سایر منابع:
سایر خبرها
واکنش دولت و وزارت ارتباطات به افزایش هزینه تلفن ثابت
دیتا از سال 1384 تاکنون به مدت 15 سال افزایش نیافته؛ در حالی که در این مدت علاوه بر تورم روزافزون سالانه، تعرفه تمام حامل های انرژی چندین برابر افزایش یافته است. البته روز یکشنبه معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات در نشستی در پاسخ به سوالی که در ارتباط با بحث تغییر تعرفه حق اشتراک تلفن ثابت مطرح شده بود، به نوعی این موضوع را به دولت مربوط ندانسته و درباره اینکه آیا تصمیم
رستگار: حداکثر تلاشمان را برای تحقق وعده وزیر ارتباطات بکار گرفته ایم/ سنجری فرد: پتانسیل تولید مودم در ...
/> مهندس فرامرز رستگار دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات، در ارزیابی بازدید مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دو کارخانه ی تولید داخل مودم داخلی به خبرنگار سیتنا ، گفت: 15 اردیبهشت امسال پس از آنکه بحث اینترنت پرسرعت خانگی و کرونا مطرح شد و با توجه به اینکه بخش مهمی از شبکه ملی اطلاعات، موضوع دسترسی است، جلسه ای در وزارت ارتباطات با حضور سه معاون وزیر تشکیل شد و از ما به
طراحی نرم افزار رایانش ابری
افزارها وارد شدیم و یکسری از سیستم ها را در زمینه نظارت براجرای پروژه ها و کنترل کیفی، کنترل گردش کالا در پروژه ها، خرید و تدارکات پروژه ها برنامه ریزی و کنترل آنها انجام دهیم. رستگارراد افزود: نرم افزار سیستم مدیریت در مخابرات استان های یزد، اصفهان و مشهد راه اندازی شده است و ما از سال گذشته در حوزه عمومی وارد شدیم تا نرم افزار کلود تحت رایانش ابری را ارائه دهیم؛ زیرا این نرم افزار به راحتی
منطقی شدن تعرفه های تلفن ثابت باعث نجات و احیاء زنجیره ی تامین شرکت مخابرات و ضرورتی برای جهش تولید/ ...
به گزارش خبرنگار سیتنا، در پی برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران که با حضور نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، هیأت مدیره و صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران برگزار و منجر به تصمیم گیری در خصوص افزایش حق اشتراک ماهانه مشترکین تلفن ثابت شد و به تصویب مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت مخابرات ایران رسید؛ دکتر داوود ادیب رییس هیات
خیز اصولگراها برای فیلترینگ اینستاگرام
جهرمی به بهارستان و مجلس جدید باز شد، بیش از 10 نماینده مجلس از لزوم کنترل فضای مجازی، فیلترینگ و... سخن گفتند. احمد مرادی نماینده بندرعباس ازجمله کسانی بود که به کنترل بیشتر فضای مجازی اعتقاد داشت و خطاب به جهرمی گفت: فضای مجازی کشور از کنترل دولت و وزارت اطلاعات خارج شده است و باید فکری اساسی در این موضوع کرد. انتظارات مردم را در این زمینه باید محقق کنید. موسی غضنفرآبادی نماینده بم هم ازجمله
آذری جهرمی از آمادگی وزارت ارتباطات برای شکستن انحصار مخابرات در ارایه خدمات خبر داد
محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته در صحن علنی مجلس حاضر شد و در مورد عملکرد وزارت تحت امر خود به نمایندگان پاسخ داد. وی همچنین در مورد موانع پیش روی گسترش شبکه ملی اطلاعات در روستاها ، دستاوردهای فضایی کشور و همچنین وضعیت پیام رسان های داخلی و شبکه های مجازی توضیحاتی را ارائه کرد. انحصار در ارتباطات درون شهری باید شکسته شود آذری جهرمی در بخشی
نماینده سهام عدالت در مجمع عمومی مخابرات صورتجلسه افزایش آبونمان تلفن ثابت را امضا نکرده!
دریافت این هزینه را ندارد و طبق ماده 5 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب سال 82 تمامی نرخ گذاری ها و تعرفه ها برعهده کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات است نه مجمع مخابرات. براساس مصوبه مجمع مخابرات، تعرفه حق اشتراک ماهیانه هر خط تلفن ثابت برای روستاها 100 تومان، برای شهرها دو هزار تومان، برای شهرستان ها 2500 تومان، برای مراکز استان 4 هزار تومان، برای کلان شهرها 5 هزار تومان و برای استان تهران 8 هزار تومان تصویب شد.
