سایر منابع:
سایر خبرها
گفت وگو با گروه بمرانی به بهانه انتشار آلبوم جدید
...، به صورت تک قطعه نگاه کرده ایم؛ اما مامان قطعه ای بود که فکر کردیم می تواند خلوت تر باشد تا گوش مخاطب هم کمی استراحت کند. ما در این قطعه می خواستیم موسیقی را در راستای این بخش از ترانه که می گوید غصه نخور پیش ببریم و سعی نکردیم با موسیقی اتفاقات بد را به تصویر بکشیم. در کل، اگر فکر می کنی این اتفاق افتاده، خیلی هم خوب است؛ چون همه تلاش مان را کردیم موسیقی بیشتر به عنوان پس زمینه ای برای درک ...
نظر مهتاب کرامتی درباره جشنواره و سیمرغ
اتفاق برای خود من هم افتاده اما برای کلیت سینما اهمیت بیشتری دارد تا اینکه مثلا نخواهم حضور داشته باشم یا بخواهم با اهالی سینما دشمنی کنم. وقتی شما هیئت انتخاب، انتخاب می کنی باید به نظرشان احترام بگذاری. حالا اگر این نظر سلیقه ایست، اگر شخصی بوده و اگر داستا ن های دیگری پشتش بوده باز هم باید به نظر آنها احترام بگذاری چون این گروه انتخاب شما هستند. مگر اینکه هیئت انتخاب نگذاریم و آن موقع یک نفر به ...
پوران درخشنده: سال هاست سفارش از مردم می گیرم
نوبت به من می رسد؟ به نوعی زن قصه ما از جایی به بعد خودش را کشف می کند و به دنبال هویتش می رود. اما درباره انتخاب بازیگران، هم مریلا زارعی و هم فرهاد اصلانی هر دو بازیگرانی هستند که درواقع در جست وجوی پیداکردن شخصیتی هستند که در فیلم نامه به آنها پرداخته شده است، تمام ریشه های شخصیتی نقش را در واقعیت پیدا می کنند و در طول فیلم برداری با شخصیت هایی که بازی می کنند، زندگی می کنند یا حتی تا مدت ها ...
صبوری ده ساله...
حضورش در فیلم استفاده کردم. انسیه شاه حسینی که در جلسه حضور داشت با تحسین فیلم ویلایی ها گفت: من افتخار دارم که بگویم بعد از سال ها از تنها فیلمی که در مورد دفاع مقدس ساخته شده لذت بردم. خوشحالم که یک منشی صحنه پرچم خاک خورده دفاع مقدس را علم کرده است. ثریا قاسمی بیداد کرد و واقعا نقش خودش را زیبا ارائه کرد. منیر قیدی درادامه بیان کرد: من برای اولین بار با این قصه از طریق ...
چرا باران کوثری فراری نشد؟
ایران آنلاین / فراری داستان دختر 18 ساله ای به نام گلنار با بازی ترلان پروانه را روایت می کند که از شهرستان به تهران می آید و تلاش می کند تا با ماشین فراری هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار در این بین با یک راننده آژانس آشنا می شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می کند... این خلاصه آخر ساخته رضا داوونژاد است که با تهیه کنندگی جهانگیر کوثری در سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر اولین اکران خود را بر ...
اصغر فرهادی: کسی را تشویق به مهاجرت نکردم
فیلم هم شخصیت زنی داشتم که قصد داشت از ایران خارج شود، هم شخصیت مردی داشتم که قصد داشت در ایران بماند و فیلم درگیری بین این دو است. من فکر نمی کنم کسی با دیدن جدایی تشویق به ترک کشور شود. در واقع برعکسش اتفاق افتاد و بسیاری از خارج از ایران بعد از دید فیلم به دیدار خانواده هاشان در ایران رفتند. اما این بحث اشتباه باعث بحث های بیش تری درباره فیلم می شود. آن ها مرا مجبور نمی کنند که ...
جزئیات لایحه پیشنهادی منع خشونت خانگی علیه زنان/ قول مساعد کواکبیان برای رایزنی با نمایندگان مجلس و ...
