پژمان جمشیدی: به سیمرغ فکر نمی کنم، بر مبنای احساسم پیش می روم
سایر منابع:
سایر خبرها
نقد فیلم های جشنواره فجر| "بی مادر" روایتی کلیشه ای و شعاری/ "2888" ادای دین به شهدای خلبان
خبرگزاری تسنیم -مرتضی رنجبران بی مادر یکی از فیلم های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر است که در روزهای اخیر از آن رونمایی شده و در مجموع نتوانسته نظر مخاطبان را جلب کند. دلیل این مهم را شاید بتواند در چند نکته جست وجو کرد. نخست سوژه تکراری این اثر است. درباره رحم اجاره ای بارها و بارها صحبت شده و این اتفاق دیگر موضوع تازه نیست از اینرو پرداخت به این مسئله از ابتدای کار نوعی ...
پژمان جمشیدی از تغییر در پایان بندی علف زار و علاقه به نقش هایش گفت
به گزارش خبرنگار ایلنا، در روز 15 بهمن، در خانه رسانه جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی بی مادر ساخته سیدمرتضی فاطمی نمایش داده شد. پژمان جمشیدی، میترا حجار، امیر آقایی و پردیس پورعابدینی از جمله بازیگران این فیلم هستند. طی این چند روز، بازی پژمان جمشیدی در فیلم بی مادر و علف زار مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفته است. با این بازیگر، درباره آثارش در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفتگو کردیم که در ...
آقازاده ای که خاطرات صدا و سیمایی اش را در فیلم بی مادر تبدیل به فیلم کرد
به گزارش روزپلاس ، فیلم بی مادر که در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد نخستین ساخته مرتضی فاطمی آقازاده سیدعباس فاطمی است که در دوران مدیریت عزت الله ضرغامی و عبدالعلی علی عسگری سمت های مهمی را در سازمان صدا و سیما برعهده داشت که همراه با دوست صمیمی اش حسن آقا میری در فتوکال این رویداد حضور پیدا کرد. فیلم بی مادر داستان یا اجرای متفاوتی را ارائه نمی کند، بلکه بازتاب دهنده تجربه های ...
ترافیک فیلم های ضعیف در فجر چهلم
موضوعی نسبتا تکراری مثل سایر آثار جشنواره از مشکلات فیلم نامه ای رنج می برد. پیش داستان، شخصیت پردازی و برخی ستون های قصه در این فیلم ناقص شکل گرفته اند اما با این حال کارگردان که از قضا نویسنده اثر نیز است، توانسته بدون لکنت ماجرا را روایت کند. فیلم سینمایی دسته دختران دیگر فیلمی بود که با انتقادهای فراوانی از سوی اهالی رسانه بدرقه شد. مهرزاد دانش منتقد سینما درباره دسته دختران نوشت: انفجار ...
چرا بی مادر بی هویت ترین فیلم جشنواره است؟
موجی تقلیدی، بدون ارائه بدیعی به سوژه رحم اجاره ای می پردازد. کارگردان فیلم در نشست رسانه ای اثرش درباره تمرکز فیلم روی سوژه رحم اجاره ای روز گذشته گفت: این داستان در بستر موضوعی به نام رحم اجاره ای روایت می شود اما موضوع ما چیزی فراتر از موضوعی مثل یک رحم اجاره ای است. می خواستیم نوعی خودپرسشگری مطرح کنیم تا مخاطب از خودش بپرسد اگر جای تک تک این کاراکترها بود در چه موقعیتی قرار می گرفت ...
دستۀ دختران؛ گنگ جعلی فمینیست ها در دفاع از خرمشهر!
معتمدی) اعلام شد، منتقدان و اهالی رسانه ناخودآگاه به این انتخاب خندیدند. اما اکنون می توان گفت که پژمان جمشیدی به جایی رسیده که بتواند سیمرغ بازیگری را دریافت کند. تهیه کنندگان فیلم بی مادر، محمدرضا مصباح و علی اوجی هستند. جناب مصباح در دو سال اخیر، با فیلم های پوست و یدو، دو سیمرغ از جشنواره فجر را به خانه برده است. موضوع رحم اجاره ای نخستین بار در سال 1392 با دو فیلم در جشنواره فجر مطرح ...
