فضای مجازی از کنترل دولت و وزارت ارتباطات خارج شده است
سایر منابع:
سایر خبرها
بی عدالتی آموزشی برای دانش آموزان روستایی در بحران کرونا به وجود آمده است
فضای مجازی موجود در کشور مطرح کرد: فضای مجازی کشور از کنترل دولت و وزارت ارتباطات خارج شده است و باید فکری اساسی در این موضوع کرد. انتظارات مردم را در این زمینه باید محقق کنید. مرادی تصریح کرد: از وزیر جوان باید در موضوع دولت الکترونیک سوال کرد که مشکلات فراوانی در حوزه دولت الکترونیک وجود دارد، حال شما باید توضیح دهید در موضوع بحران کرونا چه اقدامات اساسی انجام داده اید؟
سئوال نمایندگان از وزیر جوان در رابطه با فضای مجازی و پاسخ های آذری جهرمی
گزارش وزیر ارتباطات در صحن علنی اظهار داشت: یکی از دغدغه های نخبگان، دانشگاهیان و مقام معظم رهبری، فضای مجازی است، به نظر می رسد برنامه راهبردی و استراتژیک برای مدیریت افسارگسیختگی فضای مجازی به دولت، مجلس و نخبگان ارائه نشده است. نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال مشخص بنده این است که در یکسال باقی مانده از عمر دولت، وزارت ارتباطات چه سیاست هایی برای مدیریت فضای مجازی
سوال بابایی از آذری جهرمی در مجلس: برنامه وزارت ارتباطات برای مدیریت فضای مجازی چیست؟
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، علی بابایی کارنامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات در صحن علنی اظهار داشت: یکی از دغدغه های نخبگان، دانشگاهیان و مقام معظم رهبری، فضای مجازی است، به نظر می رسد برنامه راهبردی و استراتژیک برای مدیریت افسارگسیختگی فضای مجازی به دولت، مجلس و نخبگان ارائه نشده است. نماینده مردم ساری در مجلس
89 درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند/ در ایام کرونا شاهد رشد دو و نیم برابری در استفاده از ...
در منطقه را به دست آورده است و در دنیا نیز رتبه دوم را داشته است. آذری جهرمی در ادامه گزارش خود در صحن علنی مجلس، کرونا را محک خوبی برای این حوزه و زیر ساخت ها عنوان کرد و گفت: در یک بازه ده روزه در ایام کرونا ما شاهد یک رشد 2 و نیم برابری در استفاده از شبکه های ارتباطی بودیم و آمارهایی که انتظار تحقق آن را در سال 1400 داشتیم در یک بازه 10 روزه محقق شد. وی با اشاره به اینکه
آذری جهرمی در صحن علنی مجلس: تحریم های بین المللی مانع شکوفایی حداکثری در شبکه ملی اطلاعات نشد
افزود: در این گزارش وضعیت انطباق شرایط فعلی با آنچه در اسناد بالادستی به ویژه برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته آمده است و من یک نسخه را تقدیم رئیس مجلس می کنم. این عضو کابینه دولت یازدهم مطرح کرد: تلاش می کنم در وقت باقیمانده به جای پرداختن به آمار، به معرفی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستاوردها و چالش هایی که پیش رو قرار دارد، بپردازم. آذری جهرمی مطرح کرد: در وزارت
کنترل بیشتری بر فضای مجازی صورت گیرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، غلامعلی کوهساری در نشست علنی امروز (یکشنبه اول تیرماه 1399) مجلس شورای اسلامی و پس از استماع گزارش وزیر ارتباطات گفت: از وزارت ارتباطات انتظار می رود مشکلات حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان را مدنظر قرار دهد. امروزه استفاده از تلفن همراه امری طبیعی است اما در بسیاری از نقاط حوزه انتخابیه بنده شاهد مشکل آنتن دهی هستیم. نماینده مردم آزادشهر و رامیان در
انتقاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزیر ارتباطات
امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان ارائه گزارش وزیر ارتباطات به مجلس اظهار داشت: از وزارت ارتباطات انتظار می رود مشکلات حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان را مدنظر قرار دهد. وی افزود: امروزه استفاده از تلفن همراه امری طبیعی است اما در بسیاری از نقاط حوزه انتخابیه بنده شاهد مشکل آنتن دهی هستیم. نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه وی در مسیر تهران به
قالیباف: فضای مجازی لجام گسیخته است؛ در صورت نیاز شرایط نابسامان را بسامان می کنیم!
