سایر منابع:
سایر خبرها
فاطمه معتمد آریا از حواشی زندگی اش می گوید (2)
تئاتر شهر نمی توانستم کار کنم، نه من بلکه تمام بازیگر ان... در این مدت فقط گروه خاصی می توانستند آن جا بروند. حالا مرا در نظر بگیرید؛ در اوج تحولات حرفه ای ام و اشتیاقم به استفاده از دزسی که خوانده بودم، چه کار باید می کردم؟ یا باید از ایران می رفتم یا باید کارم را به چیز دیگری تبدیل می کردم و من دومی را انتخاب کردم؛ یعنی از تئاتر وارد سینما شدم. حدود سال 58. نه، سال 60، چون تا ...
جاذبه های گردشگری نطنز آماده میزبانی از مسافران و میهمانان نوروزی/ تصاویر
(ع) ابیازن یکی از اماکن معتبر و واجب التکریم در سطح شهرستان نطنز آستان مقدس سلطان حسین (ع) در 14 کیلومتری مرکز شهرستان و در منطقه ابیازن در کنار آزاد راه کاشان –نطنز-اصفهان است که بنا به روایات معتبر فرزند بلافصل امام هادی (ع) و عموی بزرگوار امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) می باشند. * مسجد جامع نطنز در ورای باغستان های مرکز شهر نطنز مناره ای سر به فلک کشیده و ...
حمید سپیدنام متولد منچستر انگلیس
ارتباط خاص بگیرم و با ارائه قوی خود را متفاوت از دیگران نشان دهم. خیلی از همایش ها را هم می رفتم و سخنرانی می کردم؛ حتی شاید بدون هزینه؛ آن هم فقط به خاطر این که در همایش ها دیده شویم و کاری کنیم تا چهره در ذهن ها بماند. چون اعتقاد داشتم قابلیت های خاصی برای تبدیل شدن به برند را دارم؛ مثلا و با استفاده از این برند شخصی،می توانم به راحتی محصول یا خدمات ام را بفروشم. در واقع می خواهم بگویم که از ...
پیشینه تاریخی و کلامی هزاره گرایی مسیحی
زمانی خاص منشأ تحولات ودگرگونی های چشمگیری واقع شوند، در حالی که همان آموزه ها در زمانی دیگر بی اثر شده یا مورد غفلت قرار گرفته اند. همچنین برخی محققان برآنند که بخش یا عناصری از پیکره باورهای دینی از آغاز پیدایش یک دین خاص پدید نیامده اند، بلکه در مقطعی معین از تاریخِ آن دین ظاهر شده و بنابراین نمی توانند ناظر به تمامی گذشته آن دین باشند. در مقابل این دیدگاه نیز دیدگاه دیگری وجود دارد که معتقد است ...
ستارگان متفاوت تویتر و فیسبوک در عربستان!
سال 2013 ایراد شد، مردم را به جنگ علیه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه فراخواند. یک بار نیز او را مجبور کردند نظر خود را در خصوص اظهاراتی که در دفاع از بن لادن و القاعده سر داده بود، تغییر دهد. احمد الشقیری 2٫ احمد الشقیری (شیخ نازنین) احمد الشقیری به عنوان “شیخِ نازنین” معروف است. وی، یک دهه پیش با ظهور در یک برنامه تلویزیونی معروف شد. در این برنامه تلویزیونی، وی ...
خوشمزه ترین غذاهایی که باید در سفرهای نوروزی بچشید+تصاویر
این استان زیبا و تاریخی را تشکیل می دهد. همچنین باقلوای سه رنگ، شیرینی پادرازی، شیرینی نخودی، شیرینی بادومی، شیرینی برنجی، شیرینی نون چایی، شیرینی نازک پسته ای، شیرینی نان چرخی و شیرینی بادامی لذیذترین و معروف ترین شیرینی هایی هستند که در این خطه از کشور تهیه و سوغاتی مطلوب برای عزیزانتان خواهد بود. بیشتر بخوانید: شیرینی های سنتی استان قزوین استان اصفهان بریانی ...
هرمز جزیره عجایب 70 رنگ/جزیره ای که باید آن را قبل از مرگ دید
خاکش خوراکی است و مردم محلی از خاک سرخ آن به عنوان ادویه در طبخ ماهی و نان و تهیه ترشی، مربا و سُس استفاده می کنند. جزیره هرمز مانند صدفی با 14.9 کیلومتر مربع در جنوب شرقی بندرعباس و در میان آب های خلیج فارس قرار گرفته است. سطح جزیره هرمز را طبقات رسوبی و آتشفشانی تشکیل داده است. طبقات نمکی نیز به صورت تپه هایی قسمت اعظم جزیره را پوشانده اند و اغلب از جنس نمک طعام هستند. بلندترین نقطه آن ...
