سایر منابع:
سایر خبرها
اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر نیازمند نقشه همگرا است
شکرالله حسن بیگی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: سیاست های کلی مبارزه با موادمخدر از سوی رهبر معظم انقلاب از سال 85 ابلاغ شده که ایشان در بحث اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم تاکید ویژه ای داشته اند. وی بیان کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد و آگاهی رسانی بیشتر به اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باید بیش از پیش کار شود. معاون سیاسی
120 هزار نفر معتاد در فارس شناسایی شدند
مناسبی نیز برای کاهش مصرف اعتیاد و یا جلوگیری از شیوع آن مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده اما در آمار شاهد کاهش مصرف نیستیم هرچند که در برنامه توسعه بنابوده سالانه 4 درصد کاهش اعتیاد را داشته باشیم. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تاکید کرد: شیوع مصرف مواد مخدر در فارس 3.13 درصد و حداقل سن اعتیاد نیز 14 تا 16 سال است. ابراهیمی با اشاره به اینکه سن اعتیاد 11 سال
ابتلا به هپاتیت B با کشیدن قلیان!
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به رواج قلیان در بین نوجوانان هشدار داد و گفت: استفاده مشترک از شیلنگ قلیان سبب ابتلا مصرف کنندگان به بیماری های عفونی مانند هپاتیت B می شوند. به گزارش اعتدال به نقل از ایرنا،دکتر سید جواد میراسماعیل با اشاره به اینکه مصرف قلیان در جامعه افزایش یافته است،افزود: سن شروع مصرف دخانیات در بین جوانان و نوجوانان در 2 سال اخیر به 13 سال کاهش یافته است.
خیز گذشته در انسان پست مدرن، چرا مُدام به اصالت گذشته مان پناه می بریم؟
خانه به سبک گذاشته در خانه های مدرن امروزی و حتی در آپارتمان های کوچک و نقلی عصر پست مدرن گواه دیگری بر بازگشت انسان ها به گذشته است. امروز می توان با یک جست و جوی ساده در گوگل به گزینه های مختلفی برای طراحی خانه دست پیدا کرد؛ از طراحی خانه به سبک رم باستان گرفته تا طراحی داخلی به شیوه انگلیس در سال 1600 میلادی. دوباره روی دیوار خانه ها طرح های سنتی و قدیمی نقاشی می کنند و دیوارها پر
ذبح کرامت انسانی با خریدوفروش نوزادان/ فقر اقتصادی متهم ردیف اول
جامعه از مرز اخلاق گذشته و نسبت به فروش نوزاد خود نیز اقدام می کند که این امر بیانگر فقر جدی فرهنگی است. بروکراسی های اداری، تقاضای خرید و فروش بچه در بازار را تشدید می کند وی که معتقد است اگر خانواده ها تقاضایی برای خرید نوزاد نداشته باشند تولیدی هم صورت نمی پذیرد، ادامه می دهد: باید توجه داشته باشیم که قوانین دست و پاگیر واگذاری نوزادان به خانواده های بدون فرزند و زوج های
گالیکش از نماینده خود چه می خواهد؟
فدوی دست به دشنه برند و جوان کشی به راه بیندازند. همین چند روز قبل بود که وزیر کشور در مقابل دیدگان ((کوسه غراوی و همکارانش)) از 3 میلیون و 500 هزارنفری گفت که طبق آمار رسمی بیکار هستند. این در حالی ست که همه ما می دانیم آمار بیکاران فراتر از این آمار رسمی ست که وزیر محترم کشور اعلام نموده است. اصولاً در جامعه ی امروز ما آمار غیررسمی کلاً بالاست. حالا گیرم بیکاری باشد یا جرم و جنایت یا
ذبح کرامت انسانی با خریدوفروش نوزادان/ فقر اقتصادی متهم ردیف اول
