سایر منابع:
سایر خبرها
خط اول قطار شهری تبریز نیمه اول سال 95 به بهره برداری می رسد
کسب و عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم. پورمهدی خاطر نشان کرد: این آزاد راه با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی و 35 درصدی دولت اجرایی می شود و امیدواریم بتوانیم با اتمام این پروژه قدم مهمی را در ارتباطات زمینی بین کشورهای همجوار برداریم. وی با اشاره به آخرین وضعیت قطار شهری تبریز گفت: خط اول قطار شهری تبریز در نیمه اول سال 95 تا میدان ساعت، مسافرگیری می کند. وی همچنین از
جایگزینی 100 هزار متر مکعب گاز طبیعی در سوخت واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی طی سالجاری
نیاز صنایع عمده استان را برطرف سازد. مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی اشاره کرد: هم اکنون گاز رسانی به 13 شهرک صنعتی نیز در مرحله طراحی و اجرا قرار دارد. وی ادامه داد: در مشهد و شهرستان های استان واحدهای تولیدی وجود دارند که متقاضی بهره مندی از نعمت گاز برای گسترش و یا آغاز فعالیت خود هستند که در این زمینه همواره آمادگی خود را برای رونق کسب و کار داخلی اعلام کرده ایم. وی با اشاره به
نم زدگی ستون های مسجد جامع کرمان/ بنای تاریخی در معرض تهدید
می رود نکته جالب اینکه با وجود اینکه بافت تاریخی در معرض تهدید جدی قرار دارد اما در این بخش از شهر این پروژه هنوز تکمیل نشده است وی افزود: طرح فاضلاب شهری کرمان از سالها قبل آغاز شده اما به دلیل آنچه که کمبود اعتبار گفته می شود بسیار کند پیش می رود نکته جالب اینکه با وجود اینکه بافت تاریخی در معرض تهدید جدی قرار دارد اما در این بخش از شهر این پروژه هنوز اجرا نشده است و راهکار عملی و
اینجا هر کس کشته شود شهید نیست
را تا خود خط می آوردند. برای مثال در ظرف های بزرگ، یخ و کمپوت می ریختند و برای رزمندگان کمپوت تگری می آوردند. همه چیز بود ولی مقدار زیادی در راه از بین می رفت. شاید 15-10 ماشین مهمات در بین راه منفجر شد و از بین رفت. نکته دیگر این بود که ما از شدت خستگی قوتمان بسته بود و نمی توانستیم بخوریم! *سوال: ظاهراً یک مقداری از اصل بحث؛ یعنی پدافند جانانه گردان خندق دور افتادیم. آنجا بودیم که محور
7 میلیون و 200 هزار سفر خارجی ایرانیان در سال گذشته
استانداردسازی آن ها انجام شود. او همچنین درباره نتیجه طرح استانداردسازی که از دولت قبل شروع شده است، تأکید کرد: ما یک سال و نیم است که طرح استانداردسازی را آغاز کرده ایم، این که چند سال قبل چه کسانی آن را اجرا کردند به ما ارتباطی ندارد و ما نباید پاسخگو باشیم. آن هایی که انجام ندادند باید پاسخگو باشند. وی سپس به استقبال سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در ایران اشاره کرد و افزود
انصار الله چگونه به قوی ترین نیروی یمن تبدیل شد؟ + فیلم
اتحاد میان یمن شمالی و یمن جنوبی تشکیل شد و علی عبدالله صالح به عنوان رئیس جمهور این کشور جدید سوگند یاد کرد. با این حال، سیاست های تبعیض آمیز صالح موجب نارضایتی مردم و رهبران جنوب یمن شد و بر اثر تنش ها و بحران های بعدی، سال 1994 بالأخره جنگی داخلی در این کشور شکل گرفت. این جنگ دو ماه به طول انجامید و طی آن دولت مرکزی مردم جنوب را قتل عام و تأسیسات و زیرساخت های آن ها را نابود کرد. این در حالی بود
آمادگی استان برای حمایت از مدیریت جدید شهری
، انسانی سالم، متدین، زرنگ، با فضل و کاری است که همین کاری بودن وی، او را به سمت جلو آورده و لیاقت او نیز باعث شده به این درجه برسد.نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خطاب به دکتر جمالی نژاد گفت: بعضی از کارهایی که پایه گذاری شده را باید ادامه داد؛ پروژه های مرکز همایش های بین المللی، فاز سوم میدان امام علی (ع)، جلوخان مسجد جامع و خط دوم قطار شهری که از مسیر خیابان های حافظ و سپاه به سمت خمینی
انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه منتفی شد
آب به پیکره دریاچه وارد شود. حتی می توان این آب تصفیه شده را در بخش صنعت و کشاورزی نیز استفاده نمود. بارورسازی ابرها تا 20 اردیبهشت امسال / کسب رکورد بارورسازی در کشور - طرح بارورسازی ابرها هم اجرا کرده اید؟ بارش های این طرح به کجا انجامید؟! ساعی: بله. ما تا 20 اردیبهشت ماه، با توجه به وضعیت مساعد ابرها، این طرح را در آسمان استان آذربایجان شرقی انجام دادیم و به
دانشجویان در دیدار با رهبری چه گفتند؟
خالی و راکد مانده است. دیانی در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر اینکه خط مشکوکی دنبال تقسیم تشکل های دانشجویی به اصلاح طلب و اصولگرا و قرار دادن آنها در دسته بندی های سیاسی حزبی مرسوم است، گفت: این خط بدنبال ایجاد تشکلهای دولت ساخته همسو و سالن های همراه است که نمود کوچکی از آن را در روز دانشجوی دولتی سال 93 دیدیم؛ که حتی یک نفر از رئیس جمهور انتقاد هم نکرد! یعنی دو سال اداره کشور و
نگاه دنیای اقتصاد به مسکن اجتماعی
راه وشهرسازی درگیر تحویل تعهدات ایجاد شده است و فرصتی فراهم آمده که با تامل و تعمق بیشتر هم در نهایی کردن طرح جامع مسکن و هم در ابعاد و الزامات اجرای مسکن اجتماعی از تجربه مسکن مهر و تجربه سایر کشورها در اجرای مسکن اجتماعی استفاده شود. این مقاله سعی دارد با کنکاش در چارچوب و معیارهای مکان یابی صحیح مسکن اجتماعی، زمینه توفیق و بهره وری بیشتر برنامه را فراهم کند. نکته اساسی و پایه ای قبل
چه کسی با وجود هزار سال عبادت جهنمی می شود
الهی. - یک موقعی در باب اسرارالله، سال 79- 80، حدود 15 سال پیش شب های ماه مبارک رمضانی چند سالی راجع به اسرارالله مباحثی داشتیم و بعضی از نوارهایش موجود است - حضرت ثامن الحجج می فرمایند: این آب ها یک قطره اش هم خارج از زمین نرفت و همه در درون زمین است. لذا می بینید گاهی به کوه ها و دشت ها می رویم، معلوم است این ها یک زمانی آب بوده، هست. جایگاه های آب و خط هایی که هست، معلوم است. یا وجود غارهای
