سایر منابع:
سایر خبرها
حرف های خواندنی فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در نشست فروشنده
اصغر فرهادی در نشست خبری با موضوع موفقیت فیلم فروشنده در جشنواره کن تاکید کرد او قصه گویی را راه برقرار ارتباط با مخاطب یافته است. به گزارش عصرایران به نقل از مهر، نشست رسانه ای عوامل فیلم سینمایی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی با حضور این کارگردان، ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بازیگران این اثر سینمایی برگزار شد. اجرای این مراسم را محمد اطبایی برعهده داشت. به هنگام ورود این ...
شهاب حسینی جایزه فیلم کن را به محضر امام زمان(عج) تقدیم کرد
جشنواره ارسال شده بود. اما بعد از اظهارات دبیر جشنواره در مورد اضافه شدن فیلمها به جشنواره کن، دو روز بعد فیلم را با نسخه بهتری به جشنواره ارسال کردیم که خوشبختانه هفته بعد فروشنده در لیست فیلم ها اعلام شد. این رویه اضافه شدن فیلم در آخرین لحظات به جشنواره در دوره های دیگر هم تکرار شده است. کلید جذب مخاطب خاص و عام در قصه گفتن است سؤال بعدی درباره این بود که فرهادی از فیلم درباره ...
متن وحاشیه نشست خبری فرهادی و عوامل فروشنده+تصاویر
سخنانش را ادامه داد: همیشه تلاش کرده ام در کارهایم در همان راستای دستاوردهای بشری فعالیت کنم. البته از مدتی که با آقای فرهادی آشنا شدم او را در همین راستای ارزش های بشری دیدم و به نظرم تفکر در کارهای او نقش اصلی را ایفا می کند. ما در این فیلم دغدغه های خود را دنبال می کنیم و سر فیلم های اصغر فرهادی همیشه به عنوان یک مخاطب حاضر می شوم که البته این همکاری از "درباره الی" شروع، در "جدایی" ادامه پیدا کرد ...
در نشست مطبوعای "فروشنده" چه گذشت؟
ارسالی فیلم وجود دارد.ابتدا تصور کردیم چون دیر شده باید منتظر فستیوال دیگری بمانیم، اما مدیر جشنواره تماس گرفت و گفت فرصت بیشتری وجود دارد و به همین دلیل دوباره فیلم آماده و به جشنواره ارسال شد. فرهادی سپس درباره کیفیت نهایی فیلمش و توقعی که از فروشنده دارد هم گفت: به نظر می رسید همراه کردن قشر پیگیر سینما و مردم عادی امکان پذیر نیست، اما در سریال های داستان یک شهر به این نتیجه رسیدم که ...
شهاب حسینی: جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را نیمه شعبان بدست آوردم
: تئاتر مثل چکاپ می ماند و هر هنرمندی نیاز است که سنسورهای عاطفی خود را آماده کند، امیدوارم فرصت فراهم شود تا تئاتر کار کنم، نیاز به فرصت خوبی دارم و در یکی دوماه نمی توانم. فرهادی پیام سیاسی داشت نماینده مجلس می شد علیدوستی در بخش دیگر نشست گفت: به ندرت فردی را دیدم که مثل فرهادی دغدغه کشورش را داشته باشد. فکر نمی کنم فیلمسازها زندگی شان را برای سیاه نما نشان دادن یک کشور ...
شلاق ها برای چه به صدا در می آیند؟ / داستان هفت از نودسینمایی تا مجله خانواده سبز!
جامعه قرار گرفته اند، مدیریت وقت صداوسیما را به این نتیجه رساند که جیرانی در آستانه ی تبدیل شدن به یک فردوسی پور بدون مخاطب است. یعنی مثل مجری مشهور نود به همه ی موضوعات سرک می کشد و خارج از روال ورزشی برنامه، فتوا می دهد؛ با این تفاوت که فردوسی پور لااقل در مورد فوتبال هم گارد انتقادی خود را حفظ می کند و به همین سبب، برنامه ی چالشی او مخاطب دارد، اما جیرانی در حیطه ی تخصصی اش سینما، به ورطه ی حفظ ...
