سایر منابع:
سایر خبرها
محمود زاده: اگر بخواهیم در ادبیات دفاع مقدس و جنگ اثر گذار باشیم باید به دنبال معنا شناسی و معرفت برویم
است که در کتاب احمد دهقان آورده شده است. حال آقای محمودزاده آمده است و بعد از 15 سال نامه ای نوشته است و در آن یک اعتراف دیگری می کند. اسم داستان باور کنید که من قاتل پسرتان نیستم است. در این داستان راوی آمده است و بعد از 15 سال می گوید که پسر شما در دقایق آخر، دست من را گرفت و خودش را زیر آب برد و خودش را کشت. اگر هم قبلا ادعایی کرده بودم، به این دلیل بود که خودم را مطرح بکنم و ... این که چرا آقای ...
بیانات در دانشگاه فرهنگیان
تربیت کند؛ چون عدالت، آن ارزش والایی است که از اوّلِ تاریخِ بشر تا امروز، همواره مورد نظر آحاد بشر بوده است. ارزشها به مرورزمان و به تحوّل نسلها تغییر پیدا میکنند، [امّا] بعضی از ارزشها از اوّل تا آخر ثابتند؛ از جمله، ارزش عدالت است. شما ملاحظه کنید؛ ادیانی که معتقد به مهدویّتند -که تقریباً همه ی ادیان الهی معتقد به مهدویّتند- اینها معتقدند که منجی بیاید، دنیا را پُر از عدل و داد کند؛ نگفتند پُر از ...
تقابل سنت و مدرنیته، تقابلی کاذب است!
.... کهنه نوعی فرسودگی، پایان یافتگی و ناکارآمدی دارد. سنت ظرفی تهی است در حالی که مدرنیته ظرفی تهی نیست. سنت خودش از طریق عناصر دیگر پربار می شود؛ از طریق دین و فلسفه و ارزش ها پایدار شده است. لذا اگر مدرنیته با چیزی درگیر است در واقع با همان عناصر اصلی سنت که دین باشد، درگیر است. ما در فیلم آقای معتمدی این عنصر را مفقود می یابیم. من در اسلام، قابلیت عرض اندام در برابر مدرنیته را می بینم؛ چون ...
شعر امروزِ ما عبوس است
موضوع منتفی شد. متأسفانه آن پرسشنامه ای را که خودم تنظیم کرده بودم گم کرده ام و الان دقیق نمی توانم بگویم چه معیارهایی را برای ارزیابی شعر پیشنهاد داده بودم اما از حافظه هرچه را به یادم مانده باشد نقل می کنم: برای ارزیابی شعر اول باید از لایه صوتی شروع کنیم، چون شعر پیش از هرچیز خودش را با همین لایه صوتی یعنی وزن و موسیقی نشان می دهد و این لایه صوتی هم با درست خواندن شعر است که آشکار می شود. پس ...
آثار شاه نقاش کجاست؟
کرد صورت دختر او را در کتاب بکشم، من هم شروع کردم، نیم ساعت طول کشید، ماژور دخترش را نگاه داشته بود تکان نخورد، با وجود این خیلی تکان می خورد و درست نمی ایستاد، اما شبیه و خوب کشیدم، آنها رفتند و نهار خوردیم... . در منبعی دیگر، ناصرالدین شاه در خاطرات شکار خود هنگام اتراق در گچسر به تاریخ یک شنبه 8 ربیع الثانی 1281چنین می نویسد: ... ناهار خوردیم، بعد از آن باز جواب نوشته ها گفته شد، بعد ...
عملکرد نهادهای سیاسی حوزه علمیه؛ مجمع محققین و مدرسین عملکردمان ایده آل نیست/ ضدیتی با جامعه مدرسین ...
