دستِ پیدای ارگان های دولتی در دست ناپیدا
سایر منابع:
سایر خبرها
اگر بازیگر زن سلبریتی کنار کارون رخت می شست، همه می خندیدند | فیلمم در اکران پرفروش خواهد بود
در این مدت خیلی فیلمنامه نوشتم، ولی خب دولت وقت می گفت اینها در اولویت ما نیست و بنابراین دوست نداشتند و کمک نکردند و فیلم های ما نوشته شده باقی ماند. تا اینکه دولت جدید آمد و ما اولین فیلمنامه ای را که در دست داشتیم، ساختنش را شروع کردیم. شما در این سال ها همیشه اصرار داشتید که فیلمساز دفاع مقدس باشید، ژانر دیگری مثل درام اجتماعی نیست که علاقه مند باشید در آن کار کنید؟ صرفا به ساخت ...
بازگشت جذاب جواد عزتی به ژانر کمدی با تمساح خونی
ایران با اولین تجربه خود در کارگردانی یک اثر سینمایی نشان داد که علاوه بر بازی درخشان، در کارگردانی هم دستی در کار دارد و می تواند به خوبی در این عرصه هم بدرخشد و پیش برود. عزتی با اینکه سال ها از فضای کمدی دور بود اما به چنین ریسک بزرگی دست زد و به پشتیبانی سابقه طولانی خود در تئاتر و تلویزیون بازگشت موفقی به ژانر کمدی داشته است. او با توجه به صحنه های تعقیب و گریز این فیلم که به خوبی ...
زنان ما از جمله زنانی هستند که در بحران، شجاع تر و قوی تر می شوند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در روز چهارم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر انسیه شاه حسینی، کارگردان فیلم دست ناپیدا پس از نشست خبری این فیلم در گفتگو با خبرگزاری دانشجو اشاره کرد: این قصه براساس بخشی از خاطرات من است. من به عنوان یک زن در آن موقعیت حضور داشته و نگاه زنانه ای داشته ام. بنابراین خیلی طبیعی است که وقتی بحث جنگ و دفاع مقدس می شود، همیشه به یاد زنانی میفتم که در آنجا ...
شب پنجم جشنواره به زین الدین اختصاص داشت
به گزارش پایگاه خبری 598 ، به نقل از خبرگزاری حوزه از تهران، در پنجمین روز از چهل ودومین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره 4 فیلم سینمایی روی پرده رفت. فیلم اول آپاراتچی به کارگردانی علی طاهرفر نام داشت این اثر سینمایی تجربه ای جدید در سینمای دفاع مقدس. داستان فیلم درباره جوانی عاشق سینماست که می خواهد فیلمی در رابطه با یک شهید بسازد، اما در این مسیر با مشکلات عدیده ای مواجه می شود. فیلم در ژانر ...
چرا ملودرام ایرانی مظلوم است؟
های مورد نظرشان را پیدا کنند و رفته رفته با استقبال از این نوع فیلم ها نشان بدهند که این ژانر در ایران جای کار دارد، در اولین گام به دست نهاد یا سازمانی امکان پذیر است که ذی نفع جشنواره های خارجی یا مدل بفروش امروز در سینمای ایران نباشد؛ مشابه کارکرد حوزه هنری در دهه شصت و هفتاد. به همین دلیل ورود سازمانی مثل اوج در تولید چنین فیلم هایی موجه می شود. چنین سازمان هایی اساساً وظیفه دارند که خلاها را ...
دست ناپیدا نمایش رشادت زنان در دفاع مقدس/ میرو متاثر از سردار شهید حاج قاسم میرحسینی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس ، فیلم های دست ناپیدا ، میرو ، آغوش باز و ساعت جادویی شب گذشته (یکشنبه) و در چهارمین روز از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. دست ناپیدا نمایش رشادت زنان در دفاع مقدس به گزارش خبرنگار دفاع پرس حاضر در کاخ جشنواره (سالن همایش های برج میلاد تهران)؛ دست ناپیدا به کارگردانی انسیه شاه حسینی فیلم اولِ روز چهارم جشنواره فیلم فجر بود ...