حوزه نیازمند پژوهشگاه سینمایی است/ فیلم هایی که در خصوص روحانیت ساخته شده با حقیقت حوزه فاصله دارند
سینمای ما به دو دسته مخاطب عام و مخاطب خاص تفکیک شده است. حال در این صورت چه مشکلی پیش می آید؟ مشکل این است که هدف یک فیلم ساز کوتاه از تولیدات خود این است که بتواند در آینده فیلم بلند بسازد و مجبور است بر اساس ساختار فرم گرا (نه مضمون محور) فیلم بسازد که در این صورت سبک کاری او متناسب با مخاطب خاص سینما می شود و ناخواسته در میدان سینمای روشنفکری و ضد قصه می افتد و فیلم های ...
این سرچشمه های ناب نمایشی
عامل این پیشنهاد را به من داد اول از همه به این دلیل ترغیب شدم که کار تک گویی انجام نداده بودم. مسئله دیگر ارتباط بسیار ارگانیکی است که در ذات افسانه ببر وجود دارد. افسانه ببر یک نمایش درباره مسئولیت پذیری انسان هاست. مسئولیت پذیری همیشه بزرگ ترین دغدغه ام به عنوان یک ایرانی است. هم برای خودم و هم برای جامعه ام. من فکر می کنم به عنوان یک هنرمند در جامعه ای زندگی می کنم که مسئولیت پذیری، در آن کم است ...
نباید توقع عجیب و غریبی داشت
...: سال هاست که سینمای مستقل در دنیا به عنوان سینمایی پیشرو و به دنبال اندیشه بوده است؛ همچنین فیلمسازانی که می توانستند با فیلم های ارزان تر دغدغه های خود را به تصویر بکشند همیشه در این نوع سینما فعالیت می کردند؛ سینمایی که در آن بتوان مهم ترین عوامل فیلم مانند سه پایه دوربین، موسیقی، طراحی صحنه و... را از آن حذف کرد و این تفکر جرقه ی ساخت فیلمی تجربی را در ذهن من روشن کرد. او یادآور شد ...
پروژه های بزرگ آمریکایی را رد کردم زیرا می خواهم در ایران کار کنم
به گزارش خبرنگار مهر ، نشست رسانه ای عوامل فیلم سینمایی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی با حضور این کارگردان، ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بازیگران این اثر سینمایی برگزار شد. اجرای این مراسم را محمد اطبایی برعهده داشت. به هنگام ورود این سه سینماگر، عکاسان حاضر در مراسم از آنها خواستند که تعدادی عکس از آنها گرفته شود. اصغر فرهادی در ابتدای این نشست گفت: خوشحالم که برای اولین ...
یتیم خانه ایران ؛ روایتی از سوژه هایی که جای خالی آنها در سینمای ایران احساس می شود + تصاویر
همکاری با طالبی را در قلاده های طلا در کارنامه خود دارد در خصوص این اثر گفت: فیلم ظلم و ستمی که در دوره های مختلف از کشورهای مختلف بخصوص دولت بریتانیا نسبت به مردم ایران سرزده است را بیان می کند که متاسفانه بسیاری از این ستم ها در تاریخ ناگفته مانده است. *به کارگیری از عوامل و بازیگران مجرب در این اثر گفتنی است در این اثر سینمایی بازیگرانی همچون: علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ ...
نشست نقد و بررسی - پنجشنبه فیروزه ای - برگزار شد
شده یک عشق خاص است که ربطی به عامه ی جامعه ندارد. می خواهم بگویم همین طور است. عشقی که در این اثر به آن پرداخته شده یک عشق نخبگانی است. عاشق و معشوق و روابط آنها از جهات عدیده خاص هستند. شخصیت پسر و خانم، دوستی آنها، زیارت شان همه خاص است. اما اتفاقا هنر یک نویسنده این است که یک رابطه ی خاص را عامه پسند کند. بدون آنکه آن را از خاص بودن بیندازد و این اتفاق در این اثر افتاده است. ما اگر بخواهیم ...
فرهنگ در رسانه
در سیما به ویژه شبکه سه تولید شود. وی افزود: شبکه سه سیما در دوره آقای میرباقری پر مخاطب ترین شبکه بوده است و آمار نشان می دهد میزان بینندگان این شبکه در سال 88 بیش از 80درصد و میزان رضایت از این برنامه ها بالای 90 در صد بوده است که این موفقیت در سایه مدیریت خوب دکتر میرباقری حاصل شده بود. پورمحمدی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و حساسیت های کار رسانه در دنیای کنونی تصریح کرد ...
