سایر منابع:
سایر خبرها
به وجود آمدن ژانر نکبت در سینما با ظهور ابد و یک روز !
ها همه ماقبل تیپ هستند. دوربین آقای جعفریان در این فیلم باورنکردنی بد است. بی خودی در کوچه رو دست می گیرد و در صحنه بعدی در همان کوچه روی پایه می گذارد. فیلم در واقع به هیچ عنوان کارگردانی ندارد. نه آدم، نه فضا و نه بازی می سازد. در ادامه سعید قطبی زاده درخصوص این فیلم بیان داشت: راجع به فیلم آباجان من فکر می کنم پس از موفقیت سال گذشته ابد و یک روز ژانری امسال به وجود آمده به نام ژانر ...
روز فیلم های معمولی؛ از تلخی و سرگردانی آثار اجتماعی تا فیلمی با موضوع فتنه 88 / وقتی کارگردان بدون ...
... انزوا / به رخ کشیدن های بی دلیل کارگردانی فیلمساز فیلم اول ما می خواهد به هر قمیت ممکن خودش را نشان دهد. آن هم نه با خوب فیلم ساختن بلکه با ادا های فرمی و نه حتی فرم بازی درست. قصه ای که می توانست درگیر کننده و جذاب باشد و مخاطب را پای فیلم بنشاند با اشتباهات کارگردانی هدر می رود. تعمد کارگردان برای بازی با تصویر و نه کمک به روایت فیلم نامه روی اعصاب مخاطب می رود. درست ...
خواننده ای که جایگاه خود را پس گرفت
آهنگسازی علیرضا افکاری اجرا کرد که تم اجتماعی-سیاسی داشتند و مطمئناً انتشار آن ها می تواند دروازه جدیدی را برای ورود خوانندگان پاپ به حیطه موسیقی اجتماعی باز کند. آشکار است که موسیقی پاپ امروزی صرفاً در موضوع عشق خلاصه شده و تنها خوانندگانی نظیر عصار هستند که دغدغه های مردمی دارند و همین دغدغه هاست که آن ها را در بین جامعه الیت محبوب می کند. تازه ترین اجراهای علیرضا عصار پیام های نهفته ای برای ...
طنزدرمانی با لیسانسه ها!
هفته نامه سلامت – محبوبه ریاستی: در دوران رکود تلویزیون، سریال لیسانسه ها ی سروش صحت مثل یک اتفاق است؛ اتفاقی خوب و خوشایند که توانسته است بسیاری از مخاطبان قدیمی تلویزیون را دوباره پای این رسانه بنشاند. مجموعه تلویزیونی لیسانسه ها سعی می کند با زبانی شیرین و ساده، خیلی از تلخی ها و سختی هایی را که بسیاری از ما و نزدیکان و اطرافیانمان هر روز با آنها درگیرند، به تصویر بکشد؛ از مشکل ازدواج و بیکاری ...
کیمیایی و پولاد در مقابل همه
به دلیل احترام ویژه ای که برای مخاطبان عزیز قائل هستم، خواستم پیش از نمایش فیلم به ایشان اعلام کرده باشم این فیلمنامه ای نبود که قرار بود در آن بازی کنم و در نتیجه این فیلم که می توانست اثری خوب در کارنامه همه ما باشد، ارزشش را به مسائل شخصی باخت و آن نشد که با وجود مدیربودن قرار بود بشود. بدون پولادم هرگز! سه سکانسی که پرستویی به آن اشاره می کند، همان سکانس هایی هستند که ...
پای عشق های ممنوعه دوباره به جشنواره باز شد +تصاویر
به گزارش عصر دنا، آباجان هفتمین فیلم هاتف علیمردانی است. او در پنج سال اخیر، هر ساله فیلمی در جشنوارۀ فجر داشته است. مضمون مشترک فیلم های علیمردانی، حمایت از عشق های ممنوعه و انتقاد از ازدواج موقت است. به گزارش تسنیم، آباجان، مهم ترین فیلم روز چهارم جشنواره بود. فیلمی از هاتف علیمردانی که فاطمه معتمد آریا را در نقش یک مادر شهید (یا مفقود)، تصویر کرده است. در یکی از قصه های فرعی این ...
