سایر منابع:
سایر خبرها
تشکل های دانشجویی سنگر خط مقدم جنگ نرم هستند/ برخی مسئولان در جهت تحریم های اقتصادی مضاعف به دشمن گرا می ...
محمدعلی سعادتی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: مردم این مرز و بوم مثل همیشه نشان دادند همیشه در صحنه هستند و مطالبات به حق خود را خواستارند این مجموعه در کنار هم وطنان خود خواستار مطالبات اقتصادی و معیشتی این ملت خواهد بود. بنابراین دولت باید بداند که مردم دیگر توان بار اقتصادی مضاعف را ندارند این مردم ولی نعمتان این مرز و بوم هستند. وی در این باره اضافه کرد
غرب می خواهد محصول کلنگی کردن اقتصاد ایران را درو کنند
نرفتند. البته ما در اصولگرایان گرایشی برای بیان مطالبات این بخش به صورت توده ای داریم ولی هیچ گاه این گرایش به صورت تشکیلاتی نمود نداشته است. ولی روی سخن بنده در این لحظه خاص به دوستان هر دو جناح است. مسلما آزادی یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی است. همین طور عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی و مبارزه با تبعیض ها یکی از خواسته های انقلاب اسلامی در سال 57 است. لذا ما به هیچ وجه منکر وجود نارضایتی های
سرمقاله های روزنامه های 13 دی
میان، تأمین رفاه این مردم و اجرای کامل قانون اساسی در بخش های مربوط به رفاه و ضمانت دولت برای تأمین حقوق مردم و مبارزه جدی با فساد اقتصادی و فرهنگی، در کنار استقلال و گسترش دائمی آزادی های سیاسی و اجتماعی، تنها شانسی است که از رشد پوپولیسم های خطرناک که به بهانه دفاع از حقوق مردم می توانند تنش های بزرگی را در پهنه متکثر فرهنگی و اجتماعی با سلایق و سبک های زندگی بسیار گوناگون ایجاد کنند، جلوگیری
اعتراض جزو حقوق غیرقابل خدشه شهروندان ایران است/ از دولت می خواهیم که در تأمین مطالبات جامعه اقدامات ...
اقتصادی، حذف ویژه خواری و ایجاد شفافیت در مناسبات اقتصادی کشور است. بی تردید آنچه بیش از تنگناهای مالی و معیشتی ملت ما را آزرده خاطر می کند فساد رخنه کرده در بخش هایی از سیستم مدیریتی کشور است. اگرچه موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی همواره در دستور کار دستگاه های نظارتی بوده اما به زعم عموم، این اقدامات کافی نبوده و هنوز نتوانسته ریشه فساد را در کشور بخشکاند. بی شک برای تحقق این مهم نقش نمایندگان
صداوسیما سیاه نمایی علیه رییس جمهور را تبلیغ می کند
سازشکارانه می داند و از راهبرد تقابلی و انقلابی گرانه (حداقل در تبلیغات) حمایت می کند. نمونه دیگر اینکه دولت روحانی در ارتباط با مردم از راهبرد تقویت نهادهای جامعه مدنی و مجاری قانونی برای طرح انتظارات و اعتراضات مردم دفاع می کند. اما بخش دیگری از حاکمیت اجرای این راهبرد را خیانت می داند و جمعیت مطالبه گر را فتنه گر و عامل بیگانه می داند. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی یادآور شد
از ماجرای شنود آشوب گران تا پول های عربستان برای اغتشاشات/ پشت پرده آشوب های اخیر چیست؟
شود. از همین روست که فعالین سیاسی جریان اصولگرا و اصلاح طلب متفق القول بر این باورند که سرمنشأ این اعتراضات در داخل ایران نیست. کرباسچی که دبیر کل حزب سازندگی است در گفت و گویی که با خبرگزاری دانشجو داشت دراین باره گفت: اتفاقات رخ داده جریانات مشکوکی در داخل و خارج است که عده ای حرف های قانونی طیفی از مردم را این طور منحرف می کنند توران ولی مراد هم اعتقادی به داخلی بودن
موضع صداوسیما نسبت به دولت بیطرفانه نیست/احتمال خطر وجود دارد که دوباره پوپولیست دیگری بیاید
حال آواربرداری از تخریب دولت گذشته است، مصیبت جدیدی وارد شود و زلزله سیاسی - اجتماعی جدیدی اتفاق افتد. وی ادامه داد: احتمال دیگر این است که همه دلسوزان کشور از هر جناحی که باشند، منافع و امنیت ملی را در راس دغدغه های خود قرار دهند و این گفتمان ملی در جهت وحدت شکل گیرد. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره رفتار اخیر احمدی نژاد بیان کرد: مواضع اخیر احمدی نژاد ادامه همان رفتارهای ناهنجار قبلی او است و اینگونه رفتار ها شاکله شخصیتی ایشان را تشکیل می دهد، مردم باید طرف خود را بشناسند که تا حدود زیادی می شناسند. ...
