سایر منابع:
سایر خبرها
جشنواره گل ذوب آهن و پرتاب ترقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان
دیدار برای سبزپوشان اصفهانی بازی نکرده بود، از جایگاه ویژه ورزشگاه فولادشهر اصفهان تماشاگر بازی بود. با وجود جذابیت بسیار این مسابقه و در شرایطی که ذوب آهن برای صعود از گروه خود، به امتیاز مسابقه امروز احتیاج بسیاری داشت، این دیدار از شبکه سوم سیما پخش زنده و مستقیم نداشت که این موضوع مورد انتقاد طرفداران این تیم واقع شده بود. به دلیل انتقاداتی که نسبت به عملکرد ذوب آهن در ...
شبکه بانکی برای تمام بندهای اقتصاد مقاومتی برنامه دارد
بانک ها باشد. وی ادامه داد: از نظام بانکی در حد توان آن و شرایط و مشکلات ساختاری و اجرایی که دارد باید انتظار داشته باشیم و البته برای بهبود ابزارها وامکانات و شرایط بانک ها باید سیاست ها و برنامه هایی توسط دولت، مردم، فعالان اقتصادی، بانک مرکزی و... مورد توجه قرار گیرد. رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفت: به عنوان نمونه باید توجه داشته باشیم که تمام منابع نقدینگی ...
تامین اجتماعی بنگاه داری می کند/از ادعا تا واقعیت فاصله بسیار است
ناوگان اورژانس کشور اضافه شد. بیمه ایرانیان در سال گذشته تکمیل شد، هزینه های درمان تا 3 درصد برای روستاییان کاهش یافت که بی سابقه بود.ُ همینطورمن فکر می کنم بهترین اتفاق دسترسی بیشتر مردم به پزشک و متخصص بود و در حوزه حمایتی هم مکمل ها و امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار روستاییان و حاشیه نشینان قرار گرفت از موارد کم سابقه بوده است . - یکی از مواردی که منتقدان وزارت بهداشت مطرح می ...
جشنواره هایی برای هیچ
... همه ی اقوام وبخصوص قوم لر و ایل بختیاری است وآنهم موضوع اثربخشی جشنواره ها وهمایش های مختلف وبخصوص برگزارشده درایام نوروز والبته تاثیر آن بررشد وتوسعه ی فرهنگ عمومی . ممکن است که هرکس باتوجه به بینش ، سوادودیدگاه تخصصی خود به این مسئله بپردازد که من قصد دارم از نگاه جامعه شناسانه والبته از نوع تلفیقی به این موضوع بپردازم . تلفیق از آن جهت که بعنوان یک فعال فرهنگی ...
بهرام رادان : قالب شکنی همیشه دغدغه ام بوده
مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : بهرام رادان؛ بازیگری که در همه این سال ها سعی کرده بود بهترین انتخاب ها را داشته باشد. اما در نهایت، نتیجه آن طور که باید نشده بود و همین بستری شده بود برای تاختن. همیشه حس خوبی به سلبرتی های همسن و سال خودم داشتم و دارم. یک جورهایی با موفقیت هایشان حال می کنم و هر لحظه که یک گام جلوتر می روند، حال من هم خوب تر می شود. توی فوتبال این حس و حال ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (236)
اشاره ای کوتاه می کردید تا بدانیم معیار خوب و بد چیست! استاد عباس کیارستمی محتاج دعاهای همه ی مردم ایران است. امیدواریم تمامی دعا ها و انرژی ها مثبتی که روانه استاد کیارستمی می کنیم منجر به بهبود هر چه سریع تر ایشان بشود. سینمای ما به کیارستمی نیاز دارد، خیلی چیز ها باید او یاد بگیریم. این هم پستِ آرزوی سلامتی شهره قمر برای عباس کیارستمی. نام: بهاره نام ...
گوشه هایی از زندگی نامه پاسدار شهید مجید افیونی زاده
زودگذر دنیایی بی توجه بود. او همیشه به فکر فردای آخرتش بود و هر قدمی را تنها در همان جهت بر می داشت. این شهید مبارز در اواخر دوران تحصیلش به علت مطالبی که در کتابهای آموزشی گنجانده شده بود (مطالب طاغوتی، جلوه دادن شاه معدوم به عنوان پادشاه عادل و توجیه کردن ستمگری های آن رژیم با کلماتی پوچ) از درس رویگردان شد و به صف مبارزین علیه شاه پیوست. در اوایل اوج گرفتن انقلاب مجید با ...
نامه جمعی از متخصصین هسته ای کشور در واکنش به تعطیلی بخش پژوهشی انرژی هسته ای؛
از همه جالب تر آنکه تمام این موضوعات زمانی اتفاق می افتد که آقای دکتر صالحی در رسانه ملی کشور در 20 فروردین 94 اعلام می کنند که برای راه اندازی دو نیروگاه جدید بوشهر 10 میلیارد دلار بودجه باید صرف کرد که به دنبال این نکته نیروهای تهران که هیچ، نیروهای اصفهان که هیچ، ما نیرو کم هم داریم و باید برای راه اندازی نیروگاه های جدید بوشهر نیرو بگیریم و مشابه همین کلام را در تاریخ 19 بهمن هم می گویند و فردای همان روز برگه تعدیل 200 نفر از متخصصین پژوهشگاه را می دهند. به گزارش میدان72 ، روند تبدیل شدن ایران از یک کشور تولید کننده فناوری و صاحب سرمایه انسانی کارآمد و نخبه در صنایع فضایی و هسته ای به خرید کننده ای بی هنر مشابه بعضی از کشورهای عربی منطقه که البته با برپایی جشن و سرور مسئولان دولتی همراه بوده است، متاسفانه شرایط نامساعدی را برای متخصصین و فناوران جوان هسته ای کشور ایجاد کرده است. به گزارش رجانیوز؛ پیگیری این روند که پیش از این در صنعت فضایی سبب شده بود تا بخشی از دانشمندان فضایی ایران هم اکنون پس از برچیدن بخش اعظم ساختار فضایی، در اروپا و آمریکا جذب شده و یا بخشی دیگر نیز به واسطه فشارهای وارده بیکار شده و بعضا در مشاغل غیرمرتبط به جهت گذران زندگی مشغول شوند. در همین حال، سازمان انرژی اتمی نیز به بیش از هزار نفر از دانشمندان هسته ای (بخش های گداخت، لیزر و ...) نامه اخطار