نوروز امسال کجا بریم؟
سوی یونسکو به عنوان یکی از اعجاب انگیزترین قنات های جهان شناخته شده است. قلعه شهر وزوان معروف به خانه اعظمی ها متعلق به دوران قاجار نیز از آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی وزوان و مورد توجه گردشگران است. این بنا با 56 هزار متر مربع وسعت در یکی از محله های قدیمی و مرکزی شهر وزوان در مجاورت شهرستان میمه قرار دارد. در ساخت این بنا از سنگ، خشت و گل استفاده شده که با وجود گذشت بیش از یک ...
تلالو نگین کویر در خراسان جنوبی چشم نواز گردشگران نوروزی
...> این آبگرم از جمله جاذبه ها و قابلیتهای گردشگری استان است که در فاصله حدود 20 کیلومتری شمال شرقی شهر فردوس واقع می باشد و با خواص طبی درمانی اعجاب انگیزش سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. * روستای شگفت انگیز ماخونیک: این روستا یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان می باشد که در فاصله 78 کیلومتری شرقی شهر سربیشه در مسیر جاده سربیشه - درح قرار دارد. ماخونیک به لحاظ ...
قلعه ای که نیمی از آن مهریه زنان است/ طرق رود جاذبه ناشناخته کشه
گردشگری اصفهان در گوشه و کنار شهرستان های این استان مغفول مانده است؛ جاذبه های دیدنی طرق رود به ویژه قلعه باستانی این روستا که نیمی از آن مهریه زنان محسوب می شود از جمله این ظرفیت های گردشگری مهمی است که در این گزارش به آن می پردازیم: منطقه نمونه گردشگری طرق رود در فاصله 30 کیلومتری شهر نطنز و 90 کیلومتری مرکز استان اصفهان در دامنه کوه های سر به فلک کشیده کرکس و در جوار منطقه شکار ممنوع ...
مسیحا در عهدین
.... (32) و من ملکوتی برای شما قرار می دهم چنان که پدرم برای من مقرر فرمود تادر ملکوت من از خوان من بخورید و بنوشید و بر کرسی ها نشسته بر دوازده سبط اسرائیل داوری کنید. (33) در بخشی از انجیل متی و در بیان احوالات عیسی مسیح آمده است که وی را قبل از عزیمت به اورشلیم، سه تن از شاگردان او، روی کوهی می بینند که در جامه ای درخشان با موسی و الیاس مشغول گفت و گو است. در همین حین صدایی از ...
از وارک تا ونایی+تصاویر
... قلعه فلک الافلاک معروف ترین اثر تاریخی در شهر خرم آباد به حساب می آید که بر فراز تپه ای مشرف به شهر قرار دارد. این قلعه که به دوازده برجی نیز شهرت دارد، در سده هفتم هجری در دوره اتابکان لر روی خرابه های دژی ساخته شده، که برخی آن را از آثار دوره ساسانی می دانند. قلعه فلک الافلاک در دوره فتحعلیشاه قاجار مرمت شد و برج مرتفعی به آن اضافه شد و از آن به بعد فلک الافلاک نامیده شد. از نکات ...
نوشهر؛ سرزمین تاریخ و طبیعت
به گزارش تابناک مازندران، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، حال و هوای برخی استان های کشور به شکلی خاص تغییر می کنند تا خود را برای میزبانی و پذیرای از میهمانان نوروزی آماده کنند. استان مازندران نیز از آن دسته استان هایی است که مقصد بسیاری از گردشگرانی است که برای تمدد اعصاب و استفاده از زیبایی های طبیعت جنگل و کوه و دریا به این منطقه سفر می کنند. شهرستان نوشهر دارای جاذبه ...
گردش نوروزی و صفای بهار بر بام قزوین/ میزبانی روستاهای نمونه
ازجمله آن هاست. یله گنبد روستای یله گنبد به دلیل دارا بودن چشمه آب گرم، در میان سایر روستاهای استان قزوین از اعتبار بیشتری برخوردار است. یله گنبد یکی از دهات دهستان قاقازان در بخش ضیاءآباد شهرستان قزوین است. چشمه یله گنبد در 15 کیلومتری شمال این ده قرار دارد و راه دسترسی به آن سخت و کوهستانی است. این چشمه در کف دره ای که از آن رودخانه کوچکی عبور می کند و به ...
