جواد طوسی: موقعیت مهدی مخاطب را از انفعال خارج می کند
سایر منابع:
سایر خبرها
مذاکرات وین؛ آمادگی ایران و انفعال غربی ها
وزیر امورخارجه، طرف مقابل به ویژه آمریکا، طی مذاکرات، تلاش کرده از زیر بار تعهدهای جدی و اساسی خارج شود و مسئولیت و ضمانت های آینده را هم نپذیرد، اما تیم مذاکره کننده ایرانی بر پذیرش تعهدهای طرف مقابل و دریافت تضمین تأکید کرده است.
بدون قرار قبلی یک فیلم درخشان است/خارج از منطق فیلمفارسی
...، سرنوشتش برای مخاطب مهم می گردد و از آن حس می گیرد. حتی اینکه فیلم از کلیشه و زمینه های ذهنی و منطقی خشک آلمان شروع شود نه کشور دیگری کاملاً سرجای خودش است و درست انتخاب شده و با صیرورت و تحول شخصیت اصلی ارتباط مستقیم دارد. زنی با منطق مدرن و شیوه زندگی خشک ماشینی آلمانی که وقتی وارد ایران هم می شود هم همان است، شخصیت آرام آرام ساخته می شود و خارج از منطق فیلمفارسی با ...
انفعال آمریکا در منطقه محصول تحول ایران بعد انقلاب است
کنعانی مقدم گفت: در نتیجه تفکر جهادی و تحول و ارتقای مفهوم امنیت و اقتدار نظامی بعد انقلاب اسلامی امروز شاهد فرار تدریجی آمریکا از منطقه و قرارگیری رژیم صهیونیستی در محاصره محور مقاومت هستیم.
مخاطب باید بگوید که تعبیر اصلی بی رویا چه چیزی بوده است
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو؛ آرین وزیر دفتری کارگردان فیلم بی رویا در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دانشجو به چند سوال پیرامون تعبیر اصلی فیلم و متنی که به فیلم برای گرفتن پروانه نمایش اضافه شد، پاسخ داد. کارگردان فیلم بی رویا در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در ارتباط با کلیدواژه فیلم که در نشست خبری آن بیماری اسکیزوفرنی را رد کرده بود توضیح داد که فکر می کند این را باید مخاطب ...
نظرات مختلف منتقدان درباره مرد بازنده | مهدویان هم مثل کیمیایی سعی دارد حرف های مهم بزند اما نمی تواند | ...
...> محمد اسماعیلی، منتقد سینما نیز توضیح داد: مهدویان که پس از شیشلیک باید فاتحه او را در سینما می خواندیم، حالا تلاش کرده با تمسک به چند معمای ساده پلیسی مقداری دست های خالی از قصه اش را پنهان کند. البته تا حدی مخاطب را همراه می کند اما در اواسط کار از کشفیات کارآگاهی به اختلافات قدیمی زنانه می رسد ولی به هر حال تا حدی کشش ایجاد می کند. آنچه که در مورد مهدویان نیاز به بررسی جدی دارد، این است که فقدان ...
با نهمین روز از جشنواره چهلم فیلم فجر؛ شهرک و 2888 فیلمی که نباید آنها را دید
کار ارتباط برقرار کند برای همین بهترین مواجهه با این فیلم یا خارج شدن از سالن است یا خوابیدن. فیلم قصه جوان علاقه مند به سینماست که می خواهد بازیگر شود، اما ناخودآگاه در موقعیتی قرار می گیرد که آن را باور کرده و در کلامی دیگر نقش را در زندگی واقعی نیز می پذیرد. این اتفاق (فرو رفتن در نقش) در برخی از آثار خارجی و داخلی نیز پیشتر تکرار شده ولی شهرک مطمئناً اثر نیست که بتواند در گیشه با مخاطب آن ...
گزارش نشست سینمای راهبردی با نگاهی به فردا در خانه جشنواره
بازتولید روایت ما از فرهنگ اثرگذار باشد. سینما می تواند مخاطب را با خود همراه کند و شرایطی را به وجود آورد که دیگر به سینما به عنوان ابزار معمولی فکر نکنیم. او تصریح کرد: به نظر می رسد، سینمای ما در گام اول خود پس از انقلاب به مسیر خوبی رفته است. سینما در دهه 60 به دنبال تمایز بخشی با قبل از انقلاب بود اما بعد از آن چرخه تولید فیلم، متناسب با نیازها و اهداف جمهوری اسلامی رشد نکرده است . ...