ماجرای قرآن آقاجان پرتو و زیارت عاشورای دختر فتحعلی شاه + فیلم
چگونه است؟ *صابری: در طول سال 15 هزار نفر به صورت میانگین از موزه بازدید می کنند، این آمار ممکن است خیلی بالا نباشد اما این موزه در شرایطی است که محدودیت های مکانی سبب کمی استقبال شده و به لحاظ ترافیکی در محدوده طرح ترافیک است؛ از طرفی پارکینگ برای مخاطبان ندارد و در مجاورت مجموعه های تشخیص مصلحت نظام و دفتر خبرگان و دفتر ریاست جمهوری واقع شده است تحت حفاظت خاص قرار دارد؛ این محدودیت ها
سهم ناچیز یزد از اعتبارات ملی کریدور شمال-جنوب/روند کند تکمیل محور اردکان-چوپانان
/> پیگیری های خبرنگار همشهری از تکمیل این جاده در استان های سمنان و اصفهان حکایت دارد و اعتبار خوبی نیز برای تکمیل طول مسیر به استان مازندران اختصاص یافته است؛ حال آنکه مسئولان کشوری این طرح ملی، توجهی به استان یزد و تامین اعتبار مسیر اردکان –چوپانان در مسیر تکمیل این محور ندارند. تکمیل این محور با توجه به اینکه محموله های ترانزیتی که در مسیر شمال به جنوب و بر عکس در حال تردد هستند، باید مسافت
سوچی اخبار را از BBC و صدای آمریکا دنبال می کرد
های دورافتاده شمال برمه گسیل شدند، جایی که محل زندگی جدایی طلبان "کاچین" بود. در نتیجه آغاز عملیات حفاری، تونل سازی و ساخت و ساز در این منطقه، هزاران تن از روستاییان آن ناحیه مجبور به نقل مکان شدند. البته اجرای چنین پروژه مخربی در کشوری که سال ها تحت حاکمیت حاکمان خودکامه و هوس باز بوده است، تعجب برانگیز نیست. با این حال واکنش عامه مردم شگفت آور بود. ساکنان بومی کاچین از همان آغاز با ساخت
انتخابات مجلس دهم در شهرستان کوهدشت و دلهره های پیش رو
نوری نظری طبا / میرملاس : باز هم صدای طبل انتخابات از کوچه پس کوچه های شهر شنیده می شود و شیپور تبلیغات، مدتی است مردم وادی دقیانوس را قبل از موعد مقرر از خواب زمستانی بیدار کرده است و با تحریک و تهیج انتخاباتی، آنها را برای مبارزه ای رودررو آماده می کند [...] نوری نظری طبا / میرملاس : باز هم صدای طبل انتخابات از کوچه پس کوچه های شهر شنیده می شود و شیپور تبلیغات، مدتی است مردم وادی دقیانوس را قبل از موعد مقرر از خواب زمستانی بیدار کرده است و با تحریک و تهیج انتخاباتی، آنها را برای مبارزه ای رودررو آماده می کند رها از اینکه سالیان سال است که هیچ گونه کار زیربنایی و عمرانی در این دیار فراموش شده انجام نگرفته و کوچکترین تغییری بر سیمای زجرآلود و آتش گرفته ی شهرستان کوهدشت مشاهده نشده است. سالها با سبقت ثانیه ها بدون تکرار در حال گذر است گذری که شخمی از خون و درد بر سیمای مردم شهرستان کوهدشت به یادگار گذاشته و همه را به فرار و کوچ از زادگاه خویش مجبور کرده و آینده مردم را در هاله ای از ابهام و تردید قرار داده است و در راستای خروج از این بن بست هیچ ایده ای آینده نگرانه طراحی نشده و همیشه با تعصبات شخصی و جهت گیری های بی اساس روبرو بوده است درخت توسعه شهرستان کوهدشت قبل از ریشه دوانیدن هر روز تمرین تبر دارد و با مرگ برگ هایش همیشه با نابودی و فنا دست به گریبان بوده است و تکانه ای دیگر سقوطش را حتمی خواهد کرد فقر و بیکاری در خوشناموند، هومیان، کونانی، طرهان، رومشگان، درب گنبد بیداد می کند امکانات بهداشتی و درمانی در اقل خود قرار دارد روزمره گی در بین جوانان شهرستان طبیعی جلوه می نمایاند و استعدادهای ناب در حال مدفون شدن هستند و اما همیشه جهت حرکت نمایندگان در خلاف جهت آسایش و رفاه مردم بوده است و هر روز بهتر از دیروز قاب فقر و مظلومیت مردم نگون بخت شهرستان کوهدشت با وعده های دروغین تزیین شده است سد معشوره و سد سیمره سرطرهان و آزاد راه کربلا پشت شعارهای کر کننده نمایندگان خاک می خورند و برندهای شهرستان به اسم دیگر شهرها و استانها در بازارهای داخلی و خارجی عرض اندام می کنند مناطق گردشگری از قبیل غار کهن میرملاس به خرابه تبدیل شده اند و تنگه ی شیرز و انارستان سیاب چشم به الطاف نمایندگان دوخته اند عمق فاجعه در اکثر روستاههای شهرستان به وضوح قابل رویت است و مردم این روستاهها با بدبختی تمام در چنگال بی رحم روزگار گرفتار شده اند و آینده ی شوم خود و فرزندانشان را به نظاره نشسته اند منافع عام قربانی اختلاف سلیقه ها و کج اندیشی گروههای خاص شده است و هر روز بر تعداد پابرهنگان روستاههای شهرستان افزوده می شود. نگرانم که دوباره وعده و وعیدهای سرخرمن کاندیداها در حد شعار باشد و دوباره دل به ناکرده ها خوش کنیم و باز هم شهرستانمان در خواب پیشرفت باشد و هیچ دلسوزی برای اعتلایش تلاشی نکند. برای دستهای پینه بسته ی پدرانمان و صورتهای تکیده و سوخته ی مادرانمان و پاهای برهنه ی کودکی که زخم برهنگی روحش را می سوزاند و برای آینده ی دخترانمان نگرانم. نگران تصویر تنهایی کپرنشینان استانمان، آینده ی مبهم جوانان بیکار شهرستانمان و شرمندگی پدری هستم که پول کارگری کفاف مخارج زندگی اش را نمی دهد و برای شکم های خالی مردمانم نگرانم. نگرانم برای فقراقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در شهرستانمان ریشه دوانیده و امکان درمانش از هر جهت مسدود شده است. برای خالی از سکنه شدن شهرستانمان و کوچ جوانان نخبه دیارمان عمیقا نگرانم. نگران حریق درجنگل های بلوطستان و گیسوان اتش افروخته زاگرس هستم. نگرانم که دوباره انتخاب های نادرست و احساسی، بدبختی مردم را صدچندان کند و امکانی برای برگشتمان به اصل و ریشه امان باقی نگذارد. امروزه با حرکت سریع جوامع به سمت پست مدرنیسم و مدرنیته و تحولات اساسی در حوزه های مختلف و غنی سازی فرهنگ های کلاسیک بهترین انتخاب ها و زودبازده ترین عملیات عمرانی در حال رقم خوردن است و ما