سایر منابع:
سایر خبرها
عشق و انتقام همیشه در کنار هم بوده اند
به سوالی درباره اینکه آیا این شیوه از ساخت فیلم ریسک بوده یا نه، گفت: من فکر می کنم که مخاطب ما به بلوغ رسیده و شاید به دنبال یک استاندارد در محتوا و اجرا است. مخاطبان به سریال ها و فیلم های سینمایی برتر دنیا دسترسی دارند. این گونه فیلم ساختن نه تنها ریسک نبود بلکه در همین دو روز که از جشنواره گذشته متوجه شدم که مردم آن را دوست داشتند. دوماری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا داستان این ...
پوسترهای تک کاراکتر یادگار جنوب رونمایی شد
پوسترهای تک کاراکتر فیلم سینمایی یادگار جنوب به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، پوسترهای تک کاراکتر فیلم یادگار جنوب در سومین روز از چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شد. این فیلم عاشقانه به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند اوایل ...
از یادگار جنوب تا اتاقک گلی
. حسین دوماری و پدرام پورامیری نگارش دو اثر شنای پروانه و سریال یاغی را در کارنامه خود دارند و فیلم قبلی آنها با عنوان جاندار در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو شد. الناز شاکردوست، وحید رهبانی، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، ساناز سعیدی با حضور سحر دولتشاهی و صابر ابر بازیگران فیلم سینمایی یادگار جنوب هستند. عوامل سازنده این ...
یادگارِ بی جنوب!
شود اما هر چه جلوتر می رویم داستان در ریل اصلی اش جا میگیرد و واکنش های شخصیت اصلی واقعی تر می شود. هر چند که مفهوم انتقام بخشی از محرک اصلی داستان است اما در محتوا عنصر پیش برنده ای برای این انتقام پیدا نمی شود. از گذشته ی کاراکتر ها نیز تنها از زبان خودشان می شنویم و این انگیزه شعله ور شدن چنین کینه ای را توجیه نمی سازد. یادگارِ بی هیچ نشانی از جنوب نکته قابل توجه اینکه یادگار ...
سرگردان بین امروز و دیروز
با توجه به اشراف پور امیری و دوماری به مقوله فیلمنامه نویسی و سابقه خوب گذشته آنها در نگارش فیلمنامه شنای پروانه و جاندار برایم روشن نیست. درواقع قصه ای که ایندو می خواهند در یادگار جنوب برای مخاطبشان تعریف کنند آنقدر پر پیچ و خم شده که توان مضاعفی را از مخاطب کم حوصله سینمای ایران می طلبد تا دل بدهد و در این مسیر پرپیچ و خم با فیلمنامه نویسان همراه شود که البته بعید میدانم چنین دل دادنی در اکران ...
دومین روز از جشنواره چهل و یکم چگونه گذشت؟
تصویربرداری و محمدحسن کرمی طراح صحنه برگزار شد. مجتبی رشوند تهیه کننده فیلم ضمن همدردی با مردم خوی گفت: آنچه دیدید زحمات همه گروه است؛ ظاهرا در برج میلاد اکران همزمان بوده و از اینکه آنجا نیستیم عذرخواهی می کنم. حسین دوماری کارگردان این فیلم گفت: یکی از ملاک های اصلی ما درنظر گرفتن سلیقه مخاطب بوده و همیشه سعی کردیم بتوانیم مخاطب را جذب کنیم، چون سینما بدون مخاطب لنگ میزند. ...
/نقد فیلم های جشنواره/ یادگار جنوب ؛ سینمای نوپدرخواندگی و چالش هایش
آن انجامیده است. با همه این وصف ها یادگار جنوب دست کم در حوزه هایی چون طراحی صحنه و نور یا حتا موسیقی و چه بسا کارگردانی جزو نامزدهای دست یافتن به جایزه جشنواره قابل تلقی است. علیرضا بهرامی – ایسنا شما نیز در صورت تماشای این فیلم در گذشته یا آینده، با درج ستاره مورد نظر خود (از یک: بد، تا پنج: عالی) در قالب کامنت زیر این مطلب، در نقد آن می توانید مشارکت کنید. انتهای پیام ...
بچه زرنگ از بهترین های این دوره ی جشنواره فیلم فجر/ بلوغ صنعت انیمیشن سازی کشور با اثری جاه طلبانه و غنی ...
