سایر منابع:
سایر خبرها
ناطق نوری: همدیگر را تحمل کنیم/ قانون اساسی نیاز به بازنگری دارد/ موافق نامزدی هاشمی در مجلس نبودم
این افکار، ذهن من را گرفته بود؛ گفتیم خدا بزرگ است و حالا کاری می کنم لکن همین که صلاحیتم را دیشب رد کردند، احساس کردم که یک بار چند منه از دوش من برداشته شد و دیشب، یکی از آرام ترین شب هایی بود که من خوابیدم که خدایا ثبت نام کردم، دینم را به مردم ادا کردم و از زیر بار مسوولیت فرار نکردم؛ تو هم لطف کردی، بار را از دوش من برداشتی. هم وبه وظیفه ام عمل کردم و هم بار سنگین روی دوش من نیست. ...
ناطق نوری: آیت الله هاشمی محبوب بود چون غیر متملق بود
با خزانه خالی پاسخ این مردم را بدهی؟ گفت که این افکار، ذهن من را گرفته بود؛ گفتیم خدا بزرگ است و حالا کاری می کنم لکن همین که صلاحیتم را دیشب رد کردند، احساس کردم که یک بار چند منه از دوش من برداشته شد و دیشب، یکی از آرام ترین شب هایی بود که من خوابیدم که خدایا ثبت نام کردم، دینم را به مردم ادا کردم و از زیر بار مسوولیت فرار نکردم؛ تو هم لطف کردی، بار را از دوش من برداشتی. هم وبه وظیفه ...
دعوت ناطق نوری از سیاست ورزان طیف های مختلف: تفاوت سلیقه داشته باشید اما همدیگر را تحمل کنید/ به هم تهمت ...
کشور از بین رفته ، این همه خسارت ببار آمده و از طرف دیگر با این توقع و استقبال مردم از تو، چگونه می خواهی با خزانه خالی پاسخ این مردم را بدهی؟ گفت که این افکار، ذهن من را گرفته بود؛ گفتیم خدا بزرگ است و حالا کاری می کنم لکن همین که صلاحیتم را دیشب رد کردند، احساس کردم که یک بار چند منه از دوش من برداشته شد و دیشب، یکی از آرام ترین شب هایی بود که من خوابیدم که خدایا ثبت نام کردم، دینم را به مردم ادا ...
نگران از دست دادن این نقش بودم/گفتگو با بازیگر فیلم فراری
گرفتند که به دفترشان بروم و قضیه جدی تر شد. پیش از حضور در دفتر، فیلمنامه را خوانده بودی؟ خیر. فیلمنامه را نخوانده بودم، چون آقای داوود نژاد گفته بودند که باید بگردند. به من گفته بودند که خیلی خوب هستم. کارهای من را دنبال کرده اند. اما این نقش خیلی سخت است و باید بگردند. در آن موقع فیلمنامه را به من نداده بودند. تا اینکه برای بار دوم که دستیار ایشان با من تماس گرفتند، فیلمنامه را ...
جاذبه های مبتذل، دور از جامعه حقیقی ایرانی/ نقد فیلم "خانه دیگری"
جشنواره جای تعجب دارد! ایده ای ضعیف دارد و روایتی پریشان، که با گره های وارفته ای روی هم سوار شده اند. اما مشکل اصلی خانه ی دیگری در جای دیگر است: این فیلم، اصلاً سینمایی نیست! پیرنگ اصلی داستان، گیرایی ندارد؛ دیر شروع می شود؛ بد جلو می رود؛ و با سرهم بندی پایان می گیرد. هیچ کدام از شخصیت هایش قوی نیستند و انگار همان طور که خود فیلم هم می گوید، مشکلات روانی، بیشتر در تصمیم گیریشان تاثیر دارد ...
تحقق جهاد مسئولانه در چهره شهر اصفهان/طلوع نهضت شکوفایی در خدمت
پروژه های مختلف، انجام اقدامات مختلف فرهنگی و آغاز پروژه های جدید در شهر اصفهان همه و همه بیانگر حال خوب عمرانی و فرهنگی شهر اصفهان است. در کنار بهره برداری از بسیاری از پروژه های بزرگ و محلی آغاز بکار پروژه های مختلف در سطح شهر نوید آینده ای خوب برای اصفهان را دارد. همه تلاش خادمان شهر اصفهان در حوزه شهرداری این است که تمام پروژه هایی که کلنگ زنی می شوند تا پایان سال جاری به ...