سالهاست از این قافله عقب مانده ایم و در سهل ترین انتخاب های خود دچار مشکل شده ایم خود و خویشتن فراموشی، انزوا، عقب ماندگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سقوط فرهنگ پایه و کلاسیک مرسوم در بین مردم را می توان جزو اولین قربانیان انتخاب های اشتباه مردم شهرستان کوهدشت قلمداد کرد که خدشه ای جبران ناپذیر بر پیکر فرهنگ انتخاب مردم وارد آورده است تعصبات قومی قبیله ای، فقر، بیکاری، عدم مدیریت صحیح و نبود حلقه های وصلی بین مردم و مسئولین عوامل اصلی انتخاب های اشتباه و احساسی مردم در سالیان اخیر بوده است که محصول این انتخاب ها، شهرستان کوهدشت را به عنوان فقیرترین و در عین حال مستعدترین شهرستان ایران در اکثر زمینه ها معرفی کرده است انتخابات شهرستان کوهدشت همیشه با تعصبات قومی قبیله ای همراه بوده و احساس، تصمیم گیرنده اصلی انتخابات بوده است و تاکنون هیچ وقت به سمت منافع جمعی حرکتی نداشته ایم و سعی بر این بوده است که منافع فردی تامین شود که آن نیز خود مشکلات عدیده ای را به بار آورده است. عقب ماندن شهرستان کوهدشت در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی محصول و ره آورد این معضل بزرگ بوده است آمار فاجعه بار زندانیان و کارگران ساختمانی، نبود کارخانجات صنعتی و پروژه های عمرانی، کوچ نخبگان و بیکاری موید این قضیه است. آیا زمان آن نیست که دستگاههای ذیصلاح با نظارت و هماهنگی نمایندگان کنونی و آینده شهرستان برای خارج کردن شهرستان از این بن بست دست بکار شوند و با تزریق وام های خودکفایی نسبت به انجام پروژه های زود بازده از قبیل پرورش گل و گیاه، پرورش شتر مرغ، قارچ، کشاورزی مکانیزه، دامداری مدرن و... اقدام کنند؟ آیا وجود راههای مواصلاتی و ورود به بازارهای بزرگ دیگر استانها و شهرها نمی تواند شهرستان کوهدشت را از این بن بست خارج کند؟ نماینده ی آینده شهرستان کوهدشت باید بداند ما در بخش بهداشت و درمان، ورزش، خدمات رفاهی و آموزشی، کشاورزی مکانیزه و آب آشامیدنی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم ودر بخش گردشگری، برندسازی، تولید وایجاد کارخانجات صنعتی، توسعه ی مراکز آموزشی و فضاهای سبز و حرکت به سمت تکنولوژی های سبز دارای ظرفیت های بالقوه ای هستیم. چند پیشنهاد و ایده ی قابل اجرا به نمایندگان آینده برای برون رفت از بن بست و عقب ماندگی شهرستان کوهدشت: یک پیشنهاد و ایده ی قابل اجرا این است که نماینده مردم در تمام حوزه ها، حلقه و کارگروهی از مشاوران و کارشناسان متخصص و توانمند آن حوزه تشکیل دهند و بدین وسیله مشکلات، پتانسیل ها و ظرفیت های توسعه شناسایی و بهترین راهکارها برای ترمیم و توسعه آنها اتخاذ شود. و اما دومین ایده این است که با انجام کارهای پژوهشی، الگوها و شاخص های پیشرفت و توسعه را از شهرستانهای موفق اخذ و طی برنامه ی کوتاه، میان مدت و بلند مدت آنها را بکارگیری کنیم و قانونی داخلی و قراردادی مصوب شود تا نمایندگان دوره های بعد در آن راستا حرکت کنند تا باز هم شاهد مصیبت های گذشته و تکرار اشتباهات دوره های قبل نباشیم. سومین ایده ی قابل اجرا این است که نمایندگان، جوانان نخبه داخل و خارج از استان را در منصب های اداری شهرستان و استان بکارگیری کنند تا هم مانع خروج نخبگان شهرستان و کوچ آنها به خارج از استان و شهرستان شویم وهم انگیزه ی بازگشت دیگران را برای توسعه ی پایدار شهرستان کوهدشت فراهم کرده باشیم. چهارمین ایده باید تلاش در جهت خودکفایی مردم با دادن وام های خودکفایی جهت ایجاد پروژه های زودبازده (پرورش گل و گیاه، پرورش شتر مرغ، قارچ، کشاورزی مکانیزه، دامداری مدرن) باشد تا مردم را در توسعه و اعتلای شهرستان سهیم کنیم و با ایجاد همبستگی مثبت اجتماعی از بن بست اقتصادی که در راس مشکلات شهرستان است خارج شویم. و آخرین ایده که احتمالا در شهرستان کوهدشت به جهت حساسیت های موجود شاید از کمترین شانس اجرا برخوردار باشد این است که شورایی از اصلاح طلبان و اصولگرایان دلسوز شهرستان با تدوین اساسنامه ی داخلی شورا جهت نظارت بر کار نمایندگان هر دوره تشکیل شود تا راهکارهای مرتبط با پیشرفت و اعتلای شهرستان در بهترین زمان به نماینده ارائه شود. با این حال انتخابات پیش رو با سنت شکنی میتواند نقطه عطفی درجهت توسعه ی پایدار و فصل جدیدی برای اعتلای شهرستان کوهدشت بشمار آید اما ذکر راهکارهای ذیل برای تحقق این مهم خالی از لطف نخواهد بود: 1- مردم در قالب گروههای مطالبه گر(صنف کشاورزان، فرهنگیان، کسبه و بازاریان، دانش آموزان و دانشجویان، جوانان بیکار و...) اهم انتظارات و خواست عمومی خود را گردآوری و بعد از انتخاب نماینده به صورت مجدانه پیگیری کنند. 2- جوانان نخبه و مسئولان شهرستان و گروههای مختلف در سطح روستاهها، شهرها و بخش ها با تشکیل اتاق فکر، خط سیرکلی توسعه ی شهر، روستا، بخش و شهرستان را ترسیم کنند. 3- فرهنگیان به عنوان نیروهای پیشران توسعه راهکارهای کلی برون رفت از رکود شهرستان را ترسیم کنند و دلسوزانه اهداف پیشرفت را تعیین کنند. 4- کاندیداها برنامه های مدون خود را برای برون رفت از وضعیت موجود شهرستان ارائه دهند تا مردم بهترین انتخاب را داشته باشند. 5- دستگاهها و ادرات ذیصلاح شهرستان در جهت منافع مردم حرکت کنند نه در جهت منافع کاندیدایی خاص. 6- تعصبات قومی قبیله ای کنار گذاشته شود و حتی الامکان تلاش در جهت منافع جمعی باشد نه منافع فردی. امیدوارم مقاله ی فوق توانسته باشد گوشه ای از دلهره ها، ایده ها و انتظارات مردم مظلوم شهرستان کوهدشت را بازگو کرده باشد تا انشالله در اسرع وقت توسط وکلای مردم نسبت به پیگیری و رفع آنها اقدامات اساسی و شایسته ای صورت گیرد. درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
باقری: رضازاده را می زدند، چون سیاسی شده بود/ نمی دانم چطور یک نفر بین دوپینگی ها نبود!