بیان اصطلاحات فراستی گونه نقد نیست/ مهمترین کار فیلمساز کشف جوهره داستان است
وقت بود من دغدغه تولید فیلم کوتاه در حوزه دفاع مقدس را داشتم تا اینکه وقتی به داستان نیستان اثر آقای مجید قیصری برخوردم احساس کردم این مجال فراهم شده است. وی ادامه داد: نکته ای که باعث شد من داستان نیستان را به فیلم تبدیل کنم توجه به یک نگاه خارج از عُرفی بود که در اذهان مردم در مورد دفاع مقدس وجود داشت لذا سعی کردم با این داستان از زاویه دید شاعرانه نگاه کنم تا مخاطب از این منظر؛ به ...
چرا در موسیقی ایران خواننده حرف اول و آخر را می زند؟+کاریکاتور
هم نمیرسد. آهنگساز بینوا همواره پشت پرده گمنامی و ناکامی می ماند. نوازنده روی پرده هست اما خودش را زیر دست و پای پروار شده خواننده ، هیچ میبیند. این فربه گی میتواند از همین خواننده های یک شبه امروزی باشد یا از همان اساتیدی که به خیال ما،تمام دغدغه شان هنر و برای ما ،خواندن است. آیا نبایستی برای خواننده نرخ مشخصی تعیین شود؟ آیا در این به تخت سالاری نشاندن خواننده، ما مخاطب ها ...
یک نفر از ذلت زندگی خلاص می شود!
در 1100 نسخه به چاپ رسیده است. خط کلی داستان بر سر این است: "روژی یار" با پدرش زندگی می کند. نامش نام معشوقه ی ناکام مانده ی پدر بوده است. "روژی یار" حقیقت داشتن عشق را در"قربانی دادن" می دادند. او عاشق بچه است و می خواهد به هر طریقی شده به عشقش برسد. پدر روشنفکر و مرفه اش نه فقط در این راه که او را در همه ی کارهایش حمایت می کند. روژی یار برای محقق شدن آرزویش چهار بار ازدواج می کند ...
لوون هفتوان: دوست دارم خطر کنم
انسان در جهان است. این حرف در بازی یالتا هم مطرح می شود؛ اینکه واقعیات تا چه حد واقعی هستند و چه وزنی دارند؟ و جایگاه تخیل کجاست؟ اگر می توانستم این نگرانی ها را بنویسم، لابد نویسنده می شدم. به نظرم هر هنرمندی با ابزار خودش دغدغه های شخصی اش را ابراز می کند. نگرانی یک نقاش شاید این است که دیوار خالی زیبا نیست و ممکن است نگرانی یک نقاش دیگر چیزی متفاوت تر باشد. نگرانی من این است که آدم کجا آسایش ...
ترجمانی از عشق
آن را زیباتر خواهد کرد. اما در بخش ساختار غربی که در واقع پیکرۀ اصلی متن بر آن بنیان کلاسیک و ارسطویی سوار است حس می شود که شروع به موقعی ندارد و در پرورش ضد قهرمان نیز کم می گذارد و اگر زنان مقصر و نقطۀ مقابل قهرمان اصلی هستند باید بزنگاه و دعوا و مرافعه ها هر یک در لحظه خاص خود معرفی شود. یعنی همان نقاط عطف و اوج ضروری معلوم باشد. بنابراین متن به لحاظ ساختار، آن کارکرد نمایشی و موثر خود را ...
فرهنگ در رسانه
ادوارد براون باشد که معتقد است خداوند بهتر از ایرانی ها خلق نکرده است و می تواند فرد دیگری باشد که معتقد است بدتر از ایرانی ها کسی را ندیده است. زیباکلام با اشاره به فصل های بعدی این کتاب عنوان کرد: عقیقی در فصل های بعدی واقعیت را به عنوان تم داستان، میزانسن، یک عصر تاریخی، واقعیت پنهان و... بررسی می کند. عقیقی در بخشی از کتاب معتقد است رخشان بنی اعتماد چه بپذیرد و چه نپذیرد از تحولات جامعه ...
تئاتر نمایشی فریاد به سبک سورئالیسم در دماوند اجرا شد/ عدم حمایت مسئولان ارگان های دولتی باعث خاموش شدن ...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری دماوندخبر ، سعید تاجیک، کارگردان و نویسنده تئاتر نمایشی فریاد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این نمایش داستان خارجی را در بر دارد، که در ناکجا آباد قرار دارد که البته در عین مبهم بودن مکان و زمان، حرف های زیادی را به مخاطب القا می کند. وی افزود: تئاتر نمایشی فریاد، فقط یک ایده خطی از دوستان بود که دغدغه های همه انسان ها را بیان می ...