آیا مُر قانون با نص قانون تفاوت دارد؟
.... این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود. 10- وابستگان به رژیم سابق از قبیل اعضای انجمن های شهر و شهرستان و وابستگان به تشکیلات فراماسونری و هیأت رئیسه کانونهای حزب رستاخیز و حزب نوین ایران و اعضای فعال آنها، نمایندگان مجلسین سنا و شورای ملی سابق و مأموران ساواک. 11- محکومین به خیانت و کلاهبرداری، اختلاس و ارتشاء و غصب اموال دیگران و محکومین به ...
سفرهای عید نوروز با کم ترین درآمد
در رستوران های گران قیمت، 2 یا 3 وعده (بستگی به طول زمان مسافرت و بودجه تان) در رستورانی غذا بخورید که کیفیت غذایش مشهور است، نه اسم و رسم آن! اما خرید کنسرو، همراه داشتن بیسکویت، کیک، پنیر، آب جوش و دم کردن چای، کشمش و... می تواند هزینه شما را بسیار پایین بیاورد. سفر مهم است نه مارک لباس وقت خاص بودن نیست و این به معنای وخامت اوضاع هم نیست. به هر حال شما آنقدر سلامت ...
لذت گردش در شهرستان عجب شیر/ قلعه چای مملو از جاذبه های طبیعی
... بندر رحمانلو از توابع دهستان دیزجرود غربی بخش مرکزی شهرستان عجب شیر، در ساحل شرقی دریاچه ارومیه قرار گرفته است. زمانی که آب دریاچه خشک نشده بود، این بندرگاه از بنادر مهم اسکله ای برای پهلوگیری کشتی ها در دریاچه اکوزیستی ارومیه به حساب می آمد و به داشتن آب شور و لجن های موجود در سواحل شرقی دریاچه ارومیه معروف بود. البته الان هم با اینکه اب دریا خشک شده است ولی به نظر ...
پشت پرده تجارتی میلیونی؛دلال هایی که اسپرم وی.آی.پی خرید و فروش می کنند/ پول بیشتر اسپرم و تخمک خوشتیپ تر
سلامانه : به گزارش میزان،هر دو نفرشان دلشان بچه می خواهد اما مشکل از سینا است. چند سالی است که دوا و درمان کرده اند اما مشکل برطرف نشده است. مرد 34 ساله می گوید همسرم را خیلی دوست دارم و حاضر نیستم به خاطر بچه زندگی ام را از دست بدهم. چند روز قبل سیما همسرم مدعی شد با روش اهدای اسپرم می شود بچه دار شد اما من مخالفت کردم که اسپرم کسی دیگر باعث بچه دار شدن من شود. اصرارهای همسرم باعث شد تا ...
زیبایی های تبریز مسافران را مجذوب می کند/ معرفی نقاط گردشگری
داشتن مساحت زیاد، یکی از زیارتگاه های مهم شهر تبریز به شمار می رود . قرار گرفتن زیارتگاه در منطقه ای نسبتاً پر ازدحام با موقعیت و گردشگری مناسب، باعث رونق هر چه بیشتر این مکان است؛ به طوری که کوه سرخاب (قیزیل سو) به کوه عون بن علی شهرت یافته است . کافی است تا جمعه ای فرا رسد و به قصد ورزش به این کوه بروید تا ازدحام مردم را در این کوه نظاره گر شوید . مردم از زمانهای قدیم برای ...
هزاره گرایی سنت مسیحی
سرویس اندیشه جوان ایرانی به نقل از راسخون ؛ بخش مقالات دینی: نویسنده: دکتر حسین کلباسی اشتری هزاره گرایی مسیحی (2) امروزه هرگاه اصطلاح هزاره گرایی استعمال می شود، معمولاً دیدگاه های گوناگون و متنوعی را قبل و بعد از مسیحیت به ذهن متبادر می کند. واژه هزاره و مشتقات آن پیش از گروه ها و فرقه های هزاره گرا و قبل از آنکه به ویژه در مکاشفه یوحنا (1) مورد استفاده قرار گیرد ...
زنجان برندی ناشناخته در کشور
و پیرامون است. بنابراین استان زنجان نیز برای معرفی خود در بازار رقابتی شهرها و ماندگاری پایدار، در درجه نخست نیاز به شناخت دقیق دارایی ها و منابع موجود خود دارد تا با شناخت کامل و استفاده درست از آنها، بتواند موجبات ارتقای برند شهر خود را میسر کند. البته استان زنجان از پیشینه تاریخی بسیار قدیمی و تمدن بالایی برخودار است که وجود بناهایی همچون گنبد تاریخی سلطانیه و یا قرار ...
