحه حق و باطل در هنگام ظهور
سرویس دین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: دریافت 3 MB فایل صوتی با موضوع صیحه حق و باطل در هنگاه ظهور از آیت الله قائم مقامی در ادامه قابل دریافت است. به گزارش بی باک، فایل صوتی با موضوع صیحه حق و باطل در هنگاه ظهور از آیت الله قائم مقامی از لینک بالا قابل دریافت است. در بخشی از این فایل صوتی آمده است: از امام باقر سوال شد که این ...
سه منبع پژوهشی برای مطالعه درباره شخصیت امام صادق(ع)/ چگونه امام زمان(عج) بر دنیا مسلط می شود+ پاسخ امام ...
السلام را واجد مباحثی ارزشمند دانست. به گزارش فارس، یکی از سؤالاتی که درباره مهدویت و عصر ظهور پرسیده می شود، این است که آیا امام زمان(عج) با شمشیر قیام می کنند، آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ مسبوطی به این پرسش پاسخ داده است که بخش دوم آن با برسی منابع حدیثی در ادامه می آید: در منابع حدیث تعبیرات جالبی دیده می شود که به طور ضمنی پاسخ رسا و روشنی برای سؤالات فوق در بر دارد؛ از ...
روایت یک روز حضور در کنار وکیل مردم فومن و شفت/ افتخاری:در خانواده ای بزرگ شدم که هرگز مردم را به بازی ...
.../مطالبه گری حق مردم است به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در ادامه حجت الاسلام افتخاری در جمع مردمان مهیمان نواز روستای چماچا و مناطق اطراف در مسجد دستخط محله گفت: نیت ما در کنار شما نشستن است تا مشکلات را از نزدیک و از زبان شما بشنویم, زیرا شما به گفته امام ولی نعمتان ما هستید. افتخاری با بیان اینکه بنده نه اهل کاغذ بازی و نه اهل سر کار گذاشتن است, افزود: آمده ایم تا بتوانیم ...
حجت الاسلام موسویان: برای یاری کردن خدا، ابتدا باید ولیّ او را یاری کنیم
...> آقایان بعضی از ما بار اهل بیت علیهم السلام هستیم! روی دوش هستیم! امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به شیخ مفید فرمود: والله اگر نگاه و دعایم را از شیعیان بردارم شیعیانم را تکه تکه می کنند. پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمودند: یک عده از شیعیان ما روی زمین می نشینند و جمع می شوند و فضایل ما اهل بیت علیهم السلام را می گویند به آنجا ملائکه می آید. بعضی از ما نگاه و نظر اهل بیت علیهم ...
آیا پیامبراسلام(ص) دچار سهو می شدند؟!
ملتزم شویم، منتها ایشان مثل شیخش محمدبن حسن الولید تفصیل داده است. چون اشکال می شود که اگر این جور باشد پس ممکن است نبی صلی الله علیه وآله وسلم در تبلیغ احکام اشتباه کرده، خدا یک جور دیگر وحی کرده است و حضرت صلی الله علیه وآله وسلم یادش رفته است، خلافش را به مردم گفته است. شیخ صدوق و محمد بن حسن الولید فرموده است: امکان سهوالنبی صلی الله علیه وآله وسلم و امام علیه السلام در تبلیغ و بیان احکام نیست ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
سیره عملی و اخلاقی امام جعفر صادق (ع)
مجذوب کند و براحساس درونی آنان تأثیر صادقانهی بگذارد، بلکه بالعکس تأثیر منفی را در درون و اذهان مردم به جا می گذارد، در نتیجه جامعه بیشتر راه انحراف و آلودگی را می گیرد، و وضعیت بیراهی و الحاد و فساد اجتماعی با تهور بسیاری حکم فرما می شود، و ندی داعیان امر به معروف و نهی از منکر در قالب شعار و تظاهر منحصر می گردد. در فراز سوم، اعلام اسلامیت ومسلمانیت است، یعنی نشان و علامت هر مسلمانی در ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
سید هاشم وفایی السلام ای حجت حق بر زمین السلام ای حجت حق بر زمین حضرت صادق امام المومنین یا ولی الله یا کهف الوراء فانیا لله ای مرد خدا ما خدا را با تو پیدا میکنیم دیده با یاد تو دریا می کنیم با تو احیا شد قیام اهل بیت با تو رونق یافت نام اهل بیت ای فقیه بی بدیل روزگار ...