تنها 30 درصد شبکه ملی اطلاعات اجرا شده است
ملی اطلاعات اجرایی شده در حالیکه براساس بررسی های انجام گرفته تنها 30 درصد از این شبکه اجرایی شده است. نماینده مردم شیران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره میزان اجرای دولت الکترونیک در سال های گذشته، افزود: تاکنون زیرساخت مورنیاز برای راه اندازی دولت الکترونیک در بسیاری از استان ها فراهم نشده است؛ به طور مثال از آنجایی که در بخش هایی از خراسان شمالی امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد
نماینده آذرشهر در مجلس: کنترل بیشتری بر فضای مجازی صورت گیرد
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس ضمن انتقاد از برخی از عملکردهای وزارت ارتباطات، خواستار کنترل بیشتر بر روی فضای مجازی شد. به گزارش خانه ملت، غلامعلی کوهساری در نشست علنی یکشنبه اول تیرماه 1399 مجلس شورای اسلامی و پس از استماع گزارش وزیر ارتباطات گفت: از وزارت ارتباطات انتظار می رود مشکلات حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان را مدنظر قرار دهد. امروزه استفاده از تلفن همراه امری طبیعی
سهامداران اسنپ و دیجی کالا خارجی هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، سیدعلی طاهری در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی، پس از ارائه گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت مخابراتی کشور، گفت: اگر از علما و فضلا درخصوص محتوای فضای مجازی نظرسنجی کنیم، متوجه عدم رضایت آن ها از این فضا می شویم. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ایرادات فنی حوزه مخابراتی و
تاکید نماینده تهران بر لزومت صیانت از حریم خصوصی شهروندان در فضای مجازی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مگر نه اینکه ما مورد هجوم دشمنان در همه عرصه ها من جمله عرصه سایبری و فضای مجازی هستیم، پس چرا با وجود این تهدیدها، حریم خصوصی شهروندان از سوی دشمنان نقض می شود و برای مقابله با آن نیز اقدام قاطعی صورت نمی گیرد. مجتبی رضاخواه در نشست علنی امروز (یکشنبه اول تیرماه 1399) مجلس شورای اسلامی و پس از استماع گزارش وزیر ارتباطات گفت: موارد متعددی از
هزینه تلفن ثابت از امروز گران شد
هزار تومان، مشترکان مراکز شهرستان ها 2500 تومان، مشترکان در مراکز استان ها 4 هزار تومان و در کلان شهرها 5 هزار تومان، پرداخت کنند. تا پیش از این مخابرات برای حق اشتراک ماهانه بابت هر خط تلفن ثابت، از مشترکان در روستاها 100 تومان، در شهرها ماهانه 750 تومان، در شهرستان ها 1000 تومان، در مراکز استان ها غیر از کلان شهرها 1200 تومان، در کلان شهرها 1500 تومان و در تهران 2000 تومان دریافت می کرد.
سوال بابایی از آذری جهرمی در مجلس: برنامه وزارت ارتباطات برای مدیریت فضای مجازی چیست؟
با نگاه پوپولیستی مطرح شود، گفت: وزارتخانه برنامه مدونی ارائه کند، اینکه صرفا لباس جوانگرایی بپوشیم در گام دوم انقلاب قابل قبول نیست، انتظار می رود با استفاده از فضای مجازی برنامه راهبردی اشتغال ارائه شود چرا که قرار بود سهم اشتغالزایی در فضای مجازی از تولید ناخالص ملی 30 درصد باشد در حالی که اکنون تنها 6 درصد است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه انتظار می رود در فضای مجازی اشتغال به روز برای جوانان فراهم شود، مطرح کرد: سهم وزارت ارتباطات در شبکه گردشگری استان مازندران چیست؟ توقع می رود وزارت ارتباطات و فناوری در یک سال باقی مانده پاسخ های جدی تری به سوالات داشته باشند. ...
