سایر منابع:
سایر خبرها
حقوق های نجومی دلها را جریحه دار کرد
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام کاظم صدیقی در نمازجمعه این هفته تهران ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) و تبریک هفته کرامت اظهار داشت: حادثه هولناکی که سعودی ها با آن پرونده سیاه و ننگین خود را، ننگین تر کردند حمله به یک روستا در استان تعز یمن بود. وی افزود: آنها خمپاره های زیادی به آن روستا زدند و هم مسجدی را منفجر کردند؛ هم مردم آنجا را قتل عام کرده و پس از کشتن مسلمانان ...
دولت در ماه های باقی مانده به وعده های خود عمل کند/ مقابله به مثل بهترین پاسخ ایران به بدعهدی های ...
مسئله مهم نفوذ باشیم. دولت باید بتواند در ماه های باقی مانده به وعده هایی که داده بود جامه عمل بپوشاند. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مقابله به مثل توسط ایران را بهترین راه برای پاسخ دادن به بدعهدی های آمریکا دانست و ادامه داد: موضع انفعال در برابر آمریکا و غرب سبب شد کشورهایی که تا چندی پیش حتی جرأت اظهارنظر نداشتند هم اکنون به صحنه گردان مسائل سیاسی علیه ایران تبدیل شوند. ...
ظریف از آفریقا چه آورد؟/ بخشی: باید الگوی چینی را در آفریقا پیاده کنیم
آفتاب نیوز : محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از سفری شش روزه به غرب آفریقا، صبح روز جمعه- هشتم مرداد- به تهران بازگشت. ظریف یکشنبه در رأس هیات بلندپایه اقتصادی به چند کشور غرب آفریقا از جمله نیجریه، غنا، گینه و مالی سفر کرده بود تا زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری در غرب آفریقا را مورد بررسی قرار دهد. وزیر خارجه کشورمان پیشتر در اولین سفر دوره ای خود به آفریقا در زمستان 93 به چهار کشور ...
روایت متفاوت از احمدی نژاد 95: هیچ یک از جلساتش انتخاباتی نیست! مخالف برجام هم نیست/ شغل کامران دانشجو و ...
را مکلف به ایجاد شغل، آموزش و بهداشت رایگان کرده است. در حالی که هیچ کدام از آن ها فراهم نشده و برای مردم رایگان نیست. شما به عنوان استاد حقوق در دانشگاه، فکر می کنید دولت یا حاکمیت از بودجه کافی برخودار است که بخواهد موارد رایگانی که در قانون اساسی اشاره شده را برای مردم فراهم کند؟ اوایل انقلاب امام خمینی (ره) و افرادی که قانون اساسی را نوشتند واقعاً عقیده داشتند که آموزش و ...
تربیت فرزند بر اساس آموزه های امام صادق (ع)
که باعث یاد مستمر خداوند و مرور خواسته های خود و دستورات الهی می شود. این نکته در مورد تربیت و مقدمات تربیت نیز مصداق یافته است؛ چنان چه از امام صادق علیه السلام نقل شده است که زمانی که ازدواج کردید، چنین دعا کنید: خدایا، برای من از این زن، فرزند پاکی مقدر نما و او را جانشین صالحی برای من در زندگی دنیا و بعد از مرگم قرار ده (2). ب- رعایت حقوق امام صادق علیه السلام سه حق را بر پدر ...
بیانیه اعتراضی به فیش های حقوقی نجومی!
ما پیروان مکتب امام صادق(علیه السلام) در هیأت های مذهبی خواهان پیگیری موارد زیر هستیم: 1- از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم به اوامر رهبر معظم انقلاب و مطالبات مردم پاسخ داده و ضمن برکناری مدیران آلوده به این لقمه های حرام، آنان را به قوه قضائیه معرفی نماید و نیز از تکرار این موارد و حتی موارد مشابه در مدیریت اشرافی و ریخت و پاشی جلوگیری نماید. 2- از قوه قضائیه ...
تأملی در آموزه های سبک زندگی امام صادق(ع)
سریعاً عزل شوند و همۀ وجوه نامشروع را تا ریال آخر به بیت المال بازگردانند، هم چنین باید این زیاده خواهان طماع در دادگاه عدالت دستگاه قضا محاکمه و مجازات شوند، لذا امید است دستگاه قضا با همکاری موثر دولت و مجلس با برخورد فوری و قاطع به اینگونه ویژه خواری ها پایان داده و دامان مقدس نظام اسلامی را از لوث وجود ننگین صاحبان حقوق های نامشروع پاک نماید. هم چنین شایسته است آحاد مردم به ویژه همۀ ...