، کاری انجام دهد. فارس: هنگامی که دوپینگ معروف اتفاق افتاد و همه به جز یک نفر محروم شدند، کجا بودید؟! دو ماه قبل از اردوی تیم ملی خط خوردم. فارس: یعنی امکان داشت شما هم دوپینگی شوید؟! (باخنده) چرا بخواهم فیلم بازی کنم؟! بله، امکان داشت که من هم تست دوپینگم مثبت شود. فارس: امکان دارد در یک اردو همه دوپینگ کنند به غیر از یک نفر؟! اگر
بافت تاریخی واجب تر است یا انصاری شرقی؟
جمع تعدادی از مردم این منطقه با بیان اینکه درباره ی اجرا یا توقف پروژه خیابان انصاری شرقی نظری ندارد، گفت: درخصوص اجرا یا عدم اجرای این طرح نظری ندارم، اما بر تعیین تکلیف این طرح تاکید دارم که تا پایان اردیبهشت ماه جاری مدیران شهری، میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر قزوین باید تکلیف نهایی این طرح را مشخص کنند. با این وجود به نظر می رسد مدیریت شهری قزوین همچنان بر مواضع خود استوار است
مشکل دسترسی به اینترنت در بیخ گوش شیراز/ وضعیت نامطلوب فناوری ارتباطات در قطب مخابراتی جنوب کشور
اینترنت چندان مطلوب نیست، اظهار داشت: ماهیانه پول های کلانی در بخش های پردرآمد که همان موبایل است از استان فارس برداشت می شود این در حالی است که برای توسعه زیرساخت هایی چون تلفن ثابت و اینترنت سرمایه گذاری انجام نمی شود. جعفر قادری گفت: همین موضوع باعث شده که در این باره از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح سوال شود و گله مندی از این قضیه عنوان شده و انتظار داریم که وضعیت بهبود پیدا کند
خواندنی هایی از بازطراحی واحد اطلاعات سپاه
افراد دیگری مطرح بودند، فرمانده کل سپاه شد . آقای محسن رضایی با طرح هایی که داشت، واحد اطلاعات سپاه را راه انداخت و بچه ها را یکی یکی از این طرف و آن طرف جمع می کرد. صحبت های خود ایشان معروف است و شنیده اید می گوید ما از دو تا اتاق شروع کردیم. واقعاً هم همین طور بود. چون طلبه بودم، با تحلیلی که خودم داشتم، می گفتم تا حضرت امام هست، باید رشد کنیم تا بتوانیم انقلاب را از خطرات مختلف حفظ
مسکن بی مهر در انتهای خط
مسکن مهر قرار بود همه ایرانیان را خانه دار کند. به قول معاون اول دولت قبل بهشتی باشد برای مردم ایران. حالا اما طراحان آن رفته اند اما همچنان جماعت مستأجر در حیرت دیوارهای بلندقد و نازیبایش هستند. اما قصه مسکن بی مهر تنها به اینجا ختم ود. سال ها پس از ساخت این پروژه در استان حالا جانمایی و نبود امکانات انتقادات برخی مسئولان را در برداشته است. بهروز نعمتی در همایش حماسه حضور هشتم تیرماه بود که مسکن
کمرنگ کردن حجاب و عفاف مهم ترین راهبرد دشمن برای گسستن بنیان خانواده های مسلمان
حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به بیست و یکم تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب و سالگرد قیام خونین مردم مشهد و واقعه مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب رضاخان در سال 1314، اظهار کرد: حجاب حافظ عفاف بانوان و عامل اصلاح جامعه بوده و دشمنان نیز از سالیان دور با درک این موضوع در پی ریشه کنی
اخبار کوتاه
عمق پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و حرکت در خط مقام عظمای ولایت و مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص این روز، در سطح کشورهای اسلامی و بین المللی بود. اصولگرایان انسجام تشکیلاتی داشته باشند نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان باید انسجام تشکیلاتی داشته باشند. قاسم جعفری در گفت وگو با فارس اظهار داشت
ابن سینا، کاشف آلودگی هوا/ مقاله معصومه ابتکار در مجله ای متعلق به سازمان ملل
پژوهش درباره آلودگی هوا در ایران را اوایل سال 1353 در دانشگاه تهران و همچنین به عنوان مشاور شهردار تهران آغاز کرد. وی طرحی برای جایگزینی CNG به عنوان سوخت پاک در حمل و نقل عمومی ارائه کرد و مطالعات و برنامه های وی اساس و زیربنای خط مشی تهران برای مبارزه با آلودگی هوا شد. اکنون 15 سال است که پروژه کاهش آلودگی هوا در تهران اجرا می شود. در سال 1377 مطالعات متعددی بر روی آلودگی هوا در تهران انجام و طرح
رونمایی از اطلس ملی فولاد ایران
حال احداث با ظرفیت بالای 30 هزار تن و با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، تعداد کارخانه های موجود و صنایع مرتبط فولاد در هر استان از جمله مواردی است که در اطلس ملی فولاد دیده میشود. بنا بر این گزارش سیدمحمدرضا دانشگر مجری و مدیر اجرایی پروژه اطلس ملی فولاد ایران نیز در گفتگو با خبرنگار فولاد گفت: موضوع تدوین اطلس ملی فولاد از جایی شروع شد که به دلیل انجام ممیزیهای متعدد توسط اینجانب در
گفتگوی “محمد جعفر محمد زاده” با “مهدی نژاد” امام جمعه سابق کوهدشت
به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری [...] به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری با قرار قبلی راهی گرمسار شدم .از سالهایی که جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سید علی مهدی نژاد کوهدشت بوده تا الان ارتباط مستمر و البته خانوادگی ام با ایشان قطع نشده است. بار چهارمی است که به گرمسار می آیم ، سه بارش جمعه بوده و توفیق شرکت در نماز جمعه را هم یافته ام. واین بار به قصد دیگری آمدم ،چهارمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله مروجی نزدیک است و قصد دارم برای سالگردش مجموعه مختصری منتشر کنم .بعد از نماز جمعه به منزل آمدیم و آقای مهدی نژاد با همان صمیمیت قدیم و قبلی گرم پذیرایی و صحبت شد. اجازه خواستم بحث را روی موضوع اصلی متمرکز کنم ضبط را روشن کردم وبحث آغاز شد. بحث کوهدشت که به میان می آید آقای مهدی نژاد گل از گلش می شکفد و با لذت خاطرات کوهدشت را تعریف میکند.