سایر منابع:
سایر خبرها
اجرا در حوزه های مختلف نقطه ضعف نیست/ در شیدایی نماینده مجردها بودم
.... البته این برنامه با وجود پیش تولید کوتاه، برنامه ای موفق بود و بازتابی که از مردم گرفتیم خیلی مثبت و خوب بود. وقتی من به این برنامه اضافه شدم مدت زیادی به پخش آن نمانده بود و همه گروه به شدت تلاش کردیم تا آن را به شکلی آبرومندانه و جذاب به مخاطب ارائه دهیم. میهمانان این برنامه چطور انتخاب می شدند؟ میهمانان بر اساس رویکرد و هدف برنلامه انتخاب شدند. قرار بود در این برنامه درباره ...
قدردانی رهبری پشتوانه خوبی برای ثریا است/ دستمریزاد به سازندگان یک برنامه غنی
سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس ، ثریا گفت: برنامه ثریا از برنامه های تأثیرگذار و موفق صدا و سیما است که با پرداختن به موضوعات و سوژه های کاربران و مبتلا به جامعه توانسته در جذب مخاطب و تبیین وضع موجود و چالش های فرارو و مهمتر از آن ارائه راهکارها و دستاوردهای خوبی داشته باشد. وی ادامه داد: تعطیلی و یا وقفه در پخش چنین ...
قافله غائله "حسین فریدون" به منزل آرامش می رسد؟
...، فریدون را انگشت نما کرد رفت و آمدهای بی محابای دست راست رئیس دولت یازدهم به هر سمت و سویی، مشتی از گلایه های ریز و درشت را در دامان او ریخت و به دنبال آن، رسانه ها و مطبوعات منتقد نیز در بوق شکایت، دمادم دمیدند. فریدون با استقرار در ترکیب هیئت مدیره یک صرافی، بار دیگر دریچه های انتقاد را به روی خود گشود و به شدت مورد تهاجم قرار گرفت تا جایی که روزنامه رسالت، با ابراز نگرانی از ...
نامه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به صداوسیما
از همکاریهای جنابعالی و رسانه ملی از ورزش و خصوصا فوتبال کشور، پیرو مذاکرات انجام شده، خواهشمند است دستور فرمایید قرارداد مشارکت در برنامه فوتبال برتر (مسابقات لیگ برتر و جام حذفی کشور) و گزارش ورزشی (فوتبال باشگاهی و ملی فوتبال)، برنامه 90 و پخش مسابقات لیگ برتر در شبکه ورزش با طرفیت سه باشگاه استقلال تهران، پرسپولیس و تراکتورسازی تنظیم و مبادله گردد. ضمنا در ادامه مساعدتهای همیشگی ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
در خندوانه دیشب چه گذشت؟/ از بغض حافظ ناظری تا رهبریت جناب خان! + فیلم و تصاویر
جزو سه موسیقی برتر کلاسیک جهان قرار بگیرد. حافظ همچنین از توانمندی های انسان گفت و اظهار کرد: اگر آدم واقعا به خودش و درون خودش باور داشته باشد امکان ندارد به جایی نرسد. خود من واقعا از زیر صفر شروع کردم، همیشه مثل سرباز و جنگجو بودم، الان روزی 22 ساعت کار می کنم. حال بازهم می گویم هیچ وقت یاس و ناامیدی را جلو خودتان نبینید، تو تا وقتی قدرت نفس کشیدن داری، قدرت همه چیز را داری. ...
صف آرایی ارتش هالیوود علیه سپاه پاسداران
.... به دنبال آن، همسر و فرزندان اسحاق نیز بعد از دستگیری او، از ترس جان شان تصمیم به مهاجرت به آمریکا می گیرند . این فیلم متکی بر همان تصاویر ساده قدیمی، مفروضات اشتباه و درک نادرستی است که در این 37 سال بعد از انقلاب سازندگان داشته اند که البته پوشش رسانه ای و جعلی آمریکا در جهت دهی هنرمندانش بی تاثیر نبوده است. یک خانواده ایرانی یهودی نقطه کانونی داستان فیلم است. اما بسیار ...