دانشگاه هایی با بودجه ویژه/ نگاهی به مؤسسات آموزش عالی جدول 17
خارجی به استناد مصوبه مورخ دی ماه 71 شورای عالی تبلیغات خارجی دولت و قانون بودجه سال 82 برنامه سوم توسعه همه ساله تعدادی از اتباع خارجی را که علاقه مند به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در دانشگاه عدالت باشند براساس این آیین نامه پذیرش می کند . دانشگاه امام صادق محل فعلی دانشگاه با مساحتی حدود 9 هکتار، در دهه 50 شمسی برای تأسیس مرکز مطالعات مدیریت ایران وابسته به ...
بازیگران واقعی خودنمایی نمی کنند/ در تلویزیون هم گزیده، کار می کنم/جذاب ترین بخش "فراری" کار کردن با ...
قصه است اما عمدتا بار قصه بر عهده نقش اصلی یک فیلم است. این تفاوت در ارائه نقش ربطی به پر رنگ یا کمرنگ بودن نقش اصلی و فرعی ندارد اما من می گویم هر نقشی تلاش خاص بازیگر را می طلبد و نمی شود با این حرف ها میان شان خط کشید و تفکیک شان کرد. کار کردن با کارگردان های باسابقه ای مثل داوودنژاد، تعامل را برای بازیگر سخت نمی کند؟ داوود نژاد یک آدم با تجربه، تجربه گراست و بسیار بسیار ...
به تعدادی مرد زندگی برای احیای چهره مردان در سینمای ایران نیازمندیم!
تخطئه ماموران شهرداری ندارد. گویا فیلمسازان ما انتخاب خود را کرده اند، فیلمها یا چند بار تمام می شوند، یا باز تمام می شوند، یا اصلا تمام نمی شوند و فیلمساز می گوید باز تمام شده اند! قاتل اهلی – مسعود کیمیایی به گرگه گفتن یه نصیحت بشنو، اینقدر گوسفندای مردمو نکش. گرگه گفت زودتر حرفتو بزن؛ گله رفت. نمی دانم تا به حال شده با یک خارجی زبان صحبت کنید و زبان او ...
فیلم هایی که سودای سیمرغ در سر دارند
کرده و جهانگیر کوثری تهیه کنندگی آن را برعهده دارد. فراری داستان دختر 18ساله ای به نام گلنار را روایت می کند که از شهرستان به تهران می آید و تلاش می کند تا با ماشین فراری هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار دراین بین با یک راننده آژانس آشنا می شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می کند. در این فیلم که کامبوزیا پرتوی نویسندگی آن را بر عهده داشته، محسن ...
قصه شب/ دزیره- قسمت دوازدهم
در این شب ها می خواهیم باز هم با کتاب های خوب در کنار شما مخاطبان فرهیخته و کتابخوان باشیم. این شب ها با داستان جذاب و خواندنی ” دزیره” با شما هستیم. رمان دزیره یک رمان عاشقانه و تاریخی جذاب است، همانطور که حتما می دانید دزیره تاثیر زیادی روی ناپلئون بناپارت معروف داشته است و در این داستان با حقایق زیادی روبرو خواهید شد. کتابخوان و شاداب باشید. یک روز بعد ازظهر که با ماری در خانه ی ...
جیغ بنفش استضعاف بر سر شهر هزار رنگ
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قدس آنلاین، حیف است وقتی قرار می شود درباره اکران های روز چهارشنبه برج میلاد صحبت کینم، فیلم دیدنی آقای "داوود نژاد" را در کنار فیلم های بسیار بد "سوفی و دیوانه" فیلم بد "آباجان" و فیلم غیر قابل تحمل "کوپال" مورد نقد مختصر قرار دهیم. باور بفرمائید حتی برای یاد آوری اسم کوپال دوباره به لیست فیلمها رجوع کردم! فیلمی که اسمش هم در ذهن نمی ماند. کوپال: ...
گاردشاهنشاهی وابسته به آمریکا بود/ثمره انقلاب پیروزی جبهه مقاومت
به حاکمیت شده، همین طینت خداخواهی است. ملت ایران آزادی خواه است هرگز ندیدیم نفری یا جمعی از ملت ما از بیگانگان ستایش کنند. ملت ایران خارجی گریز هستند و علیرغم اینکه با تمام ملت های جهان روی عدالت و صلح خواهی دارد اما هیچ گاه حاضر به پذیرش هدایت به صورت مرئی و یا نامرئی از آن سوی مرزها نیستند. در سالهایی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است هرگز ندیدیم که ملت ایران چیزی را که ...