صحبتها از مرحوم اقای مروجی شروع شد و به دوران دفاع مقدس و ویژگی های مردم کوهدشت وبرخی تلخ وشیرین های کوهدشت کشیده شد.وقتی از کوهدشت و مردمش به اسم یاد می کند تو گویی که زاده کوهدشت و دهها سال در میان مردم بوده است.هنوز هم ارتباطش را با برخی اهالی کوهدشت قطع نشده و بعضی ها استخاره و مسایل شرعی شان را تلفنی با وی در میان می گذارند.سال 65 که در میان استقبال مردم وارد کوهدشت شد 28-29 سال بیشتر نداشت وده سال در میان مردم ماند وعلیرغم خواست مردم و علاقه قلبی اش به شهرستان الیگودرز رفت و حدود 8 سال هم آنجا ماند و پس از آن به گرمسار که استان زادگاهش هست آمده است. اکنون هم فعال و با نشاط علاوه بر کار امامت جمعه مسئولیت اداره حوزه های علمیه استان را بر عهده دارد و به همین جهت است که غالبا هفته ای سه روز را در سمنان و یا سایر شهرستانها برای رسیدگی به امور حوزه می گذراند.در این سفر سید حسن پسر ارشدشان که تا اوایل دوره راهنمایی را در کوهدشت درس خوانده بود دیدم و متوجه شدم که پس از ده سال درس و بحث مستمر حوزوی در قم به گرمسار آمده و کمک کار پدر شده است ودر غیاب او نماز جماعات را به جا می آورد و نایب پدر است.و چقدر شبیه روزهایی است که پدرش به کوهدشت آمده بود. پدری که امروز دانه های موی سیاه در سر وصورتش نایاب شده است. با تشکر از جنابعالی که فرصت دادید و مجالی فراهم فرمودید تا در باره موضوعاتی که قطعا مورد علاقه شما هم هست گفتگو کنیم.شما ده سال از بهترین سالهارا در کوهدشت سپری کردید ،بهترین که می گویم از چند جهت ،یکی اینکه دوره ای به کوهدشت آمدید که تجربه قبلی امامت جمعه در دو شهر را داشتید وامام جمعه با تجربه ای محسوب می شدید و دیگراینکه حدود یک دهه از انقلاب اسلامی گذشته بود و مردم کوهدشت هم به بلوغ سیاسی اجتماعی خوبی رسیده بودند و دوران شور و شعور دفاع مقدس هم بود و بعد هم از جهت میزان اثر گذاری حضور ده ساله شما که واقعا دوره ای ماندگار و به یاد ماندنی و پر خاطره است، به مناسبت سالگرد رحلت مرحوم آیت الله مروجی بحث را از ایشان شروع می کنیم و از جنابعالی میخواهم هر طور صلاح می دانید آغاز بفرمایید. بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن تشکر و قدردانی از شما به خاطر ایده خوب و خیری که در زمینه کارهای فرهنگی دارید به ویژه این که در باره آیت الله مروجی می خواهید کاری انجام دهید. زمانی که کوهدشت بودم هر موقع مهمانی برای ما می رسید به ویژه مهمانانی که مقداری به طرف دنیا متمایل شده بودند تلاش می کردیم هرجور شده ترتیب ملاقات آنها را با آقای مروجی بدهیم ومعمولا این اشخاص وقتی می رفتند و بر می گشتند خیلی تحت تاثیر قرار می گرفتند وخود شان به زبان می آوردند که ما بد جوری در مسایل دنیا گرفتار شده ایم و باید برویم تغییری در خودمان ایجاد کنیم.ایشان دو تا اتاق کوچک داشت که خود من چند بار به ایشان گفتم که اجازه بدهید دستی به سر و روی این دو اتاق بکشیم و حد اقل سفیدشان کنیم و او می گفت نه نیازی نیست، تا به حال عمر من اینگونه گذشته است . در هر صورت تا آنجا بودیم حتی اجازه سفید کردن آن دو اتاق را ندادند.همه مردم کوهدشت هم معتقد بودند از منزل ایشان تا مسجد جامع، مردم مسیر از برکت وجودشان متاثر شده اند.اهل ذکر بودنش و ذکر گفتن و تواضعش و سلوک و راه رفتنش و نحوه برخوردش با مردم به نحوی بود که همه مردم را تحت تاثیر قرار داده بود. بالاخره ایشان تقریبا تنها روحانی مقیم شهر بودند و شما هم امام جمعه شهر ،قطعا به واسطه دغدغه های مشترک و از جمله حوزه علمیه ارتباطات شما در آن ده سال با ایشان زیاد بود و می دانستید که مرحوم آقای مروجی نسبت به حوزه علمیه باقر العلوم که خودش بنا نهاده بود حساسیت ویژه داشت.نگاه ایشان به حوزه و تربیت طلاب چگونه بود؟ گاهی اوقات راجع به حوزه باهم صحبت می کردیم که خوب است مقداری بیشتر به طلبه ها برسیم واز جهت امکانات و شهریه قدری توجه بیشتری بکنیم.ایشان می گفت:طلبه اگر سختی نبیند در آینده نمی تواند فرد مفیدی باشد باید در شرایط سخت با زی طلبگی درس بخوانند تا بتوانند رشد معنوی کنند.در هر صورت ایشان به همان اندازه ای که برای خودشان چیزی نمی خواستند در نقطه مقابل دغدغه حوزه و طلبه ها را داشتند. به نظر شما راز محبوبیت ایشان و جایگاهشان در دلهای مردم چه چیز می تواند باشد؟ ایشان در رفتار شخصی شان بسیار اهل مراقبت بودند، روزی به ایشان تعارف کردم که از چای و امکان پذیرایی که بود میل بفرمایند ،گفت نذر کرده ام اگر بیشتر از مقدار معین و مورد نیاز مثلا بیشتر از یک چای بخورم روزه فردا بر من واجب شود وخودم را عادت داده ام که کم غذا بخورم و کم استفاده کنم. کارهایش روی حساب و کتاب بود،در خوردن و آشامیدن در سخن گفتن وخیلی چیز های دیگر اهل رعایت و مراقبت بود.مردم هم واقعا چون می دیدند ایشان عالم عامل است و خودش اهل عمل است خیلی متوجه ایشان بودند و احترام می گذاشتند و در دل مردم جای گرفته بود . ارتباط کاری شما با ایشان در بحث مراجعات مردم و پاسخگویی به نیاز های دینی مردم چگونه بود؟در هر صورت شما امام جمعه شهر بودید و ایشان روحانی قدیمی، شما جوان و پر انرژی بودید وایشان دوران کهولت و پیریشان را می گذراندند. در طول ده سالی که در کوهدشت بودم ارتباط من با ایشان بسیار گرم و صمیمی بود.