خداحافظی تهرانی ها با قبض های تلفن زیر 16 هزار تومانی
اختلالات موبایلی پرداختند اما صحبتی از مجمع عمومی مخابرات که تنها یک روز قبل از این جلسه برگزار شده بود به میان نیامد؛ مجمعی که به واسطه برگزاری آن اخباری از افزایش چهار برابری حق اشتراک تلفن ثابت مطرح شد. البته این بی تفاوتی تنها محدود به مجلس نبود و حتی وزارت ارتباطات نیز در ارتباط با آن واکنش خاصی نشان نداد و بدین ترتیب دولت و مخابرات که در سال های قبل و ابتدای دولت همواره به جدل با
آذری جهرمی: تحریم های بین المللی مانع شکوفایی حداکثری در شبکه ملی اطلاعات نشد
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، محمدجواد آذری جهرمی در نشست علنی امروز (یکشنبه اول تیرماه 1399) مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش خود از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رسم است که وزرا در مجالس جدید گزارشی از وضعیت حوزه کاری شان را خدمت نمایندگان ارائه می کنند، من هم به همین رسم، شب گذشته نامه ای را به صورت الکترونیکی از طریق دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری مجلس برای یکایک
سئوال نمایندگان از وزیر جوان در رابطه با فضای مجازی و پاسخ های آذری جهرمی
بیشتری داشته باشیم. نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر جوان اقدامات بیشتری انتظار داریم، افزود: بحث ارتباطات هنوز ناقص است و مشکلات فراوانی در سراسر کشور وجود دارد. عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به روستاها مطرح کرد: وعده هایی که به روستاییان داده اید عملی نشده است و خدمات به روستانشینان هنوز محقق نشده و
تغییرات حق اشتراک مشترکین تلفن ثابت تصویب شد
/> تا پیش از این مخابرات برای حق اشتراک ماهیانه بابت هر خط تلفن ثابت، از مشترکان در روستاها 100 تومان، در شهرها ماهانه 750 تومان، در شهرستان ها 1000 تومان، در مراکز استان ها غیر از کلانشهرها 1200 تومان، در کلانشهرها 1500 تومان و در تهران 2000 تومان دریافت می کرد. پس از آنکه دریافت آبونمان تلفن ثابت در سال 97 و به دستور دیوان عدالت اداری از قبوض مشترکان حذف شد، شرکت مخابرات ایران برای جبران بخشی از کاهش درآمد خود از محل آبونمان، گزینه حق اشتراک را در صورتحساب مشترکان اعمال کرد.
مانع بزرگی به نام مخابرات ایران انحصار ذاتی دارد
نشینان از فرصت برابر برخوردار باشند. طرح نوآفرین با همین هدف در وزارت ارتباطات پیاده سازی شده و هم اکنون 5 هزار شرکت نوپا از تسهیلات این موضوع برخوردار شده اند. آذری جهرمی با اشاره به توسعه پیام رسان های بومی گفت: اقدامات خوبی انجام شده است، در ایام کرونا 8 میلیون دانش آموز، والدین و معلمین با وجود همه مشکلات نرم افزار شاد را به عنوان پیام رسان آموزشی نصب و استفاده کردند. پیام رسان بومی
روز سخت جهرمی در مجلس: اعتراض نمایندگان به اینستاگرام و کودتای فرهنگی
اشاره کرد، چرایی عدم جلوگیری از قمار آنلاین در ایران بود. او این پرسش را مطرح کرد که وزارت ارتباطات چه برنامه ای برای این حوزه دارد. نماینده مردم تهران همچنین به درصد تحقق شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: شما گفته اید که 80 درصد شبکه ملی اطلاعات محقق شده است، اما مسئولین مرکز ملی فضای مجازی می گویند درصد این تحقق 30 درصد است. اجرا و تحقق دولت الکترونیکی نیز موضوع دیگری بود که این
آذری جهرمی در صحن علنی مجلس؛ پاسخ های وزیر ارتباطات چه بود؟
بدون شک درباره استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی شنیده اید، مسئله ای که دلیل آن عملکرد ضعیف وزیر ارتباطات در پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و عدم حمایت کافی از پیام رسان های بومی، عدم ساماندهی فیلترشکن ها، مشکل پیشرفت مخابراتی و وضعیت آنتن دهی تلفن همراه و... مطرح شده بود. حالا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از صبح امروز، 1 تیرماه در جلسه علنی مجلس حضور
پاسخ صریح جهرمی به انتقادات رئیس و نمایندگان مجلس
برای مردم باید تلاش بیشتری داشته باشیم. نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر جوان اقدامات بیشتری انتظار داریم، افزود: بحث ارتباطات هنوز ناقص است و مشکلات فراوانی در سراسر کشور وجود دارد. عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به روستاها مطرح کرد: وعده هایی که به روستاییان داده اید عملی نشده است و خدمات به روستانشینان
فضای مجازی از کنترل دولت و وزارت ارتباطات خارج شده است
. مرادی گفت: ارتباطات جاده ای در کشور هنوز ناقص است، وعده های وزارتخانه به روستا ها عملی نشده و در زمینه تلفن های ثابت، سیار و سرعت اینترنت مشکل وجود دارد. نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه انتظار روستانشینان محقق نشده است، بیان کرد: فضای مجازی موجود مطمئناً از کنترل دولت و وزارت ارتباطات خارج شده است و فکر اساسی می خواهد. او با اشاره به مشکلات فراوان دولت الکترونیک
رضاخواه: چرا قماربازی آنلاین مجاز است؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از قماربازی آنلاین و تراکنش های مالی مرتبط با آن شد. مجتبی رضاخواه در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات، اظهار کرد: چرا حریم خصوصی شهروندان به صورت گسترده نقض می شود مگر نه این که ما نیازمند زیرساخت های قوی و مطمئن هستیم. موارد متعددی از نفوذ و دسترسی به داده ها وجود دارد.