و همچنین معافیات قربانیان این جرایم از پرداخت هرگونه هزینه های دادرسی نیز پیش بینی شده است. رویکردمان درمان گر بوده، نه جای سرکوب گر قوشه درباره مجازات های در نظر گرفته شده در این لایحه پیشنهادی بیان کرد: فصل چهارم در مورد مجازات هاست. پیش بینی ما رویکرد درمان گر بوده به جای سرکوب گر. نکته خاص در خصوص مجازات در این لایحه مجازات انواع خشونت خانگی در مرتبه نخست در صورت تلاش بزهکار ...
برج میلاد در اولین روز جشنواره فیلم فجر
را می خواسته ببیند! روایت با طرح مسئله دیگری آغاز می شود و با حل مسئله دیگری که ابداً از ابتدا موضوع قصه نیست پایان می یابد. پایانی باز و رها، تنها با یک غافلگیری وحشتناک از اتفاقی که افتاده است و تمام! فیلمساز درست جایی قصه اش را تمام می کند که در واقع برای مخاطب آغاز شده است... "آزادی به قید شرط" ساخته حسین شهابی آخرین فیلم و فیلم نیمه شب گاهی اولین روز نمایش جشنواره سی و پنجم در برج ...
تابستان داغ است اما دعوتنامه بی دعوتنامه
"بدون مرز" ساخته امیرحسین عسگری می نمود که اتفاقاً از تهیه کنندگان این اثر است. با اینحال تلاش برای نمایش تصاویر خوش آب و رنگ ابداً کمکی به پیشبرد داستان نمی کند البته اگر داستانی برای گفتن وجود داشته باشد. چراغ های ناتمام دقایق طولانی مخاطب را روی صندلی برج میلاد از یک پهلو به پهلو می چرخاند بی آنکه در پایان مخاطب بداند موضوع چه بود و چه چیزی را تماشا می کرد؟ و اصلاً چرا؟ یک نویسنده که به قلمش ...
روایت اسارت چهار بانوی ایرانی در اولین روزهای دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ابنا شکرالله اسدی مبرهن نویسنده نمایشنامه رادیویی "من زنده ام" گفت : نمایشنامه رادیویی "من زنده ام" بر اساس خاطرات دکتر معصومه آباد از کتابی تحت همین عنوان نوشته و تنظیم شده است. قصه، روایت اسارت چهار بانوی ایرانی در اولین روزهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. راوی داستان خانم آباد زندگی خودش را از تولد تا اسارت و دوران اسارت تا آزادی را با رویکرد خاطره ...
فیلم نسازیم آتش زیر خاکستر می شویم
...، علیمردانی این بار روایتگر روزهای جنگ است. روزهایی که بمب و خون همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است اما در همین دوران با وجود وضعیت پر تنش، زندگی در جریان است و آدم ها راه خودشان را ادامه می دهند. این بار قهرمان داستان علیمردانی، زنی است که به مفقود شدن فرزندش در جنگ باور ندارد. فاطمه معتمدآریا، بدون تردید بهترین انتخاب ممکن برای بازی در این نقش بود و علیمردانی این مساله را به خوبی درک و از آن ...
کوپال فیلم سختی در تولید سینمای ماست
در اختیار گروه فیلم کوپال قرار گرفت؟ تمام لوکیشن ها در شهرستان سبزوار فیلمبرداری شده است و کل فیلم بیشتر در یک خانه ویلایی بسیار بزرگ اتفاق می افتد که در حقیقت خانه شکارچی قصه ماست و درست است که داستان فیلم ما از لحاظ موقعیت نمایشی در یک لوکیشن واحد اتفاق می افتد، اما در عمل ما هر قسمت آن را به صورت کاملا جداگانه در جاهای مختلف شهر سبزوار فیلمبرداری کرده ایم. به عنوان مثال کارگاه بزرگ ...