. انیمیشنی که از بلوغ این صنعت در کشور خبر می دهد و هم در تکنیک و هم در محتوا یک جهش بزرگ را در این عرصه رقم زده است. بچه زرنگ در حوزه های متعدد فنی و هنری حرف برای گفتن دارد. برای نمونه در مواردی چون مدلسازی، طراحی کاراکتر و طراحی فضا چشم گیر ظاهر شده است. همچنین از لحاظ محتوا نیز غنی و قابل توجه است. داستان درباره پسر بازیگوشی است که عاشق ابرقهرمان های خیالی ساخته شده در فیلم هاست و سعی می ...
چرا کارگردانان جان دار به این روز افتادند؟
نیمه روانشناختی و هیجان های تعلیق آفرین، رودست زدن ها و رمزگشایی های پیاپی است اما عجیب آنکه سیاستی که سبب شد تا داستان و تدوین به شیوه ای غیرخطی عمل کند اینجا و در روایت خود را نشان نداد تا ثابت شود آنجایی که نیاز به روایت خطی بود به این اصل توجه نشد و آنجایی که نیاز به پیچش و جریان غیرخطی بود، ترجیح داده شد تا همه چیز روی یک خط صاف و ساده روایت شود. فحوای کلی دیگر، در باب انتقام است اما ...
رقابت تنگاتنگ سیمرغ داران/ از آه سرد تا جنگل پرتقال
به گزارش راهبرد معاصر ؛ دومین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شاهد حضور و رقابت تنگاتنگ سیمرغ دارانی بود که در جشنواره های فجر گذشته حائز دریافت سیمرغ بلورین شده بودند. سالن سینمای رسانه در پردیس ملت میزبان نمایش سه اثر سینمایی آه سرد به کارگردانی ناهید صدیق، جنگل پرتقال به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی و یادگار جنوب ساخته حسین دوماری و پدرام پورامیری بود. ...
نشست رسانه ای فیلم سینمایی "یادگار جنوب " برگزار شد
سینمای نو سرویس سینما به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ، نشست خبری فیلم سینمایی "یادگار جنوب" در آخرین سانس از دومین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد. در ابتدای این نشست رسانه ای ، مجتبی رشوند تهیه کننده فیلم ضمن ابراز همدردی با مردم خوی گفت: آنچه دیدید زحمات همه گروه است. ظاهرا در برج میلاد اکران همزمان ...
نمایش یادگار جنوب با الناز شاکردوست / گریم سخت و بیهوشی صابر ابر / حذف آرای مردمی قطعی شد
سینمایی فارابی به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی تا 22 بهمن در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده می شود. در نشست خبری فیلم جنگل پرتقال مطرح شد صدرعاملی: یکدیگر را قضاوت نکنیم/ اسیر جو نشویم نشست پرسش و پاسخ فیلم جنگل پرتقال در روز دوم جشنواره فجر، عصر 13 بهمن ابتدا با حضور تهیه کننده رسول صدرعاملی آغاز شد و در شرایطی که از سوی صدرعاملی اینطور عنوان شد کارگ ...
ماجرای بیهوشی "صابر ابر" کارگردانی که دقیقه 90 رسید و حضور یک میهمان ویژه! + فیلم
گرفت و همچنان مخاطب داشت. گریم متفاوت و سنگین صابر ابر بیش از همه توجه اهالی رسانه رو به خودش جلب کرد. تا جایی که کارگردان یادگار جنوب نکته جالبی درباره این گریم گفت که صابر ابر به دلیل گریم سنگین یک بار سرصحنه بیهوش شد. انصراف فیلم رزروی 48 ساعت در روز دوم جشنواره به سوژه رسانه های معاند تبدیل شد؛ مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره این اتفاق را رد و اعلام کرد که انصراف این ...
نشست تخصصی فیلم یادگار جنوب
به گزارش خبرنگار گروه هنر و سینما خبرگزاری صدا و سیما ؛ نشست تخصصی فیلم یادگار جنوب به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند برگزار شد. در این نشست مجتبی رشوند گفت: این فیلم با تاکید 100 درصد مستقل است. با توجه به رزومه کارگردانان یقین داشتم کار موفقی می شود ولی در اجرا نگرانی داشتیم اما هرچه جلوتر رفتیم این نگرانی ها کمتر و کمتر شد. مخاطب امروز سینمای ما بالغ است. ...
در انتظار یادگار جنوب با الناز شاکردوست / گریم سخت و بیهوشی صابر ابر
را از اینجا می توانید دانلود کنید. همچنین جدول نمایش فیلم ها برای صنوف و سازمان ها را از اینجا می توانید دانلود کنید. در دومین روز جشنواره فجر، فیلم های آه سرد به تهیه کنندگی هادی محقق و کارگردانی ناهید عزیزی، جنگل پرتقال به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی و کارگردانی آرمان خوانساریان و یادگار جنوب به تهیه کننده مجتبی رشوند و کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری در سینمای رسانه ه ...
