سایر منابع:
سایر خبرها
واکنش تند حسین شریعتمداری به سخنان رییس جمهور
ائمه هدی(علیهم السلام) شد نیز باید روا باشد! اهل بیت عصمت و طهارت منزه محض اند و از هرگونه خطایی مبرا. به همین دلیل قول، فعل و تقریر ائمه معصومین بر ما حجت است. بر اساس آموزه ها و تعالیم دینی، نبی مکرم اسلام(صل الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت(علیهم السلام)، خود میزان اعمال و معیار محک و آزمایش هستند. پس عقلا و منطقا نقد چنین اشخاصی که ضابطه و ملاک برای عیارسنجی اند، امری بی اعتبار، عبث و ...
نقد و انتقاد به معنای آشکار کردن عیوب و محاسن است
معنای آشکار کردن عیوب و محاسن است. 2- آقای رئیس جمهور در ابتدای کلامش گفت: هیچ استثنایی در کشور بر این انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور معصوم نداریم. ضمن اینکه پیامبر اسلام(ص) به مردم اجازه انتقاد می دادند . کاملا روشن است که بخش اول کلامش قرینه ای است بر این که منظورشان از انتقاد پرسش نیست؟! 3- قرآن کریم در مورد حق پرسش بلکه وظیفۀ پرسش به هنگام جهل و نادانی می فرماید ...
صف آرایی جدید مخالفان علیه روحانی
محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضوفقهای شورای نگهبان رسیده است، آورد: نفی عصمت رسول اکرم(صلی اله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیّع است. اکیداً توصیه می کنیم بعضی از مسئوولین از ورود به مسائل اعتقادی و تخصّصی فکری در اظهارات خویش پرهیز کنند و بجای آن تلاش خود را به حل مشکلات معیشتی و گرفتارهای اقتصادی مردم معطوف و آنچه مردم از ...
واکنش تند حسین شریعتمداری به سخنان رییس جمهور/ روزنامه کیهان خواستار توبه روحانی شد/ روزنامه جمهوری ...
، این به معنای روا بودن نقد معصومین به حساب می آید؟! اگر چنین باشد، پس جسارت ها و ظلم و ستم فراوانی که به ائمه هدی(علیهم السلام) شد نیز باید روا باشد! اهل بیت عصمت و طهارت منزه محض اند و از هرگونه خطایی مبرا. به همین دلیل قول، فعل و تقریر ائمه معصومین بر ما حجت است. بر اساس آموزه ها و تعالیم دینی، نبی مکرم اسلام(صل الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت(علیهم السلام)، خود میزان اعمال و معیار محک ...
قائلان به نقد امام معصوم (ع) یا جاهل اند یا ناتوان از فهم فلسفه امامت
السلام به صورت متواتر بر آن دلالت دارد. و این شواهد بر عصمت پیامبر اسلام ( صلوات الله علیه )تاکید دارند. اینکه کسی می گوید بر پیامبر و امام هم می توان نقد کرد در واقع پذیرفته است که در آن ذوات مقدسه(العیاذبالله)خطا راه دارد. زیرا وقتی سخن از نقد به میان می آید در مقابلش مفاهیمی از قبیل نقص و خطا متبادر می شود. آنگاه که می گوییم بر فلانی نقد دارم یعنی در فلانی احتمال نقص، جهل ...
فصل جدید انتقادها به روحانی
خطاناپذیر و کلام خدا یعنی قرآن کریم و سنت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و معصومین (علیهم السلام) از این دسته حقایق مسلم خطاناپذیرند که خود معیار نقد سایر رفتارها و گفتارهاست و نقد آنچه خود معیار نقد است از نظر منطقی باطل و خطای روشناست. بنابراین نفی عصمت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیع است. پاسخ دولت: حاشیه ...