جهت تسویه حساب و اخراج به علت تعطیلی مراکز هسته ای پس از اجرای برجام، داده است. روند مذکور در حالی صورت می گیرد که ریاست سازمان انرژی اتمی به منظور جلوگیری از تبعات رسانه ای این موضوع و پخش رفتار ضدعلمی دولت یازدهم با نخبگان و دانشمندان هسته ای کشورمان، از عبارت اخراج در نامه اخطار ارسال شده استفاده نکرده است. پیش از این جمعی از دانشمندان هسته ای کشورمان به روزنامه کیهان اعلام داشتند: پس از سر باز زدن از ترک محیط کار خود به واسطه ارسال چند باره نامه اخطار تسویه حساب و تحمل ماه ها قطع حقوق، با فشار روانی شدیدی از جانب نهادهای زیرمجموعه سازمان علی اکبر صالحی مواجه شده اند. نامه جمعی از متخصصین بخش های پژوهشی صنعت هسته ای کشورمان در واکنش به تعدیل ها که در اختیار پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز قرار گرفته است را از نظر می گذرانیم: پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای وابسته به سازمان انرژی اتمی در سال 85 تأسیس شد. این مجموعه ظاهراً با اهداف علمی و پژوهشی بنا شده است. پس از سال 81 که پرونده هسته ای ایران در رابطه با غنی سازی در آژانس مطرح شد و به دنبال آن تعلیق داوطلبانه غنی سازی از طرف ایران اعلام شد؛ سیاست های کلان اقتضا می کرد که فعالیت های سازمان را در قالب تحقیق و پژوهش معرفی کنند تا پاسخی برای جامعه جهانی داشته باشند و بتوانند پرونده هسته ای ایران را که با اتهام ساخت سلاح های هسته ای مطرح شده بود، در قالب یک مجموعه پژوهشی و به دور از این اتهامات معرفی کنند. به دنبال این تصمیمات و شکل گیری پژوهشگاه، بدنه اصلی نیروهای علمی رسمی و غیر رسمی سازمان انرژی اتمی زیر پرچم پژوهشگاه رفت. از آن زمان با نوسانات پرونده هسته ای و با هدف های سیاسی ، تصمیمات مقطعی و لحظه ای زیادی در رابطه با فعالیت های پژوهشگاه صورت گرفته است که به دنبال آن بخش زیادی از نیروهای تحصیل کرده جوان با تخصص های مختلف وارد بدنه پژوهشگاه شدند. به طور مثال 100 نفر از افراد نخبه در طرح ملی گداخت جذب این مجموعه شدند که اکثراً از دانشجویان ممتاز دانشگاه های مختلف بوده اند . عموما نیروهایی که در این زمان وارد سیستم پژوهشگاه شدند به صورت نیروهای پروژه ای و کار مشخص خدمت می کردند. این افراد براساس قوانین داخلی پژوهشگاه حقوق و مزایا دریافت می کردند. به طوری که نیروهای پروژه ای تمام وقت حتی بیمه هم نمی شدند. اما در این مدت فعالیت و پروژه ها تقریباً فعال تر بودند. پس از انتصاب آقای دکتر عباسی شرایط به گونه ای رقم خورد که نیروهای پروژه ای و قراردادی در پژوهشگاه در پروژه های پژوهشگاه کار می کردند اما با قراردادهای صوری با شرکت های تابع سازمان ، حقوق دریافت می کردند. با حضور مجدد آقای دکتر صالحی در سال 92 پژوهشگاه تصمیم گرفت، همه این نیروها را با یک شرایط یکپارچه سازماندهی کند. به دنبال آن کارشناس و تکنسین ها بر اساس سوابق پژوهشی ، مشابه افراد هیأت علمی رتبه بندی و تحت قالب نیروهای قرارداد موقت فعالیت کنند. بعد از رتبه بندی کارشناسان زمزمه هایی به گوش می رسید که بدنه پژوهشگاه بسیار بزرگ شده و بودجه کافی برای تأمین هزینه های این نیروها بیشتر از بودجه اصلی پژوهشگاه است. کم کم در سال 93 پژوهشگاه دیگر پروژه های خیلی جدی و کلان نداشت تا اینکه در اردیبهشت 94 رئیس پژوهشگاه طی یک اطلاع رسانی عمومی داخل پژوهشگاه اعلام کرد که به دلیل کسری بودجه پژوهشگاه تا اطلاع ثانوی حقوق و مزایای کارکنان قرارداد موقت داده نخواهد شد. نامه اطلاع رسانی کسری بودجه از طرف رئیس وقت پژوهشگاه ، آقای دکتر قنادی مراغه این موضوع در برخی سایت های خبری اعلام شد و به دلیل شرایط نامساعد سیاسی که در کشور اوج مذاکرات هسته ای درگیر بود بایکوت خبری شد و به صورت مقطعی از طرف رییس سازمان آقای دکتر صالحی حل شد. اما مشکل کسر بودجه پژوهشگاه لاینحل باقی ماند. نهایتاً در شهریور 94 برای تعداد حدود 100 نفر از کارشناسان ارشد قرارداد موقت اتمام قرارداد زده شد. اکثر این کارشناسان افرادی بودند که در رشته های فیزیک هسته ای، مهندسی هسته ای ،برق ، شیمی، مکانیک و ... در پروژه های کلان پژوهشگاه تا آن زمان فعالیت داشتند. نامه اخراج تعدادی از نیروهای پژوهشگاه در فاز اول در شهریور ماه 94 این مسئله از نظر زمانی با تصمیم گیری مجلس درباره برجام مصادف شده بود. در همان زمان که یکی از سؤالات اصلی کارشناسان و نمایندگان مجلس از هیأت مذاکره کننده این بود که اگر برجام را بپذیریم با این همه محدودیت هایی که در برجام وجود دارد چقدر نیروهای سازمان انرژی اتمی بیکار می شوند که در یک مورد آقای عراقچی با حالتی فرمودند که شما خیال می کنید ما کنار هر یک از سانتریفیوژها یک نفر قرار داده ایم که با اجرای برجام و غیرفعال شدن 19000 سانتریفیوژ همین تعداد نیرو بیکار می شود؟! ( جلسه کمیسیون برجام در مجلس 9 شهریور 94 ). نهایتاً بنا به اهداف سیاسی و حساسیت موضوع در آن شرایط که ممکن بود با واکنش های جدی برخی نمایندگان مجلس و افکار عمومی مواجه شود دوباره این مساله به صورت مقطعی متوقف شد اما حل نشده باقی ماند. با جابجایی این افراد بخش های مختلف پژوهشگاه و سازمان دوباره به محیط کار برگشتند. در راستای هدف کوچک