سایر منابع:
سایر خبرها
15 جنگ مرگ بار تاریخ
توسط فردیناند دوم، کشورهای بسیاری در انگلیس به مخالفان یا موافقان پادشاهی تبدیل شدند. غارت مردم توسط سربازان و خشکسالی باعث شد میلیون ها نفر بمیرند و همه مذاهب آسیب ببینند. 9- جنگ داخلی روسیه شمار تلفات: 5 الی 9 میلیون نفر زمان: 7 نوامبر 1917 تا 16 ژوئن 1923 طرفین درگیری: ارتش سرخ، ارتش سفید، ارتش سبز و دیگر ارتش ها پس از انقلاب روسیه در سال 1917 و کناره گیری تزار ...
اشتباه سیاستمداران جهان غرب را دچار چالش کرده است
...> وی با اشاره به آغاز دهه کرامت و تولد حضرت معصومه و گرامیداشت روز دختر گفت: والدین باید عنایت ویژه ای به دختران خود داشته باشند. صفایی بوشهری با گرامیداشت 12مرداد سالروز تشکیل شورای تبلیغات اسلامی بیان کرد: مسئولان باید نسبت به فضای فرهنگی، حاکمیت فرهنگ دینی در جامعه، عفاف و حجاب و کمک به نهادهای فرهنگی توجه داشته باشند. وی بر ضرورت کنترل قیمت و نرخ تورم، رفع بیکاری جوانان و توسعه کلان استان در امور استراتژیک تاکید کرد. 6047 /1596 ...
دریافت های ظالمانه از بیت المال وجدان عمومی را جریحه دار کرد
...> وی در ادامه با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: هیچ مکتبی به اندازه مکتب اسلام، ارزش و کرامت انسان را والا نمی داند. حجت الاسلام قلی زاده تصریح کرد: کرامت انسان ها در پرتو مردم سالاری دینی حاصل می شود و جمهوری اسلامی، پرچم دار حقوق انسان ها است. وی دفاع از مردم مظلوم فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و سایر نقاط دنیا را نشانه پرچم داری حقوق بشر از سوی نظام ...
بر اساس قوانین مملکت دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است
متوسطه و مشاوره شناخت دارند می دانند این کار، یک کار علمی و کارشناسی شده است و طبیعی است که در سال اول این موضوع فشارهای زیادی آورده شود و در کشور در این خصوص تنش های زیادی به وجود آمده است که در استان فارس کمتر و در شهرستان مرودشت خیلی کمتر اتفاق افتاده است. وی اظهار داشت: روز گذشته مدیر آموزش پرورش فسا و جهرم اعلام کردند که رمق شان گرفته شده و هر بار که اداره میروند با 400 دانش آموز ...
ارزشهای دینی وانسانی توسط مستکبران موردهجوم وتخریب قرار گرفته است
سرویس استانها جوان ایرانی ؛ بخش شرقی: به گزارش جوان ایرانی به نقل از مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر، با بیان اینکه دشمن بوسیله تمام عده و اوده خود نظام خانواده را مورد هدف قرار داده اند و می خواهند حریم مستحکم خانواده را بشکنند، افزود: آنها می خواهند جوانان ما را لاابالی به بار بیاورند و مع الاسف از این مرزها نفوذ می کنند و انواع مواد مخدر و مشروبات را وارد ...
کرسی های آزاداندیشی یک مطالبه بر زمین مانده است
اساس روایات ائمه پسران را نعمات الهی و دختران را حسنات الهی دانست و تصریح کرد: به همان اندازه که روز زن در جامعه اسلامی از اعتبار و جایگاه خاصی برخوردار است، روز دختر نیز همین جایگاه را دارد. امام جمعه موقت بیرجند پیرامون انتصاب نماینده ولی فقیه در استان، اعلام کرد: این حکم بر اساس شنیده ها است و از رسانه ملی هنوز اعلام نشده است. دلدار ادای مسؤولیت در جامعه را یک تکلیف و بار ...