قصه های الکن
، سر همسر و خانواده اش کلاه بگذارد و برادر گرفتار خود را در منگنه قرار دهد. سکانس های خیابانی فیلم با دوربینی تعقیبی و روی دست و میزانسن هایی شلوغ و پویا اجرای سخت و پرتنشی دارند. بازی های فیلم عمدتا خوب و قابل قبول است. اما آیا همه این ها باعث می شود یک فیلم نمره قبولی بگیرد؟فیلمنامه سد معبر را سعید روستایی نوشته که سال گذشته با ابد و یک روز در جشنواره فجر شگفتی ساز شد. فیلم همان فضای آشنای آثار ...
تلاش ضعیف سینمایی برای تحریف چهره ایرانی بیهوده بود
اسلامی ایران در سال 57، شرایط زندگی را برای خود دشوار می بینند و برای همین دست به مهاجرت می زنند . فیلم با بهره گیری از دو ستاره مشهور سینما، برادی و هایک و قصه مثلا پرفراز و نشیب و مهیجش، می خواهد تماشاگر را با خود همراه کند و هر طور که هست به بیننده بقبولاند که با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، چه به روز اقلیت ها آمده است. شهره آغداشلو هم با حضور در این فیلم، نام خود را به عنوان رکورددار ...
ویلایی ها ؛ روایتی بدیع از جنگ
دشوار است تا فیلمی بسازیم درباره روزهای این جنگ تحمیلی که داستان آن، تازه، بکر و کمتر روایت شده باشد و منیر قیدی توانست در میان انبوه داستان ها و روایت های جنگ، فیلمی را بسازد که در سینما به آن پرداخته نشده بود. داستان واقعیت دارد و میانه سال های جنگ، مجتمع مسکونی راه آهن اندیمشک که در اوایل دهه پنجاه، توسط شرکتی فرانسوی با هدف گسترش راه آهن جنوب ساخته شده بود، به محل سکونت خانواده های ...
انتقاد علی رفیعی از بی توجهی 40ساله به تئاتر
کلنگی را اجاره می کنند و با خون دل آنها را حفظ و در آن جا نمایش اجرا می کنند باز هم در نهایت آن شعف حاصل نمی شود.وی با اشاره به خاطره ای از زمان دانشجویی خود در جلسه که یک تئاتر توسط جنرال دوگل افتتاح می شد افزود: از خطابه ای که در آن افتتاحیه گفته شد یک جمله به یاد دارم و آن هم این است که تئاتر در جوامع امروز همان نقشی را دارد که کلیساهای جامع در گذشته داشتند. هنرمند در ایران از احترامی که شایسته ...
گفت وگو با کاوه آفاقاز آرمان گرایی های بیهوده به رئالیسم رسیده ام
نسیم قاضی زاده: کاوه آفاق اسمش با خیلی چیزها گره خورده، از ممنوع الکاری گرفته تا موسیقی راک، از حرف های جنجالی گاه وبی گاهش تا عشقی که به وطنش دارد. از the ways تا شال، اتاق آبی، فلوکستین و بیگانه. همه وهمه نام او را به ترکیبی جذاب تبدیل کرده تا یکی از ستاره های جوان نسل خودش باشد؛ نسلی که عصیان از ویژگی های آن است و می شود آن را در هنرهای مختلف از سینما و تئاتر گرفته تا موسیقی و ...
بدون تاریخ بدون امضا ؛ فیلمی ناتمام با بازی های درخشان
می کند بچه بر اثر شکستن مهره گردن در تصادف کشته شده و عذاب وجدان نمی گذارد از خیر این تصمیم بگذرد و قصه ابعاد تازه ای پیدا می کند... بدون تاریخ بدون امضا با قصه گیرا و تصویربرداری خوب مخاطب را تا آخر با خود می کشاند و با این که در میانه راه بیننده حرفه ای متوجه می شود بچه بر اثر گوشت آلوده مرده و پزشک فقط برای نجات دادن وجدانش تمام این کارها را می کند، باز هم با فیلم همراه می شود. پدر ...
