مسئول بسیج رسانه هرمزگان: مسئولان قدر جایگاه شان را بدانند
سایر منابع:
سایر خبرها
جباری: شرکت توسعه گردشگری در هرمزگان احیا می شود
به گزارش جنوب ایران، احمد جباری رئیس هیات مدیره شرکت توسعه گردشگری ایران در گفت وگو با خبرنگار فارس در بستک در خصوص برنامه و اهداف این شرکت سخن گفت که با هم می خوانیم. در خصوص شرکت توسعه گردشگری ایران توضیح مختصری بفرمایید ؟ شرکت توسعه گردشگری ایران بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور است؛ بنده به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت هستم، در استان هرمزگان در گذشته ها
هرمزگان فعال ترین مرز ترانزیتی کشور
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور جایگاه نخست ترانزیت را کسب کرد. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، داریوش باقر جوان با بیان اینکه در 3 ماه نخست سال هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور جایگاه نخست ترانزیت کالا را کسب کرد، گفت: بندرشهید رجایی با کسب 29 درصد از مجموع ترانزیت کالا های ورودی، مهم ترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.
وزش باد شدید در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرقی کشور
رخ خواهد داد. مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه در حاشیه جنوبی دریای خزر دمای هوا چهار تا شش درجه خنک خواهد شد و دریای خزر مواج پیش بینی می شود. در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده، باران و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.همچنین سواحل شرقی دریای عمان در روزهای آینده مواج خواهد
لزوم تسریع در روند احداث بزرگراه شیراز-فسا-داراب
به گزارش اقتصاد آنلاین ، خیرالله در بازدید از پروژه های راهسازی فارس در خصوص بزرگراه شیراز-فسا- داراب-گهکم گفت: این محور موجب ارتباط استان فارس با استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و از این نظر یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور محسوب می شود. وی طول این پروژه را 350 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 280 کیلومتر این محور در استان فارس قرار دارد که از این میزان 150 کیلومتر آن
تهیه طرح تفصیلی شهر جدید علوی
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طرح تفصیلی شهر جدید علوی، توسط شرکت شهرهای جدید و با نظارت راه و شهرسازی هرمزگان در دست تهیه است. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، غلامحسین شیری ضمن اشاره به این موضوع که طرح جامع شهر جدید علوی در سال 1392 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، افزود: شهرجدید علوی در موقعیت 22 کیلومتری شمال غربی بندرعباس با اهداف جذب سرریز جمعیتی از
تولد کودک در شناور مسافری در مسیر هرمز به بندر شهید حقانی
به گزارش جنوب ایران به نقل از روابط عمومی بنادر شهید باهنر و حوزه شرق هرمزگان، زن بارداری که در روز سه شنبه و در مسیر هرمز به بندرعباس با شناور مسافری وفا در حرکت بود، در بین راه با درد زایمان مواجه شد که با همکاری مهماندار شناور "خانم عادلی" کودک به سلامت به دنیا آمد. در حال حاضر، مادر و فرزند در سلامت کامل بسر می برند. در سال های اخیر، وجود مهمانداران زن در شناورهای مسافری
فولاد هرمزگان به سودهی رسید
