سایر منابع:
سایر خبرها
تکاوری که شیر صحرا بود +عکس
گذاشت حسن. سال 1335 تصمیم گرفت برود دانشگاه افسری، اما احتیاج به کسی داشت که ضمانتش را بکند. مادرش گفت می رویم نزد عمویم. سرهنگ زنده نام احترام زیادی برای آبشناسان ها قائل بود. هر چند هیچ وقت به زبان نمی آورد، اما حسن را خیلی دوست داشت. خوشش می آمد که روح مذهبی داشت. شاید به خاطر این که پدر خودش هم سال ها حوزه علمیه تحصیل کرده بود، اما ملبس نبود. سرهنگ، حسن را نصیحت کرد و گفت ...
تحولات جامعه ی مسلمین از رحلت پیامبر (ص) تا عاشورا
این گونه فکر آن ها عوض شد و زمینه برای شهادت امام حسین (ع) آماده گردید. امام حسین (ع) می فرمایند: الناسعبید الدنیاو الدین لعق علی السنتهم ، در حالی که مردم طوری شده اند که واقعاً دین ندارند و بنده ی دنیا هستند و دین داران واقعی بسیار کم هستند. لطفاً در خصوص وضعیت و مختصات جامعه ی اسلامی در محرم سال 61 هجری توضیح بفرمایید؟ در سال 61 هجری، جامعه ی اسلامی به جایی رسیده بود که ...
داعش چگونه متولد شد و پای این گروهک چگونه به عراق و سوریه باز شد؟
.... به همین علت آمریکا و عربستان هم از آنها حمایت می کردند چرا که بر سر دشمنی با روسیه با هم اتفاق نظر داشتند. حامیان القاعده روسیه را کافر و غیر مسلمان می دانستند و همه بر سر این موضوع اجماع داشتند. این گروه قائل به شرک دیگر مسلمانان نبودند، بلکه شرک خفی را قبول داشتند ، لذا جنگ را به داخل جامعه اسلامی نکشاندند. عرب های افغان بعد از سقوط افغانستان در سودان عقاید خود را گسترش دادند. بعد از حوادث 11 ...
درجامعه اسلامی بت ساختن ممنوع است ولو از حاکم اسلامی/ این که مردم در عزاداری، برای ساز و آواز و دهل زدن ...
شفقنا – مصطفی صالحی ؛عضو مجلس خبرگان، معتقد است زمانی که دین در جامعه ابزار شود، اهمیت جان و مال انسان ها کاهش می یابد و مردم نیز هم رنگ جامعه می شوند و امام حسین با قیامش، باطن حکومتی که هیچ اعتقادی به دین و اسلام نداشت و درحال فریب مردم بود را به جهانیان و تاریخ نشان داد و با قیامش وظیفه دین دار را حمایت از دین تا آخرین قطره خون دانست. استاد سطح عالی حوزه علمیه قم می افزاید: هیچ امام ...
استفاده از سلاح عطش در کربلا، از کجا ریشه گرفته بود؟
این واقعه مساله عطش و تشنگی است، اموری که در کربلا اتفاق افتاد دو گونه است قسم اول اتفاقاتی است که در هر جنگی طبیعی است. اما قسم دوم اموری است که حتی در جنگ و در مقابله با دشمن هم طبیعی و عادی نیست. وی ادامه داد: از نوع اول این که وقتی به امام حسین(ع) اجازه ندادند وارد کوفه شود امری غیر طبیعی نیست بلکه امری سیاسی و امنیتی است. حضرت طرفدارانی در کوفه دارد و نظام حاکم پیش بینی می کند که ...
آسیب شناسی عزاداری/ حسن حسینی یار
داشته وافکار عمومی را به این سمت سوق می دادند که مسلمانان نوعی بیماری روانی و خود آزاری دارند (شیعه) واز بودن فرهنگ شهادت اینطور استنباط کردند که، کسی که برای جان خود ارزش قائل نسیت برای جان انسانهای دیگر نیز مسلماً اهمیتی قائل نمی شوند (شیعه وسنی) ج- جهل و نادانی برخی از صاحبان تریبون منظور کسانی هستند که به دلایل مختلف در دل مردم جائی باز کرده اند و حال یا در کسوت روحانی ویا ...
