اهمیت مهارت قصه گویی به تکثیر آن است
سایر منابع:
سایر خبرها
دوست دارم تا زمانی که نفس می کشم، با عشق قصه بگویم
می کنم به طریقی اول قصه را به آخر قصه ربط دهم و سعی می کنم مشارکت مخاطبان را داشته باشم. - در این مسیر قصه گویان دیگری هم پرورش داده اید؟ بله در تابستان یا در سال های گذشته برای بچه ها کارگاه های قصه گویی برگزار می کردم و آن ها هم از این موضوع بسیار استقبال می کردند. - آیا برنامه ای برای تألیف کتاب تجربه محور از سال های فعالیت تان در حوزه قصه گویی دارید؟ ...
قصه گویان راه یافته به مرحله پایانی جشنواره قصه گویی کانون معرفی شدند
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، هیأت داوران بخش های مختلف این دوره از جشنواره قصه گویی کانون، در بخش زبان اشاره 1 قصه گو، بخش بین الملل 6 قصه گوی داخلی و 5 قصه گوی خارجی، بخش آیینی سنتی (بزرگسال) 11 قصه گو، بخش آیینی سنتی (نوجوان) 6 قصه گو، بخش ملی مدرن کلاسیک (بزرگسال) 10 قصه گو، بخش ملی مدرن کلاسیک (نوجوان) 5 قصه گو و در بخش های ملی بخش لبخند ، قصه های سردار سلیمانی ، قصه ...
داوران مرحله پایانی بیست وپنجمین جشنواره قصه گویی کانون معرفی شدند
(نوجوان) 5 قصه گو و در بخش های ملی بخش لبخند ، قصه های سردار سلیمانی ، قصه های غزه و قصه های نیروی انتظامی هر کدام 3 قصه گو را برای راه یابی به مرحله پایانی معرفی کردند که آثارشان توسط داوران مرحله پایانی داوری خواهد شد. بیست وپنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی امسال با رویکرد مردمی سازی و عمومی سازی قصه گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار با قصه لبخند بسازیم هم زمان با شب یلدا از 27 تا 30 آذر در یزد برگزار می شود. ...
3 قصه گوی استان آذربایجان شرقی به مرحله نهایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافتند
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، هیأت داوران بخش های مختلف این دوره از جشنواره قصه گویی کانون، در بخش زبان اشاره 1 قصه گو، بخش بین الملل 6 قصه گوی داخلی و 5 قصه گوی خارجی، بخش آیینی سنتی (بزرگسال) 11 قصه گو، بخش آیینی سنتی (نوجوان) 6 قصه گو، بخش ملی مدرن کلاسیک (بزرگسال) 10 قصه گو، بخش ملی مدرن کلاسیک (نوجوان) 5 قصه گو و در بخش های ملی بخش ...
برگزاری دوره تربیت مدرس و انس کودکان با قرآن در ارومیه
تربیت مدرس ادامه داد: همچنین در این دوره مطالبی در مورد آشنایی با رویکردهای آموزشی در دنیا، سبک های آموزشی و نگارشی کتاب های کودک خصوصا پیش دبستانی توجه و آموزش اساسی ترین اهداف آموزش و پرورش برای کودکان 3 تا 7 سال آموزش داده شد. وی پرورش مهارت های دینی و قرآنی وانس با اهل بیت(س)هویت ملی، پرورش مهارت های کلامی، پرورش مهارت های اجتماعی و اقتصادی، پرورش مهارت های حرکتی، پرورش مهارت های شناختی _ذهنی و پرورش مهارت های هنری و زیباشناسی و ... از جمله مهارت های آموزشی در این دوره آموزشی برشمرد. ...
امثال کلاه قرمزی و دزد عروسک ها پاسخگوی نیاز کودکان امروز نیست
و ماندگار می شود. اخیراً فیلم های موزیکال عجیب و غریب ساخته و اکران می شود و بعد به فراموشی سپرده می شود. خداراشکر جشنواره کودک و نوجوان پرچمدار سینمای این حوزه در کشور است. اگر این جشنواره نبود، سینمای کودکی هم در کار نبود. نجفی با بیان اینکه اگر سینمای کودک به سمت سفارشی بودن حرکت کند، بدترین آسیب را به این حوزه می زند، توضیح داد: آن فیلم های سفارشی که منجر به محدود شدن فیلمساز و قصه شود، آسیب زننده است. اگرچه بیشترین مخاطب هر جامعه ای را کودکان و نوجوانان دربر می گیرد، ولی ما سینما های مختص کودکان و نوجوانان نداریم. باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون ...