وقتی سعودی ها به باج دهی می افتند/ خرید اتحاد در آشفته بازار جهان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جون؛ اخیرا اظهاراتی از سوی مقامات بلند پایه سعودی بیان شده با این مضمون که اگر روس ها موضع خود را در مورد سوریه و حمایت از "بشار اسد" تغییر دهند، ریاض منابع مالی خود را در دسترس روسیه قرار داده و این کشور را قدرتمند تر از اتحاد جماهیر شوروی خواهد کرد!. این اظهارات با وجود اینکه رنگ و بوی پیشنهادی مسالمت آمیز را دارد اما به واقع نوعی تهدید بشمار ...
از تیر اندازی به دختر 14 ساله و ربودن وی تا بازداشت 30 زن به جرم فعالیت در شبکه های اجتماعی
گرای رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، سیاست محاصره فلسطینیان با ادامه شهرک سازی و یورش و هتک حرمت مسجدالاقصی و یهودی سازی قدس و افزایش اقدامات نژادپرستانه در زمینه احداث دیوار حائل و بستن دروازه ها و گذرگاه ها جهت جلوگیری از ارتباط شهروندان داخل و خارج از دیوار را دنبال می کند. بازداشت های خشونت آمیز و پلمپ کردن مؤسسات فلسطینی همچنان ادامه دارد. روزنامه نگاران تحت تعقیب قرار می ...
اعلام جزئیات مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان/ رادیو قرآن در غم هجران دوست
در کشور پرداخت. در این برنامه اعلام شد که تاکنون به بحث حافظان قرآن به صورت کیفی، نگاه نشده است؛ صدها مسابقه برگزار می شود و احتمالا هزینه های زیادی هم برای این مسابقات صرف می شود، اما حافظی که در جایگاه مسابقات قرار می گیرد، باید خیلی مسلط و حرفه ای باشد تا بتواند به همه سوالات پاسخ داده و هدیه ای دریافت کند. اعلام نتایج بخش دانشگاهی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت همچنین در این روز نتایج ...
نمی دانم با چه کلماتی تأثیر قرآن در زندگی ام را بیان کنم/ اگرچه این راه سخت بود اما پایان لذت بخشی داشت
در ابتدای حفظ برای من نیز وجود داشت اگرچه این راه سخت بود اما پایان لذت بخشی داشت، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی امروز نرم افزارهای طراحی و ساخته شده اند که شرایط را برای افرادی که می خواهند به امر حفظ بپردازند ساده و آسان کرده است. وی اضافه کرد: امسال سطح مسابقات بالا بود و رقبایم از شهرهای خوزستان و قم در سطح بالایی قرار داشتند، استان های دیگر مانند بوشهر و آذربایجان غربی و شرقی و خراسان ...
چرا برخی از جشن سینمایی حافظ عصبانی شدند؟
برنامه ندارد؟ یا بهترین دستاورد هنری را فیلم ابد و یک روز دانستند. همان که در جشنواره فیلم فجر نیز بیشترین سیمرغ ها را گرفت. یا از جمشید هاشم پور تقدیر شد که به قاعده کسی نباید اعتراض داشته باشد. یا جایزه بهترین فیلم نامه تلویزیونی به نویسنده کیمیا اختصاص یافت که هر شب از تلویزیون پخش می شد. جایزه ویژه را هم سامان مقدم گرفت که دردانه سریال های تلویزیونی است. بهترین بازیگر مرد ...
رسانه ملی اینگونه نبود!
خودساخته بشری نشده است، جنگ ها، خشونت ها و طمع های تمام نشدنی ناانسانی همیشه بوده و هست؛ اما بیشتر اوقات شم خبرنگاری ام این حس را به من تلقین می کند که صدا و سیما در رقابت با رسانه های اجتماعی به بیراهه رفته و راه ترکستان را پیش گرفته است! اگر جدل بر سر رقابت با رسانه های تازه به دوران رسیده اجتماعی است، باید رسانه ملی مان به خوبی آگاه باشد که پیشکسوتی محترم و پا به سن گذاشته است که همه مردم ...