مردم اعتراضات خود را به صورت مدنی بیان کنند/ تلاش دست های پشت پرده برای تضعیف دولت / موضع صدا و سیما ...
سطح تحمل مخالف، همکاری و ارتباط بیشتر و به نوعی شکل گیری گفتمان مشارکت و تعاون در سطح ملی یک ضرورت است. کشور بیش از هر زمانی به وحدت و تفاهم احتیاج دارد این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه این موضوع از مهمترین مواضع اصلاح طلبان از سال 76 به بعد بوده است، اظهارداشت: در هر مرحله بخشی از جامعه که اصلاح طلبان هستند، آمادگی خود را همواره اعلام کرده اند و خوشحالیم که در هرصورت
مردم ایران با اغتشاش مخالف هستند/لزوم توجه مسئولان به مطالبات مردم
دهند. این دشمنان قسم خورده که فتنه دیگر را در سر می پروراندند از هیچ اقدامی دریغ نکردند؛ از خسارت زدن به اموال عمومی و درگیری با ماموران گرفته تا به آتش کشیدن پرچم کشور عزیزمان و تصاویر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم. مردم شهرستان فراهان همچون دیگر هموطنان کشور به اغتشاشات اخیر و تخریب بیت المال و تضعیف نظام و انقلاب واکنش نشان دادند و گفتند: این فضای غبارآلود سیاسی و فتنه انگیز به
برای اداره کشور و حل مسائل نیاز به آرامش داریم
مقصر است. بختیار خاطرنشان کرد: امروز فساد سیستمیک نداریم، اکثر مسئولان افراد سالمی هستند، مردم در تصمیم گیری ها نقش دارند، در حالی که عده ای با هدف ایجاد تفرقه آمدند تا بگویند هر چه مشکل وجود دارد دولت روحانی و مجلس دهم ایجاد کرده، اما واقعیت این است که مشکلات معیشتی، امروز ایجاد نشده و سال های سال است که مردم با مشکل مواجه هستند. وی اظهار کرد: هم اکنون نیز کمیسیون تلفیق لایحه
گیچ شدن روزنامه اصلاح طلب از رویکرد سعید جلیلی نسبت به دولت
از دولت به طور حتم به مذاق بسیاری از حامیانش خوش نخواهد آمد و تصور می شود برای حفظ آنها در آینده توضیحات بیشتری درباره این تغییر دهد! البته انتظاری از روزنامه سیاست زده آرمان نیست که رویکرد جریان انقلابی را نسبت به منتقدین و تلاش همواره برای تقویت نظام حتی زمانی که دولت غیر انقلابی و غرب گرا در سرکار هست، را درک کند. اما برای رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب که سیاست را تنها
هیچ تخریب و خسارتی به اموال عمومی در کرمان گزارش نشده است
دفاع مقدس نفر به نفر، سینه به سینه در جمع مردم حضور یافتیم و آنان را توجیه کردیم و همین امر موجب جانفشانی مردم غیور ایران برای دفاع از کشورشان شد، باید با پیروی از اندیشه دفاع مقدس و مقام معظم رهبری موجبات توسعه استان کرمان را فراهم آوریم. آیت الله هاشمی رفسنجانی حق بزرگی بر گردن انقلاب دارد استاندار کرمان با گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص
بیانیه ی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان خوزستان در پی وقایع اخیر
طمعی که اجانب بر امنیت کشور دارند، همگان را به توجه به خواسته های ملت، دوری از خشونت، قانون مداری، مدارا و گفتگو فرا می خوانیم. 6-احزاب اصلاح طلب استان خوزستان ضمن دعوت مردم به آرامش، حق ایشان برای اعتراض قانونی و پیگیری مطالبات به حقشان را محترم شمرده و به جد خواهان رسیدگی به خواسته های مردم اعم از بهبود معیشت، اشتغال، رفع تبعیض، مبارزه با فساد و آزادیهای مصرح در قانون اساسی است.
