سایر منابع:
سایر خبرها
باستان اطلاعات دقیقی نداریم که بررسی کنیم که جوک های قومیتی در ایران باستان چه وضعیتی داشتند ولی از قرن سوم هجری از زمان خلفای عباسی به جوک های قومیتی برمی خوریم، یکی از اقوامی که در متون کلاسیک زیاد مورد هجو قرار گرفتند، قومی است که تحت عنوان اعرابی از آنها یاد شده است. برای مثال در آثار عبید زاکانی مثل رساله ی دلگشا یا نوادر راغب اصفهانی که جمع آوری شده ی جوک های فرهنگ عامه است یا لطائف الطوائف یا ...
گیشه داشته است. بنابراین ژست گرفتن های مدیران سینمایی در ارائه آمارهایی از بابت ساخت سالن های جدید، نمی تواند به تنهایی افتخارآفرین باشد. به همان تعداد سالن هایی که به مجموعه سینمایی کشور افزوده می شوند، سالن هایی نیز در آستانه حذف و خروج از این ناوگان قرار دارند که این مهم نه تنها عدم برخورداری مردم یک منطقه از نعمت سینما را نشانه گرفته بلکه خطری بزرگ برای پردیس هایی است که در آینده با ...
باید تجربه زیست زیادی داشته باشد واین در خلق اثری متفاوت نقش پررنگی ایفا می کند. بنابراین اگر قرار باشد که در مورد فضایی صحبت کنم که ترجیح می دهم در مورد جغرافیایی سخن بگویم که تجربه اش کرده ام. در زمانه ای که اوضاع فرهنگ کتابخوانی خوب نیست چرا به نوشتن و چاپ اثر روی آورده اید و دلخوشی شما برای این کار چیست؟ آیا زیست کرونایی کمکی به زودتر خوانده شدن کتاب خواهد کرد و اینکه آیا کتاب شما ...
نقطه به نقطه نشنیدم. گزارش های داخلی و خارجی را هم که نگاه می کنید، می گویند در این ماه و در این سال تورم x درصد بوده است. به عبارتی، شاخص قیمت را برای اول و آخر دوره محاسبه می کنند و در نهایت شاخص قیمت ها را اعلام می کنند. ولی در رابطه با اینکه تورم نقطه به نقطه اعلام می شود، یا من پیر شده ام یا چنین چیزی را من در متون اقتصادی دنیا ندیده ام که بگویند از این نقطه تا آن نقطه تورم اینقدر ...
هستید و خورشید به طرف پایین حرکت می کند (زمین مرکزی) یا خورشید ساکن است و شما به طرف بالا حرکت می کنید (خورشیدمرکزی)؟ مشاهده، کدام یک را تعیین می کند؟ پاسخ روشن است: هیچ کدام. این مشاهده با هر دو سازگار است. البته گزاره، محدودیت هایی را می آفریند، مثلا و با کمی مسامحه، نمی توانید بگویید شما به راست می روید و خورشید به چپ، چون مشاهده، این نظر را برنمی تابد؛ بنابراین، باید توجه داشت که تجربه حتی در علوم ...
، رمان ها و مباحث دفاع مقدس در قالب کارهای سینمایی بود و ما را بر این فکر واداشت که ببینیم مشکل از کجا است؟ وی ادامه داد: به نظر می آید که اصلی ترین مشکل تولیدات فیلم های دفاع مقدس نبود یک اتاق فکر مستقل و مجزا با نگاه سینمایی با حضور اعضایی که خودشان در این زمینه فیلمنامه های موفقی نوشته اند و یا رمان های موفقی داشته اند که پرمخاطب بوده و آن را ساخته اند، است. سینمایی که متولی ...