صابر ابر برای گریم سنگین این فیلم بیهوش شد!/ از جوکر کپی نکردیم
سایر منابع:
سایر خبرها
پورامیری: ملاک ما توانایی بازیگران بود
مجتبی رشوند تهیه کننده فیلم ضمن ابراز همدردی با مردم خوی گفت: آنچه دیدید زحمات همه گروه است. ظاهرا در برج میلاد اکران همزمان بوده و از اینکه آنجا نیستیم عذرخواهی می کنم. حسین دوماری کارگردان درباره توجه به مخاطب گفت: یکی از ملاک های اصلی ما درنظر گرفتن مخاطب بوده و همیشه سعی کردیم بتوانیم مخاطب را جذب کنیم چون سینما بدون مخاطب لنگ میزند. البته در این فیلم می خواستیم علاوه بر حفظ ...
نشست رسانه ای فیلم سینمایی "یادگار جنوب " برگزار شد
... کارگردان یادگار جنوب درباره انتخاب نقش صابر ابر گفت: مطمئن بودیم که تنها کسی که میتواند این نقش را بازی کند صابر ابر است و به این فکر میکردیم که باید نقش او را در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار کنیم. برهمین اساس نمی خواستم که شبیه به هیچ کس دیگری باشد. بنابراین از گریمور خواستیم که صابر را گریم متفاوتی کند. تاکید میکنم که هیچ کس به جز صابر نمی توانست این بازی را بکند و تغییر گریم دادیم چون ...
این عشق های اسطوره ای را از کجا آورده اید؟
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - فیلم یادگار جنوب، ایدۀ جذابی دارد. مردی به دنبال عشق از دست رفتۀ خود، با زنی به نام رعنا (الناز شاکردوست) ازدواج می کند که قلب معشوق اکنون در سینۀ او می تپد. اما این ازدواج، سرانجام خوبی ندارد و به حرمان می انجامد. وجه دیگری که مخاطب را غافلگیر کرده بر جذابیت فیلم افزوده، روایت غیرخطی قصه است. مشخصه بارز فیلم هایی که روایت غیرخطی دارند، این است که مخاطب را برمی ...
نمایش یادگار جنوب با الناز شاکردوست / گریم سخت و بیهوشی صابر ابر / حذف آرای مردمی قطعی شد
دان به شرکت در جلسه تمایلی نداشته، آرمان خوانساریان در بخش پایانی نشست آمد و پاسخگوی سوالات شد. در ابتدای این نشست که فقط با حضور تهیه کننده همراه بود، صدرعاملی گفت: با وجود کسالت، برای احترام به این جلسه آمدم ولی کارگردان دوست نداشت حضور داشته باشد. هیچ عیبی هم ندارد. او فیلمساز خوبی است. به هرحال وقتی سازمان سینمایی تلاش می کند که تعداد سینماگران جوان زیاد باشند باید آنها را درک کند؛ ه ...
/نقد فیلم های جشنواره/ یادگار جنوب ؛ سینمای نوپدرخواندگی و چالش هایش
یادگار جنوب (نام من عشق است) نویسنده و کارگردان: پدرام پورامیری و حسین دوماری تهیه کننده: مجتبی رشوند بازیگران: وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، سحر دولتشاهی و صابر ابر "اکشن" سینما فقط در فیلم های بزن بزن نمود ندارد؛ گاهی در تصویربرداری یک سکانس یا دیگر ویژگی های فنی اتفاق می افتد، گاهی هم در ویژگی های داستان فیلم ...
نشست تخصصی فیلم یادگار جنوب
... حسین دوماری یکی از کارگردانان این فیلم گفت: هر قصه ای می تواند واقعیت داشته باشد. وقتی ازدواج با فردی که در کماست از مراجع تقلید استعلام گرفته شد یعنی دغدغه یک نفر بوده است. ما از قبل می دانستیم که یک عاشقانه غیر متعارف خواهیم ساخت. در انتخاب بازیگر اولویت مان توانایی بازیگر اهمیت داشت. ما مطمئن بودیم که تنها کسی که از پس این نقش بر می آید صابر ابر بود. از خانم جعفری گریمور خواستیم که گریمی ...
