سایر منابع:
سایر خبرها
مریم دوستی: در این مملکت باید بگوییم زن بود زجر است
به گزارش خبرنگار مرور نیوز ، نشست خبری فیلم دریاچه ماهی به کارگردانی مریم دوستی در برج میلاد با اجرای محمود گبرلو برای خبرنگاران برگزار شد. در ابتدای این نشست مصطفی رستگاری(فیلم نامه نویس) با بیان اینکه این فیلم نامه ادای دین به شهدای گمنام است، گفت: معتقدم در ژانر دفاع مقدس باید به یک شیوه ای نگاه کنیم که تا الان نگاه نشده و با رویکرد نقد اجتماعی و سیاسی سال 95 به سی سال گذشته و ...
دوستی: فیلمم از برخی فیلم های بخش سودای سیمرغ بهتر است/ سعدی: به قوانین جشنواره احترام گذاشتیم
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس ، امشب نشست رسانه ای فیلم سینمایی دریاچه ماهی به کارگردانی مریم دوستی با حضور عوامل این فیلم و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس سعدی واقع در برج میلاد واقع شد. در ابتدای این نشست مریم دوستی طی سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که این فیلم سینمایی را با یک تیم جوان و حرفه ای کار کردم در واقع گروه بسیار محترمی داشتم. پیش از این فیلم های کوتاهی ساخته بودم اما به ...
علاقه کارگردان دریاچه ماهی به سینمای حاتمی کیا/ چرا در بخش مسابقه نیستیم، نمی دانم!
به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، نشست خبری فیلم سینمایی دریاچه ماهی با حضور مریم دوستی کارگردان و دیگر عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد. دوستی در ابتدا درباره ورود خود به فیلمسازی گفت: من فیلمسازی را در کنار طراحی چهره پردازی انجام می دادم و بیشتر فیلم کوتاه کار می کردم و در ضمن زیاد برای ساخت بلند سینمایی عجله نکردم. از طرح و ایده تا ساخت دریاچه ماهی سه سال طول کشید و خدا قسمت کرد که ...
گزارش نشست خبری فیلم دریاچه ماهی+فیلم و عکس
در بخش چشم انداز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و یکی از تولیدات امسال سینمای ایران در ژانر دفاع مقدس محسوب می شود. دوستی درباره دریافت مجوز این فیلم خود گفت: زن بودن خود نوعی زجر است، فیلمساز زن بودن و فیلمساز زن بودن دفاع مقدس از آن هم بدتر. کارگردان فیلم دریاچه ماهی اضافه کرد: مدیران ما به زنان فیلمساز اعتماد ندارند وقتی فیلمنامه ما را خواندند پرسیدند آیا شما می ...
نشست پرسش و پاسخ فیلم - بدون تاریخ بدون امضا - در برج میلاد
نشست پرسش و پاسخ فیلم بدون تاریخ بدون امضا در برج میلاد نشست پرسش و پاسخ فیلم بدون تاریخ بدون امضا با حضور وحید جلیلوند و عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، این نشست با حضور کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوینگر، علی زرنگار، فیلمنامه نویس، امیر آقایی و سعید داخ، بازیگران، علی جلیلوند، تهیه کننده، عبدالله اسکندری ...
زن فیلم ساز بودن دو برابر زجر است
مریم دوستی شامگاه 12 بهمن ماه در نشست رسانه ای فیلم دریاچه ماهی گفت: مدیران ما نگاه قابل اعتمادی به فیلمسازان زن ندارد و وقتی فیلم نامه را می خواندند بارها می گفتند، فکر می کنید می توانید؟ من فکر می کنم تفکر فیلمساز مهم است نه جنسیت آن. به گزارش اعتدال به نقل از ایسنا، او همچنین درباره اینکه چرا فیلمش در بخش مسابقه ی جشنواره ی فیلم فجر نیست؟ توضیح داد: ما برای این موضوع بارها اعتراض ...