واکنش علما به کتاب الغدیر چه بود؟
گران سنگ الغدیر، به اثبات مهم ترین عقیده شیعه پرداخته است، اما مسلک های ناروایی که مکتب شیعه را مورد نقد و اتهام قرار می دهند را هم مورد امعان و موشکافی قرار می دهد و ضعف اندیشه ای آن ها را به نمایش می گذارد و اندیشه صواب شیعه را برای بار دیگر به اثبات می رساند. در پی چاپ آثار علامه هجم انبوه نامه ها و پیام های علمای اسلام و اندیشمندان از سراسر جهان به سمت او می امد و هرکدام به نوعی از ...
آقای روحانی خوب تر هست به مطالبات حقه مردم در حوزه رکود، تورم و بیکاری بپردازید
(عزمتَ – خودت تصمیم بگیر) در آیه شریفه (وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّه ) دقت می کردید حتماً به این واقعیت واقف می گشتید... چهارم: ظواهر بسیار زیادی در آیات قرآن و احادیث متواتر وجود دارد که نه تنها کسی حق نقد ندارد لکن حق نظر دادن در برابر نظر خدا و پیامبر صلی الله بر علیه وآله را نیز ندارد (وَ ما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَی اللَّهُ وَ ...
همسویی روحانی با عرب جاهلیت
، این در حالی است که اگر بخشی از اقوال و افعال معصومین منطبق بر امر خدا، وحی و دارای عصمت نبود، دستور به اتباع مطلق از معصومین خلاف حکمت الهی و دارای مفسده تلقی می شد. وقتی خداوند در آیه و لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة، پیامبر را الگوی عالمیان معرفی می کند، نشان از انطباق کامل قول و فعل رسول خدا با امر الهی دارد. امام صادق(ع) در حدیثی مورد تأیید بودن پیامبر و خطاناپذیری ...
منطق و ضرورت های تفسیر قرآن
صدای امواج دریا گوش دهد. ب - مقصود این است که نزد عالمی برود و به سخنان عالمانه او گوش دهد. در این مثال هریک از دو واژه دریا و سخن افزون بر معنای حقیقی که نزد همگان روشن است معنای مجازی نیز دارند. معنای مجازی دریاعالِم و معنای مجازی سخن صدای امواج آب است. اکنون باید دید از نظر سیاق کدام یک از دو معنای حقیقی دریا و سخن مقصود است تا در نتیجه معنای مجازی دیگری مراد باشد. به ...
انتقاد از انتقاد
تقطیع آمیز سخنرانی وی و اعتقادش به عصمت تأکید کند٬ بیشترین انتقادها بار دیگر از جانب شخصیت های حقیقی و حقوقی حوزوی منتقد رییس جمهور ابراز شده بود. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست آیت الله یزدی سخنان روحانی را به معنای نفی اصل عصمت دانست و این گونه حکم کرد: نفی عصمت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) مخالف صریح با اسلام و مذهب تشیع است . پیش از اعلامیه جامعه مدرسین، یکی از اعضای این ...
منابع مالی حکومت اسلامی
از مردم طلب می کردند (منتظری، 1409ق، ج3، ص32). شاهد دیگر، روایاتی همچون صحیحه زراره و محمد بن مسلم است که در آن آمده است: به امام صادق(ع) گفتند: نظر شما درباره آیه شریفه: إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاء وَالْمَسَاکِینِ وَالْعَامِلِینَ عَلَیْهَا وَالْمُؤَلَّفَه قُلُوبُهُمْ وَفِی الرِّقَابِ وَالْغَارِمِینَ وَفِی سَبِیلِ اللّهِ وَابْنِ السَّبِیلِ فَرِیضَه مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ ...
حمله حسین شریعتمداری به رییس جمهور: انتظار می رفت روحانی توبه کند!
