سایر منابع:
سایر خبرها
خسارات مالی سیل قابل جبران است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ نجار رئیس ستاد بحران کشور در شهرستان فسا گفت: با بارش بیش از 400 میلی متری در استان فارس که همه در خصوص کمبود آب برای استان فارس ناراحت بودیم شرایط بهتر شد. وی افزود: بارندگی های اخیر استان فارس تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی داشته که قابل جبران است. نجار ادامه داد : دیروز مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار برای استان فارس
درخواست مالی مدیریت بحران از دولت
، بوشهر و فارس در اختیار قرار بگیرد. نجار با بیان اینکه برای هر استان پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده گفت: این مبلغ صرف انجام اقدامات اولیه و فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات است و رقم های مربوط به خسارات وارده به بخش های مختلف از محلی دیگر و در آینده پرداخت خواهد شد. نجار با بیان اینکه این درخواست به دولت ارائه شده است ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی با این درخواست موافقت
اعطای تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیلاب
به حداقل ممکن برسد . رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اختصاص اعتبار پنج میلیارد تومانی به منظور امدادرسانی موقت به حادثه دیدگان در استان فارس عنوان کرد: برای بهسازی واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده 20 میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض اختصاص می یابد . وی ادامه داد: در بخش شهری نیز 30 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون وام بلاعوض تعلق می گیرد . نجار از مسئولان خواست با برآورد خسارت در زیرساخت ها در انعکاس آن به دولت اقدام کنند .
اعطای تسهیلات به منازل آسیب دیده در سیل
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد بحران شهرستان جهرم گفت: در بارندگی اخیر جهرم با پیش بینی هایی که صورت گرفت خسارات جانی به بار نیامد. وی با بیان اینکه ستاد بحران کشور 5میلیارد تومان به استان فارس کمک می کند، گفت: همه خسارت دیدگان مسکن، تسهیلات می گیرند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در بخش مسکن
تخریب خانه ها و مدارس فرسوده در فارس/درخواست اعتبار 20 میلیاردی برای 4 استان درگیر سیل/قطع شبکه آب در ...
اعلام کرد که برای استان های درگیر سیل شامل فارس، هرمزگان، بوشهر و کرمان هر کدام 5 میلیارد تومان برای جبران خسارات وارد شده از دولت درخواست کرده ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبار موافقت شود. رییس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه برای مسکن های روستایی پنج میلیون تومان وام بلاعوض و 20 میلیون تومان وام کم بهره پرداخت خواهد شد، گفت: برای مسکن های شهری نیز 6 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود و تا سقف 30 میلیون تومان نیز وام کم بهره به آنان تعلق خواهد گرفت.
اعطای تسهیلات ارزان قیمت به منازل سیل زده جهرم برای بازسازی
ریال وام بلاعوض برای بازسازی منازل تخریب شده در نظر گرفته شده است . وی با اشاره به کمک 5 میلیارد تومانی سازمان مدیریت بحران کشور به استان فارس ابراز داشت : همه دستگاه های اجرایی وظایف خود را در این بارندگی و سیل در کوتاه ترین زمان انجام دادند و آسیب دیدگی ها از طریق استانداری به دولت منعکس می شود.
تخریب خانه ها و مدارس فرسوده در فارس/درخواست اعتبار 20 میلیاردی برای 4 استان درگیر سیل/قطع شبکه آب در ...
اعلام کرد که برای استان های درگیر سیل شامل فارس، هرمزگان، بوشهر و کرمان هر کدام 5 میلیارد تومان برای جبران خسارات وارد شده از دولت درخواست کرده ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبار موافقت شود. رییس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه برای مسکن های روستایی پنج میلیون تومان وام بلاعوض و 20 میلیون تومان وام کم بهره پرداخت خواهد شد، گفت: برای مسکن های شهری نیز 6 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود و تا سقف 30 میلیون تومان نیز وام کم بهره به آنان تعلق خواهد گرفت.
