سایر منابع:
سایر خبرها
هدف پنهان دبه جدید آمریکایی ها در مذاکرات وین
. به هر حال این موارد اختلافی اصلی ترین موارد است و نظام همواره و بویژه طی هفته گذشته نشان داده است به هیچ عنوان از خطوط قرمز خود کوتاه نخواهد آمد. بر همین اساس کارشناسان معتقدند آنچه چهارشنبه شب به عنوان دبه آمریکایی صورت گرفته است، تلاش برای پذیرش توافق لوزان به عنوان بستر و مبنای توافق برجام است. اکنون در فضای عمومی و رسانه ای این موضوع مطرح است که آمریکایی ها فراتر از لوزان مطالبه کرده
مجلس اجازه نخواهد داد زیاده خواهی آمریکا سبب کوتاه آمدن از حقوق ملت در مذاکرات شود
دشمن نروند و بدانند تا زمانی که بر خواسته های به حق ملت و در جهت منویات رهبری حرکت می کنند، مورد حمایت همه جانبه مردم هستند. وی با اشاره به خطوط قرمز رهبری در زمینه هسته ای، افزود: در مذاکرات باید این خطوط در نظر گرفته شوند که رسیدن به یک توافق خوب، توافق با رعایت همه خط قرمزها خواهد بود و در این راه صراحت و شفافیت حرف نخست را می زند و شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات خواهد بود.
"دبه"آمریکایی برای کسب امتیاز در وقت اضافه
نیاز خود به نتیجه مثبت را مخفی نگه دارد ،به همین دلیل بر طبل اختلاف افکنی بعد از توافقات اولیه می زند و به اصطلاح "دبه" می کند. دقایق پایانی مذاکرات دقایق حساسی است و آمریکایی ها در حقیقت با مطرح کردن خواسته های جدید درصدد فشار به تیم مذاکره کننده و امتیاز گیری بیش از پیش هستند،این موضوع تاحدی است که آنها حتی زیر بار توافقات قبلی ژنو و لوزان هم نمی روند. تیم مذاکره کننده ایران در مسیر
لوزان خودش مرگ است نه تب!/ رعایت خطوط قرمز ایران ضمانت اجرایی توافق نهایی است
را اتخاذ کند که ماحصل آن ها رسیدن به شاخصه های یک توافق خوب برای تهران است. بدون شک اگر توافقی که نتواند نظر تیم مذاکره کننده را تامین کند پذیرفته نخواهد شد و حتی اگر در شرایط اضطراب و اضطرار حاکم بر هتل کوبورگ پذیرفته شود قطعا به مرحله اجرا در نخواهد ماند. خطوط قرمز جمهوری اسلامی کاملا روشن است و بارها از طرف رسانه ها و مقامات عالی کشور بر روی آن تاکید شده است و صرف بازی ها و سناریوهای
تحمیل فکت شیت آمریکا؟
لوزان توصیه کرده است. جان کری نیز در آستانه سفر طولانی مدت خود به وین تاکید کرد مبنای توافق نهایی باید تعهدات توافق لوزان باشد و طرف ایرانی را تهدید کرد در صورت عدم پایبندی به تعهدات لوزان، توافق نهایی هرگز حاصل نخواهد شد. در ایران اما در کنار طرح پیاپی موضع نظام درباره خطوط قرمز، مجلس شورای اسلامی نیز برخی خطوط قرمز به خصوص درباره تحقیق و توسعه و نیز عدم پذیرش بازرسی نظامی و بازجویی از
آمریکا با فشار می خواهد ایران را به تفاهم لوزان راضی کند
نواقص تفاهم نامه لوزان را اصلاح کند؛ نباید این تلقی ایجاد شود که اگر آمریکایی ها از این زیاده خواهی های وقت اضافه صرف نظر کنند دیگر وضعیت مطلوب ما حاصل شده و توانسته ایم بر گروه آمریکایی پیروز شویم. حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: پیروزی جمهوری اسلامی در مذاکرات زمانی محقق می شود که خطوط قرمز مذاکرات به طور کامل رعایت شود؛ اعم از آنچه که در لوزان رعایت شده و رعایت نشده است؛ بنابراین
دبه آمریکایی از منظر چند تن از چهره های سیاسی ایران؛ مذاکرات خارج از توانایی اوباماست/ همین دبه ها دلیل ...