دیالکتیک اخلاقی با فرمول مرد جنجالی سینما
ترین اثر کارنامه ده نمکی محسوب می شود. او در قسمت دوم رسوایی ، برخلاف دیگر آثارش که بری از داوری بود، به داوری و انتقام روی آورده که توجه به مضمون را می رساند.باز همان دغدغه تبعیض، که در تمام کارهای کارگردان حضور داشته، در این فیلم بار دیگر به فعلیت می رسد.صراحت نقد وجه اخلاقی جامعه در این اثر به نسبت دیگر آثار کارگردان پررنگ تر می نماید و کارگردان ترجیح داده به جای مانیفست های شخصی، از ...
تهران چگونه پایتخت شد
جان هم افتادند. جنگ های خونین مدعیان سلطنت یازده سال تمام به طول انجامید و سرانجام از مدعیان تاج و تخت ایران دو نفر بیشتر باقی نمانده، یکی از این دو محمدحسن خان قاجار، پدر آقا محمدخان، مؤ سس سلسله قاجاریه، بود که بر سواحل خزر و شمال ایران تا اصفهان مستولی بود، و دیگری کریم خان زند که بر فارس و قسمتی از ایران غربی فرمانروایی داشت. اما تقدیر چنان رقم ده بود که محمد حسن خان با وجود فتوحات درخشانی که ...
مشکلات فرهنگی ریشه در کم توجهی به وصایای امام(ره) دارد/ اختلافات اصحاب فرهنگ باعث شکست در جنگ نرم می شود
ملی باید در مقابل این دروغ پردازی ها اقدامی موثر داشته و نقشی بازدارنده ایفا کنند. امام خمینی(ره) در این خصوص به نهادهای ذی ربط و البته مردمی که ممکن است مخاطب خواسته و ناخواسته رسانه های غربی باشند سفارش به خنثی کردن تبلیغات تفرقه افکن داشته و می فرمایند: توصیه اینجانب به مسلمین و خصوص ایرانیان آن است که در مقابل این توطئه ها عکس العمل نشان دهند . ایشان ضمن این سفارش مهم تاکید دارند هدف این ...
عاشقانه متفاوت و جدید از شب تار شیعیان حله
که درونمایه ای از عشق بر داستان حاکم است، قلم عفیف نویسنده قابل احترام و ارزشمند است. صحنه های دیدار ریحانه و هاشم و اوقاتی که این دو جوان با سوز عشق سر می کنند، با رعایت ملاحظات اخلاقی توصیف شده است؛ چنین ویژگی مهمی، در کنار تمام ویژگی های خوب دیگر داستان، رویای نیمه شب را به مورد معرفی بسیار مناسبی برای گروه مخاطب نوجوان و جوان تبدیل می کند. بریده هایی از کتاب به دایره جمعیت ...
به هر قیمتی مخاطب را نکشانیم!
کنیم که تعداد تهیه کنندگان تئاتر بسیار کم است و چون تئاتر به صورت حرفه ای تهیه نمی شود بازخورد خوبی هم نخواهد گرفت. این کارگردان که نمایشش را به شیوه تخت حوضی در تماشاخانه سنگلج به صحنه برده است، در این مورد توضیح داد: همیشه دوست داشتم نمایش هایی که چارچوب محکمی دارند را با شیوه ای سنتی به صحنه ببرم؛ چرا که ما نمایشنامه های سنتی و ایرانی زیادی نداریم و من از سال ها پیش دغدغه تلفیق تفکر ...
توده روستا : پات اقتباسی از سگ ولگرد صادق هدایت نیست/سهیلی: از برنامه های حاشیه ای سینما هیچ پولی دریافت ...
ایفا کرده ام و معتقدم بازیگر باید هر ژانری را تجربه کند. بازیگر سینمای ایران تصریح کرد: من به آسانی می توانم پولدار شوم اما می خواهم با حرکتی آهسته و پیوسته کارنامه ای با کیفیت و پر مخاطب داشته باشم و تاکنون از برنامه های حاشیه ای سینما هیچ پولی دریافت نکرده ام. سهیلی درباره پشت صحنه فیلم پات اظهار داشت: وضع مالی خوب نبود اما انرژی و همکاری عوامل پشت صحنه در تک تک موقعیت ها سبب ...