اواخر صحبت شده بود که بعد از ده سال از کوهدشت به الیگودرز بروم خوب مردم آن زمان خیلی لطف داشتند وایشان با اینکه اهل فضل و دانش بود و من هیچ گاه خودم را طلبه ای بیشتر در مقابل شان نمی دانستم دیدم با جمعی از معتمدین شهر آمدند منزل ما و تعبیراتی به کار بردند که باعث شرمندگی من شد، این روحانی پیرمرد با آن اوصاف معنوی و شان و جایگاه معنوی که داشتند گفتند:امام جمعه در یک شهر حکم پدر را دارد و پدر هیچ موقع بچه هایش را رها نمی کند برود،الان اگر شما این شهر را رها کنید و بروید این شهر بی صاحب میشود وامروز که در کوهدشت یک وحدتی ایجاد شده است وجود شما ضروری است . خلاصه اینکه ایشان وقتی بنا بود برای خودشان قدمی بر دارند هیچگاه جلو نمی افتاد اما وقتی می دید موضوعی برای عموم است پیش قدم میشد .ضمن اینکه واقعا پشتوانه بزرگی برای فعالیتهای دینی و مذهبی امام جمعه در شهر بودند. یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله مروجی عزت نفس ایشان بودکه من در ده سالی که در کوهدشت بودم یک بار ندیدم که یک جمله ای مبنی بر احتیاج و نیاز شخصی خودشان بر زبان بیاورند و تا جایی که بیاد دارم ندیدم از کسی یا جایی چیزی بخواهد و اظهار نیازی بکند،عزت نفس ایشان به اندازه ای بود که هیچ موقع نه به خودش و نه به دیگران اجازه نداد برای او چیزی بخواهند مستغنی مستغنی بود.با حد اقل ممکن زندگی می کرد و زندگی ایشان هم برای ما و هم برای همه کسانی که می آمدند و می دیدند باعث عبرت بود.روزی یکی از آقایان روحانی که در تهران برای خودش زندگی مرفهی درست کرده بود به دیدن من آمد،من دیدم بهترین راه برای اینکه ایشان مقداری متنبه شوند این است که ببرمشان پیش آقای مروجی ،وقتی برگشتیم دیدم که ایشان بسیار متاثر شده و با خود می گفت:خدایا ایشان دارد زندگی می کند ما هم داریم زندگی می کنیم،او به چه فکر می کند و ما در چه افکاری هستیم وبه چه صورت دارد حرکت می کند وچه کسی را الگوی خود قرار داده است.به این جهات بود که مردم به او علاقمند شده بودند وهمیشه هم این مطلب را داشت و می گفت:باید اول خدا را راضی کرد بعد مابقی چیزها خودشان درست می شوند. او به این حد از اطمینان قلبی رسیده بود. خدمات مرحوم آیت الله مروجی و مشخصا خدمت ماندگار ایشان یعنی تاسیس وتداوم حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) حایز اهمیت است،از آنجایی که شما به حسب مسئولیتتان در شهر در جریان کار حوزه و نقش مرحوم ایشان بوده اید در این زمینه اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید. حوزه علمیه در هر جایی چراغ دین در آن جا محسوب می شود.آقای مروجی برای حوزه علمیه خیلی زحمت کشیدند و خیلی تلاش کردند.علیرغم اینکه آقای مروجی اهل هیچ درخواستی نبود ولی ایشان برای ارتقا حوزه از هیچ کوششی فر گذار نبودند برای پیشرفت حوزه هر گاه موقعیتی پیش می آمد مثلا مسئولی می آمد و یا خودشان در زمینه جمع آوری زکات، با زحمت فراوان اقدام می کردند.بلاخره حوزه ای را که خودشان سالها پیش با جمع محدودی طلبه پایه گذاری کرده بودند ، بنای ساختمانی اش هم با همت خودش آغاز شده بود وتا بود تمام توانش این بود که حوزه را به نحواحسن اداره کند و البته به اداره حوزه بر اساس روش سنتی حوزه هم اعتقاد داشت.همانطور که امام فرموده بودند به فقه جواهری اعتقاد دارند ایشان هم بر این روال معتقد بود وبرای تربیت طلاب با زی طلبگی، از ظاهر گرفته تا درس و بحث بسیار کوشا و جدی بودند والحمد لله امروز حوزه کوهدشت از حوزه های خوب و فعال استان لرستان محسوب می شودکه طلاب خوبی تربیت کرده و آینده درخشانی هم دارد که جزو باقیات الصالحات ایشان محسوب میشود. شما ده سال یعنی از سال 65 تا 75 در کوهدشت بودید.قبل از آن هم تجربه امامت جمعه در رامشیر و رامهرمز را هم داشتید از سال 75 هم تا کنون در شهرهای الیگودرز و گرمسار مشغول اداره این جایگاه اجتماعی و معنوی هستید .کوهدشت را در مقایسه با جاهای دیگر چطور دیدید؟ بنده تقریبا 31 سال است که امام جمعه هستم. در کوهدشت یکی از ویژگی های مردم این بود که ظاهر و باطن مردم یکی بود،در این مدتی که من کوهدشت بودم مردم اعتماد خاصی پیدا کرده بودند که من این اعتماد را نه قبل دیده بودم و نه بعد که تا این اندازه به یک طلبه اطمینان شود. مثلا در نماز وقتی برای باران دعا می کردیم مردم اعتقاد داشتند که حتما باران می آید واصل هم برای استجابت دعا هم همین اعتقاد است، لذا به خاطر همین اعتقاد خداوند هم تفضل می کرد و باران رحمتش را نازل می نمود.ویژگی دیگر مردم کوهدشت این بود که زیاد سخت گیر نبودند که همه چیز را از لحاظ قانونی حل وفصل کنند سعی می کردند کمتر دادگاه بروند و راضی بودند مشکلاتشان را پیش یک طلبه مطرح کنند تا بروند دادگاه پیش قاضی و این هم نشانه اعتمادشان به روحانیت بود شما آن زمان را به یاد بیاورید یک شهرستان بود و یک قاضی به نام آقای عبداللهی که به همه امور می رسید برای اینکه مردم قسمت عمده مسایلشان را در بین خودشان و یا در دفتر امام جمعه رفع و رجوع می کردند.ویژگی دیگر مردم کوهدشت سخاوتمندی آنها بود علیرغم اینکه وضع مالی آنجا خیلی خوب نبود ولی با این وجود مردم بسیار سخی بودند و خدا هم بر همین اساس خیر و برکتش را بر مردم نازل می کرد .خصوصیت دیگر مردم پافشاریشان بر حق بود معمولا مردم اگر به مطلب حقی می رسیدند دیگر رها نمی کردند.ما اول که آمدیم مردم خیلی روی خوش نشان ندادند 150 نفر بیشتر نماز جمعه نمی آمدند بعد وقتی دیدند راهی که ما دنبال می کنیم راه حقی است و دنبال خط و جناح نیستیم دیگر رها نکردند و از این رو تا روزهای آخر که آنجا بودیم همیشه نماز جمعه با شکوهی داشتیم ولذا وقتی آقای موسوی دامغانی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای معرفی امام جمعه بعدی رفته بودند تعریف می کرد می گفت من اولین باری است که برای معرفی امام جمعه ای می روم می بینم مردم برای امام جمعه قبلی گریه می کنند.