رئیس انجمن مددکاری: سال ها جرات حرف زدن درباره آسیب ها را نداشتیم
گزارشهای دستگاه های مختلف و چند پیمایش ملی و استفاده از نظرات نخبه گان گزارش جامعی را برای ارائه به سران قوا و مقام معظم رهبری تهیه کردیم. در جهت تعدیل این وضعیت نیز کارهای انجام شده. آمارهایی نیز وزیر کشور در مجلس داد. مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داده که ما امروز چنین سیمایی را داریم. روندها نگران کننده است ولی از نظر جهانی، وضعیت خطرناکی نداریم. در خودکشی در رتبه 106 دنیا هستیم. البته ...
رضاشاه چگونه بدون جنگ چوب حراج به خاک ایران زد
اتفاق می افتد؟ در بین سال های 1302 تا سال 1305 است. یعنی بر خلاف آنچه که در زمان قاجار رخ داد و در دو جنگ با روسیه، بخش های مختلفی از ایران از دست رفت؛ رضاخان این بار بدون هیچ جنگی این مناطق را به آنها می دهد؟ کاملا همین طور است. البته نمایندگان مجلس مثل مرحوم مدرس، آن زمان از این ماجرا با خبر نبودند چون این کار تا حدی محرمانه بود. یعنی رضاخان در سال 1302 بحث اعاده ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
...> بین آن کوچه ای که باریک است چه غم گریه آوری داری از زمین خوردن تو فهمیدم بی کسی، ارث مادری داری ارث آن مادری که در کوچه صورتش در هجوم سیلی بود بعد آن ضربه سخت وا میشد پلکهایی که شد سیاه و کبود ولی آقا خیالتان راحت بین آن کوچه ظلم باطل شد معجر مادر زمین خورده بین صورت و دست حائل ...
فائزه هاشمی باید از قشر دانشجو عذرخواهی کند/ تفکرات سیاسی هاشمی متزلزل شده است
سخنان فائزه هاشمی در خصوص کمرنگ شدن حجاب در بین زنان جامعه اشاره کرد و گفت: کسی که در دوران نمایندگی در مجلس مهمترین دغدغه اش دوچرخه سواری و اسب دوانی بانوان با هرنوع حجابی بوده و در زمان ریاست جمهوری پدرش کم کاری فرهنگی به اوج رسیده است نمی تواند منتقد رواج بی حجابی در جامعه باشد. وی افزود: فائزه هاشمی سنجش دینمداری مردم را به روزه داری دانشجویان دانشگاهی که خود درآن فعالیت دارد محدود کرد ...
کلونی خانوادگی!
... 2- فائزه هاشمی می تواند یک مورد مطالعه جذاب برای جامعه شناسان باشد؛ فائزه هاشمی تنها دختر آیت الله رفسنجانی نیست، او حتی فقط یک سیاستمدار رانتی هم نیست، او نمادی از یک طبقه است، طبقه ای که با دستور تشکیل کلونی اشرافی گری در نماز جمعه معروف، تاسیس شد و با سال ها رانتخواری در حکومت روز به روز فربه تر شد. نمادی که با صراحت لهجه مکنونات قلبی یک طبقه را هر از گاهی فریاد می زند. یک روز با ...
از نبردهای چریکی در افغانستان تا رقص عاشقی بر قله های ماؤوت
، پرنده ای حلال گوشت است که مردمان مازندران عقیده دارند این پرنده در روز عاشورا شاهد شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش بوده و سرخی بال این پرنده از سرخی خون شهیدان عاشوراست) یک بار دیگر از روی مزرعه در حال پرواز بود، 24 دی ماه سال 1322 در شهر ساحلی فریدونکنار در خانه محمدحسن، چراغی روشن شد و صدای گریه کودک در جای جای خانه جاری شد، سیده سکینه به یاد تشنه لب ظهر عاشورا به نوزاد شیر غیرت و ظلم ستیزی می ...
