سایر منابع:
سایر خبرها
شناسایی شیوه ها و راهکارهای نهادینه سازی مؤلفه های سبک زندگی
اعظم(صلی الله علیه و آله): هر کس در جست وجوی روزی حلال برای خانواده اش به سختی تلاش کند، همچون جهادگر در راه خدا است. (4) (صدوق، 1413: 3 / 168) جدیت و تلاش در کسب وکار 5 امام صادق(علیه السلام): هر صنعتگری برای درآمدزایی نیازمند سه خصلت است: مهارت و تخصص در کار، ... . (5) (ابن شعبه حرّانی، 1363: 322) مهارت و تخصص در کسب وکار 6 امام ...
وقتی شایعه تقلب در انتخابات سنندج را به هم ریخت / حمایت روحانی نمایان از ضد انقلاب آشوبگر در کردستان !
...، اعتماد کنیم، حسن ظن داشته باشیم، تلاش کنیم، و میگفت اگر این کار را بکنید، پیروز خواهید شد، این اتفاق افتاد؛ همچنان که در صدر اسلام اتفاق افتاد؛ که امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) در نهج البلاغه فرمود: فلمّا رأی اللّه صدقنا انزل بعدوّنا الکبت و انزل علینا النّصر . این ملت صدق خود را نشان داد، راستگوئی خود را نشان داد؛ وارد میدان شد و در میدان عمل، این فکر و این اندیشه و این مبانی نظری ...
کارگاه های آموزش مهارت های اندیشه ورزی در بندرعباس برگزار می شود
نخبگان علمی فرهنگی حوزه ها جهت حضور پر رنگ و مستحکم بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب از جامعه دانشگاهی، شناسایی و در راستای عرصه های اولویت دار انقلاب، دانشگاه و جامعه اسلامی در مسیر آرمان های تمدن اسلامی نقش آفرینی می کنند. مدیر مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان هرمزگان به نحوه تشکیل گروه های جهاد علمی فرهنگی در راستای اجرای طرح نخبه پروری اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح پنج درصد از ...
مروری بر زندگی اسدالله علم
تقاضایی نکرد و به هنگام گرفتن نشان درجه عالی از طرف ملکه الیزابت، وی که انتظار گرفتن چنین نشانی را نداشت بسیار خشنود شد و این زمانی بود که او دیگر شغل رسمی نداشت. از نقطه نظر انگلیس دادن این نشان شما بزرگداشت رسمی بود که از یک شخصیت ایرانی به عمل می آمد شخصیتی که همیشه چه در روزهایی که مناسبات دو کشور حسنه بود و چه ......................... به ارزش دوستی انگلستان برای ایران اعتقاد داشت و بطور دائم ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
آقای رضایی به سپاه جهت تدریس در دانشگاه موافقت کردند و ایشان به سپاه بازگشت. تدریس؟ بله؛ آقای رضایی در دانشگاه امام حسین (ع) به تدریس مشغول شدند. دلیل بازگشت آقای رضایی به سپاه تصمیم به پایان دادن به فعالیت سیاسی بود. آنطور که بگوییم بازگشت آقای رضایی به سپاه به معنای پایان فعالیت سیاسی است صحیح نیست اما او به توصیه امام خمینی(ره) عمل خواهد کرد. هنگام ...
روستا بهانه است، هاشمی رفسنجانی نشانه است!
.... گاهی هم در نوق منبر هم می رفتم اما کار عمده ام ترجمه بود. - [دوران مبارزه/ ص 102] یا به یاد آوریم که در بین خاطره نقش همسرشان- خانم عفت مرعشی- در نجات از ترور در خرداد 1358 به جای همسر از واژه خانواده استفاده می کردند. هر سیاست مداری بر اساس خاستگاه و زادگاه خود واژگانی را به کار می برد که چه بسا با منظوری که جای دیگر از آنها برداشت می شود تفاوت داشته باشد. هاشمیِ روستا ...
منتظران حضرت مهدی(عج) باید چهره ای مصمم از قدرت و اقتدار را به نمایش بگذارند
به گزارش ایرنا از نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی این مطلب را در آیین سی وسومین دوره فارغ التحصیلی خلبانان پی سی - 7 در پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان که با حضور فرماندهان، مسوولان، پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا و خانواده دانشجویان خلبانی برگزار شد، عنوان کرد. وی حسن خلق، داشتن ادب و عمل نیک را از دیگر ویژگی منتظران امام عصر(عج) دانست و افزود: منتظران واقعی در برابر ...