فیلمنامه، نقطه ضعف اصلی/ نگاهی به فیلم های بی مادر و شب طلایی
سینماسینما ، گلاره محمدی یکی از بارزترین ویژگی های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، حضور پرتعداد فیلم اولی ها و حذف بخش نوعی نگاه است. پیش از این دوره در بخش نگاه نو صرفاً فیلم های اول در آن به نمایش در می آمد و مورد قضاوت قرار می گرفت. امسال اما تمام فیلم های بخش مسابقه بدون هیچ گونه تفکیکی در کنار هم قرار گرفته و قضاوت می شوند. این اتفاق از یک سو می تواند دریچه ای به جهانی بکر و با ...
فرشته حسینی: خودم را ایرانی می دانم
قصه تبدیل کنیم و کارگردانی یعنی هدایت قصه در اخلاق کاراکترها. پژمان جمشیدی درباره نقش خود در فیلم بی مادر گفت: نگاه من به سینما حرفه ای نیست و اگر احساس کنم فیلمنامه ای با نگاه من خوب است و نقشم را دوست دارم؛ قطعا در آن حضور خواهم داشت و حتما برمبنای احساسم پیش می روم. جمشیدی در پاسخ به این سوال که آیا به سیمرغ گرفتن در جشنواره امسال فکر می کند، گفت: من به سیمرغ گرفتن فکر نمی ...
در نشست رسانه ای فیلم بی مادر عنوان شد؛ می خواستیم مخاطب به یک خودپرسشگری برسد
نشست رسانه ای فیلم سینمایی بی مادر به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد. به گزارش سینماسینما ، نشست رسانه ای فیلم سینمایی بیمادر به کارگردانی مرتضی فاطمی، با حضور این کارگردان و علی اوجی و محمدرضا مصباح تهیه کننده، محمود دهقانی طراح گریم، امیررضا جوکار، پردیس پورعابدینی، پژمان جمشیدی، میترا حجار بازیگران، مسعود سلامی فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی طراح صحنه ...
بی مادر موفق در تصویرسازی از مقام مادر/ دسته دختران فیلمی زنانه اما ناموفق در حوزه دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری حوزه ، در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر، دو فیلم سینمایی بی مادر و دسته دختران به نمایش در آمد. فیلم اول اثری اجتماعی است که در آن سعی می شود به رنج و عذاب برخی مادران پرداخته شود. سید مرتضی فاطمی کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و در آن تلاش می کند یک قصه ملودرام را زیبا بیان کند، البته در روایت قصه مورد نظرش هم تا حدی موفق بوده و تنها ناپختگی او مربوط به کم تجربگی اش به ...
علی اوجی: پردیس پورعابدینی در خائن کشی خبرنگاری جسور است/ انکار کلیشه شدن در نقش زنان بدبخت
علی اوجی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا در حاشیه اکران فیلم بی مادر در خانه جشنواره فیلم فجر با بیان این که در فیلم بی مادر از پس نقش برآمده اظهار داشت: من بازیگران را بر اساس توانایی های شان انتخاب کرده ام. وی در پاسخ به این سوال که در سینمای ایران راجع به رحم اجاره ای چندین فیلم ساخته شده و چه ضرورتی داشت سراغ این سوژه بروید بیان کرد: راجع به طلاق هم فیلم زیاد ساخته شده است ...
بی مادر؛ به بازی گرفتن احساسات
حمید محمدی| سطحی ترین نوع برخورد برای راضی نگه داشتن مخاطب عام برای یک فیلم، به راه انداختن یک داستان احساسی است. آن هم اگر پای احساسات مادرانه در میان باشد. فیلم بی مادر، به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی همراه با بازیگران مشهوری چون امیر آقایی، میترا حجار و پژمان جمشیدی کاملا یک فیلم عامه پسند احساسی است که می خواهد داستانی از رحم های اجاره ای بگوید. داستانی احساسی که یک سمت ماجرا مادری است از ...