گفتاری درباب آسیب شناسی عزاداری/ حسین یاراحمدی
بودند چرا که ایشان با همه وجود به ارزش و اهمیت این امر واقف بوده و به ظرفیت های عظیم عزاداری به عنوان نماد مبارزه با ظلم و ستم و دین گرایی و کفر ستیزی آگاه بودند. در حقیقت ائمه اطهار علیهم السلام با پایه ریزی این حرکت دینی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت عظیم عاشورا جان تازه ای به شیعه داده و بقای مکتب شیعه را تضمین کردند. سیاست گذاران فرهنگ جاهلیت که هیچگاه به کتاب و عترت و ...
نقش الگو در تربیت و ضرورت معرفی شهدا بعنوان الگوی انسان موفق
ابراهیم عزیزی/ میرملاس: نظام تعلیم و تربیت در مسیر کار خود علاوه بر ارائه دانش و آگاهی، نیازمند نشان دادن صورت اجراء شده آن چیزی است که از آن صحبت به میان می آورد و متربی برای آنکه بتواند بین مباحث نظری و واقعیت های عملی پیوند برقرار کند، بهتر است نمونه های عملی و الگوی پیاده شده [...] ابراهیم عزیزی/ میرملاس: نظام تعلیم و تربیت در مسیر کار خود علاوه بر ارائه دانش و آگاهی، نیازمند نشان دادن صورت اجراء شده آن چیزی است که از آن صحبت به میان می آورد و متربی برای آنکه بتواند بین مباحث نظری و واقعیت های عملی پیوند برقرار کند، بهتر است نمونه های عملی و الگوی پیاده شده مطالب را مشاهده کند تا با تاسی از آنها، سریعتر و راحت تر به همان نقطه یا دستاورد برسد همه می دانیم که تعلیم و تربیت در مسیر کار خود علاوه بر ارائه دانش و آگاهی، نیازمند نشان دادن صورت اجراء شده آن چیزی است که از آن صحبت به میان می آورد و متربی برای آنکه بتواند بین مباحث نظری و واقعیت های عملی پیوند برقرار کند، بهتر است نمونه های عملی و الگوی پیاده شده مطالب را مشاهده کند تا با تاسی از آنها، سریعتر و راحت تر به همان نقطه یا دستاورد برسد. به همان میزان که الگو در تربیت اهمیت دارد، بحث مصداق و چگونگی ارائه آن نیز مهم می شود و لذا می بایست تمرکز اصلی بر آن باشد که چه کسی یا چه چیزی با چه خصوصیات و ویژگی هایی واجد الگو شدن می شود و الگو باید چه زمانی و چگونه به متربی عرضه شود تا اثر تربیتی، اثر دلخواه باشد. انسان ها به طور طبیعی به دنبال موفقیت می روند و بسته به برداشت خود از موفقیت، سعی می کنند افراد موفق را پیدا کنند و خودشان را به آنها نزدیک نمایند. اگر نظام تعلیم و تربیت در همین مسیر حرکت کند و در معرفی موفقیت و افراد موفق به آنها کمک کند، عملا به تربیت کمک کرده ولی اگر در این بین قصور و کوتاهی کند، ای بسا موفقیت جور دیگری تعریف شود و فرد موفق کسی باشد که با اهداف مورد نظر فاصله داشته باشد. اشتباه در تبیین الگو برداشت افراد از موفقیت متفاوت است و هرکسی بسته به نوع نگاه خود به زندگی سعی می کند موفقیت را چیزی در نظر بگیرد، در جامعه اسلامی موفقیت تعریفی دارد و در جامعه غیراسلامی و مادی نیز تعریف دیگری. هر کدام از این ها هم نمونه و اسوه هایی دارند که می خواهند جامعه آنها را الگو قرار دهد و مطابق رفتار آنها، رفتار و عمل کند. اینجاست که وظیفه نظام تعلیم و تربیت سنگین می شود و باید با تمام توان در انطباق فرد موفق و خود موفقیت کوشش کند و موانعی که می خواهند در ذهن ها انحراف به وجود آورند و موفقیت را چیز دیگری معرفی کنند را بردارد و نمونه و الگوی عملی برای منظور خود را نیز ارائه کند. اکنون ما صحبت از شهید می کنیم و انتظار داریم شهدا، الگو جامعه قرار گیرند. اینجا باید ابتدا انطباق بین مفهوم موفقیت با عمل شهید ایجاد شود و آنگاه جنبه های مختلف زندگی شهید متناسب با شرایط