داری در نهایت مطلوبیت بود. کافی است این دوره را با دوره های بعدی از نظر دینداری و رضایت مردم بر اساس آمارهای رسمی و منتشر شده مقایسه کنید که علی رغم ادعا و تظاهر برخی، چگونه دینداری بعد از ایشان افول کرد. در زمینه رشد اقتصادی و کار علمی و کارشناسی نیز آمارها این واقعیت را نشان می دهد. * چه شد که به سراغ آقای خاتمی رفتید؟ بعد از آقای هاشمی رفسنجانی نگرانی داشتیم که این دولتی ...
مرکزی بین المللی که 365 روز سال فعال است/ حوزه علمیه در غرب ناشناخته است
، انجام می دهم. بعداز این همه سال فعالیت مرکز، چون من با فضای تبلیغی و آکادمیک آن جا آشنا بودم و هم با شیعه ها و مسیحی ها کارهای مختلفی کرده بودم، به طور طبیعی انتظار می رفت که متفاوت تر عمل کنیم؛ لذا در یک سری محورها، کارهای جدیدی را در کنار حفظ و تقویت کارهای موجود شروع کردیم که در سه محور مهم بوده که ما باید افراد را قوی کنیم، بعد سازماندهی کنیم و سپس جامعه شیعی خودمان را عرضه کنیم ...
ترفند جالب برای ندیدن پهلوی/ مداحی که علمای اهل سنت دوستش داشتند
ایران و امیرالحاج می رفتند. من لباس احرام از تن خارج نمی کردم و وقتی مدیران دیگر به من می گفتند که بیا نزد سفیر و امیرالحاج برویم، می گفتم: با لباس احرام صیح نیست بنده نزد آقای سفیر و امیر الحاج بیایم. یادم هست بعد از آن همواره برای نرفتن به دیدن سفیر در روز یازدهم ذیحجه و تاق نصرت نزدن برای شاه مورد غضب بعضی از مدیران گروه و سازمان حج آن زمان بودم. جلوگیری از فرستادن 400 سرباز به دنبال ...
آیت الله فاضل لنکرانی:تمام اتکاء شیعه در زمان غیبت به عمود ولایت فقیه است
به گزارش اطلاعات روز# آیت الله فاضل لنکرانی مراسم عمامه گذاری 15 تن از طلاب شهرستان هشتگرد که با اشاره به اینکه سابفه معمم شدن مربوط به غدیر است گفت:روحانیت استمرار حرکت انبیاست. روحانیت سفارش امام زمان(ع) در زمان غیبت است. قبل از انقلاب گروه هایی بودند الآن هم هستند می گویند ما خود، مهدوی و امام زمانی هستیم، چه نیازی به مرجع تقلید داریم؟ خودمان قرآن می خوانیم و ترجمه می کنیم، مَثَل اینها مَثَل کسی است که بگوید من می روم در داروخانه یک آمپولی را خودم برمی دارم استفاده کنم، آیا نمی گویند این فرد جنون پیدا کرده؟! مشروح سخان و ج ...
انقلاب اسلامی و نظم نوین جهانی [1] گفت و گوی دکتر محمد حسن زورق[2] با دکتر سید سلمان صفوی[3]
آمدند این دو شعار را در یک فضای کاملاً ماتریالیستی بازتعریف کردند. تعریف عدالت در مارکسیسم قرار گرفت و برابری فیزیکی و کمی داشته های افراد جامعه و به ظاهر حذف طبقه حاکم تعریف شد و آزادی هم بر همان مبنای ماتریالیستی تعریف شد. هر کس آزاد است هر کاری می خواهد بکند به شرطی که به دیگران ضرری نرساند. البته این تعریف ذاتاً یک تعریف بی مفهوم است چون هر کسی بخشی از دیگران است می خواهم بگویم پایه های تشکیل ...