احتمالی که ممکن است جامعه را تهدید کند شناسایی کنیم. وی رصد الگوهای آسیب های اجتماعی بر اساس مطالعات دقیق علمی را ضروری عنوان می کند و می افزاید: باید توجه داشته باشیم که الگوی مصرف انسان ها حتی در حوزه اوقات فراغت نیز تغییر یافته و از این رو باید با آموزش، آگاه سازی و مشارکت دادن شهروندان در برنامه های فرهنگی مختلف آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم. تنها 60 کودک به 1600 متقاضی
روشنفکری دینی و اصلاح طلبی سیاسی
اگر اعلم در علوم معهود حوزه ها هم باشد ولی نتواند مصلحت جامعه را تشخیص دهد و یا نتواند افراد صالح و مفید را از افراد ناصالح تشخیص دهد و به طور کلی در زمینۀ اجتماعی و سیاسی فاقد بینش صحیح و قدرت تصمیم گیری باشد، این فرد در مسائل اجتماعی و حکومتی مجتهد نیست و نمی تواند زمام جامعه را به دست گیرد.( ج21 صحیفه،10/8/67) شاید گفته شود که این امر وظیفه ی متخصصین در علوم روز نیست، بلکه وظیفه ی
نگرانی از شیوع بیماری های تنفسی با استفاده از قلیان
کرمان گزارش نشده است و بیماری های تنفسی واگیردار بیشتر در فصول سرد سال شیوع پیدا می کنند. مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان به بروز بیماری های تنفسی در برخی از افراد جامعه به دلیل کهولت سن، مصرف دخانیات یا برخی دلایل شغلی و محیطی اشاره کرد و گفت: این بیماری ها، مزمن تنفسی نام دارند و روند رشد ثابتی در ماه های سال دارند. وی تاکید کرد: بیماری تنفسی واگیردار
لاغرها این ماده غذایی را فراموش نکنند
: برنجک به علت از دست دادن سبوس و کاهش ویتامین خواص خاصی ندارد و برای افراد ضعیف که به دنبال جبران کالری های از دست رفته خود هستند، بسیار سودمند است. این متخصص تغذیه یادآور شد: افراد جامعه بر اساس شرایط، سن و جنسیت خود نیازمند به مصرف غلات متفاوتی هستند اما در کل هر فرد باید 6 تا 11 واحد غلات در روز مصرف کند.
گفتگویی خواندنی با فحاشان شبکه های مجازی
انتظار فحاشی نکردن را نباید داشت. عجیب اما این بود که این زن با وجود این که نگران نسل آینده و فرزند خودبود و این فضارا برای او و افراد کم سن و سال ناامن می دانست اما به بهانه دفاع از ناموس و زن ایرانی و کشور خود دست به قضاوت می زد و حکم صادر می کرد.رفتار این کاربر شاید دقیقا مصداق همان چیزی بود که خود برای اینکه روزی کودکش وارد شبکه های مجازی شود از آن هراس داشت. شبکه مجازی مشکلی ندارد
نمی دانم چرا نمی میرم؟ / می ترسم به تشییع جنازه ام هم نیایند + تصاویر
به گزارش جام جم سیما ، او 77 سال سن و 71 سال سابقه بازیگری دارد؛ اما ایستادن بر سکوی چنین افتخار بزرگی مانع از آن نشده که در فَلَک فراموشی ما چرخ بخورد و هزارها سال نوری با سپاسگزاری ما فاصله بگیرد. او این روزها به شکل غمباری مصداق نامش شده؛ ملکه رنجبر. بانویی که نیمی از تاریخ سینمای ایران را بدرقه کرده و به اینجا رسانده است اما خاموشی جهان دور و بر، حالا با او کاری می کند که بگوید؛ [از بس دارو خورده ام خسته شدم و نمی دانم چرا نمی میرم؟ من منتظر مرگ هستم و می دانم دیگر خوب نمی شوم] این وداع مناسبی نیست، چنین ادبیاتی از فراموش شدگی می آید و از بی محبتی کسانی که دوستشان داشتی و یک عمر برای آن ها نقش عوض کردی، اما حالا حالی از تو نمی پرسند. ملکه رنجبر در شش سالگی نقش کوزت رمان بی نوایان را در تئاتر شهر روی صحنه برد و طی این سال ها در ده ها پروژه سینمایی و نمایش صحنه ای و رادیویی حضور داشت. او در تلویزیون هم برای امثال اصغر فرهادی، کیانوش عیاری، محمدرضا هنرمند، مرضیه برومند، خسرو معصومی