علت از دسترس خارج شدن آرشیو تلوبیون
روند تغییرات آرشیو تلویزیون تعاملی تلوبیون پس از یک سال توسعه فنی و طبق برنامه ریزی های انجام شده (همان طور که حدود یک ماه قبل در روزنامه جام جم اطلاع رسانی شده بود) در روزهای گذشته آغاز شده است. به گزارش تسنیم از شبِ گذشته آرشیو تلوبیون از دسترس خارج شد و برخی رسانه ها به آن پرداختند. اما روابط عمومی صدا وسیما در این گزارش به تغییرات، تحولات و اتفاقات جدید در این پلتفرم اشاره کرده است ...
کارکردهای رسانه کارآمد در مواقع بحران
هنگام و دقیق او در میدان بحران ها و موارد آسیب زننده به افکار عمومی می تواند به تولید ادبیات رسانه ای نزدیک به واقعیت و صحیح از موضوع منجر شود. اینجا دیگر شاهد این نخواهیم بود که رسانه های خارج از کشور از واژگانی همچون کودک همسری و ... برای تحریک احساسات مخاطب بهره گیری کنند و ادبیات مبتنی بر واقعیت توسط رسانه داخل ارائه شده است. همواره در غیبت ادبیات صحیح رسانه ای ما، رسانه های فارسی زبان خارج ...
نگاه صحیح به ناهنجاری ها
مخاطب بازآفرینی کنند. فیلم در یک دادگاه و در اتاق یک بازپرس با حضور متهمانی که به تجاوز دسته جمعی متهم شدند می پردازد. کارگردان در فیلم خود سعی کرده زوایای مختلف حقوقی و جنایی و حتی اخلاقی و عرفی را به خوبی بازگوکند. همچنین بسیار شنیده ایم که عده ای با اعمال نفوذ سعی می کنند رأی قاضی پرونده را به نفع خود تغییر دهند. کارگردان با توجه به چنین نابسامانی ها و نابهنجاری هایی، سعی کرده این پدیده زشت ...
نقد فیلم ماهان | یکی از ضعیف ترین آثار جشنواره چهلم
...> خارج از قاب سینما اولین چیزی که پس از تماشای ماهان ، فکر اکثر مردم و منتقدان را به خود مشغول می کند، این است که اساسا چرا چنین فیلمی در بخش اصلی رقابت مهم ترین رویداد سینمای ایران حضور یافته و دقیقا چه کمکی می تواند به جریان اصلی سینمای ایران بکند. در این مورد، ضرورت دارد که اعضای هیئت انتخاب و دبیر جشنواره اقدام به پاسخگویی نمایند و روشن کنند که خانواده شاه حاتمی چطور امکان ساخت و ...
چرا آثار نویسندگان ایرانی در داخل و خارج از کشور جدی گرفته نمی شود؟
تر و با کیفیت بالاتر جریان دارد. البته روند تولید اثر ادبی خارج از این دایره تعریف می شود. اینکه نویسنده از ابتدای امر، فکرش درگیر این باشد که در کدام جایزه برنده شود، دیدگاهی تجاری است. این درحالی است که در ایران این دیدگاه بیشتر دیده می شود. افراد می نویسند تا جایزه بگیرند؛ زیرا کتاب در جایزه مطرح و دیده می شود. جوایز ادبی جایی است که نویسنده و ناشر مخاطب را پیدا می کند اما در فقدان ...
نقدی بر فیلم بدون قرار قبلی
به گزارش جهانی پرس، سارا صادقی- بدون قرار قبلی روایتگر زندگی دختری به نام یاسمین با بازی پگاه آهنگرانی است که سی سال در خارج از ایران زندگی می کند و خبری از پدرش که در ایران است ندارد روزی وکیل پدر (با بازی صابر ابر) به یاسمین زنگ می زند و می گوید پدرش وصیت کرده تا با حضور دخترش در زیر خاک دفن شود و از همین رو یاسمین تصمیم می گیرد پس از سی سال همراه با پسرش الکس به ایران برگردد. و با ...
پر شورترین و محبوب ترین فیلم جشنواره مشخص شد
نمی آید. شاید همین درون مایه بود که استقبال از فیلم ملاقات خصوصی را اینگونه پرشور و با رضایت رقم زد. بیشتر بخوانید: دو فیلم فاجعه که آبروی جشنواره را برد! ملاقات خصوصی ایده داستانی بدیع و تازه ای دارد. ایده مردهای زندانی که با ازدواجشان با دختران و زنان خارج از کشور، آنها را وادار می کنند تا مواد مخدر را به زندان بیاورند و این مواد به 4 برابر قیمت خود در زندان بفروش ...
