سایر منابع:
سایر خبرها
تجمعی برای شناسنامه
وقایع اتفاقیه، او، دختر یکی از ده ها خانواده بلوچی است که همین دو ماه پیش، چادرهایشان در شهریار کرج به دست مأموران سوزانده شد. مادرش می گوید: هرچه گفتیم چادرها را آتش نزنید، کسی به حرفمان گوش نکرد. گفتند، شما غیر قانونی آمده اید؛ اصلا ایرانی نیستید؛ از همین حرف ها که سال هاست به ما می زنند. ما همه ایرانی هستیم، فقط چون شکل زندگیمون، زبونمون و لباس هامون با شما فرق میکنه و شناسنامه نداریم، کسی
رضا روستا که بود؟
چشم کامبخش و کیانوری می دید. او می گفت: آنها همه جا پر کردند که روستا دهن لق است. خانم روس همسر روستا درباره شوهرش می گفت: علی (این نام رضای روستا در شوروی بود که به علی محمد اف معروف بود) کلک می زد ولی کلکش آشکار است. در واقع این توصیف به جایی بود. پس از مرگ روستا به بیماری کلیوی در برلین در 68 سالگی، دخترش از مادر ایرانی، به نام هما روستا، با وساطت علی قاضی (پسر قاضی محمد) به ایران
گرگ بازار دلار
، دلار دیگر رنگ 3 هزار تومان را نمی بیند. در واکنش به این پرسش که آیا تا به حال دستگیر شده است؟ می گوید: ما خرده پاها را نمی گیرند. کسانی در بازار هستند که روزی 30 هزار تا 50 هزار دلار معامله می کنند. با 4-3 هزار دلار که چیزی دستگیرت نمی شود. گاهی روزی 40–30 هزار تومان به دستت می آید و خیلی سود کنی 200 هزار تومان در روز بشود. می گویم مگر مهریه ات 50 میلیون تومان نبود پس چرا فقط با
هشتاد و سومین حلقه شعر ولایی فرات
/> دشت آلوده به شرک است و خدا می خواهد معنی آیه ی تطهیر بیاید میدان پدر پیر تو راضی ست ولیکن سخت است یک جوان از بد, تقدیر بیاید میدان گرگ ها منتظرند ای نوه ی شاه عرب ! یک نفر مثل خودت شیر بیاید میدان مثل تو مرد, جگردار فقط می طلبد وقت صف بستن, شمشیر بیاید میدان از سر سفره ی جسم تو مگر پاشدنی ست !!
نرگس خیلی زیرکانه عمل می کرد / دخترم گفت که در نبود من 2 دوستم به خانه ام رفت و آمد دارند و با زنم....
از من به همسرم نزدیک تر نبوده اند. بله، من نیز می دانم که نرگس زنی پاکدامن بود، اما این اواخر به او مظنون شده بودم. مدرکی هم در این خصوص داشتی؟ هیچ وقت مدرکی به دست نیاوردم، به همین خاطر هم هیچ گاه کسی حرفم را باور نکرد، همه فکر می کردند که من به خاطر اعتیادم دچار سوءتفاهم و توهم شده ام و همسرم زن خوبی است و من بیهوده به او تهمت می زنم، در حالی که این گونه نبود و من اطمینان
نازنین من قصه ها و غصه ها دارد
سوی سیم، به من می فهماند که "بی بی" مهربانم، برای همیشه مرا و ما را تنها گذاشته است. این خبر، همه وجودم را به لرزه درمی آورد:" آه خدای من؛ یعنی آن نازنین هم رفت؟!" بی بی، برای من فقط یک مادر بزرگ نبود که خود به تنهایی، همه عزیزانم بود؛ گنجینه ای گرانبها از خاطرات تلخ و شیرین روزگار سپری شده کودکی ها و جوانی هایم؛ کسی که هم اکنون برای خود، خانه ای به وسعت دریا ساخته است. همه مادربزرگ ها
نفس عاشقان نوستالژی را قلقلک می دهد