نشست خبری فیلم دریاچه ماهی / مریم دوستی: در این مملکت باید بگوییم زن بود زجر است
مریم دوستی با فروتنی اعتراض کرد: فیلم هایی بدتر از دریاچه ماهی به بخش مسابقه راه یافته اند نت شهر: نشست خبری دریاچه ماهی با حضور عوامل این فیلم، عصر سه شنبه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. نشست خبری فیلم دریاچه ماهی ساخته مریم دوستی، با حضور کارگردان، سعید سعدی (تهیه کننده)، مجتبی پیرزاده و حدیثه میرامینی (بازیگران)، مصطفی رستگاری (فیلمنامه نویس)، آرش معیریان (تدوینگر) و ...
"دریاچه ماهی" نگاهی از جنس حاتمی کیا و تجربه ای هنرمندانه در سینمای دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و نگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیلم سینمایی دریاچه ماهی اولین فیلم مریم دوستی در مقام کارگردان است که در ژانر دفاع مقدس و با موضوع شهدای مفقود الاثر ساخته شده است. دریاچه ماهی لاله و ستاره اسکندری در کنار نادر فلاح و علی دهکردی ایفای نقش کرده اند. این فیلم روز سوم در کاخ جشنواره به نمایش درآمد. دریاچه ماهی به گفته صاحب نظران رنگ و بوی کارهای ابراهیم حاتمی کیا ...
یک کارگردان در نشست فیلمش گریه کرد
بازیگران فیلم، پیمان جعفری، تهیه کننده و مدیر تولید و مهدی ایل بیگی مدیر فیلمبرداری، پیام حسین سوری طراح صحنه و لباس ساعتی پیش (14 بهمن ماه) در تالار سعدی برج میلاد تهران در جشنواره فیلم فجر برگزار شد. *موسیقیِ انزوا دارای شخصیت است در ابتدای نشست پیام آزادی با اشاره به اینکه فرزند خانوم فریبا بهزاد نیست و این را در چند جا دیده است که به اشتباه نقل کرده اند، درباره موسیقی فیلم ...
چرا نام احسان علیخانی رسانه ای نشده بود؟ / برگزاری نشست خبری فیلم بدون تاریخ، بدون امضا
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم بدون تاریخ، بدون امضا ساخته وحید جلیلوند، باحضور کارگردان، علی جلیلوند تهیه کننده، علی زرنگار فیلمنامه نویس، عبدالله اسکندری طراح گریم، پیمان شادمان فر مدیر فیلمبرداری، امین میرشکاری مدیر صدابرداری و امیر آقایی و سعید داخ بازیگران، عصر پنجشنبه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. در ابتدای این نشست، عبدالله اسکندری درخصوص همکاری با جلیلوند گفت ...
آرزوی وحید جلیلوند برای مرغ نخوردن مردم
هنری عوض می شود. علی جلیلوند در پرسش خبرنگاری مبنی بر حضور احسان علیخانی در مقام تهیه کننده گفت: از آنجا که نمی دانستیم می توانیم تهیه کننده دوم را اضافه کنیم قرار بر این بود این مسئله تا زمان اکران رسانه ای نشود. وی افزود نگاه مشترکی میان گروه و احسان علیخانی درمورد موضوع فیلم وجود دارد. وحید جلیلوند درباره کثرت مرگ کودکان و خلق دراماتیک در آثار اخیر سینما بیان کرد: نمی دانم ...
حاشیه و متن جشنواره فیلم فجر /روز سوم، روز فیلمسازان زن
در دو سانس پشت سر هم، رأس ساعت 18 و 20:30 برای اهالی رسانه به نمایش درآمد. مریم دوستی کارگردان فیلم دریاچه ماهی در نشست خبری این فیلم از مشکلات فیلمسازی که یک زن با آن مواجه است گلایه کرد و گفت: زن بودن در اینجا نوعی زجر است، زن فیلمساز بودن دوبرابر زجر است و زنی که بخواهد درباره دفاع مقدس فیلم بسازد چند برابر زجر است. منیر قیدی فیلمساز موفق، روز سوم جشنواره هم در نشست خبری فیلم ویلایی ها با اشاره ...