جام جم نشینان جم را جدی بگیرند!
آنها به یک همزیستی مسالمت آمیز رسانه ای اکوسیستم وار رسیده ایم و هدفی برای کنار زدن آن نداریم! اینکه بگوییم هدفی نداریم شاید منطقی تر باشد تا اینکه بگوییم زورمان نمی رسد! زورمان نمی رسد!! یعنی ممکن است زور ما نرسد؟! یا می رسد ولی اصلاً آنها را نمی بینیم!؟ یا شاید هم می بینیم و می گوییم هر کس راه خودش، دست مخاطب برای انتخاب باز باشد!! بله شوخی شوخی جدی شد و ما امروز برنامه یا هدف محسوسی برای ...
الهام چرخنده: سفیر حجابم
ون بیرون آورده می شود. همین مردم را دور ون جمع می کند. خیلی ها فکر می کنند چادرهای وعده داده شده درون جعبه ها قرار دارند اما این طور نیست. جعبه ها پراند از کتاب دختران به عفاف روی می آورند . کسانی که دور ماشین حلقه زده اند می پرسند پس چادر چه شد اما کتاب ها را هم می گیرند. همه اینها پشت صحنه اتفاق می افتد و به نظر می رسد که برنامه اصلی هنوز شروع نشده است. مادر یک دختربچه، همان کتابی را ...
جابه جایی مدیران، تغییر سلیقه های فردی است
تلویزیون حضور نمی یابند، نسبت به این برنامه اظهار امیدواری کرده و برخی از آن ها اعلام کرده اند حاضرند فقط در این برنامه حضور پیدا کنند. او که معتقد است برنامه سازی برای قشر فرهیخته جامعه، آن هم در رسانه ای که تلاش دارد مخاطب عام را جذب کند امر دشواری است، درباره اتاق فکرهایی که برای تولید محتوای این برنامه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: قاعدتا برنامه هایی مانند زاویه باید نویسنده ...
فریب این تبلیغ تلویزیونی را نخورید !
است ترجمه، هنر اشتباه کردن است و نمی توان به هیچ وجه مدعی شد که یک مترجم بسیار خبره هم همواره تمام جملات را به درستی از زبانی به زبان دیگر تبدیل می کند. این در حالی است که امروزه تبلیغاتی با این مضمون که می توان با استفاده از یک نرم افزار و اپلیکیشن ساده حتی بر اشتباهات انسانی در ترجمه هم فائق آمد! ، فضای مجازی و حتی رسانه ملی را پر کرده است! چندی است که یک پیام بازرگانی طولانی درباره ...
چرا امام صادق(ع) به مدعیان قیام پاسخ ندادند
نمی کرد. و با ملاحظه شرایط حاکم بر دو عصر خواهیم دید که چرا امام برنامه های اجتماعی خود را بر اساس تأسیس دانشگاه و تربیت شاگردان و پخش علوم و دانش استوار ساخت. * دو عامل قیام ملت های ایران و عراق ضد حکومت اموی انگیزه های قیام ملت های ایران و عراق بر ضد خاندان امیه در تاریخ، به صورت گسترده منعکس است و از میان آن عوامل دو عامل بیش از همه مؤثر بود: * مالیات های کمرشکن ...
حال نادر طالب زاده چطور است؟
پردازان تمدن غرب آشناست و ابزار آنان به ویژه در حوزه فیلم؛ مستند و رسانه را به خوبی می شناسد. طالب زاده غرب را به درستی تشریح می کند و مورد واکاوی و تبیین صادقانه قرار می دهد. روشی که اگر به خوبی انجام گیرد و نتیجه به مخاطب واگذار شود، کار تمام است! او سه دهه است که با اعتقاد و انگیزه بالا این فعالیت را انجام داده و خدمات شایسته ای را در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه به مردم ایران ...
