شاهکار شعیبی برگ برنده جشنواره چهلم
سایر منابع:
سایر خبرها
نمایش فیلم های شعیبی و وزیردفتری در روز هشتم جشنواره
... * بدون قرار قبلی بهروز شعیبی که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به خاطر کارگردانی فیلم دهلیز برنده سیمرغ بلورین شد امسال با فیلم بدون قرار قبلی در مسابقه سودای سیمرغ حضور پیدا کرده است. فیلم داستان دختری ایرانی ساکن آلمان است که بعد از سی سال می فهمد که پدرش فوت کرده و برای او میراثی را به جا گذاشته است. فیلم سعی دارد روایت سفر قهرمانانه و تحول شخصیتی باشد که انگار هیچ ...
هنوز هم عاشقانه ها در سینما جواب می دهند
کلیشه زدایی کند. ملاقات خصوصی فیلمی که فیلمنامه اش به طور مشترک از سوی امید شمس، علی سرآهنگ و بهمن ارک نگاشته شده و امیر بنان آن را تهیه کرده است و این روزها، هم اهالی رسانه درباره آن می نویسند و هم مردم او را به صدر جدول پنج اثر برتر جشنواره چهلم رسانده اند. برآیند کلی تا این لحظه از فیلم های جشنواره چهلم نشان می دهد که عشق هنوزهم کارکرد خاص خودش را دارد و فیلمنامه هایی که با ...
نقد فیلم ماهان | یکی از ضعیف ترین آثار جشنواره چهلم
رساندن فیلمی با این استاندارد پایین را پیدا کرده اند. بهروز افخمی، عضو هیئت انتخاب جشنواره فجر، گفته دو فیلم ضعیف جشنواره را اصلا ندیده است نکته عجیب دیگر این که در برخی محافل و رسانه ها گفته شده بود که قرار است عواید این فیلم به کودکان مبتلا به سرطان برسد. این در حالی است که اگر این خبر صحت داشته باشد، با احتمالی قریب به یقین می توانیم مطمئن باشیم که ماهان در گیشه عوایدی را ...
روز هشتم جشنواره فجر چهلم در برج میلاد ؛ فیلم ها و حاشیه ها (+عکس)
عصر ایران - روز هشتم جشنواره فیلم فجر در سینما رسانه (برج میلاد) با نمایش 2 فیلم سینمایی بی رویا (آرین وزیردفتری) و بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی) همراه بود. بعد از نمایش هر فیلم عوامل و بازیگران آن در نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند. بی رویا کارگردان: آرین وزیردفتری بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم رودی، فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی، نهال دشتی، میلاد ...
بیرو؛ حسرتی که بر دل مخاطبان می ماند!
گذاری برای بیان دغدغه هایش فراهم کند، مثلا بجای آنکه فقط از زبان علیرضا و دوستانش چندبار درباره این موضوع بشنویم، میتوانست درکنار آن همه شخصیت اضافی، شخصیت یک نوجوانی را طراحی کند که بدون داشتن توانایی و استعداد مثلا چون پدرش نفوذ و ثروت داشته در میان بازیکنان تیم قرار گرفته است. بیرو نه تنها فیلمی شخصیت محور بلکه خانواده محور و فیلمی در نکوداشت خانواده است. علیرضا با آنکه بارها مورد توهین ...
واکنش همسر شهید رضایی نژاد به فیلم هناس / اشک کارگردان درآمد
حوزه های مختلف هنر و علوم انسانی در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به شکل ایده آل خود نزدیک تر شد. ورود غریبه ها به جهان فیلم در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر فیلم های بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری و فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی به نمایش درآمد، دو فیلمی که با ورود غریبه ها به داستان فیلم نظم پیشین اش را از دست می دهد و اوضاع دگرگون می شود. روایت ...
نقش پررنگ فارابی در فجر چهلم، سوژه چله سیمرغ شد
سمفا صورت می گیرد در واقع مخاطب که از طریق سایت های مجازی که از قبل اعلام شده بلیت جشنواره را خریداری می کند می تواند به فیلم های موردنظر خود رای دهد. به گمان من با چنین سیستمی هیچ راهی برای تقلب وجود ندارد. نهمین شماره از ویژه نامه چله سیمرغ را بخوانید. ایرنا به عنوان یکی از رسانه های مستقر در خانه جشنواره، پیشگام چاپ این ویژه نامه میان دیگر رسانه های حاضر در فجر چهلم محسوب ...