ژانر غالب، کمدی ناخواسته / حاشیه نگاری روز دوم جشنواره در برج میلاد
ازدواج را با محوریت زنی چاق در پیش گرفت و کاش می توانست در قصه گویی و ساخت سینمایی نیز موفق شود تا راهی برای روایت این گونه سوژه ها که گهگاه روی تابوها حرکت می کنند، باز شود. چهارم روز دوم را می توان روز ِ فیلم های کمدی ناخواسته نامید. همان ژانر مهم سینمای ایران که هنوز به قوت خودش فعال است و پیش می رود؛ ژانری که فیلمساز می خواهد گریه بیندازد اما مخاطب می خندد، ناخواسته است کمدی ای که ایجاد می کند و چقدر این ناخواسته ها زیادند. می شود روزی کمدی ناخواسته به جای ژانر غالب در سینمای ایران، کم رمق شود و کمرنگ؟ این آرزوی هرسالِ تمامی این سال هاست و آرزو هم، دست نیافتنی. ...
نازنین فراهانی ، فیلم کوپال راجع به یک تاکسیدرمیست است
نظر متفاوت خودش را دارد اما به نظر من هرچقدر هم که این کار تخصصی صورت بگیرد باز هم سلیقه ای خواهد بود، نمی دانم این سلیقه به چه چیزهایی بازمی گردد اما به هر حال یکسری افراد دور هم جمع می شوند و براساس دانش و سلیقه شان یک بازیگر را برای نقش آفرینی در یک فیلم انتخاب می کنند، من هم فیلم در جشنواره داشته ام اما حتی کاندیدا هم نشدم، درصورتی که بسیاری گفتند عالی بودی و باید جزو کاندیداها قرار می گرفتی ...
نیمه پنهان ؛ داستان یک وحی
. "دریاچه ماهی" به کارگردانی مریم دوستی که پیش تر سابقه فعالیت در رشته گریم در سینما را داشته و البته چند فیلم کوتاه هم ساخته در سانس سوم جدول نمایش روز سوم به نمایش درآمد. فیلمی که در بخش چشم انداز سینمای ایران جای گرفته و البته از همان دقایق ابتدایی همه قانع شدند که چرا این فیلم به بخش مسابقه راه نیافته است. متأسفانه در سال های اخیر به نظر می رسد رویه ای باب شده که بخشی از علاقه مندان به کارگردانی ...
پرگویی و دیگر هیچ / نگاهی به فیلم کمدی انسانی
بیان یک مفهوم و ارایه دیالوگ های مستقیم و شعارگون ندارد. به همین دلیل است که گفت وگوهای فیلم هم با فاصله گرفتن از کارکرد رایج و حتی فضاسازی برای موقعیت و قصه پردازی، فقط در جهت بیان درونیات و دغدغه های ذهنی کاراکتر حرکت می کنند که قرار است با موسیقی پرشتاب مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. در انتها ارجاع به کازابلانکا و سکانس پایانی فیلم و بسته شدن پرونده فیلم به این شیوه، قرار است چه سوالی را پاسخ ...
گفت وگو با علیرضا داودنژاد درباره فراری
ممکن می کند. در این فیلم محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داودنژاد، سیما تیرانداز و رضا داودنژاد به نقش آفرینی پرداخته اند. شهروند سراغ علیرضا داودنژاد رفته و درست در روزی که فیلمش در سالن همایش های برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش در می آید گفت وگو با داودنژاد را منتشر کرده است. شرح این گفت وگو در ادامه مطلب آمده است: آقای داودنژاد سینمای شما سال ها سینمایی قصه محور بود ...
گفت و گو با بازیگر دهه هفتادی در جشنواره فجر امسال
.... دیگر سینما نمی تواند به تنهایی راضی ات کند. • سوفی و دیوانه پنجمین فیلم بلند مهدی کرم پور است که برخلاف ساخته های قبلی اش فیلمی جمع و جور و به قول سینمایی ها لوباجت محسوب می شود. • داستان سوفی و دیوانه قصه مردی است که از همه جا بریده و می خواهد به زندگی اش پایان بدهد. او برای این کار می خواهد خودش را جلوی مترو بیندازد که در ایستگاه مترو با دختری جوان آشنا می شود. ...
