سایر خبرها
نامه 4 وزیر وجود رکود در کشور را ثابت می کند
کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: پیشتر تذکر دادیم، تعرفه های کنونی واردات و پرداخت یارانه ها رکود تورمی را تشدید می کند اما توجهی نشد و آقای رئیس جمهور پاسخ دادند که رکود تورمی تمام شده و وارد دوره رونق شده ایم. احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با فارس در مورد نامه چهار وزیر به رئیس جمهور و هشدار آنها در مورد تبدیل شدن رکود به بحران گفت: نوشتن نامه توسط چهار وزیر برای
بازتاب نامه هشدارآمیز 4 وزیر به رئیس جمهور
تصریح کرد: موضوع با اهمیتی مثل نوشتن نامه به رئیس جمهور باید جزو دستور جلسه هیئت دولت قرار می گرفت و وزیران تولیدی دیگری مانند وزیر جهاد کشاورزی در آن شریک می شدند. وی بیان داشت: همچنین از آنجا که در این نامه صحبت از بحران می شود باید وزیر اطلاعات و کشور در آن شریک می شد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: دولت باید در مورد دیدار وزرا با رئیس جمهور تغییر رویه دهد تا وزرا به موقع با رئیس
روزنامه رسالت: دولت بدون تحریک تقاضا، عرضه را تشویق کند
ایم. احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با فارس در مورد نامه چهار وزیر به رئیس جمهور و هشدار آنها در مورد تبدیل شدن رکود به بحران گفت: نوشتن نامه توسط چهار وزیر برای رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه ها دارای جنبه سیاسی است عدم دسترسی به رئیس جمهور دلیل نامه نگاری وزرا به رئیس جمهور است. این روزنامه سخنان حسن قشقاوی با تیتراحتمال بازداشت برخی حجاج از سوی عربستان وجود دارد را به
نقطه قوت دولت، هدف حمله منتقدان
کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در مورد نامه چهار وزیر به رئیس جمهوری و هشدار آنها در مورد تبدیل شدن رکود به بحران گفته است: نوشتن نامه توسط چهار وزیر برای رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه ها دارای جنبه سیاسی است و اهمیت زیادی ندارد. وی اضافه کرده است: نامه وزرا به رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه ها که یکی از آنها وزیر دفاع است و صنعت گسترده ای را مدیریت می کند، حاکی از آن است که وزرا دسترسی
چرانامه وزرا یکماه بعداز ارسال رسانه ای شد؟/از خبردستور رییس جمهوربرای تشکیل ستاد ویژه تا شایعه برکناری ...
انجام دهیم. درهمین حال احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد نامه 4 وزیر به رئیس جمهور و هشدار آنها در مورد تبدیل شدن رکود به بحران گفت: نوشتن نامه توسط 4 وزیر برای رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه ها دارای جنبه سیاسی است و اهمیت زیادی ندارد. وی افزود: نامه وزرا به رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه ها که یکی از آنها وزیر دفاع است و صنعت گسترده ای را مدیریت می
واکنش ها به هشدار اقتصادی چهار وزیر
" مطرح شد. برخی نیز با حمایت از رویکرد دولت، خواستار استعفای وزرای منتقد شدند. در ادامه خلاصه ای از این واکنش ها را می خوانیم. توکلی: روحانی به وزرا وقت دیدار نمی دهد احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد علت نامه نگاری وزرا با بیان اینکه یکی از وزرای مهم دولت می گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیئت دولت با رئیس جمهور مسائلم را مطرح می کنم، چون رئیس
نمایندگان: اقتصاد فراموش شده
انتقاد کرد و گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس خواستار تجدید نظر دولت در ابلاغ طرح افزایش 6 درصدی قیمت کالاهاست. در ادامه عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با بیان اینکه نیازی بر اجرای این طرح نیست، گفت: بالابردن قیمت یک کالا زمانی صورت می گیرد که ضرورت ایجاب کند همچنین برآورد شود که اگر قیمت کالایی بالا نرود، مشکلاتی دربردارد. وی ملزم دانستن دولت به افزایش قیمت کالا آن هم در 18 مورد
نامه 4 وزیر نشان داد ادعای خروج از رکود نمایشی است
