سایر منابع:
سایر خبرها
نظر فراستی درباره بی همه چیز
متن اقتباس کنیم باید متن را کنار بگذاریم و فیلم خودمان را بسازیم. اشکال کار اینجاست که اسم فیلم، بی همه چیز است؛ اولین نقطه مشکل اینجاست. چرا نویسنده نام فیلم را می گذارد ملاقات بانوی سالخورده ؟ اگر قرار بود در کار دست ببرد باید به نفع تعمیق شخصیت اول، کار را جلو ببرد. تقطیع ها و حس هایی که فیلم ایجاد می کند، نمی تواند در کنار مردم قرار بگیرد؛ مردم عموماً مورد تحقیر قرار می گیرند یعنی بدمن فیلم ...
هم گناه!
محسن قرایی در فیلم سینمایی بی همه چیز خلاف آن را ثابت کرده و نشان داده که می توان یک برداشت آزاد درخشان از نمایشنامه ای مشهور و جذاب ارائه داد بدون آن که درونمایه اصلی آن را تغییر داد. قرایی که به همراه محمد داودی فیلمنامه سومین کار سینمایی خود را نوشته، دست روی نمایشنامه ای به نام ملاقات با بانوی سالخورده اثر فردریش دورنمات گذاشته که مفاهیم بنیادین آن را می توان در هر دوره زمانی و در جوامع ...
همه حاشیه های بی همه چیز در روز اول جشنواره
در فضای شخصی ساخته است، درباره بازی باران کوثری در نقش نوری گفت: این شخصیت در نمایشنامه وجود نداشت و، چون همه تصمیم گیران روستا مرد بودند، احساس کردم باید یک زن در میان آن ها وجود داشته باشد تا این ترکیب را متعادل کند. به همین دلیل، شخصیت نوری را از مرد با زن در فیلمنامه تغییر دادم. وی گفت: فیلمساز نمی تواند مدعی شود فیلم او نسبتی با جامعه امروز ندارد، اما من از چیزی که در اطرافم می بینم ...
شیشلیک در اکران عمومی شاید جذب مخاطب کند
بهنام شریفی (کارشناس سینما و منتقد) در برنامه سودای سیمرغ رادیو گفتگو در نقد رمانتیسم عماد و طوبی آن را فیلمی کمدی رمانتیک دانست و گفت: این فیلم حال خوبی به مخاطب القا می کند اما متاسفانه فیلمنامه فیلم مساله دارد گسترش پیرنگ به خوبی شکل نمی گیرد و ایده مرکزی درسطح می ماند و انتخاب بازیگر نقش مرد اشتباه بوده است. وی ادامه داد: تماشگر بازیگرها راباید دوست داشته باشد و با آنها همزادپنداری ...
حرف های جنجالی احمدی نژاد / تأثیر اعتقادات من در جامعه خیلی زیاد است !
اینکه (رپ فارسی) حرف درست را دارد می زند. بیانی از جامعه را دارد منعکس می کند. من باید به مسائلی که در جامعه می گذرد توجه کنم، به احساسات و گرایشاتی که هست، توجه کنم. او دارد حرف می زند. ما همه ایرانی هستیم، فرهنگ داریم، ادب داریم، باید مراقبت کنیم. من نمی خواهم همه چیز را تأیید کنم ولی مسائلی در جامعه هست که موسیقی دارد آنها را منعکس می کند و شما باید در جریان باشید. ...
نیروی انسانی ثروت های یک جامعه هستند/ کنترل جمعیت خطرات زیادی برای جامعه اسلامی دارد
بانوان دارد بیشتر از عنایتی است که به مردان دارد، اذعان کرد: وظیفه زنان در اسلام انسان سازی و تربیت است و خدمت مادر به جامعه حتی از خدمت معلم و همه افراد بالاتر است. ناهیدی با بیان اینکه اکثریت حضور در بخش های مختلف اجرایی، آموزشی، دانشگاهی، فرهنگی و... در کشور با بانوان است و این نشان دهنده نقش سازنده بانوان در جامعه است، عنوان کرد: بانوان انصافاً در کشور نقش سازنده ای ایفا کرده اند و ...
گلاره عباسی: ابلق آینه جامعه در یک ناکجا آباد است/ جذابیت بازیگری برای من تجربه تفاوت هاست
نقش چقدر روی شما تاثیر گذاشته، و از نگاه شما ابلق چقدر نزدیک به بافت تهی دست و عوام جامعه ما بود؟ همه ما صبح که روز را شروع می کنیم نظاره گر این آدم ها در زندگی روزمره، در فضای مجازی و در شهرمان هستیم. بستگی به این دارد که ما بخواهیم ببینیم یا نه. ابلق آینه ی جامعه در یک ناکجا آباد است. در نگاه اول بله مربوط به بخشی از اطراف و دور از مرکز شهر است اما ما جغرافیای خاصی برایش تعریف ...