منتظر بخشنامه های دولتی نمی شویم/ لزوم کار چریکی در عرصه فرهنگ و اندیشه
این مجموعه هاست که به اشکال مختلف سعی کرده در راستای تبیین ایدئولوژی انقلاب اسلامی و جلوگیری از تحریف آن میان نوجوانان و جوانان گام بردارد به همین بهانه با محمدرضا یقینی مدیر کانون اندیشه جوان گفتگو داشتیم تا درباره کم و کیف برنامه های این مجموعه و خروجی آن بیشتر بدانیم ندای اصفهان- چه شد که تصمیم به راه اندازی کانون اندیشه جوان گرفتید این مجموعه چه برنامه هایی را کانون دنبال می کند؟ ...
بازی پیچیده شبکه جم با روان مخاطب ایرانی
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این شبکه چه نفعی از پرداختن به تولیدات ملی دارد؟! آیا برندهایی که شبکه GEM از آنها نام می برد مانند برخی تهیه کنندگان سیما، به خاطر تعرفه پایین این شبکه ماهواره ای همکاری شان را با آن آغاز کرده اند؟! در سکوت وزارت صنعت، معدن و تجارت این سؤال ها بی پاسخ مانده است. کمک به تولید ملی؛ وظیفه رسانه ملی دولت ها تلاش می کنند مردم کشورشان را به ...
یادداشتهای سفر به غرب افریقا/هوای ابری ساحل و خنکای نسیم دلپذیر صبح
سرمایه ترسو تر از آن است که پوست کنده چیزی بگوید که سودش را به خطر بیاندازد اما هدف آنهایی را که برجام را دوست ندارند چنین تصویر می کنند:" مخالفان برجام جام شان را از خون دل اقتصاد پر می کنند. ***** سفر با شوخی هایش معنا می شود. آدمهای عصاقورت داده هم خودشان زجر می کشند و هم دیگران را به عذاب می اندازند. اهالی رسانه هم چون شغلشان سگرمه های درهم کشیده دارد ناگزیرند خودشان را ...
یک، دو، صدا فقط یک مسابقه است
باعث درک بهتر مخاطب از رسانه می شود. همچنین توضیحات داوران باعث شناخت فضای رادیو برای شنوندگان می شود و در نهایت ارتباط خوبی بین مخاطب و برنامه ساز ایجاد می شود. وی در ادامه گفت: تیتراژ رادیویی این مسابقه با صدای حسن خانعلی، آهنگسازی مجتبی مصری، میکس و مسترینگ علی رهسپار، ترانه سرایی یدالله گودرزی و با مدیریت تولید امید رمضانی از رادیو ایران پخش می شود. گفتنی است؛ یک، دو ...
پُست جنجالی همسر قوی ترین مرد جهان!/ تحلیل وزیر احمدی نژاد از انتخابات 96/ درخواست آیت الله جنتی از ...
های سینمایی باب شده تا بلکه مخاطب بیشتر به سالن کشیده شود. یکی از این روش ها استفاده از چهره های مطرح فیلم است ؛ مثلا بازیگران در روی مشخص در گیشه می نشینند و بلیت می فروشند، یا عوامل با مردم قرار می گذارند تا با هم به تماشای فیلم بنشینند و .... شام خوردن با بازیگر اما ابتکار تازه ای است که اتفاقا تجربه آن برای مردم می تواند وسوسه بیشتری ایجاد کند. به ویژه این که بازیگر آن طرف میز شما رضا ...
ترقی معکوس در فوتبال نفتی: قرارداد فوتبال ایران با شرکت های تبلیغاتی، برای فصل جدید 30 درصد ارزان شد!/ ...