خطوط قرمز ما را مراعات نمی کند. توافق در چارچوب لوزان توافقی است که به رژیم بازرسی ها و نظارت های خاص مشروعیت می بخشد و رژیم تحریم ها را نهادینه می کند ضمن اینکه توافق در چارچوب لوزان، برنامه هسته ای ایران را هم کاریکاتوری می کند لذا تیم مذاکره کننده ما که تاکنون با شجاعت و هوشیاری در برابر زیاده خواهی های طرف های غربی ایستادند، بدانند که همه مردم ما پشت سر آنها هستند و آنها هم باید تلاش
محورهای بن بست ساز در مذاکرات وین
دانشمندان هسته ای و مقامات غیر هسته ای، از جمله خواسته های غیرقانونی و غیرقابل قبول از سوی ایران است که خطوط قرمز خود را شفاف و علنی عنوان نموده و مورد تأکید رهبری و حمایت قاطبه مردم و دولت است. 5- مخالفت با لغو همزمان تحریم ها با امضای توافق و منوط کردن تعهدات آمریکایی به فرآیندهای مبهم و موهوم، کارشکنی دیگریست که جان کری برای ثبت امتیازات حداکثری و تهی کردن دست ایران در قبال جرزنی و
دغل بازی امریکا نقل محفل هتل کوبورگ
ناامیدی صهیونیست ها از شکست مذاکرات حکایت دارد. رسانه اسرائیلی هاآرتص پیش بینی کرد: مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5 با هدف حصول توافق هسته ای در دقیقه 90 به نتیجه خواهد رسید. گزارش ها نشان می دهد طرفین از سخت ترین پیچ ها گذر کرده اند و خواسته های نامعقول و غیرقابل تحققی نیز مطرح نشده که برهم زننده ساختار کلی مذاکرات تاکنون باشد و اکنون غربی ها باید مشخص کنند که می توانند از پیش فرض های تصنعی
چرا آمریکایی ها بازی را به یکباره از میز مذاکره به مقابل دوربین ها کشاندند؟
اولا فاقد ویژگی های یک توافق خوب برای جمهوری اسلامی است و ثانیا خطوط قرمز ما را مراعات نمی کند. توافق در چارچوب لوزان توافقی است که به رژیم بازرسی ها و نظارت های خاص مشروعیت می بخشد و رژیم تحریم ها را نهادینه می کند ضمن اینکه توافق در چارچوب لوزان، برنامه هسته ای ایران را هم کاریکاتوری می کند لذا تیم مذاکره کننده ما که تاکنون با شجاعت و هوشیاری در برابر زیاده خواهی های طرف های غربی
آیا روحانی و ظریف به حرف دلواپسان رسیده اند؟
ترغیب طرف مقابل است. در حقیقت رفتار آمریکا مصداق روشنی از این مثل قدیمی است که می گوید: به مرگ بگیر تا به تب راضی شود ! البته ایستادگی تیم مذاکره کننده کشورمان تاکنون مانع به نتیجه رسیدن این تاکتیک شده است. توافق خوب یعنی رعایت کامل خطوط قرمز ایران تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پس از تفاهم لوزان به صراحت اعلام کرد که در لوزان توافقی حاصل نشده و حداکثر چیزی که رخ داده تفاهم
دیپلماسی بالکنی و مجازی ظریف؛ پاسخی به جوسازی آمریکایی ها
1394/4/21 - 11:16 471997 خبرگزاری شبستان: زیاده خواهی آمریکایی ها مانع حصول توافق شد. به عبارتی آنچه گفته شده این است که آمریکایی ها فراتر از لوزان خواسته اند! و همین موضوع باعث بروز اختلاف شده است.این سرخط همه اخبار روزهای گذشته است که از وین مخابره شده است.آمریکایی ها بعد از تماس تصویری با اوباما و تیم امنیت ملی وی در کاخ سفید ، زیر میز بازی زده اند.آنها دبه درآورده اند و اکنون ایران