خلاصه داستان و بازیگران فیلم یادگار جنوب + نقد
هدشمندانه ای در جهت خلق تعلیق ایجاد کنند. به جای تعلیق، مخاطب با انبوه سوالاتی مواجه می شود که در نبود یک شخصیت پردازی درست به وجود می آید. البته که تقریبا تمامی این سوالات در همان رمزگشایی ها پاسخ داده می شود اما عدم الزام به منطق روایی و دراماتیک نبودن این رمزگشایی، دو فاکتوری است که در یادگار جنوب به آن اکتفا شده و متاسفانه اجازه نداده تا ساختار و ساحت فیلم، در قلمروی حرفه ای حیات داشته ...
دومین روز از جشنواره چهل و یکم چگونه گذشت؟
...> دوماری خصوصیت واقعی بودن داستان فیلم گفت: هر داستانی می تواند ریشه واقعیت داشته باشد و مهم تر از آن عام بودن آن است. در مورد ازدواج با کسی که در کما است، وقتی از مراجع تقلید سوال شده یعنی به هر حال دغدغه یک نفر بوده است. اما اینکه از واقعیت محض بوده باشد، خیر. پور امیری درباره انتخاب وحید رهبانی به عنوان بازیگر نقش اول گفت: وحید رهبانی جدی ترین گزینه ما بود. چون همدیگر را خوب می ...
ماجرای بیهوشی "صابر ابر" کارگردانی که دقیقه 90 رسید و حضور یک میهمان ویژه! + فیلم
ترک نکرد؛ این معنایش آن است قصه فیلم مخاطب را درگیر کرد. حسین دوماری کارگردان به ساخت شکل دیگری از سینما با یادگار جنوب اشاره کرد و افزود: تلاش ما همین بود که شکل دیگری می توان به سینما نگاه کرد شکل دیگری فیلم ساخت و این شکل دیگری لزوما به معنای این نباشد مخاطب را از دست بدهیم. می توانیم مخاطب را داشته باشیم اما از شکل نرمال قصه گویی شکلی که خودمان در سه چهار اخیرمان انجام دادیم فاصله ...
سرگردان بین امروز و دیروز
اندازه بوده و در بخشهایی از فیلم تماشاچی را سرگردان ساخته و فضایی را بوجود می آورد که بیننده بین تشخیص زمان حال یا گذشته بودن اثر سردرگم می شود. از طرف دیگر وجود خرده پیرنگهای متعدد نیز بر مشکلات مخاطب اثر اضافه می کند تا جایی که بیننده در پیگیری هریک از این خرده پیرنگها نیز سرگردان می ماند و توجهش از خط و قصه اصلی منحرف می شود. به همه اینها البته کم رمق بودن فیلمنامه را نیز باید اضافه کنیم که دلایلش ...
حاشیه های روز دوم جشنواره فیلم فجر| "قتل ناموسی" بالا گرفت، صابر ناشناس آمد، آرمان دیر!
.... آنها درباره حضور صابر ابر در این نقش کوتاه، گریم سنگین او و البته بازی بسیار متفاوتش صحبت کردند. کارگردان یادگار جنوب درباره انتخاب نقش صابر ابر گفت: مطمئن بودیم که تنها کسی که می تواند این نقش را بازی کند صابر ابر است و به این فکر می کردیم که باید نقش او را در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار کنیم. برهمین اساس نمی خواستم که شبیه به هیچ کس دیگری باشد. بنابراین از گریمور خواستیم که ...
قصه های زنانه و مادرانه برایم جذاب تر از قصه های سیاسی هستند/ فیلمی درباره قشر کارگر خواهم ساخت
برای یک کارگردان هم ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد چون اگر این موضوع اهمیت زیادی داشته باشد باید بگوییم فیلم در جبهه غرب خبری نیست امروز چه ضرورتی دارد؟ به نظرم این یک قصه است و سرهنگ ثریا هم یک قصه دارد و یک روایت مادرانه عاطفی دارد و ما فیلم هایی درباره مادران در سینمای ایران بسیار دیده ایم و این هم یک جنس و حس دیگری از مادر ایرانی است. عاج در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی در جهان ...