جامعه و نیاز افراد در سطوح مختلف، استخراج و در معرض دید و انتخاب قرار گیرد. اگر در هریک از این ها خللی باشد در تحقق هدف خلل به وجود می آید. نمی شود نسبت به برداشت جامعه از موفقیت بی تفاوت بود و یا حتی چیزی متفاوت با شهادت و مسیر شهید را موفقیت جلوه داد و انتظار داشت جامعه شهید را الگو انتخاب کند. همچنین نمی شود از الگو بودن شهید صحبت کرد ولی هیچ عمل و اقدام عملیاتی برای دستیابی به آن انجام نداد. قدری به تعریف از موفقیت در جامعه دقت کنید. پول و پولداری، رفاه و آسایش، من و منیت، مدرک، مقام، امکانات و... اگر این ها برای جامعه ای موفقیت محسوب شود، به طور طبیعی جامعه به دنبال نمونه های موفق در همین عرصه ها به راه می افتد و الگوی جامعه افراد پولدار، مرفه، صاحبان نام و نشان و صاحبان مدرک و امکانات و.... خواهد شد. اکنون غایت تحصیل از مهدکودک تا دانشگاه چه چیزی تعریف شده است؟ چقدر نظام تعلیم و تربیت در صدد است برای نیازهای جامعه در حوزه های مختلف رفتاری و عملکردی (دراخلاق، در اعتقادات، در مباحث علمی پژوهشی و...) الگو معرفی کند و چقدر سعی می کند این الگوها، الگوهایی باشند که سرانجامشان ختم به خیر و ختم به شهادت شده است؟ تبلیغ اهداف و ارزش های غربی در جامعه اسلامی! واقعیت آن است که در نظام ما ارزش های نظام سرمایه داری غربی، تبلیغ و ترویج می شود. موفقیت و برخورداری، برخورداری از همان ارزش ها به حساب می آید. برای ارزش های دینی و اسلامی هم الگو ارائه نمی شود (پیدا کردن آن به خود متربی و مردم واگذار می شود) و با الگوهای مغایر با اهداف هم برخوردی نمی شود، اما انتظار می رود که شهید الگوی جامعه قرار گیرد! مگر می شود در جامعه ای چیزهایی که شهید از آنها گذشته و حتی با آنها مبارزه کرده، ارزش باشد و در عین حال، شهادت و شهادت طلبی خشونت محسوب شود و شهید نمونه خشونت طلبی به حساب آید ولی همزمان همان شهید الگو و اسوه هم در نظر گرفته شود؟! وقتی کنکور همه هدف دانش آموزان می شود باید گفت نظام تعلیم و تربیت ما به طور کلی و آموزش و پرورش در هدف گیری (تعریف موفقیت) دچار خطاست. در داخل مدرسه و دانشگاه بعد از قریب به چهل سال هنوز کسب نمره قبولی در کنکور و مدرک تحصیلی، همه هدف دانش آموزان و دانشجویان است و در بیرون از آن دین و دینداری عمل فردی به حساب می آید و حتی دولت و مقامات اجرایی خود را موظف به تحقیق آن نمی دانند. وقتی آزادی به غلط در بی بندوباری تعریف می شود، داشتن مال و ثروت ارزش محسوب می شود و صدا و سیما و دیگر رسانه ها در همین جهت عمل می کنند؛ آن وقت انتظار داریم شهدا، علما و صلحا الگو و اسوه مردم به حساب آیند!؟ لزوم بازبینی نظام ارزش گذاری جامعه تا متربی چیزی را مهم و با ارزش نبیند (موفقیت) برای آن تلاش نمی کند. تا تعریف او از موفقیت با تعریف شهید یکی نشود، نمی تواند نمونه موفق او به حساب آید. باید نظام ارزش گذاری جامعه مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد، باید هدف ها و هدف گذاری ها از نو طراحی شود و باید سعادت دنیا و آخرت هدف نظام تربیتی قرارگیرد و مراتب آن در سنین مختلف روشن و در هر سطح به هدف عملیاتی تبدیل شود و باید نشان داده شود که شهید و شهادت کجای اهداف قرار می گیرد (موفقیت نهایی) آنگاه شهید الگو خواهد شد. ترویج شهید و شهادت یک چیز است، نظام ارزش گذاری چیزدیگر. زنده نگه داشتن یاد شهید و بردن نام شهدا یک چیز است و الگو کردن و الگو بودن شهید چیز دیگر. ما در خوشبینانه ترین حالت کارهایی برای تجلیل و تکریم شهید می کنیم