فیلمسازی شاعرانه را دوست دارم
نیز محکم بردارد. سعدی نیز با گله از هیئت انتخاب جشنواره این فیلم را مستحق شرکت در بخش مسابقه دانست. وی گفت در این مورد به هیئت داوری اعتراض خود را ابراز کرده است رستگاری با ابراز خوشحالی از اینکه دوباره در جایی حضور دارد که چند سال پیش به خاطر فیلم سالگی جایزه گرفته، عنوان کرد فیلم را برای اولین بار امروز تماشا کرده است. وی با بیان اینکه سعی کرده وجوه دیداری داستان پررنگ باشد گفت: با کارگردان قرار گذاشتیم تا روایت سورئالیست نباشد. وی با اشاره به برخی تغییرات در دیالوگهای فیلم نسبت به فیلمنامه آن را اقتضای ساخت دانست که در هر فیلمی ممکن است پیش بیاید. ...
فیلمی پیچیده با ساختاری جدید
فیلم نگار به کارگردانی رامبد جوان آخرین اثری بود که در روز سوم جشنواره فیلم فجر در سالن برج میلاد به نمایش درآمد و نشست خبری آن نیز تا نزدیک ساعت 2 نیمه شب ادامه یافت؛ فیلمی که به لحاظ ژانر، ساختار و محتوا خلاف روال سینمای ایران ساخته شده است و پیچیدگی در آن حرف اول را می زند. چه به لحاظ ساختار و فرم و چه به لحاظ مضمون و محتوا، اما خوشبختانه بار اصلی این پیچیدگی بیش از اینکه بر دیالوگ ها سوار ...
روز سوم، روز فیلمسازان زن
فیلم تلاش کرد با شوخ طبعی شناخته شده اش قدری از طعم گس حاشیه های ایجاد شده را کم کند. او درباره پیش بینی اش برای جوایز جشنواره امسال گفت: داوران اگر باحال باشند به این فیلم توجه خواهند کرد و اگر باحال نباشند کمتر توجه می کنند اما این داورانی که من دیدم خیلی باحال هستند. جوان همچنین در بخش دیگری از این نشست، سینمای اکشن را ژانر مورد علاقه اش عنوان کرد و با اشاره به صحنه های پرت شدن نگار جواهریان در بخش اکشن فیلم با خنده ادامه داد: خیلی لذت دارد که همسر آدم این طور به گوشه ای پرت شود و این تخیل سینما خیلی جذاب است. منبع: روزنامه ایران ...
فیلمی که ناخواسته کمدی شد!
دخترش شقایق یکی از نقش های اصلی دعوتنامه را بازی کرده، با حضور در میان حاضران در سالن نشست نقد و بررسی، ادعا کرد فیلم در اکران عمومی پرفروش می شود! نمایش مستند انحصار ورثه محمدعلی شعبانی که درباره سیدشهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی ساخته شده، با استقبال خوب حاضران در برج میلاد مواجه شد و نشان داد مستندها هم می توانند در جشنواره فجر پرتماشاگر و بحث انگیز باشند. در عوض ساختار دوپاره چراغ های ...
نشست مادری در برج میلاد/یک عاشقانه زنانه
نشست پرسش و پاسخ فیلم مادری که در آخرین سانس روز پنجم به نمایش در آمد، در سالن سعدی برج میلاد با حضور رقیه توکلی نویسنده و کارگردان و عوامل فیلم برگزار شد. به گزارش سینما سینما ، در این نشست که با حضور سیاوش حقیقی تهیه کننده،هایده صفی یاری تدوینگر، مرتضی قیدی تصویربردار، محمود کشفی پور طراح صحنه و هانیه توسلی، نازنین بیاتی، هومن سیدی بازیگران و آنا زارع و سجاد اسماعیلی بازیگران خردسال برگزار شد ...
نقد فیلم فروشنده در تالار گفتگوی رشت با حضور شهردار / فروشنده هیچکاکی ترین فیلم سینمای ایران+ تصاویر
قاسمعلی میهمان منتقد ضمن ابراز ارادات به بهزاد عشقی ، فیلم فرهادی را فیلمی متفاوت نسب به سایر آثار او عنوان کرد که ساختار سه پرده ای در آن کمتر به چشم می خورد و در قالب فیلم داستان گو جای می گیرد . وی با اشاره به این موضوع که فرهادی در فروشنده قوانین سینمای کلاسیک را لحاظ کرده ، فروشنده را هیچکاکی ترین فیلم سینمای ایران خواند زیرا در درون مایه و ساختار بصری کاملا به فیلم های هیچکاک شباهت دارد و در ...