و... جلوی دوربین رفت و بیشتر از سیصد شب با طنز سه گانه ی زیر آسمان شهر مهمان شادترین لحظات مردمش بود. بعد از شنیدن خبرهای ناراحت کننده از ملکه رنجبر هنرمند پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون به همراه دو تن از بازیگران سینما و تلویزیون نعیمه نظام دوست و فلور نظری به دیدارش رفتیم تا از نزدیک احوال پرس و جویای حالش شویم. ملکه رنجبر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ از وضعیت جسمانی اش صحبت کرد. او گفت: از بیماری پارکینسون و دیابت رنج میبرم اما پسرم من را برای درمان به بیمارستان برد و تا حدودی جلوی پیشرفت بیماری گرفته شد اما خودم آنقدر ضعیف شدم که نمیتوانم به راحتی راه بروم. وی ادامه داد: پسرم دو پرستار برایم گرفته و آنها دائم کنارم هستند. از هنرمندان قدیمی گاهی به من سر میزنند البته چهره های جدید هم می آیند، اما من زیاد نمی شناسم حتی من را بیرون می برند تا حال و هوایم تغییر کند. این بانوی هنرمند با اشاره به خاطراتش از سریال زیر آسمان شهر افزود: شاید نزدیک به دوسال برای این سریال شب تا صبح کار میکردیم. خدا رحمت کند ملک مطیعی را. او هم خیلی برای این کار تلاش می کرد، خوشبختانه مردم هم بسیار راضی بودند و تشکر می کردند. وی با تشکر از همه مردم و هنرمندانی که به دیدنش آمدند، گفت: من اوایل خیلی تنها بودم، پسرم هم ایران نبود اما به خاطر من برگشت. ما زحمت بسیاری کشیدیم امیدوارم این هنرمندان جدید قدردان پیشکسوت ها باشند و بدانند که چقدر ما تلاش کردیم. رنجبر از مسئولین درخواستی نداشت و بیان کرد: من نمیتوانم بگویم چیکار کنند. حقوق زیادی هم نمی گیرم اما از موسسه پیشکسوتان و آقای قالیباف شهردار تشکر می کنم. آنها به من سر می زنند و جویای حال من هستند. حتی یک وقتی آقای قالیباف به من گفت من نمیدانستم شما در شهرداری کار می کردی و همکار هستیم. من گفتم من الان بازنشسته شهرداری هستم. او هم برایم لوحی فرستاد. وی ادامه داد: من نمیتوانم التماس کنم هر کسی دوست دارد می تواند به دیدن من بیاید. قدمش روی چشمم. فقط امیدوارم قدر قدیمی ها را بدانند نه تنها من، بلکه کسانی که برای هنر زحمت کشیدند. بعضی وقتها برخی هنرمندان یک طور خاصی به ما نگاه می کنند. ما فقط احترام می خواهیم. خیلی ها اصلا به رویشان هم نمی آورند که هنرمندی قدیمی هم هست. می ترسم تشییع جنازه ام هم نیایند ولی اگر نیایند آن دنیا با آنها قهر می کنم. این هنرمند پیشکسوت درباره خاطراتش در تئاتر و تلویزیون گفت: حمل بر خودخواهی نباشد، من نمایشنامه هایی بازی کردم که بعید می دانم هنرمندان و چهره های جوان بتوانند این نمایشنامه ها را اجرا کنند. روزهای نخستین که تلویزیون افتتاح شد من، حیدر صارمی، مرتضی احمدی، تابش حضور داشتیم. وی عنوان کرد: من را فراموش نکنید. سالهاست که در تلویزیون برنامه اجرا کردم و این تقدیرنامه هایی که دارم نتیجه 70 سال فعالیتم در حوزه تئاتر و تلویزیون است. در ادامه فلور نظری بازیگر که به دیدن ملکه رنجبر آمده بود، اظهار داشت: خانم رنجبر علاوه بر اینکه سابقه 70 سال کار بازیگری را دارند اما هنرمند پیشکسوت و مورد علاقه من و مردم هستند و برای یک هنرمند چیزی مهمتر از این نیست که به او سر بزنند و این هنرمندان دوست دارند تا روزی که زنده اند به صورت تنگاتنگ با مردم در ارتباط باشند. وی افزود: من کامنت های مردم را که در فضای مجازی برایشان فرستاده بودند و ابراز علاقه به این هنرمند داشتند، برای