سایر منابع:
سایر خبرها
از این پرسپولیس آبی گرم نمی شود
، سپس پذیرای ذوب آهن و سرانجام میهمان فولاد، در دو هفته نخست لیگ همانی نشان داد که همگان از همان آغاز به آن می اندیشیدند و آن یک تیم کاملا متوسط با سقف پروازی کوتاه و با انواع ناهمگونی ها و ایرادات است و تیمی که عملا هیچ مهره برجسته ای ندارد و نقشه راهش مشخص نیست و چون شکل بازی اش کارآمد نیست و به اتفاقات دل بسته و تاکتیک هایش تکراری و مبهم و قابل پیش بینی است، فقط خودش را خسته می کند. ...
وزیر خارجه برندگان و بازندگان توافق هسته ای را معرفی کرد
خواستیم توافقی قابل اجرا داشته باشیم، گفت: یکی از دلایل طول کشیدن مذاکرات این بود که می خواستیم به توافقی برسیم که از دید ما و آنها توافقی خوب باشد. نهایتا به مصالحه ای رسیدیم تا از این مشکل جلوگیری کنیم که بعد از اوباما چه اتفاقی می افتد. در توافق بندی وجود دارد که برای دولت آمریکا تعهدی در برداشتن تحریم ها ایجاد می کند و این تعهد مستمر خواهد بود. روانچی گفت: این طور نیست که در یک دولت تحریم ها ...
تلنگری برای والیبال ایران
...> احمد مساجدی هم به عنوان مربی ژاپن شناخت خوبی از ایران داشت. حضور او بی تأثیر نبود. ما ایرانی ها بهتر نقاط ضعف و قوت حریف را می شناسیم. بعد روانی کار برای ما خیلی مهم است. سالیان سال با این بازیکنان در اردو بودیم. ما شاید می توانستیم در فینال بهتر از این کار کنیم. یک جاهایی باخت می تواند، تلنگر خوبی برای ما باشد. حق ما قهرمانی بود. بازیکنی مثل شیمیزو در ژاپن خیلی در این تیم تأثیر گذار بود. آنها ...
ظریف: بزرگ ترین خیانت این است که به مردم بگویند شکست خوردید
. صالحی با ذکر این نکته که هدف ما همواره تولید برق بوده، اظهار داشت: حتی در رژیم گذشته نیز این هدف دنبال می شد. رئیس سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که در 10 سال آینده بتوانیم 3 هزار و 200 مگاوات برق هسته ای تولید کنیم. وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه برنامه هسته ای ما به سه دوره قبل از انقلاب، بعد از جنگ و بعد از توافق وین تقسیم می شود، عنوان کرد: ساخت یک ...
بجنگید؛وگرنه سازمان مللی ها بر شما مسلط خواهند شد!
اللهی ها و ارزشی ها نبود . همین دو روز گذشته گفته بود خیلی مایل هستیم که خواننده زیرزمینی روی زمین فعالیت کنند. هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد! یک روز هم سگ بازی و رقاص خانه. اصلاً وقت نمی کنی بروی مثل سال 72 تظاهرات کنی و مرگ بر فلان و درود بر فلان بگویی. ا ین قدر تخته گاز می روند! خون شهدا خیلی لیز است. چه کنیم که شما از گذشته ها درس نمی گیرید. حضرت آقا صد مانع گذاشتند ...
... حالا چرا؟!
پسران و چند سالی در هنرستان دختران به تدریس نقاشی پرداخته ام، اما به این نتیجه رسیده ام که این تلاش مستمر فایده چندانی برایم نداشته است و هنوز هم با وجود گذشت این سال ها برای گذران امرار معاش خود مشغول به کار هستم. از این ها گذشته، وضعیت پرداخت حق التدریس در دانشگاه ها نیز تعریف چندانی ندارد و نیز همان تعداد کسانی هم که در حیطه نگارگری به ما کار سفارش می دهند، دستمزدها را دیر پرداخت می کنند. سال ...