موزه آستان قدس رنگین کمان تاریخ/نمایش دست خط ائمه تافرش2500 ساله
قدیریان اشاره کرد. مهمترین خصیصه این تابلو استفاده از تکنیک رنگ روغن روی چرم است که زیبایی خاصی را از خود به نمایش گذاشته است. شکوه آثار نقاشی و هنری اهدایی و وقفی این گنجینه بیشتر به خاطر جمع شدن آثار هنرمندان به نام و برجسته ایرانی و اروپایی از جمله کمال الملک نقاش معروف دوره قاجار، ویلیام جیمز و بی دبلیو لیدر است. وجود 30 اثر نقاشی در سبک های مختلف ناتورالیسم، نگارگری ...
کلات دژ تسخیر ناپذیرایرانی دروازه هایش را بر روی گردشگران گشود
ره آورد سفر از سوغات مشهور شهرستان کلات انواع بافته های رنگارنگ ابریشمین است که در زاوین تولید شده و عشایر کرد با استفاده از این پارچه ها لباس های محلی خاص مردم کرمانج را می دوزند. داشتن نمونه هایی از این البسه زیبا می تواند دلخواه هر گردشگری باشد که به کلات وارد می شود . آبشارهای دره قره سو دره قره سو تقریباٌ در 10 کیلومتری غرب شهر کلات واقع شده است. این منطقه ...
معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان میرجاوه
. صنایع دستی میرجاوه از مهم ترین صنایع دستی این شهرستان می توان به سوزن دوزی، قالی بافی و گلیم بافی اشاره کرد که توسط زنان و دختران هنرمند روستا با نقوش سنتی و قدیمی تولید می شود. انواع زیورآلات زنانه، لباس های بلوچی، لباس ها و پارچه های سکه دوزی و سوزن دوزی شده، قالی، گلیم، خرما و دیگر میوه ها، سوغات روستای لادیز به شمار می آیند. سوزندوزی:یکی از مهمترین هنرهای ...
جزایر دیدنی در امریکای لاتین
شناور یوروز (Uros Floating Islands) در پِرو جزایر شناور یوروز ، مجموعه ای از چهل جزیره ی مصنوعی واقع در قسمت غربی دریاچه ی تیتیکاکای پِرو است. این جزایر، گذرگاه کوتاهی از شهر پِرویان کشور پونو، هستند. مردم این جزیره، نی های توتورا که از ته دریاچه رشد می کنند را به هم بافته و جزیره ایجاد کرده اند. بر اساس افسانه ای محلی، مردمان یوروز ، این جزایر را برای فرار از غارت هندیان مرکز ...
سفر به قلب تاریخ در موزه ها/ روستایی که کمال المک نقاشی کرد
صفوی بود و این شاه به خاطر مادرش توجه خاصی به آن داشت، موزه عباس آبادش در دل طبیعت و موزه باستانی گوهر تپه آن معروف است؛ موزه ای که سابقه مهم ترین و بزرگ ترین اماکن آغاز شهرنشینی را در این نقطه از حاشیه خزر به ده هزار سال پیش می رساند. مجموعه ای از مصنوعات سنگی، گلی و استخوانی با کاربری متفاوت در گوهرتپه گردآوری شده است. دوک، سر دوک، دستاس، هاون های سنگی، پاشنه در، انواع تیغه های سنگی ...
لباس های زنان هرمزگان بیان گر غنای فرهنگی منحصر بفرد منطقه+ تصاویر
داخل پا چاک می دهند که با زیپ و یا دکمه ای دست ساز بسته می شود.دمپای شلوارهای بندری از مچ پا تا روی زانو تزیینات بسیار زیبایی دارد که نسبت به تن پوش ها از تنوع بسیاری برخوردار بوده که زا گذشته تا کنون در بین بانوان جایگاه خود را از دست نداده و به جرات میتوان گفت که از میان لباس های سنتی تنها شلوارهای بندری بقای خویش را حفظ کرده و هر روز با طرح و رنگ جدیدی مورد استفاده زنان سنتی پوش استان قرار می گیرد ...