اسعدیان: بلد نیستم فیلم بدون قهرمان بسازم
پای این فیلم نشستند بتوانند از فیلم من به مسائل اجتماعی که جامعه ایران در سال ساخته شدن فیلم با آنها دست به گریبان بوده ، مواجه شوند. چون معتقدم مسائل انسانی که درون یک فیلم مطرح می شوند ناگزیر در یک زمان و مکان خاص اتفاق می افتند و من علاقه مندم این زمان و مکان را در فیلمم داشته باشم و شرایط اجتماعی و بستر اجتماعی را درون فیلمم ببینم. قصه ام را هم درون همان شرایط مطرح می کنم. همان طور که در سعادت ...
درخشنده: ناهنجاری های جامعه را زیر فرش پنهان می کنیم
خیلی مهم است. اگر شما بخواهید بی پروا همه چیز را برای جامعه ای باز کنید که تلاش شده موضوعات را بسته نگه دارد، مردم احساس بی آبرویی می کنند. ما باید با همان معیارهای جامعه از موضوعات ناگفته به نوعی حرف بزنیم که احساس بی آبرویی در آن نباشد. در عین حال حرف مان را هم بزنیم و با مسائل روز جلو برویم و عقب هم نمانیم. ما نمی توانیم خیلی از حرف ها را باز کنیم به همین خاطر باید آنها را بپیچیم لای زرورق. نمی ...
ادای دین کاگردان به همکلاسی های "شهیدش"
به گزارش شهدای ایران ، آباجان ساخته هاتف علی مردانی بهترین اثری بود که شب گذشته روی پرده سینمای اهالی رسانه رفت. در این فیلم سینمایی، زندگی یک خانواده پرجمعیت در دهه شصت روایت می شود، اما این موضوع تنها بهانه ای بود تا کارگردان به آنچه در آن دهه می گذشت بپردازد. خواسته ای که در رسیدن به آن نیز تا حدودی به موفقیت دست یافته بود. نکته جالب در این فیلم، نگاه جدید به مادرانی است که سالها در ...
بسیار توصیه کردند که از ساخت این فیلم منصرف شوید
با دیدن صحنه های مختلف اشک بر دیدگانم جاری شد. فضاهای مختلف فیلم زحمات گروه را تداعی می کرد. صحنه هایی که با همکاری همه به ثمر رسید. این فیلم در حقیقت دلی است و مخاطب عام قطعا ارتباط خوبی با آن برقرار خواهد کرد. تمام تلاش بر این است که تا عید اکران شود چراکه بستری مناسب همچون انتخابات را پیش رو داریم و در واقع قصه ما با این مقطع از زمان هماهنگی دارد. البته در مقوله سینما هیچ موردی قابل تعیین و پیش ...
13 نکته برای تربیت کودک مودب
مشخص کنید، این توقعات در آنها نهادینه می شود و از آن به بعد خودشان هم همین توقعات را از خودشان خواهند داشت. به بیان دیگر چون کودکان به طور طبیعی تمایل به خوشحال کردن پدر و مادر دارند، سعی می کنند همان طوری که شما به آنها آموزش داده اید، رفتار کنند. کارشناسان می گویند کودکان از همان 18 ماهگی رفتاری همدلانه دارند و به انتظارات والدین شان پاسخ می دهند. در ضمن یک خبر خوب برای تان دارم؛ تربیت ...
نگاهی به فیلم جدید رامبد جوان در فجر
شرایط این همانی با پدرش قرار گرفته و اتفاقاتی را که پیش از مرگ برای او رخ داده تجربه می کند تا سرانجام معمای مرگ پدر بر او روشن می شود و او دست به انتقام گیری می زند. در واقع نگار یک اثر اکشن و معمایی است که در فضایی بین رویا و حقیقت، حال و گذشته سیر می کند. معما و رازگونگی همراه با نماهای اکشن در قالب قصه ای ماجراجویانه ویژگی فیلم است؛ همان چیزی که در سینمای ایران کمتر دیده شده است ...