به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان سال منتهی به 29/12/1396 با حضور 98 درصد اعضا روز چهارشنبه 13تیرماه 1397 در هتل هرمز بندرعباس با حضور هیات مدیره، نماینده بورس و سهامداران این شرکت برگزار شد. در این مجمع پس از ارائه گزارش عملکرد شرکت فولاد هرمزگان از سوی مدیرعامل این شرکت، صورت مالی این شرکت به تصویب رسید. همچنین در این مجمع به ازای هر سهم 16 ریال سود تقسیم شد. در پایان نیز روزنامه های گسترش صمت و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت برای درج آگهی ها انتخاب شدند. جایگاه فولاد هرمزگان در صنعت کشور در ابتدای این مجمع مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به ارائه گزارشی از فعالیت این شرکت در سال مالی منتهی به 29/12/96 پرداخت. فرزاد ارزانی در ابتدای این گزارش با اشاره به زیان انباشته ای که این شرکت در سنوات گذشته داشته است، عنوان کرد: شرکت فولاد هرمزگان با 338 میلیارد تومان زیان انباشته مواجه بوده است که تا پایان سال 96 قادر شده با 440 میلیارد تومان سود، زیان خود را پوشش دهد و به سوددهی برسد. ارزانی در ادامه با اشاره به جایگاه صنعت کشور عنوان کرد: در سال گذشته شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان فولادی موفق شد میزان 8.16%از تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص دهد. این مجموعه توانست با تولید 1،525،540 تن آهن اسفنجی و 1،437،325 تن تختال در سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال 95 ، 19% رشد در تولید آهن اسفنجی و 24% رشد در تولید تختال و همچنین در زمینه فروش(داخلی و صادرات) رشد 23 درصدی در مقایسه با سال 95 را ثبت کند. مهمترین دستاوردهای فولاد هرمزگان وی همچنین با اشاره به مهترین دستاوردهای این شرکت در سال 96 خاطرنشان کرد: کسب گواهینامه تعهد به تعالی دو ستاره از بنیاد مدیریت کیفیت اروپا EFQM ، کسب گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 90001:2015 ، کسب گواهینامه راهنمایی برای آموزش بر اساس ISO 10015:1999 و کسب تقدیرنامه و تندیس صادر کننده نمونه استانی برای سومین بار جزو افتخارات شرکت در سال 96 بوده است. مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان همچنین با اشاره به بخشی از دستاوردهای حوزه بهره برداری درسال 1396 گفت: شرکت فولاد هرمزگان دستاوردهای مهمی در حوزه های بهره برداری داشته است که از جمله مهمترین آنها دستیابی به رکورد تولید سالیانه آهن اسفنجی به میزان 1،525،540 تن، کاهش مصرف آب مجتمع از 3.41 مترمکعب بر تن تختال در سال 95 به 3.12 مترمکعب بر تن تختال در سال 96 ،کاهش مصرف برق مجتمع از 1060کیلووات ساعت بر تن تختال در سال 95 به 1025 کیلووات ساعت بر تن تختال در سال 96، کاهش مصرف گاز مجتمع از 11.9گیگا ژول بر تن تختال در سال 95 به 10.7 گیگا ژول بر تن تختال در سال 96، دستیابی به رکورد تولید سالیانه تختال به میزان 1،437،325 تن در سال 96 و تحقق 106 درصدی برنامه تولید تختال، دستیابی به رکورد تعداد ذوب ریخته گری شده روزانه به تعداد 48 ذوب، کاهش مصرف الکترود در کوره های قوس الکتریکی از 2 کیلوگرم بر تن مذاب در سال 95 به 1.98 کیلوگرم بر تن مذاب در سال 96، کاهش مصرف نسوز از 8.48 کیلوگرم بر تن مذاب در سال 95 به 7.66 کیلوگرم بر تن مذاب در سال 96 و نصب و راه اندازی کمپرسور دوم واحد اکسیژن در جهت تداوم تولید گاز های صنعتی و به حداقل رساندن توقف ناشی از عدم ارسال گاز های صنعتی به واحدهای تولیدی اشاره کرد. رشد تولید فولاد هرمزگان ارزانی در زمینه رشد تولید شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد: در سال گذشته میزان تولید محصول نهایی شرکت به بیش از 1،437،325 