دبه آمریکایی ها در تقسیم تحریم ها به دو بخش اعلامی و اجرایی
به گزارش خبرگزاری بسیج ، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای اظهار داشت :در مساله هسته ای ، ایران به دنبال یک توافق عادلانه می باشد و خواسته ملت بر پایه خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری است. آیت الله کعبی افزود : خطوط قرمزی که رهبری برای مذاکرات تعیین کرده اند عبارتند از اعتراف طرف مذاکره کننده به حق غنی سازی و برخورداری ایران از
تیم ایرانی فقط مراقب خط قرمزها باشد؛ ژست آمریکاییها جدی نیست
آن، مذاکرات را پیش می بریم، در این خطوط قرمز اهداف آمریکایی ها برای توافق خوب به دست نمی آید به همین جهت آنها با مطرح کردن زیاده خواهی های جدیدی قصد دارند تا ما را به اهداف مورد نظر خودشان برسانند و در نهایت ما را راضی کنند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: تیم مذاکننده ایرانی باید حواسش به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران باشد و به هیچ عنوان در مقابل خواسته های جدید آنها کوتاه نیاید و از آن عبور نکند. انتهای پیام
پر حرف ترین روز درباره دبه امریکایی
/ این بازگشت نمیتواند برای ما موفقیت باشد / توافق درچارچوب لوزان فاقد ویژگیهای "توافق خوب" است و "خطوط قرمز" را رعایت نمیکند. (تسنیم) ذوالقدر: حتی اگر در مذاکرات توافق هم بشود آنها تحریم ها را به بهانه های دیگر ادامه خواهند داد. (نسیم) سردار وحیدی: رفتار روزهای اخیر آمریکا در مذاکرات هسته ای عملیات روانی است. بهشتی پور: آمریکا قطعا به موضع "ماقبل دبه" برمی گردد، دیر و
دبه بزرگ تر پیش درآمدی برای پذیرش دبه های قبلی/چرا کری زیر میز زد؟
قرمز تهران برای توافق احتمالی کاملا مشخص است و مقامات عالی ایران از جمله رهبری معظم بارها علنا تاکید کرده اند که چه توافقی را مصداق توافق بد می دانند. ظریف به خوبی می داند که ساز ناکوک و البته مختلف و متعدد 1+5 تنها روشی برای تحت فشار قراردادن تهران است و نشستن بر سر چنین میز مذاکره ای چیزی به جز تحمیل یک توافق بد را در پی ندارد. خبرهای رسیده از مذاکرات نشان می دهد مذاکرات از
لغو تحریم های تسلیحاتی پیروزی نیست
لوزان منتشر کرده بودند و متأسفانه بخش هایی از آن نیز توسط تیم مذاکره کننده تأیید شد و مشخص نشد که کدام بخش ها دقیقاً مورد قبول تیم ما نیست، انحراف از توافق ژنو بود و هر چند که خود توافق ژنو هم ایراداتی داشت. وی اظهار داشت: فکت شیت آمریکایی ها در توافق لوزان عبور از همه خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران بوده و مورد قبول ما نیست، تیم مذاکره کننده ما فکت شیتی منتشر نکرد تا بدانیم در لوزان اینها چه چیزی را پذیرفتند منتهی ما این را یقین می دانیم که فکت شیت آمریکایی ها در لوزان عبور از تمامی خطوط قرمز جمهوری اسلامی بود و به هیچ وجه این توافق مورد قبول نظام نیست. ...
دستاوردهای وین در مقایسه با لوزان/ فرصت 15 روزه پایتخت ها برای اعلام نظر نهایی/ آمانو توافقش در تهران را ...