از وظایف روشن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و نیاز به پول دولت هم ندارد، اذعان داشت که بخش خصوصی می تواند این کار را انجام دهد و اپراتورها هم داوطلب هستند. جهرمی اما در توجیه این وضعیت، انگشت اتهامات را به سمت مخابرات نشانه رفت و گفت: فیبر نوری موضوع مهمی است، اما مجلس شورای اسلامی مساله ی خصوصی سازی را حل کند. این نیازمند قانون است. ما در دوره قبل موفق به تصویب آن
انتقادهای آتشین به آذری جهرمی
به خوبی پیاده سازی شده است و سازمان ملل ایران ایران را با 20 رتبه رشد معرفی کرد و هم مجلس شورای اسلامی در طرح تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق کالا بالاترین نمره را به وزارت ارتباطات داد. کرونا ضعف ها و قوت های این عرصه را روشن کرد و به خوبی روشن شد که اگر بخواهیم و اراده باشد، می توانیم تنها با ارسال یک پیامک به 24 میلیون نفر وام بدهیم. بخش اول سخنان وزیر جوان دولت تدبیر و امید که به
کاری کنیم که مدارس و منازل ما به شبکه ملی متصل شوند/ امنیت ملی و اخلاقی درگرو این شبکه است
محمدباقر قالیباف در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات گفت: اینترنت ملی یک نیاز عمومی و در شئونات مختلف زندگی است که امنیت ملی، عمومی، اجتماعی و اخلاقی درگرو این شبکه است. رییس مجلس ادامه داد: همین شبکه ملی اطلاعات دارای یک سری از اشکالات است، نخستین اشکال آن عدم تناسب رشد ترافیک داخلی و خارجی است بیشترین بحث ترافیکی ما در خارج استفاده می شود که ما کنترلی
با بستن شبکه ها چیزی درست نمیشود
وزیر ارتباطات گفت: اینستاگرام به دلیل سیاست های ما و از دور خارج کردن بقیه پلتفرم ها امروز به قطب سرگرمی تبدیل شده است، همه چیز با دست روی دست گذاشتن و بستن شبکه های اجتماعی حل نمی شود. به گزارش ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی امروز (یکشنبه) در پاسخ به سوالات و انتقادات نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اینستاگرام در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی، صفحه های مربوط به ایشان و
آذری جهرمی از آمادگی وزارت ارتباطات برای شکستن انحصار مخابرات در ارایه خدمات خبر داد
محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته در صحن علنی مجلس حاضر شد و در مورد عملکرد وزارت تحت امر خود به نمایندگان پاسخ داد. وی همچنین در مورد موانع پیش روی گسترش شبکه ملی اطلاعات در روستاها ، دستاوردهای فضایی کشور و همچنین وضعیت پیام رسان های داخلی و شبکه های مجازی توضیحاتی را ارائه کرد. انحصار در ارتباطات درون شهری باید شکسته شود آذری جهرمی در بخشی
دولت روحانی صنعت هسته ای و جهرمی صنعت فضایی را تعطیل کردند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن دهنوی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در صحن علنی امروز اظهار کرد: صنعت فضایی از اصلی ترین برنامه های کشور است که چشم انداز روشنی ترسیم کرده، اما روند فضایی پرشتاب با توقف مواجه شده است. او با بیان اینکه سازمان فضایی کشور مشکلات زیادی دارد، ادامه داد: کشور گذشته روشنی در این زمینه داشته، برای نمونه
حمله به فضای مجازی به جای رفع مشکلات اقتصادی!