تن رسید که نسبت به سال 1395 با افزایش 24 در صدی همراه بوده است. وی به دستاوردهای حوزه فروش نیز اشاره کرد و گفت: حضور در جمع 100 شرکت برتر داخلی به لحاظ کسب درآمد، رشد 68 درصدی فروش محصول تختال در بازار داخلی نسبت به سال 1395، رشد 10 درصدی فروش محصول تختال در بازارهای جهانی نسبت به سال 1395، رشد 23درصدی فروش محصول تختال در بازارهای داخلی و صادراتی نسبت به سال1395 و دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان در سطح کشور جزو مهمترین دستاوردهای واحد فروش بوده است. همچنین مقدار فروش صادراتی و داخلی شرکت در مقایسه با دوره مشابه قبل به ترتیب رشد 10درصدی و 68درصدی را نشان می دهد. همچنین مقدار کل فروش 23درصد رشد نسبت به سال 1395 را نشان می دهد. عملکردهای اجتماعی، زیست محیطی ایمنی و بهداشتی مدیرعامل شرکت هرمزگان در ادامه به عملکرد اجتماعی و بهداشتی شرکت نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد شرکت در این خصوص با نگاه به حل مسائل اجتماعی استان هرمزگان با کمک به موسسات عام المنفعه و همکاری با نهادهای خیریه جهت ارتقای رفاه عمومی بوده است که اهم اقدامات که در این راستا انجام شده است می توان به مشارکت در گلریزان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و همکاری با ستاد دیه استان هرمزگان، برگزاری مسابقات و ورزش های همگانی و کمک به باشگاه های فرهنگی و ورزشی در سطح شهر بندرعباس، کمک به توسعه فضای سبز در شهر بندرعباس و مسکن مهر کارکنان و توزیع غذای بسته بندی بین خانواده های نیازمند با همکاری کمیته امداد استان هرمزگان اشاره کرد. همچنین در زمینه افزایش سطح بهداشت کارکنان می توان به کنترل سلامت آب آشامیدنی، مواد غذایی و پروتئینی مورد مصرف در رستوران، انجام آزمایشات دوره ای مواد غذایی به منظور حصول اطمینان از سلامت آن، پیگیری تحقق استانداردهای بهداشتی در فضاهای اداری،صنعتی و مراکز طبخ، انجام معاینات پزشکی دوره ای جهت کلیه کارکنان، اندازه گیری انواع عوامل زیان آور محیط های کاری و تعیین پروژه های کنترلی مربوطه به واحدهای ذیربط و تشکیل کمیته های سلامت و بیماری های خاص و پایش آنها اشاره کرد. ارزانی به اهم اقدام های ایمنی نیز اشاره کرد و گفت: پیاده سازی سیستم مدیریت ریسک در حوزه بهره برداری، پیاده سازی نظام مشارکتی کارت سبز (گزارش شبه حوادث)، تشکیل کمیته ارتقای ایمنی واحد بهره برداری و پیمانکاران و برگزاری جلسات مربوطه، ارتقای سطح توانمندی کادر آتش نشانی از طریق برگزاری دوره های تخصصی (کار در ارتفاع، غواصی و... )، تدوین گردشکار مدیریت ضایعات، ممیزی داخلی سیستم ایزو 45001 جهت شناسایی عدم انطباق ها، بازنگری و تکمیل دستورالعمل های ایمنی تخصصی فعالیت ها پایه و تکمیل و به روزرسانی HSE Plan پیمانکاران اشاره کرد. ارزانی به اقدام های زیست محیطی شرکت فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: نصب و راه اندازی سامانه پایش لحظه ای غبار روی استک دیداستینگ و انتقال اطلاعات مربوطه بصورت آنلاین به سازمان محیط زیست، استفاده از آب تصفیه شده پساب بهداشتی جهت آبیاری فضای سبز از ابتدای سال 1396، رفع مغایرت های پساب بهداشتی و صنعتی ناشی از عملکرد نامناسب تصفیه خانه های صنعتی فولادسازی، مدیریت ضایعات تولید شده از طریق انتقال به موقع و کاهش اثرات زیست محیطی و کسب لوح چهارمین جشنواره زیباترین و مناسب ترین فضای سبز شهری در بخش صنایع مهمترین اقدام های زیست محیطی بودند که شرکت در سال 96 انجام داده انجام داده است. طرح های توسعه ای