) حکایت می کند و نشان می دهد در آن هنگام نیز کسانی بوده اند که برخلاف دستور خدا و نص صریح قرآن، در مقابل نظر رسول الله(ص) تابع محض نبوده اند!. علی رغم آنچه رئیس جمهور در پی به اصطلاح اثبات آن بوده است این پرسش ها نشانه آن نیست که پیامبر خدا(ص) هم قابل نقد است! و باید از آقای روحانی پرسید که آیا رسول خدا(ص) پرسش آنان را قابل تقدیر! و ضروری دانسته اند؟ یا به حال آنها تاسف خورده و از ضعف ایمانشان متاثر ...
آقای روحانی! کسی که به پیامبر آن عبارت را گفت با نزول یک آیه درجا هلاک شد
شعارسال :آیت الله سید علی میلانی استاد دروس عالی حوزه علمیه قم در بیاناتی با انتقاد از صحبت های اخیر رئیس جمهور درباره انتقاد از ائمه معصومین و پیامبر تأکید کرد کسی که تحصیل کرده باشد و اهل مطالعه باشد، به حرف آن اعرابی که بعد از واقعه غدیر آمد بر پیامبر اکرم(ص) اعتراض کرد تمسک نمی کند. مشروح صحبت های آیت الله میلانی به شرح زیر است: اولا کسی که می خواهد مطلب اخلاقی بگوید ...
گلایه حوزویان استان ایلام از سخنان یکی از مسئولان نظام
تاکلون و تدّخرون ) و در سوره انبیاء آیه 26 و 27 خداوند در مورد پیامبران می فرماید بلکه همه (پیامبرانی همچون عزیز و عیسی و ملائکه ) بندگان گرامی خداوند اندکه هرگز پیش از امر خدا کاری نخواهند کرد و هر چه کنند به امر اوست ( عباد مکرمون لا یسبقونه بالقول و هم بامره یعملون ) که دلالت بر این مسئله دارد که انبیاء (س) همه و در هر کاری امر خداوند را اجراء می کنند .و بسیاری آیات دیگر که به صورت تلویحی به ...
انتقاد به ائمه (ع) با عصمت ایشان همخوانی ندارد/ نقد پیامبر (ص) و ائمه (ع) فرهنگ دوران جاهلیت است
روی آگاهی بیان شده به منزله ایستادگی در برابر خدای متعال است. عابدینی گفت: چرا به جای این که آگاهی مردم را افزایش دهید با سوءاستفاده از موقعیت های اجتماعی که دراختیار دارید جهالت و تاریکی به جامعه تزریق می کنید؟ نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نباید نسبت به بیان اظهارنظرهای غیرکارشناسی در رابطه با دین و احکام خدا سکوت کرد و همه ما نسبت به روشنگری درباره این مسائل ...
مسئولین از ورود به مسائل اعتقادی و تخصّصی که در صلاحیت آنان نیست پرهیز کنند
... مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه گفت: رفتار و گفتار پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام پاک و پاکیزه و بَری از هر گونه خطاست و مصداق حکم الله می باشد، چون إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا (احزاب33) وی ضمن اشاره به عصمت و مناقب ائمه اطهار علیهم السلام گفت: در بخش اول خطبه سوم نهج البلاغه (شقشقیه) حضرت امیرالمومنین ...
انتقاد به امام زمان(عج) با مقام عصمت سازگاری ندارد!
مبارکه احزاب که می فرماید: (إنّما یرید الله لیذهب عنکم الرّجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا) اراده خداوند بر این تعلق گرفته که چهارده معصوم از هرگونه اشتباه و خطایی مصون و محفوظ باشند، پس امکان انتقاد به ایشان به هیچ صورتی وجود ندارد و هر کس قائل به امکان نقد به ایشان باشد در واقع مقام عصمت را که جزء اصول مسلم اعتقاد مذهب شیعه هست را زیر سؤال برده است . بیان چنین مطالبی که علاوه بر مخالفت با آیات ...
