تولید کتاب صوتی خسی در میقات به گویندگی تیم صباگو
سایر خبرها
معجزه ماندگار یک سلام علیکم!
تبدیل به قطعه ای جاودانه شد و مدتی پس از ساخت و عرضه آن به مخاطب، به دلیل حال و هوای بسیار فرح بخش و امیدوار کننده ای که داشت، تبدیل به گل سرسبد موسیقی تیتراژ های برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی دهه هفتاد و حتی هشتاد شد و همچنان نیز به عنوان یکی موسیقی های مهم مناسبت های مختلف ملی و مذهبی مورد استفاده سازندگان و تهیه کنندگان قرار می گیرد. موسیقی که عمدتاً به عنوان موسیقی تیتراژ برنامه های ...
معجزه ماندگار یک سلام علیکم! / این ملودی عطر صبح دارد
در نوروز 1400 استقبال مخاطبان، ما را بر آن داشت در قالب یک خاطره بازی هفتگی در روزهای جمعه هر هفته، روح و ذهنمان را به آن بسپاریم و از معبر آن به سال هایی که حالمان بهتر از این روزهای پردردسر بود، برویم. خاطره بازی با تیتراژهای ماندگار عنوان سلسله گزارشی آرشیوی با همین رویکرد است که به صورت هفتگی می توانید در گروه هنر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر آن را دنبال کنید. ...
حوزه آب برنامه هفتم توسعه با تفکرات دهه 60 تنظیم شده است/ پدیده تغییر اقلیم در برنامه هفتم توسعه جایی ...
مختلف است. آمار 10 سال پیش مبنای محاسبات آماری آب کشور وی در همین باره بیان کرد: آخرین آمارگیری آبی کشور مربوط به دوره سوم است که 4 سال پیش انجام شده و چون داده های آن هنوز استخراج نشده است، مبنای محاسبات و مدیریت منابع آب کشور داده های دوره دوم است که حدوداً 10 سال پیش استخراج شده است. به همین دلیل ما لازم داریم که در برنامه هفتم روی موضوع آمارگیری منابع آب متمرکز شویم و نسبت به ...
فضای مجازی بُت این زمانه است
1377در قالب برنامه از سرزمین نور صبح های جمعه از رادیو پخش شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم و روحانیان و مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت. ایشان درباره این برنامه گفتند: اگر آقای رهگذر 20تا 30سال هیچ کار دیگری نکنند و فقط این کار را به سرانجام برسانند، ارزش دارد. مردم شما را به عنوان نویسنده می شناسند یا گوینده قصه ظهر جمعه؟ اغلب به عنوان گوینده قصه ظهر جمعه می شناسند و خیلی ابراز لطف و ...
تلفیق هنر، تکنولوژی و سرگرمی
یک دکور متفاوت و به صورت یک لابیرنتی که شامل هفت مرحله و اتاق می شد در یک فضای باز به اجرا درآمد. در هر مرحله یک بازیگر حضور داشت و منتظر بود تا میزبان که فقط یک تماشاگر بود، حضور یابد. یکی از ویژگی های خاص این نمایش این بود که یک تماشاگر و یک بازیگر در هر اتاق حضور دارند و جالب تر آن که عکس العمل ها و واکنش تماشاگران در هر مرحله ضبط می شد. در این نمایش اینتراکتیو و تعاملی که بارمان اهورا، کوروش ...
مطالعات ژنتیک متنی، نقد ژنتیکی متنی
ژنتیکی از لوئیس هی آغاز می شود،که به تاریخ پیدایش و ظهور این جریان انتقادی در فرانسه می پردازد و مبانی آن را مورد ارزیابی تقابلی با متون انتقادی متنی ساختاری قرار می دهد، و در ادامه با مقاله رویکرد روانکاوانه ژنتیکی از خواندن و خوانش متون به اتکا به نگره ژنتیکی می پردازد، دایره المعارف مقالات سه دوره ای از پیر مارک دبیسی، که اصول و روش تحقیق ژنتیکی را در سه دوره بازخوانی از مطالعات پروسه متون را ...
فیلم ناف گسستی نسبت به سینمای پیش از خود است
را بیرون گذاشته است. این منتقد در ادامه بیان کرد: بعد از اتمام فیلم شما حسی از یک خوانش دارید؛ آن چیزی که در طول فیلم با آن همراه هستید، یک نوع آگاهی پیش از وقوف است. از این نظر رفتار فیلم بیشتر به این سمت است که بخواهد در پدیده ای، یک مداقه پدیدارشناختی کند و این خصلت را نیز به صورت فوق العاده توصیفی در خود دارد. یعنی از طریق توصیف یک پدیده قصدش این نیست که به علم متقن یا نتیجه خاصی ...
فصل جدید پویانمایی های دیدنی
از جمله برنامه هایی است که به همت مرکز پویانمایی صبا برای پخش از شبکه های سیما در روزهای بلند و گرم تابستان، تهیه و تولید شده است. ظرفیت هنر ایرانی در شکرستان فصل جدید شکرستان که قصه های آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت های هنر ایرانی است در 13 قسمت 16دقیقه ای تهیه و تولید شده است. شکرستان از قدیمی ترین و پرطرفدارترین انیمیشن های ایرانی است که تا کنون حدود 350قسمت از آن ...
تولیدات تابستانی مرکز پویانمایی صبا در راه آنتن سیما
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا ؛ مرکز پویانمایی صبا با بیش از 2 دهه فعالیت و پیشتازی در عرصه تولید آثار پویانمایی، همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه های متنوعی را تدارک دیده که به زودی از شبکه های سیما روی آنتن خواهند رفت. فصل جدید شکرستان ، مجموعه جعبه جورواجور ، محله سبزیجات ، قصه های ریرا ، مثل نامه ، معماهای فرید ، جنگل فندق ، موزه ، نقاش ...
