سایر منابع:
سایر خبرها
.... خب در این آیه حذر است دیگر (فلیحذر) باید بر حذر باشند بپرهیزند از مخالفت امر. بنابراین ایشان می گوید خود امر برای وجوب است و الا استحباب که فلیحذر ندارد، وجوب حذر ندارد. دنباله آیه هم دلالت می کند که مخالفت امر فتنه و عذاب الیم دارد. مرحوم آخوند اگرچه دنباله را نیاورده است به همین فالیحذر خواسته اکتفا کند. واجب است حذر، حذر که واجب است از امر است. پس امر مطلق است. این آیه را که بیان ...
و لذا نمی توان تمام قواعد حقوقی را اخلاقی دانست.همین تعارض و تفاوت در ورود قواعد اخلاقی به حکومت نیز به شکلی دیگر قابل بحث است.حکومت در جهت حفظ حقوق عمومی و حکومت داری ناچار از اعمال قدرت است که ممکن است در برخی مناسبات این اعمال حاکمیت ،اخلاقی نباشد.ولی برای حفظ نظم جامعه راهی جز اتخاذ چنین تصمیمی وجود ندارد که از آن به مصلحت جامعه یاد می شود؛ توجه به مصلحت جامعه در فقه امامیه که در ...
شرح وظایف خود خدماتی را ارائه دهند و مسئولیت هایی را بپذیرد. وی همچنین حل مسائل جامعه کارگری را یکی از دغدغه های دولت دانست و تصریح کرد: به عنوان نمونه یکی از توصیه های رئیس جمهور در جلسه مشترک با استانداران در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته این موضوع بود که هیچ پیمانکاری حق ندارد به هیچ عنوان و بهانه ای حقوق کارگران را پرداخت نکند و حقوق هیچ کارگری نباید یک روز هم به تأخیر بیفتد . ...
مثلا لقاء حق برسم و یا یک تعبیر اینطوری که خوب مقصود ایشان این بود که بروم آنجا و کار فرهنگی و فکری توأم با خلوت مناسب با عبادت و ریاضت، و توجه و این ها داشته باشم. ایشان یک چنین روحی داشت. مرد بسیار دقیق و ظریفی بود، و به شدت تحت تأثیر هیجانات عرفانی و معنوی قرار داشت. یک شب ایشان منزل ما بودند، نصف شب از صدای گریه ایشان خانواده ما از خواب پریده بودند البته اول ملتفت نشده بودند صدای ...
قُلُوبَنَا لَهُ حَمَلَةً و ما را بر کسانی که از دانش آن آگاه نیستند، برتری و بر فهم آن یاری دادی تا این که ما را برتر از کسانی که توان حمل آن را ندارند، قرار دهی. خداوندا، همان گونه که دل ما را حامل آن قرار دادی وَ عَرَّفْتَنَا بِرَأْفَتِکَ [بِرَحْمَتِکَ ]شَرَفَهُ وَ فَضْلَهُ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ الْخَطِیبِ بِهِ وَ عَلَی آلِهِ الْخُزَّانِ لَهُ و با مهرورزی خود، شرافت و ...
...، تکیه گاه نظر خود را مشهور معاصرین قرار دهند؛ اما این تعبیر نادرست است؛ زیرا شهرت فتوایی میان فقهای متأخر اهل تحقیق (از علامه حلی و فقهای بزرگ پس از او) بی اعتبار است. با این حال، تکلیف شهرت میان فقهای متأخرتر و به طریق اولویت میان معاصران روشن می شود. ادله عدم اثبات هلال با چشم مسلح برای عدم اثبات هلال با چشم مسلح می توان از راه های زیر استدلال هایی کرد: 1. ظاهر ...
به سر منزل هدایت و سعادت و از دریای پرتلاطم فساد و انحراف به ساحل امیدبخش نجات و نیکبختی می رساند. سرنوشت جوامع بشری مرهون سعی و تلاش آموزگاران و معلمان است. در قدرت و توان هیچ کس نیست که مقام و ارزش معلم را برشمارد. چنان که هیچ کس را یارای آن نیست که فعل ایزد بستاید یا نقش عظیم رسولان الهی را بر کاغذ بنشاند. از این رو، خداوند متعال نسبت به شان و مقام عالم و متعلم عنایت خاصی مبذول داشته ...