خانم رنجبر میخواندم ایشان بسیار خوشحال می شوند وقتی میشنوند هنوز مردم دوستشان دارند. همین احترام برای این هنرمندان کافی است نظری گفت: وظیفه ارشاد و خانه سینما است که از حال و وضعیت این هنرمندان آگاه باشند و ببینند چه نیازی دارند. حتی بسیاری از آنها نیاز مادی ندارند، بلکه نیاز معنوی دارند و دیدار با آنها به روحیه شان کمک می کند. وی در پایان عنوان کرد: هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون متعلق به یک خانواده بزرگتری از مردم و جامعه هستند که من فکر می کنم. جویا شدن از حالشان در این شرایط سنی از همه چیز با ارزشتر است. منبع : باشگاه خبرنگاران جوان ...
حقایقی درباره آنتی بیوتیک ها/ طبابت خودسرانه،ممنوع!
دریافت می کند و محل اکتساب عفونت در جامعه است . بهتر است قبل از مصرف خود سرانه هر نوع دارو بویژه انواع آنتی بیوتیک ها کمی فکر کرده و صرفا به خاطر پرداخت مبلغی اندک از رفتن به پزشک سرباز نزده و سلامت خود را به مخاطره نیندازیم زیرا در صورت ایجاد هر نوع مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک نه تنها باید هزینه های سرسام آوری را متحمل شویم بلکه مهمتر از آن سلامت جسم و روحمان است که به خاطر سهل انگاری و توجه نکردن به هشدارهای پزشکان به راحتی آن را در معرض خطر قرار داده ایم.
آوارگان سوری و چالش های پیش رو
میزبان 117 .658 پناهنده سوری است اکثر این آوارگان و پناهندگان به علت فقدان زیر ساخت های صنعتی و اقتصادی، پایین تر از خط فقر بسر می برند. آوارگی نه تنها کشورهای میزبان را متاثر ساخته بلکه آینده ملت ازهم گسیخته سوریه را تار و مبهم کرده است. به نحوی که مهاجران جوان با آینده نامشخص و بی ثباتی روبرو هستند. آنها نه تنها تحصیلات خود را ناتمام می گذارند بلکه در حمایت از خانواده هم چنان موثر نیستند. بر اساس
پیامک های دریافتی1395/03/26
بنامهای ارزش افزوده و درآمد عمومی دولت بحساب شخصی واریز میشد که در مجلس پیگیری خواهند کرد.پس چرا خبری از این ماجرا نشد!؟ گزارش تهیه کنید. 2664....0915: لطفا یک گزارش از معلولین و جانبازان عزیز بگیرین که اینقدر دارن بنزین رو بالا میبره و هی شرط جدید میزاره برا مصرف بنزین ما معلولین که نه کاری برامون تو جامعه پیدا میشه تا منبع درآمد مناسبی داشته باشیم نه لوازم حمل ونقل مناسب معلولین تو سطح
تداوم مصرف قلیان موجب ابتلای افراد به بیماری های سرطانی می شود
علی جنتی، روز چهارشنبه در آیین نمادین پیوستن این دانشکده به پویش ملی قلیان ها را گلدان کنیم، افزود: در سال های اخیر تمایل جوان ها به مصرف قلیان افزایش یافته و تحقیقات نشان می دهد که خطرات مصرف آن به مراتب بیشتر از سیگار بوده و آینده سلامتی فرد را به شدت تهدید می کند. وی اظهار کرد: اگر جلوی این روند از طریق فرهنگ سازی و نظارت های اصولی گرفته نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش ابتلا به
نقش کج اندیشی ها در بروز آسیب های اجتماعی
روانی انسان ها دارد. از این رو، بهره مندی از تولیدات هنری آن هم به شکل گروهی و جمعی ضمن تقویت روحیه جمع گرایی در انسان ها و بیرون آوردن آنان از گوشه گیری، می تواند اوقات خوشی را برای سپری کردن وقت بیکاری و بهره مندی های هنری فراهم آورد. متاسفانه، این دسته از فعالیت ها در جامعه امروز ما، با سلایق و دیدگاه های متفاوت و متناقض روبرو گردیده است و هر مرجع دولتی و غیردولتی که خویش را متصدی و
متولد شد ،خماری کشید، مُرد!