فراموشی امر به معروف و نهی ازمنکر باعث به وجود آمدن فیش های حقوقی می شود
وصیت نامه خود به آن اشاره داشتند. فریضه امر به معروف و نهی از منکرباید مورد توجه قرار داد وی افزود: در اداراتی که فیش حقوقی میلیونی دریافت شود و در خانه ای ماهوراه باشد چه طور می توان نامی از شهدا برد. حجت الاسلام انگیسه اظهارداشت: امروز باید برای اینکه جامعه را به سرمنزل مقصود برسانیم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه خود قرار دهیم که این موضوع یکی از موارد بسیار مورد توجه شهدا بود. پایان پیام/ 159 ...
توقیع ازجانب امام زمان(عج)چه معنایی دارد؟
...: به نقل از بنیاد مهدی موعود(عج)، توقیع در لغت یعنی نشان گذاشتن، امضاء کردن نامه و فرمان، نوشتن عبارتی در ذیل مراسله و کتاب، امضاء، دستخط. ( فرهنگ فارسی معین ، ج 1، ص 1169) حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه به مناسبت های گوناگون برای آگاهی نوّاب اربعه (در زمان غیبت صغری) و به ندرت برای افراد مورداعتمادشان در زمان غیبت کبری به عنوان نمونه، توقیعاتی که حضرت(عج) برای شیخ مفید و علاّمه حلّی ...
زن مظهر خلاقیت الله
کُلُّکُم مسئول عَن رَعیَّته [34] ؛ تمامی شما نگهبان و همگی مسئول زیردستان خود هستید. چنان که قرآن کریم در وصف اسماعیل صادق الوعد می فرماید: وَ کانَ یَامُرُ أهلَهُ بِالصَّلاه وَ الزَّکاهِ و کانَ عِندَ رَبّهِ مَرضِیّا [35] ؛ او همواره خانواده اش را به نماز و زکات فرمان می داد و همواره مورد رضایت پروردگارش بود . اینکه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام ...
مجلس ترحیم پدر عمادالدین باقی برگزار شد +تصاویر
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مجلس ترحیم پدر عمادالدین باقی امروز بعد از ظهر در مسجد الغدیر میرداماد برگزار شد. در این مراسم شخصیت های سیاسی نظیر محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی، بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس ششم، جواد امام، فیض الله عرب سرخی، عباس عبدی روزنامه نگار، ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی، محسن صفایی فراهانی، حسین نورانی نژاد، فرید مدرسی روزنامه ...
از نبردهای چریکی در افغانستان تا رقص عاشقی بر قله های ماؤوت
فاطمه زهرا (س) واگذار می کنم . حسین یک شب در جریان جلسات سخنرانی قبل از انقلاب، توسط عوامل رژیم دستگیر شد و توسط پرتغالی و 2 نفر دیگر تا صبح مورد شکنجه قرار گرفت و توهین و ناسزای آنها به امام را شنید. * اعزام به افغانستان در ستاد مقابله با ضد انقلاب و امر به معروف بابلسر برای برقراری امنیت و مقابله با تحرکات عناصر ضدانقلاب، فعال بود، پس از مدتی برای جنگ و کمک به ...
"گسترش شیعه و نهضت علمی" در دوران بنی امیه و بنی عباس
سطح عمیق و وسیع تشکیل داد و علوم اسلامی را تدریس کرد. در این حوزه، چهار هزار نفر به فراگیری علوم آل محمد(ص) پرداختند و حضرت در آن زمان، اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس آشکار کرد. * میلاد پیشوای ششم شیعیان ؛ 17 ربیع الاول 83 هجری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری ( شیعه ) در روز 17ربیع الاول سال 83 هجری چشم به جهان گشود. پدرش امام ...
معبری که خدمات اسلام را شاخص و دزدان علم را رسوا می کند
فرموده است بزرگان ما می فرمایند علم را به دست بیاورد و لو در جاهای بسیاری دور باشد توصیه های مکرر دین مابه علم ]موزی است چون اسلام دین حق است دین علم است. اگر مکتبی باطل باشد می خواهد مردم چیزی ندانند اما اسلام دین علم و دانش است در اسلام در حضوص کیهان و کهکشان ها حرف دارند در جغرافیا قل سیرو فی الارض در جنین شناسی حیوان شناسی گیاه شناسی علم طب علم شیمی علم ریاضی و ... اسلام و دین ما حرف ...