نامه سرگشاده کارگردان فیلم سینمایی دست ناپیدا به رییس سازمان صدا و سیما
سرمایه گذارانی که بر خلاف هم قطاران شعار زده اشان، تا پای آبرو حامی هنرمندانی هستند که به ارزش های این انقلاب دل بسته اند، آب به آسیاب دشمن می ریزید. آقایان عزیز اگر شما تب آنتن دارید و به دنبال افزایش و سرگرم کردن مخاطب به هر قیمتی هستید، چرا به این قیمت؟ شما خیلی راحت می توانید با ایجاد یک برنامه شبانه با پوشش و فرهنگ نامتعارف مجریانش به همین اهداف دست پیدا کنید. در خاتمه برادرانم من به عنوان کسی ...
بازیگر شاه نقش های طلایی مکمل به دنبال سیمرغ نقش اصلی!
دیده ایم. حال، اما در فیلم سینمایی پرویزخان ساخته علی ثقفی- محصول سازمان هنری رسانه ای اوج- در نقش پرویز دهداری جلوی دوربین رفته؛ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که در میان اهالی این ورزش، از نظر توجه به اخلاقیات و انضباط چهره ای شاخص و تاریخی به شمار می آید و در زمان مربیگری اش با ایده های خاص خود انقلابی در فوتبال ایران و خصوصا تیم ملی ایجاد کرد.این فیلم که براساس تصاویر منتشرشده از آن، همان مقطع ...
بازیگرانی که فرمانده شدند/ اوج گیری چهره ها در آسمان غرب
به گزارش خبرنگار ایرنا ، جریان تولید فیلم های جنگی و دفاع مقدسی از دهه 60 در سینمای ایران کلید خورد، درست همزمان با دوران جنگ، سینمای ایران نیز شاهد ورود گونه جدیدی در خود بود که تا اوایل دهه 80 شکل و فرم روایت آن شامل رشادت ها و خلوص سربازان و فرماندهانی بود که در جنگ دیده می شدند. البته با کمی اغراق، روایتی فرشته وار از شهدا و ایثارگران بر پرده نقره ای سینما دیده می شد که مشخصا متعلق ...
روشن شدن چراغ جشنواره فجر در گیلان با نمایش 5 فیلم
نوجوان تولید شده و در بستر قصه ای متعلق به دوران دفاع مقدس در دهه 60 روایت می شود. فیلم آغوش باز به کارگردانی بهروز شعیبی به عنوان فیلم سازی با دل مشغولی های اجتماعی و آثاری اغلب شخصیت محور، در ششمین تجربه سینمایی خود نگاهی جدی تر به مخاطب عام و همکاری با بخش خصوصی دارد. شعیبی در آغوش باز همچنان راوی دل مشغولی های اجتماعی و انسانی خود باقی می ماند. ولی این بار ضمن طرح مضامین ...
سودای سیمرغ/ سرافرازی مجنون در روز پنجم
ابتدا تکلیف اش با خود و مخاطب مشخص است. با این که سوژه به مانند بسیاری از آثار در این سبک به نظر می رسد ولی مجنون مسیر خود را به خوبی می شناسد. بعد از مدت ها و پس از موقعیت مهدیِ هادی حجازی فر، از دیدگاه شخصی مجنون توانست تا حد زیادی توقعاتِ این ژانر را برآورده کند. در کنار فیلم نامه ی قابل قبول، می زانسن و دکوپاژ به خوبی انجام شده و تدوین اثر مخاطب را خسته نمی کند. مجنون برخلاف برخی آثار ...