نژاد وزیران منتقد را متهم کرد که تاب اصلاح ساختار اقتصادی کشور را ندارند و می خواهند با فشار افکار عمومی دولت را به سمتی ببرند تا سیاست های انبساطی در پیش گیرد و با تزریق منابع بطور موقت بخش تولید را راه بیاندازد. عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هم در واکنش به نامه 4 وزیر به رئیس جمهور و هشدار آنها در مورد تبدیل شدن رکود به بحران گفت: وزیر صنعت استراتژی روشنی برای صنعت
نامه وزرا به رییس جمهور بیانگر اهمیت بالای "رکود" در اقتصاد است
کرده اند و یکی از خبرگزاری ها به شکل غیر معقول عنوان کرد که "چون وزرا، رییس جمهور را نمی بینند این را نامه نوشته اند" که چنین استدلالی اشتباه است. وی افزود: نوشتن این نامه اهمیت موضوع "رکود" را نشان می دهد . وزرا به دلیل بالا بودن ضریب اهمیت مسئله رکود در اقتصاد به صورت شفاهی و به صورت مکتوب توجه به مسئله را مطرح کرده اند. عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت درباره انتشار
هدف اصلی نامه وزرا به روحانی تحت فشار گذاشتن مجلس برای تصویب برجام است
اسلامی بگویند اگر برجام در مجلس تصویب نشود، اقتصاد کشور و وضعیت آنها دچار بحران خواهد شد. وی تصریح کرد: وزرا و دولت مردان با علنی کردن این نامه قصد دارند به مردم و نمایندگان این پیام را بدهند که اگر برجام تصویب نشود اقتصاد کشور از بین می رود در حالی که مشکل اصلی در اقتصاد کشور به دلیل جدی نگرفتن فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد شده که از چندین سال پیش مطرح شده و
رمزگشایی از نامه چهار وزیر به رییس جمهور
تواند عاملی برای رونق تولید به حساب آید؟ منابع محدود در اختیار امکان مانور گسترده را نمی دهد و نمی توان به سیاست های انبساط پولی برای ایجاد رونق دل بست. در هر حال آنچه از نامه وزرا به رییس جمهور استنباط می شود، نداشتن برنامه مشخص برای رکود و ترس از بحرانی تر شدن شرایط است. به نظر می رسد وزرا اشراف کامل به موضوعات زیرمجموعه خود ندارند. این را می توان در صحبت های وزیر نفت وقتی قیمت 25 سنتی برای خوراک پتروشیمی را اقتصادی می داند در حالی که قیمت ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان 4 سنت است، دید . منبع: اقتصاد آنلاین ...
اصلاح ساختار اقتصادی کلید می خورد
وضعیت رکودی شرایط خاصی ایجاد کرده و تبعات ناشی از اصلاح ساختار در این وضعیت رکودی بهتر از شرایط رونق است؛ زیرا شرایط رونق به عملکرد اقتصادی دولت آسیب وارد می کند اما در شرایط رکودی این اتفاق نمی افتد. محمدرضا پورابراهیمی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نامه چهار وزیر کابینه دولت یازدهم به شخص رئیس جمهور در مورد سیاست های اقتصادی دولت در گفت و گو با عصر مالی گفت: قدر مسلم این
تحلیلی درباره نامه 4 وزیر؛ هشدار به مجلس بود نه دولت
افزود: این موضوع که وزیر اقتصاد برای رئیس جمهور نامه بنویسد و از وضعیت فعلی اقتصاد کشور گلایه کند، در حالی که خود متولی اقتصاد کشور است، کاری غیر حرفه ای بود و بیش از آن که بخواهد تاثیر مثبت یا منفی در اقتصاد بگذارد، شائبه های سیاسی هماهنگ نبودن هیات دولت را تقویت می کند. عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی تهران هم در خصوص نامه چهار وزیر درباره شرایط بورس به رئیس جمهور، اظهار کرد: این نامه
از پاسخ عوامانه سخنگو تا معجزه توافق برای اقتصاد/ به رئیس جمهور آدرس غلط دادند
دانشگاه امام صادق (ع) نیز با بیان اینکه براساس آمار در گزارش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رشد اقتصادی در پایان سال منفی 0.5 درصد پیش بینی شده است، تصریح می کند: در 2 سال گذشته دولت به واقع هیچ کار جدی را در اقتصاد انجام نداد که شاهد آن نیز نامه 4 وزیر به رئیس جمهور است و این می تواند به عنوان یک شاخص محسوب شود. با این حال برخی کارشناسان نرخ سود بانکی را از دیگر عوامل مورد اختلاف میان
دُم خروس
اقتصاد بکنند و آن را نجات دهند چه اقدامی برای اعتماد سلب شده خواهند کرد جای سوال دارد؟ مهر تایید بر رکود ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نامه 4 وزیر به رئیس جمهور و هشدار در مورد رکود اقتصادی کشور به سیاست روز گفت: موضوع رکود مسئله تایید شده ای از سوی دولت است و دلیل این مدعا آن است که دولت پیش از این لایحه خروج از رکود را به همین دلیل ارسال کرد تا مجلس تصویب کند.
