سایر منابع:
سایر خبرها
. من مقدمه ای در باب جایگاه فقه در تمدن اسلامی و منظومه علوم اسلامی و نوع نگاهی که از گذشته فقهای ما به فهم فقه داشتند و جایگاهی که بایسته است نسبت به فقه داشته باشیم عرض می کنم. رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: اینکه گفته شده تمدن نوین اسلامی را می توان تمدن فقهی نامید حرف دقیق و درستی است دلیلش این است که فقه همواره یک دانش راهبردی در میان مسلمانان بوده و وظیفه تعیین راهبردها و ...
. آموزش فیلمسازی با بهروز افخمی در بخش پایانی نقد سینما شب گذشته، امیررضا مافی با بهروز افخی درباره آموزش فیلمسازی گفتگو کرد. در ابتدای این گفتگو مافی برمبنای پیامک های مخاطبان درباره خط فرضی سوالی را مطرح کرد که افخمی در توضیح آن گفت: باید بدانیم رعایت خط فرضی زمانی ضرورت دارد که بخواهیم مخاطب به درون فیلم بیاید و احساس کند فیلم در اطرافش جریان دارد. وی ...
به گزارش خبرگزاری حوزه ، نشست معرفی و نقد کتاب “آزادی سیاسی از منظر قرآن کریم” توسط گروه سیاست پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه و انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه به صورت مجازی برگزار شد. این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم سیدباقری نویسنده کتاب، حجج اسلام و المسلمین سیدمهدی ساداتی نژاد و سیدسجاد ایزدهی به عنوان ناقد برگزار گردید. این نشست با سخنان دبیر علمی نشست ...
شیوه جمع آوری متون یک مسئله و نیز تحلیل و جمع بندی آن پرداخته می شود. کتاب موانع رشد اخلاقی با نگاهی قرآنی منتشر شد کتاب موانع رشد اخلاقی با نگاهی قرآنی اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی فیروزمهر، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به همت این پژوهشکده منتشر شد. در معرفی این کتاب آماده است: رشد اخلاقی مهم ترین فلسفه بعثت پیامبر(ص) است؛ بدون ...
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس ، حجت الاسلام احمد رهدار، رئیس مؤسسۀ مطالعاتی تحقیقاتی فتوح اندیشه در جلسه نقد کتاب نا که در انتشارات به نشر تهران، برگزار و به صورت زنده از صفحۀ رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهید صدر و صفحۀ انتشارات به نشر پخش شد، اظهار داشت: زیبایی متن و احساسی که در کلمات هست باعث شده است که همه زیبایی های لازم را داشته باشد. وی کتاب نا را ماندگار و خواندنی توصیف کرد و ...
...> حتی در حوزه مباحث مدافعان حرم هم آثاری با نگره نقد تفکر سلَفی خلق می شوند؛ اما چنین کتبی، روایتی از فضای رسمی ماجرا نیستند. روایتی غیررسمی و در عین حال، درست دارند که در نهایت به زیان جریان سلَفی تمام می شود. البته این نگاه، یک نگاه عمومی به این مسئله است که کاملاً با نگاه متعارف حاکمیتی تفاوت دارد. چرا آثاری با زاویه دید جدید، آن چنان که باید محل توجه و ترویج قرار نمی گیرند؟ ...