خرق عادت اصولگرایان
بوده و ثابت کرده که به قدر کافی تجربه اندوخته است. مدیریت این شرایط ساده نیست اگر دولت و سایر نهادهایی که در مجموع حاکمیت خوانده می شوند، تدبیر و پختگی لازم را نداشته باشند. استفاده از قوه قهریه و عدم برخورد منطقی و آرام با معترضان اعم از مردم معترض و سوءاستفاده گران، مساله را حتما پیچیده تر می کند. پاسخ خشونت را با صبوری دادن؛ لازم است و قابل تحسین. مردم و فعالان سیاسی نیز انتظار دیگری ندارند
تجمعات از آغاز جنبه سیاسی نداشت/مردم از فشار فساد و بحران اقتصادی به ستوه آمدند
آمده اند در حالی که همه این شرایط قابل جلوگیری بود اما سرمستی هر دو گروه به اصطلاح اصول گرا و اصلاح طلب از غرور قدرت طلبی و چپاولگری سفره انقلاب مانع از آن شد که این دارندگان ژن برتر چشمان خود را باز کنند و عاقبت عوامفریبی های کم نظیر خود را بسنجند و از لذت مدام غارتگری سفره انقلاب دست بردارند. کارشناس برجسته مسائل سیاسی با اشاره به اینکه از نظر اقتصادی و مالی شاهد این هستیم که وضعیت
اینکه بگوییم ناآرامی ها کار بیگانگان است مشکل را حل می کند؟/تحلیل گران سیاسی چه می گویند
به رسمیت شناخته شود. این انقلاب همان طور که بنیانگذار کبیر آن حضرت امام خمینی(ره) برآن همواره تاکید داشتند انقلاب مستضعفین است و حال نمی توان از کنار مطالبات این طبقه عبور کرد. از سوی دیگر نمی توان انکار کرد که اعتراض بدون رهبر و بدون غرض مردم در معرض سوءاستفاده های جریان های ضدانقلاب قرار ندارد؛ چرا که اپورتونیست های براندازخواه سال هاست دندان خود را برای دریدن دستاوردهای انقلاب ایران
عامل رادیکالیسم در دانشگاه کدام جریان است؟
دانشگاه تهران 2 روز متفاوت را تجربه کرد؛ روز شنبه ساعت 12 هنوز خبری نیست اما یک اطلاعیه که روز قبل در برخی کانال های خاص منتشر شده، این هشدار را می دهد که دانشگاه آبستن حوادثی خواهد بود. حدود ساعت 12:30 تعدادی با شعار ایرانی باغیرت، حمایت حمایت به سمت میدان انقلاب حرکت می کنند. حوالی ساعت 13 جمعی حدود 30 نفر با شعار اصلاح طلب اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا از پشت نرده های دانشگاه تهران شعار می دهند و
بیانیه فراکسیون امید مجلس و مجمع روحانیون مبارز درباره اعتراضات و تجمعات اخیر
ایران را به نمایش گذاشتند. مردم فهیم و رشید ایران هرگز جنایات و دشمنی این فریبکاران فرصت طلب را از آغاز انقلاب، دوران جنگ تحمیلی، و تحمیل تحریمهای غیر انسانی و دیگر اقدامات دشمنانه فراموش نخواهد کرد و به خواست خداوند حل مشکلات و تأمین خواسته های بحق خود را با روشهای اصلاح طلبانه و با تکیه بر وحدت و همدلی داخلی و ملی تحقق خواهد بخشید.
پایان حصر و دلجویی از خاتمی، شرط کاسبان اغتشاش برای آرام کردن فضا/ دفاع تمام قد از سرمایه های اسرائیل در ...
