سایر منابع:
سایر خبرها
شادروان زیر ذره بین منتقدان/بار فیلم روی دوش موقعیت های کُمیک
یک درام واقع گرایانه را معیار قرار داد و درباره شبکه استدلالی متن سخن گفت. فیلم سینمایی شادروان عنوان دومین اثر است که با نظر هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر به این دوره از جشنواره راه یافته است. اثری در ژانر ملودرام اجتماعی که هر چند در ظاهر به صورت کمدی و طنز موقعیت به بیان مشکلات خانواده ای فقیر و حاشیه نشین می پردازد، اما مفاهیم سیاسی خود را آن هم به تلخ ترین شکل ممکن در لابه لای ...
شادروان ؛ فیلمی که شوخی هایش هم جدی نمی شود
اگرچه افراط، تفریط، اغراق و ناهماهنگی از اصلی ترین مولفه های یک اثر گروتسک است که با یک پس زمینه سیاه و تلخ، حرف های جدی خود را با بیانی متفاوت به مخاطب خود ارائه می دهد اما در دومین ساخته حسین نمازی این مولفه ها به خوبی در کنار هم نمی نشیند و فیلم چندان جدی به نظر نمی رسد. فیلم بیشتر از آنکه مخاطب را به سمت و سوی یک فضای متضاد و ناهمگون اما حساب شده و هدفمند سوق دهد، در یک روایت آشفته ...
نگاهی به فیلم سینمایی شادروان /تصویرسازی از بدبختی انسان ایرانی و سعادت انسان افغانی با چاشنی شوخی های ...
خبرگزاری فارس گروه سینما: فیلم سینمایی شادروان عنوان دومین اثر حسین نمازی است که با نظر هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر به این دوره از جشنواره راه یافته است. اثری در ژانر ملودرام اجتماعی که هرچند در ظاهر به صورت کمدی و طنز موقعیت به بیان مشکلات خانواده ای فقیر و حاشیه نشین می پردازد، اما مفاهیم سیاسی خود را آن هم به تلخ ترین شکل ممکن در لابه لای دیالوگ های طنازانه بازیگران خود به جان مخاطب ...
رویگری: حضور در جشنواره فیلم فجر برایم آرزو شده بود
این فیلم راضی هستم، فیلمنامه کار خودش را می کند و از طرفی ترکیب بازیگران هم جذاب بود، به نظرم این فیلم میتواند به خوبی قضاوت شود. این بازیگر پیشکسوت سینما خاطرنشان کرد: کمدی موجود در فیلم سینمایی شادوران پیش برنده است، هرچند کارگردان به این اثر به چشم کمدی نگاه نمی کند اما همین اتفاقات تلخ گاها بعد از گذشت زمان به خاطراتی خنده دار تبدیل می شوند و همین جنس کمدی فیلم سینمایی شادروان است. انتهای پیام/ ...
تلخ و شیرین جشنواره
رسانه برگزار شد، به علت فضای محدود سالن نشست خبری، بسیاری از عکاسان و خبرنگاران نتوانستند وظیفه خود را به درستی انجام دهند و همین باعث بوجود آمدن اعتراضات بسیاری شد که مسئولان برگزاری جشنواره، تصمیم گرفتند تا در روز دوم این فستیوال، نشست های خبری فیلم ها را در همان سالن اصلی تماشای فیلم ها برگزار کنند تا همه خبرنگاران و عکاسان براحتی کار خبر خود را انجام دهند. شادروان ی که به جای گریه همه ...
اکران تنها فیلم اکشن جشنواره فیلم فجر/ غرفه ایرنا پاتوق بازیگران شد
خواسته یا ناخواسته کلیت اثر را به سوی ملودرامی غلیظ سوق می یابد که این فضا تا پایان فیلم نیز وجود دارد. ادامه خبر را در بخوانید. دومین روز جشنواره فیلم فجر در شرایطی برگزار شد که نگرانی ها درباره برگزاری جشنواره در وضعیت کرونایی ادامه دارد، اما نمایش فیلم علفزار از و شادروان از مورد توجه نسبی بیشتر خبرنگاران و نویسندگان سینمایی قرار گرفت و تنور جشنواره را گرم کرد. ...
اکشنی که کمدی از آب درآمد/ حضور محمد علیزاده در برج میلاد برای تماشای برف آخر / رقابت تنگاتنگ شبکه های ...
به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری و لایه های دروغ به کارگردانی رامین سهراب سپری شد. در سانس اول جشنواره که ساعت یک آغاز می شود فیلم برف آخر روی پرده رفت که داستانی درونی و انسانی درباره تعامل انسان با خود و محیط اطرافش داشت که توانست نظر مثبت مخاطبان خانه جشنواره را به خود جلب کند. از آنجا که مشاور و سرمایه ...
