سایر منابع:
سایر خبرها
شکار حلزون در ذهن مخاطبش سوال ایجاد می کند
.... وی درباره حذف جنبه سیاسی نمایشنامه مرگ و دوشیزه گفت: اصلا نشان سیاسی در این فیلم وجود ندارد، شکار حلزون کاملا یک فیلم انسانی است و من تلاش کردم به اولویت اخلاق در همه چیز بپردازم. در یک اثر درام باید مسئله، کشمکش و تعلیق ایجاد کنیم و در نهایت فکر می کنم وقتی فیلم من با سوال به پایان می رسد و این سوالی است که مخاطب با فطرت خودش آن را پیدا می کند. در جایی از فیلم دکتر می گوید آنچه ...
بهروز شعیبی: نمی توانیم کنشگری زنان را نادیده بگیریم کد خبر: 914630 / دیروز, 13:16 / فرهنگ و هنر
است که اگر ما به آن برسیم می توانیم دنیا را برای خودمان و دیگران به جای بهتری تبدیل کنیم. شما می گویید مبارزه اما من می خواهم بگویم مراقبت . فکر می کنم روابط و در صدر آن ها عشق میان انسان ها بیشتراز هرچیزی نیاز به مراقبت دارد و نمی شود عشق را رها کنیم تا خودش به قوت قبل باقی بماند. ما باید حواسمان به خودمان باشد تا روابط عاطفی در زندگی هایمان پابرجا بماند. نکته ای که برای من اهمیت دارد این است که ...
در جبهه شرق خبری هست!/ فضای شاعرانه در پشت صحنه فیلم جنگی
از شست وشوی لباس ها بیزار است با دستی ناپیدا مشابه شعر مولوی این شخصیت اصلی اثر را به دلیل ویژگی های مثبت درونی که دارد، متحول کرد. تهیه کننده فیلم نیز در ادامه درباره اینکه این قصه به موضوع مشابه با کتاب می پردازد، گفت: کار در پاسداشت فداکاری های زنان است و مضمون مشترک با کتاب دارد. معصومه بافنده شخصیت اصلی این پروژه نیز عنوان کرد: کودکی من با جنگ گذشت و خیلی از صداهای شبیه ...
عاشقانه ترین داستان ها در فضای جنگ شکل می گیرند
ایم کار قابل قبول بسازیم. به نظرم دیگر جلوه های ویژه و اینکه قصه هنری خلق می کنم که خودم بلد هستم و می فهمم، دیگر در جذب مخاطب جواب نمی دهد؛ کمااینکه در جاهایی هم مخاطب را پس زده است. چه شد که قلب رقه را به سوریه بردید و بخش اعظم فیلم در کجا فیلمبرداری شد؟ کل ایران را گشتیم و چند لوکیشن مدنظر داشتیم، اما فکر نمی کنم حجم خرابی ای که در فیلم لازم داشتم را می شد در هیچ کشور دیگری به ...
گفت وگو با رضا کشاورز حداد، نویسنده و کارگردان باغ کیانوش | کار کودک و نوجوان نیاز به سرمایه گذاری جدی ...
.... اتفاق خوب امسال در جشنواره این است که نگاه خوبی به این ژانر شده است. عموما سال های گذشته این نقد را داشتم که این ژانر زیاد دیده نمی شود ولی حس می کنم امسال به این ژانر توجه بیشتری شده است. فکر می کنید فیلم شما جایزه دریافت کند؟ قطعا دوست دارم جایزه بگیرم. البته هدف ما دیدن فیلم توسط مخاطب است و اینکه خوششان بیاید و این برای ما برد است. در این میان اگر جایزه ای هم نصیب ...
من اقلیت نیستم صاحبخانه ام
این مراسم گفت: سخن گفتن ازلوریس چکناواریان درهربعدی به زیبایی می رسد و در وجود انسان انگیزه بسیارزیبایی ایجاد می کند.من نیزاگر نیمه جانی دارم به واسطه حضور وانگیزه چنین عزیزانی است. او درادامه افزود: طی بیش از45 سال فعالیت هنری، بالای 50 اثری موسیقی تولید کرده ام که همه آنها باعشق به عرصه تولید رسید، بدون آنکه حمایت دولتی داشته باشد.تولید اغلب این کارها درمنزلم انجام گرفته وازاین تعداد آثار ...