بی مادر شدن در سینما
ممیزی ها و سانسور هایی نیز مواجه شد این سریال را بهرام بهرامیان کار کرد که اتفاقا با ریزه کاری های بسیاری به این موضوع پرداخته بود. اما اتفاقی که در فیلم بی مادر قابل بررسی است دور هم بودن و جمع آوری متریال لازم برای یک اتفاق ویژه است. بی مادر به لحاظ بازیگری و حضور درخشان امیر آقایی ، پژمان جمشیدی، میترا حجار و پردیس پورعابدینی آماده است تا در بستر یک قصه جذاب یا حتی زاویه ای نو در مو ...
بالاخره دبیر به جشنواره آمد
به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجمین روز از جشنواره فیلم با نمایش دو فیلم بی مادر به کارگردانی سید مرتضی فاطمی و دسته دختران به کارگردانی منیره قیدی در خانه جشنواره چهلم پیگیری شد. سانس اول اختصاص به نمایش فیلم بی مادر داشت که با موضوع رحم اجاره ای به روابط احساسی و انسانی اقشار مختلف جامعه می پرداخت. پژمان جمشیدی که به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی سیمرغ از او یاد می شود نیز در این فیلم در ...
جمشیدی: برای سیمرغ بازی نمی کنم + فیلم
به گزارش ایکنا در حاشیه برگزاری چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی بی مادر عصر 15 بهمن در برج میلاد برگزار شد. در این جلسه سید مرتضی فاطمی (کارگردان)، محمدرضا مصباح و علی اوجی (تهیه کننده)، پژمان جمشیدی، پردیس میرعابدینی، امیررضا جوکار و میترا حجار (بازیگران)، مسعود سلامتی (فیلمبردار)، سهیل دانش اشراقی (طراح صحنه) و بابک اردلان (صدابردار) حضور داشتند. ...
(16) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر40؛ بی مادر
داستان یک زوج که بچه دار نمی شوند و تصمیم به اجاره کردن رحم می گیرند و در ادامه موقعیت های مصیبت باری که اتفاق می افتد. گویا قصد فیلمساز صرفا به تصویر کشیدن تلخی بوده است که مخاطب را با حسی از اندوه همراه سازد بی آنکه نقطه عطفی در داستان در نظر گرفته باشد. ایده فیلم تازگی ندارد و فیلمنامه ضعیف اجازه خلق موقعیت های جذاب را نمی دهد. موسیقی فیلم به زیبایی ساخته شده و به اندازه و به جا استفاده ...
بی مادر؛ گرفتارِ یک فیلمنامه ی کم رمق
.... پرداخت به مسئله تکراری رحم اجاره ای در بی مادر با فیلمنامه ای ضعیف همراه است. شخصیت هایی که بود و نبود آنها در روند اصلی و حتی فرعی داستان کوچک ترین تاثیری ندارد جان سوژه را گرفته است. شخصیت های اضافی که تا انتهای فیلم نه تنها در روند داستان حضور موثری ندارند با پرداخت ضعیف و گاهی بی منطق در پنجاه درصد فیلم حضور پیدا کرده اند. یکی از این شخصیت ها دوست خانوادگی مرجان و امیر علی است ...
روز پنجم جشنواره فجر چهلم در برج میلاد ؛ فیلم ها و حاشیه ها (+عکس)
عصر ایران - روز پنجم جشنواره فیلم فجر در سینما رسانه (برج میلاد) با نمایش 2 فیلم سینمایی بی مادر (سیدمرتضی فاطمی) و دسته دختران (منیر قیدی) همراه بود. بعد از نمایش هر فیلم عوامل و بازیگران آن در نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند. بی مادر کارگردان: سیدمرتضی فاطمی بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار، پردیس پورعابدینی، بیتا عزیزاوقلو، پژمان جمشیدی، سارا محمدی، علی اوجی ...
همه اتفاقاتی که در روز پنجم جشنواره افتاد | از حضور دوباره پژمان جمشیدی تا حواشی در مورد چرایی نبود داور ...