رضاشاه چگونه بدون جنگ چوب حراج به خاک ایران زد
می پذیرد و به سود عراق. در مورد مرز ایران و ترکیه، می دانیم که شورشی در کردستان ترکیه صورت می گیرد شورش خویبون(احسان نوری پاشا فرمانده نظامی کُرد علیه ترکیه شورش می کند) ترک ها می گویند ما برای اینکه بتوانیم این شورش را سرکوب کنیم، باید منطقه آرارات کوچک در اختیار ما باشد. فروغی آن موقع سفیر ایران در ترکیه بوده است به دولت ایران توصیه می کند که منطقه آرارات کوچک را به ترکها واگذار کنیم ...
احمدی نژاد: اشتباه محاسباتی کردم!
مقصد و هدف تعیین می شود. وی هم چنین یکی از شعارها و اهداف انقلاب اسلامی را اصلاح نظام حاکم بر جهان دانست و افزود: ملت ایران قبول نداشتند که زیر سلطه گروهی از خودخواهان و مستکبران جهان باشند. ظلم به انسان ها، جنگ، غارت و تجاوز محصول نظام فعلی حاکم بر جهان است. در حال حاضر در تمامی دنیا، ظلم و تجاوز ریشه دوانده است. وی با یادآوری این که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به ...
برخی مسئولان نسبت به احقاق حق شهدای فاجعه منا بی تفاوت هستند
سادات جعفری؛ دختر شهید سید مهدی جعفری از شهدای منا در گفت گو با تسنیم؛ درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل فاجعه منا توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: عملکرد مسئولان ذیربط نسبت به شهدای فاجعه منا به هیچ عنوان مناسب نیست چرا که انتظار داریم وزارت امور خارجه و دولت عکس العملی در رابطه با فاجعه منا انجام دهند. وی ادامه داد: فقط ...
امضای 10سند همکاری اقتصادی در سفر ظریف به گینه/ کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بزودی تشکیل می شود
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فصل دیگری از فعالیت های دستگاه دیپلماسی، توجه خود را به آفریقا معطوف کرد و در سفری 6 روزه راهی غرب این قاره شد. گینه کوناکری سومین مقصد ظریف در این سفر دوره ای بود. ظریف در ششم مردادماه وارد کوناکری پایتخت گینه شد. کشوری که با کشورهای مالی ؛ لیبریا؛ سیرالئون؛ سنگال ؛ساحل عاج و گینه بیسائو هم مرز است و رژیم سیاسی آن، جمهوری – لائیک. حدود 95 درصد مردم ...
خط قرمز ایران برای از سرگیری مذاکره با عربستان
...، حسن نیت نشان دهند ؛ طبق مصوبه هیات دولت کمترین خواسته ما وشرط اصلی و خط قرمز ما برای تصمیم گیری شروع عمره ، محاکمه دو پلیس مجرم و صدور رای نهایی دادگاه است. رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به نزدیک شدن سالروز فاجعه منا گفت: به صورت طبیعی برای چنین فاجعه ای که بر اساس آخرین آمارها بیش از شش هزار نفر از حجاج ، قربانی سوء تدبیر و سوء مدیریت، قصور و کوتاهی دست اندرکاران حج شدند باید مراسم ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
زن مظهر خلاقیت الله
ربانی زن فعال گردد. و از ذات و فطرت خویش برخوردار شود و نشاط خود را در انجام اوامر الهی به دست آورد. در غیر این صورت شوهران از عهده عاشروهنَ بالمعروف بر نیامده و صداق معنوی آنان نپرداخته و صداقت خود را نسبت به آنان اظهار ننموده اند، تا چه رسد به نحله زیرا آنچه هر کسی را به حقوق حقه اش می رساند، شناخت معارف الهی از اصول و فروع دین است که: یا ایُّها الّذینَ امَنوا قُوا أنفُسَکُم وَ أهلیکُم ...
وقتی سعودی ها به باج دهی می افتند/ خرید اتحاد در آشفته بازار جهان
اسلامی در جنوب روسیه بود که البته رد پای افراطی گری القا شده توسط آن ها، همچنان در عقاید مسلمانان این منطقه به چشم می خورد. این مسائل از نظر دستگاه های اطلاعاتی روس ها مخفی نماند و به هیچ عنوان مورد قبولشان نبود، البته اوج اختلاف این دو کشور مدت ها بعد در رویکرد نسبت به سوریه نمود یافت به نحوی که روسیه از "بشار اسد" و دولت حاکم این کشور حمایت کرده و عربستان قویا حامی گروه های تکفیری معارض بود و ...