رقابت داغ مدعیان مهمترین سیمرغ /کارگردانی که برای ایران بغض کرد
40 همراه شوید. گزارش ویدئویی خبرگزاری مهر از هشتمین روز برگزاری جشنواره چهلم فیلم فجر را اینجا تماشا کنید. چهره روز؛ بهروز شعیبی به شدت محجوب و بی حاشیه است و آنچنان براساس باورهایش تا به امروز در سینما پیش رفته است که وقتی با سوالی حاشیه ای درباره سفارشی سازی در نشست رسانه ای فیلمش مواجه می شود، بدون لکنت زبان می گوید: 25 سال است که در سینما هستم از روز اول همه ...
چهار فیلم سودای سیمرغ در همدان اکران می شود
...، شکوفه هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما دمیرچی، سارینا یوسفی و علیرضا ساره درودی در شب طلایی به ایفای نقش می کنند. بدون قرار قبلی اثر بهروز شعیبی فیلمی است که امروز ساعت 18 در سالن شماره دو سینما فلسطین اکران می شود. فیلم تازه شعیبی داستان دختری به نام یاسمن را روایت می کند که پس از سال ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی ...
ماجراهای مشهورترین سارق و کلاهبردار ایرانی دهه 30 | روایت ملتهب ضد درباره برهه مهم تاریخ سیاسی ایران
همشهری آنلاین-آرزو امیرخانی: خائن کشی، سی امین فیلم سینمایی بلند مسعود کیمیایی امشب در حالی برای اهالی رسانه رونمایی می شود که این فیلمساز در آستانه 80 سالگی و پس از ساخت بیش از 30 فیلم، به نوبه چند دوره گذشته از حضور در جشنواره انصراف داده است تا همچنان با منش قهرمانان قانون گریز فیلم هایش راه و رسم خودش را در اعتراض نشان دهد. پولاد کیمیایی این بار پس از اعلام انصراف خود و پدرش به حضور یکی از ...
نشست رسانه ای شهرک عنوان شد؛ جشنواره فقط سیمرغ نیست/ با گسترش vodها مردم به راحتی به سینما نمی روند
، بازی او را شاهکار دانست. ساعد سهیلی درباره بازی در شهرک گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم، نه به خاطر اینکه قرار بود نقش سختی را با یک کاراکتر درونی و با کمترین میزان واکنش بازی کنم، بلکه به این خاطر که فکر میکردم این فیلم چطور با مخاطب ارتباط برقرار می کند؟ من با کارگردان های زیادی کار کردم ولی آقای حضرتی از آن دست فیلمسازانی بود که به فیلمنامه مسلط بود و خدا را شکر که از چیزی ...
منتقدان درباره بدون قرار قبلی ، چه گفتند؟
به گزارش خبرنگار ایرنا، که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به خاطر کارگردانی فیلم دهلیز برنده سیمرغ بلورین شد امسال با فیلم بدون قرار قبلی در مسابقه سودای سیمرغ حضور پیدا کرده است. فیلم داستان دختری ایرانی ساکن آلمان است که بعد از سی سال می فهمد که پدرش فوت کرده و برای او میراثی را به جا گذاشته است. فیلم سعی دارد روایت سفر قهرمانانه و تحول شخصیتی باشد که انگار هیچ دلبستگی ...
روایتی ترسناک از عشق به سینما | رد پای عباس دوران در جشنواره چهلم | انتخاب جسورانه یک فیلمساز برای ...
مخاطب ایجاد کرده که بدون بهره گیری از جلوه های ویژه سینمای دفاع مقدس تماشاگر را با خود همراه می کند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: بیژن افسر کنترل شکاری در اتاق تاریک عملیات، در انتظار بازگشت عباس دوران و محمود اسکندری دو خلبان هواپیماهای اف 4 ایت که برای بمباران به بغداد حمله کرده اند. برای لو نرفتن عملیات بیژن باید سکوت رادیویی را حفظ کند. مدت زیادی از زمان پیش بینی شده عملیات گذشته ...
فجر چهلم و روز ادعاهای عجیب و غریب از افخمی تا جسور تا بغض بهروز شعیبی
برای فیلم سینمایی بی رویا در فضای مجازی اعلام شده بود که در نشست خبری این فیلم نیز بر آن صحه گذاشته شد که این پایان اجباری به منظور دریافت پروانه نمایش در جشنواره فیلم فجر استفاده شده است. بهروز شعیبی نیز که در نشست خبری با انتقاداتی درباره سفارشی ساز بودن بدون قرار قبلی ، تهیه بودجه از نهادهای دولتی، ساخت فیلم های ارزشی و انقلابی و شعاری سازی مواجه شد، بغضش حین پاسخ به این سوالات ...