حاکم بر آن هم از دید این سینماگران نادیده نماند. در این گفت وگو قاسمی ترجیح داد کمتر حرف بزند و بیشتر شنونده باشد. بعد از تجربه کارگردانی شیار 143 ، چقدر تجربه فیلمسازی برای تان دشوار بود؟ نرگس آبیار: راستش همه چیز مثل قبل بود. قرار نیست ساخت یک فیلم روند آینده کاری من را مشخص کند. تصمیمم این بوده همیشه کار خودم را انجام بدهم در نتیجه سوژه بعدی ام فیلمی بود که فضایی متفاوت از شیار 143 داشت. فیلمی پر
نیم صفحه اول روزنامه های ورزشی صبح کشور
02:38 یک توطئه سازکان یافته علیه پرسپولیس در جریانه نقل قول +1 #11 هوادارمظلوم 2017-01-05 02:15 دهن مهن کیروش صافه.کیروش اگه تو لاتی ما خودمون بلدیم چطور گردنتو بشکونیم. نقل قول +3 #10 سیدمحمد 2017-01-05 01:52 مگر چه خبره ی بازیکن لیگ یکی این همه قیمت بالا اگر تو لیگ برتر بود چقدر میخواست جمع کنن کاسه کوزتون این رسمش نیست حاج حسین هدایتی این همه
نیم صفحه اول روزنامه پیروزی چاپ فردا / 16 دی
ناکامی احتمالی تیم ملی رو بندازه گردن برانکو ولی با ادبیاتی حرفه ای تر. خدا کنه خلف وعده نکنه و فقط در فیفا دی بازیکنان مارو بگیره ،اگه تیمای دیگه اعتراض نکنند این شرایط بنفع ما و باشگاهمون خواهد بود یا علی به این راحتی که فکر میکنی نیست قطعا کاری نمی کنه که ما سود ببریم نقل قول 0 #26 محدثه پرسپولیسیم 2017-01-05 10:10 کیروش یه بیشعوره هودارا باید تو بازی سایپا نابودش
نامه سوم گت آقا عمو به رئیس جان: حقوق شهروندی مشاورتونه؟!
به گزارش بلاغ ، رئیس جان سلام، خوبی؟ سرحالی؟ تپلی هنوز؟ قربانت ما هم خوبیم، همه چی هم خیلی خوب و آروم و رو به راهه. اصلا آبادی همینطور رو به پیشرفته و ترقی اومده ترق ترق در می زنه، من خواستم با اجازت در رو باز کنم. میگم رئیس جان حیف شد این ورا نیومدی، هوا خیلی خوبه. راستش می خواستم راجع به حقوق شهروندی باهات مشورت کنم. حرف و حدیث های زیادی پشت سر این بنده خدا می زنن، از
شوخی های جالب شبکه های اجتماعی
که همه ببیننش. 31. اوایل که سیگارکشیدم واس اینکه دهنم بو سیگار نده تو دهنمم عطر زدم، رفتم خونه دیدم بابام میگه من خودم رو میزنم به نفهمی تو توی دهنت عطر نزن میمیری. 32. اگه یه آشنای قدیمی یهو دلش براتون تنگ شد و خواست هرجوری که شده شما رو ببینه؛موضوع یکی از این دوتا ست: 1-نتورک مارکتینگ 2-نتورک مارکتینگ تاریخ فراموش نخواهد کرد... 33. تو تلگرام
دعای ما در حق پدر و مادر خویش چیست؟
، یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ. خداوندا بر محمّد بنده و فرستاده ات و بر خاندان پاکش درود فرست، و آنان را به بهترین درودها و رحمت و برکات و سلام خود مخصوص گردان، الهی پدر و مادر مرا به کرامت نزد خود و درود از سوی خود اختصاص ده، ای مهربان ترین مهربانان. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْهِمْنِی عِلْمَ مَا یجِبُ لَهُمَا عَلَی إِلْهَاماً، وَ اجْمَعْ لِی عِلْمَ ذَلِک
همسر شهید: به من قول داده بود یک بار دیگر رهبر انقلاب را از نزدیک ببینم، با شهادتش به قولش وفا کرد/ راحت ...