و لذا این را که گفتم فقط برای این بود که بگویم مردم کوهدشت وقتی حقی و یا راه درستی را تشخیص می دهند پای کار می ایستند و در حمایت از مسیر درست هم همواره حساب شده و با اعتقاد هستند. مردم کوهدشت در شجاعت هم کم نظیرند. آیت الله نعیم آبادی امام جمعه ونماینده فعلی ولی فقیه در بندر عباس، آن زمان آمده بود کوهدشت و رشادت رزمندگان کوهدشت را که دیده و شنیده بود می گفت نظام به جای اینکه برود در برخی جاها برای جنگ سرمایگذاری کند بهتراست قدری بیشتر به کوهدشت توجه کند و توانش را اینجا بگذارد همین جوانان تکلیف جنگ را روشن می کنند. در عملیات مرصاد هفت هزار نفر از مردم کوهدشت رفتند و سینه سپر کردند جلوی دشمن ایستادند واین در حالی بود که خیلی از شهرها ی اطراف تخلیه کرده و رفته بودند در هر صورت در کنار سایر صفات خوب مردم کوهدشت شجاعت،سخاوت و یک رنگی از مشاهدات عینی من در آنجا بود. شما در طول مدتی که در کوهدشت بودید منشا برکات و خدمات خوبی شدید با وجود اینکه می فرمایید در ابتدا کار سخت بود اما به سرعت توانستید در دل مردم جا باز کنید از روزهای آغاز کار و کلا فضای کارهای فرهنگی کوهدشت حتما گفتنی های فراوانی دارید که البته باید در مجال جداگانه ای به آن پرداخت ولی مایلم از این فرصت پیش آمده قدری خاطرات شما را مرور کنیم. از همان ابتدا در کوهدشت احساس می کردم اگر سخنی می گویم هدر نمی رود. مثلا یک روز همان اوایل رفتم مجلس ختمی در مسجد دیدم از شدت دود داخل مسجد پیدا نیست گفتم این جا چه خبر است؟گفتند در فاتحه خوانی رسم است که تا پایان چند بار سینی پر از سیگار را می چرخانند ومردم هم سیگار بر می دارند و می کشند. من دیدم عجب چیز بدی است، یک اطلاعیه ای دادم و در آن پیشنهادهایی نوشتم که در مراسم ختم و فاتحه چه بشود و چه نشود،خیلی زود مردم همراهی کردند ،خادم مسجد آمد گفت که در اولین مجلس سیگار آورده اند و من گفته ام که امام جمعه ممنوع کرده است و صاحب عزا بدون هیچ مقاومتی پذیرفته است . یا مثلا دیدم در کوهدشت تا چهل روز در منزل صاحب عزا خرج می دهند ، اطلاعیه دادم که برای اموات، مستحب چیست و واجب کدام است و توصیه دین چیست،دیدم خیلی زود جا افتاد و مقاومتی هم نشد. همان طور که گفتم در حل و فصل دعوا ها و اختلافات مردم بیشتر حکمیت یک طلبه را می پذیرفتند تا محکمه و قاضی و دادگاه واین را شما در خیلی از جاها نمی دیدید.الان هم من در جاهای دیگر وقت می گذارم و صحبت می کنم ولی تاثیری که در کوهدشت می دیدم نمی بینم. از ویژگی های کوهدشت خیلی می توان گفت.من وقتی از سفر مکه برگشتم به آقای هادیان گفتم که برای نزدیکان و مسئولین شهر یک نوبت شام بدهیم شما خودتان هم در جریان بودید ،دیدم مردم به اندازه ای لطف کردند ومحبت نمودندکه ما چندین شبانه روزشام و نهار درست کردیم و مهمانی دادیم. البته مایه اش هم خیرات خود مردم بود که هدیه می آوردند وما هم فقط درست می کردیم وتبدیل به غذا می کردیم و پذیرایی می کردیم تا جایی که من دیگر توان سر پا ایستادن نداشتم.محبت مردم به گونه ای بود که امام جمعه را متعلق به خودشان می دانستند به نحوی که من احساس می کردم مهمان مردم هستم. سالهای اول حضور شما در کوهدشت مصادف بود با سالهای اوج دفاع مقدس که دوران افتخار آمیزی برای تاریخ کوهدشت است و شما خیلی از شهدای گرانقدر که سرمایه های ابدی مردم کوهدشت هستند و خانواده های آنها را می شناسید به نظر شما مناسبات مردم با دفاع مقدس چگونه بود؟ گذشته از گردانهای رزمی جوانان کوهدشتی و دلاوری هایشان ،مردم عادی در کمک به جبهه و جنگ با اینکه وضع مالی مناسبی هم نداشتند در بحث کمک به جبهه بسیار فعال و سخاوتمند بودند. به خاطره دارم که یک روز سردار حاج نوری فرمانده لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) تماس گرفتند وگفتند که رزمندگان در کردستان با کمبود آذوقه به ویژه گوشت و مواد پروتئینی مواجه اند.با اینکه شهر بمباران می شد ومردم در شهر نبودند همان موقع در دفتر امام جمعه جلسه ای تشکیل دادم و گفتم از جبهه این پیغام رسیده است.در مدت یک هفته 13 کامیون گوسفند جمع آوری شد و من خودم و نماینده وقت و چند نفر از مسئولین شهرستان رفتیم منطقه عملیاتی “گمو”و” گرد رش” هدایای مردم را به رزمندگان رساندیم و برگشتیم. شما میدانید که موشکهایی که به عراق اصابت میکرد بخشی از مناطق اطراف کوهدشت پرتاب می شد اما من نشنیدم که کسی پیدا شود و علیه نظام قدمی بردارد و اسرار نظام را افشا کند.مردم واقعا در شرایط سخت جنگ همراهی شان با نظام در سطح عالی بود در برخی جاها می شنیدیم مردم به خاطر کمبود آذوقه اعتصاب و یا اظهار نارضایتی می کردند اما در کوهدشت در آن شرایط سخت نانوایی ها نانشان می ماند ،علتش هم این بود که روستاییان که میزبان مردم جنگ زده بودند خودشان آذوقه مردم را تامین میکردند وکمبودی احساس نمی شد حتی در قم از این دست مشکلات وجود داشت و البته ما وقتی تعریف می کردیم خیلی ها باورشان نمی شد. رابطه مردم کوهدشت را در کل با روحانیت چگونه ارزیابی می کنید؟ روحانیت در کوهدشت علیرغم تعداد کم، خوب عمل کرده است و به همین جهت مردم هم خوب برخورد می کردند حتی اگر شخصی عملکرد بدی هم داشت مردم رازداری می کردند.مثلا طلبه ای رفته بود جایی و بد عمل کرده بود ولی مردم به من منتقل نکردند بعد گفتم چر نگفته اید گفتند ما سعی کردیم که پنهان کنیم که هم شما را ناراحت نکنیم هم آسیبی به آبروی روحانیت وارد نشود.در کل روحانیت نزد مردم کوهدشت احترام داشت و رابطه حسنه ای وجود داشت که البته احترام و رابطه دو طرفه ومتقابل بود. در مدتی که در کوهدشت بودید حتما به این نکته التفات فرمودید که مردم کوهدشت و به ویژه جوانان آن از هوش سیاسی سرشاری بهره مند هستند و قطعا خاطرات خوبی هم دارید. بله واقعا کوهدشتی ها دارای اطلاعات و معلومات عمیق سیاسی هستند.