رضایت قمی ها از بدون قرار قبلی جدیدترین اثر بهروز شعیبی در جشنواره فیلم فجر
...> ریتم آرام فیلم در کنار نماهای زیبای آن، معنای قصه را به نوعی تصویرگری می کند. تصاویر عموما باز و فوق العاده فیلم از مناطق مختلف شرق ایران به ویژه خراسان در بدون قرار قبلی به نمایش گذاشته شده است. گویی فیلمساز اجازه داده است مخاطب به موقعیت جغرافیایی فیلم بیاید و از نزدیک اتمسفری که یاسمین در آن نفس می کشیده را درک کند. بدون قرار قبلی شاید به نوعی متفاوت ترین اثر سینمایی بهروز شعیبی است، اما امضای این کارگردان در تک تک پلان های آن دیده می شود. ...
بدون قرار قبلی فیلمی مذهبی از بهروز شعیبی
تهران (پانا) - بدون قرار قبلی پنجمین ساخته بهروز شعیبی است که می توان آن را از آثار متفاوت این کارگردان دانست. بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی است که در روز هشتم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد (خانه جشنواره) به نمایش در می آید. بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان های ...
نقدی بر فیلم بدون قرار قبلی
ورود او به ایران یاسمین در گیر ماجراهایی می شود پدر در وصیت نامه اش قبری برای او در حرم امام رضا به جا گذاشته که این موضوع او را دگرگون می کند و در میانه راه با مصطفی زمانی که به او علاقه مند شده آشنا می شود. گویا بدون قرار قبلی به ساده ترین شکل ممکن، قصه اش را روایت می کند و حتی در این فیلم شخصیت های قصه به درستی به مخاطب معرفی نمی شوند و به خاطر کندی ریتم فیلم کمی حوصله سر بر است و شاید با یک ...
داستان خلبان های نیروی هوایی ارتش در طول جنگ مورد توجه قرار نگرفته بود
سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان : شناسه خبر : 1146370 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست رسانه ای فیلم 2888 به کارگردانی مشترک کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد. علی اکبر حیدری در این نشست درباره انتخاب سوژه فیلم گفت: تلاش ما این بود از زاویه ای به جنگ ایران و عراق بپردازیم که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است. به ...
نگاهی به فیلم ملاقات خصوصی | عاشقی و شیدایی
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز - عشق پرتکرارترین سوژه فیلم های سینمایی ایران و جهان است و شاید برای همین است که کارگردان کاراولی ملاقات خصوصی در همان سکانس های اول و حتی پیش از نقش بستن عنوان فیلم روی تصویر، تصمیم می گیرد صریح و سرراست مخاطب را در جریان ماوقع فیلم که همانا عشق است و شیدایی، بگذارد. ملاقات خصوصی مثل بسیاری از آثار جشنواره فیلم فجر چهلم، نخستین تجربه فیلم ساز است و امید شمس، در مقام ...
حضرتی: شباهتی بین فیلم شهرک و بازی مرکب نیست
شهرک یک "بازی مرکب" وطنی است: زمانی که در دوره پست پروداکشن بودیم که بازی مرکب پخش شد و این دو هیچ ربطی به هم ندارد و هیچ مشابهتی بین آن ها نیست. سهیلی برای بازی در این فیلم بیان کرد: حضرتی به من گفت که ممکن است پایان این فیلم نشست امروز باشد. بازی در این فیلم برای من عجیب بود چرا که فکر می کردم این فیلم قرار است چگونه با مخاطب ارتباط برقرار کند، علی حضرتی به فیلمنامه کاملاً اشراف داشت و ...
با هفتمین روز از جشنواره چهلم فیلم فجر؛ بی رویا فیلمی روان پریش با ادعای زیاد/ بدون قرار قبلی ابراز ...
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، در هشتمین شب از جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی بی رؤیا ساخته آرین وزیر دفتری و بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی روی پرده سینمای رسانه رفت. فیلم اول بی رؤیا کاری روانشناسانه است که مطمئناً برای تماشاگر عام تولید نشده و کارگردان تنها دغدغه های شخصی اش را بیان مطرح کرده است بدون اینکه بداند جدا از خود و دیگر دوستانش، آیا مردم نیز قرار است فیلم را ...
