سایر منابع:
سایر خبرها
چرابرخی جوانها روزه میگیرند،امانمازنمیخوانند؟
به قرآن، عشق به مناجات، عشق به نماز جماعت، عشق کمک به مردم، عشق خیر خواهی برای مردم، دور بودن از شرّ و ... است. نشانه حبّ به ابلیس و سپاه و جنودش، این است که انسان نعوذبالله به گناه، مردم آزاری، شرارت، بدی ها، پلشتی ها، زشتی ها و ... عشق می ورزد و حال او تغییر می کند، به هر حال یا حبّ الله است، یا حبّ الشّیطان و حبّ نفس. انسانی که این طور آفریده شده که فرمودند: فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ
ببخش تا بخشده شوی !
پیشگیری از وقوع قتل و آسیب رسانی به جان و مال و ناموس انسان ها کمک می کند. با توجه به اینکه در مقایسه جامعه و فرد، حق تقدم با جامعه است. علاوه بر اینکه قصاص قاتل، اعدام است، آسیب رسانی به اعضای بدن انسان نیز قصاص دارد. اگر کسی به بینی، چشم، دندان یا به گوش و به طور کلی به هر عضوی از اعضای یک انسان آسیب برساند، مضروب، حق دارد مطابق مقررات به همان اندازه که آسیب دیده است، ضارب را قصاص کند.
باز گو ،ای باز پَر افروخته
ها ایجاد نکرد .آنها در بدبختی و تاریکی خود فرو ماندند و نوری از این آفتاب نخواستند، اگرچه، رونق بازار آفتاب نیز نکاستند. وصف او از زبان جرداق را بارها شنیده ایم . ...ای روزگار،کاش می توانستی همه قدرت خود را، و ای طبیعت، کاش می توانستی همه استعداد خود را در خلق یک انسان بزرگ، نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ جمع می کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی دیگر می دادی .... بنابر این،حدیث ما با
السلام علیک مولای شب های تاریک کوچه های پرغصه
: باید از خداوند طلب کنیم تا شیاطین را در طول سال در غل و زنجیر قرار دهد. نجاریان زاده بیان کرد: باید در شب های ماه رمضان تدبر در برخی از آیات الهی را مورد توجه قرار دهیم چرا که نوری به بزرگی نور قرآن و عترت وجود ندارد. حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در این خصوص اظهار کرد: شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم در روایات به عنوان شب
افطارهایی به سادگی چای و خرما
اند: مستحب است، روزه دار اگر توانایی دارد نخست پیش از افطار نماز خود را بخواند (3) و همچنین امام باقر(ع) فرمودند: اگر میل تو به افطار و غذا خوردن، تو را از نماز باز می دارد نخست افطار کن، تا دور شود از تو وسوسه های نفس ملامت گر. از این بیان امام باقر(ع) واضح شد نماز با حضور قلب هرچند کمی با تأخیر بیافتد از نماز بدون حضور قلب در اول وقت بهتر است هر چند که مانع حضور قلب از امور مادی و افطار
شب قدر از نگاه چند شهروند بافقی
...:راضیه بیگی شب قدر شبی که درهای آسمان باز می شود و آسمان به زمین نزدیک . کریمانه، دل های کویری را ستاره باران می کند . شبی برتر از هزار ماه و تولدی دوباره . یکی از بهترین وقت های استجابت دعا . وقتی از همه چیز و همه جا ناامید هستی . امشب رحمت دوست جاریست . شب زنده داری مومنان همراه با نیایش به درگاه خدا از اعمالی است که برای شب قدر تجویز شده تا فرد بتواند به تمام ظرفیت ها شب دست یابد و راه کمال و اتصال به انوار الهی را بپیماید . صحبت ها و سخنان قشر مختلف جامعه پیرامون این شب و اعمال آن شنیدنی است . حسین قانعی یکی از اعضای جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار بافق فردا در این باره گفت: بچه که بودیم فکر می کردیم شب قدر شب ضربت خوردن امیر مومنان حضرت علی (ع) است اما پس از گذشت زمان و بزرگترشدن آگاهی ما افزون یافت و واقف گشتیم که شب قدر شب نزول قرآن بر قلب پیغمبر اسلام(ص) است . شبی که مقدرات عالم رقم می خورد و می توان از صمیم قلب با خدا راز ونیاز نمود. درب های الهی باز است و خداوند توبه را خواهد پذیرفت . شنیدن پاسخ جوان 25 ساله بافقی که در یکی از ادرات دولتی بافق مشغول به فعالیت است خالی ازلطف نیست شب قدر شبی است که در آن سرنوشت هر انسانی مشخص و مقدر شده، روزی ، سعادت و شقاوت در این شب مشخص و تعیین می گردد . قرآن به صورت یک باره بر قلب پیامبر اکرم ( ص) نازل شد. دعا، استغفار و صدقه دادن در جهت رقم خوردن سرنوشت مثبت و عاقبت بخیری از اعمال قدر می باشد و انجام اموراتی از قبیل غسل ، نماز و همچنین شب زنده داری و حضور در مراسم احیا و قرآن به سر گذاشتن فضیلت بالایی دارد. در این شب بنده خدا با خضوع و خشوع به راز و نیاز با معبود خویش می پردازد . در ادامه کارگر بازنشسته شرکت سنگ آهن که عمری برای گذران زندگی خود تلاش ها نموده و حال در کنار رفقا و دوستان خاطرات دوران جوانی را مرور می کند گفت: شب قدر دارای منزلت و عظمت زیادی است در این شب بهتر از قبل از ورود به مراسم قرآن بر سر نهادن غسل نماییم . غسلی به معنای توبه و پاکی از تمام بدی و زشتی ها . خواندن قرآن، زیارت عاشورا، دعای جوشن کبیر در این شب سفارش شده؛ . امیدوارم پیرو واقعی آقا امیر المومنین باشیم و منتظران واقعی امام زمان (ع) . علی عبداللهی خبرنگار فعال و پرتلاش صدا وسیما شب قدر را شب دلدادگی با معبود دانست و افزود: کاش به خلقت خود تفکری داشته باشیم . هدف از آفریدن خود را جستجو کرده و وظیفه ی انسانی را به نحو مطلبوب تری انجام دهیم .دستگیری از نیازمندان، تزکیه نفس، خدا را از روی خلوص نیت صدا زدند و استغفار از بهترین اعمال این ایام است . یادمان باشد تقدیر و سرنوشت انسان در این شب پر از فضیلت رقم خواهد خورد پس برای تقدیری شایسته و خداپسند تلاش نماییم . یکی از دل شکسته ها کسی که خدا را در همین نزدیکی می بیند و چند وقتی است به بیماری سرطلان مبتلا شده و خواست تا گمنام بماند عنوان کرد : در ابتدا از تمامی خوبان عالم التماس دعا دارم . هر وقت مهربانی را اشاعه دهید همان شب، شب قدر است . برای من هرشبی که آدم خوبی باشم شب قدر است . شب قدر شبی است که گریه ای را به لبخندی تبدیل کنی . شب قدر با شب های دیگه خدا فرقی نمی کند. رضایت خدا در این نیست قرآن روی سر بگیریم و دل وحق مردم زیر پا له کنیم . چرا در 364 روز دل می شکنیم و یک روز میخوا هیم خدا ما را ببخشد . یادمان باشد مهربانی جزئی از دین ماست. در ادامه این گزارش خبرنگار بافق فردا به سراغ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی رفته و در این خصوص با وی نیز به گفتگونشست . وی گفت : شب قدر به تعبیر قرآن بالاتر از هزار ماه است . اعمال مستحبی بر این شب وارد بوده و هر کسی در این شب قرآن را تلاوت نماید ثواب بیش از 83 سال قرائت قرآن برای او ثبت می شود . شبی که می توان با استغفار خود سازی کرد . و دست نیاز به سوی خداوند دراز نمود . برخی افراد شب قدر را با شب قتل اشتباه می گیرند . این شب قبل ازضربت خوردن وشهادت حضرت علی (ع) بوده و باید قدر آن را دانست . بخشش گناهان، رقم خوردن سرنوشت انسان و قضا وقدر الهی مشخص می شود . با نیت خالص به این شب وردو نماییم . پرداخت حق الناس ، حلالیت خواستن ، دوری ازکینه و کدورت از کارهای مشخص است گزارش:راضیه بیگی ...