روایت 70 سال زندگی مادام لهستانی در تهران
. صحبت های دوستم از همان ابتدا جرقه ساخت یک فیلم از زندگی این مادام لهستانی را در ذهن من ایجاد کرد و همین شروع تحقیقات من در این زمینه شد. البته پیش از گفته های دوستم، داستان آمدن لهستانی ها را می دانستم، آن هم به واسطه تماشای فیلم مستند مرثیه گمشده ساخته خسرو سینایی. خاطرم هست زمانی که فیلم سینایی را دیدم، از این داستان بسیار شگفت زده شدم و البته بزرگ ترین سؤالی که در آن زمان در ذهنم ...
نگاهی به پنج فیلم نمایش داده شده در سه روز نخست جشنواره
زانرهای بسیاری از سینما همچون موزیکال و فانتزی را به خود ندیده است. در واقع کلیدی ترین نکات موفقیت کاوه صباغ زاده در ساخت این فیلم تسلط بر همین سینما و کارگردانی و هدایت درست بازیگران در چارچوب آن است ، همچنین صداقتی که فیلمساز که با خود و جهان پیرامونش دارد و همین را در اثرش بازتاب داده و به خوبی در قالب شخصیت های قصه گنجانده شده است. دعوتنامه اما فیلمی ست که در روز دوم جشنواره در برج ...
نگارا این همه قهر و غضب چیست؟
، بویژه بدخشانی که به عنوان یک مدیر فیلمبرداری پیشکسوت، مانند یک جوان در ثبت تصاویر پرتحرک فیلم، اکتیو و پرانرژی عمل می کند. حضور ارشا اقدسی هم باعث شده صحنه های اکشن فیلم جاندار باشد و کمتر کسی در بحبوحه سکانس های زد و خورد، از روی تمسخر به آن بخندد. وجود اسب ها در قصه و برخی سکانس ها، بجز کارکرد مفهومی و مرتبط با داستان، به یک المان زیبایی شناسانه هم تبدیل می شود و همین طور آن گلخانه که ...
ویلایی ها همه را غافلگیر کرد +تصاویر
...> نیّت خانم دوستی و آقای سعید سعدی (تهیه کننده) برای پرداختن به موضوعات بومی و مخصوصاً دفاع مقدس قابل تقدیر است. اما نیّت صرف، کافی نیست و این فیلم از ضعف ساختاری رنج می برد. دریاچۀ ماهی نام یکی از جبهه های نبرد را بر خود دارد و می توانست بدین سبب به واقعیت موضوع نزدیک شود. اما آنچه ما در پرده دیدیم یک فیلم سطحی و شعارزده است. دیالوگ های فیلم، آنقدر زیادند که حتی سخنان حکمت آمیز فیلم در میان آنها ...
معرفی انقلابیون به عنوان جنگ طلب در "کمدی انسانی"! + عکس
.... کمدی انسانی علی رغم همه ضعف ها و کاستی هایش تلخ است و این تلخی را به بیننده منتقل می کند و هیچ چیز خنده داری در این موضوع وجود ندارد. کریمی علیرغم شکستش در پرورش موضوع، همان قدر که در انتخاب تم اصلی داستانش موفق عمل کرده در حفظ وحدت و انسجام فیلم هم خوب عمل کرده است. مخصوصاً این که فیلم با فضایی رئالیستی شروع می شود و تا اواسط فیلم رنگ و بوی یک فیلم زندگی نامه ای را دارد اما کم کم به فضای ...
بسته های تکراری سینمای ایران
است که در زمان جنگ در شهرکی ویلایی در اندیمشک زندگی می کنند و هر لحظه از زندگی شان آکنده از عشق، صبوری، خطر و دلاوری است. قیدی برای این فیلم دست به پژوهش زده که نتیجه آن همذات پنداری خوب تماشاگر با داستان و زنان این قصه است. فیلم را می توان حاصل نگاهی زنانه به جنگ و زنان جنگ دانست که تاکنون کمتر به خلوت آنها راه پیدا کرده ایم. از این رهگذر، با موقعیت هایی ناب از حریم زنانه و با روایت هایی تازه از ...