هیچ همراهی نداشت. جانش را از دست داد. آنها از نبود امکانات برای نجات کودکان معتاد می گویند: بیمارستان ها کودک معتاد را تا به حالت اوردوز نرسد پذیرش نمی کنند یعنی تا قبل از این حالت نظام سلامت راهکاری برای ترک اعتیاد کودکان در نظر نگرفته. اورژانس اجتماعی هم با اینکه مسئول رسیدگی به این موارد است برای این موضوع قدمی جدی برنمی دارد. حرف از یاسین هم می شود. نوزادی که با اوردوز به بیمارستان منتقل
کشاورزی؛ محوری مهم در اقتصاد مقاومتی
مساله کیفیت علمی رشته های علوم کشاورزی و منابع طبیعی توجه بیشتری صورت پذیرد. وی با اشاره به این که با داشتن بینشی صحیح می توان از دستاوردهای علمی و نظری کشورهای پیشرفته در این زمینه بهره برد و الگویی مناسب را برای توسعه ارائه داد، بیان داشت: به این منظور می بایست که از افراد متخصص در زمینه مسائل کشاورزی استفاده کرد. تشویق و هدایت قشر جوان جامعه به تحقیق و بررسی علمی برای ارتقای این رشته سبب می
سوسن پرور: به خانواده ام گفته ام در اینستاگرام مرا فالو نکنند!
پرور و خانواده اش یکی از شرکت کنندگان بخش خانواده باحال برنامه خندوانه هستند. با این بازیگر درباره حس خوب، اعتماد و ... هم صحبت شدیم. چطور می توان آدم باحالی بود؟ به نظرم یک آدم باحال یا یک اتفاق باحال یعنی انتقال انرژی و حس خوب. الان ما تلفنی با هم صحبت می کنیم اگر ما بتوانیم حس خوبی را در این مکالمه به یکدیگر منتقل کنیم، آدم های باحالی هستیم. در مسابقه خانواده باحال، خانواده ای مورد توجه قرار می گیرد که در عین سادگی، خودش باشد و بدون فیلتر انرژی و حس مثبت را به مخاطب بدهد. حس خوب، اعتماد هم به وجود می آورد. صد در صد! چیزی که در دنیای امروز و زندگی کنونی ما خیلی کم وجود دارد. دیروز در جاده، خانمی خیلی اصرار داشت من تا مسیری او را برسانم، اما واقعیت این است که من جرات نکردم و نتوانستم به او اعتماد کنم. اما اگر ما بتوانیم از آدم های پیرامونمان حس خوب بگیریم، اعتمادمان به آدم ها هم بیشتر خواهد شد. حس خوب زمانی به وجود می آید که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنی و ما که نمی توانیم با همه آدم ها ارتباط بگیریم. من به این اعتقاد ندارم. سوال اینجاست که در زندگی روزمره چقدر ما به یکدیگر توجه می کنیم؟ مثلا سوار مترو یا اتوبوس که می شویم ما به چند نفر مهربانانه نگاه می کنیم یا چند نفر به ما نگاه می کنند؟ ما چقدر به یکدیگر کمک می کنیم؟ مثلا اگر بار سنگینی در دست کسی ببینیم به او کمک می کنیم؟ اگر کنار اتوبان ماشین ما بنزین تمام کند چند نفر به ما کمک می کنند؟ و ... ما آدم ها شاید به هم ربطی نداشته باشیم اما می توانیم به هم حس خوب بدهیم. چرا باید کار جامعه ما به جایی برسد که در کوچه و خیابان از صدای موتوری که از پشت سرمان می شنویم وحشت زده شویم و بترسیم. خب این به همان بی اعتمادی برمی گردد؟ ذهن ما به دلیل اتفاقات بدی که پیرامونمان رخ داده این گونه برنامه ریزی شده است. ذهن ما این طور برنامه ریزی شده از آدم هایی که نمی شناسیم باید بترسیم چون آنها خطرناک هستند. زنده یاد نادر ابراهیمی همیشه می گفت من از آدم هایی که نمی شناسم، نمی ترسم بلکه از آشناها می ترسم. این نشان می دهد که قضاوتش درباره کسی که نمی شناخته مثبت بوده، اما جامعه ما به سمتی رفته که ما آدم های ناشناس را خطرناک می دانیم چون فرکانس و امواج مثبت برای هم نمی فرستیم. توی ترافیک همه با اخم روبه روی خود را نگاه می کنند و هیچ کس برنمی گردد به راننده ماشین کناری لبخند بزند. ما بندرت به پلیس هایی که در خیابان ها و بزرگراه ها توقف می کنند، خسته نباشید می گوییم! ما یک لحظه از کنار هم رد می شویم و یکدیگر را می بینیم؛ بنابراین چقدر خوب است که در همان لحظه حس خوبی به یکدیگر منتقل کنیم. این سبک زندگی در فرهنگ ما بوده اما در یکی دو دهه اخیر کمرنگ شده چون از طرفی به ما می گویند مثلا به آدمی که از روبه رویت می آید نگاه نکن! و از طرفی می گویند نگاهش کن و لبخند بزن. این باعث تناقض هایی در رفتار ما شده که گاهی نمی دانیم باید چه کنیم. نگاهمان به دیگران نباید جست وجوگرانه و از روی قضاوت باشد، نباید به دیگران خیره شویم، اما می توانیم در یک لحظه از کنار آنها رد شویم و سلام بدهیم. وارد آسانسور می شویم، اگر کسی داخل آسانسور باشد حتی اگر او را نشناسیم چه ایرادی دارد سلام بدهیم... معتقدم ما از ارتباط برقرار کردن با آدم ها می ترسیم چون از بعدش می ترسیم و آموزش ندیده ایم که باید چه کار کنیم. نمی دانیم طرف مقابلمان مثلا بعد از سلام ما چه واکنشی نشان می دهد و درباره ما چه فکر می کند. اما ما باید آزمون و خطاها را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم رفتارمان را اصلاح کرده و یاد بگیریم به هم اعتماد کنیم. ما همه اینها را در فرهنگمان داشته ایم چه اتفاقی باعث شده که از آنها عبور کنیم و فراموششان کنیم؟ در زندگی ماشینی امروزی فرصت کافی برای دید و بازدید و حتی صحبت کردن با اطرافیان نیست، به همین دلیل خیلی از رفتارهای درست گذشته، اکنون برای ما به نوعی ایجاد مزاحمت می کند. فناوری زمان ما را پر می کند، وقت آزادی که داشتیم و آن را مثلا با صحبت کردن با همسایه پر می کردیم، الان با اینترنت پر می کنیم و دیگر وقتی نداریم آن را به همسایه یا فامیل اختصاص بدهیم. مدل ارتباطات عوض شده و در کنارش احساس ناامنی هم بیشتر شده است. شاید به این دلیل است که در گذشته آدم ها بیشتر صورت یکدیگر را می دیدند و رو در رو با هم صحبت می کردند، اما الان چهره و ذات آدم ها در سایه فضای مجازی پنهان شده و واقعیت آنها دیده نمی شود و دیگر نمی توان به آنها اعتماد کرد؟ در دنیای مجازی بیشتر آدم ها خود واقعی شان نیستند.