مرادی: فضای مجازی موجود از کنترل دولت خارج شده است
روستاییان عملی نشده، تلفن های ثابت، تلفن های سیار و سرعت اینترنت دچار مشکل است انتظارات روستاییان در این حوزه ها هنوز محقق نشده است. نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فضای مجازی موجود در کشور از کنترل دولت و وزارتخانه خارج شده لازم است دراین باره به صورت اساسی فکری شود. در موضوع دولت الکترونیک نیز مشکلات زیادی وجود دارد. آقای وزیر توضیح دهید در زمان بحران کرونا چه اقدام
انتقاد نماینده ساری از افسارگسیختگی در فضای مجازی
متاسفانه وزارت ارتباطات برنامه راهبردی به مجلس و دولت ارائه نداده است، برنامه وزارت ارتباطات در یک سال باقی مانده از عمر دولت چه خواهد بود؟ مطالبه جدی مردم سامان دهی این فضا است. نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم تصریح کرد: مساله بعدی درخصوص کارگزاران مخابرات روستایی می باشد و ما توقع ارائه برنامه راهبردی داریم. بحث اشتغال جوانان در بستر سیستم های روز باید از سوی وزارت ارتباطات دنبال شود.
طاهری: مومنان و علما چه اندازه از مدیریت فضای مجازی رضایت دارند؟
به گزارش ایسنا، مصطفی طاهری در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، بیان کرد: از گزارشی که آقای وزیر در این حوزه ارائه دادند سپاسگزارم، سوال من این است که اگر امروز یک نظرسنجی از مومنان و علما انجام شود چند درصد از مدیریت فضای مجازی و محتوای آن رضایت دارند؟ وی در ادامه اظهار کرد: درصد مکالمات موفق در کشور 53 درصد می باشد که رقم
هنوز هیچ اقدام مثبتی جهت حل مشکل آنتن دهی تلویزیون نشده است
سوالات که ممکن است بخشی از آموزش ها در سال تحصیلی جدید ممکن است از طریق مجازی دنبال شود و این مستلزم دسترسی دانش آموزان به اینترنت خواهد بود، بیان داشت: در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با دعوت از مسؤولان شرکت مخابرات برای این موضوع چاره اندیشی خواهد شد. شریفی درباره وضعیت آنتن دهی تلویزیون در بخش چنارود نیز بیان داشت: متاسفانه برای این موضوع هنوز هیچ اقدام مثبتی جهت حل مشکل صورت نگرفته و مستلزم پیگیری بیشتر است.
ورناصری: چرا دولت الکترونیک در مناطق کمتر برخوردار اجرایی نشده است؟
به گزارش ایسنا، علیرضا ورناصری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی چالش های پیش روی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تحقق دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال امری لازم است. وقتی بیش از 20 میلیون تراکنش بانکی صورت می گیرد یعنی مردم به دولت الکترونیک اعتماد داشته و منتظر تحقق آن هستند، پس چرا همچنان اجرای آن به ویژه در مناطق کمتر برخوردار با موانع و ضعف هایی رو به
لایحه حرمت تعرض به حریم خصوصی در فضای مجازی در دولت تدوین شده است
گیرد. وی در ادامه افزود: در وزارت ارتباطات دو حوزه کلیدی فعالیت وجود دارد. اولین محور، شبکه ملی اطلاعات و محور دوم برنامه صلح آمیز فضایی است. همه اقدامات وزارت ارتباطات ذیل این دو برنامه تعریف می شود. آذری جهرمی گفت: شبکه ملی اطلاعات در سال 84 مطرح و در سال 86 تصویب شده است و اولین گام شبکه ملی اطلاعات، استقرار یک شبکه ارتباطی مناسب بوده است. تلاش های خوبی از سال 86 تا 92