ولی این کارها تا مرحله الگو شدن شهید فاصله زیادی دارد. تعلیم و تربیت برای الگوسازی مطلوب و برای اینکه بتواند شهید را الگو معرفی کند علاوه بر نیاز به اصلاح جهت گیری و اصلاح در اهداف و شیوه ارزش گذاری ها، نیازمند به اصلاح فرآیند و اصلاح ساز و کارهای (مکانیزم) نیز هست. اکنون فرآیند الگو سازی هم با مشکلاتی روبروست. اولاً نسبت به نیازهای مختلف تربیتی جامعه اشراف لازم ندارد و غیر از آن، یافتن الگو را در بسیاری از زمینه ها به خود جامعه و خود متربیان محول کرده است. نظام تعلیم و تربیت در اکثر زمینه ها به صرف دانش نظری و در اختیار قرار دادن مفاهیم و اطلاعات، آن هم در محیط های بسته و کلاس های درس بسنده می کند. همین حالا روند الگو دهی در جامعه حساب و کتاب چندانی ندارد و لذا اگر قرار باشد شهید الگوی رفتاری معرفی شود باید علاوه بر اصلاح ساز و کارها (مکانیزم عمل) یک اصلاح دیگری نیز از مرحله شناسایی نیازها تا عرضه الگو از زندگی شهدا، به عمل آورد تا بر اساس آن مشی شهدا در معرض انتخاب جامعه قرار گیرد. زندگی شهدا، مثل معدن و سنگ معدن ارزشمند است ولی بسیاری از جنبه های آن هنوز شناخته شده نیست و گذشته از آن به همان شکل خام قابل بهره برداری نیست، کما اینکه سنگ معدن اینگونه است. همان طور که سنگ معدن باید استخراج، فرآوری و تبدیل شود تا مورد پذیرش و استفاده قرار گیرد، جنبه های مختلف زندگی شهدا نیز باید فرآوری و به زیور هنر آراسته شود، اما اکنون مسیر تعلیم و تربیت، مسیری غیر از این است. زندگی نامه شهدا، شهادت نامه آنها و وصیت نامه هایشان نیاز به واکاوی و استخراج دارد. مبنای این واکاوی باید نیاز جامعه در زمان ها و مکان های مختلف باشد. باید برای همه نیازها مفهوم سازی کرد و برای مفاهیم، نمونه پیدا کرد. این ها به سازوکار نیاز دارد که متاسفانه تاکنون خیلی مورد توجه قرار نگرفته است. نقش اعتقاد عملی به مفاهیم ارزشی در الگوسازی مناسب در اینکه چرا تاکنون جهت گیری تعلیم و تربیت به سمت اهداف متعالی اصلاح نشده و چرا فرآیند الگوسازی و الگو دهی هنوز با مشکل مواجه است قطعاً دلایل زیادی وجود دارد که در جای خود قابل بررسی است، اما؛ اینجا باید اعتراف کرد که هنوز کم نداریم کسانی را که در مجموعه نظام تعلیم و تربیت کار می کنند ولی به تعلیم و تربیت اسلامی قائل نیستند.کم نیستند تعداد موثرین عرصه تعلیم و تربیت که تربیت مطلوب را همان تربیت غربی می دانند و همه آمال و آرزوی آنها رسیدن به وضعیتی مثل یا عین آنهاست. متاسفانه در درون نظام تعلیم و تربیت ما و در بین مسئولین، هنوز کم نیستند کسانی که با شهید بیگانه اند و شهادت را سعادت نمی شناسند. افراد وابسته و دلبسته به غرب اعتقادی به تربیت اسلامی و شهید ندارند. در جریان سند آموزش 2030 نمونه هایی از این افراد و شدت اعتقادات و علاقه شان را همگان مشاهده کردند. از این قبیل افراد انتظار زیادی نمی توان داشت، اما در بین کسانی که مخالفت با شهید و شهادت ندارند، نیز داشتن اهتمام و همت به عنوان یک عنصر مهم است. واقعیت آن است که حتی دلسوزان و علاقه مندان نیز تلاش چندانی برای این منظور به عمل نمی آورند و متناسب با این هدف بلند، عمل و رفتار نمی کنند.در درون نظام تعلیم و تربیت و بیرون آن، در حوزه های فرهنگی و غیرفرهنگی و حتی در درون آموزش و پرورش، نه عزم و جدیتّی برای این منظور مشاهده می شود و نه تا به الان سازوکار رسمی و تعریف شده ای شکل گرفته که بخواهد ظرفیت های مختلف را (معلم، متن، محتوی، نشریات، فیلم، عکس، اردوها، فعالیت ها و برنامه ها و....)