سازی پژوهشگاه و کسری بودجه از ریاست وقت پژوهشگاه (آقای دکتر قنادی ) خواسته شده بود بخش زیادی از این نیروها را تعدیل کنند که با مقاومت جدی ایشان مواجه شده بود که نهایتاً ایشان مجبور به استعفا شدند و تحت حکمی در 7 مهرماه با استعفاء ایشان موافقت شد و برای اینکه ایشان از پایگذاران پروژه غنی سازی اورانیوم بودند و برکناری ایشان ممکن بود سوال برانگیز باشد ایشان به سمت قائم مقام آقای دکتر صالحی معرفی شدند و فرد دیگری به نام آقای دکتر خلفی را در پست ریاست پژوهشگاه قرار دادند. به امید آنکه بتوانند موانع تعدیل نیرو را بردارند و این هدف محقق شود. به نظر می رسید این انتصاب ها اینقدر در سازمان انرژی اتمی کلیدی محسوب می شد که علی رغم عادت غیر متعارف که اخبار داخلی سازمان رسانه ای نمی شد، این مساله در بیشتر سایت های خبری منتشر شد. پس از عزل آقای دکتر قنادی تعدیل نیروها به طور جدی رقم خورد و تعداد 80 نیروی پروژه ای پژوهشگاه در آبانماه 94 بدون دادن حقوق و مزایای سه ماه آخر کاری آنها اتمام همکاری خوردند. همچنین در تاریخ 18 بهمن ماه 94 تحت حکمی اتمام همکاری نیروهای متخصص قرارداد موقت پژوهشگاه تا پایان سال 94 به تعدادی از این افراد ابلاغ شد . بنا به این حکم افراد ظرف مدت 20 تا یک هفته می توانند در سایر بخش های سازمان کاریابی انجام دهند و سپس از اول اسفند اقدام به تصویه حساب با سازمان بدون پرداخت هیچ گونه حقوق و مزایایی و سنوات. این در حالی است که مسئولین خود بهتر می دانند که در این فاصله زمانی کوتاه و در این موقع از سال کجا نیرو خواهد گرفت ؟! این حکم در حالی داده شده است که حق جذب نیرو تقریباً در سازمان و شرکت های وابسته به سازمان بسته است. اگرچه در متن این حکم اخراج آورده نشده اما با توجه به شرایط موجود همان مفهموم را بدنبال دارد. نامه اخراج تعدادی از نیروهای پژوهشگاه در فازسوم در بهمن ماه 94 در فاز سوم تعدیل نیرو تا این زمان حدود 200 نفر از افراد متخصص و علمی پژوهشگاه این نامه را دریافت کرده اند و بنا به گفته برخی از مدیران، این تعداد تا حدود 600 یا 1000 نفر خواهد رسید. به نظر می رسد برای اینکه این مساله به عنوان نکات منفی پسابرجام مطرح و رسانه ای نشود سازمان تصمیم دارد این فرآیند را در چند مرحله انجام دهد همانطور که تاکنون برخورد کرده است. پس از دادن حکم تعدیل این 200 نفر، گروهی از کارکنان سازمان اعم از قرارداد موقت و غیره نسبت به این عملکرد معترض شدند. این افراد ابتدا خدمت رئیس پژوهشگاه، آقای دکتر خلفی رسیدند و به دلیل عدم حضورشان با معاون ایشان صحبت کردند. اما آنجا جواب قانع کننده ای دریافت نکردند و به سمت ساختمان دفتر آقای دکتر صالحی رفتند، اما ظاهراً ایشان هم نبودند. یکی از مسئولین دفتر ایشان حاضر شدند و باز نماینده معترضین مطالبی را مطرح کردند ولی پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردند. از همه جالب تر آنکه تمام این موضوعات زمانی اتفاق می افتد که آقای دکتر صالحی در رسانه ملی کشور در 20 فروردین 94 اعلام می کنند که برای راه اندازی دو نیروگاه جدید بوشهر 10 میلیارد دلار بودجه باید صرف کرد که به دنبال این نکته نیروهای تهران که هیچ، نیروهای اصفهان که هیچ، ما نیرو کم هم داریم و باید برای راه اندازی نیروگاه های جدید بوشهر نیرو بگیریم و مشابه همین کلام را در تاریخ 19 بهمن هم می گویند و فردای همان روز برگه تعدیل 200 نفر از متخصصین پژوهشگاه را می دهند. این سخنان و عملکردهای ضد و نقیض آنهم از جانب ریاست سازمان انرژی اتمی پرسنل جوان و متخصص این مجموعه را دچار چالش جدی کرده است. آیا کسی نیست بپرسد چقدر بودجه تا کنون صرف شده و این تعداد افراد متخصص تربیت شده اند و مدتی در سازمان تجربه هم کسب کرده اند و بعنوان سرمایه های مجموعه محسوب می شوند باید اخراج شوند؟! آیا می توان مفهوم اقتصادمقاومتی که از مباحث کلیدی و مهم فرمایشات مقام معظم رهبری است ، در این عملکردهای ناپخته دنبال کرد ؟ همه این اقدامات در حالی صورت گرفته که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود راجع به برجام همواره تأکید داشتند که در زمینه فناوری هسته ای آنچه نباید متوقف شود، تحقیق و پژوهش است و از موارد مشروط برجام بوده است. اما اقدامی که در سازمان انرژی اتمی و تعدادی دیگر از مراکز تحقیقاتی صورت گرفته، دقیقاً تعطیلی و تعدیل نیرو در بخش های پژوهشی است. من الله توفیق جمعی از متخصصین صنعت هسته ای اسفند 1394 منبع : رجانیوز کد مطلب : سایر اخبار ...
همزمان با روند بهبودی این فیلمساز، "کافه سینما" یکی از آخرین مصاحبه های عباس کیارستمی را پیش از دوران ...
....آنها اثر متقابل دارند. عکاسی و فیلمسازی تاثیر متقابل می گذارند. شما امروزه نمایشگاه عکس می گذارید؛ زمانی که هنر معاصر شامل تصاویر متحرک می شود. آیا تصادفی است؟ -اگر یک عکس ارزش دیدن دارد؛ توجه و فکر را جذب می کند. دلیلی که آنهمه حرکت وجود دارد شاید این باشد که آنچه نمایش داده می شود ارزش دیدن ندارد. برپایی نمایشگاه عکس راهی برای اعتراض من به این نکته است. نگاه کنید مردم چطور با ...
چرا از خلق قهرمان های مردمی می ترسیم؟/کی از گرداب خانواده های متلاشی از نوع "گزارش" کیارستمی بیرون می ...