رضا یزدانی: فرهاد مهراد یه دونه بود
وجود کارهای شما با خیلی از موسیقی های روز همخوانی و همسویی ندارد. در چنین شرایطی به نظر خود شما استقبال از آلبوم هایتان چه دلایلی دارد؟ دلیل اولش به استقامت و صبری بر می گردد که در طول سال های سخت گذشته داشتم. من روی ارائه این نوع موسیقی ایستادگی کردم. آلبوم پرنده بی پرنده و هیس را به سختی وارد بازار کردم و در آلبوم ساعت بیست و پنج شب تازه اتفاقات خوب و فروش بالای کار هایم آغاز شد. بعد از آن ...
امیدِ استقلالی ها تاریخ را تکرار کرد +جدول
پس از آن به رغم خصوصیات تدافعی اش هافبکی بود گلزن آن هم در شرایط حساس. * تنها فصل بدون گل و تصمیم قلعه نویی به گزارش مشرق، امید ابراهیمی اولین بار با سپاهان بازی در سطح اول فوتبال ایران را تجربه کرد. در لیگ دهم، امید با نظر امیر قلعه نویی 26 مرتبه شانس بازی پیدا کرد اما طی دو هزار و 58 دقیقه هرگز فرصتی برای ثبت گل نداشت تا لیگ دهم تنها فصل بدون گل ابراهیمی رقم بخورد. ...
انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب دنیا دور از انتظار نیست
هایی استقبال می کند که توسط شهردار یک شهر اجرا یا تأیید شده و در جهت ترویج و گسترش کتاب خوانی است. با توجه به تجربه خوب روز جهانی کتاب و کپی رایت (حق مولف) که برای نخستین بار در سال 1996، برگزار شد، یونسکو مفهوم پایتخت جهانی کتاب را هم ابداع و سپس در سال 2001 مادرید را برای پایتخت جهانی کتاب انتخاب کرد. به دنبال این تجربه موفقیت آمیز، کنفرانس عمومی در دوم نوامبر سال 2001، قطعنامه معرفی ...
دعا و بوسه آیت ا... هاشمی بدرقه پسر
دیروز روز عجیبی بود. خانواده هاشمی می دانستند روز خداحافظی با مهدی است و او باید برای سپری کردن حکم 10ساله خود به زندان برود اما هجمه گران بهتر می دانستند زمان سیاه نمایی است. طی روزهای اخیر، ما با سازمان زندان ها و دادستانی در تماس بوده ایم و همان موقع اعلام کردیم که مهدی هاشمی طی چند روز آینده خود را به زندان معرفی خواهد کرد. با وجودی که هیچ احضاریه ای برای مهدی هاشمی ارسال نشده اما برای جلوگیری از برخی اقدامات غیرمترقبه مانند حضور ماموران در منزل برای بازداشت او اعلام می کنیم که مهدی هاشم ...
در خبرآنلاین بررسی شد: چرا دعوا، یکی از 10جرم اول ایران است؟/ بی فرهنگ شده ایم یا بحران های اقتصادی عصبی ...
امید کریمی- زهرا تالانی: افزایش خشونت و آماری که توسط رسانه ها منتشر می شود نشان می دهد که خشونت در جامعه ایرانی افزایش یافته است به طوریکه بررسی 80 عنوان خبر وقوع قتل منتشر شده در فاصله اول فروردین ماه تا آخر تیرماه 1394 نشان می دهد براساس اخبار منتشر شده دستکم 93 نفر در این مدت به قتل رسیده اند. از طرفی محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به تازگی با اشاره به ...
گلر پرسپولیس: تا به حال چنین گلی در عمر فوتبالی ام نخورده بودم / اگر جیمی جامپ با چاقو مرا می زد چه می ...