10 فیلم کمدی که کاندیدای بهترین فیلمنامه شده اند
به گزارش روزپلاس؛ دو روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر گذشت و در این دو روز شاهد ژانرهای متفاوتی از سینما در جشنواره بوده ایم اما آنچه در بین این فیلم ها متفاوت تر نمود پیدا کرده است، حضور فیلم سینمایی شادروان به عنوان یک فیلم کمدی در جشنواره چهلم بود. * شادروان کمدی موقعیتی که باید جدی گرفته شود فیلم سینمایی شادروان روایت شیرین یک ملودرام اجتماعی را در بستر خانواده ای ...
اثر شاخص در جشنواره ندیدیم/ ایده هایی که مشکل پرداخت دارند
باشگاه خبرنگاران جوان - در دومین روز از جشنواره فیلم فجر که فیلم های علف زار و شادروان در خانه جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان اکران شد، انتقاد ها به کیفیت آثار شدت گرفت. علف زار با مرگ یک کودک 6 ساله بر اثر شلیک اشتباه نیروی پلیس آغاز می شود. پای پژمان جمشیدی نقش اول فیلم و بازپرس پرونده هم در این اتفاق گیر است، زیرا پلیسی که دچار اشتباه شده، نیروی اوست. در ادامه پرونده نزاع در یک ...
نگاهی به فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر/ 2 علفزار ؛ امیدی برای ارتقای زنان/ شادروان ؛ اختلاط ژانرها
در دومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر، دو فیلم علفزار به کارگردانی کاظم دانشی و شادروان به کارگردانی حسین نمازی در خانه جشنواره نمایش داده شد. علفزار، امیدی برای ارتقای زنان دومین روز جشنواره با فیلم علفزار ساخته کاظم دانشی شروع شد که بعد از تجربه چند فیلم کوتاه و کارگردانی تئاتر، اولین فیلم بلند خود را بر پرده نقره ای نشانده است، فیلمی که نوید یک یک کارگردان موفق در سینمای ...
انتقاد داوران جایزه ادبیات از پوستر جشنواره فیلم فجر
اولین قسمت برنامه سینما ملت به مناسبت برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر از شبکه چهار سیما پخش شد. به گزارش روابط عمومی برنامه، اولین قسمت از سری برنامه های سینما ملت به مناسبت برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر شامگاه 12 بهمن از شبکه چهار سیما پخش شد. این برنامه در بخش اول خود میزبان مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم بی رو و بهنام ابوالقاسم پور پیشکسوت فوتبال کشورمان بود. دوست ...
سینمای ما ژورنالیستی شده است
که فیلمبردار هم در طول کار با ما همکاری کند. وی افزود: نکته اساسی دوستانی هستند که کار اجرایی بخش زیبایی شناختی کار را برعهده دارند و باید پیشینه کار تصویر را داشته باشند. چند عنصر مانند جشنواره باعث می شود که کارهای فنی به موقع انجام نشود. زیرا این کار فکر و تمرکز می خواهد و به توان نیاز دارد. همچنین قبل از جشنواره شبانه روز کار می کنند و در نهایت آنچه که مطلوب است، رخ نمی دهد. ...
پرونده کامل چهلمین جشنواره فیلم فجر در قم
شهر بیست/ سرویس فرهنگ و هنر _ محمد مهدی عنایت پور: این روزها در حالی خانواده سینمای ایران چهل سالگی جشنواره فجر را جشن می گیرند که شاید کمتر کسی تصور می کرد جشنواره ای که در سال های آغازین انقلاب فقط با نمایش پنج فیلم متولد شد، روزی به ریشه دارترین و مهم ترین فستیوال سینمایی کشور تبدیل شود. امسال نیز با وجود اینکه جشنواره در سایه شیوع سویه امیکرون قرار گرفت و حتی دبیر جشنواره برای چند ...
گزارش نشست تخصصی رنگ در سینمای امروز ایران در خانه جشنواره
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مسعود سفلایی در ابتدا عنوان کرد که محور امروز تعامل فیلم برداری و لابراتوار است. محمود کلاری در این باره بیان کرد: بعد از دگرگونی فیلم برداری از آنالوگ به دیجیتال این مبحث بسیار اهمیت پیدا کرده است. تصحیح رنگ در دوران آنالوگ هم بود اما با جهانی محدودتر، این بخش حداکثر در سه جلسه نشست بین متخصص فنی و رنگ پرداز به نتیجه می رسید. قواعد ...