جلیلوند: اگر کاراکتر اصلی فیلم قهرمان نمی شد به رئالیسم نزدیک تر می شدیم/ سرمایه گذاری احسان علیخانی در ...
...: وحید جلیلوند گفت: اصولاً بسته به مفهوم و موضوعی که فیلمنامه می خواهد مطرح کند، ژانر و ساختار اثرم را انتخاب می کنم. طرح بدون تاریخ، بدون امضاء با فرم ساختاری رئالیستی و یا ناتورالیستی بهتر جواب می داد. به گزارش سینماپرس، نشست رسانه ای فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضاء به کارگردانی وحید جلیلوند عصر امروز در سالن کنفرانس سعدی واقع در برج میلاد با حضور عوامل این فیلم سینمایی و ...
دفاع مقدس بخشی از تاریخ ملی کشور است
به گزارش فرهنگ نیوز، دریاچه ماهی ساخته مریم دوستی از فیلم های دفاع مقدسی است که در آن بازیگرانی حضور دارند که بیشتر در تئاتر دیده می شوند و در انتخاب فیلمنامه سخت گیر هستند. این فیلم توسط فیلمسازی زن ساخته شده که در اکران مردمی توانست نظر مخاطبان را جلب کند. دریاچه ماهی در بخش چشم انداز پذیرفته شد و توان رقابت با دیگر فیلم ها برای به دست آوردن سیمرغ بلورین مردمی که یکی از با اهمیت ترین سیمرغ ها ...
قطار جشنواره روی ریل افتاد
بعد از آن چراغ های ناتمام ، به کارگردانی مصطفی سلطانی، اکران شد که البته نتوانست رضایت خبرنگاران و منتقدان را جلب کند. فیلم های بعدی سهیلا شماره 17 و دعوتنامه بود. این فیلم ها همان طور که گفته شد واکنش های جالبی از سوی مخاطبان در پی داشت و فیلم تابستان داغ نیز با استقبال حاضران در سالن اصلی مواجه شد. برنامه های اعلام شده در کنداکتور جشنواره در روز دوم با نظم بیشتری برگزار شد به نحوی که کمترین تاخیر در برگزاری برنامه ها وجود داشت. در همین روز و همزمان با اکران فیلم سهیلا شماره 17 ، حجت الله ایوبی به صورت سرزده به کاخ ...
مهتاب کرامتی: فجر گنجایش سینمای ایران را ندارد
خبرگزاری تسنیم: مهتاب کرامتی با فیلم مستند صفر تا سکو به عنوان تهیه کننده و در فیلم ماجان به عنوان بازیگر در جشنواره فیلم فجر حاضر شده است. وی با دلپذیر توصیف کردن ساخت فیلم مستند وقتی موضوعش را دوست داشته باشد، ژانر مورد علاقه اش را در فیلم مستند، بستگی به موضوع اثرش دانست. برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره یکی شدن نگاه نو و سودای سیمرغ را به نفع ...
سبقت فیلم سازان زن در جشنواره
شعار سال : سومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تحت تاثیر اکران دو فیلم سینمایی دفاع مقدسی قرار گرفت. سانس نخست فیلم های داستانی روز سوم با فیلم ماجان آغاز شد. کیفیت نامناسب صدای این فیلم که البته در ادامه برای دیگر فیلم ها هم وجود داشت، موجب نارضایتی حاضران در سالن شده بود. پس از ماجان، دریاچه ماهی و ویلایی ها دوفیلمی بودند که اولی با ارجاع به موضوع شهدای غواص و دومی با برجسته کردن موضوع زنان ...
تابستان داغ در شب سرد تهران
. مهرداد فرید کارگردان فیلم دعوتنامه اما در نشست رسانه ای این فیلم دلیل تمام این انتقادات را تعصب مخاطب دانست و گفت: دوستان صمیمی من قبل از آنکه این فیلم ساخته شود گفتند آن را نساز، شاید به شکل یک عملیات انتحاری باشد و دلیل آن را هم جامعه متعصب عنوان کردند . بهزاد فراهانی که به خاطر نقش آفرینی شقایق فراهانی در دعوتنامه به عنوان میهمان در نشست خبری این فیلم حضور داشت هم از منتقدان فیلم خواست که اگر نقدی ...