گناه اصلی که ظهور را به تأخیر می اندازد، ناتوانی مدعیان ولایت مداری در زندگی دسته جمعی است
پیشتاز این راه هستند، چیزی به مردم نرسیده است. در روایت فوق، می فرماید اگر شیعیان ما! و غالباً در روایات، شیعه به معنای خاص کلمه استفاده می شود؛ همان معنای خاصی که یک عده ای رفتند درِ خانۀ امام رضا(ع) گفتند: ما شیعیان شما هستیم و حضرت آنها را به خانه راه نداد و فرمود: بگویید محبین ما هستید؛ نه شعیان ما(...لِدَعْوَاکُمْ أَنَّکُمْ شِیعَهُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَیْحَکُمْ إِنَّ شِیعَتَهُ ...
الهام چرخنده: سفیر حجابم
در تبلیغ برنامه و خبردار کردن مردم درباره زمان و مکان تجمع کمک کنند. آموزش و پرورش هم مدرسه را در اختیارمان گذاشت، نیروی انتظامی هم در نظم برنامه و مسدود کردن خیابان کمک کرد. هر کسی گوشه ای از کار را گرفت تا بتوانیم در روز به گلوله بسته شدن معترضین به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد، حجاب و عفاف را گرامی بداریم. می پرسم: وزارت کشور هم موافقت کرده و مجوز برگزاری تجمع را داده یا مثل اغلب برنامه ...
خاطره گویی نجفقلی حبیبی از حال و هوای شورای بازنگری قانون اساسی
دستور امام خمینی(ره) در زمان جنگ و وجود تکثر آرا در این شورا صحبت کرد . وی معتقد است امام(ره) از ابتدا تاکیدی بر اصل مرجعیت نداشتند ولی معتقد بودند که کشور ولی فقیه می خواهد. بنا به گفته این نماینده پیشین مجلس، در تغییر قانون از چپ تا راست نقش آفرین بودند و از این حیث هیچ جناحی نمی توان مدعی باشد نقشی نداشته است . آقای حبیبی! نحوه اضافه شدن شما 5 نماینده مجلس به شورای بازنگری ...
رمز پیروزی انقلاب اسلامی تداوم راه شهداست
بر بام ها، اظهار داشت: چگونه می شود در خانه ای که ماهواره باشد یاد و نام شهدا نقش ببندد و متاسفانه در اداره هایی که فیش های حقوقی چندصد میلیونی هست یاد و نام شهدا هیچ جایی نخواهد داشت و این موضوع ضربه محکمی به نظام خواهد زد. حجت الاسلام انگیسه گفت:توصیه شهدا برای ما چیزی جز حجاب، عفت، غیرت، ولایت مداری و امر به معروف و نهی از منکر نبوده است. مراسم استقبال از 3 شهید گمنام در گرگان دیشب از میدان شهید قندهاری (ترمینال) به سمت امام زاده عبدالله گرگان برگزار و مراسم وداع نیز همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل امام زاده عبدالله برگزار شد. انتهای پیام/ ...
آنچه انسان را از هدایت و عقل دور می کند، گناه است
، حضرت حجّت(عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف)، حافظ کلّ قرآن هستند. من و شما هم روزی یک آیه حفظ کنیم. از آن روزی که ما گفتیم، اگر روزی یک آیه حفظ می کردیم، حداقل دو جزء حفظ بودیم. تمام کارها برایمان مهم است، جز قرآن. ادبعا می کنیم که دوست داریم سرباز امام زمان باشیم، امّا برای رسیدن به آن، کاری انجام نمی دهیم. هر کاری می کنیم، امّا با قرآن مأنوس نمی شویم. هر چیزی اندازه ای دارد، کاری کنیم که عاقبت ...
مسجدی که امام زمان (عج) در آن نماز خواند/ صاحب این مسجد کیست؟
که از وی نا امید شده بود، دستور داد صعصعه را بیرون کردند. مسجد صعصعه مسجد صعصعه بن صوحان یکی از مساجد مهم کوفه است. محدّث بزرگ، شیخ عباس قمی(رحمه الله) می نویسد: مسجد صعصعه از مساجد شریف کوفه است و جماعتی امام زمان(علیه السلام) را در ماه رجب در آن مسجد مبارک مشاهده کرده اند. محمدبن ابی داود رواسی می گوید: در ماه رجب، بامحمدبن جعفردهّان به طرف مسجد سهله خارج شدیم. وی گفت ...