از نبردهای چریکی در افغانستان تا رقص عاشقی بر قله های ماؤوت
راهپیمایی ها شرکت می کرد، شعارهای انقلابیون را یادداشت می کرد و آنها را در راهپیمای شهرهایی چون ساری، بابل، بابلسر و فریدونکنار تکرار می کرد. حسین حالا به یک مبارز انقلابی تبدیل شده بود، هر هفته بین تهران و فریدونکنار در رفت و آمد بود، اعلامیه های حضرت امام (ره) را می آورد و بین مردم پخش می کرد، از سوی دیگر هم در کار کمک رسانی به مردم پیشقدم بود، آن سالی که نانوایی ها آرد نداشتند تا نان ...
رسالت همه ما، وفادار بودن و وفادار ماندن به انقلاب است/ جبهه ای که خواستار اصلاحات در مسیر انقلاب است، ...
شرایط حساس فعلی، تنها وفادار بودن و وفادار ماندن به انقلاب است. رهبر معظم انقلاب در هر دیداری که با مسئولان و مردم دارند، همه را به انقلابی ماندن توصیه می کنند؛ چراکه انقلاب پنج مرحله دارد و در پنج پله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدّن اسلامی، ما هنوز در گام سوم آن هستیم. زاکانی با ابراز گلایه از فعالیت های غیر هماهنگ برخی از دغدغه مندان انقلابی با نیازهای مردم ...
فرمانده ارشد سپاه:اگر مدیری خطا می کند و لنگ می زند مردم نباید آن را به پای دیگر خادمان کشور بگذارند
مردم جهان شاهدند که رژیم صهیونیستی زنان، مردان و کودکان مسلمان را به خاک و خون کشیده است اما کشور ما به واسطه بهره مندی از نعمت شهدا و ولایت در امنیت و آرامش کامل است که باید قدردان این نعمت ها باشیم. وی اظهارداشت: 175 شهید تازه تفحص شده در ایام سالروز شهادت امام صادق(ع) در جای جای کشورمان تشییع و به خاک سپرده شدند که از این تعداد شهرستان های لامرد، مهر، کازرون، نورآباد، رستم و شهر صدرای استان فارس افتخار میزبانی 13 شهید گمنام را دارند. 29219 ...
انتقاد از سکوت و انفعال دستگاه وزارت خارجه در حوادث منطقه
آمده است: در این میان آنچه بیش از پیش باعث درد جامعه ی اسلامی می شود ، مواضع منفعلانه این روزهای دستگاه دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی در این گونه موارد از کشتار مسلمانان در فاجعه تلخ منا که چند روز پس از آن وزیر محترم امور خارجه در عین ناباوری و بجای اتخاذ موضع مقتدرانه از تحکیم مودت و روابط دوستانه با آل سعود سخن گفت تا اعدام شیخ نمر که مصداق بارز نقض حقوق بشر بود ولی ما شاهد عملی درخور از سوی ...
فلسطینی ها با کمک های تسلیحاتی ایران رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده اند/صهیونیست ها توان مقابله با ...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از " آرمان کرمان " پیرامون مسائل فلسطین در منطقه گفتگویی با سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی داشته ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید. حمایت از مردم فلسطین چه مبنایی دارد و چرا باید ادا مه داشته باشد؟ -در طول سالیان طولانی به مردم فلسطین ظلم شده است، و وظیفه ما دفاع از مظلوم است، امام علی علیه السلام نیز در آخرین وصیت خود به موضوع ظلم ستیزی اشاره کردند. نمونه هایی از این ظلم ها در کشورهای ...
اتمام آزادراه قزوین-رشت با سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی/ سهم 51 درصدی پیمانکاران ایرانی در ساخت ...
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری پیشرفت کشور در حوزه حمل و نقل جاده ای را نسبت به گذشته بسیار مثبت توصیف کرد و به توسعه بزرگراهی استان مذکور به طول 140 کیلومتر و تفاهم نامه های بین المللی به منظور مشارکت و سرمایه گذاری شرکت ها و سازمان های خارجی اشاره کرد. در ادامه سایر اخبار مهم حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته را ...
پرسش مهاجرانی از قرائتی درباره ی یک ادعا
به گزارش انصاف نیوز، سیدعطاالله مهاجرانی، وزیر اسبق ارشاد در دولت سیدمحمد خاتمی، در یادداشتی با عنوان سخن گفتن خوب و آوای نرم در وبلاگ خود نوشت: ظاهرا مرحوم امام خمینی رضوان الله علیه، در میان پتک و سندان، دشمن دانا و دوست زمان ناشناس، قرار گرفته است. دشمنان دانا می خواهند هویت او را دستکاری کنند و انقلاب اسلامی ایران را کژ و معوج نشان دهند که گویی از آغاز شکل گیری رنگ و بوی ...
جدال دو اسلام: انقلابی ماندن یا مرتجع بودن؟!