مهاجرت همیشه سوژه فیلم هایم بوده است
رادیکال تر و بوفالو شاعرانه تر و با بازیگر چهره ساخته شده است. در نبودنت قصه گفتم و لحن و نگاه شاعرانه را رعایت کردم. دوست ندارم بگویم من فیلمساز هنری هستم. تلاشم بر این بوده که به درام اجتماعی پایین شهری نگاه دیگری کنم که به معنای بدبختی و آوار نباشد و در حقیقت علاقه مندم بر اساس تصویر صحبت کنم. اینکه یک زن راوی قصه است، در همه آثارم بدین شکل بوده و هر چهار فیلمم کاراکتر زن دارند. این اتفاق هم برمی ...
دست ناپیدا بخشی از خاطرات زندگی انسیه شاه حسینی است
خبرنگار بودم و این داستان بخشی از زندگی خودم است. همواره دلم می خواست فیلمی در این رابطه بسازم. مقام معظم رهبری هم در چندسال اخیر تاکید داشتند که به این زنان بپردازیم. این کارگردان تصریح کرد: در فیلم هایی که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است حتی درباره رزمندگان مرد هم ما آن طور که باید و شاید در سینما به آن ها نپرداخته ایم. هرچند که در این میان فیلم های ارزشمندی هم وجود دارد، اما اصلا کافی ...
بازیگر سرشناس ایرانی: 47 بار دیدن مرگ را تجربه کردم | پرواز روح از بدن از قلب انسان هاست! + فیلم
به گزارش همشهری آنلاین ، مریم کاویانی، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه برمودا شبکه نسیم در پاسخ به این سوال که شما در مدت پرستاری با چندین مرگ روبه رو بودید! آیا این مواجه ها در تغییر مسیرتان از پرستاری به بازیگری تاثیر داشت؟ گفت: من 47 مرگ را به چشم دیدم. این مرگ ها را در دفترچه خودم نوشتم و هنوز اسامی شان را دارم. من در بخش های ویژه بیمارستان خصوصی کار می کردم. تمام این مرگ ها یک چیز مشترک ...
نبود تجهیزات فیلمبردار را خلاق می کند/ چالش های تولید احمد
برای شما در اولویت قرار دارد؟ توجه به قصه یا ثبت قاب و تصویری زیبا؟ قصه برای من اولویت اصلی است. من معتقدم که قاب بندی، رنگ و نور همه در خدمت محتوا است و در واقع دوربین و همه عوامل باید در خدمت شخصیت ها و داستان باشند. من فیلم های لباس شخصی ، ضد ، احمد به علاوه چند فیلم کوتاه را با امیرعباس ربیعی کار کرده ام. اگر شما مجموع این آثار را کنار هم بگذارید به لحاظ رنگ، نور و قاب بندی متفاوت از ...
فیلمی درباره تاوان دادن | گفت وگو با بابک خواجه پاشا، کارگردان فیلم آبی روشن
درباره اخلاقیات و روابط انسان هاست شاید روزی اشتباهی کردیم که باید جبران کنیم. در ادامه حتما بخوانید گفتگو با حسین ریگی کارگردان میرو | قول دادیم اگر در سینما به جایی رسیدیم از سیستان و بلوچستان بگوییم در روند ساخت فیلم، قدم اول انتخاب فیلمنامه است. فیلمنامه مشترک امیر ابیلی و داوود گنجوی چه معیارها یا جذابیتی برای شما داشت؟ فیلمساز زمانی که قرار است سراغ یک ایده و ...
احترام برومند: جایگاه زنان در فیلم های بهروز شعیبی ویژه است نه توهین آمیز/ داوود رشیدی فوق العاده انسان ...