این دنیا فضایی ایجاد کرده که برخی با نام ها و شخصیت های دروغین در آنجا زندگی می کنند و برایشان مهم نیست دیگران درباره این شخصیت کذایی چه قضاوتی دارند! برخی از چنین آدم هایی تبدیل به افراد چند قطبی می شوند و به دیگران آسیب می زنند. به نظرم باید درباره دنیای مجازی فرهنگ سازی شود تا بتوان از آن بدرستی استفاده کرد.پلیس فتا باید بیشتر درباره جرایم اینترنتی به مردم اطلاعات بدهد. شاید فحش دادن در اینستاگرام جرم باشد، اما من از آن بی خبرم و نمی دانم چگونه باید آن را پیگیری کنم. چرا ما به دلیل فضای ناامنی که گروهی در فضای مجازی و مثلا اینستاگرام به وجود می آورند، نتوانیم از ظرفیت های خوب این گونه فضاها استفاده کنیم. احساس می شود شما ذاتا آدم شادی هستید، ریشه این شادی در کجاست؟ بخشی از آن به خانواده ام برمی گردد. شاد زیستن، روشی برای زندگی است. من هم برخی اوقات غمگین می شوم، اما ترجیح می دهم شاد زندگی کنم. منظورم از شادی فقط خندیدن نیست، بلکه آرامشی است ک ...
دستگاه های فرهنگی کشور "وحدت کلمه" ندارند
شود نتایج پژوهش ها در جایی که باید استفاده شود، به کار گرفته نمی شود، باید پژوهش های ما در میدان عمل مورد استفاده قرار گیرد. اگر بخواهیم این وقایع و از خودگذشتی ها در نسل جوان امروز هم باشد، تمام سازمان های فرهنگی باید همکاری کنند تا به وحدت کلمه برسیم و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم. سازمان نشر آثار و مشارکت ارزش های زنان در دفاع مقدس با همین هدف، آسیب های موجود را شناسایی و در جهت
خدیجه؛ راه توسل به پیامبر اسلام ص
شناخته شده بودند و به محمد امین شهرت داشتند، می توانستند سراغ دختری از قریش برود که هم تمکن مالی داشته باشد و هم به لحاظ سن و سال جوان تر باشد اما دست به این کار نزدند. در اثبات خوشنامی و اقبال مردم مکه به پیامبر اسلام همین بس که در ماجرای خارج شدن حجرالاسود از محل اصلی خود در زمان جاهلیت، پس از درگیری فراوان میان قبایل برای شخص قراردهنده حجرالاسود در محل خود، قضاوت پیامبر اسلام را معیار قرار دادند که
تلاش میرزاحسن رشدیه برای تأسیس مدارس جدید، آموزش سنتی را به انزوا برد
و روحانیون به صحنه های اجتماعی و محافل فرهنگی نیز مکتب خانه ها جان تازه ای گرفت. امّا گسترش مدارس جدید به تدریج زمینۀ زوال این نوع آموزش سنتی که ریشه در فرهنگ دیرینۀ ایران اسلامی داشت، را فراهم کرد و اندک اندک ساختار آموزشی و فضای پرورشی ما رنگ و بوی فرهنگ غربی به خود گرفت. با این حال به دلیل عدم سنخیت این نوع آموزش با منظومۀ فکری و معرفتی انسان ایرانی و عدم تناسب با نهادهای فرهنگی و دینی جامعه نوعی بحران هویتی را برای نسل جوان به ارمغان آورد و این تشت ذهنی و آشفتگی فکری در همۀ زوایای زندگی فردی و جمعی محصلان و دانشجویان ایرانی نمود عینی پیدا کرد. ...
