سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۱۰:۵۷Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
جماران ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۱:۲۹

تنهایی نواب

به گزارش ایرنا، حسینیه نواب از جمله بناهای تاریخی در شهر بیرجند است که بنا به آنچه مورخان بر کتیبه سردر آن نگاشته اند اولین خشت بنای آن در سال 1001 هجری قمری به دستور امیرزاده خاتون ملقب به بی بی نواب که از بانوان معتقد در خاندان خزیمه بوده بنا شده است. این بنا در تاریخ اگرچه همواره از طبقات گوناگون رجال سیاسی، نظامی و کسبه پذیرایی کرده اما آنچه بی بی نواب در نیت خیر خود به دنبال آن بوده، ساختن فضایی برای برپایی عزای امام حسین (ع) است. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)