فردا، آغاز جشنواره بین المللی قصه گویی در یزد
...، تانزانیا، کنیا، مالزی، اوگاندا، لبنان و فرانسه انتخاب شده و در مرحله پایانی جشنواره راه یافتند. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به بخش های مختلف قصه گویی در جشنواره، از جمله قصه های 90 ثانیه ای، بخش بین الملل، بخش زبان اشاره، بخش مدرن و کلاسیک اشاره کرد و گفت: محور موضوعات نیز قصه های قرآنی دینی و مذهبی، قصه نامداران، قصه های اراده و پیشرفت، قصه های کسب و کار ه ...
تلاش های مبتذل دفتر یادداشت برای حفظ مخاطب / کلنگ خوردن پروژه ورود رنگین کمان به خانه های ایرانی با ...
قطعا کافی نیست! قصه البته راهبرد دیگری را نیز برای به اصطلاح جذب مخاطب به کار می گیرد. شوخی های مبتذل و اشارات کلامی و غیر کلامی جنسی، آخرین تلاش های کارگردان برای افزایش مخاطب به حساب می آید. این شیوه به این صورت انجام گرفته است که در برخی از سکانس ها، هرچیز ساده و معمولی ای برای ارتباط داده شدن با مسائل جنسی، استفاده شده است. حتی در قصه دیده می شود که ایرج پنجاه و اندی ساله، به هر جنس ...
بازخوانی زنده در قصه ترانه های ماندگار ؛ پیوندی میان تئاتر و موسیقی
حال درگیری با اعتیاد، تکراری و کلیشه ای است، نویسنده هیچ خط و ربط محتوایی بین این قصه و ترانه ای که در انتهای آن خوانده می شود، به مخاطب انتقال نمی دهد. داستان اولین اپیزود درباره مردی معتاد است که در آرزوی کارگردانی نمایش است. همسر وی در حال ترک اوست تا در نهایت با بازگشت زن، که هیچ توجیه منطقی در داستان ندارد، گروه نمایش نیز به خانه آنها می آیند و ترانه طاقتم ده توسط سالار عقیلی و با ...
قرار بود فیتیله ای ها دور هم جمع شوند!/چرا مثلِ گذشته به برنامه های کودک توجه نمی شود؟
روشنفکری؟ مشروح این گفت وگو را در ادامه بخوانید: محمد مسلمی در خصوص مجموعه یکی بود یکی نبود به خبرنگار تسنیم گفت: قصه ها را در این مجموعه نمایشی روایت می کنیم؛ من قصه گو هستم و بچه ها بازی می کنند. به دنبال آموزش بازیگری نیستم یک بخش هایی که خلاقیت و بیان است بچه ها بازی می کنند. البته حرف از آموزش بازیگری و ورود اصولی به دنیای بازیگری است که سر جای خود اتفاق می افتد. ...
مدارس دولتی به نمادی از شکاف طبقاتی تبدیل شده اند / کم نیستند مقاماتی که وزیر و نماینده اند و صاحب مدارس ...
و ذهاب دانش آموزی، اجباری کردن لباس فرم حتی منظور شدن بخشی از زمان مدرسه برای صرف صبحانه و ناهار دانش آموزان، تنها و تنها محدود به مدارس سمپاد، نمونه دولتی، شاهد، هیات امنایی یا مدارس لاکچری و غیردولتی است که خدا را شکر، در تمامی دید و بازدید ها، آبروی فلان آقای مدیرکل یا بهمان رئیس اداره را می خرند. معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: اگر دقت کنید تمامی بنرها یا ...
هیچ هنری بدون مخاطب معنا ندارد
جهان های دیگر دیگران به جهان قصه گوها وارد شوند. منتظری بیان کرد: قصه پوستر از این قرار است که کاراکتر قصه گو که از نظر من یک انسان برگزیده و یک پیامبر بی نام و نشان است قصه ای را از میان هزاران قصه که در میان کلمات خواب هستند انتخاب می کند و آن قصه را بیدار می کند و آن را پیش روی مخاطبان قرار می دهد. پس قصه گو به عنوان یک هنرمند کاری را ارائه می دهد که اگر شاید من به عنوان یک خواننده ...
راه یافته های مرحله پایانی جشنواره قصه گویی معرفی شدند
به گزارش قم پرس، اسامی 56 قصه گوی راه یافته به مرحله پایانی بیست وپنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش های مختلف اعلام شدند. هیأت داوران بخش های مختلف این دوره از جشنواره قصه گویی کانون، در بخش زبان اشاره 1 قصه گو، بخش بین الملل 6 قصه گوی داخلی و 5 قصه گوی خارجی، بخش آیینی سنتی (بزرگسال) 11 قصه گو، بخش آیینی سنتی (نوجوان) 6 قصه گو، بخش ملی مدرن ...