برندسازی در عصر رسانه های اجتماعی
در دوره فیس بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می دادند. آنها آژانس ها و گروه های خلاق تکنولوژیست ها را به کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است. به گزارش کاوشگران روابط عمومی ، در دوره فیس بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می دادند. آنها آژانس ها و گروه های خلاق تکنولوژیست ها را به کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است . به عنوان یک ویژگی اصلی از استراتژی دیجیتال، شرکت ها در مورد آنچه اغلب محتوای تبلیغاتی (branded-content) نامیده می شود، ریسک های بزرگی انجام می دهند. تفکری که وجود دارد این گونه است: رسانه های اجتماعی به شرکت شما اجازه می دهند از رسانه های سنتی عبور کرده و روابطی مستقیم با مشتریان برقرار کنید. اگر داستان های خوبی به آنها گفته باشید و در زمان درست با آنها ارتباط برقرار کرده باشید، برندتان به قطب جامعه ای از مصرف کنندگان تبدیل می شود. کسب وکارها برای پیگیری این دیدگاه میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، تعداد بسیار اندکی از برندها توانسته اند منافع معناداری برای مصرف کننده به صورت اینترنتی ایجاد کنند. در حقیقت، به نظر می رسد رسانه های اجتماعی از اهمیت برندها کاسته است. اشتباه کار کجاست؟ برای حل این معما، باید به یاد داشته باشیم برندها وقتی به موفقیت می رسند که درون فرهنگ ها نفوذ کنند و برندسازی مجموعه ای از تکنیک ها است که برای ایجاد قرابت فرهنگی طراحی شده است. تکنولوژی های دیجیتال نه تنها شبکه های اجتماعی پرقدرت جدیدی ایجاد کرده اند، بلکه نحوه کارکرد فرهنگ را به طور چشمگیری تغییر داده اند. جمعیت های دیجیتال اکنون نوآوران بسیار موثر و پربار فرهنگ محسوب می شوند؛ پدیده ای که ما آن را جمع فرهنگی (Crowdculture) می نامیم. جمع فرهنگی قوانین برندسازی را تغییر می دهد. اگر جمع فرهنگی را بشناسیم، می توانیم بفهمیم چرا استراتژی های محتوای تبلیغاتی نتوانسته اند اثرات لازم را داشته باشند و کدام روش های جایگزین برندسازی توسط رسانه های اجتماعی تقویت شده اند . چرا محتوای تبلیغاتی و اسپانسر شدن کارآیی داشت با اینکه فعالان عرصه تبلیغات اصرار دارند که محتوای تبلیغاتی چیز جدیدی نیست، می توان آن را یادگار عصر رسانه های ارتباط جمعی دانست که در بسته بندی جدید به عنوان یک مفهوم دیجیتال ظاهر شده است. در اولین روزهای آن عصر، شرکت ها رویکردهایی را از سرگرمی های رایج قرض می گرفتند تا برندهای خود را مشهور کنند. مثلا از داستان گویی کوتاه، حقه های سینمایی، شعرهای معروف و شخصیت های تاثیرگذار برای جذب مخاطب استفاده می کردند. این شکل اولیه از محتوای تبلیغاتی کارآیی خوبی داشت، چون رسانه های سرگرم کننده انحصاری بودند و بنابراین رقابت فرهنگی محدود بود. در ایالات متحده آمریکا، سه شبکه به طور سالانه برنامه های تلویزیونی را به مدت 30 هفته یا بیشتر تولید می کردند. فیلم ها تنها از طریق سالن های فیلم محلی توزیع می شدند. شرکت های بازاریابی محصولات مصرفی، مسیر مشهور شدن را از طریق جای دادن برند خود در این عرصه فرهنگی به شدت کنترل شده طی کردند. همچنین برندها با اسپانسر شدن برنامه ها و وقایع تلویزیونی در فرهنگ تاثیر گذاشتند و خود را به محتوای موفق متصل کردند. از آنجا که طرفداران شخصیت های سرگرم کننده محبوب تلویزیونی دسترسی محدودی به این افراد داشتند، برندها مثل یک واسطه عمل می کردند. تماشاچیان آمریکایی سال ها عادت کرده بودند که فست فودهای زنجیره ای معروف اسپانسر فیلم های معروف جدید شوند و خودروهای لوکس آنها را به رقابت های گلف و تنیس