جدال تازه روحانیون با روحانی
امکان پذیر نیست و معیار نقد عبارت است از حقایق مسلّمه خطاناپذیر و کلام خدا یعنی قرآن کریم و سنت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) و معصومین (علیهم السلام) از این دسته از حقایق مسلمه خطاناپذیرند که خود معیار نقد سایر رفتار ها و گفتارهاست و نقد آنچه خود معیار نقد است از نظر منطقی باطل و خطای روشن است. جامعه مدرسین حوزه علیمه قم همچنین اعلام کرد: بنابراین نفی عصمت رسول اکرم (صلی الله علیه و ...
دفتر رییس جمهور چه چیزی را تکذیب میکند!! +فیلم
کذب است و از جمله، به هیچ عنوان عبارت "امام زمان (عج) هم قابل نقد است" نه در سخنان ایشان وجود داشته و نه از آن قابل استنباط می باشد. بدیهی است باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و معصومین علیهم السلام از مسلمات قطعی مذهب تشیع است. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در بخشی از سخنرانی مورد نظر (که متن و فیلم کامل آن نیز در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شده و موجود است) بوضوح از ...
از چرب شدن سبیل تا چرب شدن جیب ها !
محلی نباشید آیا مردم به شما هدیه ای می دهند؟) سپس دستور داد: هدیه را گرفتند و در بیت المال قرار دادند و وی را از کار برکنار کرد. ( الامام علی علیه السلام، ج 1، صفحات 155- 156)" (به نقل از بیانات آیت الله مکارم شیرازی به نقل از سایت ایشان) مسأله رشوه در اسلام به قدری مهم است که امام صادق(علیه السلام) درباره آن می فرماید: وَ أَمَّا الرِّشا فِی الْحُکْمِ فَهُوَ الْکُفْرُ بِاللّهِ ...
سرمقاله های روزنامه های 26 دی
ماجرا و رخداد در دوران آن حضرت(ص) حکایت می کند و نشان می دهد در آن هنگام نیز کسانی بوده اند که برخلاف دستور خدا و نص صریح قرآن، در مقابل نظر رسول الله(ص) تابع محض نبوده اند!. علی رغم آنچه رئیس جمهور در پی به اصطلاح اثبات آن بوده است این پرسش ها نشانه آن نیست که پیامبر خدا(ص) هم قابل نقد است! و باید از آقای روحانی پرسید که آیا رسول خدا(ص) پرسش آنان را قابل تقدیر! و ضروری دانسته اند؟ یا به حال آنها ...
بیانیه حوزه آیت الله مجتهدی درباره اظهارات اخیر روحانی
منتشر شده صحبت از انتقاد از امام زمان(عج) و پیامبر اعظم(ص) به میان آورده است. واکنش ها نسبت به اظهارات اخیر حسن روحانی در باره جواز نقد معصوم در دیدار وزیر و مسئولان امور اقتصادی و دارایی ادامه دارد. متن زیر بیانیه رسمی حوزه علمیه آیت الله مجتهدی در مورد سخنان اخیر روحانی است که از نظر می گذرانید: بسم الله الرحمن الرحیم از آنجا که شأن حوزه علمیه تبیین و ...
رئیس جمهور به جای توبه اظهارات نادرست خود را توجیه کرد!
عصمت معصومین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد: خطاناپذیری کلام خدا روشن است و آیة کریمه لا یَأْتیهِ الْباطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ آن را مورد تاکید صریح قرار داده است. خطاناپذیری و عصمت رسول اکرم در گفتار و رفتار نیز از مسلّمات دین اسلام و مورد اتفاق قاطبة مسلمین است و آیات کریمة مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللّهَ و وَ ما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ ...
روزنامه خوانی با انصاف – 26 دی 96
آن هنگام نیز کسانی بوده اند که برخلاف دستور خدا و نص صریح قرآن، در مقابل نظر رسول الله(ص) تابع محض نبوده اند. علی رغم آنچه رئیس جمهور در پی به اصطلاح اثبات آن بوده است این پرسش ها نشانه آن نیست که پیامبر خدا(ص) هم قابل نقد است! و باید از آقای روحانی پرسید که آیا رسول خدا(ص) پرسش آنان را قابل تقدیر! و ضروری دانسته اند؟ یا به حال آنها تاسف خورده و از ضعف ایمانشان متاثر شده اند؟! به نوشته ی ...