، خود گرفتار آوار شد و متأسفانه درگذشت. (2) این اولین باری نیست که خبری مبنی بر از جان گذشتگی یک ایرانی برای نجات جان هموطنانش منتشر می شود. ماجرای امید عباسی – آتشنشان فداکاری که در حین عملیات اطفای حریق ماسک اکسیژنش را روی صورت دختر بچه ای 9 ساله قرار داد و خود بر اثر دودزدگی ناشی از حریق دچار مرگ مغزی شد – را فراموش کرده ایم؟ ماجرای حسین امیدزاده – معلم گیلانی که در حادثه آتش سوزی رخ داده ...
تفاهم نامه ای برای گره خوردن صنعت نفت وگاز و جامعه دانشگاهی ایلام
مرتبط با نوع فعالیت های طرفین، مشاوره در زمینه شناسایی و تعریف نیازهای پژوهشی و فناوری شرکت، برگزاری نشست های مشترک و تبادل اطلاعات، همکاری در زمینه فناوری و اطلاعات و حمایت از طرح های فناورانه و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با فعالیت های شرکت از از دیگر محورها و موضوع های تفاهم نامه دانشگاه ایلام و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام است. مدیر شرکت پخش و پالایش ...
تکذیب مذاکره با عربستان و نامه به امیرکویت/92درصد بودجه94 محقق شد
فرصتی علیه دولت استفاده کنند. مثلا درباره باز بودن سوئیفت بانک مرکزی همه چیز را نشان داد ولی باز هم عده ای نوشتند نه، سوئیفت باز بود ولی فعالیتها زیاد نبود. وی تصریح کرد: فراموش نکنید که شأن ملت ایران بنا بر هر دلیلی و همچنین امنیتی که برای مسئولین ما وجود دارد، مسئله کوچکی نیست. ما به هیچ وجه تایید نمی کنیم که رئیس جمهور کشورمان به جایی برود که خاطرات تلخی از این نوع عدم استقبال شایسته ...
پایانی متفاوت برای سریال های نوروزی
همراه کند، در ایامی غیر از نوروز که مخاطبان سیما درگیر شلوغی ها و دید و بازدیدهای سال نو هستند به پخش برسد تا امکان تمرکز و توجه کافی بر قصه و همراهی با آن برایشان میسر باشد یا دست کم این مشکل با تکرار سریال در زمانی دیگر جبران شود. ●قاب رضایت: زعفرانی های خوشحال در سریال زعفرانی اما قاب پایانی با رضایت و خرسندی خانواده های داستان بسته شد. خانواده پر جمعیت آقای زعفرانی رستوران ...
هومن سیدی: اگر تقلید کنم کارگردانی راکنار می گذارم
هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان [...] هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان یک فرد مشهور و فساد اخلاقی اش در سینمای ایران روایت می شود و از آن جا که چند نمونه واقعی هم دارد – از جمله مشهورترین آن ها ماجرای شهلا جاهد و ناصر محمد خانی است که موقعیت بحرانی فیلم شباهت قابل توجهی به آن دارد – توجه مخاطبان در جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این فیلم در اکران به تنهایی می تواند پدیده گیشه باشد اما اکران نوروزی و قرار گرفتن در کنار فیلم های کمدی و جدی دیگر، هنوز آنگونه که شایسته است فیلم دیده نشده است. در بخش اول گفت وگو با هومن سیدی درباره داستانگویی فیلمش و روایتی که برای بازگویی قصه در نظر گرفته، توجه به مخاطب و ساخت آثاری که سطح سلیقه مخاطب را نازل می کند صحبت کردیم که از نظرتان می گذرد: زندگی پیچیده است/ به راحتی نباید قضاوت کرد فیلم با جمله ای از ویلیام فاکنر آغاز می شود و نام فیلم هم از رمان مشهور خشم و هیاهو برگرفته شده است . رمان فاکنر حاوی چند زوایه دید است و سرهم نهادن از حکایت چند راوی است همین دلیل باعث شد نام فیلمی که تلاش کردید با ماهرانه ترین نوع ممکن داستان را با پیچیدگی و پس و پیش کردن وقایع آن هیجانی و دلهره آور روایت کنید، از رمان فاکنر اقتباس کنید یا دلیل دیگری وجود داشت؟ بن مایه اصلی حرفی که در فیلم وجود دارد و باید روی آن تمرکز می کردیم این بود که به راحتی راجع به یک جریان نباید نظر دارد و بیرون گود قرار گرفت و درباره یک زندگی نظر داد. زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. لزوما آن جریانی که به چشم می بینیم و ذهن ما آن را واقعی تلقی می کند، می تواند واقعی نباشد و می تواند وجه دیگری هم داشته باشد و واقعی تر از آن باشد که ما فکر می کنیم. ما چون هیچ گاه امکان شنیدن و دیدن تمام وجوه را نداریم به راحتی قضاوت می کنیم و اجازه می دهیم احساسات ما بر عقل غلبه کند. به طور مثال در یک دعوای زناشویی به خودمان اجازه می دهیم تقصیر را به گردن یکی از طرفین بیندازیم . قرار بر این است که خشم و هیاهو برای لحظه ای تماشاگر را به خودش بیاورد و به این مهم فکر کند که در یک لحظه نمی تواند درباره شخصیت های داستان نظر بدهد و قضاوت کند. به همین دلیل نوع روایتی که انتخاب شد که در نوع مرسوم ادبیات و فیلمنامه نویسی، سینما ، تئاتر و تمام گونه های دیگر تصویری یا ادبیاتی موجود است انتخاب شد . احساس کردم این نوع روایت برای این نوع پیام انتخاب درست تری باشد ما هر دو شخصیت را نشان می دهیم نه تنها برای دیده شدن بازی ها یا خندیدن یا هر چیز شبیه به این... این اتفاقات هر کدام می تواند واقعی باشد و ما راحت نمی توانیم به ضرس قاطع یک فرد را متهم و دیگری را مبرا از خطا و لغزش بدانیم در داستانگویی مدیون رمان خشم و هیاهو هستم برگرفتن نام فیلم از رمان خشم و هیاهو را بفرمایید درست است که این رمان به فیلمنامه من و بالعکس ربطی ندارد اما بعد از خواندن این رمان دغدغه نگارش این نوع فیلمنامه به ذهنم رسید. من خودم را یک جورهایی مدیون این رمان می بینم برای نوشتن این فیلمنامه درست است که تاکید می کنم هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. دو کاراکتر، مصداق اصلی خشم و هیاهو هستند/ از آثار بزرگ یاد می گیرم با خواند این رمان به سمت داستانگویی در سینما رفتید؟ بله. احساس کردم این دو کاراکتر اصلی من مصداق اصلی نام رمان هستند هر دو مصداق اصلی هم خشم و هم هیاهو هستند. اعتقادم این است که خود کاراکترها یک حرکت رو به جلویی دارند و خودشان برای خودشان اسم می یابند و برخی لحظات را تعیین می کنند. احساس می کردم بعد از نوشتن کل فیلمنامه چقدر یک کاراکتر را خشم نوشتم و دیگری را هیاهو. فکر کردم این اسم شاید درست باشد . البته مقیاس فیلمنامه و رمان کار خطایی است اما من یاد گرفتم که از آثار بزرگ استفاده کنم ، بهره بگیرم و تلاش کنم برای یادگیری بیشتر. شخصیت ها کدام نزدیک به خشم و کدامیک بیشتر به سمت هیاهو رفتند؟ برای من خسرو داستان خشم است و حنا هیاهو. آنونس را هم بر این مبنا ساختم یکی را کاملا خشم و دیگری را کاملا هیاهو. خسرو خانواده دوست است این خشم خسرو از کجا می آید؟ خشم خسرو، عصبی بودن، نگران بودنش، حتی دل لحظه های احساسی هم آرامش ندارد. بیس فیلمنامه را که می نوشتم خسرو رادر دو وزنه قرار دادم جایی که از خودش تعریف می کند فکر کردم که باید خودش را درست تعریف کند بدون ایراد و بی نقص . این دم دستی ترین نگاهی است که در لحظه اول به فیلمنامه نویس ارجاع می دهد اما هرچه جلوتر رفتم به دم دستی بودن این نوع معرفی بیشتر پی بردم. خسرو باید وقتی از خودش تعریف می کند بگوید فردی هستم که عصبی می شوم و پرخاش می کنم من این ایرادها را دارم اما لزوما خانواده برایم مهم است. وقتی خسته است به خانه می آید با بچه بازی می کند اما جنبه اش را ندارد زود از کوره درمی رود. فرد عصبی لزوما گناهکار نیست/ تلاش کردم تصویر یک فرد واقعی را به نمایش بگذارم با این معرفی پس زمینه به مخاطب می دهید که در انتها مخاطب قضاوت خودش را داشته باشد؟ حتما همینطور است. آدمی که عصبی و پرخاشگر است لزوما گناهکار نیست. اگر داد و بیدار می کند لزوما قاتل نیست. شکل و شمایلی که خسرو از خودش ، همسرش (تینا) و حنا روایت می کند کاملا به گونه ای است که هر جور دل خواهش است آن ها را تعریف می کند. جلوتر که می رویم حنا هم همین کار را می کند. در روایت حنا، خسرو آدم بسیار ضعیف و متزلزل است کسی که به او آسیب وارد می شود. کسی که همسرش او را مورد توهین و تحقیر قرار می دهد (رفتار تینا با خسرو در ماشین). کسی که به عنوان یک مرد زار می زند و خواسته اش را درخواست می کند،کسی که دیگر آن غرور را ندارد (فصلی که حنا تعریف می کند). این تعاریف (خسرو و حنا) تنها دارای یک جریان های واقعی مشترک هستند خسرو در هر دو روایت با بچه اش تند است. تلاشم این بود تمام لکه هایی که وجود دارد و در کنار هم قرار می گیرد به گونه ای باشد که تصویر یک آدم غیرواقعی را نبینیم. چون خسرو از خودش تعریف می کند، لزوما آدم خوب مهربان و خانواده دوست نبینیم و از روایت حنا چیز دیگری به مخاطب ارایه شود. من همه تلاشم این بود که یک آدم ببینیم اگر در بخشی از فیلم مجبور است که از خودش تعریف کند عصبی بشود و فریاد هم بزند اما کار اشتباه هم می کند. انتخاب نکردم قصه یا ضد قصه جلو بروم/ بسیاری از ترس، تجربه نمی کنند بعد از ساخت خشم و هیاهو به سمت داستانگویی خواهید رفت. من هیچ وقت انتخاب نکردم که چه باید بکنم. الان قصه تعریف کنم یا ضد قصه جلو بروم چیزی که همیشه تلاش می کنم آن را حفظ کنم و بخش زیادی از دوستان مخالف آن هستند تجربه گرایی است. بسیاری عنوان می کنند جای تجربه در سینما نیست و اشتباه بحث تجربه گرایی را تلقی می کنند. معتقدند اگر کسی قرار است تجربه کند برای خودش و درخانه تجربه کند . این حرف زمانی درست است که فرد الفبای سینما را بلد نباشد . اما کسی که حرفه اش فیلمسازی است اساسا امکان این وجود ندارد که تجربه نکند. حالا افرادی می ترسند که نکند خراب کنند و سرمایه از بین برود ورود به دنیای تجربه کردن نمی کنند افرادی هم هستند که نترسند و تجربه می کنند . برایم مهم نیست ماحصل تجربه کردنم چه می شود شما جزء دسته دوم هستید فکر می کنم این طور است . برایم مهم نیست ماحصل آن تجربه چه می شود مهم این است که یک جریان جدید را تجربه کنم اسمش هرچه که می خواهد باشد. اگر قرارباشد تقلید کنم کارگردانی را کنار می گذارم به اسم و عنوان آن جریان کاری ندارید اصلا. من اینجوری حالم خوب است .به طور مثال اگر قرار باشد من کارهایی که یک کارگردان مثل فرهادی انجام داده من هم انجام بدهم برای من چیزی ندارد اگر این گونه باشد کارگردانی را می گذارم کنار و به سراغ بازیگری می روم. برخی از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند حتما برای مخاطب هم ارزش دیدن ندارد دیدیم کارهایی که کپی هایی از کار کارگردان دیگر بودند و هیچ گاه نتوانستند نظر مخاطب را جلب کنند. متاسفانه افراد بی مایه و کم مایه وجود دارند که از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند تمام تلاششان را می کنند که هیچ کس قدمی برندارد. دو نوع حسادت داریم یکی منجر به پیشرفت و ترقی می شود و دیگری باعث می شود که نه خداوند و نه خلق خداوند از فرد راضی و خشنود نباشد. متاسفانه از این دست آدم هایی که خانه نشین هستند و قلم و کاغذ دارند و فکر می کنند تنها قلم و کاغذ داشتن لزوما فرهیختگی است زیاد هستند. کسانی که در خانه نشستند و فکر می کنند هیچ کس آن ها را کشف نکرده و این افراد بزرگترین آرتیست های کره زمین هستند و تریبونی به آن ها داده نمی شود برای خودنمایی. همانقدر فیلمسازان با استعداد خوبی که به سینما وارد می شوند همانقدر هم افراد بی استعداد به سینما وارد می شوند. چگونه بایدغربال بشوند تا اینگونه وارد سینما نشوند خودشان غربال