نوجوانان دارای نیازهای ویژه هم به جشنواره ی قصه گویی بیایند
بخشی اثر بی تاثیر نمی داند و می گوید: تجربه ی 15 ساله ی من در فعالیت و جشنواره های قصه گویی کانون باعث شده نگاه ویژه ای به امر قصه گویی داشته باشم. به همین دلیل هر سال برای پیدا کردن یک قصه خوب برای مخاطبان مختلف تمام تلاشم را می کنم. تجربه این سال ها باعث شده نیاز مخاطب خود را در سنین مختلف شناسایی کرده و مطابق آن برنامه ریزی کنم. معمولا در انتخاب قصه هایم به سمت موضوع هایی کشیده می شوم که به ...
مخاطبان مباحث معارفی و انقلاب اسلامی رشد پیدا کرده اند
مطالبات و انتظارات مخاطبان بی توجه باشیم و فقط در همان حوزه معارف اسلامی با همان شیوه ها و قالب ها محدود بمانیم. اگرچه همان دغدغه ها و ترویج معارف اسلامی را داریم، سعی می کنیم با ابتکار عمل هایی، آنها را بهتر، گسترده تر و جذاب تر و همه فهم تر ارائه بدهیم، اما بسنده کردن به آن موضوعات خاص، به نظرم در این دوره و زمانه جالب نیست؛ چون دانشجویان و جوانان از ما انتظارات زیادی از نشر و نهاد رهبری در ...
رخنه منافقین در مبارزهای زجر کشیده انقلاب!
همان وقت بنا به درخواست حاج احمد آقا خمینی راهی پاریس شد و در 12 بهمن 57 همراه امام به ایران آمد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، آقای لاهوتی مدتی به عنوان سرپرست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب شد و در تکوین کمیته های انقلاب و سپاه کوشش فراوان کرد (یاران امام به روایت اسناد ساواک چراغ فروزان ، تهران، مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات ، 1377). بعد از مدتی از این سمت استعفا داد و ...
فیلمی درباره زندگی همسران فرماندهان جنگ/ ویلایی ها ؛ روایتی ساده و دلنشین
روی کاغذ بسیار سخت است، چرا که برخی مخاطبان با واقعیت جریان اتفاق افتاده آن دوران روبرو بودند و نمی توان آن ها را فریب داد. از سویی سختی کار به حدی است که توان خاص و ویژه خودش را می خواهد و خوشبختانه کارگردان های زن از عهده آن فارغ از کیفیت فیلم برآمده اند. فیلم ویلایی ها اثری حسی و دراماتیک است که می تواند خاطرات خوب و بد جنگ را که معناگرایی معنوی و رفتاری دارد، به رخ بکشد. ...
از روی چشم و هم چشمی فیلمساز شدم/ بیست و شش تهیه کننده به کوپال نه گفتند
نظرم فیلم ما نشان می دهد که باید شهامت داشته باشیم و خود واقعی مان را روی پرده بیاوریم و امیدوار باشیم که می توانیم آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم. این شاید چیزی باشد که به سینمایمان اضافه می کند. • آینده کاری خود را چطور می بینید؟ علیرغم اینکه فیلم اولم با یک پروانه ویدئویی ساخته شد و الان هم در بخش مسابقه است، ولی من همچنان نگران ساخت فیلم دوم و ادامه ی راه هستم. واقعیت ...
شهره سلطانی: خودخواه نیستم
هایش یادی از من کرد که قرار بود این نقش را بازی کنم، اما نشد. من همیشه برای این یادآوری قدردان آقای فخیم زاده هستم. در مجموع خیلی از نقش ها را دوست داشتم بازی کنم، اما یا در آن لحظه یادم نبودند یا این که نخواستند نقش را به من بدهند. ولی در مجموع نقش هایتان را خیلی گزیده انتخاب می کنید؟ پاسخ دادن به این پرسش ممکن است تعریف از خود شود که البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و ...