بی بدن قصه مستقلی دارد
؟ یکی از مهم ترین ویژگی های داستان های جنایی، التهاب و میزان تنش بالایی است که در داستان نهفته است، این سبب می شود مردم به آن موضوع حساس شوند، چون دنبال کردن این موضوعات برایشان جذاب و مهم است و یک امتیاز برای ژانر جنایی به شمار می رود. این فیلم با نمایش لایه های پنهان اتفاقات اجتماعی، کارکرد آگاهی بخشی هم دارد و پیامدهای اجتماعی یک رخداد را به مخاطبان نشان می دهد. از این رو قصه های جنایی در ...
اکران 5 فیلم در نخستین روز جشنواره بین المللی فیلم فجر در گیلان
دیدن پلان های خود را به دل مخاطب نمی گذارد ، دوربین کلاری به شدت مستحکم است و چیدمان عناصر صحنه به گونه ای است که همه چیز در خدمت ساختار و محتوای اثر است . فیلم میرو به کارگردانی حسین ریگی یک فیلم مادرانه است ، این فیلم سومین اثر سینمایی ریگی از فیلمسازان بلوچ کشور پس از فیلم های تحسین شده لیپار و هوک است که در ژانر کودک و نوجوان تولید شده و در بستر قصه ای متعلق به دوران دفاع مقدس در دهه ...
بدون فهم گذشته ساختن آینده ممکن نیست!
، این فیلم را ساخته است. - نقش شما در این فیلم چه بود و برای بازی در آن درگیر چه چالش هایی بودید به ویژه که تصویرسازی برخی عملیات های دوران دفاع مقدس برای مخاطب که بتواند همذات پنداری کند حتماً سختی هایی دارد که بخشی به کارگردانی و بخشی هم به بازیگری مربوط می شود.نقش احمد فتوحی، قائم مقام مهدی زین الدین و فرمانده تیپ او را بازی می کنم که از قهرمانان به نام جنگ است. ایشان هنوز در قید حیات هستند ...
حواشی روز چهارم فیلم فجر|بحث درباره معین و فیلمفارسی بالا گرفت/ آن مرد با کلاه نمدی آمد!
چهارم برج میلاد بود. تنوع ژانر یکی از مهم ترین نکات این روز جشنواره بود، چرا که فیلم دست ناپیدا در ژانر دفاع مقدس ساخته شده، میرو ملودرامی در اقلیم سیستان و بلوچستان است، آغوش باز عاشقانه اجتماعی است و ساعت جادویی در بخش انیمیشن به جشنواره راه یافته است. حوض خون یا دست ناپیدا؟! انسیه شاه حسینی تنها کارگردان زن حاضر در جشنواره امسال است. او همانند آثار قبلی خود این بار هم سراغ ...
روزنوشت های جشنواره فیلم فجر/4 رئیس سازمان سینمایی در حصار تنگ خبرنگاران/ فیلم هایی که چنگی به دل نزد!
درمی آورد و با مسائلی مواجه می شود که سیر تحولی او را رقم می زند و باعث می شود انسیه شاه حسینی روزگار جنگ چشیده ای تربیت شود که اولین و بارزترین صفتش معرفت است. از خود او که بگذریم، موضوع دست ناپیدا، موضوعی ناب، تازه و مغفول مانده روزگار جنگ هشت ساله است. شاه حسینی تلاش کرده نقش زنان را در آن روزگار به تصویر بکشد، نه فقط یک عکاس و خبرنگار بلکه هر زنی که کاری از دستش برمی آمده انجام می ...
ادعای احمد خاتمی در مورد انداختن مخالفان شاه به قفس شیر واقعیت دارد؟
قضیه مربوط به پارک خرم بود. صاحب پارک خرم فردی بی پرنسیب به نام رحیم علی خرم بود که در مقاطعه کاری ها با دربار ارتباط پیدا کرده بود و انواع فساد ها و فسق و فجور ها به او نسبت داده می شد... در بخشی از محاکمه رحیم علی خرم از شاهدان خواسته می شود شهادت دهند و قضیه شیر های قفس ها را یکی از کارکنان پارک خرم به عنوان شاهد مطرح می کند و، چون از قبل هم زمینه ذهنی آن وجود داشت اثر زیادی گذاشت و انکار خرم برای تغییر نظر افکار عمومی فایده نداشت. ...