گروه سیاسی: با وجود آنکه نمایندگان مجلس جدید، مهمترین رویکرد خود را در زمان تبلیغات انتخاباتی، رفع مشکلات اقتصادی می دانستند، پس از ورود به مجلس، مقابله با فضای مجازی را مهمترین دستور کار خود قرار داده اند. این امر از مباحث مطرح شده دیروز مجلس در زمان حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات کاملا مشخص است. دیروز محمد جواد آذری جهرم با حضور در مجلس،ی در گزارش به نمایندگان از فعالیت های این وزارت خانه
فیلترینگ اینستاگرام از سوی مجلس دنبال نشد
فیبر نوری در دولت های قبل، نهم و دهم تعریف شده بود که بر اساس آن، فیبر نوری تا درب منازل مردم برود و سرعت اینترنت رشد چشمگیری داشته باشد. اما هیچ پیگیری نشد و پیشرفتش نزدیک به صفر است و نارضایتی عمومی را به وجود آورد. او در پایان اظهار کرد: با توجه به وعده تولید از 18 ماهواره تا پایان امسال، این مسئله را در صحن و کمیسیون دنبال خواهیم کرد. محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس
در جلسه مجلس با حضور وزیر ارتباطات چه گذشت
هزار مگابیت رسیده و برنامه هایی برای اتصال 11 درصد روستاهای باقی مانده به اینترنت نسل سوم و چهارم نیز درنظرگرفته شده است. به گفته ی جهرمی، با وجود تحریم و فشارها بر شبکه ی ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات تلاش حداکثری خود را انجام داد و طبق گزارش سازمان جهانی مخابرات، ایران با تجربه ی بالاترین نرخ رشد ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه، به رتبه ی دوم دنیا دست پیدا کرد. جهرمی می گوید شیوع
مجلس به دنبال فیلتر اینستاگرام!
نماینده مجلس نباید یک سوم کل ترافیک کشور به مجموعه شبکه های اجتماعی خارجی اختصاص یابد، اما اختصاص نیمی از ترافیک به یک شبکه، کاملاً ساختاری بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند آن را مدیریت کند. به گفته محمدبیگی، افزایش درصد کاربران فضای مجازی و عدم فرهنگ سازی به منجر به افزایش جرایم اینترنتی خواهد شد که از جمله آنها فروش اسلحه گرم و سرد و پیوستن به سایت های پورنو گرافی است. این یک خلأ ساختاری بوده که اقدام خاصی برای آن انجام نشده است. کد خبر 430107
پای سلاطین گوشت به مجلس باز شد
وظایف روشن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و نیاز به پول دولت هم ندارد. بخش خصوصی می تواند این کار را انجام دهد و اپراتورها هم داوطلب هستند، چرا منازل و مدارس نباید فیبر نوری داشته باشند که با توسعه شبکه داخلی آسیب پذیری، کاهش یابد. وی یادآور شد: این وظایف تقسیم کار شده و شورای عالی فضای مجازی آن را مشخص کرده است اگر هم کمک مجلس شورای اسلامی نیاز باشد آماده هستیم که شرایط نابسامان
مجلس یازدهم، دولت دوازدهم و خشت اول تعامل
خارج کشور خود گذشتند و برای ساخت ماهواره تلاش می کنند اما مسئولیت پرتاب ماهواره هم با وزارت ارتباطات نیست. به رغم ارایه این توضیحات روشن از سوی وزیر ارتباطات در خصوص عملکرد، برنامه ها، اولویت ها، مقدورات و محذورات وزارت ارتباطات در پیاده سازی دستورکارهایی که در راستای توصیه های رهبری تعریف شده است، ولی گویا همچنان برخی نمایندگان قانع نشده و همچنان بر موضع خود مبتنی بر رویکرد انسدادی به
پای سلاطین گوشت به مجلس باز شد/ چرا قماربازی آنلاین مجاز است؟/قالیباف:گوجه فرنگی کیلویی 180 تومان چه ...
به گزارش خبرآنلاین ، هشتمین جلسه علنی مجلس یازدهم هم با دو دستور کار اصلی شروع شد و آن هم گزارش وزرای دولت از چند و چون اوضاع به نمایندگان مجلس بود؛ امروز نوبت به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر ارتباطات رسید تا از آنچه درون وزارتخانه هایشان می گذرد خبر دهند؛ گزارش ها که تمام شد سیل تذکرها هم آغاز شد که در این میان چندان هم بی حاشیه نبود. سلاطین گوشت یک شبه میلیاردر شدند مصری
انتقاد نماینده ساری از افسارگسیختگی در فضای مجازی
دانشگاهیان بوده و سامان دهی فضای مجازی در راس آن قرار دارد. وی در ادامه اظهار کرد: افسار گسیختگی در فضای مجازی قابل قبول نبوده و متاسفانه وزارت ارتباطات برنامه راهبردی به مجلس و دولت ارائه نداده است، برنامه وزارت ارتباطات در یک سال باقی مانده از عمر دولت چه خواهد بود؟ مطالبه جدی مردم سامان دهی این فضا است. نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم تصریح کرد: مساله بعدی درخصوص کارگزاران