رد صلاحیت، کارکرد احزاب را تضعیف می کند
باشد در مشروطه، در بحث جست وجوی عدالت، اصلاح دادگاه ها موضوع اصلی بود زیرا دادگاه ها توان ظلم زدایی نداشتند. برای اصلاح این امر در دادگاه ها آیین دادرسی را از حکم قاضی جدا کردند. بر اساس آیین دادرسی، اسناد پرونده جمع می شود و قاضی بر اساس اسناد نظر می دهد. چرا آیین بررسی شورای نگهبان وجود نداشته باشد؟ وقتی اعضای یک حزب از فیلترهای خاص یک جامعه گذشته اند و مجوز رسمی فعالیت دارند اما توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شوند این رد صلاحیت ها کارکرد درست حزب را تضعیف می کند. حزب نمی تواند افراد وابسته به خویش را شناسایی کند ...
آیه صادقین و دلالت آن بر نیاز به حجت الهی تا پایان دنیا
وارث : زهرا سلطانی، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) یادداشتی در اختیار ایکنا قرار داده است که در ادامه از نظر می گذرد: یکی از عقاید بنیادین شیعه، وجود فعلی و مستمر حجة الله در زمین است که این عقیده هم مانند دیگر عقاید شیعه ریشه در قرآن و سنّت دارد و یکی از مهم ترین وظایف هر مسلمان شناخت امام زمان است که این معرفت در دو سطح شخصی و ...
زمینه های تبلیغاتی تأسیس دولت های سادات در شمال ایران در قرن نهم و نقش کتاب بحرالانساب در آن
از صفت ائمه علیهم السلام، این کتاب ابومخنف بن لوط یحیی خزاعی رحمه الله این کتاب را بحر النصاب نام کرد، و کاتب این جعفر صادق به دست مبارک خود نوشته بود، بعضی به خط شریف امام حسن العسکری بود، و این کتاب شریف مدت روزگار در مسجد اقصا بماند، بعد از هجرت رسول علیه السلام بسال ششصد و پنجاه رسیده بود. حضرت سید ابوطاهر بن جعفر بن ... بن امام محمد التقی علیه السلام از مسجگد اقصا به ولایت عجم آورد تا مدت ...
گزارش جلسه ششم دادگاه عوامل داعش
در محل ملاقات تلفن های همراه خود را نمی برند؟ وی پاسخ داد: من اطلاعی نداشتم گوشی را به من می دادند و من از ماشین بیرون می رفتم. قاضی صلواتی گفت: این از نظر شما غیرعادی نبود؟ متهم پاسخ داد: به این موضوعات فکر نکردم. وی ادامه داد: چند روز بعد س.ص به من گفت قرار است یک اتفاقی در کشور بیفتد. گفتم چه اتفاقی؟ گفت قرار است عملیاتی صورت بگیرد. حرف من راجع به مرگ ...
اظهارات جنجالی آقای جامعه شناس درباره علی کریمی و کی روش
مستثنی نیست. معرفت شناسی فوتبال از نظر ابراهیم فیاض، یعنی کشف زیرساخت های فکری موثر در چند و چون فوتبال هر سرزمینی. فیاض به چیزی به نام فوتبال ایرانی اعتقاد دارد ولی آن را پدیده ای منفی می داند که متأثر از صوفیسم ایرانی است و باید با علم گرایی و عقلانیت اصلاح شود . *آقای دکتر فیاض، با این سوال شروع می کنم که شما خودتان فوتبال می بینید یا قبلاً فوتبال بازی می کردید؟ من در دورۀ ...
متهم: بعد از عملیات داعش چند روز در سراوان منزل دوستانم ماندم
بیعت نیست. من تحقیقی نداشتم و خودسرانه به این گروه درآمدم. س.ع در خصوص ملاقات با ش.م گفت: فروردین سال 96 در یک روز پنجشنبه س.ص از من خواست به شهر سنندج بروم. من هم به عنوان یک راننده قبول کردم و از او پول گرفتم که با او به این شهر بروم. تا قبل از آن من ش.م را نمی شناختم و ایشان را ندیده بودم. وی ادامه داد: روز پنجشنبه به سمت سنندج حرکت کردیم و تقریبا حدود ساعت های 5 یا 6 عصر ...