روزهای داغ جشنواره فیلم فجر
پروانه برای انجام کارهای پدرش اقداماتی انجام می دهند و به هم علاقه مند می شوند. و... پریناز ایزدیار،رویا تیموریان، هوتن شکیبا، ریما رامین فر،نادر فلاح، سیاوش چراغی پور، ایمان شمس، امیر حسین بیات، جواد قامتی، بدون قرار قبلی: فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی دارای مضمونی اجتماعی که با تاثیر از رمان مصطفی مستور نوشته شده است. داستان در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از ...
تصاویر/ روز هشتم جشنواره فیلم فجر؛ نمایش بی رویا و بدون قرار قبلی
این فیلم طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم رودی، فرانک کلانتر، نهال دشتی، مائده طهماسبی و رضا داوودنژاد به ایفای نقش پرداخته بودند. دومین فیلمی که در روز هشتم جشنواره بر روی پرده ی نقره ای در سالن همایش های برج میلاد با حضور عوامل و بازیگران فیلم به نمایش درآمد، فیلم بدون قرار قبلی ساخته ی بهروز شعیبی بود. فیلم بدون قرار قبلی که مضمونی اجتماعی برخوردار است، داستان زنی است که ...
پر شورترین و محبوب ترین فیلم جشنواره مشخص شد
به نمایش می گذارند. نگاه ها، اشک ها و لبخندهای به جا و قابل باور این 2 بازیگر، مخاطب را به درستی با تلخی و شیرینی های سرنوشت این زوج نیز همراه می کند. نوسان داستان برای مخاطب لذت بخش است. سقوط از بلندی و ایستادن دوباره، روند همیشگی و واقعی زندگی است؛ در این فیلم احساس می شود و تماشاگر با همین حقیقی بودن داستان به خوبی ارتباط برقرار می کند. فیلم ملاقات خصوصی با 723 میلیون تومان فروش اکنون در صدر جدول فیلم های پرمخاطب چهلمین جشنواره فجر قرار دارد. ...
روایت مردان باشرافت در میدان قواعد فاسد/ نقد فیلم "مرد بازنده"
وضعیت سیاسی کشور، توقعاتی برای دیدن یک فیلم خوب را برای تماشاگر ایجاد می کند؛ اما هرچه پیش می رود دست های خالی فیلم بیشتر برای مخاطب نمایان می شود. خرده پیرنگ های ارتباط احمد با پسر جوانش، تفاوت نسل ها و پدر درستکاری که به علت مشغله های کاری از خانه و خانواده دور مانده، چیزی جز کلیشه صد داستان در سینمای این سال ها نیست. یکی از مشکلات دیگر فیلم جنبه خانوادگی شخصیت احمد است که به موازات ماجرای ...
جشنواره فیلم فجر| روایتی نجیبانه از مشکلات از جامعه در " بدون قرار قبلی"
های سینمایی و اولویت گیشه برای سینماگران که کمتر تهیه کننده و کارگردانی ریسک می کند و به سراغ سوژه های معنوی می رود، بهروز شعیبی ساخت فیلم درباره امام رضا (ع) را اولویت خود قرار داده است. در این فیلم پرداختن به موضوعاتی چون فرهنگ ایرانی _اسلامی و ارزش های خانواده ایرانی دچار شعارزدگی و دیالوگ های پیچیده نمی شود و مثل یک رودخانه با همان لطافت، مخاطب را همراه می کند و او را به حسی خوب می ...
نگهبان شب مقبول اما بی اتفاق و معمولی/ قصه دلنشینی که سینمایی نشد
پایانی کار، مخاطب او را در مقابل خود می بیند. تورج الوند و محسن کیایی در نشست خبری فیلم نگهبان شب بی گره، بی اتفاق، بی هیجان ... ضعف بزرگ فیلم آخر میرکریمی تخت و بدون گره بودن داستان آن است. فیلم به قدری آرام پیش می رود که حوصله تماشاگرش را سر می برد و بعید نیست چند نفری هم هنگام تماشای فیلم دقایقی را چرت بزنند. خرده روایت هایی که به داستان اصلی الصاق شده اند خیلی زود حل می ...
نگهبان شب هم عاشق شد
شخصیت پردازی درواقع کارگردان مخاطب را از زاویه خودش (خود تماشاگر) در مقابل شخصیت ها قرار داده و این مجوز را برای هرگونه قضاوت بسته به آن اتفاق، رویداد و لحظات داستان داده است. بی تردید بازی گرفتن از نابازیگران فیلم با آرامش همراه نبوده است و می توان تشخیص داد که کارگردان از بازیگران فیلم اش بیش از بازی گرفتن زندگی کردن جلوی دوربین را خواسته است و سبک هدایت چیزی شبیه به زندگی است تا چیزی ...