اعتراض گسترده حوزه های علمیه علیه تحریفات روحانی / گزارش کامل اعتراضات علما در روز دوشنبه 25 دیماه 96
مطلبی نداریم. ممکن است مقصود اصلی شان معنای دیگری باشد، اما ظاهر کلام ایشان مطلبی کاملاً باطل و ناصحیح است. مسئله ی عصمت انبیاء که بالاترین درجه ی آن متعلق به پیامبر اکرم(ص) است و همچنین عصمت ائمه معصومین(علیهم السلام) با آیات متعدد از قرآن کریم استفاده و اثبات می شود. از جمله این آیه معروف که همه ی مردم انقلابی ما با آن آشنا هستند؛ أعوذ بالله من الشیطان الرجیم أَطیعُوا اللهَ وَ ...
نباید در بیان مسائل دین، ملاحظه اشخاص را کرد/ اگر معصوم نقد شود دیگر امام نیست/ مؤمنان هیچ وقت در مقام ...
به گزارش خبرنگار اجتهاد ، آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیه السلام) در درس خارج اصول فقه خود پیرامون سخنان اخیر ریاست محترم جمهور مضمون بر اینکه همه ی ما قابل نقد هستیم و باید انتقاد شویم، گفت: مع الأسف این تعبیر را نسبت به معصومین(علیهم السلام) توسعه و سرایت داده اند و تأسف بیشتر اینکه نسبت به وجود مبارک پیامبر اکرم(ص)، آن هم با استدلال به روایات این معنا را مطرح کرده اند. در ...
أدله حرمت تکفیر مسلمانان از منظر قرآن و سنت
او از سایهسار خوش ایمان و اسلام می گردد. نظرامامان شیعه و محدثان بزرگ اهل سنت در مورد حقیقت ایمان اندیشمندان اسلامی جملگی- بدون توجه به تفاوت مذهبی آنان- برمطالب فوق متّفقند و جهت تأیید آنها شواهد بسیاری از گفتار پیامبرصلَّی اللَّه علیه و آله و سلَّم نقل می کنند. از آن جمله: 1. امام رضا علیه السَّلام به نقل از پدران بزرگوار خود، از علی علیه السَّلام روایت کرده اند ...
امام علی(ع) در کدام ماجرا از تشبیه کفتار استفاده نمود؟!
سرعت عملی که امام در پیش گرفت، نخستین توطئه و تلاش جدایی طلبان را در نطفه خاموش ساخت و به آسانی بصره و کوفه و تمام عراق را نجات داد و اگر برنامه امام در مورد ظالمان شام با مخالفت بعضی از یاران نا آگاه رو به رو نمی شد به خوبی شام نیز از شرّ ظالمان نجات می یافت و پاک سازی می شد و جهان اسلام یکپارچه در اختیار آن حضرت قرار می گرفت. ولی متأسفانه جهل و نا آگاهی و لجاجت در برابر فریب و نیرنگ دشمن، کار خود ...
انتظار مردم از رئیس جمهور حل مشکلات معیشتی است نه ورود به مسائل اعتقادی
امامان از اهل بیت(س) نیز در آیات قرآن کریم از قبیل آیه تطهیر و در روایات صحیح و متواتر فراوانی نظیر حدیث ثقلین که مورد اتفاق قاطبه مسلمین و کلیه مذاهب و فرق اسلامی است و دهها روایت مسلّم الصدور دیگر به اثبات رسیده است، بنابراین نفی عصمت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیع است. این بیانیه در ادامه مسئولان را از ورود به مسائل تخصصی اعتقادی برحذر می دارد: اکیداً ...