به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، ضرورت تبیین مرزهای اسلام ناب و اسلامهای بدلی در دوره کنونی و شرایط فعلی جامعه ایران بسیار خطیر و اساسی است. شرایط کنونی جامعه ایران به دلایل مختلف به سمت و سویی کشیده شده است که جامعه درحال پوست اندازی و غربال برای انقلابی ماندن و بازگشت از انقلابی بودن قرار گرفته است. از این منظر به بازخوانی بخشی از اندیشه های امام راحل درخصوص معیارهای ...
حمایت از گروه های مقاومت در چارچوب محکمات انقلاب
) همان، اصل154 3) رجوع شود به قانون الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین مصوب 11/10/1387 4) بیانات امام خمینی(ره) در مورد مأموریت شاه برای اجرای طرح های استعماری، اقتصادی فرهنگی (20/7/57)، صحیفه نور، ج2، ص 139 5) نساء/141 6) بیانات امام خمینی(ره) در جمع سفرا (22/11/59)، صحیفه نور، ج14، ص 68 7) همان، صحیفه نور، ج14، ص 66 ...
از ادعای هم نشین بهائیان تا عدم تلاش برای انعقاد پیمان های پولی در کشور
تواند برای کشور مثمرثمر قرار بگیرد. امیدوار بودیم در سفرتان پیگیر وضعیت مسلمانان نیجریه باشید وزیر امورخارجه کشورمان در این هفته سفری به کشور نیجریه داشت و در این سفر پیگیر مسائل مربوط به مردم مظلوم نیجریه نبود؛ که این امر با واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) مواجه شد. بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) طی نامه ای خطاب به ظریف، ضمن انتقاد از بی تفاوتی نسبت به ...
تمدن اسلامی و جریان های تکفیری
یافته است. این که مسلمانان سعی داشته اند که تمام جهان را فتح کنند و آن را تبدیل به یک امپراتوری کنند که در آن فقه و احکام اسلامی به صورت سخت گیرانه و جدی بر سر مردم اجرا شوند. (2) در پاسخ به این محققین، گروهی دیگر از پژوهش گران غربی به قلم فرسایی درباره تمدن اسلامی پرداخته اند. آن ها بررسی کرده اند که چگونه اسلام با پیشرفت علم هم چنان مورد تأیید و توصیف قرار گرفته است تا اینکه تبدیل به یک ...
ظریف با وزیر امور خارجه غنا دیدار کرد
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح سه شنبه به وقت محلی با خانم هانا سروا تته همتای غنایی خود دیدار و گفت و گو کرد. به کزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، دیدار محمد جواد ظریف و خانم هانا تته در محل وزارت امور خارجه غنا انجام شد. طرفین در این دیدار بر توسعه روابط و گسترش مناسبات تاکید کردند. محمد جواد ظریف پیش از این به نیجریه سفر کرده بود و قرار است پس ازغنا به گینه کوناکری و مالی سفر کند. ...
سلفی گری و تکفیر در تونس میان گفتمان النهضة و دیگر گفتمان های بومی
مناسبی نیست، اما شاید اغلب این ارزش ها را تکمیل کند؛ مخصوصاً چون اسلام سیاسی اهل سنت مدل خاصی از حکومت را ارائه نمی دهد. رهبر انقلاب اسلامی ایران آیت الله سیدعلی خامنه ای اخیراً تکفیریسم را یک تهدید عظیم برای جهان اسلام توصیف و به مسلمانان توصیه کرده اند که هوشیار باشند. تکفیریسم یک ایده جدید در تونس نیست، اما به دوران استقلال و روی کار آمدن سیاست های سکولار برمی گردد. حبیب بورقیبة مؤسس دولت ...
وزیر کشور: دخالت بیگانگان عامل عمده ناامنیهای منطقه است
وزیر کشور دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: ناامنیها و شرایط بی ثبات در منطقه به ویژه در افغانستان ناشی از دخالت نیروهای بیگانه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در مراسم پایانی نشست استانداران مرزی ایران و افغانستان در مشهد افزود: بحث امنیت از جمله چالشهایی است که باید بین دو کشور دوست و همسایه حل شود. وی ادامه داد: سالهاست در ...
چه کسی تجددخواهی اسلامی را هدایت می کند؟
استاد و رهبر) و نفی رهبری اولیای الهی که الگوی تقوا و ظلم ستیزی هستند، می خواهند با استفاده از سایتهای اینترنتی و شبکه های ماهواره ای، خود را به جای آن رهبران قرار داده و هدایت افکار و اندیشه های مسلمین را به دست گیرند. آنها با تبلیغ مبارزه با خرافات، به تخریب آثار تمدن اسلامی می پردازند و با استفاده از سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در کشورهای مختلف مردم را به شورش بر علیه ارزشهای اسلامی و ...