صابر ابر برای گریم سنگین این فیلم بیهوش شد!/ از جوکر کپی نکردیم
بگوییم عشق و انتقام را چگونه ببینید بلکه بازخورد این مقوله برایمان مهم بود. رشوند هم عنوان کرد: ماندن در یک جا خوب نیست بخشی از حرف فیلم هم همین است مخاطب ما هم به بلوغ رسیده و دنبال یک استانداردی در محتوا و اجراست چون در حال حاضر دسترسی زیادی به سریال ها و فیلم های روز دنیا هست. در این دو روزه متوجه شدیم که مردم فیلم را دوست داشتند. این راه هم باید بگویم با توجه به رزومه ای که از این دو ...
تلفیق نقد و رضایت؛ تکاپوی جشنواره در روز دوم
چنین غیرتکرار و ریسک پذیری هم به سادگی گذشت. رقابت امسال اگر اینچنین که تا به امروز در دومین روز این رویداد گذشت، ادامه داشته باشد را می توان رقابت سوژه های تازه نیز قلمداد کرد در کنار نخستین فیلمسازی ها. هرچند رقابت امروز اما بین آه سرد، جنگل پرتقال و یادگار جنوب سخت و نفس گیر نبود، آه سرد با ریتم کند و موضوعی که قابلیت پردازش بلند سینمایی را ندارد نتوانست نظر مثبت تماشاگران را جلب کند ...
یادگار جنوب دارای یک فیلمنامه غیر خطی و متفاوت / اگر داور جشنواره بودم فیلم را مورد توجه قرار می دادم + ...
سنگینی داشتیم و یکی از پر لوکیشن ترین کارهای جشنواره امسال را ارائه دادیم و بیشتر سختی فنی داشتیم ولی خدارو شکر همه چیز طبق برنامه پیش رفت. رشوند در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید مورد توجه مردم قرار بگیرد، گفت: با بازخوردی که از مخاطب گرفتیم فکر می کنم که فیلم موفقی ساخته ایم و رویارویی با نسل جوان را دوست داشتم. وی در پایان گفت: امیدوارم مورد توجه داوران قرار بگیرد چرا که ما بخش خصوصی هستیم اگر من جزو داوران جشنواره بودم این کار را مورد توجه قرار می دادم. انتهای پیام/ ...
اولویت ما در انتخاب بازیگران توانایی های افراد بود
کاراکتر مشغول آن است. پدرام پورامیری کارگردان فیلم یادگار جنوب تصریح کرد: عشق و انتقام همیشه در کنار هم بوده است و ما نگاهمان را به این ماجرا عوض کردیم. عاشق بودن خوب است اما در گذشته ماندن و انتقام گرفتن خوب نیست. دوماری درباره انتخاب بازیگران گفت: اولویت ما در انتخاب بازیگران توانایی های افراد بوده است، صابر ابر نیز ما مطمئن بودیم که تنها کسی که می تواند این نقش را بازی کند ...
ماجرای بیهوش شدن صابر ابر در یادگار جنوب
ریسک بوده یا نه، گفت: من فکر میکنم که مخاطب ما به بلوغ رسیده و شاید به دنبال یک استاندارد در محتوا و اجرا است. مخاطبان به سریال ها و فیلم های سینمایی برتر دنیا دسترسی دارند. این گونه فیلم ساختن نه تنها ریسک نبود بلکه در همین دو روز که از جشنواره گذشته متوجه شدم که مردم آن را دوست داشتند. دوماری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا داستان این فیلم واقعی است یا خیر گفت: هر قصه ای می تواند ...
نشست خبری فیلم یادگار جنوب / دوماری: همواره به دنبال راضی کردن مخاطب هستیم
. از تیم خوبمان ممنونم همه عواملی که در ساخت این فیلم سخت کمک کردند و همچنین از دست اندرکاران جشنواره. امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید. حسین دوماری در ادامه افزود : ممنون که تا این لحظه ماندید و فیلم ما را دیدید. جمعیت امروز را که می بینیم دلمان برای کسانی که نیستند تنگ می شود هرچه گستره مخاطبان بیشتر باشد جذابیت برای ما فیلمساز جذاب تر است. پورامیری گفت: ممنون که فیلم ما را ...