گلر پرسپولیس بعد از دیدار با استقلال خوزستان متوجه انتقادات زیادی شد اما این بازیکن جوان انگیزه های خود را از دست نداده است. ایمان صادقی در مورد اوضاع پرسپولیس اظهار داشت: دیروز که تمرین کردیم با بچه ها قرار گذاشتیم باخت به استقلال خوزستان را فراموش کنیم و برای بازی با سپاهان آماده شویم. انشاءالله این بازی را ببریم تا حرف و حدیث ها تمام شود. او در مورد شرایط بد آب و هوایی ...
دفاع تمام قد مردان هسته ای از توافق/ برجام بارابطه اقتصادی تضمین می شود
: قطعنامه جدید ممنوعیت ندارد بلکه محدودیت دارد. یعنی در گذشته کشورها مجاز نبودند که با ایران معامله و در برنامه هسته ای ما مشارکت کنند، اما در قطعنامه جدید حتی کشورها برای مشارکت در فعالیت هسته ای ایران تشویق هم شده اند. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بند 9 قطعنامه اضافه کرد: در این بند ممنوعیت موشکی ایران تبدیل به محدودیت آن هم در مدت مشخص شده است و ظرف 10 سال پرونده در شورای امنیت ...
مروری بر مواضع شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در مجلس، نسبت به بنی صدر
دچار می شود. بطوری که اگر این کابینه در حالت عادی به مجلس معرفی می شد، شاید پنج یا شش یا 10 وزیر آن احتماًلا مورد قبول مجلس نبود. ما به حدی می رساندیم مجلس را که وقتی آن امضا پای آن نفرات آمد همه بگویند خوب الحمدلله خوب شد، پس رای بدهیم و زود برویم و عملاًً اگر کسی مخالفت بکند یا روی فلان فرد صحبت بکند همه می گویند آقا حالا که همه راضی شدند شما دیگر چه می گویید؟ بگذار موضوع زودتر بگذرد. در حقانیت ...
فیلمنامه رستاخیز توسط مورخین و منتقدین نیز نگارش مجدد شده است
کیفیت صدا سالن نمایش فیلم ها خوب نیست که اینگونه نبود. وی در خصوص چگونگی شکل گیری این فیلم توضیح داد: حدود 14 سال پیش به همراه احمد مسجدجامعی به شهر دمشق سفر کرده بودیم که در حال برگشت از مزار حضرت زینب (س) به دلیل بارش باران زیر آلاچیقی به مدت زمان 2 ساعتی ماندیم و درباره بررسی مسائل سینمای ایران با موضوع فتح اسلام گفت وگویی داشتیم. درویش اضافه کرد: آقای مسجدجامعی از علاقه ...
خودمان را کشتیم؛ تنها چک مقصر نیست
چیزی که همیشه گفته ام را تکرار می کنم، اگر مشکلی استثنائی پیش بیاید، ما این کار را انجام می دهیم. ولی بعد از یک باخت همانند این، مهم است که همیشه به فکر راه چاره از بیرون نباشیم. در مورد ریس آکسفورد او راضی کننده نشان داد اما باید بار دیگر او را ببینم. او خوب کار کرد. وقتی ما موقعیت داشتیم، تصمیم گیریمان همیشه درست نبود، مخصوصا در نیمه نخست. در مجموع در سن 16 سالگی، عملکرد او قابل قبول بود. ...
ساکتان دیروز امروز وا اسلام می گویند
براساس بند 9 قطع نامه 1929 وجود داشت؛ اما اینها تبدیل به محدودیت برای مدت مشخص شده است . ظریف ادامه داد: زمانی که قطع نامه 1929 تصویب شد و این همه محدودیت و ممنوعیت برای فعالیت های نظامی کشور ایجاد شد، هیچ صحبتی نبود؛ ولی امروز فریاد وا اسلام برخی دوستان شنیده می شود . او با بیان اینکه بزرگ ترین خیانت این است که به مردم بگوییم شما شکست خوردید ، گفت: در قطع نامه های گذشته هرگونه فعالیتی که بتواند به ...