را به کار گیرد و از آن برای تولید الگو و عرصه مناسب استفاده نماید. تناقض اهداف و الگو بنابراین به صورت خلاصه باید گفت؛ در ضرورت ارائه الگو به جامعه تردیدی وجود ندارد و برای انقلاب اسلامی و متولیان اصلی و دلسوز آن نیز شک و تردیدی نیست که باید شهیدان الگو و اسوه مردم قرار گیرند، اما در این هم نباید شک کرد که نمی شود اهداف را چیزی تعریف کرد (موفقیت) و الگو را چیز دیگر. متاسفانه نظام تعلیم و تربیت ما در کل و آموزش و پرورش به عنوان جزئی از آن، در تعریف موفقیت دچار خطای اساسی است. در حرف و شعار از سعادت و کمال انسانی و قرب به خدا صحبت می کند اما عملا ارزش های نظام سرمایه داری را ترویج می کند (یا حداقل با آنها مقابله جدی نمی کند). خود با دست خود جامعه را اسیر کنکور، مدرک، پول و غیره کرده است (که همه آنها می بایست وسیله می شدند) ولی انتظار دارد شهادت بشود آرمان و آرزو و شهید الگو باشد. مضاف بر آنکه تاکنون هیچ کار درخوری برای استخراج از معدن شهادت و چند صدهزار شهید ایران اسلامی و شهدای دیگر راه اسلام، صورت نداده است. نظام تربیتی ما عملا الگو دهی را به جامعه و فعالان این عرصه واگذار کرده و آنها هم در انتخاب الگو و هم در نحوه ارائه، از مدل های غربی و مرسوم پیروی می کنند. چه باید کرد؟ در یک چنین حالتی برای اینکه بتوانیم شهید و شهادت را الگوی نسل جوان و آحاد جامعه قرار دهیم، باید برگردیم به نظام ارزشی جامعه و ارزش گذاری ها را تغییر دهیم. برای ارزش های مورد نظر فرآیند عملیاتی طراحی نماییم و محل ها و موقعیت های نیازمند به ارائه الگو را شناسایی کنیم. متناسب با نیازها کاوشگر به معدن شهیدان بفرستیم تا آنها رگه ها و مواد معدنی مناسب را بیابند و در اختیار قرار دهند، آنگاه هر قطعه ای از سنگ معدن را به هنرمندانی خاص بسپاریم تا آن را با هنر آمیخته کنند و در قالب های جذاب، محصول فرهنگی، عکس و نوشته و نوشت افزار و غیره به جامعه و نسل جوان عرضه نمایند. درج شده توسط : مصطفی شکری " سردبیر سایت میرملاس " ...
شعار قیام حسینی هیهات من الذله است/ روز عاشورا مذاکره در کار نبود
حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را باید به فال نیک گرفت. عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در ایام دفاع مقدس در ماه های محرم و صفر عملیات های موفقیت آمیزی داشتیم و جوانان و رزمندگان ما ...
مشهد در سوگ شهادت سرور آزادگان جهان است
بسیار برجسته است و شخصیت وی به عنوان یک قهرمان با اخلاص با ویژگی دشمن شناسی و زمان شناسی را نشان می دهد. رئیسی گفت: بصریت یعنی شناخت دوست از دشمن و شناخت مقصد که شهدای عاشورا همگی این خصلت را داشتند. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در قیام توابین بیش از 4 هزار نفر کشته شدند اما هیچ نامی از آنها در مجالس عزا وجود ندارد زیرا آنها زمان شناس نبودند و در زمان مناسب به ندای اباعبدالله(ع ...
همه پرسی اقلیم کردستان باعث دو دستگی عراق خواهد شد/ امام حسین(ع) برای دفاع از مظلومان عالم قیام کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز ؛ حجت السلام سید حبیب بلادی نژاد امام جمعه موقت شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان باشت ضمن اشاره به شهادت شهید حججی و تشیع باشکوه آن بر دستان عاشقان اهل بیت عنوان کرد: هر کسی از محرمات الهی دور کرد خداوند او را به سعادت و شهادت می رساند.خداوند او را در قلوب مردم جای می دهد که نمونه بارز آن شهید محسن حججی بود. وی افزود: هر کسی با ...