خانواده ها بازدید کنندگان اصلی بچه زرنگ
پر مخاطب پویانمایی سینمایی بچه زرنگ قرار دارد و در جایگاه های بعدی خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، قم و البرز قرار دارند. وی با اشاره به شعار این پویانمایی با عنوان بچه زرنگ؛ برای همه بچه های ایران گفت: در مرحله بعدی تا پایان سال برنامه ریزی هایی انجام داده ایم و امید داریم که این فیلم برای خانواده ها در مناطق مختلف کشور از جمله همه شهر های بدون سینما و مناطق کم برخوردار نیز نمایش ...
اجرای طرح کانون- مدرسه در مراکز البرز
انتشارات اشرفی، قرائت سوره کوثر و توضیح معانی و علت نزول سوره بر پیامبر اسلام(ص)، قصه گویی از چهارده معصوم ( قصه بوی فرشته) تالیف مسلم ناصری و تصویر سازی از این قصه) (اجرای طرح کانون و مدرسه در مرکز 2 کانون کرج ؛معرفی فعالیت های کانون، قصه گویی و نمایش خلاق از کتاب این همه تلق و ملق ،نمایش انیمیشن و کارگاه مهارت های زندگی (هوش هیجانی) شعرخوانی و معرفی کتاب چتری از گلبرگ ها با اعضا کتابخانه) (حضور دانش آموزان در مرکز 3 کانون کرج و اجرای کارگاه حال خوش زندگی با موضوع خود شناسی، کارگاه کاوشگری باموضوع مشاغل و آشنا کردن بچه ها بامراحل پژوهش، اجرای کارگاه ادبی و بازی گروهی) ...
دوست دارم بچه ها اسامی خداوند را با قصه به یاد بیاورند
... - خداوند خودش بهترین قصه گوست و شما درباره اسم های خداوند قصه نوشته اید. ایده جذابی به نظر می رسد. چه شد که این ایده به وجود آمد و صفحات این کتاب با قصه هایش پُر شد؟ حقیقتاً نقطه و لحظه خاصی درباره شکل گیری ایده اولیه این کتاب یادم نیست؛ اما این دغدغه همواره در وجودم قرار داشت که چرا ما معنای دعاها و مناجات و در کل دیالوگ هایی را که با خدا به زبان عربی داریم متوجه نمی شویم و از ...
دو قصه گوی گیلانی به مرحله پایانی جشنواره قصه گویی کانون راه یافتند
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هیأت داوران بخش های مختلف این دوره از جشنواره قصه گویی کانون، در بخش زبان اشاره 1 قصه گو، بخش بین الملل 6 قصه گوی داخلی و 5 قصه گوی خارجی، بخش آیینی سنتی (بزرگسال) 11 قصه گو، بخش آیینی سنتی (نوجوان) 6 قصه گو، بخش ملی مدرن کلاسیک (بزرگسال) 10 قصه گو، بخش ملی مدرن کلاسیک (نوجوان) 5 قصه گو و در بخش های ملی بخش لبخند ، قصه های سردار سلیمانی ، قصه های ...
مدیر حوزه های علمیه خواهران: پژوهش یک کالای لوکس نیست بلکه مهارت است
کالای لوکس نیست بلکه مهارت است و باید جدی گرفته شود، گفت: تمایز علوم با متد و روش صورت می پذیرد و طلاب باید با یادگیری متدها، روش ها و مهارت های پژوهشی بتوانند همه در تمایز علوم موفق عمل کرده و هم تولید علم داشته باشند. وی تصریح کرد: اگر قرار است حرفی برای گفتن داشته باشیم و آثاری برای خواندن یا دیدن تولید کنیم، باید به تناسب و فراخور حال مخاطبان مان باشد و در تولید محتوا ذائقه مخاطب را در نظر بگیریم؛ لذا برای انتقال صحیح دانش و اندوخته به مخاطب باید مهارت ها را بیاموزیم. ...
20 میلیون مخاطب به تماشای 49 فیلم نشستند/ کارنامه اکران 1402
کارگردانی حسین قناعت که پیش تر در جشنواره کودک و نوجوان رونمایی شده بود و حالا بعد از 2 هفته اکران عمومی 25 هزار مخاطب داشته و یک میلیارد تومان فروش کرده است. فیلم خورشید آن ماه به کارگردانی ستاره اسکندری هم تنها چند روز است که به چرخه اکران اضافه شده و هنوز نمی توان درباره عملکرد آن در گیشه قضاوت درستی داشت. این فیلم که از 22 آذر ماه روی پرده رفته، تا کنون 310 مخاطب داشته است. نگاه ...