مانند عرب ها به دنبال تغییر هستیم
برکناری برانکو ایوانکوویچ هستند، متأسفانه چند سالی است که قرمزها درگیر این مسئله هستند و معلوم نیست که چه زمانی به پایان برسد، این خواسته پیش کسوتان می تواند به جامعه هم تسری پیدا کند و آن وقت دیگر نمی توان اعتراض تماشاگران را خاموش کرد و این مسئله می تواند مشکلات زیادی را برای مدیریت این باشگاه ایجاد کند. پرسپولیس در سه هفته پیش رو سه بازی سخت با سپاهان، ذوب آهن اصفهان و تراکتور سازی در پیش دارد ...
پرسپولیس می تواند انتظارات هواداران را برآورده کند
می کنید؟ ما هفته گذشته در بازی قبلی و در اهواز به مصاف استقلال اهواز رفتیم و این هفته هم باید به اصفهان رفته و به مصاف سپاهان برویم. در ادامه باید مقابل ذوب آهن بازی کنیم. سپس برای دومین بار در این گرمای شدید باید به اهواز برویم تا در مقابل فولاد قرار بگیریم. حریفان ما در هفته های ابتدایی تیم هایی هستند که فصل گذشته یا لیگ برده اند یا در جام حذفی به مقام قهرمانی رسیده اند و یا توانسته ...
دفاع تمام قد مردان هسته ای از برجام
کشور نیز اشاره کرد و در پاسخ به سوال یکی از حضار که معتقد بود ما در راه دستیابی به انرژی هسته ای هزینه های گزافی داده ایم و آیا پرداخت این هزینه ها به صرفه بوده است یا خیر؟ تاکید کرد: آن چه که ما هزینه دادیم، هزینه سانتریفیوژ نبود بلکه ما این هزینه را دادیم که به دنیا بگوییم که شما نمی توانید چیزی را به ما تحمیل کنید. ما هزینه اقتدار ملی خود را دادیم. رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این ...
پایان نامه کیلوئی چند ؟پایان نامه و مقاله در خیابان!تولید علم با "کپی برداری" عملی نمی شود
کنیم باید بر گردیم به حدود 10 سال گذشته که به مروز زمان و با تغییر رویکرد وزارت علوم و مدیریت دانشگاه های مختلف از دولتی گرفته تا آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی نا گهان ظرف یک بازه زمانی کوتاه سیاست ورود سخت به دانشگاه ها تغییر کرد به طوری که دیگر دانشگاه و اضافه شدن تخصص در ابتدای نام کسی آنقدرها هم کار محال و دور از ذهنی نبود .ظرفیت دانشگاه ها چندین برابر شد ،در شهر های کوچک و بزرگ از مراکز استان ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
محسن رضایی که کشف و رشد آن ها توسط وی در سپاه و جنگ از خصوصیات بارز وی توسط رهبر انقلاب برشمرده می شود (در یکی دو سال گذشته و همین اواخر سال 93 مقام معظم رهبری در دو دیدار جداگانه یکی با فرماندهان ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و یکی در ملاقات سر لشکر رحیم صفوی اشاره می کنند به اینکه این هنر آقای رضایی در شناسایی انسان ها و میدان دادن به آن ها و...) به عنوان مستشاران طراز اول دفاعی و امنیتی در منطقه ...
تأثیر قهرمانی در جنجالی ترین صحنه لیگ برتر + فیلم
دوازدهم برای ذوب آهن به کام این تیم نباشد. این داور دو هفته قبل از قضاوت در دربی پایتخت، شهرآورد اصفهان را هم در هفته 21 لیگ دوازدهم سوت زد. شنبه 23 دی ماه سال 91، ذوب آهن 3-4 به سپاهان باخت. در شرایطی که محمدعلی احمدی از جمع مردان تیم برنده (53) و گاسپارف گلر تیم بازنده (85) توسط قهرمانی اخراج شدند. جمعه 20 بهمن ماه سال 91 قضاوت بازی فولاد و ذوب آهن در ایستگاه 25 ...