مدیرعامل فولاد هرمزگان به طرح های توسعه ای فولاد هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: با نگاهی اجمالی به برنامه های آتی در جهت توسعه کارخانه می توان به مواردی چون قرارداد طرح توسعه 3 میلیون تن فولاد هرمزگان در سال 96 با کنسرسیوم SMS-IRITEC و افزایش ظرفیت فولاد سازی فعلی از 1.5 میلیون تن به 1.8 میلیون تن همراه با احداث فولادسازی جدید به ظرفیت 1.2میلیون تن شامل یک کوره، دو عدد کوره پاتیلی، یک خط ریخته گری، احداث واحد اکسیژن، احداث آب شیرین کن دریا، احداث واحد آهک و احداث پست برق اشاره کرد. اهداف و برنامه های سال 97 ارزانی در پایان به اهداف و برنامه های سال 97 نیز اشاره کرد و گفت: رشد درآمد از طریق افزایش فروش محصولات با تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالاتر و افزایش درآمد با تمرکز بر صادرات، ارتقای بهره وری از طریق مدیریت هزینه ها و بهای تمام شده، افزایش رضایت مشتریان از طریق ارائه محصولات با قیمت مناسب و با کیفیت مطلوب و همچنین توسعه تعاملات در حوزه های تجاری و تأمین پایدار و تحویل به موقع نیاز مشتری و توسعه سبد محصولات، ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، ارتقای عملکرد زیست محیطی و ارتقای ارتباطات اثربخش با جامعه و تصویر بیرونی شرکت، طراحی و توسعه محصولات جدید، توسعه ظرفیت های تولیدی و پشتیبانی و کاهش انحرافات زمانی و هزینه ای پروژه های اجرایی، افزایش سهم فروش در بازارهای صادراتی کنونی و توسعه بازارهای جدید و ارتقای روابط با مشتریان داخلی و خارجی، افزایش کمیت، کیفیت و تحویل به موقع محصولات، بهینه سازی مصارف عمده و ارتقای زیرساخت های پشتیبانی فنی تولید، تأمین اقتصادی پایدار، با کیفیت و به موقع اقلام استراتژیک، توسعه نظام بومی سازی و حمایت از تولیدات کیفی داخلی، ارتقا و توسعه زیرساخت های حوزه مالی و ایجاد نظام گزارش گری مالی مبتنی بر IFRS ، افزایش مشارکت کارکنان در نظام های تحولی و ارتقای تعالی سازمانی و ارتقا و توسعه زیرساخت های فیزیکی و امنیت اتوماسیون صنعتی و سیستم های اطلاعاتی جزو برنامه هایی است که در سال 97 شرکت به دنبال آن است. رییس هیات مدیره شرکت فولاد هرمزگان : استفاده از تمام ظرفیت فولاد هرمزگان مهمترین عامل سوددهی در حاشیه این مجمع امیرحسین نادری رییس هیات مدیره شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد: یکی از مهمترین دلایل سوددهی شرکت فولاد هرمزگان به این مسئله برمی گردد که این شرکت در سال گذشته قادر بود از حداکثر ظرفیت های موجود در شرکت بهره بگیرد و از سوی دیگر توانسته است قیمت تمام شده خود را کاهش دهد و به حداکثر برساند. نادری در ادامه افزود: با توجه به قیمت های جهانی نیز به نظر می رسد که شرکت در سال 97 نیز به سودآوری بیشتری نیز دست پیدا کند. وی با اشاره به بازار شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد: بازار این شرکت به دو دسته بازار داخلی و خارجی تقسیم می شود که البته به دلیل تحریم ها در سال پیش رو، بیشتر نیاز داخل مدنظر قرار گرفته است و از آنجا که امکان واردات محصولات مشابه وجود ندارد این می تواند فرصتی طلایی برای تولیدکنندگان داخل کشور باشد. ما معتقدیم که بازار ایران متعلق به ایرانی هاست. نادری در پاسخ به این پرسش که با توجه به رویکرد صادرات محور فولاد هرمزگان آیا رویکرد تامین داخل با توجه به اشباع بازار همچنان می توان این شرکت را نیز در سال 97 به سوددهی برساند، گفت: در حال حاضر حاشیه سود بازار داخل بیشتر از قبل شده است . ...