نامه وزرا به رئیس جمهور نشان می دهد دولت فرمانده اقتصادی ندارد
به گزارش بسیج، نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل ارسال نامه 4 وزیر اقتصادی دولت به رییس جمهور اظهار داشت: این نشان دهنده این است که دولت فرماندهی اقتصادی ندارد و اشخاص دیگری می خواهند فرماندهی اقتصادی را در دست بگیرند. ما از دولت انتظار داریم که فرماندهی اقتصادی شان شخص آقای وزیر اموراقتصاد و دارایی قرار دهند ولی از آنجا که اشخاص دیگر در مسئولیت های مختلف
نامه وزرا به رئیس جمهور سیاسی بازی است
درباره نامه 4 وزیر دولت یازدهم به رئیس جهمور درباره بحرانی شدن رکود در کشور، سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: چند ماه پیش رئیس جمهور گفتند که ما به لطف پروردگار از رکود خارج شده ایم اما عامه مردم متوجه رکود در کشور هستند و این مطلب را حتی کسانی که سواد کلاسیک ندارند متوجه می شوند. وی افزود: زمانی که رئیس جمهور گفت ما از رکود خارج شده ایم
تحلیل پورابراهیمی از نامه 4 وزیر به رئیس جمهور/ بیان چالش های اصلی اقتصاد کشور از زبان وزرا
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ستاد فرماندهی در دولت یازدهم وجود ندارد و وزرا به آن اشاره کردند، گفت: از وزرایی که نامه نوشتند تقدیر می کنم و امیدواریم این نامه منجر به تحول ساختاری و تغییر در سیاست های دولت در اقتصاد شود؛ چراکه سیاست های اقتصادی پاسخگوی حل مشکلات فعلی نیست . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی، درمورد
پیام نامه وزرا به مردم چیست؟
در طول چند ماه این مقدار تغییر کرده و آیا ارتباطی میان این اظهارنظرهای متناقض و اشتیاق برای رسیدن به توافق هسته ای با کشورهای 5+1 وجود دارد یا نه؟ نامه 4 وزیر؛ تیر خلاص به تئوری بهشت اقتصادی بعد از توافق / معنی نامه وزرا چیست؟ محتویات نامه حتی برخی کارشناسان را متعجب کرد؛ 4 وزیر دولت رسما به روحانی درباره رکود در کشور و تبدیل شدن آن به بحران حرف زده بودند. این
آلودگی های بزرگی در دولت است
مهدی کوچک زاذه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی بسیج درباره نامه 4 وزیر دولت اعتدال به رئیس جمهور درباره رکود گفت: اگر نوشتن این نامه از سر صدق و برای جلوگیری از بحران و خروج از رکود باشد سند دروغگویی مکرر رئیس جمهور در سال گذشته و در پیشگاه امام غریب علی ابن موسی الرضاست و اگر صادقانه نبوده و برای فریبکاری سیاسی و فراهم کردن زمینه برای سخنان شعاری دیگر توسط رئیس جمهور باشد سند دروغگویی چهار وزیر کلیدی کابینه راستگویان خواهد بود که در هر دو صورت باید به خدا پناه برد که چنین آلودگی های بزرگی در دولت پدیدار شده است! ...
ضرورت تشکیل کارگروه ویژه خروج از رکود
تسنیم- یک عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه وزرا هشدار داده اند که با تشدید رکود، اقتصاد کشور به مرحله بحران خواهد رسید، گفت: وضعیت اقتصادی کشور نامناسب و احتیاج به یک تصمیم ضرب الاجلی دارد. آرمان خالقی با اشاره به اینکه رسانه ای شدن نامه چهار وزیر به رییس جمهور در مورد وضعیت اقتصادی کشور این سوال را به وجود می آوردکه مگر این موضوعات در هیات دولت بیان نمی شود، اظهار
هشدار اقتصادی 4 وزیر و ارتباط آن با برجام
به گزارش گلستان ما، وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع در نامه ای مشترک به رئیس جمهور با انتقاد از برخی تصمیمات و سیاست های ناهماهنگ دستگاه ها، هشدار دادند اگر تصمیم ضرب الاجل اقتصادی گرفته نشود رکود تبدیل به بحران خواهد شد. اما چرا اکنون و چرا در این شرایط چهار تن از وزیران محترم دولت که از قضا از نزدیک ترین وزیران کابینه به رئیس جمهور هستند، اقدام به نوشتن نامه کرده اند؟ مگر آقایان وزرا
هشدار اقتصادی 4 وزیر و ارتباط آن با برجام
جمهور هستند، اقدام به نوشتن نامه کرده اند؟ مگر آقایان وزرا رئیس جمهور را در جلسات دولت نمی بینند؟ یا آنکه آیا وزرا نمی توانند به ملاقات رئیس جمهور رفته و موضوعات مهم را با ایشان در میان گذارند؟ چگونه است که نامه چهار وزیر اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به رئیس جمهور پس از نگارش به سرعت در رسانه های متعدد خبری داخلی و خارجی منتشر می شود و گسترش می یابد؟ اصل ماجرا چیست و چرا فقط توسط
آیا رئیس جمهور با نویسندگان نامه "شرایط بحرانی" برخورد می کند؟/ چه کسانی نمی گذارند صدای 4 وزیر به ...