انتخاب چیست؟ اولا من خودم را خیلی بازیگر نمی دانم و بیشتر یک گوینده و مجری می بینم و در فاصله عروسی مردم تا آغوش باز من در سه فیلم سینمایی ایفای نقش کردم یکی فیلم آقای رضا نجاتی به نام بعد از رفتن ایفای نقش کردم که سال گذشته هم در جشنواره حضور داشت، آغوش باز فیلم دیگر است و چند ماه پیش هم در یک فیلم سینمایی بازی کردم که هنوز اخبار چندانی از آن منتشر نشده است اما در این مدت نوشته های ...
روایت فیلمنامه نویس آبی روشن از توقیف یک فیلم/ بهروز افخمی اجحاف کرد!
نشست را در ادامه می خوانید؛ آقای خواجه پاشا، شما سال گذشته و با فیلم در آغوش درخت نشان دادید که اشراف خوبی بر دنیای کودکان دارید و در همین فیلم آبی روشن هم نشانه هایی از این اشراف را در چند پلان می بینیم اما چرا اینقدر سهم این دنیای کودکانه، نسبت به فیلم قبلی تان، در این فیلم کم رنگ شده است؟ من معتقدم باید دنیای آدم ها را بهتر شناخت. در همان فیلم قبلی هم ما فرآیندی را با بچه ها ...
روایت تنها کارگردان زن جشنواره فجر از دست ناپیدا
همراه شدید. حالا دست ناپیدا انگار با همان خاستگاه خبرنگاری، روایتگر حقیقت دیگری از دوران دفاع مقدس است. دست ناپیدا به نوعی شب بخیر فرمانده2 است. چه ضرورتی احساس کردید که بعد از چند سال دوباره از دریچه یک خبرنگار زن، قصه دیگری را روایت کنید؟ چون خودم جزو این زنان بودم، همیشه برایم دغدغه بود که قصه آنها را بسازم. اما شرایط آن پیش نمی آمد و سراغ کارهای دیگر می رفتم تا این ...
نمایش واقعیت هایی که نمی بینید ولی حس می کنید
بودم تا آن را بسازم. یعنی کتاب حوض خون در حد ایده هم تأثیری در گرایش شما به این سوژه نداشت؟ حوض خون درباره بچه های اندیمشک است. جغرافیای قصه من با این کتاب فرق دارد. دقیقاً در دل کارون و در اهواز است. حوض خون را هم خواند ه ام که برای من بیشتر بیوگرافی بود. من خودم جزو آن زن ها بودم و مقوله را به خوبی می شناختم. پس فیلم به نوعی تجربه زیسته خودتان است، با وجود این پژوهش هم داشتید ...
انسیه شاه حسینی: دست ناپیدا روایتگر قصه زنان در جنگ است/ لباس های خودم که از دهه شصت داشتم در فیلم ...
مرحم بود/ من دلم می خواست نور مرحم بود. شاه حسینی در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از 12 سال سراغ این سوژه رفته است، گفت: باید از مسئولان بپرسید که چرا کاری کردند که خانم شاه حسینی 12 سال فیلم نساخته است. او ادامه داد: من در همه این مدت که کار نمی کردم چندین فیلمنامه نوشتم و اگر شرایطش باشد همین الان می توانیم برویم سر فیلمبرداری این فیلمنامه ها. این کارگردان درباره ...
برادران ماه رمانی مستند با چاشنی خیال / روایتی از 7 عملیات بزرگ جنگ
نوشتید؟ نوشتن بخش های تخیلی یک هدف نبود، بهتر است بگویم یک ضرورت بود مثل نیاز به درمان، نیاز به خواب، آنچه را سال ها در دل و ذهن رشته یا سرشته بودم به دنیا آوردم، به زبان آوردم. اما بخش های مستند جنگ را با هدف تثبیت سرمایه مهمی که طی سال ها از جنگ اندوخته بودم نوشتم. - به نظر می رسد که پیوند مستند یا واقعیت با تخیل، خلاقیت ویژهٔ شما در این اثر است. فکر می کنید که این پیوند ...