وقوع تندباد در استان های ساحلی خزر و افزایش دما در تهران
دو تا سه روز آینده در ارتفاعات سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران دور از انتظار نیست. مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین در مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید وجود دارد که در شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل با توفان شن و گرد و خاک همراه است. به گفته وی در دو تا سه روز آینده در سایر مناطق کشور، آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. ** وضعیت هوای
هرمزگان توان خنثی سازی نقشه های دشمن در جنگ اقتصادی را دارد
قابل تصور این استان در عرصه نبرد اقتصادی با دشمن استفاده کنند. وی اضافه کرد: مدیران هرمزگان حس دوران دفاع مقدس را دارند و از هیچ کوششی برای موفقیت و پیروزی دریغ نمی کنند. وی ادامه داد: ملت مسلمان ایران در عرصه نبرد نظامی دوران دفاع مقدس به خوبی با تهدیدها مقابله کرد و اکنون نیز توان آن را دارد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان یادآور شد: میز صادرات کالایی
17 بندر کوچک در هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می شود
اقتصاد دریا پایه، توسعه زیرساخت های دریایی و بندری و رونق معیشت ساحل نشینان را با جدیت پیگیری می کند. عفیفی پور خاطر نشان کرد: سال گذشته 9 اسکله شناور گردشگری براساس استانداردهای جهانی، با نظارت یک موسسه رده بندی ایرانی و توسط متخصصان و مهندسان داخلی طراحی، در بنادر هرمزگان ساخت و نصب شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: این اقدام گامی بزرگ در راستای تحقق سیاست های کلان
نشست مشترک بین مدیران راه آهن ج.ا.ا و فولاد هرمزگان
به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، تشکیل جلسه بین مدیران راه آهن و شرکتهای حمل و نقل ریلی وابسته به صندوق پس انداز راه آهن متشکل از آقایان (احمدی مدیرکل بازرگانی و بازاریابی، پورفخری مدیرکل راه آهن هرمزگان و آقایان سیاووشی و فروزش و نظری مدیران عامل شرکتهای صندوق پس انداز راه آهن) با مدیرعامل و معاونین فولاد هرمزگان در سالن اجتماعات کارخانه فولاد تشکیل و بحث و بررسی و تصمیم گیریهای موثر و مناسب در جهت افزایش عملکرد ریلی فی مابین و حمل مواد مصرفی کارخانه فولاد از معادن توسط راه آهن و همچنین حمل محصولات کارخانه فولاد به سایر مقاصد مورد نیاز اتخاذ گردید. ...
اجرای طرح آسمانی ها در بیش از 90 درصد از کانون های هرمزگان
به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، حجت الاسلام احمد پهلوانی در آیین افتتاحیه طرح آسمانی ها ویژه غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهر هشتبندی بخش توکهور شهرستان میناب، از اوقات فراغت به عنوان بهترین فرصت برای ایجاد بستری مناسب و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به برنامه های کانون های فرهنگی مساجد نام برد و بیان کرد: کانون ها باید با برنامه ریزی جامع و دقیق
فیلم/ لحظه غرق شدن لنج باری در نزدیکی بندرلنگه
غرق شدن یک لنج باری ایرانی در نزدیکی بندرلنگه هرمزگان
رونق صادرات دام زنده از بندرلنگه به قطر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از صادرات دومین محموله دام زنده از طریق این بندر به مقصد بندر الرویس کشور قطر خبر داد. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، قاسم عسکری نسب ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن امکانات لازم در بندرلنگه و رونق تجارت دریایی، 300 رأس گوسفند به مقصد بندر الرویس کشور قطر بارگیری و صادر شد. وی افزود: صادرات این محموله دام زنده با
شکارچی متخلف در حاجی آباد دستگیر شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حاجی آباد از دستگیری یک متخلف صید در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شاه مراد جعفری گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حاجی آباد یک شکارچی متخلف را دستگیر کردند. وی افزود:این متخلف در تعقیب حیوانات وحشی و حمایت شده منطقه طارم دستگیر شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حاجی آباد گفت: از این شکارچی یک قبضه اسلحه گلوله زنی کشف شد.