"گسترش شیعه و نهضت علمی" در دوران بنی امیه و بنی عباس
سطح عمیق و وسیع تشکیل داد و علوم اسلامی را تدریس کرد. در این حوزه، چهار هزار نفر به فراگیری علوم آل محمد(ص) پرداختند و حضرت در آن زمان، اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس آشکار کرد. * میلاد پیشوای ششم شیعیان ؛ 17 ربیع الاول 83 هجری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری ( شیعه ) در روز 17ربیع الاول سال 83 هجری چشم به جهان گشود. پدرش امام ...
برخی مصاحبه های کتاب جنبه تبلیغاتی دارند/ لزوم بررسی نحوه رسیدن زنان نماینده به خواسته هایشان
به آمارها ما را از تحلیل درست دور می کند شجاعی با انتقاد از به کار بردن لفظ مقتول برای کشته شدگان قیام 15 خرداد اظهار کرد: به کار بردن لفظ مقتول، کم لطفی است. در ارتباط با سهم زنان در مجلس شورای ملی اشاره شده که اکثر نمایندگان زن، وابسته به دربار بوده اند. زمانی که به آمار نگاه می کنیم، در آخرین دوره مجلس شورای ملی 20 نماینده زن حضور داشتند، اما با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ...
طنز | توجه ما به کودتاها
ژاپن چطور انقدر پیشرفت کرده که الان اونجا کودتا شده ولی ما هنوز که هنوزه کشور عقب افتاده ای هستیم و باید همون کاری که اونا کردن رو عینا همین جا پیاده کنیم. آلمان در آلمان اگر کودتایی هم بشه یحتمل همین نئونازی ها انجام میدن و احتمالا در ایران طرفداران بیشتری خواهند داشت تا خود آلمان. شاید بپرسید مگه در سال 2016 هنوز هم کسی هست که طرفدار هیتلر باشه؟ شواهد و قراین نشان می دهد که بله ...
مختصری در باب زندگی حضرت صادق علیه السلام
وارث : حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری ( شیعه ) در روز 17ربیع الاول سال 83 هجری چشم به جهان گشود . پدرش امام محمد باقر ( ع ) و مادرش "ام فروه " دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر می باشد. کنیه آن حضرت : "ابو عبدالله " و لقبش "صادق " است . حضرت صادق تا سن 12 سالگی معاصر جد گرامیش حضرت سجاد بود و مسلما تربیت اولیه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام ( ع ) از خرمن ...
تمدن اسلامی و جریان های تکفیری
یافته است. این که مسلمانان سعی داشته اند که تمام جهان را فتح کنند و آن را تبدیل به یک امپراتوری کنند که در آن فقه و احکام اسلامی به صورت سخت گیرانه و جدی بر سر مردم اجرا شوند. (2) در پاسخ به این محققین، گروهی دیگر از پژوهش گران غربی به قلم فرسایی درباره تمدن اسلامی پرداخته اند. آن ها بررسی کرده اند که چگونه اسلام با پیشرفت علم هم چنان مورد تأیید و توصیف قرار گرفته است تا اینکه تبدیل به یک ...
سلفی گری و تکفیر در تونس میان گفتمان النهضة و دیگر گفتمان های بومی
خواهد کرد." این مقاله حاصل یک مناظره طولانی بین اعضای پارلمان در جلسه مجمع ملی مؤسسان و هم چنین به قیام گروه های رادیکال مانند انصارالشریعة می باشد. در واقع بعد از پایان یافتن تسلط بن علی بر مکان های مقدس، تمامی مساجد به دست اسلام گراها نه فقط النهضة بازگشت. سپردن مساجد به این گروه ها یک امر ضروری برای احترام به آزادی دینی طبق قانون اساسی جدید تلقی می شد. در شاهکارش الغنوشی می گوید که جامعه ...