بازدید وزیر نیرو از مناطق سیل زده استان فارس آغاز شد
/> رئیس سازمان مدیریت بحران میزان تسهیلات برای خانه های روستایی را پنج میلیون تومان بصورت وام بلاعوض و 20 میلیون تومان وام کم بهره عنوان کرد. نجارگفت: برای مسکن های شهری 6 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد علاوه براین سقف 30 میلیون تومان وام کم بهره نیز به آنان تعلق خواهد گرفت. داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان فارس از
پیشنهاد اختصاص تنخواه 5 میلیارد تومانی به استان های حادثه دیده
به گزارش شیرازه ، اسماعیل نجار شامگاه شنبه در نشست اضطراری مدیریت بحران استان فارس، اظهار داشت: برای استان های خسارت دیده از بلایای طبیعی به دولت پیشنهاد دادیم که برای هر کدام 5 میلیارد تومان تنخواه در نظر گرفته شود که امیدواریم با توجه به مشکلات مالی دولت محقق شود. وی با اشاره به اینکه حل کردن تمام مشکلات برای دولت میسر نیست، ادامه داد: با توجه به شرایط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در
درخواست 5 میلیارد تومان تنخواه برای هر استان حادثه دیده
به گزارش پامچال نیوز به نقل از خبرنگار مهر ، اسماعیل نجار شنبه شب در هشتمین جلسه ستاد بحران استان فارس، گفت: وضعیت اعتبارات دولت برای همگان مشخص است اما در این میان ما نیز درخواست تنخواه 5 میلیاردی برای هر کدام از استان های حادثه دیده کرده ایم. وی ادامه داد: این رقم تنها برای رفع مشکلات اولیه است و امیدواریم با پرداخت تسهیلات برای منازل شهری و روستایی نیز بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم
پیشنهاد سازمان مدیریت بحران کشور به دولت برای اختصاص تسهیلات به سیل زدگان فارس
به گزارش دریافتی یکشنبه ذاکر از روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار افزود: میزان تسهیلات پیشنهادی برای خانه های روستایی پنج میلیون تومان به صورت وام بلاعوض و 20 میلیون تومان وام کم بهره است. وی ادامه داد: یرای مسکن های شهری 6 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد علاوه براین سقف 30 میلیون تومان وام کم بهره نیز به آنان تعلق خواهد گرفت. نجار به همراه مسئولان دیگری از جمله معاون وزیر بهداشت، رئیس اورژانس، دبیرکل جمعیت هلال احمر، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد انقلاب اسلامی روز شنبه برای بررسی آخرین وضعیت استان فارس؛ در مناطق سیل زده حضور یافت. ...
درخواست تأمین تن خواه برای حل مشکلات 4 استان درگیر بحران سیل
خسارت ها در فارس شد. وی گفت: برای حل مشکل مردمی که ساختمان های مسکونی آنان در سیل خسارت دیده است، در مناطق روستایی 20 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرها، 30 میلیون تسهیلات و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض براساس گزارش هایی که به تایید استاندار رسیده باشد، اختصاص می یابد. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: شاید ارزش یک ساختمان بیش از این ارقام
برگزاری هفتمین جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرستان
مهدی منفرد: هفتمین جلسه کمیته بحران شهرستان طی روزهای اخیر در روز یکشنبه یکم اسفند با حضور مهندس نجار معاون وزیر کشور و رئیس کمیته بحران کشور،مهندس فیاض پور مدیر کل ستاد بحران فارس و مسئولین شهرستان در فرمانداری تشکیل و پیرامون خسارات وارد شده و اقدامات انجام گرفته بحث شد . مهندس نجار معاون وزیر کشور و مسئولین شهرستان فردا صبح از روستای ریزاب بازدید میکنند گفتنی است با ارائه گزارشات
افزایش وام و کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده استان مازندران
بلاعوض به باغداران خسارت دیده مازندرانی اختصاص داد. به گفته این نماینده بر این اساس تا پایان امسال تسهیلات 200 میلیارد تومانی با بهره 10 درصد در بانکهای کشاورزی به باغداران خسارت دیده پرداخت می شود . همچنین صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز تا پایان امسال 20 میلیارد تومان غرامت به بیمه شدگان این صندوق پرداخت می کند . همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص پرداخت خسارات به
تلخ و شیرین طبیعت