می خواهم که پناهم بود. همان یک وجب از شانه ات تمام دارایی ام بود. من آن دست های گرمت را می خواهم که یک عمر عبادت نوشت. با آن نگاه مهربان و آن همه خوبی، من بی تو طاقت ماندن ندارم. وقتی دیروز باران بارید، آن مرد در باران آمد را به یاد آوردم، آن مرد با نان آمد ، یادم آمد که دیگر پدرم در باران، با نانی در دست، و لبخند بر لب، نخواهد آمد، دیروز دلم تنگ شد و با آسمان و دلتنگی اش، با زمین و تنهائیش، با
علت هجمه های اخیر علیه مدیری و عقیلی چیست؟/ استفاده از شعار زنده باد، مخالف من به فراخور حال شبه ...
اجتماعی وی را به شدت مورد حمله قرار دادند؛ هرچند مدیری چه به صورت مکتوب و چه در تماس تلفنی در ویژه برنامه شب یلدای شبکه یک سعی کرد سوءتفاهم های پیش آمده را برطرف کند، اما گوش این جماعت به این حرف ها بدهکار نبود. صادق زیباکلام: مدیری نان به نرخ روزخور است در یکی از اولین واکنش ها، صادق زیباکلام، از چهره های اصلاح طلب که خودش را در هر حوزه ای صاحب نظر می داند، طی یادداشتی علیه
بازهم زائرت نیستم، از دور سلام
آفتاب نیوز : شعر و ادب، میراث طلایی فرهنگ ایران زمین است. قدمت این صنعت ادبی، در این مرز و بوم به بیش از هزار سال می رسد و شاعران بلندآوازه ایران، قرن هاست که شهره تمام جهانیان اند. هنوز هم شعله پر شور و حرارت شعر و ادب در دل این سرزمین روشن است و این هنر، مختص شاعران و ادیبان نیست، گویی جان مایه احساس سرودن، در تار و پود هر ایرانی نقش بسته است. در همین راستا
رفتی تا بگویی "دفاع از حرم" ادامه نهضت سرخ حسینی است
باور نمی کردم هنگام وداع و کاش فرصتی بود برای بیان شراره ی یادت که گرما گرم عشق را جرعه جرعه به کامت بریزم تا دوباره جان بگیرد گل لبخندت و بگویم که یادت باشد ...یادم هست... می دانم که با غرور به پیشواز شهادت رفتی آن روز که عکس های یادگاریت را برای چشم های یک ملت می گرفتی تا به همه بگویی که دفاع از حرم ادامه نهضت سرخ حسینی است. وصیت نامه ات بوی مهربانی دارد و صدای ست پیچیده
از شعر که حرف می زنم، از چه حرف می زنم
عصیان نوجوانی؛ دیدار با شعر و شاعر عاصی جاذبه ای داشت که می توانست حتی حافظ را از حافظه ات پاک کند. اما بنیه ضعیف آن نهال امید بخش؛ بس که بر هیچ اتکا کرد؛ زودتر از آنچه فکرش را بکنیم گرفتار آفت شد. امروز عبارت "غزل پست مدرن" خریدار چندانی ندارد. حتی آنهایی که به لحاظ سبکی و ساختاری در این جریان قرار می گیرند، خود را چیزی دیگر می نامند."غزل فرم"، "غزل فرافرم" و اسامی دیگر همه خرده جریان های
فیلم سلام بمبئی برای موفقیت فقط کیم کارداشیان را کم دارد! طنز
پای، ساخته روبرتو روسلینی، هرسال رکوردهای فروش رو جابه جا می کنه. در تازه ترین ابراز شگفتی از وضع فروش سینمای ایران، دغدغه مندان هنر و فرهنگ کشور با تجمع درشبکه های اجتماعی و برخی کافه های معتبر تهران اقدام به تعجب از فروش بالای فیلم سلام بمبئی کردند. البته من هرچه فکر کردم، نتوانستم بفهمم از این یک رقم دیگر چرا تعجب کردند. فیلم از مجموعه عناصر به فروش رساننده فیلم فقط کیم کارداشیان را
باور کن در حصار چادر آزاد تری!