از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از خطوط اصلی شمرده شد. نماینده مردم طرقبه و چناران افزود: حتی در سفر اخیر آقای آمانو به تهران توافقاتی در خصوص نوع دسترسی به اماکن نظامی کشور صورت گرفت اما متأسفانه آقای آمانو بعد از خروج از ایران نسبت به این توافقات همچون آمریکایی ها دبه کرد. دهقان گفت: موضوع سومی که آمریکایی ها خیلی روی آن اصرار دارند بحث محدود کردن تحقیق و توسعه هسته ای
ارسال توافق به پایتخت ها با هدف تحمیل تفاهم پر ایراد لوزان به ایران است
این باره نداشته و می خواهیم دولت ها پشت قضیه قرار گیرند و الا تیم مذاکره کننده ایرانی اختیار لازم را برای امضای توافق در چارچوب خطوط قرمز دارد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارسال متن توافق بدون امضاء به پایتخت ها بهانه جویی با هدف تحمیل تفاهم پر ایراد لوزان به ایران است. انتهای پیام/
آمریکا با دبه کردن دنبال امتیاز بیشتر است/ اگر توافق صورت نگیرد، مقصر آمریکاست
محمد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تیم مذاکره کننده در چارچوب تعیین شده حرکت می کند گفت: دیپلمات های ایرانی بر اساس خطوط قرمز تعیین شده پای میز مذاکره رفتند، اما طرف مقابل است که با عدم تعهد هر از گاهی مسیر مذاکره را منحرف کردند. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: طرف مقابل و به خصوص آمریکایی ها در مسیر مذاکره از خواسته های
پایبندی غرب به توافق باید تضمین شود/حفظ خطوط قرمزدر آوردگاه آخر
، توافق اقدام مشترکی در ژنو و پس از آن در لوزان صورت گرفت که انتظار می رفت طرفین مذاکره نسبت به پایبندی به آن متعهدانه و مسئولانه اقدام کنند. وی ادامه داد: اما هر چه به پایان مذاکرات نزدیک می شویم و بر اساس پیش بینی ها، دو طرف تلاش دارند که سهم بیشتری در جهت تامین منافع خودشان از نتیجه مذاکرات به دست آورند. هم طرف آمریکایی، هم طرف اروپایی و هم طرف ایرانی. جلیلی گفت: نکته مهم این است که
جوکار:مذاکرات علیرغم کارشکنی آمریکا و بعضی کشورهایی مثل فرانسه و انگلیس در حال انجام است
محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات علیرغم کارشکنی آمریکا و بعضی کشورهایی مثل فرانسه و انگلیس در حال انجام است و به نظر می رسد آمریکائیها با تغییر مواضع بدنبال ایجاد فشار به تیم مذاکره کننده کشورمان، بدنبال گرفتن امتیازات فراتر از خطوط قرمز ایران است. وی افزود: مذاکرات در بستر خوبی دنبال می شد که با تغییر موضوع آمریکائیها مسیر دچار انحراف و مذاکرات شتاب خود را از دست داد که در حال حاضر مجددا مباحث برای دستیابی به توافق شروع شده است در صورتیکه آمریکائیها مبتنی بر عقلانیت حرکت و تصمیم بگیرند مذاکرات به نقطه خوبی می رسد و در صورت تداوم حالت توهم و فضای احساسی مبنی برکدخدا بودن و بلامنازع بودن در دنیا بخواهد مشابه سلطه گری تداوم بخشد و بر همین دیدگاه بدنبال تحمیل خواسته های خود در مذاکرات باشد قطعا این خواسته ها و فشارها تأثیری بر تیم مذاکره کننده ما نخواهد داشت و آنان شجاعانه با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت مسلمان بر روی خطوط قرمز پای فشاری دارند وی با بیان اینکه امید می رود همچنان که ما همواره بر روی خطوط قرمز و مسائل اساسی ثبات لازم داشته ایم تیم مذاکره کننده بتواند برخواسته های نامشروع و سلطه گرانه آمریکا فائق آید و یک توافق عزتمندانه و حقوق تضمین شده که در شأن ملت ایران باشد در مقابل خود داشته باشیم. جوکار در پایان گفت: درصورت دست یافتن به توافق، متن توافق در اختیار مراجع ذیربط جهت بررسی قرار خواهد گرفت. ...