می شوند. من دوران سینمای جوان را گذراندم شیفته بعضی ها در سینما بودم بعضی از بزرگان را نقض می کردم. در آن دوره یادم است یک دانشجوی فیلمسازی که یک فیلم یک دقیقه ای ساخته یا حتی همان را هم نساخته به راحتی راجع به یک فیلمساز در هر سطحی نظر می دهد در حالی که توان گرفتن یک پلان از فیلم ندارد اما به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که سینما به چه سمت و قهقهرایی می رود. غربال شدن این افراد زمانی رخ می دهد که وارد سینما بشوند زیرا از این دست افراد ادعاهای زیادی داشتند و همیشه احساس می کردند موقعیت بروز و ظهور استعدادهایشان را نداشتند. برای خیلی از این افراد موقعیتش فراهم می شود و کار را خراب می کنند و از این وادی می روند و متاسفانه وقتشان را هدر می دهند. عده ای هم هستند بدون حاشیه وبا اصل مطلب جلو می آیند. نسبت به فیلمسازان دیگر قضاوت سطحی ندارند به این فکر می کنند که فیلمساز دیگر ده سال جلوتر از خودش کاری را به انجام می رساند که باید به قدم هایش نگاه کرد و اگر کاری را نتوانسته انجام دهد شاید ما بتوانیم انجام دهیم. این نوع نگاه در من (به عنوان یک جوان) وجود دارد من به بزرگان در این عرصه نگاه می کنم و می بینم کدام یک از تجربیاتشان خوب بوده و من چگونه می توانم تجربه جدیدی کسب کنم واگرنه چه کاری است که فیلم بسازند. همه می توانند با یک ماه کلاس فشرده فیلمسازی بیاموزند/ جهان انسانی و تصویر آن مهم است به صراحت می گویم همه آدم ها با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند فیلمسازی را بیاموزند یادگیری الفبای سینما کار سختی نیست اما جهان انسانی فرد است که درست باید به تصویر کشیده شود. اینکه چه در چنته داری و دنیای پیرامونت را چگونه می بینی و آن را چگونه می توانی تصویر کنی. واگرنه فیلمسازی یک دکوپاژ ساده است با چند پلان شات و تدوین دم دستی که می توان آن را یاد گرفت. چیز پیچیده ای نیست یک ریتم و ضد ریتم و فیلمنامه که دیگر کسی نمی نویسد. بازیگران هم که همه خوب هستند فیلمنامه خوب باشد پول خوب هم بدهیم می آیندو کار می کنند. باساخت اعترافات ذهن خطرناک من فکر می کردم داستانگو می سازم/ من تلاش نمی کردم به سمت شمایل فیلم روشنفکری بروم/ سینما روشنفکری خطرناک است تمام این حواشی زودگذر است و می گذرد. من از فیلم آفریقا تا به امروز به مراتب افرادی که فیلم من را می بینند و دنبال می کنند بیشتر شدند. اما یادم هست وقتی اعترافات ذهن خطرناک من را ساختم من فکر می کردم اتفاقا فیلم داستانگو می سازم . اما مخاطبش خاص شد. آن نوع سینما، سینمای خطرناکی می توانست باشد به دلیل این که می توانست به سمت شمایل فیلم هایی که روشنفکری است،برود اما خدا شاهد است من اصلا تلاش نمی کردم یک چنین چیزی بسازم و به آن سمت فیلمسازی حرکت کنم. اعترافات جهان خاصی را دنبال می کرد اگر با شخصیت اصلی داستان نگاه کنیم همه چیز درست و به جا بود اما چقدر مخاطب جای آن قرار بدهد سخت و سنگین بود. بله . درست است. واقعیت این است که از ساختن آن فیلم لحظه ای پشیمان نیستم امیدوارم روزی برسد حرف هایی را درباره آن فیلم بزنم که دوست دارم بگویم اما هیچ وقت نگفتم. در آن مسیر فیلمسازی احساس کردم دنیایی برایم باز شد که دنیایی جدید، عجیب و غریبی است و پتانسیل سینما شدن را دارد. فکر می کردم افراد زیادی با این نگرش که در فیلم دیده می شود درگیر هستند و فکر نمی کردم درگیری ذهنی هیچ کس نباشد. احساس کردم پدیده ای به وجود آمده که زندگی همه را تحت الشعاع قرار می دهد . فکر نمی کردم خیلی از افراد درباره آن اطلاع ندارند یا حوصله اش را ندارند یا چرا باید بدانند که کجای زندگی هستند. اساسا فکر می کردم (هنوز هم فکر می کنم) هر فیلمسازی یک حدیث نفسی دارد من باید این را بدانم که چرا می خواهم فیلم بسازم . سینما صرفا جای تفریح نیست/ ذات هنر فرهنگسازی است بیش از هر چیز مخاطب به سمت سینمای کمدی گرایش دارد. جامعه شلوغی داریم . مردم درگیر گرفتاری های زندگی هستند. واقعیت این است که خنده در جامعه بسیار کم است جدیدا نگرش هایی به وجود آمده که خنده را تقویت کنند که بسیار عالی است. طبیعی است که کشور جوانی هستیم انرژی های بسیار زیادی دارند که تخلیه نمی شود تخصص من نیست که چگونه باید این تخلیه انرژی در جوان رخ بدهد. حالا این مهم است که یک خانواده که متشکل از افراد جوان است وقتی قصد دارد حالش خوب بشود به سینما می آید اما هیچ گاه درباره آن حرف نزدیم. سینما صرفا جای تفریح نیست. سینما وجود دارد که به لحاظ فرهنگسازی حرکت آهسته ای را به سمت جلو ببریم. به طور مثال رامبد جوان در برنامه خندوانه با یک شوخی شیرین کمربندها را باز یا بسته می کند این یعنی فرهنگسازی برای بستن کمربند در هنگام سوارشدن در ماشین. به ذات کار هنر فرهنگسازی است. اگر سینما با سیرک و بازیگر با دلقک اشتباه گرفته شود باید این شغل را ببوسیم و بگذاریم کنار. فیلمی که مخاطب کم دارد شکست خورده است فیلم باید پرفروش باشد هیچ شکی در آن نیست. فیلمی که مخاطب کم دارد نابود شده و شکست خورده است اما می گویم کاری که بعضی از دوستان با سلیقه و ذائقه مردم می کنند را نکنیم . باج دادن به هر دلیلی انصاف نیست برای این که باید پاسخگو باشیم. این که من پلان را باز بگذارم. 