شش ماه قبل از اینکه آقای منتظری برکنار شوند آن موقع در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) که من رفته بودم برای سخنرانی برخی آمدند و به من گفتند این شیخ هم که خراب کرده است و این نشان میداد که مردم و به ویژه جوانان نسبت به موضوعات سیاسی حساس وپیگیر هستند واز مسایل سیاسی پشت پرده هم با اطلاعند، لذا همانطور است که می گوئید مردم کوهدشت دارای بینش سیاسی دقیق و عمیقی هستند و فکر می کنم از قبل هم چنین بوده اند. دوره ای که شما کوهدشت بودید حوادث تلخ و شیرین سیاسی زیادی مخصوصا در جریان انتخابات کوهدشت رخ می داد، حتما خاطراتی هم از آن دوره دارید.مخصوصا آن واقعه تلخی که چند نفر بی گناه کشته شدند و درگیریهایی در اطراف فرمانداری رخ داد. انتخابات(سال68) را به آرامی پیش برده بودیم، ولی معاون سیاسی و فرماندار وقت مقداری کار شکنی کردند ونگذاشتند. همان روز ها رییس اداره اطلاعات وقت کوهدشت آمد و گفت اگر شما ورود نکنی اینها نمی توانند هیات اجرایی تشکیل بدهند. البته آنها نمی خواستند امام جمعه در کارشان دخالت کند بعد دیدند ظاهرا چاره ای ندارند ،بعد از نماز مغرب و عشاء بود که فرماندار آمد پیش من و گفت خوب است امشب شما هم سری بزنید فرمانداری. من هم رفتم و با وساطت من و صحبتی که با عقلای هر دو طرف کردم لیست هشت نفر را به 30 نفر مدعو دادم و گفتم لطفا به اینها رای بدهید تا غائله بخوابد با اینکه برخی معترض بودند ولی با رای زنی با اشخاصی مثل مرحوم حاج سید علی رضا هاشمی،ابراهیم باقری وعلی تیموری به نتیجه رسیدیم تا اینکه ساعت 11 شب قبل از اتمام مهلت قانونی هیات اجرایی تشکیل شد. در کل مسئولین سیاسی شهر و استان به علت محاسبات غلطی که داشتند دچار اشتباه شدند و بعد ازانتخابات مردم متاسفانه به خیابانها ریختند و بعد چند نفر بی گناه هم کشته شدند. اگر به محض وقوع هم من در جریان قرار می گرفتم شاید می شد مانع از آن اتفاق ناگوار شد ولی چون نمی خواستند من در مسائلشان دخالت کنم مرا در جریان نگذاشتند . بعد هم وقتی رییس اطلاعات گفته بود برویم فلانی را بیاوریم گفته بودند که در شهرستان نیست در حالی که بودم و اگر در بین مردم حاضر می شدم مردم به حسب تجربه در موقعیت های دیگر حرف مرا گوش می کردند و متفرق می شدند . بعد هم وارد ماجرا شدیم و با کمک معتمدین، شهر آرام شد وجالب که همان کارهایی که در دفتر من مکتوب و به توافق وامضای طرفین رسید تا شهر آرام گرفت را در شورای تامین استان بدون اینکه نامی ببرند به عنوان کار خودشان معرفی کردند . البته خاطرات شیرین کوهدشت بیش از تلخی هاست . مجددا از شما سپاسگزارم که وقت دادید و این مجال فراهم شد. برای بنده هم فرصت مغتنمی بود تا هم امروز در نماز جمعه با شکوه گرمسار شرکت کنم و تداعی خاطرات 20-25 سال پیش بشود و هم از سخنان ارزشمند شما در باره مرحوم آیت الله مروجی وسایر موضوعاتی که مطرح شد بهره ببرم. من هم برای شما توفیق آرزو می کنم و امیدوارم در مسیر فعالیتهای فرهنگی تان خداوند شما را یاری بدهد . کانون فرهنگی سبحان تصاویر : اختصاصی میرملاس درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
محدودیت های ترافیکی جاده های کشور
جاده دسترسی احداثی انجام می شود. 18-محور مشهد سرخس، واقع در استان خراسان رضوی، از مورخ 25 خرداد لغایت 5 تیر 94، از ساعت 7 الی 18، به دلیل اجرای عملیات سند پلاست پل روگذر راه آهن، حدفاصل کیلومتر 47 ، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می شود. خوزستان: 1-محور حسینیه اندیمشک، واقع در استان خوزستان، از مورخ 20 خرداد لغایت 17 تیر 94، از ساعت 7 الی
هیمنه پوشالی اسرائیل شکسته است
های استکبار و در راس آنها رژیم پلید اسرائیل و اختلافاتی که بین برخی کشورهای اسلامی به وجود آمده است،شاهد برادر کشی در کشور های اسلامی هستیم و روز به روز در حال گسترش است. وی نمایش قدرت و شکوه حضور مردم را پایان جنایت های منطقه برشمرد و ادامه داد: وظیفه تک تک ما مسلمانان به ویژه روحانیون و طلاب غیور ایران این است که با پیروی از فرمایشات رهبری ، با حضور در تمام عرصه های فرهنگی داخلی و بین
بهره برداری از 18 پروژه بهزیستی خراسان رضوی
توانبخشی در استان در این هفته خبر داد و گفت: برای این پروژه ها حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده است. شکیب در زمینه راه اندازی مراکز تأمین و توسعه خدمات بهزیستی گفت: این مراکز علاوه بر تعدادی از شهرستان های استان در سه نقطه مشهد نیز در هفته بهزیستی راه اندازی و فعالیت خود را آغاز می کنند. بیشتر وظایف نظارتی بر مراکز غیر دولتی و پاسخگویی به مراجعین بهزیستی و مردم از طریق این مراکز انجام خواهد شد
راه اندازی طرح آکادمی سیار هنر در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسن عابدی با اشاره به جایگاه و ضرورت آموزش در شهرستان ها به خصوص مناطق محروم گفت: آموزش هنر یکی از مطالبات همیشگی هنرمندان به خصوص در مناطق دور از مرکز استان است، معمولا تمام اتفاقات در مرکز استان ها رخ می دهد. بر این اساس برای رفع این مسأله، با همراهی ده کارشناس رشته های مختلف هنری طرح آکادمی سیار هنر را در
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/20
جمعه موقت تهران در خطب های نماز جمعه روز قدس با تاکید بر این که کاخ شیشه ای صهیونیست ها شکستنی است و عمر کوتاهی دارد، گفت: نسخه شفابخش فلسطین، نسخه مقاومت است و از مذاکرات و جلسات مختلف آبی گرم نشده و اگر عزتی بوده از نسخه انتفاضه بوده است و راه ملت بزرگ ایران نیز از این راه می گذرد. آیت الله سید احمد خاتمی افزود: فرهنگ مقاومت، مردم ایران را به پیروزی رساند و 36 سال این ملت را مثل سرو در صحنه