نمایش آه سرد ، یادگار جنوب و جنگل پرتقال روز دوم جشنواره فیلم فجر
بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان آه سرد آمده است: بها و بهرام در جاده ای همراه و همسفر شده اند بی آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند. بها در فکر انتقام است تا به رنج هایش پایان دهد.... فیلم سینمایی یادگار جنوب به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه کنندگی مجتبی رشوند اثری عاشقانه است که در دومین سانس روز دوم جشنواره در سینمای رسانه به نمایش در می آید. این ...
گریم سخت و بیهوشی صابر ابر در یادگار جنوب و دروغی که گفته نشد
و سالن بزرگتر بود،خیلی ها نیستند در حالی که این گستره هر چه بزرگتر باشد برای فیلمساز لذت بخش تر است. بخش قابل توجهی از این نشست به پرسش و بحث درباره موضوع و ساختار فیلم گذشت و رشوند در بخشهایی از آن گفت: مخاطب امروز سینما بالغ است. دسترسی الآن خیلی زیاد است و سطح سواد بصری مردم بیشتر شده است. من هم با توجه به رزومه ای که از این دو فیلمساز داشتم می دانستم کار خوبی می شود. البته در بخش ...
نشست خبری فیلم آه سرد در جشنواره فجر 41 / صدیق: تلاش کردم به موضوع قتل های ناموسی با یک دید جدید نگاه کنم
... صدیق کارگردان در ادامه افزود: قتل های ناموسی ریشه در فرهنگ و جامعه دارد و نمی توان هیچ کدام را نادیده گرفت و قصد نداشتم در مورد قانون و مسائل حقوقی حرف بزنم چون صلاحیت آن را ندارم. وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم را برای رای داوران ساخته ای گفت: برای من فقط طرح یک مسئله اجتماعی بوده و تلاش کردم از سینمای عامه پسند فاصله بگیرم و چنین هدفی نداشتم. وی ادامه از فیلم ...
نشست خبری فیلم آه سرد در جشنواره فجر 41 / صدیق: تلاش کردم به موضوع قتل های ناموسی با یک دید جدید نگاه کنم
... صدیق کارگردان در ادامه افزود: قتل های ناموسی ریشه در فرهنگ و جامعه دارد و نمی توان هیچ کدام را نادیده گرفت و قصد نداشتم در مورد قانون و مسائل حقوقی حرف بزنم چون صلاحیت آن را ندارم. وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم را برای رای داوران ساخته ای گفت: برای من فقط طرح یک مسئله اجتماعی بوده و تلاش کردم از سینمای عامه پسند فاصله بگیرم و چنین هدفی نداشتم. وی ادامه از فیلم ...
سختی های فیلمسازی در شرایط سخت| شرکت در جشنواره باعث می شود فیلم سال بعد اکران و دیده شود
همشهری آنلاین، گروه فرهنگی: این فیلم که نخستین ساخته ناهید صدیق است، در بخش سودای سیمرغ جشنواره شرکت کرده و داستان بها و بهرام را روایت می کند که در جاده ای همراه و همسفر شده اند بی آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند. بها در فکر انتقام است تا به رنج هایش پایان دهد. در این فیلم ایمان صدیق و علی باقری حضور دارند. ناهید صدیق دانش آموخته کارگردانی سینما و ادبیات نمایشی است و در سال های فعالیت ...
روز دوم جشنواره فیلم فجر: آه سرد روی پرده پردیس ملت
از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم اجتماعی داستان انتقام پدر و پسری را از یکدیگر به تصویر می کشد که پدر پس از گذراندن بیست سال حبس به جرم کشتن همسرش آزاد می شود و پسر در تقلای انتقام از اوست. تهیه کننده این فیلم رضا محقق است. ناهید عزیزی صدیق کارگردان فیلم آه سرد در نشست خبری این فیلم گفت: نگاه جامعه ایرانی به زنان امیدوار کننده است. وی افزود فیلم آه ...
قتل های ناموسی ریشه در فرهنگ یک جامعه دارد/ به دنبال تلنگر بودم
خشم قابل پذیرش نیست و قتل، قتل است. اینکه یک فرزند تصمیم به انتقام از پدرش می گیرد دچار تاریکی درون می شود و در نهایت نمی تواند تصمیم بگیرد و همه چیز را به دست طبیعت می سپارد و در آخر نشان می دهد که بخشش از هرچیزی مهم تر است. ناهید عزیزی نیز در این باره توضیح داد: دعوت به قضاوت نکردن چندسالی است که دستمایه سینمای ایران شده و معتقدم قضاوت یک امر انسانی است، موضوع من در این فیلم تصمیم یک ...