حال رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از درخواست این سازمان از دولت برای تخصیص اعتبار فوری برای 4استان سیل زده خبر داد.اسماعیل نجار با اشاره به بارش های اخیر و جاری شدن سیل در 4 استان جنوبی کشور اظهار کرد: با توجه به دستور وزیر کشور، سازمان مدیریت بحران از دولت درخواست کرد که مبلغ 20 میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت ها و نیازهای اولیه در 4 استان سیل زده کرمان، هرمزگان، بوشهر و فارس در اختیار قرار
سیل، هیچ سدی را نشکسته است
وجودی که سد جهرم آسیب ندیده است، ولی اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از شکسته شدن چهار بند از آب بند جهرم و آزاد شدن حدود 200 هزار متر مکعب آب در اطراف این آب بند خبر داد. به گفته وی تخریب چهار بند خاکی از آب بند جهرم ارتباطی با سد جهرم ندارد. ابوالقاسم سیف اللهی جانشین ستاد بحران استان کرمان نیز شایعات مربوط به آسیب دیدن سد بافت را تکذیب کرد وگفت: طی بارش های اخیر حجم آب سد بافت به 34
آماده باش ستاد بحران استان تا بازگشت به شرایط عادی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه ستاد بحران استان که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم کرمان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه به لطف الهی بارش های خیلی خوبی شاهد بودیم که به اندازه چند سال خشکسالی جبران شده است. وی افزود: خوشبختانه با همکاری صدا وسیما و پیش بینی ها حجم خسارت کمتر از آنچه فکر می کردیم بود و تلفات انسانی
سیل سرپناه مردم را خراب کرد؛ دولتمردان خوشحالی می کنند +فیلم
به گزارش ندای اصفهان، با اینکه سیل چندین استان کشور را در نوردیده و خرابی و خسارات بسیاری به بار آورده است، اما نحوه برخورد دولتمردان با این بحران بسیار جالب توجه است. پاستورنشینان به جای اینکه نسبت به خسارات وارده ابراز نگرانی کنند، در موضعی کاملا قابل توجه ابراز می کنند که مردم از سیل به وجود آمده خوشحال هستند تا ناراحت. از این رو شاهد شیوه نوینی از مدیریت بحران در دولت یازدهم هستیم
نگاهی به آخرین وضعیت جهرم/ شکستن سد محمدآباد خسارات جانی نداشت
جهرم طبق اعلام محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازدید از خسارت های ناشی از سیل وارد این شهرستان می شوند. مردم آرامش خود را حفظ کنند وی، مردم جهرم را به حفظ آرامش دعوت کرد و از آنان خواست تا به هشدارهای ستاد بحران توجه کنند و ادامه داد: به حمد
استاندار کرمان: خسارات سیل در استان با پیش بینی قبلی کاهش یافت
استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران باتجربه در کرمان تیم قوی برای مقابله با حوادث تشکیل داده اند گفت: به دلیل اعلام به موقع سازمان هواشناسی و با پیش بینی های انجام شده در استان، میزان خسارت های سیل در سطح استان کاهش یافت. به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بردسیر و نشست فرعی ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: بارش باران یک نعمت الهی است
تلفات بارندگی ها در هرمزگان قابل قیاس با سایر استان ها نیست
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ندای ساحل ؛ جاسم جادری در جلسه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان در خصوص نزولات جوی و میزان خسارات های ناشی از بارندگی های اخیر در استان، اظهار داشت: بر اثر مدیریت خوب فرمانداران و مدیریت بحران به رغم اینکه بیشتر از برخی از استان ها نزولات جوی را داشتیم، در بستک 232 میلی متر بارش بوده در شیراز و در برخی از استان های دیگر از 110 تا 130 میلی متر بارش
بازدید سرزده استاندار خراسان رضوی از تربت جام
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رشیدیان در بازدید سرزده و شبانه از ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تربت جام آخرین وضعیت بارش باران و برف و نحوه امداد رسانی را بررسی و در هر مورد دستور لازم را صادر نمود . او با تأکید بر ارائه خدمات فوری ، بازگشایی راه های روستایی و ارزیابی خسارات وارده ، مدیریت روان آبها با هدف بهره برداری بهینه و به حداقل رساندن خسارات ناشی از
چرا رییس سازمان مدیریت بحران کشور پاسخگوی عملکرد ضعیف خود نیست؟