هنر مهم تر از نگاه امروزی است/ امروز این نوشته ها به بلوغی رسیده که تصویری عام ارائه شود
سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): باتوجه به نزدیک شدن به اختتامیه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی به سراغ برخی از کتاب ها رفتیم که به عنوان نامزد در کتاب سال منتخب شده اند کتاب هایی که بیش از هفت سال به تحقیق و پژوهش گذرانده اند. جواد مهدی زاده به عنوان نویسنده و پژوهشگر کتاب زمینه هنرشناسی درآمدی بر جهان نگری هنری با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت وگو کرده که در ادامه می خوانیم. برای تألیف این کتاب چقدر زمان گذاشته اید و ایده اولیه برای نگارش کتاب از کجا شروع شد؟ انگیزه اولیه پیگیری چنین کاری در دوره نوجوانی من شروع شد که مثل ه ...
کلاری: قصدم بر این بود 90 دقیقه قصه بگویم
داستان نمی شوند اظهار کرد: واقعیت امر این است که من سعی کردم در این فیلم قصه گو باشم؛ دقیقا مانند مادربزرگ خودم و سعی کردم 90 دقیقه برای مخاطبان قصه تعریف کنم زیرا در سینمای ما اکنون قصه گویی رنگ باخته است. و درنهایت باز از شما عذرخواهی می کنم البته شاید عذرخواهی وظیفه و کار من نباشد. کلاری اضافه کرد: هیچ تدبیری برای ریتم کند یا تند فیلم نداشتیم. براساس تجربه 4 دهه ای در ارتباط با ...
نشست خبری فیلم تابستان همان سال با گلایه کارگردان برگزار شد / کلاری: قصه گویی در سینمای ما رنگ باخته + ...
هر آن ها، فکر کردم که در ارتباط با موضوع باید فیلم ساخت و ریتم تند و کند به برداشت مخاطب روز بستگی دارد. این را از من بشنوید که دست کاری در این مقوله به فیلم ضربه می زند. فیلمی که فطرت کندی دارد، هیچگونه تند نمی شود و فیلم با مضمون و محتوای هر سکانس ریتم می گیرد. کارگردان تابستان همان سال درباره خراب شدن خانه مادری در پایان این فیلم تاکید کرد: داریم می بینیم که بافت قدیمی شهر در حال خراب ...
محمود کلاری: درون مایه تابستان همان سال شعر نیما است / خواستم 90دقیقه قصه بگویم
، ریتم تند و کند به برداشت مخاطب روز بستگی دارد. این را از من بشنوید که دست کاری در ریتم به فیلم ضربه می زند. فیلمی که فطرت کندی دارد، هیچگونه تند نمی شود و فیلم با مضمون و محتوای هر سکانس ریتم می گیرد. به نظرم فیلم ریتم متناسب با خودش را دارد. بافت قدیمی شهرهایمان در حال خراب شدن است کلاری درباره خراب شدن خانه مادری در پایان این فیلم توضیح داد: داریم می بینیم که بافت قدیمی ...
نشست رسانه ای تابستان همان سال برگزار شد
اول فیلم را نشوند، متوجه داستان نمی شوند. واقعیت امر این است که من سعی کردم در این فیلم قصه گو باشم؛ دقیقا مانند مادربزرگ خودم. همچنین تلاش کردم 90 دقیقه برای مخاطبان قصه تعریف کنم، زیرا در سینمای ما اکنون قصه گویی رنگ باخته است؛ و درنهایت باز از شما عذرخواهی می کنم البته شاید عذرخواهی وظیفه و کار من نباشد. وی درباره ساخت تک پردگی و خاطره محور بودن فیلم و ریتم کند آن توضیح داد: هیچ تدبیری ...
نشست خبری فیلم تابستان همان سال با گلایه کارگردان برگزار شد / کلاری: قصه گویی در سینمای ما رنگ باخته + ...
ر آن ها، فکر کردم که در ارتباط با موضوع باید فیلم ساخت و ریتم تند و کند به برداشت مخاطب روز بستگی دارد. این را از من بشنوید که دست کاری در این مقوله به فیلم ضربه می زند. فیلمی که فطرت کندی دارد، هیچگونه تند نمی شود و فیلم با مضمون و محتوای هر سکانس ریتم می گیرد. کارگردان تابستان همان سال درباره خراب شدن خانه مادری در پایان این فیلم تاکید کرد: داریم می بینیم که بافت قدیمی شهر در حال ...