ناگفته های انسیه شاه حسینی تنها کارگردان زن جشنواره فجر از دست ناپیدا
به گزارش شهرآرانیوز انسیه شاه حسینی به عنوان تنها کارگردان زن چهل ودومین جشنواره فیلم فجر، دست ناپیدا را همچون برداشتن چند کاسه آب از دریای خروشان دفاع مقدس می داند. او با روایت حضور زنان ایثارگر در پشت جبهه و حاشیه رود کارون در دوران جبهه، حماسه آفرینی بانوان ایرانی به خصوص در عرصه پشتیبانی جنگ را به تصویر کشیده است؛ اثری که از جهت حضور یک خبرنگار زن برای ثبت و روایت حقیقت در جنگ، هم ...
چطور اعتبار یک کتاب پرفروش را خرج خاطرات شخصی کنیم!
راه پیدا کرد؛ فیلم های دست ناپیدا اثر خانم انسیه شاه حسینی، شورعاشقی ساخته داریوش یاری همچنین میرو ساخته حسین ریگی.رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از اشاره به اینکه فیلم دستِ ناپیدا برگرفته از کتاب حوض خون است، در ارزیابی تولید فیلم اقتباسی با محوریت ادبیات دفاع مقدس تصریح می کند: حداقل طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم، بنیاد شهید در تولید فیلم سینمایی براساس کتاب های حوزه دفاع مقدس، حرکت رو به ...
چه فیلم هایی در روز چهارم جشنواره فجر به نمایش درمی آید؟
سعید الهی در ژانر کودک و نوجوان و در بستر روایتی از دوران مقدس ساخته می شود و سومین اثر سینمایی حسین ریگی بعد از فیلم های لیپار و هوک طی سال های اخیر است. این فیلم در ژانر کودک و نوجوان تولید شده و در بستر قصه ای متعلق به دوران دفاع مقدس در دهه 60 روایت می شود. میرو با محوریت نمادین یکی از بسیجیان نوجوان شهرستان چابهار و اراده وی برای عزیمت به جبهه های جنگ، تحت تاثیر سردار شهید حاج قاسم ...
دست ناپیدا می تواند در همه بخش ها نامزد دریافت سیمرغ باشد
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیلم سینمایی دست ناپیدا به کارگردانی انسیه شاه حسینی نخستین فیلمی بود که در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره به نمایش درآمد. اثری در ژانر دفاع مقدس که به گفته کارگردانش در فضای متفاوت با آثار این ژانر به نمایش درآمد. یکی از نکات جالب توجه این فیلم تیم بازیگران آن است، تیمی با چهره های جوان و جدید که اگرچه برخی ...
انسیه شاه حسینی: دست ناپیدا یک شعر جنگی است
ژانر دفاع مقدس که باعث شد شاه حسینی بعد از گذشت بیش از یک دهه از آخرین فیلمش بار دیگر روی صندلی کارگردانی بنشیند. قصه این فیلم در رابطه با یک خبرنگار زن است که با عده ای زن ایثارگر آشنا شده و سرنوشتش دچار تغییر می شود. شاه حسینی معمولا در فیلم هایش ترکیبی از بازیگران شناخته شده و کم تجربه را به کار می برد، اما بازیگران فیلم جدیدش اکثراً چهره های جدیدی هستند. معصومه بافنده، نسرین ...