جادوگری بهرام رادان در ابلق
شود که بتواند موتور درام را راه بیندازد و مخاطب را وارد یک مهلکه بزرگ کند. این چالش، سخت ترین آزمون برای یک بازیگر است. رادان اما در این کارزار از همه تجربیات بیست و چند ساله اش در عرصه بازیگری کمک می گیرد و به سلامت از مهلکه عبور می کند. 4. درباره کاراکتر رادان به دلیل این که ابلق هنوز اکران عمومی نشده و در جشنواره فجر نمایش های معدودی داشته، بیشتر نمی توان حرف زد. تا همین جا فقط می ...
ژئوپلتیکِ ادبیات | عزاداران بیل نوشته غلامحسین ساعدی به روایت احمد غلامی و سعید رضوانی
.... من مخالفم با اینکه بیل و بیلی ها را تمثیلی یک به یک از جامعۀ بزرگ تر، از ایران، بگیریم. به نظر من با این کار به اثر و نویسنده جفا می کنیم. با این حال جنس بدبختی های بیلی ها به چشممان خیلی آشناست. احمد غلامی: درباره بخشی که عباس سگِ خاتون آبادی را به روستا می آورد و شما آن بخش را به لحاظ سبک ناهماهنگ با بخش های دیگر رمان می دانید چندان چون وچرا نمی کنم، اما می خواهم توجه تان را به ...
زنان از منظر امام(ره)
...، از کشور خودش، از زندگی خودش، از مال خودش و از اسلام، دفاع بر همه واجب است. ما می بینیم و دیدیم که زن ها همدوش مردان بلکه جلوی مردان در صف قتال ایستادند، بچه های خودشان را از دست دادند، جوانان خودشان را از دست دادن و شجاعانه مقاومت کردند. حضرت امام خمینی(ره) درباره نقش زنان در دفاع مقدس هم می فرمایند: شما خانم ها و شما زن ها توجه به این معنا داشته باشید که همان طور که بر ...
در شرایط کرونا گره گشایی از نیازمندان همّت مضاعف می طلبد
اشاره به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم تصریح کرد: امسال با وجود شیوع بیماری کرونا مشکلاتی برای مردم ایجاد شد که باید در این روزها برای گره گشایی از مشکلات افراد نیازمند بیشتر تلاش کنیم. در این مراسم سرکار خانم رابودان از مبلغین حوزه علمیه جامعه الزهرا (س) خواهران قم نیز سبک زندگی فاطمی را بهترین الگوی زندگی برای زنان جامعه برشمرد و گفت: اگر به تمام دستورات دین عمل کنیم مشکلی در زندگی ...
حمله مسعود فراستی به فیلم ابلق!
حاضرین در سالن به خاطر صدای نامناسب که باعث شد بسیاری از دیالوگ ها شنیده نشود، توضیح داد: این سالن، سالن خوبی نیست. ما که فیلم نامه را نوشته و اجرا کردیم گاهی دیالوگ ها را متوجه نمی شدیم. اگر دوره بعدی جشنواره اینجا برگزار شد امیدوارم این موضوع برطرف شود. گلاره عباسی درباره نقش و گریم خاص خود، گفت: این نقش چالش زیادی برای من داشت. کار کردن با خانم آبیار همیشه خیلی جذاب است. برای من هم ...
محمدحسین قاسمی: ابلق یک فیلم جهان شمول است/ آثار خانم آبیار نسبت به آثار مشابه دیگر کم هزینه تر است
14 بهمن ماه در برج میلاد با حضور اصحاب رسانه و عوامل فیلم اکران شد. با محمدحسین قاسمی، تهیه کننده سینما درباره فیلم گفت وگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می خوانید: فیلم سینمایی ابلق یک موضوع تلخ را در جغرافیایی متفاوت روایت می کند لطفا کمی درخصوص ایده این فیلم و تولیدش توضیح دهید؟ در این فیلم تلاش کردیم تا از جامعه خودمان دور نباشیم. بین مردم خودمان زیست کنیم. ما در ...
شاید شما بی همه چیز باشید؛ اما ملت سرفراز ایران نه !