مراسم نخستین شب قدر در ساوه و زرندیه برگزار شد
گردهم آمدند و با شفیع قرار دادن امیرالمومنین (ع) دستان خود را به سوی مغفرت بی منتهای الهی بلند کردند تا از گناه تطهیر شوند. آنان با سردادن، الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب، دعای جوشن کبیر و الهی العفو، الهی العفو، از ایزد منان طلب بخشش کردند. امام جمعه ساوه در این مراسم گفت: شب های قدر فرصت بسیار مغتنمی برای پالایش روح و تزکیه نفس است. حجت الاسلام سید حسین تقوی با
طنین نوای الهی العفو در نخستین شب از لیالی قدر در سراسر کشور
به روایتی شب قدر است،شاهد دعا و نیایش مردم در سراسر استان فارس بویژه در شیراز و بارگاه ملکوتی شاهچراغ (ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم بود. دعاهای ویژه این شب مخصوصا دعای جوشن کبیر بر لب های مردم در این شب زمزمه شد و همخوانان دست نیاز به سوی بی نیاز دراز کردند. براساس روشی دیرپا، مردم استان فارس تا پاسی از شب در زیارتگاه ها بویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و برادرش حضرت سید علاءالدین حسین
و تو چه می دانی که قدر چیست؟!
ما اکنون گرفتار انواع مصیبت ها و نادرستی هاست، انسان های وا داده به شیطان، ما و جامعه ی ما را به انواع شرور آلوده اند. پیش از هر چیز و هر کس، ما، خود، افسار اسارت به دست نفس خویش داده ایم و در حال سقوطیم. تکفیر کفر بنیان، با پرچم الله و رسول الله، در حال سر بریدن ما و فرزندان مظلوم ماست، در این شب های عزیز، برای درمان این مصایب و آلودگی ها، دست نیاز و دعا به درگاه حضرت حق دراز کنیم. نیز
برگزاری آیین نخستین شب از لیالی قدر در سراسر کشور
تقدیر قضایا آنچه خواهد بودن در سال از آجال و ارزاق و اقسام همه در این شب کنند و گفتند قوله 'فی لیلة مبارکه ' هم این شب است. شبی به حرمت ضربت خوردن امام راستین، مولود کعبه که سوگند خورد؛ فزت برب الکعبه. انسان در وسعت بی کرانه اش می تواند غوطه ور شود؛ از سیاهی و تباهی به درآید و ره توشه هایی مبارک و الهی برگیرد هم از این روست که مردم کشورمان به رسم دیرینه ، در استان
زمزمه الغوث، الغوث بندگی در آستان ملک پاسبان رضوی طنین انداز شد
لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب، رسم بندگی را بجا می آورند. پس از قرائت قرآن و نوحه خوانی، سخنران این مراسم گفت: در شب قدر هر فرد احیاگزار به حقیقت بندگی و عبودیت دست می یابد و عبد می شود به این معنا که علم انسان نسبت به خداوند نمود می یابد. حجت الاسلام سید حسین مومنی افزو: براساس روایت اگر کسی با دل شکسته و غرق در گرفتاریها از خداوند حاجت طلب کند، باید سه
شب قدر؛ شب اشک و توبه، شب اوج ذکرهای آسمانی
، به کوتاهیِ افقِ لذایذ دنیوی می اندیشند. گوارارا باد بر آنان شهد وصال. برگزاری مراسم ویژه شب های قدر در امامزاده های شاخص خراسان شمالی معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ، با اشاره به برنامه های ویژه لیالی قدر در هشت امامزاده شاخص استان، اظهار کرد: این برنامه ها با سخنرانی روحانیان برگزیده و حضور اقشار مختلف مردم برگزار و حال و هوای بقاع متبرکه در
حلقه عرفان؛ از خداشناسی تا به شیطان رسیدن
من گفته شد که "انسان به مقام خدایی می رسد"؛ انسان خود یک خدا می شود؛ همه انسان ها وارد جهنم می شوند و وقتی جهنم را رد می کنند کارماسوزی می شود و نتیجه اعمال خود را می بینند و از بدی ها و گناهانی که کرده اند پاک می شوند و می خواهند وارد بهشت شوند. آنجا خدا سوال از آن بنده می پرسد "الست بربکم" یعنی میخواهی به خدای خودت بپیوندی و با خدا یکی بشوی؟ اگر جواب مثبت به خدا بدهید دارای قدرت خدایی می شوید
ارزیابی عملکرد حاج ناصر عاشوری قلعه رودخانی در حوزه انتخابیه فومن و شفت
در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : بسم الله الرحمن الرحیم . عرض سلام وادب دارم خدمت تمامی اصحاب رسانه و مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس و امیدوارم که طاعات و عبادات همه در این ماه عزیز ، مقبول درگاه حق قرار گیرد . رشت پرس : روند مذاکرات ایران و 5+1 را در این برهه زمانی چگونه ارزیابی می کنید؟ آنچه مسلم است مباحث و روند مذاکرات هسته ای کشور نیازمند پیگیری های جدی و زمان لازم است . با توجه به اینکه هیات مذاکره کننده مصمم به ادامه ی مذاکرات هستند لذا با عنایت بر اساس اصول قانون اساسی ، سیاست گذاری های این مبحث از اختیارات مقام معظم رهبری است و با توجه به مباحث چالش برانگیزی که در جامعه از سوی طیف های مختلف وجود داشت ، در ملاقاتی که در ماه مبارک رمضان مسوولین نظام با مقام معظم رهبری داشتند این جعبه ی سیاه مذاکره توسط مقام معظم رهبری بازگشایی شد و ایشان مواضع خودشان ، نظام و رکن های تصمیم گیری نظام را به صورت مبسوطی شرح دادند و اینکه ظلم مضاعفی را به ملت ما تحمیل کردند و اینکه این تحریم باید به هر نحوی در مذاکرات برداشته شود و از شروط مذاکره است . به نظر بنده ، بسیاری از این مباحث شفاف سازی شد و اگر بعضا مصاحبه ها ، مصوبات و بیانیه هایی از طرف مجلس و دیگران صادر شد در جهت حمایت از تیم مذاکره کننده بوده است . احساس من بر این است که هم اروپا نیاز به این مذاکره دارد و هم ما مسر به انجام این مذاکرات هستیم . روندی را که تا الان پشت سر گذاشتیم فراز و نشیب های زیادی داشته ، اما باید تیم مذاکره کننده ی ایران را تحسین کنیم که با توجه به تجارب و انگیزه و پشتکاری که دارند در مقابل دیگر مذاکره کننده گان به نوعی کم نیاوردند و این مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می دهند . اگر در این مذاکرات به نتیجه برسیم که یک پیروزی برای کشور به ارمغان آمده است چون در حال حاضر یکسری محدودیت ها و معذوریت هایی وجود دارند که باعث شده زندگی برای مردم گران تمام شود . اگر هم به نتیجه نرسیدیم در این مذاکرات و تعاملات به دنیا نشان دادیم که اهل منطق و گفتگو هستیم . همانطور که 35 سال از سوی قدرتهای بزرگ کشور ما تحت فشارهای مختلف قرار گرفت اما احساس می شود که اکنون اروپا نیاز به تعامل در این مذاکرات دارد. رشت