نشست خبری فیلم "عطرآلود"| مقدم دوست: این فیلم برای من تجربه ای جدید بود / مصطفی زمانی به نشست خبری آمد
باید بازبینی شود چون فیلمنامه هوایی که می خوانیم دور از واقعیت شده است و معادلش را پیدا نمی کنیم. هم حرف زدن هم در قصه اینگونه است . دسترسی مردم به فیلم های جهان زیاد است و باورپذیری نقش های که بازی می کنیم در این فضا سخت است. در فرهنگ خودمان این فیلم ها باورپذیر است و من انرژی ام را روی این فیلم ها گذاشتم. من با آقای مقدم دوست کار نکرده بودم اما حرف می زدیم و می گفتیم ابتدا گپ و گفت داشته ...
حال درونی آدم ها دغدغه کارگردان عطرآلود
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ هادی مقدم دوست در ابتدا گفت: این فیلم برای من یک تجربه جدید از حیث سینما، مضمون و شکل و داستانی که باید آن را می ساختم بود. وی درباره حال درونی آدم ها در فیلم هایش گفت: نمایش حال درونی آدم ها و تغییر آدم ها غیر از اینکه عنصر مهم نمایشی است و موضوعی برای جذابیت است یک دغدغه مهم برای مخاطب هم هست که در زندگی شاهد این تغییرات باشد. برای من جالب بود یکی از ...
جبار آذین: گیل دخت نگاهی درست به آموزه های اعتقادی و ایمانی دارد+ صوت
.... وی افزود: دلیل دیگری که سبب شده قصه تکراری سریال، روایت زیبا و جذاب داشته باشد نوع نگاه کارگردان به قصه است. همچنین کارگردان به مناسبات شخصیت های خیر و شر نگاهی جدید دارد برای همین هم در رابطه گلنار و اسماعیل کلیشه های رایج را شاهد نیستیم. در گیلدخت مقطعی از تاریخ کشورمان مدنظر قرار می گیرد که از آن به عنوان دوران سیاه (قاجار) نام برده می شود اما این نگاه با رویکردی متفاوت مدنظر قرار ...
(8) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ یادگار جنوب
کاملاً متفاوت و گریمی پرحجم که تماشاگر را در شناخت اش دچار مشکل می کند یک شگفتی محسوب می شود که البته علت استفاده از چنین بازیگری در این نقش خاص و تغییرات اساسی خود جای سوال دارد. یادگار جنوب در قیاس با فیلم قبلی کارگردان هایش اگر چه امتیازاتی دارد ولی به نظر می رسد در برقراری رابطه با مخاطب در جایگاهی پایین تر بایستد که شاید استفاده از مجموعه ای از بازیگران نام آشنا و یا صابر ابر در پرسونایی ...
یادگار جنوب دارای یک فیلمنامه غیر خطی و متفاوت / اگر داور جشنواره بودم فیلم را مورد توجه قرار می دادم + ...
مجتبی رشوند تهیه کننده فیلم یادگار جنوب در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در مورد جذابیت های قصه یادگار جنوب اظهار کرد: این فیلم دارای فیلمنامه غیرخطی متفاوت بود با یک فضای متفاوت و یک قصه از دو انسانی که در کارشان موفق بوده و توانستند جایگاه خود را در سینما پیدا کنند. وی ادامه داد: ما نمی خواستیم در این کار ریسک کنیم و یا آوانگارد باشیم چون نظر آخر را مخاطب می دهد. ...
درک فیلم، بلوغ سینمایی می خواهد| امسال در همه حوزه ها حرف تازه برای گفتن داریم
دانند اما آنچه بر من مسلم است، این دو نفر به عنوان کارگردان و هسته مرکزی، فیلمنامه را به رشته تحریر درآورده اند تا به آنچه امروز در جشنواره فجر می بینیم تبدیل شده است. چالش بزرگتان برای ساخت فیلم چه بود و چگونه آن را برطرف کردید؟ روز نخست که فیلمنامه را خواندم دریافتم که بیگ پروداکشن است. می دانستم که ساخت فیلم دشواری را پیش رو خواهیم داشت. چون در تهران، گرمسار و قشم کار می ...
نشست خبری فیلم یادگار جنوب / دوماری: همواره به دنبال راضی کردن مخاطب هستیم
...: نگارش فیلمنامه اثر سال های زیادی طول کشید. حسین دوماری هم درادامه درباره نوع نگارش فیلمنامه بیان کرد : روایت غیر خطی فیلم مهم بود که از مضمون به ساختار برسیم یعنی همخوانی فرم و محتوا. مجتبی رشوند درباره نحوه همکاری با پدرام پورامیری و حسین دوماری بیان کرد : با توجه به رزومه دو کارگردان یقین داشتم کار خوب میشود. در اجرا ترس هایی از جهت جذب مخاطب داشتیم که هرچه جلو رفتیم ...