تحت اراده احدی قرار نگیرید/ وقتی در عمل به دین اعتنا نداریم، رفتارمان منافقانه است؛ آیت الله مقتدایی در ...
جهان طرفدار صدام بودند، اما با مقاومت پیروز شد و این مقاومت اثر قیام، شهادت و نهضت امام حسین بود؛ اول پیروزی انقلاب هنوز در هم ریختگی در کشور داشتیم، ارتش به هم ریخته شده بود، یک عده اعدام شده بودند، یک عده فرار کردند، امکانات بسیار کم بود و در این شرایط می خواستیم با دنیا بجنگیم، مرحوم شهید صیاد شیرازی گاهی وقت ها در همان بحران جنگ و دفاع مقدس به حوزه می آمد و با بعضی از اعضای جامعه مدرسین یا ...
هرجا به سخن رهبری عمل کردیم به عزت و قدرت رسیدیم
عمل کند مقتدر خواهد شد؛ اطاعت از فرمان رهبری از مهمترین سنن الهی است؛ فرمان، قدرت آفرین است؛ حزب الله لبنان و جوانان ما در جنگ تحمیلی بدون پشتوانه قوی نظامی و لجستیکی با فرمان امام و رهبری این چنین در مقابل دنیا ایستادند. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اگر رهبری در یک سری مسایل سکوت کردند و چیزی نگفتند به معنی رضایت نیست، بلکه در یک سری از موارد رهبر یک جامعه همچون امام ...
توصیه قرآن به انتخاب 3معروف وحذف 3منکر از زندگی
به گزارش دولت بهار، همزمان با فرارسیدن ماه محرم، ماه غم و انده شهادت جانسوز امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای ایشان، حجت الاسلام استاد حسین انصاریان، محقق، مفسر و پژوهشگر قرآنی به بیان سخنانی در این خصوص پرداخته است. مشروح این سخنرانی که در شب گذشته (پنجشنبه 6 مهرماه) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شده است را در ادامه می خوانیم: دو گروه پیرو حق براساس آیات قرآن ...
رد امان نامه برای دفاع از دین و حریم ولایت
برخی تصور می کنند ایشان در تاسوعا به شهادت رسیده اند که این گونه نیست. همه شهدای کربلا در روز عاشورا به شهادت رسیده اند و تنها حضرت مسلم ابن عقیل(ع) در این روز به شهادت نرسیده اند. وی افزود: نقش حضرت ابوالفضل(ع) در موضوع امان نامه روز تاسوعا بسیار برجسته است و نقش وی به عنوان یک قهرمان با اخلاص با ویژگی دشمن شناسی و زمان شناسی را نشان می دهد. عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد ...
خاطره حضرت عباس(ع) از باز کردن راه آب در صفین/ علمداری که به وفاداری شناخته شد/ سقای تشنه لب چگونه رجز ...
نروییده بود، اما صلابت از سیمای تابناکش خوانده می شد. سنش را حدود هفده سال تخمین زده اند. مقابل لشکر معاویه آمد و با نهیبی آتشین مبارز خواست. معاویه به ابوشعثاء که جنگجویی قوی در لشکرش بود، رو کرد و به او دستور داد تا با وی مبارزه کند. ابوشعثاء با تندی به معاویه پاسخ گفت: مردم شام مرا با هزار سواره نظام برابر می دانند، اما تو می خواهی مرا به جنگ نوجوانی بفرستی؟ آن گاه به یکی از فرزندان خود ...
رهبری بهتر از مقام معظم رهبری برای ایران وجود ندارد
است ولی متاسفانه تاریخ شهادت می دهد که حرمت این بیت چگونه شکسته شد. وی افزود: این خانه محل تولید نسل به نسل انسان پرهیزکار و مومن است؛ در واقع خود این خانه، تولیدگر خانه های نور است؛ در این خانه سلمان ها ومیثم ها وکمیل ها و... تربیت شدند؛ جامعه ناب وتمدن ساز اسلامی مولود همین بیت است. آیت الله اراکی بیان کرد: این بیت ها هویت پرورند؛ مضمون فرمایش امام صادق(ع) این است که این بیت ...