قانون اساسی می گفتند، دخالت هر بیگانه ای در اختلاف خانوادگی را محکوم می کردند، آشوب و توهین به ارزشهای دینی و ملی مردم را برنمی تابیدند و از آن اعلام بیزاری می کردند و...اما آنان که در این روزها از قیام و انقلاب می گویند و اصولگرا و اصلاح طلب را دزد و خائن می دانند ابایی از حمله به دیگر شهروندان، آشوب و اغتشاش، حمله مسلحانه و. . . ندارند و حتی آن را برای دست یافتن به موفقیت تجویز می کنند! .
ضرب الاجل به وزیران برای رسیدن به ساختمان سبز/ پوست خربزه جدید اردوگاه فتنه زیرپای دولت/ طعنه سامانتا ...
پشیمانی مردم از رأی به روحانی شده است یک روزنامه اصلاح طلب می نویسد پشیمانی مردم نسبت به رأیی که به روحانی داده اند، ناشی از عملکرد اقتصادی دولت و سرایتی است. روزنامه آرمان با اشاره به گسترش پشیمانی در میان رأی دهندگان به روحانی نوشت: موج پشیمانی از رأی به روحانی در نتیجه لایحه بودجه دولت برای سال 1397 ایجاد شد. مشخصاً افزایش ناگهانی عوارض خروج از کشور برجسته گردید. بار عمده این عوارض
ادب و آداب اعتراض
اوباش و تخریب گران از خود نشان داده اند نوعی وحشی گری منافقانه و کافرانه است. مردم طی 40 سال گذشته نوع برخورد با این وحشی گری ها را خوب می دانند. رسانه ملی باید نقاب از چهره پیاده نظام خسته و زخمی و رنجور نبرد نرم سوم آمریکایی ها بردارد تا مردم ماهیت منافقین جدید را بهتر بشناسند. آمریکایی ها امروز مشغول گله داری مشتی روزنامه نگار به قول خودشان اصلاح طلب و روشنفکران غرب زده در رسانه های
بازار در اردوکشی ها شوکه شد/ رای ناپلئونی کمیسیون تلفیق به بودجه 97/ آیت الله مایک در پس پرده اغتشاشات ...
: من در خصوص این قضایا حرف هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت. دود اغتشاشات خیابانی در چشم مردم رفت طی مدت دو روزی که از تجمعات غیرقانونی در کشور می گذرد و با آشوب که در برخی موارد با تخریب اموال عمومی نیز همراه شده است، بازار سرمایه نیز از تخریب آشوب گران در امان نبوده که حدود 2700 واحد سقوط شاخص را می توان نتیجه جولان آشوبگران دانست.این رقم سقوط که طی 3 سال
این نبرد مهم است غفلت نکنید/ فتنه ها تمام می شود اما روسیاهی می ماند
لزوم تامین منابع از محل گرانی بنزین، یا وجود فساد در توجیه تک نرخی کردن بنزین) اعلام می شود، نمی توان انتظار همراهی حداکثری داشت. فتنه ها تمام می شود اما روسیاهی می ماند علی اکبر عباسی در وطن امروز نوشت: 1- یکی از نکات قابل توجه در رابطه با رخدادهای اخیر، مواضع و اعلام برائت کسانی است که خودشان سال 88 از عناصر آشوب و اغتشاش و حتی میدان دار عرصه بودند. تظاهرات
رخدادهای اخیر را به فرصت تبدیل کنیم
اعتراضات اخیر دولت به دنبال راهکاری مطلوب برای حل مشکلات است اما مساله اینجاست که این مشکلات همکاری سه قوا را می طلبد و بدون آن ممکن نیست. در این راستا و با توجه به پیام توئیتری اسحاق جهانگیری مبنی بر راه بهبود زندگی مردم با انجام اصلاحات تدریجی ، غلامرضا ظریفیان معاون وزیر علوم دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح طلب با آرمان به گفت وگو پرداخته است که در ادامه می خوانید. جهانگیری طی یک پیام
رایزنی با جریان های سیاسی برای عبور از بحران