چپ دست ها باهوش ترند یا راست دست ها؟
علاوه بر پای چپ از پای راست هم استفاده می کنند تا تقویت شود، افراد چپ دست هم در بزرگسالی می توانند به صورت دلخواه از دست راست هم استفاده کنند که این امر نشان دهنده ی تمرکز بالا و انعطاف پذیری مغز آنان است و این افراد می توانند هماهنگی مطلوبی بین نیمکره راست و نیمکره ی چپ مغزشان ایجاد کنند. دنیا به کام راست دست ها ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از ابزار پیش پا افتاده همچون ...
توجه به اخلاق، حلقه مفقوده صنعت چاپ کشور است/جای خالی بنیاد یا نهادی با نام متین رضا احساس می شود
، خلاقیت و اخلاق مداری بود، عنوان کرد: به نظر من امروزه توجه به اخلاق و مبنا قرار دادن حُسن خُلق، حلقه مفقوده صنعت چاپ کشور است؛ ای کاش در این زمینه بیشتر قدر مرحوم متین رضا را می دانستیم و البته تصور می کنم هنوز هم دیر نشده است و می شود سجایای اخلاقی ایشان را مدنظر قرار داد. ذکائی در پاسخ به این پرسش که برای این که شخصیتی همچون مرحوم حسینعلی متین رضا به دست فراموشی سپرده نشود، چه ...
نقد اباحه گری به بهانه محبت اهل بیت
، ورود به بهشت و دور ماندن به جهنم کفایت نمی کند. این امر در روایت نخست با ذکر شماری از اعمال صالح در حوزۀ اخلاق بندگی، همچون نماز و روزه و اخلاق اجتماعی، همچون رسیدگی به همسایگان و مستمندان مورد تأکید قرار گرفته است. تحلیل روایت حب علیٍّ حسنه دربارۀ روایتی که در آن محبت حضرت امیر(ع) حسنه ای اعلام شده که با آن هیچ گناهی زیان نمی رساند، باید گفت که مفهوم این روایت – همان گونه که ...
فضای شهر بندرعباس به رایحه خوش شهدا معطر می شود
به همت جوانان محلات راه اندازی شده است. یدالله مرادی یکی از شهروندان بندرعباسی که از بلوار امام حسین(علیه السلام) خود را به میدان دفاع مقدس در ورودی شهر بندرعباس رسانده، می گوید: ملت ایران هیچ گاه فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و خانواده های معظم آنها را فراموش نخواهد کرد و از این رو شرکت در مراسم بزرگداشت شهدا را وظیفه خود می دانیم. وی که به همراه همسر و فرزندان در مراسم ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (144)
آنجایی که محمدرضا از حجم کافی برای این منظور برخوردار نبود، نقش و نگار روی بازوی شهاب از پشتش بیرون زد و شد آنچه شد! سلفی روناک یونسی در کنار یک درب چوبی در یک باغ سرسبز. آنا نعمتی هم محو آثار یغما شده اند. البته آثار یغما در یک سبک و سیاق خاصی خلق شده اند و برای درک و متاثر شدن از این آثار حتماً باید به مرتبه ای قابل قبول از روشنفکری رسیده باشید! عکی آتلیه ...
استخدام آموزش و پرورش سال 94
.... ج ) سوابق خدمت مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که دارای سوابق مورد تایید آموزش و پرورش منطقه محل خدمت می باشند. لازم به ذکر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود. شرایط اختصاصی 1-دارا بودن مدرک و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل. 2-برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس ...
دل نوشته مدیران و نخبگان فرهنگی، ورزشی، هنری و ... اصفهانی برای شهدای غواص
توانیم شرمنده امام وشهدا نشویم، تشکر که آمدید تا فراموش نکنیم شما خط دشمن را شکستید تا خط امام باقی بماند وا امروز برای اینکه سیلی نخوریم خط امام راباید پاسداری کنیم، تشکر که آمده اید که دغدغه مندی ونگران بودن را به ما تزریق کنید، سلام مرا به رفقای کربلای چهارم در گردان حضرت ابوالفضل علیه السلام برسانید وروی ماهشان را ببوسید: شهیدان منصور مجدمی، حسن امان الهی، محمد صادق کریمیان ...
تأسیسات پادشاهی فوتسال آسیا را به ایران بازگرداند
باشگاه های آسیا محمد کشاورز بازیکن خوش اخلاق تیم تأسیسات دریایی با کسب عنوان قهرمانی با این تیم، به عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه های آسیا انتخاب شد. کشاورز در هر 3 قهرمانی تیم های ایرانی در این مسابقات که با تیم های فولاد ماهان، گیتی پسند و تأسیسات دریایی رقم خورده، حضور داشته است. ضمن اینکه این بازیکن دو نایب قهرمانی را هم با تیم های گیتی پسند و منصوری قرچک تجربه کرده تا با 3 قهرمانی و دو نایب قهرمانی پرافتخارترین بازیکن رقابت ها باشد. لیگ برتر فوتسال باشگاه های فوتسال آسیا ...