معرفی موسسه و خیریه نذر اشتغال امام حسین +دانلود کتاب
به گزارش صاحب نیوز به نقل از ندای اصفهان ، آیا تاکنون دیده یا شنیده اید که کسی بگوید من در بیکاری جامعه امروزم این نقش یا تاثیر را داشته ام؟ نه، نه تنها ندیده و نشنیده اید که شاید تعجب هم بکنیم که من چه کاره ام؟ من که نه مسئولیتی نه اختیاراتی دارم. اکبر اخوان مقدم مدیرعامل خیریه نذر اشتغال اما، عقیده ای غیر از این دارد: او معتقد است تک تک ما در بیکاری امروز جامعه نقش داریم و باید به آن بیندیشیم
احتمال دریافت300 میلیارد تومان زکات در سال 95/ 360 نفر در کشور حقوق بگیر زکات هستند
حجت الاسلام و المسلمین مهدی دهقان مدیر کل امور اجرایی زکات کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه احتمال دریافت 300میلیارد تومان زکات را در سال 95پیش بینی می کنیم اظهار داشت : بر همین اساس 5کمیته با عنوان اقتصاد مقاومتی ،حکومت صالحین ،حوزه و دانشگاه ،فقه ،هنر و رسانه برای جمع آوری زکات در کشور تشکیل شده است . وی افزود :قرار است اولین کرسی تخصصی
والدین،استفاده صحیح از فضای مجازی را به فرزندان خود آموزش دهند
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از نگین کویر ،کارشناس و روانشناس مسائل فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند اگر مسئولیت رهبری جامعه را نداشتم سعی می کردم مدیریت فضای مجازی را بر عهده بگیرم در آن فعالیت اسلامی داشته باشم. مهدی مشتاقی در پاسخ به سوال خبرنگار نگین کویر اردستان مبنی بر وضعیت استفاده نوجوانان و جوانان از فضای مجازی خصوصا شبکه های اجتماعی و وسایل مرتبط با
زهرا اجاق: اخبار خودکشی نباید تیتر شود/ بین ظهور اینترنت و میزان خودکشی رابطه مثبت وجود دارد
رسانه ها به اخبار خودکشی اشاره کرد و گفت: همه رسانه ها براساس سیاست و استراتژی خود به این نوع اخبار می پردازند، بعضی ها خیلی ماهرانه این کار را انجام می دهند و بعضی ها سعی می کنند فقط این نوع خبرها را مهیج نشان دهند. علی درد داشت، پول نداشت، خودکشی کرد؛ خودکشی دختر جوان بعد از قتل مادر؛ خودکشی به دلیل فقر؛ خودکشی دختر جوان بعد از تعارض در مهمانی شبانه از موارد تیترهای خودکشی است. او
چراغ خاموش مسئولان در برابر اثرات مخرب فضای مجازی/ اظهار نظر جوانان یاسوجی درباره آثار مخرب شبکه های ...
های اجتماعی بی شک یکی از ولنگاری های فرهنگی امروز رهاکردن شبکه های اجتماعی به حال خود و نداشتن پیوست فرهنگی همگام در جامعه بوده تا جایی که سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی خانواده ها و به تبع آن نوجوانان و جوانان کشورمان را تحت تاثیر قرار داده و آنان را به مدلی برای زندگی های غربی در توطئه های فرهنگی بدل کرده است. بیشتر نوجوانان و جوانان امروزی زندگی را بدون فیس بوک، توییتر
رغبت برخی خانواده ها به مصرف کالای خارجی آفتی برای تولید داخلی است
معاون اول رییس جمهور گفت: تاکید بر ضرورت مصرف کالاهای داخلی نباید موجب شود که تولید کنندگان داخلی خود را از تلاش برای ارتقاء کیفیت محصولات بی نیاز بدانند. به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه ) در جلسه شورای فرهنگ عمومی، رغبت و تمایل برخی خانواده ها به مصرف کالای خارجی را یک آفت برای تولید داخلی
پیدا کردن نیمه گمشده در فضای مجازی!
به گزارش صبحانه ، در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان طرح های زردی مانند ازدواج سبز را پیش می برد و برایش آیین نامه تدوین می کند، بیش از 11 میلیون جوان مجردی که در حال عبور از سن ازدواجند برای یافتن نیمه گمشده خود به سایت های اینترنتی و کانال های تلگرامی روی آورده اند تا در خواب مسئولان بتوانند از فضای مجازی برای خودشان همسر حقیقی بیابند. این در حالی است که آسیب های متعددی در این گروه های تلگرامی و