تظاهرات و راهپیمایی بدون حمل سلاح و غیر مخل به مبانی اسلام را آزاد و به نوعی حق مردم می داند چه اقداماتی از سوی دولت به ویژه وزارت کشور انجام شده است؟ در ادامه این نامه آمده است: ثانیا اگر همین مردم معترض بخواهند مجوز برگزاری تجمع و یا راهپیمایی دریافت کنند، چه سازوکاری برای صدور مجوز برای آنها پیش بینی شده و چگونه می توانند درخواست مجوز کنند؟ ثالثا محدوده آزادی بیان و آزادی پس از بیان برای کسانی که
موج سواری بر یک بی قراری/عملکرد ضعیف مسئولان استخوانی در گلوی مردم
دولت مخصوصاً در لایحه بودجه سال 97 و سیاست های نادرست اقتصادی دولت و عدم عزم جدی برای مقابله با پدیده های شومی از جمله مفاسد اقتصادی، واردات بی رویه و... کارد را به استخوان مردم رسانیده که برخی فارغ از هرگونه موضوعی و بدون هیچ نگرانی از هر نوع پیشامدی، اعتراضات و انتقادات خود را علنی و آشکار ساخته تا بلکه شاید در میان مدیران اجرایی و مسئولین دولتی گوش شنوایی پیدا شده و حرف آن ها را بشنود و برای
تاجرنیا: روحانی می داند جریان اصلاح طلبی پشت اوست/اگر نقدی داریم کاملا سازنده است
آمیز مشکلات را سازماندهی کنند و بهبود ببخشند. مردم بعد از سال ها به جناح اصولگرا بی اعتماد شده اند که البته اصلا خوب نیست و تبعاتی دارد. با استناد به شواهد و مدارک، آقای روحانی پیروزی در هر دو انتخابات ریاست جمهوری را تا حد زیادی مدیون حمایت جریان اصلاح طلب از او بود. ولی به تازگی عده ای این امر را انکار می کنند چنان که حضور اصلاح طلبان را در نتیجه این انتخابات کم تاثیر می دانند. تحلیل
گل به خودی نزنیم: مردم ایران از مجاهدین خلق [منافقین] متنفراند
/> بسیاری بر این موضوع اشاره کردند که ما دربرابر مجاهدین و یا به گفته بسیاری از ایرانیان منافقین به معنای مسلمانان دروغین متحد خواهیم بود و برای مبارزه با آنان هیچ فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل وجود ندارد. همان طور که پیش بینی می شد اکثر این انتقادات به متحد شدن منافقین با رژیم صدام برمی گشت و به نظر می رسد ایرانیان این گروه را به خاطر خیانت به کشورشان نمی بخشند.
مردم از رانت خواری ها رنج می برند/ لزوم تفاوت گذاشتن بین مطالبات مشروع مردم و جریان آشوب/ اقتصاد مقاومتی ...
/> هانی زاده با بیان اینکه بخشی از اتفاقات اخیر مطالبات مشروع است و بخشی عوامل فتنه گر و آشوب طلب است که وابسته به دستگاه های جاسوسی آمریکا و غرب هستند که مطالبات مردم را منحرف کردند، گفت: باید بین حقوق مشروع ملت و حقوق هایی که دست به عملیات آشوب و حمله به تأسیسات دولتی و بانک ها زدند، تفاوت گذاشت. وی خاطرنشان کرد: دولت الان باید با یک استراتژی اقتصادی کاملاً عملیاتی و مبتنی بر اقتصاد
وحید جلیلی: مردم میان مطالبات معیشتی و وطن فروشی مرزبندی می کنند/جنس آشوب های اخیر به رفتارهای داعش ...
خود را طلب می کردند هیچ وقت از طریق اغتشاش وارد عمل نمی شدند. این فعال فرهنگی با ساده انگارانه بودن این تحلیل که هیچ خطی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی در اغتشاش های اخیر داده نشده با تأکید بر این مطلب که دشمن با دیدن این بستر حتماً سوءاستفاده می کند اظهار داشت: تحلیل های ژورنالیستی دیگری مبنی بر دست داشتن خود دولت در ایجاد اغتشاش ها است که باید از آنها عبور کنیم. جلیلی: انقلاب