4 راه تهذیب نفس / کجا از هم عیب بگیریم ؟
مقابل هم نه در پشت سر موجب جبران مافات خواهد شد و این موجب پیشرفت انسانیت می شود چهارم اینکه که در واقع خلق و خوی دشمنان این هست که هیچ وقت اخلاق حسنه انسان را نمیبیند و دنبال عیب جویی بشر هستند و گفتن عیوب از سوی دشمنان موجب می شود تا پی به عیوب خود ببرد تا موجب پیشرفت شود تا بتواند در صدد تهذیب نفس خود بر بیاید و این خلق و خو خلوق و خوی انسان عابد و زاهد و مومن با بصیرت هست که ممدوح ...
مدیر فرهنگی با امام جماعت فرق دارد!
جشنواره دارد که البته این امور از ساحت جبهه فرهنگی انقلاب بدور است و اگر هم هر چند سال یکبار پیش بیاید آنقدر تعدادش کم است که می توان از آن صرف نظر کرد. مدیر فرهنگی جبهه فرهنگی و انقلاب را چه به کارت هدیه و میز و بولتن دادن و منتقد این جبهه را چه به از اینجور زخارف ستاندن! نگاه خوش بینانه هم حاکی از تحولی است که از مواجه مستقیم و بدون واسطه با واقعیات دوران مدیریت حضرت مدیر حاصل شده است ...
گام های محکم سینما و تلویزیون برای ایجاد ناامنی روانی در ایران اسلامی!؟
رسانه و امنیت روانی: رسانه های یک کشور مسئول حفظ آرامش روانی جامعه، ارتقای سطح بصیرت، آگاهی، اندیشه، خلقیات و معرفت تک تک افراد جامعه هستند. مردم با حسن ظن، قلب و مغز خود و خویشاوندانشان را در اختیار رسانه ها، محصولات فرهنگی و هنری و نظام آموزش رسمی می گذارند و در مقابل این حسن ظن، حق برخورداری از سلامت روان، قلبی آرام و مطمئن، امنیت اخلاقی، آرامش خانوادگی، امید به زندگی، نشاط و سرزندگی و به عبارت بهتر حیات طیبه ای مبتنی ب ...
جزئیات رشته ها و ظرفیت پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
غیررسمی آنها. ه ) سوابق خدمت مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که به صورت تمام وقت اشتغال داشته اند. لازم به ذکر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود. شرایط اختصاصی: - دارا بودن مدرک و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل. - برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس ...
سرمقاله روزنامه های 18 مرداد
. فرض وجود شبکه ای منسجم برای مسعود عالیخانی در حوزه های مختلف چندان دور از ذهن نیست، به ویژه وقتی در حوزه فرهنگ، تصویر برادرش علینقی عالیخانی (وزیر اقتصاد فاسد دوران پهلوی) بر صفحات نشریات زنجیره ای نقش می بندد، نشریاتی که برخی دولتمردان از اعضای شورای سیاستگذاری آن هستند و ضمن تطهیر چهره علینقی عالیخانی، از او به نیکی یاد می کنند. 26 از همین خانواده که بخش قابل توجهی از آنان در سرزمین ...
خدایا شهادت در کنار برادران افغانی را نصیبم کن
. ولی دیدم دوباره به داخل حیاط آمد و گفت: این کفش خیلی رئیسی شد. شروع کرد کف کفش ها را داخل باغچه منزل به خاک و گل مالیدن تا این که کفش ها از حالت براقیت خارج شد. سپس به طرف منزل امام جمعه حرکت کرد . علی پردل زیارت نیابتی یک دفعه خستگی روحی شدیدی پیدا کرده بودم و خیلی مایل بودم که به زیارت حضرت معصومه (س) بروم تا تسکین پیدا کنم. به دفتر آقای ناصری مراجعه کرده و ...
مؤلفه های سبک زندگی اسلامی
...> در یک جمع بندی می توان سبک زندگی را مجموعه رفتارهای کنشی و واکنشی فرد که عینی و قابل مشاهده هستند، دانست؛ این رفتارها را می توان در همه حوزه های زندگی همچون ازدواج، معاشرت با خانواده، مسکن، خوراک، پوشش، تفریحات، کسب وکار، الگوی مصرف، نظافت، خط و زبان مشاهده کرد. مروری بر پژوهش های پیشین شیخ صدوق در اثر پرارج خود، مَن لایحضره الفقیه (کتاب المعیشه)، روایات بسیاری را در باب کسب ...