، از خلقت علی(ع) و پیامبر(ص)هم خبری نبود. پوششت هم حکایت دیگری دارد؛ در قصه پر غصه ما نمی گنجد؛ فقط یادت نرود هرچه قیمتی تر باشی، باید که دور از دسترس تر! آخر این مردمان چیزی اگر مفت و راحت بدستش بیاورند قدرش را نمی دانند! برای بدست آوردنت بگذار قدری دوندگی کنند. این را از من داشته باش! آنان که تشویق به برهنگی ات می کنند،می خواهند از قیمتت بکاهند و تو را تبدیل به کالا کنند
روایت شاعرانه از گوهر عفاف/ عفت و پاکی زن، کهنه نگردد به زمان
پلید به خدا پاک ترینی و نیرزد که دَمی ببَرَد دیوِ سیه از دلِ تو، نورِ سپید عفّت و پاکیِ زن کهنه نگردد به زمان تا ابد چادرِ زینب، خوش و تازه ست و جدید آنکه گوید به تو بگشای ز سر، بندِ حجاب بی گمان دوخته بر عفّتِ تو چشمِ امید تارِ مویی ز تو چون دیده ی دزدان بیند ابر، گریان شود از حزن و غمِ عرشِ مجید تو توانی که شبی نیک
اصغر فرهادی؛ راوی ویرانه ها و بیگانه ها!
مردم متاثر می سازد. البته از این بابت بین هنرمندان عامه پسند و هنرمندان نخبه پسند فرق وجود دارد زیرا موقعیت شان در عرصه اجتماعی متفاوت است. پی یر بوردیو برای توضیح جایگاه هنرمند در جامعه از علم زمین شناسی استفاده می کند. او می گوید هنرمندان بزرگ، در جایی زندگی می کنند که صفحات (میکروپلیت های) اجتماعی با هم مماس هستند. این گسست ها منبع الهام شاعران هستند. هر زمان که این صفحات حرکت می کنند
با نگاهی زلال چون رود در جریان کار و زندگی
اسلامی، اوایل خوب پیش رفتیم ولی اخیرا" کمی پسرفت کرده ایم. بحث حجاب و رشوه و اختلاس و باندبازی و ... اینها همه نواقصی ست که در جمهوری اسلامی پیش آمده. هیچ مسئولی آن اوایل برای خانواده خودش کار نمی کرد! الان نه ! و به فکر زیردستان نیستند! شرایط کنونی جامعه مثل بدحجابی و ... هم فقط مردم مقصر نیستند! مردم خوب هستند. ما گله مان بیشتر از مسئولین هست. وقتی کسی در جایگاه یک مدیر و مسئول جمهوری
حفظ کردم تا حفظم کند
ما نگرفت و آخر هم قانع شد که مقصر این پول های کهنه خودشان هستند. خلاصه اینکه بعضی استعداد ها ذاتی هستند و استعداد سخن وری و اجتماعی بودن من هم یکی از همان هاست. البته حالا که فکرش را می کنم قدیم تر ها اجتماعی تر بودم مثلا 3-2 روز به خانه دایی ها یا عمه هایم و یا حتی منزل پدر زن دایی ام می رفتم اما الان شاید خجالت بکشم بیشتر از 2 ساعت یک جا بمانم. از چه زمانی تو را تشویق کردند قرآن را
آقای وزیر! پسر من نقص عضو شد
، 100کیلومتر برمی گردم. من تنها راننده زن بودم. الان چند تا زن دیگر هم آمده اند. ولی خب، یک زن راننده را بردند کشتند، همه احتیاط می کنند. الان افسران جاده من را می شناسند. حواسشان به من هست. چون اولین راننده آن جاده من بودم. ولی همه می گویند باید خیلی مواظب باشم. چون خیلی خطرناک است. می گویند زن و مرد ندارد. ممکن است مسافرت زن باشد، ولی مواد جابه جا کند یا چیزی تو ماشینت بگذارند یا با یکی دست به یکی کنند
گرداب شبکه های بازاریابی/ کار غیرشرعی که مجوز قانونی گرفت!