شناسایی 35 نقطه حادثه خیز در جاده های برون شهری هرمزگان
فرمانده پلیس راه هرمزگان از شناسایی 35 نقطه حادثه خیز در جاده های هرمزگان خبر داد. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ اسفندانی با بیان اینکه تاکنون 35 نقطه حادثه خیز در جاده های هرمزگان شناسایی شده است، گفت: مشکل سه نقطه با عریض کردن جاده و اجرای برنامه های زیرساختی رفع و 32 نقطه نیز با نصب تابلو و علایم رانندگی آشکار سازی شده است. وی افزود: بیشترین نقاط حادثه خیز در جاده
صدور بیش از 2 هزار گواهینامه دریانوردی در هرمزگان
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: امسال 2 هزار و 234 گواهینامه دریانوردی در هرمزگان صادر شده است. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسماعیل مکی زاده با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال 2 هزار و 234 فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده است، گفت: از این تعداد هزار و 766 فقره گواهینامه اصلی (گواهینامه تعیین سمت در شناور) و 468 فقره مربوط به گواهینامه های جانبی
فشار اشتغال کشور روی منابع آب
فناوری ها بروند. این کارشناس صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین مشکل حوزه آب را نبود توسعه پایدارمی داند و می گوید: نسل های آینده را در تصمیمات خود در نظر نمی گیریم و بنا به اقتضای امروز تصمیمات را اتخاذ می کنیم. برای مثال در زمانی که کارخانه فولاد مبارکه را احداث کردند اگر آینده را می دیدند، آن کارخانه را در هرمزگان که کنار دریاست، احداث می کردند. در این شرایط خیلی از مشکلات
اجرای طرح آسمانی ها در بیش از 90 درصد از کانون های هرمزگان
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، حجت الاسلام احمد پهلوانی در آیین افتتاحیه طرح آسمانی ها ویژه غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهر هشتبندی بخش توکهور شهرستان میناب، از اوقات فراغت به عنوان بهترین فرصت برای ایجاد بستری مناسب و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به برنامه های کانون های فرهنگی مساجد نام برد و بیان کرد: کانون ها باید با برنامه ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیت
شهروند مشارکت جو، نتیجه نگاه مدیر کلان نگر است
فرماندار شهرستان قشم گفت: شهرداری در قامت یک نهاد مدنی با نگاهی جامع و مردم محور می تواند به تربیت شهروندانی مشارکت جو و همراه در مسیر پیشرفت و توسعه کمک کند. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا نصری در آئین تقدیر از برگزیدگان مسابقات فرهنگی ویژه روز شهرداری با بیان اینکه؛ توسعه شهری تنها با فعالیت عمرانی محقق نمی شود، افزود: مدیران کلان نگر می توانند با استفاده از ظرفیت شوراهای
ساحل نشینان مهمان کویرنشینان
تیم شهرداری بندرعباس در چارچوب هفته نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه های کشور مهمان تیم ایفا اردکان است. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، تیم شهرداری بندرعباس در چارچو هفته نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه های کشور از ساعت 21 فردا( پنجشنبه) به مصاف میزبانش تیم ایفا اردکان می رود. در جدول رده بندی تیم شهرداری بندرعباس با کسب 20 امتیاز دوم است و تیم ایفا اردکان
صدور مجوز تاسیس موزه برای مجموعه داران خصوصی هرمزگان
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از ساماندهی موزه ها و مجموعه داران خصوصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس نوروزی با اعلام اینکه موزه ها و مجموعه داران خصوصی در هرمزگان ساماندهی و دارای مجوزمی شوند، گفت: مدیریت، ساماندهی و صدور مجوز برای مجموعه داران خصوصی موجب معرفی و ارتقای سطح کیفی و کمی مجموعه داری در استان می شود. وی افزود: این موزه
محکومیت 663میلیونی واحدهای صنفی متخلف
صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام :در سه ماهه نخست سال به منظور تشدید نظارت بر بازار گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان هرمزگان انجام شد که در این رابطه واحدهای صنفی متخلف شناسایی و به 663 میلیون ریال محکوم شدند. مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در این رابطه گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی در دو نوبت صبح و عصر در سه ماهه نخست سال در محور راستای حمایت از حقوق عامه مردم و تشدید نظارت و بازرسی با
اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار هرمزگان
صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف باید نظارت لازم را بر بازار انجام دهند. فریدون همتی در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان با بیان اینکه اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف باید نظارت لازم را بر بازار انجام دهند، عنوان کرد: در کنار نظارت اتحادیه ها، دستگاه های اجرایی مسئول نیز نظارت و بازرسی از بازار را انجام می دهند اما کارها باید با تکیه بر خود
اجرای طرح دریابست؛ حفاظت از آبزیان خلیج فارس
سنجی از بهره برداران در زمان اجرای طرح دریا بست و پس از آن، نشان می دهد این طرح موفق بوده است. به گزارش اداره کل شیلات استان گرچه در شیوه اجرای طرح، مشکلاتی از جمله کاهش کنترل ها به ویژه درصیدگاه های مشترک با استان های خوزستان و هرمزگان، مشکلات بیمه ای و درآمدی صیادان وجود داشت با این حال، شرکت کنندگان درنظرسنجی معتقد بودند اجرای دریا بست در بلند مدت تاثیر مثبت در اقتصاد صیادی خواهد داشت
تأکید بر مدیریت ایمن پسماند و فاضلاب بهداشتی درمانی در کارگاه آموزشی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر غلام رحیمی، گفت: این دوره آموزشی که به همّت واحد سلامت محیط و کار و با حضور کارکنان بیمارستان، کارشناسان و نگهبان های مراکز بهداشتی درمانی برگزار شد، اهدافی نظیر آموزش و ارتقای آگاهی کارکنان در خصوص ترکیب، کمیّت و ویژگی های پسماند، اصول کلی تفکیک، ذخیره سازی و حمل پسماند از محل تولید تا دفع و هم چنین فناوری های بی خطرسازی پسماند در مراکز
خانواده ها نقش مهمّی در پیشگیری جوانان به مصرف سوء مواد مخدر دارند
به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این کارگاه آموزشی، محمد جاودان، مسئول بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان با اشاره به عوامل گرایش به مصرف مواد مخدر در جوانان و نوجوانان گفت: هدف از برگزاری این کارگاه، شناسایی تأثیر عوامل خانوادگی بر گرایش افراد به مصرف موادمخدر به شیوه کیفی و پیشگیری از بروز این عوامل و ساختار خانواده ها می باشد. جاودان با اشاره به
آغاز برداشت انجیر از سطح 4 هکتار از اراضی بشاگرد
به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، احمدی تصریح کرد: پیش بینی می شود در واحد سطح 2 تن در هکتار؛ به میزان 8 تن میوه انجیر برداشت و روانه بار گردد. وی با بیان اینکه سطح زیرکشت و تولید انجیر در بشاگرد نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است تشریح کرد: بیشترین سطح کشت انجیر در بخش گوهران روستاهای درشهر، کاهکن، پاهتک و گوهران می باشد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد خاطرنشان کرد: این محصول به قیمت هرکیلوگرم چهارتا پنج هزار تومان به فروش می رسد.
افزایش ظرفیت انتقال فرآورده های نفتی در منطقه خلیج فارس
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون فنی منطقه خلیج فارس در خصوص نصب این روان کننده گفت : این سه دستگاه پمپ روان کننده در مسیر خروجی مراکز انتقال نفت و بعد از تراپ خروجی نصب و به خط انتقال تزریق شد. محمد مهدی جامعی بااشاره به اقدامات انجام شده درخصوص افزایش انتقال فرآورده های نفتی افزود : افزایش نقاط آلارم و توقف دمای روغن توربوپمپ ها به میزان 5 درجه فارنهایت ، نصب سه دستگاه پمپ
بازارچه محلی در روستای باغو از توابع شهرستان بندرعباس احداث می شود
به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی سالاری در بازدید از محل احداث بازارچه محلی روستای باغو از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس، عنوان کرد: روستای باغو از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس با 157 خانوار ، بالغ بر 553 نفر جمعیت دارد که عمده فعالیت آنها دامپروری است. وی ادامه داد: بازارچه روستایی باغو با هدف اشتغالزایی و تامین مایحتاج این روستا و سایرین با اعتباری بالغ