تمساح خونی یک فیلم تماشاگرپسند با اتفاقاتی جذاب/ صبحانه با زرافه ها خالی از هدف و محتوا
است اما در کل قابل قبول است. این فیلم از آن دست فیلم هایی است که با توجه به ژانر آن به خوبی از عهده اتفاقات رخ داده برآمده است و هیچگاه از ریتم نمی افتد و مخاطب را تا آخر با خود همراه می کند. برگ برنده ی دیگر فیلم بازی درجه یک عباس جمشیدی فر است که به خوبی توانسته در کنار عزتی کار را جلو ببرد. استفاده درست از زبان بدن در کنار شاخصه های بازی این دو نفر که بر روی تکرار جملات و ادای ...
انسیه شاه حسینی: من یک جنگجو هستم
بود و شاهد زنان ویلایی ها بودم اما در دست ناپیدا به معنویات توجه شده است و سعی کرده ام از داخل جنگ به بیرون نگاه کنم با یک روح زنانه جنگ را به تصویر بکشم به همین دلیل تماشاگر چهره ای از زن می بیند که در زندگی عادی ندیده است. *باتوجه به جایگاه سینمای دفاع مقدس در بین مخاطبان امروز سینمای ایران، فکر می کنید که تا چه اندازه فیلم هایی از این دست با محوریت زن می تواند برای مخاطب جذاب باشد؟ ...
آغوش باز با بودجه تماماً خصوصی تولید شده !
کشد اما در این پروژه همه چیز سر زمان مناسب انجام شد. شعیبی: طوری که زندگی و فکر می کنم؛ کار می کنم بهروز شعیبی نیز در ادامه این نشست درباره تجربه از این فیلم گفت: آغوش باز یک روی جدید از سینما برای من بود؛ هم در نوع فیلمسازی و هم در شکل اجرایی. همکاری با آقای سرتیپی برای من افتخار بود. من مدت ها طرحی در ذهن داشتم تا اینکه آقای سجاد نجفی یکی از نویسندگان فیلم و آقای عسگری ...
دومین قسمت فارسینما | پروینی: برای قهرمان هایمان کاری نکردیم
اگر کاری انجام می دهند خروجی با اطمینان نیست؛ الان می توان گفت قلب رقه یکی از معدود خروجی های مجموعه های سینمایی است که در صورت مناسب بودن زمان آن مخاطب از تماشای آن لذت خواهد برد. این منتقد روزنامه نگار با اشاره به فیلم شهسوار گفت: شهسوار فیلم کاملا کیفی بود که جزء بدنه سینما حساب می شود. قصه ای را در ادامه فیلم شادروان حسین نمازی با بلوغ فکری بیشتر بازگو می کند. ویژگی فیلم های حسین ...
نشست خبری فیلم دست ناپیدا | اگر در آثار دفاع مقدس نگاه شاعرانه نباشد باخته ایم
را به شما برگردانیم. او ادامه داد: جنگ به ما تحمیل شد و آنچه که در انقلاب درباره آن شعار می دادیم، در جنگ متبلور شد. هر کسی که درباره جنگ و دفاع مقدس فیلم می سازد اگر نگاه فرهنگی و شاعرانه نداشته باشد، باخته است. شاه حسینی گفت: به نظر من اگر کسی می خواهد درباره عملیات کربلای 5 فیلم بسازد اول باید شعرهای سهراب سپهری را بخواند. این کارگردان گفت: من سال ها با خاط ...
پای قهرمانانم روی زمین است
ادبیات دفاع مقدس متناسب با شرایط زمان بودیم. در دو دهه 60 و 70 به دلیل درگیری با مسأله جنگ، سینمای جنگ هم در اوج بود، وجه عرفانی و حماسی داشت و تلاش سینماگران بر این بود که به تقویت روحیه ملی و مشارکت و تعاون اجتماعی علیه دشمن کمک کنند. با فاصله گرفتن از جنگ، سینمای ایران هم از پوسته هیجانی خارج شد و نوبت به بازتاب مشکلات جنگ، قربانیان و بازماندگان آن رسید. در ادامه در برخی آثار گاهی مضامین سیاسی و ...