غیر تلویزیونی فروخته شده است. با این حال و به رغم اهدای این امتیاز بسیار بزرگ به فناپ، باز هم مبلغ حق پخش افت سنگین و سقوطی شدید را نشان می دهد. حالا باید دید در دو سال اخیر، مدیریت تاج بر سازمان لیگ چه بر سر فوتبال باشگاهی ایران آورده که در حالی که همه اقلام در جامعه رو به گرانی گذاشته و دستمزد و هزینه های باشگاهداری در ایران هم سر به فلک کشیده، درآمدهای فوتبال ایران تا این حد کاهش می ...
سلفی گری و تکفیر در تونس میان گفتمان النهضة و دیگر گفتمان های بومی
سخنرانی دینی یکی از مورد محافظت قرار گیرنده ترین امور است. اما بسیاری از کشورهای عربی از سکولاریسم فرانسه پیروی می کنند. این نوع سکولاریسم در عملی شدن متفاوت است. در فرانسه دین در مناظر عمومی نشان داده نمی شود. و نمونه بسیار مشهورش منع حجاب در مدارس و دیگر اداره های دولتی است. چون بر اساس سکولاریسمِ فرانسوی، نمایش متظاهرانه دین ممنوع است. این نوع سکولاریسم، بسیاری از دموکراسی های جوان و تمامی ...
چه کسی تجددخواهی اسلامی را هدایت می کند؟
حرمت تمام چیزهایی که از حیطه فهم منطقی و معنوی آن ها خارج است، می پردازند. آن ها خود را وقف تخریب و لعن چیزی می کنند، که آن را درک نمی کنند، چون مانند تمام جاهلان که همه چیز را ساده می انگارند، هراس دارند که امری از قوه ی درک آن ها بگریزد و یا به عبارت دیگر برایشان مجهول بماند. این همه چیز را شکست می دهد، آن ها اعمال مشمئز کننده خود را ادامه می دهند، در حالی که با هم رقابت می کنند که ببینند کدامشان ...
تبریز بودم، خبر آمد در سفره خانه دستگیر شدم
مهاجم تیم ماشین سازی تبریز به آینده بسیار امیدوار است؛ پیام می خواهد به روزهای خوب برگردد؛ خودش هم می گوید همه چیز دوباره خوب می شود. به گزارش "ورزش سه"، پیام صادقیان استارت خوبی در لیگ شانزدهم زد. او که در ماه های گذشته حواشی زیادی درباره اش مطرح شده بود، سکوت کرد و با تحمل این مسائل تمرکزش را روی فوتبال خود گذاشت. صادقیان حالا با قدرت برگشته و دو پاس گلی که روز گذشته مقابل فولاد ارسال کرد ...
یا بگو اصغر فرهادی خوب است یا توبه نامه را بنویس!
به هر لطایف الحیلی از رابط آن تهیه کننده خارجی چیزی شبیه تکذیبیه بگیرند. اما حالا آرام آرام زمان دارد معلوم میکند که دلیل آن تقلا و دست و پا زدنشان چه بود. 2- روزنامه سینما با مدیریت فریدون جیرانی و تیمی که بدشان نمی آید سرسلسه سینمای شبه روشنفکری باشند چندی پیش به انتشار رسید. روزنامه ای که اگرچه رویه ای تقریبا حرفه ای داشت اما به واسطه همان ویژگی جماعت شبه روشنفکر که نشناختن مردم و ...
بررسی کامل گوشی اسپایدر وان جی ال ایکس؛ آغاز یک حضور جدی!
اسپایدر وان جی ال ایکس طراحی و کیفیت ساخت صفحه نمایش سخت افزار و کارایی نرم افزار و رابط کاربری دوربین امتیاز کلی: 6.7 طراحی گوشی اسپایدر وان چه بخواهیم چه نخواهیم باید اعتراف کنیم که اسپایدر وان جی ال ایکس را باید شروعی دوباره برای جی ال ایکس دانست. این را حداقل از نوع طراحی بکار گرفته شده در اسپایدر وان می توان فهمید. این شرکت اگرچه در طراحی گوشی های قبلی خود کاملا به برندهای چینی اعتماد کرده بود اما حالا از یک طراحی کاملا مستقل در اسپایدر وان بهره برده تا ...