گلچین روزگار یا گلچین کارگردان
محمد حسین مهدویان در فیلم ماجرای نیمروز قصد خلق دنیایی از حوادث پرآشوب سال 60 و ترور های مجاهدین خلق را دارد اما آن را تلف می کند،موضوعی که تنها به واسطه خودخواهی وهوش کارگردان صورت می گیرد . کارگردان یک مسیر را به خوبی یادگرفته است،مسیری که تشویق و جوایز در آن خواهد بود،او هربار دوربین نگاتیوی را برپایه و یا دوش سوار می کند تا تصاویری مستند گونه در روایت تاریخ خلق کندوبا صحنه سازی های ...
زن و شوهری که به طورمعجزه آسا صاحب فرزند شدند
روزها به خود می گفتم آخر برای چه باید این همه درد و رنج را به تنهایی به دوش بکشم. سه سال بسیار سخت را تحت نظر پزشکان متخصص گذراندم تا اینکه دوره درمانم به پایان رسید، اما پس از مدت کوتاهی دوباره علائم بیماری ام بازگشت. همه این اتفاقات هر بار شوک تازه ای به من وارد می کرد که خواه ناخواه از میزان توانایی هایم می کاست اما هیچ گاه نقش همسرم در آن شرایط سخت کمرنگ نمی شد. شیرین ترین خبر بالاخره ...
باد ما را خواهد برد!
سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی است.تکلیف حقوقی ها که مشخص است،وقتی تامین اجتماعی،صندوق های بازنشستگی فولاد،کشوری،بانک ها و ... می شوندبازیگران عمده بورس و در سال های گذشته برای پرداخت های بازنشستگان و ایفای تعهدات سنگین این نهادها فکری نشده و دولت ها فقط تلاش کرده اند بار مالی سنگین این صندوق ها را نهادهای دیگر و حتی شرکت های واگذار شده به دوش بکشند،طبیعی است آن ها چاره ای جز فروش سهام ندارند.به هر ...
ویلاهایی در بیایان! / نقد فیلم "ویلایی ها"
: سعید ملکان نویسندگان: منیر قیدی و ارسلان امیری موسیقی: ستار اورکی فیلم برداری: علی قاضی تدوین: بهرام دهقانی و محمد نجاریان بازیگران: طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، صابر ابر و ثریا قاسمی. * داستان فیلم ویلایی ها عزیز مادر یک از فرمانده هان جنگ است که همراه نوه هایش وارد مجموعه ای از ویلاهای متروک می شود. الیاس نیز راننده ای بسیجی است که هر وقت وارد این ...
بر بال سیمرغ
مخالف دارد و... اینجاست که تکلیف مشخص نیست که قصه قرار است در نقد بحران هویت باشد یا در نفی آقازاده های ریز و درشت سیاسی. یا شاید به قول یک بنده خدایی کارگردان تصویر دوربین مداربسته پلیس از یک صحنه تصادف را داشته و برای آن قصه نوشته است (همان ماجرای دکمه و کت معروف) به هرحال احتمالا همین دوگانگی رفتار کارگردان باعث شده تا همه چیز جفت و جور نباشد. از لهجه افتضاح گلنار گرفته تا بازی متوسط محسن ...
روزنامه های پنجشنبه
آزادانه برگزار شد. تحت چنین شرایطی بسیاری از حکومت ها به خود اجازه می دهند محدودیت های جدی در کشور به ویژه در دموکراسی پدید آورند اما همان طور که اشاره شد، ما در این وضعیت توانستیم دموکراسی را تمام و کمال رعایت کنیم. مردم زیر بمباران شهرهایشان، به پای صندوق ها رفتنند و انتخابات ها برگزار شد. اگر نوع برگزاری انتخابات و حتی قانون انتخاباتی آن دوران که بسیار شرایط سختی داشتیم را با قانون انتخابات فعلی ...