اصرار دارند تا مخاطب سینمایی را بر دیده شدن فکت ها و المان های اثر وادار سازند و با ظاهر سازی و در پوشش گذشته به دنبال ارائه روایت خود از وضعیت حال و کنونی جامعه می باشند. آنچنان که بنابر ادعای کارگردان بی همه چیز : فیلمش حرف روز جامعه را می زند پُرواضح است که بعد از فتنه سال 1388 هجری شمسی و با پُررنگ شدن پروژه ایران منهای اسلام در فرایند جنگ نرم ، طیفی وظیفه و ماموریت خود را در بازتولید ...
ملاقات با لی لی سالخورده
آنقدر خوب نقش محبوبش را صید کرده است که باید عنوان دقیق ترین محاسبه گر را در میان هم صنفی های بازیگرش دو دستی به او تقدیم کرد. تردید نکنید که بخش عمده جذابیت تماشای بی همه چیز تماشای بانوی سالخورده در پرده بزرگ سینما است و این خود هدیه مغتنمی خواهد بود. وقتی در مواجهه با نخستین نمایش یک فیلم آن هم برای جماعت اطواری و ایرادگیر رسانه کسی موبایل چک نمی کند و غر نمی زند یعنی فیلم توانسته ...
روزنامچه فجر 1/ دو اقتباس از دو نویسندۀ سوئیسی در یک روز!
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - بعد از سه سال ریاست دکتر ابراهیم داروغه زاده بر جشنواره فیلم فجر، امسال نوبت به سید مهدی طباطبایی نژاد رسید. چون پیش بینی می شد که به مناسبت شیوع کرونا، فیلم های کمتری تولید شده باشند لذا تصمیم گرفته شد که اسامی همۀ فیلم های ثبت نام کننده منتشر شوند. در کمال تعجب، تعداد فیلم ها از سال گذشته هم بیشتر بود. نام 110 فیلم ثبت نام شده در جشنواره فجر، برای اولین بار ...
قصه آدم هایی که از عشق به نفرت رسیده اند
بی همه چیز به دلیل پاره ای ملاحظات فرامتنی بستر داستانش را در سال های دهه 50 روایت می کند اما المان های موجود در اثر این قصه را به عنوان یک مضمون تکرار شونده در همه دوران های حاضر در زمانه امروز قابل تسری و بسط قرارداده است. قصه آدم هایی که از عشق به نفرت و از جمع گرایی به فرد محوری رسیده اند و در این میان آنچه این تغییر را در خلق و خو و هویت مردمان آن دیار (که درکلیت برآیندی از مجموعه ...
تقریبا بی همه چیز !
مطرح شده و حتی به نقدهای ستایش آمیزی هم برخوردیم. اما اگر نظر ما را بخواهید، حامل خبر خوشی نیستیم. هرچند تلاش قرایی برای اقتباس از نمایشنامه مشهور ملاقات بانوی سالخورده نوشته فردریش دورنمات و روایت قصه در فضایی ایرانی، چالشی ارزشمند است اما به جز لحظاتی و بخش های اولیه در کلیت به بار ننشسته و حتی می توان بی همه چیز را در رده بندی سه فیلم قرایی در رتبه سوم قرار داد. به ویژه ...
احیای سینمای پاستورال
.... نمادهای حشره ملخ با ورودشان و حمله به مزارع یادآور ورود و حضور آشوبی به نام کاراکتر اصلی لیلاست و دوچرخه برای جابجایی کاراکتر اصلی امیر و اتصال تنهایی او به طبیعت و همچنین رابطی تصویری برای تعویض سکانس هاست. بُعد سینماتیک نماد قطار و طنین صوتی آن برای التهابات درون سکانسی به کارکردی درست در جهت عمق بخشی به قصه دست می یابد. بازی ستودنی باران کوثری در نقش زن شیرین عقل و شیرفروش ...
بی همه چیز واقعیت را تصویر می کند یا تحریف؟ / حسین لامعی و امیررضا مافی از تاریک و روشن بی همه چیز می ...
و مردم را در آن ناکجا به تندباد نقد می گیرد. جدا از مفهوم بارز نقد به مردم در سراسر فیلم به عنوان انسان هایی منفعت طلب و سودمحور که در وضع فقر و برای سود شخصی حاضر به قربانی کردن حقیقت هستند، فیلم جا به جا به وضع سیاسی موجود کنایه می زند. تکیه پرانی های سیاسی و کاراکتر های تماما خاکستری فیلم، بدون شخصیتی روشن باعث شده تا نظرات متفاوتی درباره بی همه چیز وجود داشته باشد. در میز نقد دانشجو ...