عصر امامت حضرت صادق(ع) در نگاه رهبری
...؛ تفکر درست اسلامی و نظام عادلانۀ توحیدی . امام عهده دار این دو تکلیف است: نخست، تبیین و تطبیق و تفسیر مکتب- که خود متضمن مبارزه با تحریف ها و دستکاری های جاهلانه و مغرضانه است- و آن گاه پی ریزی و زمینه سازی نظام قِسط و حقِ توحید؛ و در صورت وجود چنین نظامی، دوام بخشیدن به آن. در چنین اوضاع و احوال نابسامانی امام صادق علیه السلام بار این امانت را بر دوش می گیرند و عهده دار آن دو ...
وقتی تک همسری برده داری و بی بندوباری جنسی آزادی محض می نماید +فیلم و عکس
استفانی برای فراموش کردن تلاش تونی برای تجاوز به او کافی است 9- لورتا هاوکینز ؛ رمان برادران روحی و خواهر لو : این رمان [17] مشهور و تحسین شده که سال 1968 منتشر و کریستین هانتر نویسنده اش موفق شد به خاطر آن جایزه شورای ملی کتاب های بین نژادی برای کودکان [18] در آمریکا را به دست آورد، داستان زندگی دختر نوجوان و سیاه پوستی را توصیف می کند که در جامعه وقت آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه است. در ...
فقه تکفیر میان برهان شرعی و فقه خودساخته
؛ در صورت خطا، یک اجر می برد و در صورت مطابقت اجتهاد او با واقع دو اجر دارد. لذا تکفیر، در میراث اعتقادی اسلام هم منفذی برای نفوذ پیدا نمی کند؛ (مگر بر طبق برداشت خوارج در جنبه ی اعمال) تا چه رسد به جنبه ی نظرات و اعتقادات. تکفیر، حتّی راه نفوذ برای بهره برداری از نظرات فقهای مذاهب اسلامی برای کافر دانستن کسی که به یک مسئله ای به صورت تفصیلی در عرصه ی عقیده یا فروع دینی معتقد شده است و با دلیل و نظر ...
حمایت های هاشمی و اصلاح طلبان از کرباسچی با چه منطقی انجام می شد؟+ تصاویر
: محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی با سلام وافر اکنون که پس از دو سال رسیدگی های قضایی به پرونده آقای غلامحسین کرباسچی و صدور حکم نهایی توسط دادگاه تجدید نظر تهران به جرم اعمال تخفیف در مورد پنج قطعه زمین واگذاری به مدیران شهرداری، به تحمل دوسال زندان محکوم گردید و از آن جا که اولاً اعطای چنین امتیازاتی برای جذب و حفظ نیروهای کارآمد در ...
دروغی به اسم تلگرام روسی
به گزارش "کوگانا"، متاسفانه عده ای جاهلانه و عده ای عامدانه و عالمانه سعی در مخفی کردن واقعیت صهیونیستی بودن جنگ افزار اینترنتی تلگرام (Telegram Messenger) داشته و دارند.موضوع آنجا قابل اهمیت می شود که برخی سایت های خبری،رسانه های جمعی و از همه شرم آورتر صدا و سیما به مبلغ این نجس افزار صهیونیستی بدل شده اند و گویی وظیفه دارند هرگونه که میسر است ضمن تطهیر این پهپاد جاسوسی سازمان های مخوف ضدامنیتی – تروریستی دولت های صهیونیستی به مخاطبان خود آدرسی غلط ...