از سیر تا پیاز روز سوم جشنواره فجر
گلوله ای توی سر قاتل پدرش و کاشتن گلوله دیگری در قبل معشوقش می گیرد، اسلحه به دست روی صندلی نشسته و به دوربین خیره می شود و همانطور که اشک از چشمانش روی گونه اش می لیزد، تیتراژ پایانی فیلم نگار پخش می شود و تماشاگران حاضر در سالن، صندلی هاشان را ترک می کنند و سومین روز جشنواره فیلم فجر هم به پایان می رسد. البته قبل از آن، نشست خبری جنجالی این فیلم با حضور مانی حقیقی و اعتراض خبرنگاران و ترک سالن در اعتراض به حضور او در نشست انجام شد و سومین روز جشنواره با حاشیه به اتمام رسید. حاشیه ای که سایت جشنوراه فجر هیچ اشاره ای به آن نکرد و گزارش نشست خبری را بدون اشاره به این موضوع منتشر کرد. ...
دریاچه ماهی ؛ اثری ضعیف در ژانر دفاع مقدس
دریاچه ماهی ساخته مریم دوستی فیلمی در ژانر دفاع مقدس است که فیلمسازی زن به عنوان اولین تجربه سینمایی آن را جلوی دوربین برده است. این فیلم سینمایی کاری است با استانداردهای بسیار پایین سینمایی که مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس را به ضعیف ترین شکل ممکن ترسیم کرده است. صحنه آغازین فیلم از آنجایی آغاز می شود که قبل از عملیات کربلای پنج یکی از رزمنده ها به فرماندهان می گوید شهیدی به وی گفته که ...
درباره دختری در قطار ، فیلمی جنایی- اجتماعی از تیت تیلور
ایران آنلاین / یکی از نمونه های خوب جدید در این زمینه دختری در قطار ساخته تیت تیلور کارگردان امریکایی و براساس رمان پر فروش سال 2015 پائولا هاوکینز با همین نام است. در این داستان سه زن که از طریق آشنایی با یک مرد در مسیری مشترک و آشنایی نصف و نیمه با یکدیگر قرار می گیرند، از هر جهت آرزوهای بینندگان هیجان طلب را بر آورده می کنند زیرا ثروت پوشالی و حرکات کج اندیشانه ای در آنها هست که فقط رمان ها و ...
انتظار ده ساله کارگردان زن برای ساخت فیلمی که جشنواره فجر را تکان داد +عکس
بازخبر / نشست رسانه ای فیلم سینمایی ویلایی ها به کارگردانی منیر قیدی شب گذشته در سالن کنفرانس سعدی واقع در برج میلاد با حضور عوامل این فیلم سینمایی و اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ارتباط با حضورش در این فیلم سینمایی گفت: باید از سعید ملکان به عنوان تهیه کننده فیلم تشکر کنم که در شرایط بسیار سخت کمک کرد تا این فیلم ساخته شود. این ...
ثریا قاسمی: ویلاییها نماد مهرزنانه در زمانه جنگ است
.... نکته جالب دیگر حضور آقای سعید ملکان به عنوان تهیه کننده است. تهیهکنندهای که با فیلم ابد و یک روز ساخته آقای سعید روستایی پدیده دوره گذشته را رقم زد. به نظر میرسد این تهیه کننده با توجهش به جوانان و فیلم اولیها مسیر خوبی را برای سینما انتخاب کرده است. یکی از بازیگران این فیلم از پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، خانم ثریا قاسمی است. به بهانه اکران این فیلم در برج میلاد و سینمای اهالی ...
فیلمی درباره زندگی همسران فرماندهان جنگ/ ویلایی ها ؛ روایتی ساده و دلنشین
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی ویلایی ها به کارگردانی منیره قیدی و تهیه کنندگی سعید ملکان روز گذشته در کاخ رسانه برای اهالی رسانه نمایش داده شد و در آن سانس شاهد شلوغی سالن بودیم. نکته مهم و جالب در مورد این فیلم و به طور کامل فیلم های دفاع مقدسی دیگر که فیلمسازان ما ازجمله کارگردانان زن به سراغ آن رفتند به لحاظ ساختاری، تئوری و حتی پرداخت ...