پرس : با توجه به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس شورای اسلامی ، واکنش هایی را از طرف معاون ریاست جمهوری در پی داشت . لطفا در این خصوص توضیح دهید . مجلس بر اساس قانون اساسی در تمام امور مملکت چه برون مرزی و چه درون مرزی می تواند اظهار نظر و دخالت کند و حدود آن را قانون اساسی مشخص کرده است . در خصوص این مصوبات جنبه مخالفت و موضع گیری با دولت را ندارد بلکه برخی از مصوبات به عبارتی اهرم هایی است برای فشار به طرف مقابل در دست دولت در جهتی که بتواند در مباحث خود استدلال های حقوقی کند . چون فقط من مذاکره کننده نیستم که تصمیم می گیرم ،بلکه بر اساس همین اصول قانون اساسی مصوباتی را مجلس باید تصویب کند پس باید نظر مذاکره کننده نیز تامین شود و یا نهیب هایی که رهبر معظم انقلاب می زند با این مضمون که ما از آرمانهای انقلاب ، خون شهدا و دانشمندانی که در راه هسته ای شهید شده اند و دستاوردهایی که در این راستا به دست آمده ، نمی توانیم بگذریم این نهیب ها یک فرصت است . و هر زمانی که در مورد خاصی تصمیم گیری شود باید نظر رهبر انقلاب و موضع گیری ایشان را مد نظر داشته باشیم . تیم مذاکره کننده باید از این مباحث در مجلس و نظر مقام معظم رهبری در جهت دفاع از حقوق مردم ایران تلاش کند . ما درتقابل با یکدیگر نیستیم بلکه در یک مسیر قرار داریم . اکثریت مجلس همدل و همزبان و همراه دولت است . اما چون مجلس حالت نظارتی دارد در برخی از مواقع احساس می شود که مجلس به نوعی می خواهد حکم صادر کند . مشاوره هایی که در مجلس صورت می گیرد در جهت مساعدت و حمایت دولت برای حمایت از تیم مذاکره کننده است . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص ارجاع قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هیات حل اختلاف قوا چیست؟ بنده با توجه به تجاربی که در چند دوره ی نمایندگی مجلس کسب کردم ، به شخصه قوانینی را می پسندم و اجرایی می دانم که از طرف دولت به صورت لایحه بیاید و شامل حذف و اصلاح و حتی ایجابی باشد برای صدور حکم . معمولا طرحهایی که از طرف مجلس و نمایندگان همکار اجرا و الزام می شود دارای پشتوانه ی کارشناسی قوی نیست این واقعیتی است که اینجانب به آن رسیده ام . این به معنای زیر سوال بردن نمایندگان و یا طرحهایی که نمایندگان ارایه می دهند نیست . این نتیجه گیری من حاصل 12 سال حضور در مجلس است . طرحی با 15 امضاء وارد کمیسیون تخصصی می شود مراحل قانونی را طی می کند سپس به صحن علنی وارد می شود و تایید شده و تبدیل به قانون می گردد . ما نیاز به تولید قانون های بیش از حد در کشور نداریم . بلکه بهترین راه این است که به دولت فرصت دهیم که همین قوانین موجود را اجرا کند و موانع و مشکلات آنها را بیان کند و از مجلس بخواهد که برخی از موانع در تبصره و مواد قوانین را حذف کند تا روال عادی سازی و یا تسریع عملیات اجرایی در جهت استیفای حقوق مردم راحتتر صورت گیرد . اینکه کارخانه ی تولید قانون در کشور داشته باشیم ضرورتی ندارد . بسیاری از قوانین ما ، مازاد است . در حقیقت به نوعی راههای فرار مدیران و دستگاههای اجرایی را فراهم می کند . مجلس باید بیشتر در زمینه ی بعد نظارتی ، پژوهش و تحقیق در کمیسیونهای تخصصی بپردازد و قوانین را بررسی ، تجزیه ، تحلیل و بازبینی کنند تا کمتر مواردی به صحن آورده شود و دو سه برابر این قوانین باید لایحه باشد . در حقیقت مجلس برای دولت راهگشا باشد و موانع را از سر راه دولت بردارد . رشت پرس : با توجه به وجود مشکلات عدیده ایی که در مسکن مهر حوزه انتخابی شهرستانهای فومن و شفت وجود دارد ارزیابی شما در این خصوص چیست؟ ایجاد مسکن مهر ایده ی بسیار خوبی بود . برای اینکه بخواهیم قیمت مسکن ارزان شود باید تولید داشته باشیم . دولت آقای روحانی در ابتدا نسبت به این مساله موضع داشت ، موضع دولت نیز غیر منطقی نبود ، عدله آنها این بود که بخش خصوصی همیشه از ساخت مسکن استقبال کرده است و باید در دولت گذشته از بانک مرکزی 50 هزار میلیارد تومان منابع مصرف نمی شد . بحث هایی که با آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته به این نتیجه ختم شد که در حال حاضر مسکن های مهر در کشور رصد می شود و آن شهرهایی که درصد بالایی از مسکن مهر را دارند در حال آماده سازی مسکن است و استان گیلان و شهرستان فومن نیز از این قاعده مستثنی نیستند . بخشی آماده سازی و به مردم تحویل داده شد . در شهرستان فومن نیز ما سه نوع مسکن مهر داشتیم . مسکن مهر بسیجیان که عمدتا واگذار شد . مسکن بنیاد مسکن بود که از بیش از 100 واحد ، 30 واحد آن واگذار شده است . و فاز دیگر مسکن مهر در کردآباد بوده که سیاست های شروع آن از آغاز اشتباه بود . به عنوان مثال هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان بابت دیوار سازی محوطه پرداخت شده که این در قیمت تمام شده ی مسکن تاثیر گذار است و یا میزان آورده ی مردم کم بوده است . جلساتی که نمایندگان و مسوولین استان در هفته های گذشته با وزیر محترم راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد که افزایشی در مبالغ وام صورت گیرد و در زمینه ی ایجاد زیر ساخت ها ، تامین آب ، برق و گاز پیگیری های لازم انجام شود تا بصورت فاز بندی این مسکن ها را در فومن به مردم واگذار کنیم . رشت پرس : ارزیابی شما در خصوص بحران آب کشاورزی در شهرستان های فومن و شفت در سال زراعی چیست؟ آنچه که مسلم است منابع آبی ما رو به کاهش است به دلیل رسوبی که در سد داریم و همچنین میزان بارش برف در زمستان و برف سنجی نشان می دهد که ذخیره های یخی کم داریم . ب ه همین دلیل آب رودخانه ها و چشمه سارهای ما رو به کاهش هستند . و از طرفی هم جو عمومی دنیا هم یک تغییراتی را شاهد است . سیل ها و خشکسالی هایی که در دنیا اتفاق می افتد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست . امسال به حمد الله سال زراعی خوبی را داشته ایم . چنانچه بارندگی مختصری نیز داشته باشیم و زمین های ما در استان سیراب شود ، با ذخیره ی آبی که داریم و آماری که وجود دارد بتوانیم فصل زراعی را پشت سر بگذاریم ولی این امر مقطعی است . راه حل اساسی این است که چند سدی را که در حال اجرا داریم و مطالعات آن صورت گرفته ، مدیران ارشد استان ، محیط زیست ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بدانند که برای ادامه ی حیات کشاورزی نیاز به ذخیره سازی آب داریم . در حال حاضر سد شفارود ، سد پلرود ، سد لاسک که بصورت فاینانس پیمانکاران آنها انتخاب شده است باید جایگزین سد سفیدرود شوند . سد سفیدرود دیگر مانند گذشته نمی تواند به استان گیلان سرویس دهی کند و شاید 50 درصد آن توانمندی گذشته را داشته باشد . بنابراین همه ی این مسایل گویای این مطلب است که استاندار و نمایندگان محترم باید در جهت اجرایی کردن پروژه های سدهای مزبور و بهره برداری سریعتر از این سدها جدی تر باشند . بنده نیز 20 نقطه ی بحرانی را در شهرستان فومن و شفت شناسایی کرده ام که سعی داریم به آنها کمک کنیم . برخی از این مناطق کشاورزی را مجهز به موتورهای پمپاژ آب کرده ایم و همچنین تهیه لوله را از کانال به طول یک کیلومتر انجام داده ایم تا کشاورزان عزیز ما آسیب نبینند چون تکیه گاه اصلی ما در گیلان همین بحث شالیزار و برنج است . کمبود آب را باید مدیریت کنیم و تا کنون نیز این بحث مدیریت شده است . اگر مدیریت نمی شد هم اکنون با مشکل مواجه می شدیم . امسال برای فصل کشت از آب مخزن سد سفیدرود استفاده نکردیم بلکه از آبهای جاری و رودخانه ای و آب باران به سمت کانال 70 متری آب بر فومن هدایت آب صورت گرفت ، از چوبر تا رضوانشهر و با این منابع آبی ، کشت انجام شده است . دریچه های سد بسته شد و تا زمانی که نیاز مبرم بود دریچه ها باز گشایی شد . در چند سال اخیر ، منابع آب گیلان مدیریت گردید و در غیر اینصورت با مشکل سوخت محصولات کشاورزی روبرو می شدیم . رشت پرس : با توجه به جایگاه ویژه گیلان در بخش کشاورزی ، عدم استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان در کمیسیون کشاورزی چیست؟ کشاورزی و دامداری در کشور ما عموما تا کنون سنتی بوده است و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست . در گیلان هم به دلیل اینکه دامداران استان همیشه مهاجر بودند و ییلاق و قشلاق داشتند و برای پرورش دامها مسیرهای مختلف را طی می کرده اند لذا این قضیه اقتصادی نیست و مشکلات خاص خود را هم دارد . در مورد دامداری و کشاورزی قصوری صورت گرفته و می توانیم به جمع بندی هم در این خصوص برسیم . در حال حاضر ، در حوزه ی تسهیلات کشاورزی استان گیلان علاوه بر اینکه سهم خود را گرفته است سهم دو استان دیگر را نیز در سال 93 جذب کرده است . در مورد دامداری ، مرغداری و زنبور داری اعداد و ارقامی که جهاد کشاورزی استان ارایه داده است این صنایع رو به رشد هستند . بنابراین ما هم به دوستان برای انجام فعالیت هایشان اعتماد می کنیم. فرهنگ عمومی جامعه اینگونه نشان می دهد که نسل جوان و تحصیل کرده استان رمقی برای کار کشاورزی و دامداری ندارد . یکی از دلایل آن می تواند این باشد که بر طبق طرز فکر جامعه و عرف هر کسی که تحصیلاتی داشته باشد به دنبال کار پشت میزی است و این یک نوع نگاه به مشاغل است و باید اصلاح شود . فردی که در رشته ی دانشگاهی تحصیل کرده می تواند در همان رشته ، تولید کننده و خدمات دهنده ی خوبی باشد . در خصوص اینکه چرا نمایندگان استان گیلان تمایلی به عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را ندارند باید عرض کنم که اگر افراد تحصیلات مرتبطی در آن خصوص می داشتند چه بسا این تمایل ایجاد می شد . از طرفی کمیسیون های دیگر مجلس به لحاظ تصمیم گیری در امور کشور موثر تر هستند مانند کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس . این کمیسیون ها کمیسیون های سرآمد مجلس هستند یعنی هر طرح و لایحه ای که ارایه می شود یک نسخه از آن طرح به کمیسیون اقتصادی آورده می شود چون منابع مالی آن طرح باید پیش بینی و تامین شود . احساس بنده این است که نمایندگان باید در جایگاهی قرار بگیرند که موثر تر باشند . اگر نمایندگان در کمیسیون کشاورزی باشند از دید عمومی حسن هایی را ممکن است دنبال داشته باشد . در آیین نامه مجلس ساز و کارهایی در خصوص عضویت نمایندگان در کمیسیون ها پیش بینی نشده است . برخی از کمیسیون دارای تعداد اعضای بالا هستند ولی برخی دیگر از کمیسیون ها تعداد اعضا کم است . آیین نامه اصلاح شده و در دوره آینده مجلس را مکلف کرده ایم که سقف اعضای کمیسیون ها مشخص شود . اینگونه نباشد که نماینده ای تمایل داشته باشد به کمیسیون امنیت ملی برود و در کمیسیون مزبور تراکم باشد و کمیسیون دیگر عضو کمتری باشد . امید است که در دوره ی آینده این موارد اصلاح شود . اینگونه نیست که اگر کسی عضو کمیسیون کشاورزی باشد بیشتر می تواند خدمت رسانی کند . همین اکنون نمایندگان دولت را مکلف کرده اند که برای مدت چهار ماه برنج را به کشور وارد نکند و این تسهیلات به کشاورزان داده شود . اگر نمایندگان یکپارچه باشند و با یکدیگر همپوشانی داشته باشند در هر کمیسیونی که عضویت دارند می توانند خدمتگزاران خوبی برای مردم باشند . رشت پرس : علت طولانی شدن ثبت جهانی ماسوله چیست و آیا پیگیری هایی از سوی جنابعالی در این خصوص صورت گرفته است ؟ مجموعه های میراثی و فرهنگی در کشور وجود دارد که ما امیدواریم سازمان جهانی یونسکو این یادگارههای تاریخی را به ثبت جهانی برساند و این ثبت نیز آیتم ها و الزاماتی را می طلبد . این الزامات هنوز در شهر تاریخی ماسوله محقق نشده است . به عنوان مثال تیرک های برق و تلفن درسطح این شهرک داریم و یا اینکه در بعد از انقلاب درحاشیه این شهرک ، ادارات دولتی بنا شده است . این ساختمانها با ضوابط سازمان یونسکو همخوانی ندارد و باید صد در صد تخریب شوند و به حالت اولیه برگردند . طرح مطالعاتی این موضوع انجام گرفته و برای بخشی از آن اعتباراتی در نظر گرفته ، منتهای مراتب بیشترین اعتبار برای مهار سنگ های بالادست شهرک ماسوله اختصاص یافت چون شهر را تهدید می کرد و این پروژه در فاز اول اجرایی شده است . سنگ هایی که خطرناک بودند مهار شدند تا احیانا در صورت بروز زلزله باعث تخریب شهر نشوند . ان شاء الله درسال 94 و 95 نیز فاز دوم و سوم این پروژه اجرایی خواهد شد . اعتباراتی نیاز است تا ساختمانهایی که در ماسوله احداث شده ، تخریب شود و نوعی خدمات سنتی به مردم ارایه شود . رشت پرس : زمزمه هایی در حوزه ی ارایه خدمات شهری شهرستان های فومن و شفت عنوان می شود با این مضمون که جنابعالی دستور عدم رسیدگی به مناطقی که از آن بخش ها رای کمتری را اخذ کرده اید صادر می کنید ، نظر شما در این خصوص چیست ؟ این صحبت ها فرافکنی و اتهام زنی است . برخی از آدم های کوچک زمانی که می خواهند خود را بزرگ جلوه دهند دیگران را تخریب می کنند و این به دور از انصاف است . این فضا در کشور هم متاسفانه در برخی از موارد وجود دارد . آدم های کوتوله ی سیاسی ، شخصیت هایی را که سالیان سال برای این مملکت فعالیت و خدمت کرده اند تخریب می کنند که خود را بزرگ جلوه دهند . الحمد الله مردم با روحیات بنده آشنا هستند و سه دوره این مردم به من اعتماد کردند و رای دادند و اگر اینجانب آدم تندرو و انتقام گیری بودم و مردم را سیاه و سفید می دیدم و اینگونه حرفهای بچه گانه را عملیاتی می کردم مردم به بنده اعتماد نمی کردند . افتخارم این است که سه دوره نماینده ی مردم فومن و شفت بوده ام و آن دوره ای هم که نماینده نبودم با 1800 اختلاف رای به مجلس راه پیدا نکردم و به رقبای خود تبریک گفتم و از رای مردم تمکین کردم . این اتهامات متوجه بنده نمی شود . جا دارد در اینجا بیان کنم که در برخی از روستاها ، اینجانب تنها 36 رای از 1000 رای را اخذ کردم اما خدمات رسانی از قبیل گاز رسانی ، آسفالت ، تلفن ، ساخت مدرسه و ساخت پل و ... صورت گرفته مانند روستای گیگا سر و قابل مشاهده است. در طول سالهای گذشته ، شما نمی توانید موردی پیدا کنید که فردی به دفتر من مراجعه کرده باشد و بنده از وی سوال بپرسم که به چه شخصی رای داده است . خدمت رسانی وظیفه ی ماست . با توجه به اینکه مشاغل قبلی در سپاه و اطلاعات گویای این مطلب است که اینجانب همیشه عدالت را رعایت کرده ام . اعتقاد به این امر دارم که اگر هر فردی یک رای بیشتر از سایر کاندید ها در این کشور اخذ کند سایرین باید به رای و نظر مردم احترام بگذارند و از وی تمکین کنند . امسال هم که سال انتخابات است و معمولا این مسایل و فرافکنی ها در زمان انتخابات بسیار صورت می گیرد اما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم . و به رقبای جدید نیز هم میدان دهیم که ورود کرده و خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران دست برداریم . رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص نطق های آقای مطهری و اظهارات ایشان در خصوص سران فتنه که واکنش هایی را در پی داشت چیست ؟ آقای مطهری از شخصیت های دوست داشتنی مجلس هستند . تفکر و اندیشه همیشه محترم و مبارک است مجلس نیز باید جای تفکر اضداد باشد . یعنی همه اندیشه های سیاسی و حزبی باید این اجازه را داشته باشند که در مجلس صحیت کنند . یکی از اصول قانون اساسی هم همین است که مجلس سکاندار نظارتی است و بر اساس قوانین آیین نامه ای مجلس نمی توان نماینده ای را به خاطر اظهاراتش مورد تعقیب قرار داد . ایشان نیز دارای اندیشه و نظر خاص و ویژه هستند و پسر بزرگوار شهید مطهری هستند و احترام ایشان بر ما واجب است . اینکه بنده بخواهم تمامی صحبت های ایشان را نقد و تجزیه و تحلیل کنیم ، در آن جایگاه قرار ندارم . در زمینه ی برخوردی که با ایشان صورت گرفت بنده مصاحبه ای را با یکی از رسانه ها داشتم که متاسفانه آن رسانه در مورد سخنان اینجانب امانتدار نبود و بخشی از سخنان من در سایت مطرح شد و بخش دیگر حذف گردید . من عنوان کرده بودم که برخورد نمایندگان که نزدیک بود به درگیری فیزیکی منجر شود در شان نمایندگان مجلس نیست . ما باید ظرفیت و تحمل نقد و اظهار نظر همکارانمان را داشته باشیم و بتوانیم پاسخ منطقی را بر اساس آیین نامه ی مجلس در یک نطق 7 دقیقه ای بدهیم . چه مخالف و چه موافق این مطلب را هم ذکر کنم که در همان روز نیز آقای مطهری هم به نوعی غیر متعارف داوطلب تنش بود که این روحیه از ایشان بعید بود . برخورد نمایندگان که پرخاشگری کردند و اجازه ی صحبت به ایشان ندادند ، پسندیده ی نظام و مجلس ما نبود . رشت پرس : ارزیابی شما در زمینه ی استانی شدن انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی چیست ؟ استانی شدن انتخابات دارای حسن ها و معایبی است . حسن آن در این است که نمایندگانی از سطح روستا ، بخش و شهر در سطح ملی تری رقابت می کنند و به جای پرداختن به اجراییات ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتری انجام می گیرد . به جای اینکه افراد را چهره به چهره ببینیم و جریانات ناثوابی در خصوص تطمیع اشخاص پیش آید ، جریان انتخابات تبدیل به جریانی برای تفکر آدم ها می شد و در یک فضای سیاسی و برداشت از شخصیت کاندیداها به آنها رای داده شود . از معایب استانی شده انتخابات این بود که پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان که از زبانها و گویش های مختلفی در یک استان هستند از بین رود و مشارکت کاهش یابد . اگر مردم نیازی به امکانات و عمران و آبادانی داشته باشند دسترسی مردم به نمایندگان کمتر شود و جوابگوی این مسایل نباشند . نمایندگان بیشتر متمرکز در مرکز استان میشوند چون جمعیت و احزاب و قدرت در آنجا بیشتر است . این دلشوره ها احساس می شد . بنده شنیدم که شورای محترم نگهبان این طرح را رد کرده اما اینکه مبنای آن شورا ی محترم ، شرع و یا قانون اساسی بوده بنده اطلاعی ندارم چون نظرات را مطالعه نکرده ام . پیشنهادی داده شد در خصوص اینکه چند استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شود که رای لازم را اخذ نکرد و حوزه ی انتخابیه در سراسر کشور بر اساس همان روند گذشته برقرار است . رشت پرس : اهم فعالیت های و دستاوردهایی که در حوزه ی انتخابیه خود داشته اید را بر اساس اولویت چگونه بیان می کنید ؟ وظیفه ی نمایندگان مجلس قانون گذاری است . اگر قانونی سرچشمه خیر برای ملت باشد آن چشمه سار خواهد جوشید و به همه جا خواهد رسید . بنده معتقدم که باید قانون خوب تولید کنیم و از تکرار مکررات بپرهیزیم . در حوزه عمران روستایی قانونی را وضع کردیم تحت عنوان طرح هادی و ارایه تسهیلات به روستاییان در جهت ساخت مسکن در روستا و ماندگاری آنان . در سراسر کشور بیش از 85 درصد از خانه های روستایی بازسازی شده است و منازل که در روستاها داریم از لحاظ استحکام و روستایی در حد خانه های شهری است . در رابطه با ساخت مدارس در سراسر کشور ، در روستاها مدارسی وجود دارد که بهتر از فضای اموزشی شهری است و امکانات سرمایشی و گرمایشی آنها تامین شده و از لحاظ سازه نیز ایمن هستند . در زمینه ی کشاورزی نیز قانونی در دوره قبل وضع شد مبنی بر اینکه کشاورزانی که از آب کانال و سد برای کشت استفاده نمی کنند از پرداخت عوارض حق آبه معاف شوند . این قانون شامل حال تمامی کشاورزان کشور شد و نوعی معافیت عام بود . در حال حاضر نیز طرحی امضا شده است که پرداخت حق آبه حذف شود ممکن است این امر مغایر اصل 75 قانون اساسی ودر جهت کاهش منبع دولت باشد اما قدمی است برای تشویق کشاورزان و رونق کشاورزی در کشور . وظیفه ی ثانویه نمایندگان نظارت بر چگونگی اجرای پروژه ها در استان است . بحمد الله در استان در دوره های مختلف پروژه های خوبی توسط نمایندگان پیگیری شده است . در اینجا یادآور می شوم پروژه ای ملی را تحت عنوان آبرسانی به شهر صومعه سرا داشتیم که در لایحه ی بودجه دارای ردیف بودجه بود و این پروژه بعد از پیگیری نمایندگان به شهرهای فومن و شفت و صومعه سرا تسری یافت . نتیجه ای که حاصل شد این است که تا کنون 26 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و شهرصومعه سرا از آب سالم و خوب برخوردار شده است . در زمینه ی شهر فومن نیز تا ماههای آینده خط اتصال وصل خواهد شد . تا کنون 24 حلقه چاه حفر شده و ایستگاههای پمپاژ ایجاد شده است . یک مخزن در حال احداث داریم و در سال 95 نیز برای شهر شفت از این آب بهره خواهیم گرفت . درست است که اجرای این طرح به عهده ی دولت و وزارت نیرو می باشد ولی شروع و پیگیری این طرح از طریق نمایندگان بوده است . در زمانی که بنده نماینده شهرستان فومن شدم هیچ مرکز علمی و دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت این بدان معنا نیست که اینجانب این مراکز را ساخته ام ، خیر ولی پیگیری آنها از طریق نمایندگان بوده است . آرزوی من این بود که شهرمن دانشگاه داشته باشد . در حال حاضر بیش از هفت مرکز علمی و دانشگاهی داریم . علاوه بردانشگاههای آزاد ، پیام نور ، موسسه غیر انتفاعی ، یک دانشکده ی فنی و مهندسی در فومن ایجاد شده است که در سال 94 و 95 دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ی شیمی و نفت وابسته به دانشگاه تهران جذب خواهد کرد و به نوعی آبروی منطقه خواهد بود . برای احداث این دانشکده از خیرین محترمی دعوت شد که برای اجرای پروژه ی آن 20 میلیارد تومان هزینه کرده است . و نمایندگان نیز پیگیر اجرای آن طرح بوده اند . امسال نیز مجوز اولین دانشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را برای شهرستان فومن اخذ کرده ایم . اینجانب همچنین پیگیر اخد مجوزاحداث نخستین مجتمع فرهنگی ورزشی دانشگاههای آزاد شمال کشور در شفت بوده ام که دارای امکانات رفاهی مجهز است و برآورد اولیه این است که 20 میلیارد تومان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این نقطه سرمایه گذاری خواهد کرد که دارای مزیت هایی از قبیل چشم اندازهای زیبای منطقه ، نزدیکی به مرکز استان و دسترسی به آزاد راه شمال و رآه آهن در آینده را نیز خواهد داشت . دستور اجرای این طرح را جناب آقای میرزاده دادند و هیات امنای دانشگاه آزاد نیز این طرح را تصویب و ابلاغ کرده اند . در رابطه با شهرستان فومن یک مجموعه ی آموزشی بزرگ در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع را آغاز کرده ایم از اعتباراتی که در اختیار بنده بود پیمانکار برای پروژه جذب کردیم وسه فاز این مجتمع ساخته می شود در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تحت عنوان مجتمع حضرت آیت الله بهجت فومنی که آبرویی برای شهر خواهد بود و دارای امکانات متفاوتی از قبیل ورزشی ، آموزِشی و تفریحی خواهد بود . زمینی به میزان هفت هکتارتهیه شده است برای احداث یک استادیوم 12 هزار نفره که دارای چهار سالن از رشته های ورزشی مختلف خواهد بود و اجرای آن بر عهده ی خیرین خواهد بود و آنان نیز تعهد کرده اند که تا 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند . در جذب سرمایه گذاران رکود داشته ایم البته یکی از سرمایه گذارانی که دعوت شد چهار طرح توسعه در شهرستان اجرا کرد که نئوپان فومنات با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان از سرمایه گذاری های ایشان بوده است و کارخانه ی MDF نئوپان فومنات با حضور آقای جهانگیری معاون ریاست جمهوری به بهره برداری رسید . فاز دیگری از این کارخانه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در دست اقدام است که اقدامات اولیه آن انجام شده است و ظرف مدت 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. رشت پرس : جایگاه اشتغال و بیکاری را درسطح شهرستان فومن چگونه می بینید ؟ همه جای ایران سرای من است . مقوله ای نمایندگان را خیلی متاثر و متاسف می کند بحش اشتغال جوانان است . من شرمنده ی خانواده هایی می شوم که چندین لیسانس و فوق لیسانس در منزل دارند و درخواست دارند که زمینه ای برای اشتغال یک نفر از عزیزانشان را فراهم کنیم . در این خصوص اشتغالزایی هم دولت و هم مجلس باید پاسخگو باشند . اینجانب پیشنهادی را به آقای ربیعی وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی داشتم در خصوص اینکه نیروهای تحصیل کرده ی کشور را در رشته های پزشکی، پیراپزشکی ، فنی ومهندسی را به خارج از کشور به صورت تیمی اعزام کنند . بازدید های را داشتم از برخی از پروژه ها در خارج از کشور که ایرانیان به دلیل تعهد بالا و استعداد ویژه ای که دارند توانسته بودند در آن کشورها به نحو احسن اجرایی کنند. نیروهای جوان و متخصص کشور می توانند هم کار را فرا بگیرند و هم تجربه اندوخته کنند علاوه بر اینکه بر خود و کشور درآمد زایی داشته باشند . این امر می تواند از طریق موسسات کاریابی بخش خصوصی با نظارت وزارت کار اجرایی شود . رشت پرس : تعامل جنابعالی با شوراهای اسلامی شهرستان به چه صورت است ؟ بنده مشکلی با شوراهای اسلامی شهرهای حوزه انتخابیه خود شهر فومن ، شفت ، ماسوله ، ماکلوان و احمد سر گوراب ندارم . آن عزیزان نیز معضلی با اینجانب نداشته اند . دلیلش هم این امر است که من در امور و وظایف آنان دخالت نمی کنم . بنده به آنان اعلام کرده ام که حوزه ی شهری مسوولیتش بر عهده ی آن عزیزان است و اگر کمکی از جانب بنده نیاز باشد دریغ نخواهم کرد . از ماده ی 180 در سال گذشته به هر پنج شهر کمک مالی کردم و اعتبار را برای آنان تخصیص دادم . چنانچه کار برای رضای خدا باشد فعالیت ها مطلوب خواهد بود زمانی اختلافی بروز می کند که ما به منیت برسیم . من وکیل و نماینده شهرستان هستم و فرماندار ، شهردار و شورای اسلامی هر کدام وظایفی دارند و باید به وظایف خود عمل کنند . رشت پرس : جنابعالی خود را اصلاح طلب می دانید یا اصولگرا ؟ در هیچ دوره ای بنده وابسته به این گروهها نبوده ام چون در هیچ دوره ای حمایتی از اینجانب نشد ، اگر شما سندی دارید رو کنید . بنده خود را فراتر از احزاب سیاسی می دانم چون قبل از انقلاب الفبای سیاسی را می دانستم ، مدتی توسط ساواک دستگیر شده و به زندان رفتم . در اوایل انقلاب نیز سازمان منافقین از من دعوت کردند که در سازمان عضو شوم اما بنده به آنها نه گفتم . آدم اعتقادی هستم به اصول دین و قانون اساسی پایبند هستم . در مسایل سیاسی واقعا مستقل وارد می شوم و تکیه گاه من مردم هستند . و بعضی از گروههای سیاسی پس از ورود من به عرصه از اینجانب حمایت می کنند آنهم نه به طور رسمی و حزبی . اعتقاد دارم که نماینده باید فراتر از حزب اندیشه داشته باشد و آن چیزی را که در جهت منافع ملی کشور است مد نظر قرار دهد . تفکر حزبی داشتن ، نماینده را محدود می کند . در دولت های گذشته نیز ، نه اینکه خودم را به رنگ دولتها درآورم بلکه دولت ها ، تفکر بنده را به عنوان یک تفکر مستقل پذیرا شده اند . در دولت آقای هاشمی رفسنجانی بنده مشاور آقای دکتر نمازی بودم در دولت آقای خاتمی بنده نماینده ی وزیر بودم و مسئولیت داشتم در دولت گذشته بنده توسط آقای غضنفری برای معاونت وزیر دعوت شدم ، مدیر عامل مجموعه ی آتیه بودم . بنابراین نگرش من نگرش حزبی نیست . هر کسی از ظن خود شد یار من . برخی من را چپ می دانند و معتدل برخی من را نیروی راست و اصولگرا تصور می کنند . اما گروهی در مجلس هستیم که نمایندگان مستقل محسوب می شویم و یک تشکل غیر رسمی با 20 عضو نیز داریم و از نیروهای اثر گذار در مجلس نیز به نوعی هستیم و در برخی از مواقع نیز به عنوان کدخدا منشی برای رفع اختلافات بین دولت و مجلس از این گروه بهره گیری می شود . رشت پرس :پیش بینی شما از میزان تغییرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گیلان در انتخابات آتی چگونه است؟ پیش بینی بنده این است که اکثر نمایندگان استان ریزش خواهند کرد . رشت پرس : با توجه به اینکه جنابعالی قصد ورود به انتخابات آتی را دارید چه برنامه هایی را در پیش دارید ؟ تا کنون جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده ام . چون نیازی به این امر نمی بینم در حال حاضر در حال فعالیت هستم و فکر می کنم آنهایی که جوان تر هستند و قصد ورود به انتخابات را دارند باید فعالیت کنند . و اما سخن پایانی شما ... کاش تجربه ارثی بود که به ما می رسید چون انسان برای بدست آوردن تجربه عمر خود را می گذراند و به پیری می رسد . بنده در دوره ی اول نمایندگی برای کسب تجربه و اطلاعات نزد آقایان نوبخت و حضرتی رفتم و مواردی را از زبان آن عزیزان که در طول دوره ی نمایندگی تجربه کرده بودند یادداشت کردم و فرا گرفتم و این سخنان سرمایه های خوبی شد برای من که در مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کنم. انتظار بنده از مردم استان این است که در دوره ی بعدی انتخابات افرادی را برای این مسوولیت با تدبیر و عقلانیت انتخاب کنند که شایستگی این امر را داشته باشند . شرافت هر مکان به آن است که چه شخصی در ان جایگاه می نشیند و به آن مقام شانیت و آبرو ببخشد . توصیه ی من به دوستان کاندیدا این است که همیشه در نظر داشته باشند که مسوولیت ها سپری می شود و برای اینکه بخواهیم میزی را تصاحب کنیم همه ارزشهای انقلاب و مردم را زیر سوال نبریم . و بدانیم که مسلمانیم و حساب و کتابی در پیش است و حرمت داری در مورد رقبا را حفظ کنیم و این میدان را میدان دموکراسی تلقی کنیم . وقتی که مدعی هستیم که می خواهیم وکیل مردم ، سیاست گذار و قانونگذار شویم از ما انتظار می رود که پایبند اخلاقیات و حقوق خود و مردم و رقبا باشند . بنابراین باید الگوی فرهنگی برای مردم جامعه باشیم . در حوزه ی انتخابیه فومن و شفت نیز بنده علاقمند هستم که افراد تحصیل کرده و دلسوز دارای سوابق مثبت پا به عرصه بگذارند . چنین عقیده ای را نداریم که نمایندگی مجلس مادام العمر است . این آمادگی وجود دارد که هر کدام از عزیزان که توانمندی دارد در صحنه رقابت حضور یابند و هر فردی که رای بیاورد بنده تجربه ی چندین ساله خود را برای استمرار این راه ارایه خواهم داد . در خصوص رسانه ها باید بگویم که مسوولیت بسیار خطیری بر عهده دارند . مسوولیت اصحاب رسانه خیلی زیاد تر از گذشته شده است . چون انعکاس یک خبر می تواند بر عام بصورت گسترده تاثیر گذار باشد . از رسانه ها انتظار می رود که با رعایت انصاف و در جهت حفظ آبروی مردم تلاش کنند تا خدای نکرده حق الناسی بر گردن شان نباشد . انتهای پیام/083458 در راستای سلسله گفتگوها با مدیران نهادهای مختلف استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، یکی از فعالان سیاسی استان میهمان ویژه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس بود . ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده ی محترم مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : ...