چرا ضد انقلاب از پیکر بی جان شهید حججی هم می ترسد؟
مردم نیوز : جعفر برزگر: شهید محسن حجی همان شهید معروف بی سر است که داعشیان سرش را به جرم دفاع از حریم اهل بیت(ع) و خط مقاومت از تنش جدا کردند و اینگونه او محبوب یاران جبهه حق شد و در کشور برای تجلیل از او چشم ها اشک بار شد و دل ها شکست... مردم کشورمان منتظر بودند تا با باز گشت پیکر مطهر این شهید والا مقام حماسه ای از جنس سپاس و قدردانی از یک قهرمان ملی و دینی را بر پا بکنند. از چند ...
شهدای تفحص "مظلوم ترین" شهدای انقلاب + جزئیات
جانبازان شیمیایی پیوست. او در دوران دفاع مقدس به عنوان تیربارچی ، تک تیرانداز، تخریب چی و در قسمت های مختلف توپ خانه (توپ 106) و پدافند حضوری عاشقانه ای داشت. پس از جنگ و بعد از شهادت دومین برادرش عباس که یکی از اعضاء گروه تفحص بود در کمیته جستجوی مفقودین جنوب به عنوان مدیریت داخلی قرارگاه مشغول به خدمت شد. هنوز یازده ماه بیشتر از فعالیتش نمی گذشت که در تاریخ 28/3/76 دقیقاً یک سال پس از عروج ...
شهادت امام حسین (ع) عامل اصلی بقاء دین اسلام/ ظواهر زمانی ارزشمند است که ما را به باطنِ حرکتِ امام نزدیک ...
غفلت شده است. در همین زمینه به گفت و گو با استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر مسائل دینی نشسته ایم حبیب الله شعبانی با اشاره به اینکه در بین مردم و کسانی که مطالعات اسلامی انجام می دهند، مشهور است که اسلام را پیغمبر (ص) به وجود آورد، افزود: می گویند علت محدثه اسلام و نقطه شروعش بعثت پیغمبر بزرگوار اسلام (ص) بوده است اما بقاء دین با ولایت و در واقع با شهادت امام حسین (ع) که صورت ...
تاسوعا، یعنی بصیرت عباس(ع) در برابر ولی زمان
در شخصیت امام زمان، ولی و حجت خدا در زمانه اش یعنی سید الشهدا (علیه السلام) ذوب شده بود و در فرمانبری از او و خلوص در برابرش می کوشید. حضرت عباس (علیه السلام) با عمل خود جایگاه امام حسین (علیه السلام) را به عنوان امام و رهبر جامعه مسلمین به مردم شناساند؛ چرا که بیشر مردم کسی در میانشان نبود تا به وسیله او جایگاه امامان معصوم و جایگاه ولایت ایشان را بشناسند. بر همین اساس باید ...
ای نفس از کافران مهراس/سبک و سیره قمر بنی هاشم در دفاع از حرم آل الله
به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان : نهمین روز محرم مصادف با تاسوعای حسینی روز شهادت جانگداز حضرت عباس(ع) سقای کربلا است. به همین مناسبت و برای آشنایی بیشتر با سیره، سبک زندگی و اخلاق قمر منیر بنی هاشم گفت وگویی با حجت الاسلام دکتر علی قنبریان، پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام داشته ایم که حاصل آن را در ادامه می خوانید: برای مخاطبان ما بفرمایید که حضرت عباس(ع) در مواجهه با شرایطی ...
14 بار در جنگ تحمیلی شیمیایی شدم/ سیره زندگی شهید حججی باید الگوی نسل جوان قرار گیرد
وارد نبرد شده و در مقابل این امکانات بسیار زیاد دشمن به پیروزی می رسیدند. در جنگ تحمیلی 10 درصد جمعیت کشور ما از مردم طبقه پایین جامعه حضور داشتند که یک میلیون شهید، جانباز و آزاده از هشت سال دفاع مقدس هم از همین قشر هستند و قشر مرفه حضور چندانی در دفاع از کشور نداشتند. البته بانوان در جنگ تحمیلی اگر از مردها جلوتر نبودند عقب تر هم نبودند، حدود 460 شهید خانم در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب شد ...