“گیتا” نمایی از معضلات اجتماعی در فرآیندی خانوادگی
. واکنش اطرافیان نسبت به این قضیه، نگاه پدر و مادر، نوع برخورد فرزند، زمانی که باید به فرزند گفت، نوع برخورد دوستان و همسالان و نوع برخورد خانواده قبلی فرزند و... همه و همه مسائلی هستند که با فرزندخواندگی گره خورده است. از لحاظ جامعه شناسی، باید توجه داشت که این پدیده، در خلأ واقع نشده و می تواند پیامدهای اجتماعی، عاطفی، روانی و... بسیاری به همراه داشته باشد. مسأله اصلی، فرزندخواندگی ...
ویلایی ها اولین فیلم قابل تماشای جشنواره امسال بود/ ماجان یک فیلم هندی به شدت ضعیف با موسیقی آزاردهنده
...؛ 2 مشکل اصلی سینمای ایرا منصور لشکری قوچانی، تهیه کننده سینما میهمان هفت شد. وی درخصوص جشنواره امسال گفت: بد است که آدم بگوید تا روز سوم هنوز فیلم خوب ندیده ام. مشکل اصلی همه این فیلم ها، فیلمنامه است. متاسفانه من به عنوان تهیه کننده اول باید یقیه خودم را بگیرم و بعد دیگران. ضعف هم مشخص است. بدون وقت گذاشتن روی فیلمنامه و پرداخت خوب روی صحنه رفته اند. بنظرم سینمای ایران دو ضعف اصلی ...
یادداشت های روزانه جشنواره فجر /نگار /حرفی که نصفه ماند
کند . اما ، داستان ادامه دارد . نوبت به نگار می رسد . نگار در عالم خواب و بیداری با روح پدرش ملاقات می کند . پدر چکی را در دست او می گذارد و حرف هایش با حرف های نگار یکی می شود . نگار که از این عالم بیرون می آید ، چک مچاله شده را میان مشت خود پیدا می کند . حالا وقت آن است که مخاطب گمانه های قبلی اش را خط بزند و باور کند مشغول تماشای یک فیلم ماورایی است . این هم نیست . نگار که حالا به نوعی پدر است ...
روز دوم جشنواره فیلم فجر پر از حاشیه بود
شفا آنلاین:محمود غفاری کارگردان فیلم شماره 17 سهیلا گفت: اولین مواجهه ای که با مخاطبان فیلمم داشتم بسیار برایم هیجان انگیز بود. به هرحال من هم در آستانه 40 سالگی قرار دارم و خوب می دانم افرادی که در این سن و سال هستند با مشکلات زیادی مواجه اند. به گزارش شفا آنلاین :به نقل از سپید از طرفی دیگر این موضوع از جنبه سینمایی برایم اهمیت داشت و فکر کردم جذاب است چن ...
هیاهو برای هیچ
چهار روز از مهم ترین اتفاق سینمایی ایران گذشته است و هنوز خبری نیست. آدم ها که از برج میلاد بیرون می آیند، چشم هایشان برق نمی زند. از دیدن فیلمی یا تماشای روایت قصه ای، مشعوف نیستند و معلوم نیست این همه زرق وبرق آخرش به کجا ختم می شود. هرسال دریغ از پارسال؛ اسم آنها که اعتبار سینما بودند؛ حالا در فهرست فیلم ها غایب است. یا خانه نشین هستند یا غربت نشین. جوان ترها هم دل آدم را گرم نمی کنند ...
همه حواشی معمای شاه
حالی است که در آن زمان امینی هیچ سمتی نداشته و اصلاً معلوم نیست که چرا باید نوک پیکان آن توسط پری بلنده در سال 1320 به سمت او باشد. کاخی که وجود خارجی نداشت انتخاب لوکیشن و طراحی صحنه هم از گاف های معمای شاه جانماند؛ استفاده از بعضی وسایل که آن زمان نبوده مثل ماهیتابه تفلون شاید خیلی مهم نباشد اما انتخاب کاخ نیاوران در سالی که هنوز وجود خارجی نداشته چندان قابل توجیه نیست. در ...