چنین نامه ای را طراحی کرده است. نفوذ این مشاوران در کابینه دولت یازدهم چنان است که احمد توکلی عضو کمسیون برنامه و بودجه در این باره معتقد است: انتشار این نامه، حاکی از آن است که وزرا به رئیس جمهور دسترسی ندارند و باید برای دیدار با وی و بیان مسائل و مشکلاتشان از رئیس جمهور وقت بگیرند که معمولا هم موفق به این کار نمی شوند. وی در ادامه به نقل از یکی از وزرای مهم دولت یازدهم، می گوید: " برای کارهایم در
یکی از عوامل رکود اقتصادی که باعث اختلاف وزرا شده است
اقتصاد حاکم شود. کاتب با اشاره به اینکه نرخ سود بانکی اختلاف در بدنه و تیم اقتصادی دولت ایجاد کرده است، یادآور شد: اعتقادمان بر این است نرخ سود متناسب با تورم تنظیم شده تا برخی از مشکلات حل شود. وی نامه نگاری چهار وزیر اقتصادی به رئیس جمهور را طبیعی عنوان کرد و گفت: دو ماه پیش نیز وزیر صنعت پیشنهادات خود را به رئیس جمهور در مورد سهم تولید مطرح کرده بود و این نامه دراختیار
قلب اقتصادی دولت در دست وارداتچی ها
تنها معطوف به تورم است رد کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حساسیت های رئیس جمهور در چهار محور رشد اقتصاد، تورم، ثبات آرامش بر بازار ارز و طلا و بازار سرمایه، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما گفت: بنده رئیس شورای عالی بورس هستم و سایر وزرا نیز عضو سهامدار عمده در بازار مشغول فعالیت هستند لذا این نامه ناظر بر بازار سرمایه است. وی با بیان اینکه این نامه شرایط بازار سرمایه را
نگرانی وزرا در مورد بازار سرمایه جدی گرفته شود
ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ، با اشاره به نامه اخیر چهار وزیر به رئیس جمهور و هشدار در مورد مشکلات بازار سرمایه اظهار کرد: متأسفانه بازار سرمایه، بیشتر به دلیل سیاست های غلط دولت قبلی شاهد تب و لرزهای ناخوشایندی بوده و در برخی مواقع شدت تب و لرز در حد نگران کننده است. آثار سیاست های قبلی بر بازار سرمایه وی
با این نامه بی جواب زخمهای کهنه اقتصاد سر باز کردند
دولت کنونی پرداخت های مربوط به خرید تضمینی محصولات کشاورزی سامان دهی شده و در مورد محصولاتی چون خرما ازسر گرفته شده است. کوتاه این که نامه چهار وزیر را هنگامی می توان تحلیل کرد که توجه اصلی آن را معطوف به بازار سرمایه دانست و با نگاهی فراتر حتی می توان نامه را سرگشاده یا سرگشوده وبا این هدف دانست که ضرورت اجرای هر چه سریع تر برجام – برنامه جامعه اقدام مشترک – را به مجلس شورای اسلامی هم
نامه وزرا به روحانی باید مهر محرمانه می خورد/ وزیر دفاع نسبت به تبدیل شدن رکود به بحران صاحبنظر نیست
خصوص رکود مثبت بوده که این موضوع نیز مورد تایید همین وزرای محترم و افکار عمومی نیز است و حتی مقام معظم رهبری در دیدارشان با هیات دولت این اقدام مثبت دولت را تایید کرده اند و در عین حال توصیه داشتند که باید گام های بلندتری در خصوص خروج از رکود برداشته شود. وی گفت: سخنان رئیس جمهور در خصوص خروج از رکود درست است و حتی وزرا در این نامه نیز اذعان داشتند که تبدیل رشد اقتصادی منفی 8 درصد به 3
واکنش مجلسی ها به ارسال نامه 4 وزیر به رئیس جمهور
کند. شاخص بورس حتی بعد از توافقات هسته ای هم هر روز منفی می شود این نشان دهنده بیماری است که در اقتصاد ما وجود دارد و بخش زیادی از این بیماری در عملکرد نادرست و غیر کارشناسانه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی است. این سازمان احیا شد تا بتواند عصایی باشد برای دولت نه اینکه چوبی بر سر وزارت خانه های اقتصاد و صنایع و و راه و شهرسازی. اما عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در