اهمیت احیای لیالی قدر
برای کسی است که از گناهانش در شب قدر استغفار کند. گفت: خدایا! خشنودی تو را می خواهم. فرمود: خشنودی من از آن کسی است که در شب قدر دو رکعت نماز بخواند . در برخی موارد نیز فرد به راستی نمی داند که در این موقعیت بزرگ چه چیز از خدای خود بخواهد. در این زمینه روایتی وجود دارد که پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) صریحاً مشخص فرمود که در شب قدر باید از خدا چه چیزی خواست. (قیل للنبی(صلی
10سریال جدید در راه تلویزیون
گرو عشق پدری دارد که بعد از فوت مادرش ازدواج کرده و تمرکزش روی خانواده جدیدش است. غیاث سرخورده از این دوری راه ناهمواری را پیش می گیرد و پدر تازه درمی یابد که غیبتش بهایی گران برای غیاث داشته است، پس دست به کار وظایف پدری اش می شود. فیلمنامه پشت بام تهران به موضوعاتی چون نماز، تاثیر رفتار والدین بر آینده فرزندانشان و اعتیاد می پردازد. تعبیر وارونه یک رویا در خط پایان
تجدیدنظرطلبان دانشگاه را باشگاه سیاسی می خواهند
برانگیز در این مراسم با این ادبیات بیان می شود: این جمعیت دل در گرو کسانی دارند که امروز در زندان هستند و برای آزادی آنها لحظه شماری می کنند. حال کسانی که یوسف ما را در بند و حصر کردند بدانند که اگر یوسف زندان کشید، به عیارش افزوده شد. او توبه نخواهد کرد و پیغام داده است که نگران من نباشید، من نگران وی هستم و به عنوان یک پزشک باید بگویم که آنها از نظر وضعیت جسمی وضعیت خوبی ندارند. آنها نیاز
برای درک شب های قدر چه باید کرد؟
سلامتی آن حضرت به دفعات در این شب ها، همچنین صدقه دادن برای سلامتی ایشان و انجام اعمال نیک به نیت آن حضرت می تواند بسیار به انسان کمک کند البته این امور نه تنها در شب قدر بلکه می بایست در تمام طول سال انجام شود که عنایات ویژه حضرت به انسان را به دنبال خواهد داشت. عضو شورای عالی حوزه با اشاره به ماجرای حدیث عنوان بصری تصریح کرد: هنگامی که این فرد برای استفاده از محضر امام صادق علیه السلام
شکر نعمات الهی چیست؟
کسب حلال را بشناس . پیروی از دستورهای الهی، نتیجه ای جز نیک فرجامی ندارد. شارع مقدس از آنجا که بعضی از امور را مانع کمال و سلامت انسان می داند، آنها را حرام دانسته و اموری را که راه دست یابی به کمال را برای آدمی آسان می سازد، واجب کرده است. ازاین رو، هر مسلمانی موظف است حرام و حلال خدا را رعایت کند. متأسفانه بسیاری از مردم دچار هوای نفس می شوند و برخلاف شریعت و دستورهای الهی، به کارهای
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/14
سخت بود رسا/ آیت الله مصباح یزدی با بیان این که انسان باید در برابر دشمن سر سخت باشد، گفت: احساسات انسان باید تحت تدبیر عقل و شرع باشد و آنجایی که باید کاری را بر همین معیار و اساس انجام دهد همان کار را پیگیری کند. عضو جامعه مدرسین درادامه عنوان کرد: بزرگان دین همانند حضرت امام استعدادهای خود را در راه خدا به کار می گرفتند تا سبب کمال شود؛ ماه مبارک رمضان از اوقاتی است که دل ها در آن
اسلام یعنی تسلیم شدن به امر ولی خدا/ جزع کردن؛ نقطه مقابل تسلیم
. وقتی نتوانستی کاری انجام دهی، دیگر نباید بیخودی دست و پا بزنی. این موضوع آن قدر مهم است که در قرآن کریم در تعریف های کلیدی دربارۀ انسان آمده است. خداوند می فرماید: إِنَّ الْانسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا (معارج/19) انسان خیلی موجود با ولعی آفریده شده است. یعنی وقتی که یک چیزی می خواهد، خیلی حرص و ولع دارد که به حتماً به آن برسد. بعد می فرماید: إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا (معارج/20) انسان
درس های جزء هیجدهم قرآن کریم برای مؤمنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این که مؤمن اهل خشوع در عبادت است، گفت: در آیه دو سوره مؤمنون بیان شده است که مؤمن در نماز خود خشوع قلب دارد، امام باقر (ع) در این زمینه می فرمایند در نماز خود حضور قلب داشته باش با دست و محاسن خود بازی نکن، خمیازه نکش و فکرت پرت نباشد بلکه
حاشیه های دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب
افتاد همچون غزلی دست به دامان تو افتاد بعد از اتمام شعر آقا گفتند: خدا ان شاءالله شما را و همه ی نفس های گرم استان کردستان را که استانی فرهنگی است، برای فرهنگ این کشور باقی بدارد. ما در آنجا از مرحوم گلشن و ستوده خاطرات خیلی خوبی داشتیم، خدا رحمتشان کند. رضا نیکوکار از گیلان معرفی شد برای شعرخواندن. او غزلی برای پیامبر صلی الله علیه وآله خواند: گفتند از شراب تو
اجرای عدالت در اندیشه ی حضرت امام / حکومت اسلامی توده های مردم را بالا می آورد
جامعه دانسته و می فرمایند: "و قضیۀ غیبت حضرت صاحب، قضیۀ مهمی است که به ما مسائلی می فهماند. مِن جمله اینکه برای یک همچو کار بزرگی که در تمام دنیا عدالت به معنای واقعی اجرا بشود در تمام بشر نبوده کسی الا مهدی موعود سلام الله علیه که خدای تبارک و تعالی او را ذخیره کرده است برای بشر. هر یک از انبیا که آمدند، برای اجرای عدالت آمدند و مقصدشان هم این بود که اجرای عدالت را در همۀ عالم بکنند لکن موفق
پر صدا ترین تریبون ها در دست مداحان است
استفاده می کنند. گرچه جامعه این ها را به عنوان اقلیت می شناسد. مخاطب این نوع رفتارها عامه مردم هستند و جریان های سیاسی اعم از اصول گرا و اصلاح طلب با این رفتارها آشنا هستند و برخی از افراد واقع بین هستند. رکن اساسی کار ما این است که در دام افراد و جریان های از همه چیز برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می کنند نیفتیم. وزیر کشور دولت اصلاحات اذعان داشت: ما در این کشور و بین مردم زندگی می کنیم
اهل ایمان از امور لغو و بیهوده اجتناب می کنند
زَکَّاهَا مورد توجه قرار گرفته است. وی به ویژگی های اهل ایمان اشاره کرد و گفت: افرادی رستگار و سعادتمند می شوند که در نماز خشوع دارند، نمازهای پنج گانه را در اول وقت اقامه می کنند، از امور لغو و بیهوده اجتناب کرده و زکات را پرداخت می کنند، امانت دار، با عفت و پاکدامن هستند و به عهد و پیمانشان وفادار و پایبند هستند. تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به معنای خشوع اشاره و
22 میلیارد ریال زکات در قم جمع آوری شد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، حجت الاسلام حسن نوراللهی با اشاره به اینکه واژه زکات همراه با مشتقات آن 59 مرتبه در 29 سوره و 56 آیه بکار رفته است عنوان کرد: واژه زکات 27 بار در کنار نماز در قرآن آمده و واژه زکات به تنهایی 32 مرتبه در قرآن بکار رفته که با تعداد واژه های برکت یعنی 32 مرتبه برابر است. وی گفت: زکات به معنی رشد و نمو و پاک کردن اموال
شکوه شبهای قدر در آستان هشتمین نور
نماز مغرب و عشا، با سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت همراه می شوند. معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همه ساله بارگاه منور رضوی در شب های قدر، مملو از حضور زائرانی است که از راه های دور و نزدیک خود را به این بارگاه مقدس می رسانند تا بتوانند این شبهای سرنوشت ساز را در جوار امام رحمت و رافت بگذرانند. حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: مراسم شب های قدر از
اشتغال پایدار در لرستان ایجاد شود/ لزوم نظارت بر پرداخت تسهیلات
، معدن و تجارت محقق می شود، اظهار داشت: فعال شدن مراکز صنعتی و تولیدی یک موضوع مهم است که باید دنبال شود. آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ایده همه باید رونق اقتصادی و افزایش تولید باشد، تصریح کرد: به دنبال فعال شدن صنعت اقتصاد نیز رونق پیدا کرده و این امر کاهش بیکاری در جامعه را به دنبال خواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه تدوین برنامه 11 ساله در سازمان صنعت، معدن و تجرات استان
اعمال شب قدر+متن دعای جوشن کبیر
وَکَذا و به جای کَذا وَ کَذا حاجت خود را ذکر کند. شب بیست و یکم: فضیلتش زیادتر از شب نوزدهم است، و باید اعمال آن شب را از غسل و احیاء و زیارت و نماز، هفت قل هو الله و قرآن بر سر گرفتن و صد رکعت نماز و دعای جوشن کبیر و غیره در این شب به عمل آورد، در روایات تاکید شده در غسل و احیاء و جدّ و جهد در عبادت در این شب و شب بیست و سوم. امام صادق علیه السلام فرمود: تقدیر امور