15 بازیگر نامی را جلوی دوربین بیارم تا کارهای خیلی زشت و زننده ای را جلوی دوربین انجام بدهند که باعث خندیدن تماشاچی بشود و در آخر تماشاگر بیرون سالن بگوید چقدر مزخرف بود و به آن بخندند برایم حال خوبی را به ارمغان نمی آورد و این نوع پول درآوردن و گیشه داشتن برای من خوشایند نیست. فکر می کنم وقتی یک تابلوی نقاشی کشیده می شود با هدف رساندن یک پیام یا مفهوم این کار انجام می شود. معضلات جامعه را به گونه ای روایت کنیم که روی مخاطب تاثیربگذارد مهم این است که در اثر یک مفهومی را به مخاطب ارایه دهیم اگر درباره معضلات جامعه حرف بزنیم باید به گونه ای باشد که روی مخاطب اثرگذار باشد اگر بادیدن فیلم یک خانواده به خودش نهیب بزند که بعد از جدایی فرزند ما چه شرایطی را پیدا خواهد کرد برای من فیلمساز کفایت می کند. حالا یکسری آدم بگویند فکر کردی کی هستی که این حرفها را می زنی من در پاسخ این افراد باید بگویم من یک انسانم که در مملکتم زندگی می کنم احساس دارم و حالم بد و خوب می شود و همه ما به زعم خودمان تلاش می کنیم برای بهبود جامعه با هر عقیده و ذائقه ای و با هر تربیت خانوادگی . برای ادامه مسیر فیلمسازی کاملاً حسی جلو می روید یا با برنامه پیش می روید؟ نه خیلی حسی نیست. بدون حساب و کتاب هم جلو نمی روم باید ببینم چه چیزی الان خوراک جامعه است. با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم/ سطح سلیقه مردم را باید بالا برد/ در کار بعدی بیشتر حواسم به تماشاچی است حتی اگر خوراک جامعه فیلم کمدی باشد؟ من با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم. من بعداز این همه سال بازیگری، برای حضور در فیلم کمدی و ایفای نقش درآن جایزه گرفتم شاید خیلی از مردم من را به عنوان یک کمدین بشناسند تا بازیگر جدی. اما معتقدم هر چیزی باید ارزش و احترامش سرجاش باشد و حفظ شود . تلاش می کنم داستان را بیشتر از این در کار بعدی جدی بگیرم و بیش از این حواسم به تماشاچی باشد. من از تلاش کردن خسته نمی شوم معتقدم باید آرام آرام سطح سلیقه مردم را بالا آورد تا رشد فرهنگی صورت می گیرد و آمار کتابخواندن مقداری بالا بیاید. آن زمان دیگر نیاز به این همه تبلیغات شعارگونه برای حفظ محیط زیست نداریم زیرا سطح فرهنگی بالا آمده است. Let’s block ads! (Why?) منبع: مشرق کد مطلب : سایر اخبار ...
اندیشه های شهید آوینی متعلق به حوزه های مختلف فرهنگ و هنر است
...> امینی در ادامه به آثار مستند این دوره از جشنواره فیلم سما اشاره کرد و گفت: در بخش ملی فیلم های مستند 387 اثر به دبیرخانه این رویداد سینمایی ارسال شد که از این تعداد 52 فیلم در بخش ملی انتخاب شد. در بخش نسل نو فیلم های مستند نیز 59 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 11 فیلم به بخش رقابتی این رویداد سینمایی راه یافتند. وی همچنین با اشاره به فیلم های پویانمایی منتخب این رویداد ...
جزئیات پیشنهاد لاریجانی برای تاسیس سازمان جدید هسته ای/با تداوم بدعهدی آمریکا،دولت باید برجام را به گور ...
. این قسمت تحت عنوان حقوق بشر دنبال می شود و دیگر کمتر از دموکراسی حرفی می زنند. حالا جایزه ایران پس از این تحولات چیست؟ اجازه می دهند در اقتصاد جهانی حضور داشته باشد، البته بدون اشاره به نقش و جایگاه! سلسله برجام های 2 و 3 و ... برای تحقق این خواسته ها است. اما نکته مهم: تا آن موقع آمریکا و دول اروپائی همراه وی از تعهدات خود در برجام طفره می روند. یک جمله امیدوارکننده می گویند ...
انتقاد فرمانده سپاه از روحانی/ رمزگشایی یک روزنامه درباره برجام ها/ سه شرط صالحی برای حضور در مذاکرات/ ...
هایی را مطرح کرده بود در این باره گفت: در این برنامه صحبت های زیادی را درخصوص ویژگی های کیومرث پوراحمد و اینکه چرا او آدم مهمی است، مطرح کردم و با توجه به حال و هوای برنامه یک جوک هم گفتم که بخش اعظم حرف هایم درباره ی این کارگردان حذف شد اما آن جوک پخش شد!این خبر در ایسنا منتشر شده است. گاف روزنامه شرق یقینا قصد و غرضی در کار نبوده است و همه می دانند ما (روزنامه شرق) مدافع دولت ...
بسترهای اجتماعی اقتصاد مقاومتی
شناسی اقتصادی و توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و اجتماعی و نه دیدگاهی صرفا اقتصادی به بررسی برخی ضروریات و الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی می پردازیم. همانطور که اشاره شد عوامل موثر اقتصادی بر اقتصاد مقاومتی عموما علتها و دلائل قریب اقتصاد مقاومتی است درحالی که برخی علل بعید آنها از چنان اهمیتی برخوردار است که مانع تغییر و اثر گذاری علل و موانع قریب می گردند. از ویژگی های مهم اقتصاد مقاومتی مردم محوری آن است ...
اسامی فیلم های 5 بخش جشنواره جهانی فیلم فجر + نحوه عضویت در باشگاه هواداری جشنواره
استفاده می شود گفت: پس از پایان سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر بر اساس داده هایی که به دست آمده می توان آمارهای علمی و مستندی درباره جشنواره، میزان موفقیت برنامه ها و استقبال مخاطبانش داشت. با توجه به نبود چنین منابع آماری در سینمای ایران، سایر مراکز مطالعاتی و پژوهشی هم می توانند از این آمار که همراه با دقت و جزئیات ثبت شده استفاده علمی کنند. او درباره استقبال دبیر جشنواره از ...
شهردار اصفهان: سرنوشت خیابان آقانجفی در انتظار نظر شورای عالی میراث فرهنگی است
مهدی جمالی ن ژاد در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فعالیت های خوب صورت گرفته در نوروز 95 اظهار داشت: در این برنامه همه دستگاه های شهر اصفهان فعالیت داشته اند و همه اقدامات با همدلی به سرانجام رسیده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرداری اصفهان دو رویکرد سخت افزاری و نرم افزاری در دستور کار خواهد بود، اضافه کرد: برای مثال می توان گفت بسیاری از پروژه های سخت افزاری که قرار بود در ...