الجزیره: خواسته های ایران، مانع از توافق هسته ای است
خطوط قرمز آنهاست و این شرط در توافق(بیانیه) لوزان نیامده بود. مورد اختلافی بعد، درخواست ایران برای اجرای مرحله اول لغو تحریم ها و آغاز آن از لغو تحریم موشکهای بالستیک بود، بلافاصله پس از تایید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است. هر چند مقامات غربی می گویند در خصوص این موارد توافقات صورت گرفته اما ایران برای تصویب این توافق باید آن را به شورای عالی امنیت ملی ارسال کند. انتهای پیام www.shafaqna.com/persian
دبه کردن جزیی از DNA آمریکایی است
به گزارش جمهوریت عوض حیدرپورشهرضایی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بروز زیاده خواهی های جدید از سوی امریکا در جریان مذاکرات هسته ای، گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با اختیارات تام و تمام در مذاکرات حضور یافته و بر اساس چارچوب تعیین شده و خطوط قرمز نظام به مذاکره پرداخته است. نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ظاهرا طرف های غربی به
از فرار به جلوی غرب در مذاکرات تا مغفول ماندن اصول اقتصاد مقاومتی در مدیریت کشور
/> کارشناس مسائل سیاسی اظهارات جان کری پس از ارتباط ویدیویی با اوباما را مساله ای جدیدی ندانست و آن را نوعی فرار به جلو توصیف کرد. استاد مطالعات آمریکا در ایران با بیان این که آمریکایی ها از تهدید به دنبال این هستند که به مرگ بگیرند تا به تب راضی بشویم، افزود: چیزی که تیم مذاکره کننده کشور ما باید به آن توجه کند یکی خطوط قرمز نظام و دیگری لغو همه تحریم ها در روز امضای مذاکره است و
بازتاب "دبه" آمریکا در رسانه ها
انجام است بسیار فنی است و خطرات آن بسیار بسیار بالا است، ما شتابزده نیستیم و نباید عجله کنیم و بهتر است در هیچ جنبه ای از این موضوع عجله نکنیم . جان کری سپس تلویحا رسیدن به توافق را در گرو موافقت ایران با خواسته های غرب عنوان کرد و اظهار داشت: حقیقت ساده این است که علیرغم پیشرفت های واقعی که در مذاکرات به دست آوردیم، هنوز برخی از موضوعات دشوار به صورت حل نشده باقی مانده است. ما می دانیم
ملت ایران به هیچ وجه به تعهدات طرف مقابل امیدی ندارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، جت الاسلام محمد راستگو،استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در مسجد علی بن ابی طالب شهرک شهید مفتح بیرجند با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: آنچه خواسته ملت و رهبر معظم انقلاب است همان توافق خوب است و توافق خوب همان توافقی است که خط قرمزهای نظام حفظ شود. وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای که در خط مقدم جبهه مقابله با استکبار می جنگند و از حق مردم دفاع
اثبات غیر قابل اعتماد بودن امریکا، بزرگ ترین دستاورد مذاکرات
و در شرایطی که همه چیز به ظاهر تمام شده است زیر میز زده، تمام تعهدات خود را زیرپا می گذارند آنگونه که در تاریخ ده ها مورد از رفتار مشابه هفته اخیر را می توان پیدا کرد رفتارهایی که طی 20 ماه اخیر به اوج خود رسید و هر بار که توافق ژنو 3 و بیانیه لوزان منعقد شد بد عهدی طرف غربی به اوج خود رسید. به بیان بهتر بی اعتمادی جامعه ایرانی به دولتمردان امریکایی ها به امروز و دیروز بر نمی گردد و سابقه
ملت برابر زیاده خواهی های آمریکا استقامت خواهد کرد
به گزارش سرویس سیاسی عصر امروز محمد فیروزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حمایت های رهبری و مجلس و دولت و مردم از تیم مذاکره کننده همیشه بوده تا اقدامات موثری انجام گیرد و طبیعتاً با نظارت هایی که خود مقام معظم رهبری و مجلس هم در این خصوص دارند به دنبال این هستیم که یک توافق خوبی که به نفع جامعه هست داشته باشیم. وی افزود: خطوط قرمز در مذاکرات کاملاً مشخص است و نباید تیم مذاکره کننده از
سخنان حدادعادل تیتر یک رسالت
گونه ای واضح در خصوص مواردی مانند 'تعداد سانتریفیوژهای فردو'،'بازرسی های نامحدود زمانی و مکانی'!،' حق تحقیق وتوسعه' و ...دبه کرد تا بر همگان اثبات نماید که شیطان هیچ گاه قابل اعتماد نیست.آنچه امروز پس از توافق هسته ای موضوعیت و اصالت دارد، اتخاذ گاردی بسته تر در مقابل آمریکا و دیگر اعضای 1+5 است. کار اصلی جمهوری اسلامی ایران و دستگاه سیاست خارجی کشورمان تازه از امروز آغاز خواهد شد. محسنی اژه ای