حمایت از گروه های مقاومت در چارچوب محکمات انقلاب
به گزارش صاحب نیوز به نقل از اصفهان شرق- سید روح الله رفعتی پور / در قسمت اول نوشتار حاضر، با استفاده از آیات کریمه قرآن و روایات نورانی حضرات معصومین علیهم السلام به بررسی وظیفه آحاد مسلمانان و نیز جامعه و حکومت اسلامی در دفاع از مظلومان و مستضعفان و حمایت از آنان پرداختیم. در این بخش، با توجه به محکمات انقلاب اسلامی (قانون اساسی و فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب) این موضوع را ...
چرا می گوییم شیعه جعفری؟
پشت سر گذاشته اند، اما باز هم در صحنه مانده اند. نمونه ای از این احادیث صحیح السند از اصول کافی، که از امام صادق(علیه السلام) نقل گردیده، چنین است: - باب وجوب طاعت/ حدیث 6: ما قومی هستیم که خداوند طاعتمان را واجب ساخته است. - باب آنکه ائمه (علیهم السلام) والیان امر الهی و گنجینه داران علم اویند/ حدیث 5: ما حجت های الهی بر بندگانش و گنجینه داران علم اوییم. - باب نص خدا و رسول (صلی ...
تمدن اسلامی و جریان های تکفیری
الن بای را به همراه دارد، دارای جایگاه قدرتمندی است. کاری که لورنس در شبه جزیره انجام داد این بود که دکترین وهابیت را که توسط عبدالوهاب ایجاد شده بود و بعداً خط فکری اصلی خانواده سعودی شد، را ادامه دهد. البته این کار با حمایت قدرت بریتانیا در زمان عثمانی ها انجام گرفت. دکترین وهابیت به صراحت هرگونه زیارت قبر پیامبر اسلام را در مدینه و دیگر مزارها ممنوع کرد و این منع، باعث تخریب خانه های ...
چگونگی پیدایش تکفیر و خارجی گری
نمی شود. 2. تکفیر امت لا اله الا الله به صورت پنهان و آشکار با استفاده از احکام جعلی هم چون رده و جاهلیت. 3. مباح دانستن خون مسلمانان طبق ضوابط تکفیری خود. علت نام گذاری خوارج در ذهنیت اغلب جامعه اسلامی کلمه خوارج وصف گروهی است که به سبب خروجشان بر امام علی (علیه السلام) به آنان داده شد؛ یعنی به آن ها خوارج می گویند چون بر امام (علیه السلام) خروج کردند خوارج نامیده ...
پُست جنجالی همسر قوی ترین مرد جهان!/ تحلیل وزیر احمدی نژاد از انتخابات 96/ درخواست آیت الله جنتی از ...
... فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حسن عباسی باید هر چه سریع تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایت مدار ایران اسلامی عذرخواهی کند، در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز پنجشنبه در جریان دیدار با جانبازان قطع نخاعی دفاع مقدس در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) مشهد افزود: مدیریت حقوقی نیروی زمینی دادخواستی علیه حسن عباسی تهیه کرده و ...
سلفی گری و تکفیر در تونس میان گفتمان النهضة و دیگر گفتمان های بومی
خواهد کرد." این مقاله حاصل یک مناظره طولانی بین اعضای پارلمان در جلسه مجمع ملی مؤسسان و هم چنین به قیام گروه های رادیکال مانند انصارالشریعة می باشد. در واقع بعد از پایان یافتن تسلط بن علی بر مکان های مقدس، تمامی مساجد به دست اسلام گراها نه فقط النهضة بازگشت. سپردن مساجد به این گروه ها یک امر ضروری برای احترام به آزادی دینی طبق قانون اساسی جدید تلقی می شد. در شاهکارش الغنوشی می گوید که جامعه ...
چه کسی تجددخواهی اسلامی را هدایت می کند؟
ی گروه مسلح انصارالدین که کنترل شهر مقدس مالی را در دست گرفته بودند، در سرخط خبرهایشان نوشتند. در این نگارش درصدد ورود به بیان امتیازات درگیری بین مبارزان و دولت، یا بین مبارزان و قوم طوارق سکولار که چندی پیش متحد بودند، نیستیم، اما به یک امر باید اشاره شود که: بدون حذف قذافی، که به هیچ عنوان یک کافر نبود، آن آشوب در مالی- که در پی شاه کار انجام گرفته توسط افرادی با طرز فکر واحد در لیبی بود ...