وحشت و بی اعتمادی مردم به حکام قاجار عاملی برای نبودن سرشماری دقیق بوده است
دارند که والیان و حکام ایالات در مناطق مختلف ایران برای دریافت سهم بیشتر از مالیات مانع انجام سرشماری دقیق جمعیت می شدند و اغلب آمار سرشماری جمعیت تحت امر خود را کمتر از میزان واقعی آن اعلام می کردند. وی ادامه داد: وحشت و بی اعتمادی مردم نسبت به حکام عامل تأثیرگذار دیگر در نبود سرشماری دقیق در دوره های قبل از قاجار بود و به استناد اسناد تاریخی، مردم از ترس پرداخت مالیات بیشتر، راضی به ...
روایت آیت الله اراکی از بددلی برخی مدعیان فقاهت با نظام اسلامی/ این جمله ساده باعث گرانی می شود!
سرویس سیاست مشرق - وبلاگ مشرق خوانشی روزانه در لابه لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل ها و پیشینه هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید. *** چرا "قیمت گذاری دستوری"؟ این جمله ساده باعث گرانی می شود! مدت هاست که در اقتصاد ایران جمله ای با ردای بیان علمی و رویکرد ...
گزارش/ فرش های ناپدیدشدۀ سعدآباد کجاست
به گزارش ایسنا، ساختمان حافظیه ، جایی که این فرش ها از آن خارج شده است، از جمله ساختمان های منسوب به نهاد ریاست جمهوری است که در محله سعدآباد و در کنار مجموعه کاخ های سعدآباد در بین سال های 1374 و 1376 با طراحی حسین شیخ زین الدین ، در آستانه برگزاری هشتمین اجلاس سران کشورهای اسلامی ساخته شد. در توضیحات موجود درباره ساختمان حافظیه آمده است: باغ سعدآباد یکی از باغ های باارزش تهران است که با مجموعه ساختمان مهمانسرای حافظیه در حاشیه جنوبی آن و در زمین های احداث شده که فاقد درخت بوده و به عنوان زمین ورزشی از آن استفاده می شد. با خرید چند خانه و مدرسه و تخریب بناهای موجود در آن جا، فضای مناسبی در جلو ساختمان ایجاد شد. با آن که ساختمان در حدود 25هزار متر مربع مساحت دارد، سطح بزرگی از فضای باغ را اشغال نکرده و بسیاری از قسمت ها در زیرزمین قرار گرفته اند. درحال حاضر کاربری این ساختمان بیشتر برای برگزاری اجلاس و به عنوان مهمانسرای سران کشورها است. در اسفند سال 1398 از ساختمان حافظیه برای برگزاری جلسات ستاد کرونا استفاده می شد که نقدهایی به این تصمیم وارد شد و رئیس دفتر رئیس جمهور وقت نیز در پاسخ به آن انتقادها، گفته بود : در مجموعه پاستور سالن مناسبی برای برگزاری جلسات با پروتکل های خاص تعیین شده از سوی وزارت بهداشت وجود ندارد و ساختمان حافظیه دارای سالن جلسات مناسبی است که می توانیم با حفظ پروتکل های تعیین شده از جمله حفظ فاصله میان افراد، جلسات را در این مکان برگزار کنیم. کاخ های سعدآباد در مجموعه ای دیگر و در مجاورت ساختمان حافظیه است که رئیس جمهور تنها در یکی از آن ها از رؤسای جمهور و مهمانان خارجی استقبال رسمی می کند. اما حدود یک هفته پیش یکی از خبرگزاری ها گزارشی از ناپدید شدن فرش های ساختمان حافظیه منتشر کرد و با ارجاع به گزارشی از دولت با عنوان خروج غیرقانونی اموالی نظیر 48 تخته فرش دستباف نفیس و گران قیمت از ساختمان حافظیه سعدآباد ، نوشت: تعدادی تخته فرش نفیس در ساختمان حافظیه نهاد ریاست جمهوری در سعدآباد ناپدید شده است. در دولت سیزدهم تیم ویژه ای با همکاری سازمان های نظارتی تشکیل شده و به بررسی همه جانبه موضوع مفقود شدن فرش های نفیس در دولت قبل پرداخته شده است. در این گزارش با استناد به نظر کارشناسان با توجه به قدمت تاریخی آن فرش ها، نوع طراحی، مکتب هنری و خصوصیات فیزیکی ارزش نسبی آن ها مبلغی معادل 127 میلیارد تومان اعلام شده است. همچنین اشاره شده است که این ده تخته فرش ارزش گذاری شده جزء نفیس ترین فرش های نهاد بوده و متعلق به سبک های مشهدی (عمواوغلی)، اصفهان و تودشک است که یکی از آن ها از نظر قدمت به دوره قاجار می رسد. تصاویر برخی از این فرش ها در کتاب گنجینه تار و پود، مجموعه تصاویر دومین کلکسیون بزرگ فرش جهان در سال 91 منتشر شده است. گزارش مذکور همچنین اشاره کرده که فرش ها در بازه سال های 1392 تا 1395 از ساختمان خارج شده است. تا کنون واکنش های مقامات دولت های قبل و حال حاضر تایید کرده که این فرش ها، که البته در تعداد و سال خروج آن ها ابهام مطرح شده، از ساختمان حافظیه خارج شده اند. اما سوال این است که، اگر آن چنان که در گزارش های برخی رسانه ها اشاره شده این فرش ها قدمت و ارزش تاریخی داشته، چرا فهرست آن ها تا کنون در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی حفاظت از اموال تاریخی قرار نگرفته است؟ مطابق ماده 3 آیین نامه اموال فرهنگی، هنری و تاریخی نهادهای عموم ...