در مسیر بازیابی خویشتن خویش/ نگاهی به فیلم بدون قرار قبلی
جزئیاتی که کارکرد دراماتیک دارند. برای نمونه خانه ارشد و نرگس را به خاطر بیاورید؛ معماری خانه، وسایلی که در آن استفاده شده و رنگ هایی که برای بخش های مختلف به کار رفته، فضایی خلق کرده که مخاطب را در مسیر باور کردن آنچه می بیند همراهی می کند. از سوی دیگر نقطه برجسته فیلم، بازی پگاه آهنگرانی است. یاسمین شخصیت درونگرا، آرام و حساسی دارد که آهنگرانی به او بر پرده سینما جان می بخشد. در مسیر تحول ...
عیار چهل؛ شب هشتم/ مهندسی معکوس
آثار مذکور با روندی دیالکتیکی جهان های نامتجانس را در مطلع درام به مواجهه با یکدیگر روانه می کنند. بی رویا ساخته در اختلاطی هذیان آلود در ساحت سینما، ذهن بصری شخصیتش را در غایت یک ضرب الاجل موهوم قرار می دهد تا مخاطب را به نگین عنصر درام یعنی آشنازدایی برساند. فیلم در فرمی بیانی سعی دارد مفروضاتی را در متن خود بکارد و در قبال آن ها به کارویژه ای قابل اتکا برسد. اتکا به چنین کارویژه ای ...
علی حضرتی: در مرحله پست پروداکشن بودیم که بازی مرکب آمد
استاندارد بالا بسازیم. مردم دیگر برای هر فیلمی به سینما نمی روند. سینما بعد از کرونا شرایط دیگری دارد. ما نمی توانیم فیلمی بسازیم که نتواند با جهان ارتباط بگیرد. در غیر این صورت سینمای ما منسوخ می شود. این فیلم در خارج از ایران هم میتواند دیده شود و اتفاقات خوبی را رقم بزند. حضرتی در پاسخ به این سوال که آیا علاقه ای ندارد شغل پدر را ادامه دهد، بیان کرد: من به صورت پاره وقت در رسانه کار کردم و ...
سردار جوانی: دشمن را با تهاجم ترکیبی منفعل می کنیم/ جهاد تبیین؛ راه مبارزه با جنگ شناختی
اقتصادی تهاجم ترکیبی کنیم که در این زمینه اهل فکر و اقدام به خصوص مسوولان، موظف به تلاش هستند. هجمه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی در این سال ها اگرچه انقلاب اسلامی را با مشکلاتی مواجه کرده است اما تمام این صحنه آرایی ها درنهایت به سرانجام نرسیده و با شکست مواجه شده است. در زمان حاضر نیز انقلاب اسلامی در اوج بالندگی با بهره گیری از توانایی های شگرف خود نه تنها می تواند از لاک دفاعی خارج ...
بی رویا ؛ لطفا من را از این سردرگمی نجات بده!
. پایان شگفت انگیزِ بی رویا باعث شد، مخاطبان این فیلم پس از خارج شدن از سالن سینما، همچنان درگیر پایان بندی داستان باشند. همین ویژگی های اثر، باعث شد بسیاری بی رویا را در میان برترین آثار جشنواره امسال بدانند. در بی رویا هیجان، استرس و حتی در بخش هایی ترس را می شود احساس کرد اما فیلم ساز اجازه نمی دهد، احساسات منفی در ذهن مخاطب بماند. درست است که تماشاگران فیلم پس از پایان آن همچنان درگیر قصه هستند اما با سردرگمی سالن را ترک نمی کنند. بی رویا جدیدترین اثر در چهلمین جشنواره فیلم فجر است. ...
شش دلیل برای این که موقعیت مهدی پروژه موفقی نبوده است
حجب و حیای بی اندازه ای که ایشان دارد، شاید برای بیننده عام و یا نسل جدید باورپذیر نباشد (اشاره به با فاصله صحبت کردن با همسرش در جلسه خواستگاری اولیه و یا چشم در چشم نشدن با همسرش در زمان نامزدی). از سوی دیگر بسیاری از انگیزه ها و اتفاقات بی مقدمه و موخره روایت می شود برای نمونه مخاطب هرگز متوجه نمی شود که چه اتفاقی می افتد که همسر شهیدمهدی باکری پس از ترک جلسه خواستگاری در مراسم عقد و عروسی ظاهر ...