شاگرد آخر مخترع!
...> ثبت اولین اختراع شیطنت ها و درس نخواندن های مصطفی در مدرسه باعث شده بود تا هیچکس به او و طرحی که دارد اعتماد نکند. با این حال یکی از معلم های آقا مصطفی به نام آقای رنجبر همیشه هوای او را داشت و از طرح ها و برنامه هایش استقبال می کرد. آقای رنجبر همیشه هوایم را داشت و به من امیدواری می داد. دبیر جشنواره ی خوارزمی بود و به محض اینکه طرحم را به او گفتم استقبال کرد و برای ثبت ...
حمیرا ریگی در دوهزار کیلومتری تهران فرماندار است
.... خیلی افتخار کردم. خانم مدیر مدرسه هم کنار میز غذاهای محلی می ایستد: خانم ریگی باعث شد خودمان را باور کنیم. وقتی زنی فرماندار باشد، حتماً ما هم می توانیم در کارهای دیگری وارد شویم. فقط کاش طوری بشود همه ی مردم قصرقند بگذارند دخترهایشان درس بخوانند. چند ماه است یکی از دخترها نمی تواند مدرسه بیاید. پدرش کتکش می زند. مادرش مرده. هر چه ما تلاش می کنیم. نتیجه ندارد. آمارهایی که مدیر ...
جهان تشیع در سالی که گذشت/ قسمت دوم: تابستان 1394
حیات بخش داعش است ، نوشت: بقای داعش در اختلاف بین شیعه و سنی است و این گروه با بهره برداری از آن بر شعله های خصومت فرقه ای بین شیعه و سنی دامن می زند. سوریه: در یازدهم شهریور ماه؛ نظامیان ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان موفق شدند به طور کامل بر منطقه راهبردی الزبدانی تسلط پیدا کرده و این منطقه را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند. عربستان: در بیست شهریور؛ بر اثر سقوط یک ...
تلخ ترین حادثه سال 94 و بایسته های پیش روی دستگاه های نظام
از 6 ماه گذشته است. این رخداد که به ظاهر بر اثرِ بی تدبیری کارگزاران حج در دولت سعودی شکل گرفت، اندوهی بزرگ در جهان اسلام به وجود آورد و عید مسلمانان جهان را به عزا تبدیل کرد به طوری که خبرگزاری فرانسه از آن به عنوان مرگبارترین فاجعه تاریخ حج نام برده است. اشاره خاص مقام معظم رهبری به تلخی این فاجعه نیز بدون شک ریشه در عمق و گستره آن دارد. جان باختن مظلومانه هزاران نفر از ضیوف الرحمان با ...
توجیه به سلطنت رسیدن رضاخان به روش یک پزشک
کِسوت طبابت بود، اما از عناصر وابسته به حکومت پهلوی به شمار آمده، چنانکه در ساختار این رژیم، مشارکت داشت. بنابراین، طبیعتاً، بینا همانند همقطارانش در طیفِ مورخان سلطنت طلب، در تالیف کتاب موردنظر، تحت تأثیر ساختار سیاسی وقتِ ایران بوده، و ازین رو، کتاب اندیشه های رضاشاه کبیر مملو از تملّق و، بعضاً، گزافه گویی های بی اساس می باشد، به خصوص آنکه، کتاب، بیش از آنکه از نظر داده های تاریخی اهمیت داشته باشد ...
دولت جدید سوریه ناگزیر به ادامه مناسباتش با ایران است
خواستار توقف خونریزی و آتش بس در سوریه میان گروه های مخالف سوری بودند، به همین علت برای کمک به افراد و گروه هایی که در این مناطق تحت محاصره قرار گرفته بودند این اقدام صورت پذیرفت و در حقیقت آمریکا و روسیه به این نوع از آتش بس تن دادند. بدین منظور نیز کمک هایی از سوی سازمان ملل متحد انجام گرفت و در حواشی آن نیز برخوردهایی در رابطه با داعش صورت گرفت. در وهله نخست این اقدام برای کمک به افراد و گروه های ...
تنزل آثار تلویزیونی باعث هجوم مردم به سینماها شد
ابتدای سال 95 گفت: پخش آثار ضعیف و غیرجذاب و برنامه های کلیشه ای در شبکه های مختلف تلویزیون باعث شد مردم نیاز خود را در سالن های سینما دنبال کنند. عبداللهی افزود: از سوی دیگر ترکیب مناسب فیلم های اکران نوروزی از جمله ابد و یک روز ؛ فیلم برگزیده جشنواره فجر، بادیگارد ؛ اثر جنجالی ابراهیم حاتمی کیا، کمدی متفاوت و جذاب 50 کیلو آلبالو ، کمدی من سالوادور نیستم با بازی چهره پرطرفدار رضا عطاران و ...
افزایش 10 سانتی متری تراز آب دریاچه ارومیه
مسعود تجریشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقدامات خوبی برای رسیدن آب به بستر دریاچه ارومیه صورت گرفته است که موجب شد آب ناشی از بارندگی های اخیر به صورت هدفمند وارد بستر دریاچه شود. وی با اشاره به افزایش 10 سانتی متری تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به 2 سال گذشته اظهار کرد: این افزایش تراز آب ناشی از اقدامات برنامه تثبیت وضعیت دریاچه است که سه سال زمان برای آن در نظر گرفته شده است ...
تشریح جزئیات دومین جشنواره فیلم سما| حضور بر سر مزار آوینی
هنری کشور در سال 95 به شمار می رود. خوشبختانه این جشنواره در اولین دوره خود با استقبال خوبی همراه بود و 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با توجه به موضوع خاص این جشنواره به عنوان جشنواره ای با رویکرد اسلامی-ایرانی، چنین استقبالی برای ما قابل توجه بود. وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره و بعد از گذشت 4 ماه از آغاز فعالیت دبیرخانه، 1917 اثر در 5 بخش کوتاه، مستند، فیلمنامه ...
نامزدهای چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند
...؛ روز چهارشنبه این تولیدات در تالار سوره حوزه هنری معرفی می شوند. * اجرای آلبوم ماه و ماهی در حوزه هنری قره داغی با اشاره به بخش موسیقی حوزه هنری بیان داشت: روز پنجشنبه اجرای آلبوم با عنوان ماه و ماهی به عنوان یکی از موفق ترین آلبوم های سال 94 در حوزه هنری توسط حجت اشرف زاده را داریم و حسن ختام برنامه های هفته هنر انقلاب روز جمعه در تالار سوره حوزه هنری است که این ...