بروز مشکلاتی برای مردم شد و خسارت هایی را به آن ها وارد کرد، اما میزان آن قابل توجه نبود. ستاد بحران با توجه به پیش بینی هایی که در خصوص بارندگی های استان فارس انجام داده بود، به خوبی و به موقع وارد عمل شد و اجازه نداد خسارات قابل توجهی چه از لحاظ مالی و چه جانی به مردم منطقه وارد شود. سازمان مدیریت بحران، تشریفاتی است حسین علی شهریاری / نماینده مردم زاهدان ایران
خسارات وارده به استان فارس در سیل در برابر نعمت باران بسیار ناچیز است
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان که با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: با پیش بینی های انجام شده و مدیریت بحران، خسارات سیل در استان فارس بسیار ناچیز بود و هم اکنون همه خدمات مورد نیاز مردم وجود دارد. وی ادامه داد: از دو روز قبل از وقوع حادثه، با پیش
به سوی آرامش
کرد. گزارش ها حاکی از حضور مسئولان ستاد مدیریت بحران استان و کشور در نقاط سیل زده و مواجهه با مشکل در شهرستان های شرقی و جنوبی فارس برای کسب اطلاع و ارزیابی دقیق از ابعاد حادثه است. وقوع سیلاب، اگرچه کمترین میزان آسیب را به تأسیسات انرژی و مخابرات وارد کرد اما تأسیسات زیربنایی در بخش حمل و نقل و ارتباطات، بیشترین حجم مشکل را داشت؛ به طوری که شکسته و تخریب شدن پل ها، بروز مشکل و آب گرفتگی در
از تخلیه یک بیمارستان تا تخریب پل ها و انسداد راه های مواصلاتی - بارش ها و برودت هوا تشدید خواهند ش
شده از دولت درخواست کرده ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبار موافقت شود. رییس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه برای مسکن های روستایی پنج میلیون تومان وام بلاعوض و 20 میلیون تومان وام کم بهره پرداخت خواهد شد، گفت: برای مسکن های شهری نیز 6 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود و تا سقف 30 میلیون تومان نیز وام کم بهره به آنان تعلق خواهد گرفت. میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت
جاری شدن سیلاب خساراتی به مردم و زیرساخت های استان بوشهر وارد کرد
به گزارش مرور نیوز ، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از توجه رئیس جمهور در پیگیری مشکلات استان بوشهر اظهار داشت: از رئیس جمهور که در ساعات اولیه بروز جاری شدن سیل در استان بوشهر ضمن پیگیری لازم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای بررسی مشکلات این استان اعزام کرد قدردانی می شود. وی با قدردانی از پیگیری
دستگاه های اجرایی نسبت به هشدار های هواشناسی کوتاهی کردند/بحران در مدیریت بحران
نیز در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی افزود: پدیده ای که در استان خوزستان رخ داد بسیار نادر به حساب می آید که برای بار اول رخ داده است. وزارت نیرو پیش بینی لازم برای مقابله با این پدیده نادر را نداشت وی با بیان اینکه، وزارت نیرو پیش بینی لازم برای مقابله با این پدیده نادر را نداشت خاطرنشان کرد: این پدیده اتفاقی بسیار نادر بود. اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران
50 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به بناهای مسکونی شهری و روستایی جهرم
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، علیرضا صحرائیان فرماندار جهرم اظهار داشت: در پی بارش های اخیر و سیل به وجود آمده حدود 50 میلیارد تومان خسارت به شهرستان جهرم وارد شده است که 1254 واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارد و 2428 واحد هم باید تعمیر و مرمت شود. نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با اشاره به حوزه راه و شهرسازی و راهداری حمل و نقل
عیدی 500 میلیارد ریالی دولت به باغداران خسارت دیده مازندران
به گزارش جام جم آنلاین ، عبدالله رضیان در گفتگو با مهر با اشاره به نشست اعضای مجمع نمایندگان و مسئولان استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: اعضای مجمع نمایندگان استان باهدف پیگیری مصوبات قبلی دولت و انعکاس دغدغه های کشاورزان و باغداران مازندرانی و با اعلام ناکافی دانستن حمایت های دولت خواستار حمایت بیشتر دولت از خسارت دیدگان برف آذرماه شدند که بدین منظور دولت مکلف به اخذ تصمیمات جدید