انتخاب بر این بوده که تنوع ژانر حتما در این دوره وجود داشته باشد. او همچنین در واکنش به بحث نبودن هیچ خانمی در بین اعضای هیئت داوران جشنواره بیان کرد: فکر می کنم باید مقداری این مسائل را از اینکه آیا نگاه واقعی به حضور زنان در هنر و رسانه وجود دارد یا خیر، تفکیک کنیم. ممکن است ما یک عضو خانم هم در هیات داوران داشته باشیم، اما آن توجهی که لازم باشد به کار خانم ها بشود، صورت نگیرد. فکر می کنم خوشبختانه ...
انتقاد از حضور بی مادر در جشنواره چهلم/ واکنش ها به روایت پردازی در دسته دختران
تبدیل ایده و سوژه جالب خود به یک درام داستانی را ندارد و نه در این مسیر هم ایده درخشان رحم مادری را سوزانده و هم تجربه ای تکراری و کسل کننده را برای تماشاگرانش به وجود می آورد. سوالی که در این میان پیش می آید این است که شرط و نگاه انتخاب برای حضور فیلم هایی چون بی مادر در جشنواره فیلم فجر چه پارامترهایی بوده و هیات محترم انتخاب چه فاکتورهایی را در فیلم هایی چون بی مادر، ماهان و لایه های دروغ دیده ...
نوستالژی محمدحسین لطیفی با "دسته دختران" و سیمرغی جالب برای پژمان جمشیدی! + عکس و فیلم
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، بانوان سینمای ایران میدان دار روز پنجم جشنواره فیلم فجر بودند. فیلم "بی مادر" اولین ساخته یک مجری تلویزیون است، کارگردانی که با مستند وارد تلویزیون شد اما با "هوش سیاه" بیشتر شناخته شد. او حالا با مادرانه ای آمده است که به کمک امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی حتی می خواهد خودش را در صف مدعیان سیمرغ هم قرار بدهد. علی اوجی ...
نگاهی به فیلم سینمایی بی مادر ساخته سید مرتضی فاطمی؛ ملودرام سوزناک هندی از نوع ایرانی
و آرامشی ندارند. مهروز می پذیرد در ازای پرداخت هزینه عمل کلیه فرزندش رحم خود را به زوج پزشک اجاره دهد. تا اینجای قضیه داستان سیری منطقی دارد ولی نقطه اوج داستان جایی است که سقوط روایت شکل می گیرد. نقطه عطف داستان با مرگ عرفان بعد از عمل جراحی شکل می گیرد و از این لحظه به بعد قصه در دام روایتی سوزناک می افتد که ماجراها بر اساس تصادف شکل می گیرد و نه یک سیر منطقی روایی. نه ...
روایت عاشقانه های جنگی
قیدی ثابت کرده که به خوبی از پس آنها برمی آید. هرچند می شد از نشان دادن مکرر جنازه های تلمبار شده کودکان صرف نظر کرد و روایت جنگی خود را داشت. فیلمبرداری و جلوه های ویژه این فیلم به احتمال زیاد از نامزدهای سیمرغ این جشنواره هستند. اما سید مرتضی فاطمی در فیلم بی مادر سراغ سوژه رحم اجاره ای رفته که در این سال ها بارها درباره آن فیلم و سریال ساخته شده است و این در نگاه نخست اشکالی ...
پژمان جمشیدی: کت و شلوار سیمرغ ندوخته ام
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست خبری فیلم بی مادر در پنجمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید مرتضی فاطمی به عنوان نویسنده و کارگردان، محمدرضا مصباح و علی اوجی به عنوان تهیه کننده، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی و میترا حجار به عنوان بازیگر، مسعود سلامی به عنوان فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی در نقش طراح صحنه، حسین قورچیان به عنوان صداگذار و بابک اردلان در نقش صدابردار برگزار شد. ...