بازنمایی بِیرو در غیاب پدیدارشناسی فرهنگی/ فوتبال و هویت منطقه ای مغفول از چشم کارگردان
دنبال کند. اگر بخواهیم از منظر ژانر به فیلم بِیرو نگاه کنیم قواعد ژانر یعنی حماسی سازی، استفاده زیاد از موسیقی و اغراق در آن رعایت شده است، بااین همه نتیجه کار کمی شبیه به کمیک استریپ ها و پر از اغراق های طراحی شده و فانتزی شده است. به طورکلی فیلم بیرو معطوف به متأثر کردن مخاطب شکل گرفته است و بااینکه قواعد ژانری در آن رعایت شده است اما اثر فکورانه ای نیست و خیلی در مسیر موردنظر خود موفق ...
علیمحمدی: “2888” روایت ایثار است و شجاعت
فیلم فجر شیراز از 15 بهمن تا 22 بهمن در شیراز برگزار می شود.در این جشنواره 16 عنوان فیلم از بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. در آیین گشایش این جشنواره از عوامل فیلم 2888 با حضور معاون فرهنگی شهرداری شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تقدیر شد. فیلم فوق با سرمایه گذاری شهرداری شیراز ساخته شده و پیرامون رشادت های شهید عباس دوران ...
شادروان ؛ کاش این طوری تمام نمی شد
فیلم شادروان همه چیز داشت به جز یک پایان خوب. کار جدید در روز دوم جشنواره چهلم فجر، نکته های مثبت زیادی داشت. مهم ترین هم این بود که خود زندگی بود. برای خنداندن، ادا نداشت. برای عشق ورزیدن، قیافه نمی گرفت. برای زندگی کردن، بهانه نمی خواست. این فیلم درباره زندگی یک خانواده پنج نفره ای است که زیر خط فقر زندگی می کند. مشکلی برای آنها به وجود می آید که نمی توانند به دارایی های اندک پدر در ...
نمازی: شادروان یک ملودرام شیرین است/مهراد: برای بازی در نقش اصلی جو زده نشدم
رویگری و تشویق ویژه اهالی رسانه به مناسبت حضور وی در برج میلاد تهران بود. رضا رویگری در ابتدای این نشست گفت: من همیشه خودم را مدیون مردم می دانم و خوشحالم که به سینما و جشنواره آمده ام، دلم برای همه شما تنگ شده بود. حسین نمازی درباره ایده اولیه فیلم شادروان گفت: ایده اولیه از یک سرچ اینترنتی و تصادفا به وجود آمد، چنین اتفاقی به وجود آمده بود و باعث شد تا من اثر را تولید کنم. من ...
روز دوم: تداومِ بومی کردنِ ژانرها/ نگاهی به فیلم های علف زار و شادروان
سینماسینما ، یزدان سلحشور خوشبختانه در روزِ دوم هم انتخاب های گزینشگرانِ جشنواره، اذیت کننده نبود تا اینجا! [می زنم به تخته که دچار مصیبت نشویم در روزهای آینده!] به نظر می رسد امسال، سینمای بدنه دارد واردِ یک محدوده ی خطرناک اما لازم می شود یعنی بومی کردنِ ژانرها و فعلاً در مرحله ی آزمون و خطاست. علفزار به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی، با آنکه تهیه کننده اش نام آورتر از نویسنده و ...
شادروان نقدی طنز بر یک رفتار اجتماعی غلط
... بهرحال شادروان در میانه ریتم فیلم های جدی و بعضا تلخ جشنواره فیلم فجر یک فضای متفاوت و شاداب را برای مخاطبان فراهم کرد، اما نمی توان آن را یک کار ماندگار در بین فیلم های طنز و کمدی دانست. این اثر سرگرم کننده آنطور نیست که مخاطبی بخواهد دو سه باره آن را ببیند و با خاطراتش بخندد. انتهای پیام/ ...
ناکامی شادروان در خانه جشنواره فیلم فجر 40
خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی شادوران به کارگردانی حسین نمازی دومین فیلم روز دوم چهلمین جشنواره فیلم فجر بود که در برج میلاد تهران موسوم به خانه رسانه اکران شد. این فیلم با بازی سینا مهراد ، نازنین بیاتی ، بهرنگ علوی و رویا تیموریان به موضوعی اجتماعی پرداخته و در کنار این روایت سعی می کند تا با ایجاد برخی لحظات کمدی مخاطب را همراه کند اما این همراهی دقایقی رخ داده و به طور کلی با اثری ...
حاشیه و متن روز دوم جشنواره فیلم فجر؛ از ابهام در اکران علفزار تا جای خالی مسئولان
...، خانه جشنواره، شلوغ تر از روز نخست بود. شادروان هم فیلم دوم روز دوم فیلم فجر بود که برای رسانه ای ها و منتقدان اکران شد. فیلمی که طنز نبود اما خنده و شادابی در سراسر آن موجود می زد. که فیلم دومی محسوب می شود در نشست خبری فیلمش تاکید داشت که این اثر، طنز نیست بلکه یک ملودرام شیرین است. این واژه با فضای دلنشین فیلم، همخوانی داشت و اغلب منتقدان آن را تایید کردند. بازیگر ...