معامله با خدا، عباس بن علی(ع) را باب الحوائج کرد
پس از آن به کفر گراید آنانند که نافرمانند به تعبیر سعدی: گر از دوست چشمت بر احسان اوست تو در بند خویشی نه در بند دوست . باقی در ادامه ابراز کرد: در حدیثی از امام جعفر صادق(ع) آمده است که حضرت(ع) فرمودند: اگر کسی ارتباط خود با خدا را اصلاح کند، خداوند نیز رابطه اش را با مردم اصلاح می کند . اگر بخواهیم در جامعه ارتباط عمیقی با مردم داشته باشیم که اوج این تعامل در بحث ایثار مطرح می شود ...
نابودی داعش را به زودی جشن می گیریم
دشمنان اسلام را جشن خواهیم گرفت. مشاور عالی فرمانده کل سپاه نقش روحانیون در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور این قشر در جنگ تحمیلی و شهادت آن ها رسالت کار روحانیون را تائید می کند. وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم مانند رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع می کنند، گفت: مدافعان حرم در آن سوی مرزها به دفاع از کشور می پردازند و موجب تثبیت شدن امنیت کشور می شوند. سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 7 مهر 96 ، کدمطلب : 289858 ، www.ana. ...
شهادت شهید حججی تکرار حماسه کربلا و عرفان عاشورا بود
فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس، حضور قامت بی سر ولی استوار شهید حججی در کشور را عاشورا در عاشورا و کربلا در کربلا توصیف کرد و افزود: حججی شیفته و مطیع ولایت بود و کار به جایی کشید که رهبر معظم انقلاب سحرگاه به دیدار او شتافت و بر پیکرش بوسه زد. وی اخلاص، نیت پاک، حرکت به موقع به سمت دشمن و نیازی که کشور به حججی داشت را چهار عامل عزت یافتن شهید حججی عنوان و ابراز کرد: شهادت شهید حججی تکرار ...
عاشورا بزرگترین آیه و حجت خدای متعال در تمام تاریخ است
یاران و خویشاوندانِ حضرت در مدینه و مهیا بودن شرائط، در آنجا دست به شمشیر نمی برند و استانداری مدینه را تصرف نمی کنند! چرا که می دانستند از لوازم اولیه ی تشکیل حکومت یعنی همراهی مردم بهره مند نیستند بلکه می خواستند به مردم اعلام کنند که اسلام به قرائت ادبیات نفاق نیز در معرض تهدید و نابودی است و فرزند رسول خدا به عنوان وارث آرمان بعثت در معرض خطر جانی و قتل است چون ایشان (ع) با توجه به علم الهی که در ...
کشورهای اسلامی نباید تجزیه شوند/ داعش طعم تلخ شکست را خواهد چشید
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، به علمی شدن الگوی جدیدی از ایمان و مقاومتی که در ذهن ها و تاریخ ما بود اشاره کردند و افزودند: ما در صحنه، عاشورا، بدر، احد و خیبر را دیدیم. ایشان بابیان اینکه اگر دفاع مقدس هیچ چیز نداشت، فرماندهان بزرگ، جوانان رشید، جانبازان عزیز، آزادگان و خادمان بسیج تربیت شده بودند کافی بود. رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزودند: ما در ...
شگردهای رسانه ای نظام سلطه و شبکه همکار آن در بازتاب نهضت عاشورا/ بخش نخست
تأثیر ولایت معنوی امام حسین(ع) بر آحاد مردم به ویژه جوانان و خنثی شدن نقشه های ابتذال و انحراف اخلاقی آنها؛ • فراتر بودن محتوای رسانه های عاشورایی از صرف یک آداب و رسوم سنتی و تناسب آن با نیاز ها و مسائل روز(همچون مفاهیم مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم )؛ • ارائه کهن الگوهای نهضت عاشورا در رسانه های مرتبط با نهضت سیدالشهدا(ع) و نقش تربیتی این الگوها در هویت مخاطبین؛ قابل رقابت ...
سبک عزاداری لُری خرم آبادی از میراث گران قدر این خطه است
...> شعر را به صورت قریحه ای از مقطع راهنمایی شروع کردم اما در ایام جوانی که مقارن با دوران طلایی دفاع مقدس بود، شاعری را به صورت جدی آغاز و ادامه دادم. دوست دارید مردم شما رو مداح و مدیحه سرا صدا بزنن یا شاعر؟ فرقی نمیکنه، محتوای اثر مهم تر از اینه که چی آدم رو صدا کنن. اینکه شما بتونی با ارائه یک اثر، تاثیری بر مخاطب بذاری مهمه، حالا شاعر صدا بزنن یا مداح از نگاه من مهم نیست چرا ...