تاثیر سوء محتوا ی مبتذل بر نوجوانان + فیلم
نکته توجه کرد، اول اینکه ارتباط با زندگی کودک و نوجوان باید در آثار دیده شودو دوم اینکه قدرت تفکر و تشخیص کودک و نوجوان را باید جدی گرفت و در آثار به پرورش این مهارت ها هم توجه شود.کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آخر در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر وظیفه والدین در قبال کودکان و نوجوانانی که این آثار را دنبال میکنند افزود: اینگونه موسیقی ها به دلیل ریتم ساده ای که ...
روایت گرانی که همیشه در حاشیه بوده اند
از پیوند تنگاتنگ فضای کار، هویت شهر و مناسبات اجتماعی مردم شهر پیش چشم مان می گذارند. در ابتدای هر فصل، نویسنده جمله ای خاطره انگیز از افرادی که در کارخانه کار می کردند آورده و داستان را از زبان او روایت کرده است. شیوا خادمی در این کتاب با بافنده های کارخانه، آشپز، معلم اکابر، رئیس سالن ریسندگی، تکنسین های کارخانه و هر کسی که به نوعی در آن کارخانه مشغول بوده مصاحبه و داستان های جذاب ...
بررسی نقش رضا عطاران ایرج در دفتر یادداشت
شیوه جذب مخاطب که برای پوشش ضعف در قصه گویی استفاده می شود، معمولا بین تولیدکننده ها و مخاطبان شان یک سیکل ویرانگر ایجاد می کند. تا وقتی چنین مواردی کم هستند، هنوز تابوشکنی جذاب است. بعد که این روش ساده باب شد و هر بی هنری به میدان آمد تا به این شیوه مخاطبانی جذب کند، مرتب نمک این کار کمتر می شود و آن تولیدکنندگان هم دوز کنایه های جنسی را مرتب بالاتر می برند. هر قدر این چرخه ادامه پیدا کند ...
ایجاد حس مشترک با مخاطب، شاخصه یک اثر موفق است
ر این زمینه، ضرورت دارد. این نشست که با نقد و بررسی مجموعه شعر از نوک خودکار من گل می چکد ، از جمله آثار موفق سیدسعید هاشمی به پیش رفت، با ارایه دیدگاه های اعضای نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان همراه شد و در این میان، نوقلمان نوجوانان به نقد ظاهری و محتوایی این اثرپرداختند. بهره گیری از اوزان عروضی دلنشین، زبان ساده و استفاده مناسب از صنعت های اد ...
وقتی همه چیز تکرار می شود
پایان دنیا روایت ساده ای دارد یک نویسنده که زن باردارش در آستانه ی وضع حمل و به دنیا اوردن بچه دوم خود است در یک فقر نسبی به واسطه شغلش قرار دارد و ...
به دنبال دروغگو روایتی انتقادی توأم با طنز/ فضایی برای دورشدن از دغدغه های روزمره زندگی
بیان اینکه یک طراحی صحنه مناسب همراه با لباس و گریم هماهنگ همان گونه که می تواند برای مخاطب جذاب باشد برای بازیگر هم کمک کننده است، توضیح داد: با وجود تیم حرفه ای و کاربلدی که در کار به دنبال دروغگو حضور داشتند همه عناصر صحنه به خوبی در جای خود قرار گرفتند. من هم در بازی خودم کمک زیادی از این عناصر به ویژ ه از گریم گرفتم. شخصیت وارسیداس نسبت به سایر نقش ها گریم سنگین تری دارد و بیشتر به چشم می آید ...
از پیوستن ویلای ساحلی به هتل و ایفای نقش در رونق نمایی گیشه تا ول شدگی فضای تبلیغات ماهواره ای!
ارشاد و سازمان سینمایی چشم خود را روی آن بسته اند تبلیغات انبوه فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است که پیش از این ممنوع اعلام شده بود؛ دلیل عدم برخورد مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی با تهیه کنندگان این فیلم ها که اغلب تبلیغات انبوهی در شبکه ها مبتذل و سخیفی مانند جم دارند روشن نیست و جالب اینجا است که با تمام این تبلیغات انبوه باز هم میزان مخاطبان سینما به شدت کاهشی است ...
مخاطب برار انیسه خانواده ها هستند/ مردی که جلوی دوربین نمی آید
نشان می دهد. این کارگردان درباره دلیل انتخاب نام فیلم توضیح داد: برار در زبان محلی به معنی برادر است. در اواسط فیلمبرداری ما احساس کردیم که شدت احساسات سیدعلی و خواهرش انیسه انقدر زیاد است که ما باید روایتمان و جمع بندی های حسی فیلم را در رابطه با انیسه قرار دهیم. درنتیجه اوج فیلم و خط تعلیق دوم فیلم مربوط به اتفاق سوزناک بین این خواهر و برادر است. کاظمی درباره مخاطبان این ...