پنج روایت از زندگی بانوان کارآفرین بدون سرمایه در کُردستان + عکس
بانوان این استان قرار گرفته است. گلچین غلام ویسی که مسئول یکی از کارگاه های سبد بافی در استان کردستان است در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل می گوید؛ 38 سال سن دارم و از زمانی که یادم می آید علاقه ی خاصی به سبد بافی داشته ام، از آنجا که عشق و علاقه به کسب روزی حلال و تهیه کمک معیشت خانواده در درونم چراغ امید به زندگی را پر فروغ می کرد لذا تصمیم گرفتم که کارآفرینی را آغاز و بتوانم در این کار خودکفا ...
شَنل تجربه ای کلاسیک و بازگشت به اصالت سینماست/ نگاهم به سینما چهره محور نیست
، صدا، موسیقی سعی کردیم همه این ها به حدی مخفی باشد که قصه در اولویت قرار بگیرد که این ها دیده نشود. تجربه کار قبلی نشان دادم که اگر من قصد داشته باشم قاب بندی کنم و مخاطب از قاب بندی من لذت ببرد این قابلیت را دارم. اما تلاش کردم این اتفاق نیافتد. ما در شنل تمام تلاش مان را کردیم که هیچ فاصله گذاری برای مخاطب ایجاد نکنیم از فاصله گذاری فرار کردیم که برای مخاطب سمپاتی کامل ایجاد کنیم که مخاطب خود را ...
فیلمی که موردتحسین فراستی قرار گرفت
ذهن من به نمایندگی از همه کسانی که فیلم شان در هیچ کدام از بخش های جشنواره نیست، وجود دارد این است که فیلم های جشنواره امسال بر چه مبنا و استانداردی انتخاب شده اند؟ آقای ایوبی پاسخ این سوال را بدهند! وی ادامه داد: آقای ایوبی! بی شک شما دخل و تصرفی در انتخاب فیلم ها نداشته اید، اما شما از هیئت انتخابِ انتخابی خود بپرسید این فیلم ها بر چه مبنا و اساسی انتخاب شده اند؟ نگوییم که سلیقه ای ...
عیش ناتمام/ نگاهی به آثار نمایش داده شده در کاخ جشنواره
مراد این قلم از عمق یافتن و درک درست و روانشناسانه آسیب دختران پا به سن گذاشته اما کمتر کام یافته از زندگی صرفا به معنی سراغ گرفتن از خط قرمزها نیست، بلکه مراد درک عمیق تر این ماجرا برای بیان عمق یافته و نه چندان استرلیزه و باسمه ای آن است. شماره 17 سهیلا با تکیه بر فضای مستند داستانی به روایت قصه اش پرداخته و باید اعتراف کرد که داوودنژاد در نقش سهیلا به شدت درست و حساب شده انتخاب شده و ایفای نقش ...
حرف های جالب رامبد جوان از نقش همسرش در فیلم نگار
از همکارانی که دوست داشتیم برای کار دعوت کنیم. او همچنین در پاسخ به اینکه چرا فیلمش در گروه هنر و تجربه قرار گرفته است توضیح داد:شاید به این دلیل که کمی عجیب و غریب باشد در آن گروه انتخاب شده وگرنه خودم دلیل آن را نمی دانم. جوان همچنین با خنده و شیطنت درباره پیش بینی اش برای جوایز جشنواره و نظر هیئت داوران گفت:داوران اگر باحال باشند یقیناً به این فیلم توجه خواهند کرد و اگر ...
الیور استون،شاگرد ته کلاس منیرقیدی هم نمی شود!
، مثل چراغ های ناتمام را ندارند و از سوی دیگر نگره های رادیکال ضد جنگی را در متن اثرشان نمی توان جستجو کرد. هر دو نگره به سینمای جنگ ادوار مختلفی لطمه زده اند. اما قبل از هر تحلیلی درباره سینمای دفاع مقدس و فیلم ویلایی ها باید به یک نکته مهم اشاره کنم که چرا سینمای دفاع مقدس توفیقاتش انگشت شمار است و چرا فیلم ویلایی ها چنین جایگاه ممتازی را کسب کرده است؟ نمایش مانیفست رزمندگان ...