ناگهان زیر پای عباس خالی شد و سقوط وحشتناک داشت! + عکس
پرت می شود. سرش به جدول کنار خیابان برخورد می کند و پنج تا از دنده ها و فکش هم بر اثر شدت ضربه می شکند. البته احتمال می رود جمجمه اش هم ترک برداشته باشد چشمانش ورم کرده، قطرات اشک از شکاف باریک پلک های کبودش چکه می کرد. درد مانند موج بر دنده های شکسته اش سوار بود و هر چند ثانیه یک بار تنش را می لرزاند. آه می کشید، دلم منقلب شد، دیدن جوانی روی تخت بیمارستان سخت و طاقت فرساست ... عباس ...
هدیه شوم مدرنیته به کشورهای در حال توسعه/ نقد فیلم "تابستان داغ"
به خاطر مهاجرت؛ ولی این بار به جای زن، مرد قصد مهاجرت دارد، و نه به آمریکا، که به موطن و مولد اصلی خود "همدان". دوم اینکه این بار زن می خواهد بماند و بچه اش را در تهران بزرگ کند، نه در شهرستان! و مشکل به جای پدر پیر، خودِ پسر بچه است که بی مراقب مانده و نیاز به یک پرستار دارد. و سوم اینکه این بار فیلم، به جای روایت داستان از طرف این زن و شوهر، زندگی پرستارِ قصه را به تصویر می کشد. ...
پیکان نقی معمولی چگونه از یک فِراری پیشی گرفت!
...، فیلم اثربخشی لازم را نداشت اما تراژدی درام، به تکاملی اندیشمندانه می رساند. بازی شوق انگیز محسن تنابنده فیلم را کاملا تحت الشعاع قرار می دهد. از همان ابتدا انگیزه های خاص تنابنده، از زمانیکه این دختر را سوار می کند مشخص نیست. تنابنده با بازی خاصی که در صورتش وجود دارد، مخاطب را تا نیمه های فیلم می فریبد. حتی خدمات رسانی به مسافر مشکوک (سیما تیرانداز) زمینه را برای فریب مخاطب صد چندان می ...
به وجود آمدن ژانر نکبت در سینما با ظهور ابد و یک روز !
. بنظرم صورت مسئله کمی اشکال دارد. این دختر چطور بدون هیچ آدرسی به تهران آمده است؟ چطور در فیلمی از داوودنژاد می بینیم که برای آنکه بفهیم دختره کسی را ندارد، دست در کیفش کند و ما ببینیم کسی را ندارد؟ از داوود نژاد بعید بود. تنها چیزی که از فیلم برای من جذاب بود، شهرستانی بودن آن است. این منتقد ادامه داد: رابطه تنابنده و ترلان پروانه برایم معنادار نبود. برای من این رابطه ها که پشتوانه ای ندارد ...
نمایش سنت و مدرنیته در تقابل پیکان با فِراری
داستان به شدت مسئولیت پذیر و اخلاق گراست. داستان از جایی شروع می شود که دختری نوجوان و شهرستانی به نام گلنار است که به عشق دیدن خودروی گرانقیمت فِراری و صاحب آن به تهران آمده، اما پس از چهار روز اکنون بدون پول و درمانده شده است. نادر با بازی محسن تنابنده که صاحب یک پیکان قدیمی و از رزمندگان دفاع مقدس است، دلش به حال دخترک می سوزد، او را سوار می کند و قرار می شود تا عصر گلنار را ...
فراری اثری خوش ساخت اما کهنه و نخ نما!
به گزارش پیک نکا ، فراری سی ونهمین یا چهملین اثر سینمایی علیرضا داوود نژاد است. فراری درباره گلنار(با بازی ترلان پروانه) است. دختر 18 ساله ای که از شهرستان به تهران آمده تا با ماشین فراری هشت و خرده ای میلیاردی عکس بگیرد. گلنار خیلی تصادفی با راننده ای(با بازی محسن تنابنده) آشنا می شود و به اتفاق او به دنبال ماشین فراری می گردند و بالاخره موفق می شوند آدرس صاحب ماشین فراری را که سجاد ...
داودنژاد با فِراری همه را غافلگیر کرد
خواهانه از معدود فیلم های جشنواره است که با ساخت موقعیت هایی که شاید به ظاهر بی منطق باشند باز مخاطب را درگیر می کند. چرا که مخاطب وارد در دنیای فیلم و فیلمساز می شود و از نگاه او به دنیا و در این جا به تهران نگاه می کند. از این جهت است که ما به همراه شدن دختر شهرستانی سرگردان در تهران با راننده تاکسی که محسن تنابنده آن را بازی می کند متعجب نمی شویم و احساس بدی نداریم. چرا که ...