بی مادر تلاقی فلسفه و سینماست/ قسم می خورم هر کسی سیمرغ بگیرد، خوشحال شوم
یش می آید که کدام یک از مادرها در نهایت کنار کودک می ماند . وی افزود: برای انتخاب بازیگران، مجموعه ای از پارامترها دخیل بود. امیر آقایی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است . جهان شخصی او به جهان کاراکتر دکتر فیلم نزدیک بود و از این جهت برای ایفای این نقش، انتخاب شد. پژمان جمشیدی اظهار کرد: من هر نقشی را که دوست داشته باشم و به نظر شخصی خودم خوب باشد، بازی می کنم. باتوجه ...
جشنواره فیلم فجر| مصباح: فیلم سفارشی نساختیم/ فاطمی: "بی مادر" به دنبال خودپرسشگری از آدم ها است
اش را در فیلم "بدون تاریخ، بدون امضا" خیلی دوست دارم و جهان شخصی او به جهان شخصی دکتر امیرعلی مؤذن کاراکتر قصه ما، بسیار نزدیک بود؛ به همین دلیل، او را انتخاب کردیم. پژمان جمشیدی بازیگر فیلم "بی مادر" نیز در سخنانی گفت: من به سینما نگاه حرفه ای ندارم. نقشی که دوست دارم را بازی می کنم و به این فکر نمی کنم که این نقش را قبلا کسی بازی کرده است یا خیر. اگر فیلمنامه را دوست داشته باشم، کار ...
پژمان جمشیدی: من سینما را حرفه ای نگاه نمی کنم | ماجرای گریه پردیس پورعابدینی در بی مادر | تشکر ویژه از ...
شبهات دارد، گفت: خیر. جهان شخصی امیر آقایی به دکتر امیرعلی موذن قصه ما شبیه است و به همین دلیل انتخاب شد. فاطمی درباره انتخاب بازیگر کودک فیلم گفت: امیررضا جوکار یک کودک 5 ساله بود و ما آنقدر در فیلم همدل بودیم، موجب شد که امیررضا در این سن بدرخشد. کارگردان بی مادر درباره آهنگسازی فیلم گفت: بامداد افشار قبل تر با آقای مصباح (تهیه کننده فیلم) کار کرده بود و موسیقی بی مادر را ...
بی مادر ؛ یک فیلم خنثی
...> ملودرامی خانوادگی اجتماعی که پی رنگ اصلی آن موضوع رحم اجاره ای است. ماجرای رحم اجاره ای چیزی حدود یک دهه است که در محافل پزشکی مطرح شده و سر و شکل قانونی و شرعی هم پیدا کرده است. در طول همین یک دهه، این موضوع سوژه داستان های مختلفی در عرصه ادبیات، نمایش و سینما بوده است. بنابراین بی مادر تا این جای کار در انتخاب عنوان فیلم و سوژه، موفق عمل کرده است. اما مشکل فیلم از کم جانی و ناکارآمدی خود داستان است ...
یادداشت های روزانه چهلمین جشنواره فیلم فجر-6 به نیمه رسیدن جشنواره؛ فیلم هایی که منتقدان را راضی نمی کند
ندید می گویم که این فیلم یکی از سه فیلم خوب جشنواره امسال است و بعید می دانم کسی بتواند با این فیلمنامه، فیلم بهتری بسازد. یک سکانس شادروان با کل فیلم هایی مثل مهمان مامان قابل مقایسه نیست. سینا مهراد نقش یک، در این فیلم خیلی معرکه حضور داشته است. بازیگر نقش پری نازنین بیاتی هم خیلی بازی خوبی داشته است. بهرنگ علوی هم یک دایی به یادماندنی را بازی کرده است. احتمالا شما هم حدس زده اید این ...
بی مادر ؛ ملودرامی که شکل نمی گیرد
سینماسینما ، ایلیا محمدی نیا بی مادر به کارگردانی سید مرتضی فاطمی ملودرامی بی رمق است که تکلیفش با داستان و مخاطبش روشن نیست. مخاطب متوجه نمی شود مساله فیلم رحم اجاره ای است و یا سوظن بیخود و بی جهت مابین زن و شوهر یا فاصله طبقاتی و یا... فیلمساز می خواهد همه اینها را داشته باشد اما عملا توانش را ندارد. چرا که نه خط اصلی داستان فیلم مشخص است و نه خرده روایت های ...