میزگرد وضعیت امروز خبرنگاری در ایران /حال روزنامه نگاری ایران خوب نیست
...> خانیکی افزود: در این شرایط دولت، شهروندان و نهادها باید نگاه توسعه ای داشته باشند و در اینجا تنها عامل، نهاد و اتحادیه صنفی نیست بلکه نقش آموزش، مسوولیت اجتماعی و اخلاق کمتر از نهاد صنفی نیست . وی ادامه داد: تا زمانی که نهاد صنفی ضعیف عمل کند و مسوولیت نهاد به عهده اخلاق حرفه ای و مسوولیت اجتماعی باشد، نمی توان یک روزنامه نگار و خبرنگار حرفه ای بود و مقایسه وضعیت شغلی یک خبرنگار با دیگر اقشار ...
امروز حکومت ها و کشورها بر روی پاشنه تبلیغات می چرخند
... وی با اشاره به واقعه کربلا اظهار داشت: در آن زمان نیز ابتدا جایگاه حضرت علی (علیه السلام) را تخریب کردند و گفتند ایشان نماز نمی خوانند سپس جایگاه امام حسن (علیه السلام) را نشانه رفتند تا ایشان را به شهادت رساندند و سپس جایگاه امام حسین (علیه السلام) را تخریب کردند و گفتند آن امام بر علیه خلیفه شورش کرده است و از این طریق زمینه جنگ را فراهم کردند . حسینی کوهستانی با بیان اینکه ...
جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد
خواهد شد: الف) جانبازان، آزادگان - فرزندان و همسر شهدا - فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر- فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداکثر سن معاف می باشند. ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل: پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان 5 سال. ج) رزمندگان کمتر از 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان ...
یار و غمخوار و مایه نشاط بودن
دادن است که به پرورش بعد عاطفی افراد مدد میرساند و سبب جلب دوستی و علاقهمندی بیشتر میان آنان و سبب ماندگاری آن لحظات در ناخودآگاه افراد میشود. به دلیل تأثیر مثبت هدیه بر عواطف انسانی است که حضرت محمد میفرمایند: تَهَادَوْا تَحَابُّوا فَإِنَّ الْهَدِیَّه تَذْهَبُ بِالضَّغَائِن (کلینی، 1344، ج5، ص144)؛ به یکدیگر هدیه دهید تا زمینهساز محبت میان شما و دیگری شود، پس بهدرستی که هدیه دادن کینهها را از ...
قافیه های پنهان، قاب های آشکار
طور حتم همان تصویری که درحال تماشای تلویزیون هستم. درون خودم به تصویر کشیده شده است. اما به هر حال خودم و اشعارم در عکس های من، پیداست. یغما گلرویی در رابطه با اینکه قافیه های پنهان را می توان به صورت آشکار در قاب های عکس او دید گفت: در عکس رهایی بیشتری وجود . در شعر باید فضاسازی کرد تا به یک داستان رسید و داستان را روایت کرد. اما در عکس، حتی اگر با کادری اشتباه عکاسی کنید، به طور حتم پیام تان به ...
اخلاقیات ابزار و شیوه های تبلیغ
رفتارهای شما واقعا دعوت کننده است. هر شیعه ای موظف است با اخلاق و رفتارش، مایه زینت امامان معصوم باشد. سلیمان بن مهران می گوید: به حضور امام صادق(علیه السلام) رسیدم درحالی که جمعی از شیعیان نزد ایشان حضور داشتند. شنیدم که حضرت می فرمود: مَعَاشِرَ الشِیعَة کُونُوا لَنَا زَینَاً وَ لاتَکُونُوا عَلَینَا شَینَاً. (صدوق، 1362: 400) ای شیعیان! مایه زینت ما باشید، نه موجب ...
آرزوی همسر وفرزندخبرنگارشهید
محمود صارمی چگونه بوده است؟ نسبت دور فامیلی که با یکدیگر داشتیم منجر به شناخت و درنهایت ازدواج من با محمود در سن 23 سالگی در سال 71 شد. مهم ترین ویژگی که شمارا در ازدواج با همسرتان ترغیب کرد و شما در شخصیتشان مشاهده کردید، چه بود؟ یک جمله ای گفتند که درست نقطه مقابل من است چراکه من اراده ای قوی در تصمیم گیری ها ندارم و خیلی سخت می توانم به نتیجه برسم اما ایشان گفتند که ...