فیش های نجومی؛ یکی از جنبه های حمله مدیریت اشرافی به انقلاب اسلامی
دینی و رفاه و عدالت و شکوفایی و سعادت ملت ایران قرار داشت و انقلاب اسلامی ظهور کرد تا به سلطه جابرانه و ظالمانه و ضد دینی سراپا وابسته به غرب شبه مدرنیته در ایران خاتمه دهد. انقلاب شکوهمند مردم ایران، ساخت سیاسی غرب زدگی متجددمآب (یعنی رژیم پهلوی) را در هم شکست؛ٰ اما ساخت های اقتصادی و فرهنگی به جا مانده از غرب زدگی شبه مدرن اگر چه بر اثر انقلاب آسیب هایی دیدند، اما ساخت اصلی آن ها متأسفانه دست ...
یک هفته 7 چهره؛ تحت تاثیرِ لباس المپیک و هیلاری
تخلیه نشود (معمولا ویرانگر مثل خودکشی) و یا توسط خانواده دفع نشود (حمایت و اطمینان خاطر والدین مبنی بر زدودن احساسات منفی کودک نسبت به خودش) به مرور خشمی انباشته شده می شود که به دنبال راهی برای تخلیه است، فرد در چنین حالتی طبیعتا احساس خوبی نسبت به جامعه ندارد (مهاجر هم باشد که بدتر)، علی سنبلی هم مورد آزار قرار گرفته و رفتارهای مجازی یک سال اخیرش هم این را ثابت می کند، خشم او به جامعه قابل درک ...
پروژه نفوذ آخرین توطئه آمریکا در مقابل نظام اسلامی است/ وجود مسؤولان بی باور به مکتب امام راحل، چالش ...
که مسیر را با دقت مشاهده می کنیم متوجه می شویم پیروزی انقلاب اسلامی الگویی از نیاز مردم بود و امام راحل در دهه 40 اسلام ناب را عرضه و در این راستا مردم را از بردگی استکبار جهانی و استبداد داخلی آزاد کرد. نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز دچار یک فرسودگی فکری انسانی در جریان اصولگرا هستیم و یک انفعال و شکاف بین عناصر مؤثر مشاهده می کنیم و در مقابل باکسانی ...
تغییر سبک زندگی هدف اصلی شبکه ماهواره ای GEM / نظر سنجی در مورد فیلم های سینمایی ایران در راستای تکمیل ...
ماهواره ای که آگاهانه هدف تغییر سبک زندگی مردم ایران را دنبال می کند براساس یک جامعه شناسی دقیق با اطلاع از میزان تاثیر فیلم و سریال بر افکار خانواده های ایرانی به عنوان نخستین شبکه ماهواره ای ضد انقلاب دست به تولید فیلم و سریال های گوناگونی مغایر با سبک زندگی زده است. GEMدر این مسیر حتی پا را فراتر گذاشته و با دعوت از بازیگران عموماً کم کار و سطح پایین کشور در حال تکمیل پروژه نفوذ فرهنگی ...
مادر شهید اسدالله بهادری املاک خود را در شهرستان جم اهدا کرد
این شهید در خانواده ای مومن، متدین و مذهبی دیده به جهان گشود، تربیت شد و وارد عرصه جامعه شد. مدینه یگانه مادر شهید بهادری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان جم با بیان اینکه شهید اسدالله بهادری عشق وافری به قرآن، اهل بیت، انقلاب و ولایت داشت اظهار کرد: شهید اسدالله بهادری با عشق و علاقه ای که به اسلام قرآن و انقلاب داشت به عضویت بسیج درآمد تا در کنار خیل عظیم لشکریان مخلص الهی به ...
چرا پوشش کاروان المپیک این قدر مهم شد؟
اما سلیقه مردم این طرح را پس زد و حالا گویا کمیته ملی المپیک به طرح های کامران بختیاری آری گفته و قرار است در این چند روز باقی مانده یکی از این طرح ها جایگزین لباس های پیشنهادی شود که از جانب مردم به لباس های روی دیوار مهربانی تشبیه و رد شد. ظاهرا تلاش ها بر این اساس بود که درباره زنان مطابق معیارهای سخت گیرانه صدا و سیما، لباس ها در وهله اول حجاب حداکثری را رعایت و اندام ها را فاقد ...