رسیدن به مثلا 10میلیون تومان درآمد ماهیانه، باید هر ماه حدود 60 میلیون تومان خرده فروشی داشته باشد و بدیهی است که این امر محال میباشد. با یک مثال این نوع از اشباع را روشنتر خواهم کرد: فرض کنیم جامعه ما 100 میلیون نفر عضو داشته باشد و همه آنها اعم از پر و جوان، زن و مرد و حتی کودکان 6 ماهه نیز بتوانند عضو این شرکت شوند و این شرکت تنها شرکت بازاریابی شبکه ای باشد و هیچ رقیبی نیز نفداشته
زیاد از حد خودمان را جدی گرفته ایم/ما در ایران، برای تاریخ نوشته ایم نه برای مردم
لحظه چیزی نمی گوید. ما او را در پیراهن سفید می بینیم اما از رنج و اضطرابش آگاه نیستیم. برای اینکه بتوانیم، داستانی خواندنی تعریف کنیم، می بایست در وهله اول از آن چوبه دار فاصله بگیریم. این فاصله را گاهی برخی سیاستمداران اقتدارگرا برنمی تابند. به تو پیراهن سفید می پوشانند و چوبه دار را هم مقابل دیدگانت قرار می دهند. قلم که به دست بگیری، از هول، فقط خودت را می بینی. طبعاً اثری که به این شکل پدید
امینه؛ مادری برای همه رزمندگان
می کردم و از هیچ چیز ابایی نداشتم. اما او امروز آنقدر به هدفی که داشته مطمئن بوده که حتی امروز هم با همان قاطعیت از آن دفاع می کند برای دفاع از مملکت و اسلام، باید می رفتم. و این شاید به دلیل وجود مردنماهایی بوده است که هرچند دم از وطن پرستی در هنگام صلح می زنند اما به هنگام دفاع نشان می دهند که تنها مرد حرف هستند؛ نه عمل. با خود اندیشیدم، حتما دلبستگی در دنیای زمینی نداشته
عکس/انگشت اولین خرید پرسپولیسی ها قرمز شد
خرید میکنه! مثل بیرانوند که یه دفعه اومد... نقل قول +57 #50 رضا 2017-01-03 22:03 مبببببببااااااااااارررررررررککککککککککه نقل قول -70 #49 MA 2017-01-03 22:03 کاملاً خرید هوشمندانه ای بود اما نه برای باشگاه پرسپولیس برای آقای طاهری تا با یه بازیکن درجه 2 لیگ دهن هوادار ها رو ببنده این بازیکن تو لیست دوم برانکو نبود و همین امروز دربارش برانکو باهاش حرف زدند
پاسخ جالب برانکو به شوک عجیب کی روش؛ فقط خنده!
.یعنی مرد پر افتخار تیم ملی ایران که کیروش خودشو پاره کنه بهش نمیرسه و هواداران ما تحت هر شرایطی پشتشن . این پیامم خطاب به اون کیسه کشایی هست که تو طویله خودشون افسار پاره کردن : عمو جون تو سرتو بگیر بالا اختلاف امتیازو بشمر اگه فک میکنی بازیکنا روحیشون نابود میشه و تیم میره تو حاشیه باید بدونی این اتفاق امکان نداره بیفته . چون: #همه_ما_برانکو_هستیم #برانکو_تنها_نیست .
سقفی برای آرامش
لباسشویی اهدا می کنه به خونه آتنا، خانم دکتر هممون رو صدا می زنه که ببینیم این جنس هم به مجموعه اضافه شده. همه میتونن ازش استفاده کنن. این یعنی به ما ارزش میدن. به هر جای مؤسسه آتنا که سر بزنید، شادی و آرامش موج می زند. روی چهره زن های این خانه، گرد غم نشسته اما وقتی توی چشمت نگاه می کنند، انگار اینجا برایشان ساحل آرامش است. از هرچه بیرون از این خانه می گذرد، بیزار هستند و امنیت این خانه را با هیچ چیز عوض نمی کنند. وقت رفتن، مونا فقط یک خواسته از ما دارد خواهش می کنم به مردها بگویید به زن ها مثل یک تکه گوشت نگاه نکنن... ...