ببرند. ظهور تکنولوژی های جدید که به مخاطب امکان می داد در میان آگهی ها حق انتخاب داشته باشد – از شبکه های کابلی گرفته تا DVR و سپس اینترنت – باعث شد برندها خیلی سخت تر بتوانند به دنبال شهرت باشند. اکنون آنها مجبور بودند مستقیما با خود سرگرمی ها رقابت کنند؛ بنابراین شرکت ها هزینه های بیشتری متحمل شدند. مثلا BMW پیشتاز ساخت فیلم های کوتاه در اینترنت شد. خیلی زود شرکت های بزرگ کارگردانان مطرح را استخدام کردند و خواستار به کار بردن جلوه های ویژه خاص در فیلم های تبلیغاتی خود شدند. این تلاش های دیجیتال اولیه (قبل از ظهور رسانه های اجتماعی) شرکت ها را به جایی هدایت کرد که باور کنند اگر فیلم های تبلیغاتی خلاقانه اینترنتی در سطح کیفیت هالیوود تولید کنند، می توانند مخاطبان بیشتری را برای برندهای خود جمع کنند؛ بنابراین حرکت به سوی محتوای تبلیغاتی ایجاد شد. اما قهرمانان آن روی رقابت جدید حساب نمی کردند و این بار این مساله از سوی شرکت های رسانه ای بزرگ ایجاد نشد، بلکه از سوی جمعیت بود . ظهور جمع فرهنگی از گذشته، نوآوری فرهنگی از حواشی جامعه جریان می یافت؛ از گروه های فرعی، جنبش های اجتماعی و محافل هنری که هنجارها و قراردادهای اصلی را به چالش می کشیدند. شرکت ها و رسانه های ارتباط جمعی مثل واسطه عمل می کردند و این ایده های جدید را در بازارهای گسترده پخش می کردند. اما رسانه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده اند. رسانه های اجتماعی جوامعی را که زمانی از نظر جغرافیایی از هم جدا بودند، به یکدیگر متصل می کنند و سرعت و شدت همکاری را به شدت افزایش می بخشند. اکنون که این جوامع ارتباط بیشتری با هم دارند، نفوذ فرهنگی آنها مستقیم و برجسته شده است. این جمع فرهنگی با دو خاصیت ظاهر می شود: خرده فرهنگ ها که ایدئولوژی ها و فعالیت های تازه ای را می پرورانند و دنیاهای هنری که زمینه های جدیدی در سرگرمی ایجاد می کنند . برندسازی فرهنگی در حالی که ظهور جمع فرهنگی اثر محتوای تبلیغاتی و اسپانسر شدن را کمرنگ می کند، شکل گیری رویکرد جایگزینی را که آن را برندسازی فرهنگی می نامیم، تسریع کرده است. پیشرفت چشمگیر رستوران های زنجیره ای غذای مکزیکی چیپاتل (Chipotle) بین سال 2011 تا 2013 نشان دهنده قدرت این رویکرد است. چیپاتل از یک فرصت فرهنگی بزرگ بهره برد. این فرصت زمانی ایجاد شد که جنبش هایی که فرهنگ غالب غذاهای صنعتی را به چالش کشیده بود، به نیرویی تبدیل شد که در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفتند. این زنجیره به عنوان مدافع این ایدئولوژی جمع فرهنگی به جنجال تبدیل شد. چیپاتل با به کارگیری برندسازی فرهنگی به یکی از جذاب ترین برندهای آمریکایی تبدیل شد که همه در مورد آن صحبت می کردند. به طور خاص، چیپاتل با دنبال کردن پنج اصل زیر به موفقیت رسید : طرح ریزی ارتدکسی فرهنگی در برندسازی فرهنگی، برند یک ایدئولوژی نوآورانه را شکل می دهد که با اصول مرسوم در یک دسته بندی محصولی در تعارض است. برای انجام این کار، برند ابتدا نیاز دارد تشخیص دهد کدام اصول باید کنار گذاشته شوند؛ چیزی که آن را ارتدوکسی فرهنگی می نامیم. ایدئولوژی غذای صنعتی آمریکا در اوایل قرن 20 توسط شرکت های بازاریابی غذا اختراع شد. آمریکایی ها به این باور رسیده بودند که از طریق درخشش اکتشافات علمی (مثل مارگارین یا قهوه فوری) و فرآیندهای تولید استاندارد، شرکت های بزرگ که تحت نظارت اداره غذا و دارو هستند، تولید غذاهای فراوان، سالم و خوشمزه را تضمین می کنند. این فرضیات دسته بندی فست فودها را زمان جهش مک دونالد در دهه 60 میلادی تقویت کرد . مکان یابی فرصت فرهنگی با گذشت زمان، اختلالات در جامعه