دفاع تمام قد ظریف، صالحی، عراقچی، روانچی و ناصری از توافق
وگوی تمدن ها که در سال 2000 از سوی آقای خاتمی، رییس جمهور وقت به سازمان ملل ارائه شد اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از این بابت ارائه شد که پارادایم جدیدی را به جهان ارائه کند و این که بازی برد – باخت باید کنار گذاشته شود. ظریف حوادث 11 سپتامبر را نتیجه بازی برد - باخت عنوان کرد و گفت: در جریان توافق وین همه کسانی که تلاش کردند پیروز شدند به جز جنگ طلبان. همه کسانی که به دنبال رسیدن به یک ...
ظریف: برخورد جامعه بین المللی با ایران تغییر کرده است
نسبی وجود دارد، اظهار داشت: با زمان بندی مشخص ظرف 10 سال پرونده ایران در شورا مختومه شده و از دستور کار حذف می شود و بندهای قطعنامه 2231 مشخص است. ظریف تاکید کرد: نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که از روز پایان مذاکرات برخورد دنیا با ایران در موضوع هسته ای بر اساس متن برجام و قطعنامه تغییرکرده است. قطعنامه در مقدمه می گوید روز جمع بندی برجام، چون قطعنامه به اجرای کامل اشاره می ...
گل محمدی: قلب ذوب آهن نیست
باید بگویم که ما نسبت به بازی اول مقابل ملوان تغییرات زیادی نداشتیم. البته مصدومیت حدادی فر خیلی به ما لطمه زد. او بازیکن موثری در ذوب است و می توانست در این دو بازی کمک بزرگی برای ما باشد چون او قلب ذوب است. من فکر می کنم که یکی از دلایل عمده نتیجه نگرفتن ما همین نبود حدادی فر در زمین است. او در سال گذشته هم یکی از بهترین بازیکنان ما بود. ما امسال سال سختی در پیش داریم. جام باشگاههای آسیا، لیگ و جام حذفی یعنی باید بیشتر از 45 بازی انجام دهیم پس به تک تک بازیکنان حتی جوان ترین ها هم بازی می رسد. ...
ونگر: فقط پتر چک مقصر این باخت نبود
، به مشکل می خوریم. تمرکز و سازماندهی روی ضربه آزاد خوب نبود؛ ضربه خیلی دور از دروازه ما بود و زمان زیادی طول کشید تا وارد محوطه جریمه شود. خودمان، خودمان را کشتیم. من هنوز به چک صحبت نکردم. امروز نمایش متقاعد کننده ای از بازیکنان ندیدم بنابراین دشوار است که تقصیر شکست را گردن یک نفر بیندازیم. پاسکاری های ما به اندازه کافی موثر نبود. به اندازه کافی خوب نبودیم." علی رغم این شکست، ونگر ...
پورحیدری: کرار فقط به خاطر پول به ایران آمده
. دومین بازی و دومین برد متوالی. این خیلی خوب بود و مایه امیدواری است! البته اجازه بدهید قبل از هر حرفی، روز خبرنگار را به بچه های خبرورزشی و همه جامعه رسانه ای تبریک بگویم. امیدوارم همیشه موفق باشید. در مورد بازی هم اگرچه بردیم و عملکردمان هم به ویژه در نیمه اول خیلی خوب بود اما هنوز به آمادگی ایده آل نرسیده ایم و هنوز 90 دقیقه ای نشده ایم. جاسم کرار هنوز آماده نیست و باید هماهنگ تر ...
مکانی: پرسپولیس واقعی را جلوی سپاهان ببینید/درحال حاضر بهترین تیم ایران ما هستیم!
شد که در صحنه گل استقلال خوزستان به جای توپ سایه آن را زد؟ باور کنید درست ندیدم ولی فکر کنم ایمان چپ پاست و با پای راست خیز برداشت و... البته این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و نباید یک بازیکن را نابود کرد. شنیدی ایمان صادقی حدود 20 دقیقه در رختکن گریه کرده است؟ این مسئله تعصب ایمان صادقی را نشان می دهد. واقعاً شرایط سختی را تجربه کرده و او را خوب درک می کنم ...