حسام محمودی مظلومانه رفت
توجه کرده است و آن هم اقتباس عین به عین است و در جاهای دیگر خیلی به اقتباس اهمیت داده نشده است. من در تیتراژ اثرم هم اعلام کرده اند که نمی شود با آن نگاه اقتباسی عین به عین به آن نگاه کنیم. من یک وضعیت نمایشی را از یک نمایش نامه ای که سال ها بود به آن علاقه داشتم برداشت کردم و داستان در اصل متعلق به خودم است. در کل من خودم خیلی به اقتباس علاقه مند هستم و اگر فرصت باشد باز هم دوست دارم کار اقتباسی ...
اگر کمک شهید سید رضی نبود این فیلم ساخته نمی شد
دهد و همین روایت قصه ای قهرمان محور، جذاب، پرکشش و ماجراجویانه به برگ برنده فیلم تبدیل می شود. کیفیت و جذابیت فیلم باعث شده علاوه بر حضور در بخش نگاه نو (به خاطر تجربه اول فیلمسازی تقیانی پور در سینما) در بخش سودای سیمرغ هم حاضر و یکی از رقیبان جدی فیلم ها و فیلمسازان دیگر در بخش های مختلف باشد. سینمای ترور و فیلم هایی با محوریت و موضوع تروریسم در سال های پس از انقلاب و در دهه های مختلف ...
بی بدن ؛ یک اقتباس به قاعده از یک سوژه دردناک
...، درباره خانواده است و سویه های آشکار و صریح و چه بسا باید گفت مستقیم گویی غیرهنرمندانه ای در مورد تربیت فرزندان دارد. سیاه نمایی نمی کند، به ماجرای اصلی وفادار است، کنایه نمی زند و از سوی دیگر، سفیدشویی هم نمی کند. اما نکته اینجاست که کارگردان خیلی زودتر از آنچه که باید، قصه را لو می دهد، هر چند پایان معلوم است. به رغم همه کوشش های در خور تحسین کارگردان، از جایی به بعد، اثر توازن خود ...
نشست خبری “بی بدن” بدون حضور الناز شاکردوست برگزار شد
نوشته شده است. احمدی تهیه کننده در ادامه نشست درباره همکاری سازمان سینمایی گفت: سازمان سینمایی برای ساخت این پروژه بسیار با ما همکاری کرد و خیلی زود وارد پروسه تولید شدیم. درباره روابط اجتماعی انسان ها فیلم ساختیم مرتضی علیزاده کارگردان این فیلم سینمایی درباره اقتباس فیلم از پرونده عزاله و آرمان گفت: ما فیلمی اجتماعی ساختیم که در آن مسئله ای جنایی اتفاق می افتد ...
نشست خبری "بی بدن" بدون حضور الناز شاکردوست برگزار شد / کاظم دانشی: جز خدا از کسی نمی ترسم + فیلم
نوشته شده؛ اما این طور نیست و همچون فیلمنامه علفزار از چند پرونده نوشته شده است. احمدی تهیه کننده در ادامه نشست درباره همکاری سازمان سینمایی گفت: سازمان سینمایی برای ساخت این پروژه بسیار با ما همکاری کرد و خیلی زود وارد پروسه تولید شدیم. درباره روابط اجتماعی انسان ها فیلم ساختیم مرتضی علیزاده کارگردان این فیلم سینمایی درباره اقتباس فیلم از پرونده عزاله و آرمان گفت ...
جشنواره چهل و دوم/ پلی بین مردم، اکران و سینما
طور ویژه، نگاه کرده ایم و دیگر، جایشان در جشنواره خالی نیست. آنچه در جشنواره نمایش خواهیم داد نوید یک سال پررونق برای سینمای ایران را می دهد، منتظر بهاری پر مخاطب هستیم. امشب، پس از مدتها آیین افتتاحیه را برگزار کردیم تعدد برنامه های جشنواره و بخش های مختلف باعث شد، برای پرهیز از طولانی شدن رویدادها، به افتتاحیه فکر کنیم. امشب و در کنار شما، از یک عمر فعالیت هنری چهار سینماگر بزرگوار ...