باعث می شوند ارتدوکسی از مسیر خارج شود. مصرف کنندگان به دنبال جایگزین ها می روند و این مساله فرصت هایی را به روی برندهای نوآور می گشاید تا یک ایدئولوژی جدید را در دسته بندی های خود پیش ببرند. برای غذای صنعتی این نقطه عطف در سال 2001 پیش آمد؛ زمانی که کتاب اریک اسکلازر به نام ملت فست فود با قدرت آن را به چالش کشید. فیلم مورگان اسپرلاک به نام من را خیلی چاق کن در سال 2004 و کتاب تاثیرگذار مایکل پولان به نام معمای همه چیزخوار در سال 2006 این موضوع را دنبال کرد. این منتقدان به شدت بر طبقه متوسط رو به بالا تاثیر گذاشتند و نگرانی ها در مورد غذای صنعتی به سرعت گسترش یافت. تحول مشابهی در دیگر کشورها که ایدئولوژی غذای صنعتی در آنها رواج داشت، شکل گرفت. قبل از رسانه های اجتماعی، تاثیر این گونه فعالیت ها درون بخش کوچکی از جامعه محبوس می ماند. در عوض، جمع فرهنگی منتقدان را احاطه و آنها را عصبانی کرد و باعث شد نگرانی نسبت به غذای صنعتی به یک جریان اصلی تبدیل شود. خبرها در مورد هر مشکل مهمی به تولید غذای صنعتی ارتباط پیدا می کرد. والدین به شدت نگران غذاهایی بودند که به کودکان خود می دادند. جمع فرهنگی نگرانی یک قشر خاص را به یک آسیب اجتماعی ملی تبدیل کرد . هدف گیری جمع فرهنگی گروه هایی که ایدئولوژی غذای صنعتی را به چالش کشیده بودند بیش از 40 سال در کمین بودند و به عنوان مخالفان تکنولوژی های جدید نادیده گرفته می شدند. خرده فرهنگ های کوچک حول کشت محصولات ارگانیک و تغذیه سالم دام رشد کردند و در مرز بازار در کشاورزی مورد حمایت جامعه و بازارهای کشاورزان، کاستی ها را جبران کردند، اما وقتی رسانه های اجتماعی ظهور کردند، مجموعه تاثیرگذار و متنوعی از خرده فرهنگ های هم پوشاننده خواستار نوآوری در مواد غذایی شدند. این مجموعه طرفداران تغذیه تکاملی، مراتع پایدار، نسل جدیدی از فعالان محیط زیست، باغداران شهری و رستوران های که مواد غذایی ارگانیک و پرورش یافته مزارع را استفاده می کردند، تشکیل می داد. به طور خلاصه، جنبش فرهنگی گسترده ای برای احیای مواد غذایی قبل از غذاهای صنعتی سازماندهی شده بود. چیپاتل به موفقیت رسید، چون به سوی این جمع فرهنگی جهش کرده بود . انتشار ایدئولوژی جدید چیپاتل ایدئولوژی قبل از غذای صنعتی را با دو فیلم ترویج داد. در سال 2011 این شرکت فیلم انیمیشنی بازگشت به ابتدا را با شخصیت های ساده چوبی درست کرد. در این فیلم نشان داده می شود که یک مزرعه قدیمی ناگهان به مزرعه ای صنعتی و مدرن تبدیل می شود که حیوانات آن در طویله ای بتنی جا داده شده اند. سپس وارد یک خط تولید می شوند که ماده ای شیمیایی یک به یک به آنها تزریق می شود که آنها را به بالن های تپلی تبدیل می کند و بعد در مکعب هایی فشرده در یک ردیف کنار هم قرار می گیرند. کشاورز شگفت زده از این تحول تصمیم می گیرد مزرعه را به شکل سابق و قدیمی خودش برگرداند. فیلم دوم مترسک نام داشت که یک شرکت تولید غذای صنعتی را نشان می داد که با تصاویری از یک مزرعه طبیعی محصولات خود را معرفی می کرد، اما در واقعیت کارخانه داروهایی را به حیوانات تزریق می کرد و رفتار بدی با آنها داشت. این کارخانه وعده های غذایی نیم آماده را به سرعت و بدون دقت تولید می کرد. مترسکی که در این کارخانه کار می کرد و شاهد این قضایا بود افسرده شده بود، تا زمانی که ایده ای به ذهنش رسید. او مواد غذایی طبیعی را از باغ شخصی خودش چید و آنها را به شهر برد و یک دکه ساندویچ مکزیکی زد که شبیه رستوران های چیپاتل بود. این فیلم ها در پایگاه های رسانه های اجتماعی منتشر شدند که بسیار تاثیرگذار بودند و ده ها میلیون نفر آنها را دیدند. فیلم های شرکت چیپاتل را نمی