ماجرای بیهوش شدن صابر ابر در یادگار جنوب
...> وی افزود: برایمان مهم بود که از مضمون به یک ساختار برسیم. وقتی مضمون قصه ای این است که در گذشته ماندن باعث میشود حال و آینده را ازدست بدهی چه در عشق و چه در کینه، فکر کردیم که این مضمون نباید روایت خطی داشته باشد، بلکه باید لذت قصه نویسی و بازی های زمانی را در فلاش بک ها به وجود بیاوریم تا مخاطب شبیه شخصیت ها فکر کند و مدام در گذشته و آینده باشد. دوماری خاطرنشان کرد: ساختارهای غیر خطی ...
اولویت ما در انتخاب بازیگران توانایی های افراد بود
کاراکتر مشغول آن است. پدرام پورامیری کارگردان فیلم یادگار جنوب تصریح کرد: عشق و انتقام همیشه در کنار هم بوده است و ما نگاهمان را به این ماجرا عوض کردیم. عاشق بودن خوب است اما در گذشته ماندن و انتقام گرفتن خوب نیست. دوماری درباره انتخاب بازیگران گفت: اولویت ما در انتخاب بازیگران توانایی های افراد بوده است، صابر ابر نیز ما مطمئن بودیم که تنها کسی که می تواند این نقش را بازی کند ...
گریم سخت و بیهوشی صابر ابر در یادگار جنوب و دروغی که گفته نشد
بازی کند ولی گریمی غیرقابل شناسایی انتخاب کردیم که با سن و سال و شخصیت کاراکتر ما تناسب داشته باشد و مخاطب هم پیش زمینه نسبت به آن نداشته باشد. امیری هم گفت که صابر ابر برای نقش و گریم سنگینی که داشت یک شب به مدت دو ساعت بیهوش شد ولی قبول کرده بود که در سکانسی کوتاه بازی کند. دوماری در بخشی دیگر بیان کرد: ما تلاش می کنیم هر قصه ای که می سازیم یک واقعیتی داشته باشد ولی یادگار جنوب ...
تصویرگری از قهرمانی واقعی در فیلم شماره 10
. این امر نشان می دهد فیلم ساز از تمام ظرفیت های موجود توانسته استفاده کند. ریتم فیلم کند نیست چون تعداد سکانس ها و لوکیشن ها زیاد است و تماشاگر از دیدن فیلم خسته نمی شود. بازهای یکی دیگر از اتفاقات خوب شماره 10 است. مجید صالحی به عنوان هنرمندی که ما او را با نقش های طنز می شناسیم در شماره 10 کارکتری کاملاً جدی را بازی کرده است. وی نشان داده هرگاه در کارهای جدی حضور داشته، توانسته به خوبی ...
سینمای ایران به قهرمان نیاز دارد
، گفت: تا حدودی توانستم اتفاقات فیلم از جمله شکنجه ها را به واقعیت نزدیک کنم. اصغری تهیه کننده فیلم شماره 10 گفت: دلیل نمی شود، چون مخاطبان به سمت بعضی از فیلم ها نمی رود این موضوع ها ساخته نشود، به نظرم به شرطی که شرایطی برای حضور مخاطبان در سینما وجود داشته باشد، مطمئنم که مخاطب ناراضی از سینما بیرون نمی آید. اصغری تصریح کرد: این فیلم با حمایت بنیاد فارابی ساخته شده است، این ...
نشست تخصصی فیلم جنگل پرتقال
کند مردم هستند، چون من که نمی توانم فیلم خودمم رو تحریم کنم. هنوز نسخه اصلی فیلم آماده نیست و به خاطر نبود زمان به همین شکل فیلم را به دبیرخانه ارسال کردیم. وی در مخاطب انتخاب بهرامی هم اظهار داشت: این انتخاب کارگردان بود که خیلی خوب با نقش کنار آمد و به نظرم توانست عملکرد خوبی داشته باشد. تهیه کننده فیلم جنگل پرتقال در پاسخ به سوالی درمورد اینکه استفاده از مکان هایی که آپارتمان ...