نقش باورهای آخرالزمانی در حمایت از اسرائیل
شده که شواهد کتاب مقدسی برای آن وجود دارد و تا قرن نوزده درتاریخ مسیحیت وجود داشته است. در این دوره، جنبشی خاص با نام جنبش پنطیکاستی وجود نداشته است. 2. بعد از رسمیت: این دوره از همان ابتدای قرن بیستم آغاز شد و پنطیکاستی ها به طور رسمی در قالب یک جنبش به صحنه اجتماع وارد شدند. پنطیکاست ها با تمسک به شواهد کتاب مقدسی به تبلیغ آموزه های خود در میان ایمان داران و مسیحیان می پردازند. برای ...
کار را رها کنید ؛ پاسخ مسؤولان به هنرمندان دماوندی/ بودجه های فرهنگی کجا هزینه می شود؟
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید تاجیک شنبه شب در حاشیه اجرای نمایش فریاد در مجتمع فرهنگی و هنری دماوند، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نمایش کاری سورئال است، اظهار داشت: فضای این نمایش خارجی است و در ناکجاآباد قرار دارد؛ ولی در حین ناکجاآباد بودنش، حرف هایی برای گفتن دارد. وی ادامه داد: نمایش فریاد، فریاد زمین، آسمان و آدم ها و دغدغه هایی را بیان می کند که دغدغه ...
روایت سرگشتی انسان در تئاتر شهر
باید کنجکاوی مخاطب را تحریک کند، جنبه دیگری از سختی کار ما بوده است. دلخواه گفت: برای حفظ فضای کامو در نمایش بیگانه و چینش پازل، داستان را از آخر شروع کردیم و مدام در نمایش فلاش بک زدیم. یعنی در صحنه اول، مورسو در زندان است و دیگر حق ملاقاتی هم ندارد. حالا فلاش بک ها شروع می شود که در دادگاه چه گذشت، در خانه اش چه گذشت و در خانه سالمندان چه اتفاقی افتاد. همه را مرور می کنیم، ولی در این ...
نگاهی به فراز و فرودهای مجموعه های طنز سیما
به گزارش جام جم سیما ، به همین دلیل مجموعه های طنز همواره از اقبال خوبی برخوردار بوده و آثار خوب و درخشانی هم طی این سال ها روی آنتن رفته است. مسیری که از سال های پایانی دهه 60 و اوایل 70 با مجموعه هایی همچون ساعت خوش ، سیب سبز ، پاورچین ، شب های برره و پایتخت آغاز شده، تکیه کلام هایشان تا مدت های طولانی بر زبان مردم افتاده و چهره های جدیدی هم هر بار به تلویزیون ایران معرفی کرده اند، اما به نظر می رسد تعدد این آثار طنز هر شبه در سال های اخیر قدری کاهش پیدا کرده و میزان تولیدات طنز تلویزیون با افتی چشمگیر مواجه بوده است. در همین خصوص با چند نفر از چهره های فعال در عرصه ساخت مجموعه های نمایشی طنز تلویزیونی صحبت کرده و علت را از زبان این افراد بیشتر جویا شدیم. احترام به سلیقه های گوناگون مجید اوجی ازجمله تهیه کنندگان مجموعه های نمایشی است که سال های اخیر مجموعه های مختلفی را تهیه کرده و با همکاری و قلم همسرش، فلورا سام روانه آنتن سیما کرده است. مجموعه هایی چون ما فرشته نیستیم و باغ سرهنگ از این جمله اند که هم داستانی خانوادگی با رگه هایی از طنز داشته و هم با توجه به حال و هوا و فضایی که داشتند، توانستند مورد اقبال مخاطبان و خانواده ها قرار بگیرند. این تهیه کننده سیما در پاسخ به این پرسش که مجموعه های نمایشی سیما از دهه های 60 و 70 به این طرف چه مسیری را طی کرده و دلیل موفقیتشان بخصوص در سال های ذکر شده چه بوده است، می گوید: مسیری که مجموعه های نمایشی تلویزیون از ابتدای انقلاب اسلامی تا به الان طی کرده اند را می توان به چند بخش تقسیم و در هر دهه به طور جداگانه و ویژه ای مشخصات خاص همان دوره را بررسی کرد. در دهه های 60 و 70 هم ما مختصات و شرایط خاصی داشتیم که مسلما بر تولیدات آن دوره تاثیر گذاشته است، اما این که بگوییم به طور مطلق تولیدات آن دوره به یادماندنی تر یا خوش ساخت تر از تولیدات کنونی بوده اند را قبول ندارم و به نظرم باید شرایط خاص آن دوران را هم در دیده شدن آن مجموعه های نمایشی دخیل دانست. تهیه کننده مجموعه تلویزیونی ما فرشته نیستیم در تشریح این ویژگی ها که موجب دیده شدن هر چه بیشتر آن آثار می شدند، می گوید: اول باید این سوال را از خودمان بپرسیم که در دهه های 60 و 70 ما در تلویزیون فقط چند کانال داشتیم؟ و این که دسترسی مردم به کارهای دیگران و مجموعه های نمایشی دیگر چقدر بود؟ در آن زمان سریال های مختلفی که ساخته می شدند به صورت هفتگی از همان شبکه های محدود به روی آنتن می رفت و تقریبا همه مردم هم تماشاگر این سریال ها بودند؛ آن موقع نه خبری از ماهواره و شبکه های خارجی بود، نه فیلم های روز دنیا که این طور مثل حالا با سرعت پخش و تکثیر شده و با زیرنویس در خیابان ها فروخته بشوند. در نتیجه محدود بودن و عدم تنوع در انتخاب ها موجب می شد همان سریال های انگشت شمار را هم همه مردم ببینند و از آن مجموعه ها خاطره ای مشترک داشته باشند. پس می بینیم این قضیه لزوما به معنای بهتر بودن آثار در آن دوره نبوده است. اوجی در ادامه به مجموعه های کنونی ساخته شده در سال های اخیر هم اشاره می کند و می گوید: امروزه شرایط دیگر مثل دوره های گذشته نیست. تنوع کانال های ماهواره ای بسیار زیاد شده و همان طور که گفتم فیلم های روز هم به سرعت قابلیت دسترسی و تماشا را پیدا کرده اند و علاوه بر این عوامل، در سال های اخیر اتفاقات دیگری همچون کاهش بودجه های آثار نمایشی هم اتفاق افتاده که موجب کمتر ساخته و دیده شدن آثار نمایشی و کاسته شدن از کیفیت این مجموعه ها شده اند. بویژه این که این قضیه در آثار نمایشی طنز نمود دو چندانی هم دارد؛ چرا که از خصوصیات کار طنز این است که برای پیش بردن و زمینه سازی داستان آن، حتما باید شخصی یا شغل و مکانی محور داستان واقع شود و در واقع طنز قصه و انتقادی که مدنظرمان است، از طریق آن شخص پیش برود، اما می بینیم که در سال های اخیر سعه صدر جامعه در این زمینه بسیار کاهش پیدا کرده و خیلی سخت می توان کار طنزی ساخت که به هیچ کس برنخورد و از آن ناراحت نشود. ما در سریالمان به هر شخصی که بخواهیم انتقاد بکنیم، بالاخره به یک قشر یا گروهی برمی خورد و بلافاصله صدای انتقاد و اعتراض از هر سو به هوا بلند می شود. این قضیه به کارگروه ها هم آسیب می زند و آنها را در نهایت به نوعی خودسانسوری یا سانسور از طرف شبکه و تلویزیون می رساند. برای مثال ما چند سال قبل مجموعه ما فرشته نیستیم را برای پخش در ایام نوروز از تلویزیون آماده کرده بودیم؛ همه مراحل ساخت هم بخوبی انجام شده بود منتهی چون یکی از شخصیت های کار با لهجه صحبت می کرد، در آخرین لحظه به ما گفتند صدای آن شخص را باید دوبله کرده و لهجه اش را برداریم که به کارمان بسیار آسیب رساند و تمرکزمان را برهم زد. این تهیه کننده البته به پیشرفت هایی هم که مجموعه های تلویزیونی طنز در سال های اخیر تجربه کرده اند اشاره می کند و می گوید: به هر حال کارهای خوبی هم طی این سال ها ساخته شده و با اقبال مخاطبان مواجه شده اند. کل ماجرا نسبی است و نمی توان گفت در این دوران همه کارها خوب یا بد بوده اند. برای مثال سریال پایتخت را می توانم مثال بزنم که ساختار طنزی دارد که عامه مردم هم آن را بخوبی پسندیده اند و این ارتباط برقرار کردنشان با کار، موجب شده این مجموعه چند سری ادامه پیدا کند. وی در اشاره به موضوعات مورد نیاز برای ساخت مجموعه های ن ...