پیوند موفق ادبیات و سینما/ نگاهی به فیلم بی همه چیز
یکی از جذابیت های اولیه بی همه چیز باشد که در گام نخست بتواند تماشاگر عام را ترغیب به تماشای فیلم کند. حضور کاریزماتیک هدیه تهرانی که می توان آن را بازگشت باشکوه ستاره سابق سینمای ایران بعد از چند سال دوری و چند فیلم نه چندان موفق دانست، از مهمترین وجوه انتخاب بازیگر و اجرا در بی همه چیز است که به نظر می رسد با دقت و زمان زیادی صورت گرفته است. دیگر بازیگران فیلم نیز از باران کوثری تا هادی حجازی فر ...
همراه با فجر 39؛ یک قهرمان ضد جمعی - یادداشتی بر فیلم بی همه چیز
خبرگزاری حوزه / بی همه چیز اقتباسی آزاد از نمایشنامه ملاقات با بانوی سالخورده نوشته فریدریش دورنمات است، اثری که سعی کرده تا ضمن وفاداری کامل به متن نمایشنامه با اندکی دخل و تصرف و وطنی کردن آن یک اثر قصه گو را با خلق فضای یک روستا لا مکان در یک موقعیت لا زمان به مخاطب عرضه کند. بی همه چیز ماجرای انتقام عجیب زنی است که پس از سال ها به زادگاهش بازگشته تا با پول عدالتی که سال ها پیش از ...
خدا منو قربونت کنه...
روزگار سکوت هایش از خشم و خشنودی را از من دریغ کرده است. شما را می بینم که در هاله ای از نگرانی و لبخند با آن معجزه نگاه و صدا شمع بزم را روشن می کنید که: می روی و می ریزی خون خلق و می دانی... . چقدر شبیه است این آواز به صدای روزگار بی محبت به عاشقیت. شما همان مرد حالا گمشده اید در میانه یک مراسم و صدای آوازتان که همه را کیفور کرده من را تا انتهای بغض روانه می کند. این ماه ها تنهاتر شده ام، درست ...
فیروزمندی: شیشلیک و بی همه چیز بیشترین اقبال جشنواره امسال را داشتند
...، در ایران نیز محبوبیت ویژه ای دارد. در اصل نمایشنامه، زنی متمول به شهر کوچک محل زادگاهش برمی گردد تا از عشق سال های دور خود انتقام بگیرد؛ مرد معتمد و محترم شهر. زن اعلام می کند که در ازای به قتل رساندن مرد، حاضر است پول کلانی را به مردم شهر اهدا کند. در فاصله ای کوتاه رفتار مردم تحت تأثیر این پیشنهاد با مرد تغییر می کند، حالا ظاهراً این طرح قصه که در متن اصلی مایه های کمدی پررنگی دارد، در فیلم بی همه چیز در قالب یک درام تاریخی و در بستری بومی بازآفرینی شده است. ساخته شدن چنین فیلمی در سینمای ایران که همه به دنبال پروژه های بی دردسر کوچک و شهری می گردند، در نوع خودش شجاعانه و جسورانه است. ...
تأملی بر گستره تأثیرگذاری کلمات قصار
، خوش بینی، مراقبت، صرفه جویی، اعتدال و میانه روی، صبر، خلاقیت، تفکر، رعایت حقوق دیگران، پرهیز از خشونت، دقت کردن، شادی، و همه خوبی ها و معنویت هایی می کنند که برای انسان بودن و انسان شدن به آن ها نیازمندیم. این حرف های ساده و گاه کلیشه ای و تکراری را، چون قند مکرر دوست میداریم و از خواندن و شنیدن و دیدن آن ها سیر و سیراب نمی شویم. کم و بیش همه افراد از تحصیلکرده و تحصیل ناکرده، ثروتمند ...
گرایش بانوان به تحصیل علوم دینی بیشتر از برادران است
بر عهده دارید که تمام این موارد نشان دهنده جایگاه والای طلبه های خواهر دارد. امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بی شک شما طلاب خواهر و نیز بانوان فعال فرهنگی نقش بسیار پررنگی در حفاظت جامعه در برابر هجمه های دشمنان دین خدا دارید و باید از این توانایی های خویش به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید. ...
حضرت زهرا(س) الگویی تمام عیار برای انسان ها/ نقش مهم زنان در ساختن جامعه اسلامی
تغییر صورت گیرد. نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: اولین تغییر باید در درون اتفاق بیفتد؛ همه تغییرهای بیرونی ریشه در درون دارند و تغییر درون بسیار کاربردی، سرنوشت ساز، تمدن ساز و انسان ساز است. امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه تمدن اسلامی دو بال جامعه اسلامی و دولت اسلامی دارد، تصریح کرد: اینان سه نقیصه دنیای امروز هستند. حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با ...