توان نمونه های عالی محتوای تبلیغاتی دانست. این فیلم ها موفق بودند چون از سرگرمی صرف فراتر رفتند. این فیلم ها هنری بودند؛ داستان آنها واقعی نبود و بارها و بارها با اشتیاق خلاقانه در مورد دهه گذشته تکرار شدند. اما در رسانه های اجتماعی غوغا کردند، چون افسانه هایی بودند که مشتاقانه ایدئولوژی جمع فرهنگی نوظهور غذاهای غیرصنعتی را تسخیر کردند. چیپاتل تصویری الهام گرفته از آمریکا را که به سنت های قدیمی کشاورزی و تولید مواد غذایی بازگشته بود، ترسیم کرد و بسیاری از مشکلات موجود در نظام غذایی را وارونه کرد . نوآوری مداوم با استفاده از نقطه انفجار فرهنگی یک برند می تواند با دفع تعارضات یا توطئه های رایج در مباحث رسانه ای نسبت به یک ایدئولوژی، قرابت فرهنگی خود را حفظ کند. این همان کاری است که شرکت بن اند جری (Ben & Jerry) در دفاع از فلسفه کسب وکار پایدار خود به خوبی انجام داد. این شرکت از روش معرفی محصولات جدید خود استفاده کرد تا به شوخی به دولت ریگان در مورد مسائل روز مانند تخریب جنگل های بارانی و جنگ دارویی شکایت کند. چیپاتل برای پیشرفت کردن باید با محصولات و بیانیه های رسمی پیشبرد مسائل داغ روز را ادامه دهد. این شرکت در این بعد چندان موفق نبوده است. این شرکت مجموعه فیلم هایی را دنبال کرد که اثر چندانی در رسانه های اجتماعی نداشت، چون به جای اینکه به مسائل داغ روز بپردازد، فیلم های قبلی را به سادگی مسخره می کرد. پس از آن، چیپاتل به مساله جدیدی روی آورد و از غذاهایی که دستکاری ژنتیک نشده بودند دفاع کرد. جدا از این واقعیت که این موضوع خود این شرکت را به چالش می کشید، غذاهایی که دستکاری ژنتیک شده اند، موضوع داغ روز نبود. این تلاش ها نتوانست جمع فرهنگی را تقویت کند. تعدادی از دیگر مسائل روز مانند نوشابه های قندی و روغن های گیاهی صنعتی جنجال بیشتری ایجاد می کنند و باید بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند. البته پیش رفتن با ایدئولوژی در بازار انبوه می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. برند باید به وعده های خود عمل کند، وگرنه با خطر روبه رو است. چیپاتل کسب وکاری بزرگ و در حال رشد است و فرآیندهای صنعتی زیادی دارد. ارائه مواد غذایی تازه که این شرکت به آن متعهد شده، یک چالش عملیاتی بزرگ است. این شرکت نمی تواند اعتماد مصرف کننده را از طریق آگهی یا تلاش های روابط عمومی برگرداند. در عوض مجبور است جمع فرهنگی را متقاعد کند که می خواهد به وعده خود مبنی بر بازگشت به غذاهای سالم قبل از دوران غذاهای صنعتی پایبند بماند و در این صورت مردم بار دیگر طرفدار این برند خواهند بود . منبع: دنیای اقتصاد ...
غذاهای محلی کهگیلویه وبویراحمدبرآمده ازدل طبیعت
تفت می دهند و پس از این که پیاز قرمز رنگ شد، دوغ را به آن اضافه می کنند. معمولا به تعداد هر نفر یک لیتر دوغ استفاده می شود. سپس کمی ادویه به آن اضافه می کنند و می جوشانند و زمانی که غلیظ و سبز رنگ شد، با نان محلی آن را می خورند. آش کارده معروف ترین آش استان است که از گیاه محلی کارده تهیه می شود. این گیاه در فصل بهار در کوهها رشد کرده و به صورت تازه قابل خوردن نیست و ...
کوکو شنل؛ موفقیت بر پایه سادگی
...، اما کیفیت آن بعدها باعث شد حتی زمانی که شرکت به سودآوری رسیده و کار خود را گسترش داده بود نیز این جنس پارچه مورد توجه طراحان شنل قرار گیرد. طراحی های شنل توانست در صنعت مد زنان انقلابی ایجاد کند؛ طرح هایی که برخلاف طرح های پیشین، همگی بیشتر بر سادگی لباس های زنانه تمرکز داشت و این مسئله همزمان با جنگ جهانی اول در سال 1914 می توانست پاسخگوی نیازهای خاص فعالیت های آن دوران باشد. در ...