شادروان یک ملودرام است و نمی توان آن را یک کمدی دانست
ای بسیار خاص دارد و همچنان درصدد این هستم که بتوانم این اثر را بسازم. بهرنگ علوی درباره اینکه چندی پیش از این فیلم، در فیلمی ضدآقازاده ها بازی کرده و حالا خود در فیلم پسر یک نماینده مجلس بازی کرده نیز توضیح داد: بدون اغراق عباس نادران دوست 25 ساله من است و از خانواده او شناخت دارم و به جرات می توانم بگویم او یکی از سالم ترین افرادی است که در زندگی خود دیده ام. اگر از او چیزی می دیدم که ...
فیلم های اجتماعی ورای ساختار غیرحرفه ای و نگاه سطحی
در عالم تئاتر نیز نمونه های فراوانی دارد. در فیلم شادروان هم حسین نمازی سعی داشته چنین فضایی به وجود آورد. پدر یک خانواده (با بازی کوتاه رضا رویگری) که گویا بیماری حاد قندی دارد، بر اثر زیاده روی در مصرف شیرینی، دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان فوت می کند؛ اما خانواده وی به دلیل عدم استطاعت مالی نمی توانند هزینه بیمارستان را پرداخت کرده و جسد وی را تحویل بگیرند. سرقت جسد هم نتیجه مثبتی ...
چه کسی آرزوی بزرگ رضا رویگری را برآورده می کند؟ | چالش های بازی در فیلم یک آقازاده | همه حاشیه های روز ...
فیلم دیگری ست که در دومین روز برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در معرض دید اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت. دراین فیلم چهره هایی همچون سینا مهراد و گلاره عباسی حضور دارند. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی دومین اثر او در مقام کارگردان است. نمازی که تا کنون آپاندیس و سریال تلویزیونی حوالی پاییز را در کارنامه خود دارد در شادروان روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی را به تصویر کشیده است که ...
بهرام رادان: مجوز تهیه کنندگی دارم/امیدوارم "علفزار" بدون هیچ ممیزی اکران شود
کنم افزایش آگاهی نجات بخش جهل باشد. سلامی درباره فیلمبرداری شادروان افزود: من دوست داشتم فیلمبرداری این فیلم رئال باشد و سعی کردم در نورپردازی رئالیته فضا را حفظ کنم. مهراد با تاکید بر اینکه فیلمنامه جدی است، گفت: این فیلم به هیچ عنوان لوده نیست و با همچین عواملی لودگی جایی در این اثر سینمایی ندارد. بهزاد عبدی درباره موسیقی متن کار توضیح داد: تم اصلی موسیقی این اثر ...
نگاهی به فیلم علفزار، ساخته کاظم دانشی که مورد توجه قرار گرفت
تعامل خوب دستگاه قضا با فیلم علفزار گفتند. فیلم دومی که در دومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، شادروان به تهیه کنندگی عباس نادران و کارگردانی حسین نمازی بود؛ فیلمی که نقطه نظرهای متفاوتی درباره ژانر آن وجود دارد. به رغم کمدی تلقی شدن این فیلم، نمازی کارگردان شادروان آن را اثری اجتماعی، شیرین و حال خوب کن دانسته. به بهانه اکران فیلم علفزار در روز دوم جشنواره، یادداشت هایی را درباره این ...
اسامی 22 فیلم جشنواره فیلم فجر 40 به همراه خلاصه داستان ها و ...
به گزارش برنا، طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، این دوره جشنواره فیلم فجر، میزبان 22 اثر و 23 کارگردان مختلف خواهد بود. از میان فیلمسازان حاضر در این رویداد سینمایی رنگین کمانی از اشخاص به چشم می خورد، از حضور باسابقه هایی چون مسعود کیمیایی گرفته تا کارگردانانی که برای اولین بار در قامت فیلمسازی حاضر شدند. ضمن این که چهلمین جشنواره فیلم فجر ...
معرفی فیلم های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ غایبان و مهم ترین ها کدام اند؟
محسوب می شود. طبق آخرین اخبار، تدوین برف آخر توسط اسماعیل علیزاده به پایان رسیده است و این فیلم در مراحل نهایی تولید است. علیرضا علویان اولین فیلم بلند خود را با عنوان بدون مرز جلوی دوربین برد. بدون مرز در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در رشته بهترین کارگردانی بخش نگاه نو نامزد دریافت جایزه شد و جایزه ویژه هیئت داوران بخش نگاه نو را نیز از آن خود کرد. برف آخر دومین ساخته ...