منتقدان درباره موقعیت مهدی چه گفتند؟
چپاند؟ حالا اما دارم فکر می کنم چه شانسی آوردم که در این دوره از جشنواره شرکت کردم. محمدتقی فهیم منتقد سینما در مطلب کوتاهی با عنوان طوفان حجازی فر نوشت: موقعیت مهدی فیلم خیلی خوب جشنواره است، آفرین به حجازی فر، جنگ می سازد، حس می سازد، آدم می سازد. اشک می گیرد خنده می گیرد. *جواد طوسی: موقعیت مهدی مخاطب را از انفعال خارج می کند جواد طوسی منتقد سینما گفت: در دوران ف ...
جواد طوسی: موقعیت مهدی مخاطب را از انفعال خارج می کند
اشته باشد، دارد واقعیت هولناک را متذکر می شود. او می گوید من خلاف آمد و عادت بقای فردی خودم را طی می کنم. در واقع شخصیت تاکید دارد که من در یک تک افتادگی عینی دارم کنش مندی خودم را ابراز و اجرا می کنم. او به اندازه کافی بر اساس تجارب خودش سعی کرده حماسه را به درستی تعریف کند؛ حتی اگر به یک نقطه تراژیک سوق پیدا کند. طوسی با اشاره به پیدا نشدن پیکرهای شهیدان مهدی و حمید باکری اظهار داشت: ...
دسته دختران؛ نگاهی زنانه به جنگ
با خود همراه می کنند. این واهمه و ترس تا پایان با مرد همراه است و زمانی هم که از انفعال خارج می شود، عاشق یکی از دختران این دسته شده است! فیلم از پروداکشن عظیمی برخوردار است که قابل تمجید است، اما به نظر می رسند قیدی در این فیلم عمده تمرکز خود را مصروف ایجاد صحنه های اکشن و وقوع انفجار ها کرده است تا به این واسطه مخاطب را مجاب به دیدن یک اثر جنگی کند، تا جایی که در این روند از مبانی جا ...
انتقادات وارد شده به هِناس با بازی مریلا زارعی
. داریوش با دیالوگ کلیدی نقل به مضمون می خواهم دخترم طعم زندگی را بچشد خود را به سمت ترور شدن سوق می دهد و این پذیرش را در خودش ایجاد می کند که دخترش می تواند صحنه مهلک به قتل رسیدنش را تماشا کند. هر 2 زوج هم می پذیرند که تحت مراقبت و حفاظت نباشند، زیرا رفتارهای مشکوک را به بالا دستی اطلاع نمی دهند. در اینجا نویسنده به جای اینکه کاراکترها را از انفعال خارج کرده یا مفهوم تقدیر را گسترش بدهد، با یکی ...
چالشی مهم برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا ، همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، که بسیاری بدنبال مرور آن انقلاب عظیم دینی هستند، و بسیاری جوانان را از وقایع و حوادث آن روزگار با خبر می کنند، موجی از تحریفات و انحراف ها و نارواگویی ها نیز علیه انقلاب اسلامی و برخی شخصیت های خدوم و انقلابی، مطرح شده است. حملات بی محابای دشمن که از یک اتاق فکر مشخص در خارج از کشور نشات می گیرد، در داخل ...
هیچ راهی برای ایران بسته نمی ماند
وزیر راه و شهرسازی در همین زمینه به نتایج سفرش به جمهوری آذربایجان درجهت رفع مشکلات حمل و نقل اشاره و تاکید کرد هیچ راهی برای ما بسته نمی ماند. به گزارش مشرق، رستم قاسمی در توئیتی نوشت: ساخت پ
صدر اعظم آلمان: حصول توافق در وین به ایران بستگی دارد
به گزارش صدای ایران صدر اعظم آلمان بدون اشاره به انفعال و کم کاری طرف های اروپایی در مذاکرات وین ، تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد . وی همچنین گفت:حصول توافق در وین به ایران بستگی دارد.
بوی ناامیدی و انفعال از یک بیانیه
منتقدان نظام متهم به تزویر می شود و از دیگر سو، کارکرد ایجابی و عمل گرایانه خود را از دست داده و توان درک موقعیت مند (مکان، فضا و زمان) آن به کاستی می رود. دچار سردرگمی و انفعال بیشتر خواهد شد که می توان آثار این وضعیت را در همان دو خط دید. احتمال دیگر به ذهن می رسد و آن اینکه شاید منشأ و انگیزه آن دو خط در بیانیه این باشد که این گروه دست بر قضا جمهوری اسلامی به منزله سازمان را ولو با ...